Yrityksen odottajat

Noista vitamiini asioista vielä. Onkos täällä ketään jolla jokin erikoisruokavalio? Itse olen maidoton, mitä nyt joskus sorrun pienenpalan juustoa syömään. Mun varmaan pitää ostaa kalsium lisää, kun yrittäminen alkaa olla ajankohtaisempaa? Nyt syön vain D-vitamiinia ja spirulinaa (joka pitää varmaan lopettaa raskausajaksi?) Pitääköhän mun ottaa jotain muuta huomioon, kun toi kalsium ja D-vitamiini, maidottoman takia?
 
Mulla on keliakian takia gluteeniton ruokavalio ja sitä kyllä todella orjallisesti noudatan. Talvisin syön monivitamiinitabletteja, nyt Multivita Plus aina kun muistan. Pitäisi varmaan sitä alkaa ottaa joka päivä, siinäkin näyttäisi olevan tuo 400 ug foolihappoa eli tulee kerralla kaikki :)
 
Minä voisin tulla kans mukaan keskusteluun. Meillä on ennestään 8/12 syntynyt tyttö ja nyt huhtikuussa olisi tarkoitus ruveta yrittämään toista, eli vielä pitäisi muutama kuukausi odotella...

Olen nyt ollut kotona sen reilu puolitoista vuotta. Ennen tytön syntymää ehdin valmistua ja olla töissäkin puoli vuotta ennen kuin jäin kotiin. Miehellä on vakituinen työ ja nyt syksyllä ostettiin oma asunto, joten nyt olis taas tilaa uudelle tulokkaalle. Iältäni olen 25 ja mies 28.
 
Venla90: mä syön toooodella vähän juustoa ja maitoa ja siitä syystä ollut jo pitkään kalsium lisä käytössä! Suosittelen ehdottomasti sullekkin! Kalsium vaatii d-vitaminia imeytyäkseen. Tää on vähä ehk tähtitiedettä, mutta itelläni on nyt raskaus ja imetys vitamiinit käytössä. Otan aamulla sellasen tuoremehun kanssa. (Rauta imeytyy c-vitamiinin kanssa parhaiten). Illalla otan sitten kalsium tabun jossa on vähiten d-vitamiinia.(muuten tulis liikaa d-vitskua kun sitä on jo siinä aamuisessa tabussa). Näitä tabuja ei siis kannata ottaa samaan aikaan koska kalsium estää taas rautaa imeytymästä. :D mutta älkää ressatko mun höpinöistä. Teet niin tai näin niin jonku mielestä teet aina väärin ja noissakaan ei pitosuudet taida olla sellasta luokkaa että sais mitään vahinkoa aikaan vaikka tekis mitä :D
 
Tervetuloa Gislie! :)

Noniin nyt on multitabsit ostettu ja syöminen aloitettu! Vieläkö jaksais odottaa kesän loppua (kerrankin näin päin:D) että pääsisi yrittämään. Tuo aika tuntuu niin kaukaiselta..
Tuntuu että päivä päivältä vauvakuume vain pahenee. Luen täältä vaikka mitä palstoja ja seurailen toisten raskausaikoja :D
Noo eiköhän tuo aika suht nopeasti mene.. puolivuotta :kieh:

Jahas kai sitä täytyy lähteä töihin tästä haaveilemasta. Hyvät päivän jatkot kaikille!
 
Mie syön Multi tabsin raskaus ja imetys vitamiineja ja kalkkia. Aamulla otan Multi tabsin ja illalla kalkki+D:n. Välillä otan toisen kalkin päivällä, kun en juurikaan maitovalmisteita syö ja nuo astmalääkkeetkin saattaa haurastuttaa luustoa. Viime raskaudessa jouduin syömään lisärautaa melko paljon. D-vitamiinia noista tulee sen 20-30mikrog vuorokaudessa, periaatteessa vois nyt talvella syödä vieläkin enemmän...

Jotenkin tuntuu, että mitä lähempänä yrityksen aloittaminen on, niin sitä hitaammin aika kuluu. Varsinkin kun meillä ei nyt ole mitään varsinaista syytä minkä takia yritystä ei voisi jo aloittaa, mieskin olisi jo valmis toiseen. Lähinnä haluan siirtää yrityksen aloittamista muutamalla kuukaudella ihan sen takia, että seuraava lapsi syntyisi mahdollisesti alkuvuodesta. Vaikka eihän sitä tietenkään voi itse päättää milloin tulee raskaaksi ja milloin vauva syntyy... Esikoinenkin tärppäsi "vasta" viidennestä kierrosta.
 
Minunkin pitää sitten lähempänä yritystä nuihin vitamiineihin perehtyä, foolihappo on kyllä jo ostettuna.. Nyt syön oikeastaan vain rautaa ja sen kanssa c-vitamiinia että imeytyy. Mulla on aina ollut tosi matala hemoglobiini, yhesti jopa alle 55. Pelottaa kyllä et miten saan sen raskausaikana pysymään tarpeeksi hyvänä, kun nytkin syön koko ajan rautaa eikä se kuitenkaan oo mikään kovin hyvä.

Puoli vuotta tosiaan tuntuu niin pitkältä ajalta. Ite ajattelen että ainakin toukokuuhun pitää odottaa, että voin kesällä käydä vielä huoletta navetoimassa ku oon töihin kerran lupautunu. :D Ja miehestä on sitte kiinni se lopullinen alotusaika. Se voi olla touko-lokakuun välillä ehkäpä.. Toivottavasti mahd pian.

On kyllä positiivisia merkkejä ilmassa, kun mies ensimmäistä kertaa oma-alotteisesti kommentoi kutomiani vauvan tossuja, että "voi että kun on söpöt, ompas nätit!" :heart:
 
Gislie, täällä aivan sama: yritys alkamassa huhtikuun lopulla, jotta lapsi syntyisi ensi vuoden puolella/ei ainakaan ihan loppuvuodesta. (Huonolla tuurilla yritys kestää sitten juuri sen vajaan vuoden, jollon muksu tuleekin ensi vuoden lopussa. ;)) Syyt kullakin. :D
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 30.1.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
jammaillen23vkevät/kesä 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Tulinpa tännekin kurkkimaan... Minut on näköjään kokonaan tiputeltu listoilta. Menikö hermot mun soutamiseen ja huopaamiseen? :LOL: :)

Listan mukaan kohta pääsee moni jo tositoimiin. :) Kommentoin ny tota pillerien lopettamista ja kumin käyttöä yrityksen aloittamista odotellessa... Mä olen sitä mieltä, että jos vaan hiukankii jaksaa kumien kanssa pelailla, niin kannatan! Siinä ehtii kierto normalisoitua ja itse oppii hiukan tuntemaan kroppaansa luomuna. Meillä oltiin n. 3kk kumilinjalla pillereiden lopettamisen ja yrityksen aloittamisen välillä. Raskauduin ekasta yk:sta... En sit tiedä johtuuko siitä, mut uskon sillä olleen vaikutusta, että kroppa toimi "normaalisti" jo siinä yrityksen aloitusvaiheessa :)
 
Mä oon päättäny olla sen viimeisen kuukauden ennen yritystä ilman pillereitä (=kumisäädöllä?), ihan vaan, koska ne sattuu loppumaan kuukautta ennen enkä turhaan halua ostaa uutta kolmen pakettia.
Nyt on mamavitamiinitkin hankittu ja ensimmäinen popisittu, jee!!! :D
 
Ja minä edelleen odottelen niitä ensimmäisiä kuukautisia pillereiden lopettamisen jälkeen :/ Viime viikolla taisi tulla se 3 kk täyteen lopettamisesta eli ensi viikolla täytyy varmaan ruveta gynelle soittelemaan aikaa tarkistukselle. Toisaalta olen nauttinut tästä kuukautisten puuttumisesta: ei mielialamuutoksia, ei turvotusta, ei näppyjä naamassa tai rasvaisia hiuksia :D
 
Käytiin tänään kattomassa ystävän kuukauden ikäistä vauvaa, oli kyllä niin ihana ja NIIN pikkuinen <3 Mieskin silitteli pikkuista kun tämä nukkui ja sanoi että on suloinen. Yllätyin kun mies kertoi ystävälleni jopa meidän vauva suunnitelmista!?! Kai se nyt on ihan tosissaan päättänyt että ensivuonna aletaan yrittää, mä vaan aina pelkään että se jossain vaiheessa päättääkin ettei vielä... :( Nyt pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja sanoa että USKO NYT HYVÄ NAINEN sitä miestä! <3

Mä en pillereitä ole pitkään aikaan syönyt, kun ei koskaan löytynyt mulle sopivaa merkkiä. Kumilla täälläkin mennään ihan sinne asti että päästään yrittämään. Mun kierto oli tosi sekasin pillereitten vaihtelusta ja kesti noin vuoden ennen kun normalisoitu. Välillä oli kierto jopa 111 päivää :( Mä en kuitenkaan mitään lääkkeitä halunnut kierron tasaamiseen kun ei ollut vielä sillon vauva suunnitelmiakaan.
 
Elviira, onnea plussasta! Mäkin oon täällä seuraillut tota yrittämään päässeiden ketjua, ja on kyllä ollut ihan mahtavaa seurata kun plussia satelee :)

Meillä on vielä tää ehkäisytilanne auki, puhuttiin tänään miehen kanssa ja pallo on nyt hänellä. Saa nähdä mitä päättää :D Kiire ei ole, mutta jos hän on valmis tuohon tulee jos on tullakseen -ajatukseen, niin en pistä pahakseni. Homma on nyt hänen päätettävissä :)
 
Miulle iski eilen ihan hirvee epäilevä olo. Ensi viikon suhteen kun ehkäsy pitäisi jättää pois että ollaanko ihan hulluja! Haluaisinko kuitenkin nauttia tuoreesta aviomiehestäni ihan yksin vielä hieman pidempää... No eihän se vauva meillä ole kahden viikon päästä vaikka kuinka ehkäsy jätetään pois että saan vähintäänkin sen 9kk:tta nauttia miehestäni vielä yksinoikeudella. En tiedä mistä tämä epävarmuus yks kaks iski. Vuoden olen odottanut tätä! Ehkä jotain ramppikuumetta. Ehkä kun kaikki ajatukset on ollut häissä niin tiukasti. Hmm...
 
Kaneli Onnea naimisiinmenon johdosta! Ymmärrän hyvin ristiriitaisetkin ajatukset, niitä on joskus itsellänikin ollut ja voi olla että viikkoa ennen yrityksen alkua vielä panikoin, että olenko nyt ihan varma, mihin olen lähtemässä. Näen sen kuitenkin vaan hyvänä asiana, että mieli käsittelee lapsen saamista isona ja elämää muuttavana asiana, koska sitä se onkin.

Ymmärrän myös hyvin sen, että on kiva viettää hetki aikaa ihan kahdestaan avioparina. Meillä naimisissa oltu aika on ollut rennon riskikästä (muutimme ulkomaille, pois vakaasta tilanteestamme Suomessa, vietämme paljon aikaa kahdestaan mukavissa harrastuksissa, jne.) Halusimme nauttia tästä joustavuudesta hetken. Vauvakuume on kuitenkin niin vahva, että tänäkin aikana on monesti tullut ajateltua, että pitikö asiaa venyttää tänne tulemalla. Toisaalta, suhteemme on pidempi ja meillä on entistä enemmän yhteisiä positiivisia kokemuksia, ja mieletön vauvakuume, kun pääsemme yrittämään. (Verrattuna siihen, että olisimme jääneet vakaisiin kuvioihin ja heti häiden jälkeen aloittanut yrityksen, vaikka sekin houkutteli.)

Vaikka lupaisit itsellesi, että saatte nauttia elämästä kahdestaan tuoreena avioparina, niin veikkaan, että vauvakuume on kuitenkin niin vahva, ettei se venytä yrityksen aloittamista kuin parilla kuulla, lopulta. Tai, sitten se oli vain sitä hetkellistä ramppikuumetta! :)
 
Joo, varmaan ihan luonnollista, että viime hetkillä tulee "ramppikuume" ja sellanen apua-olo, että tässäkö sitä nyt mennään! Vaikea tietää, miten itsekään suhtautuu sitten, kun sen ehkäisyn oikeasti jättää, miehestä nyt puhumattakaan...Mutta siis varmaan ihan tervettä jännäilyä. :)
 
On varmaan ihan normaalia tuntea "pakokauhua" tuossa vaiheessa..
muistan myös oman tuntemukseni kerran, kun kuumeilin itse tosissani ja miehelleni asiasta avauduin koko ajan, ja hän sitten kerran totesi vitsillä että tehdään nyt sitten se lapsi. Tunne oli sellainen, että kurkkua alkoi kuristaa ja happi ei kulkenut, kunnes sitten keskusteltiin ja todettiin että ei hän ihan tosissaan ollut.. Olin kyllä koko ajan varma, että lapsen haluan, mutta sitten kun tuli "lupa" niin se tuntui kammottavalta ajatukselta.. :D

Niin on ihmeellinen ihmismieli..
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 2.2.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
jammaillen23vkevät/kesä 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
kka
Pakko se on varmaan tulla kaapista ulos ja liittyä yrityksen odottajien joukkoon! Kuumeilua on takana jo pari vuotta ja jotenkin kummasti sitä aina toivoo testin tehdessä että ilmestyisi se toinenkin viiva. Vaikkei vielä yritetäkään niin teen tosiaan testin silloin tällöin koska minipillereiden takia menkat jäi kokonaan pois noin vuosi sitten.

Yrittämään olisi tarkoitus lähteä kun mies saa työn. Tuon olisi tarkoitus valmistua kesällä kolmen aineen opettajaksi ja saa nyt nähdä että miten on töitä tarjolla. Itsellä on vakkarityö, joskin tarkoitus olisi puolison valmistuttua muuttaa 200 kilometrin päähän joten saa nähdä miten työn käy.

Eli josko meikäläinenkin sitten lisättäisiin listalle. 22-vuotias, yrittäminen aloitetaan 2014-2015 ja kyseessä olisi esikoinen. :)
 
Varmasti on normaalia jännittää! onhan se iso askel parisuhteessa ja iso vastuu :)

Täällä menee hyvin, kiirettä on pitänyt. Vauvakuume elää vahvasti ja on edelleen unissa mukana, ettei vaan pääse laskemaan :D

Kuinka kauan muuten olette olleet kumppaninne kanssa yhdessä? ja oletteko kihloissa, naimisissa, avoliitossa?

Meille tulee tänä vuonna kolme vuotta täyteen ja yhdessä asutaan. Kihloissa ei vielä olla, odottelen että koska se mies tajuaa kysyä :D
 

Yhteistyössä