Yrityksen odottajat

Onnea FantaViona, yityksen lähestymisestä! Foolihappoa saa kunnolla ihan vihreistä vihanneksistakin (salaatti, yrtit, brokkoli, jne.) Niitä kannattaa syödä muutenkin paljon, mutta foolihapon saamisen kannalta päivittäinen kulutus riittää hyvin! Suomen vihannekset ovat aika värittömiä talvella, eli kannattaa varmistaa ettei syö ihan väritöntä salaattia.

Onkohan juhannus vieläkin yleisin vauvojen alullelaittamisen ajankohta Suomessa? En yhtään kyllä ihmettelisi, koska valoisassa keskikesässä on vetovoimaa. Moni kai laskee kuitenkin elämäntilanteesensa sopivan lasketun ajan, suurin piirtein.

Se täydellinen aika tuskin koskaan koittaa, jolloin kaikki olisi kunnossa, vanhemmat hyvin levänneet ja valmiina kaikkeen mahdolliseen. Itse odotan sitä hetkeä todella paljon, kun asiat on suurinpirtein kunnossa (lähinnä talous ja työtilanne) että voisi todeta et nyt ei enää ole riskikästä, jos vauva ilmoittaa tulostaan.
 
Huomenia odottavalla kannalla oleville kuumeilijakollegoille!

Ja onnea matkaan kaikille yrityksen aloittaneille, plussatuulia :flower: Ja olen iloinen kaikkien puolesta, joilla on yrityksen aloitus aikaistunut tai muuten vain tilanne selvinnut! :)

Lisäravinteista oli puhe; mulla käytössä foolihappo (400mikrogrammaa), d-vitamiini (25mikrogrammaa), kalaöljy (jätän pois tossa parin viikon päästä kun on ne vikat menkat ennen yrityksen aloitusta tulee), ja maitohappobakteerit (Probiootti Plus 3 kapselia). Että dosetti puuttuu kun miehelläkin on jos jonkinlaista (magnesium, sinkki, d-vitamiinit, maitohappobakteerit ym.) Doupattu on :D Muutenkin kuin yrittäessä/raskaana/imettäessä olen kyllä lisäravinteita syönyt. Synnytyksen jälkeen vedin myös rautaa nestemäisenä ja kapseleina kun tuli vähän verenhukkaa, muuten mulla ei raskaudessakaan hemoglobiini laskenut paljoakaan. Luontaisesti korkea tuo hemoglobiini, ehkä jos olisi matalalla niin voisi vielä ennen raskautta ottaa raudatkin käyttöön..

Ja terveellisen ruokavalion nimeen vannon! Monivitamiineja söin raskaus ja imetysaikana, mutta monivitamiineista on vähän ristiriitaista tutkimustietoa. Foolihappo ja d-vitamiini riittävät jo sellaisenaan jos ei ole jotain erityisruokavaliota, joka rajoittaa muiden ravintoaineiden saantia.. Ehkä vasta sitten imettäessä otan käyttöön raskaus- jaimetysvitamiinit.

Täydellinen aika on just silloin kun se vauva elämään tulee. En tiedä ketään, jonka elämään se vauva ei olisi solahtanut, ja jälkeen päin moni vielä miettii että miksi odotti niinkin pitkään :) Ja itse mietin siltä kannalta, että jos pari-kolmekymppisen naisen eliniän odote on jo 86 vuotta niin mulla on vielä 54 vuotta aikaa opiskella ja tehdä töitä, meidän sukupolvi tuskin tulee edes eläkkeelle pääsemään koskaan niin nyt on meidän aika niitä lapsia toivoa. Työt ja koulut onnistuu lapsen kanssakin :)

Aurinkoista päivää!

Vappuvaavi
 
Saisko liittyä mukaan yrityksen odottajiin :wave: ?

Tilanne on vielä vähän hassu, sillä ei olla päästy täysin yhteisymmärrykseen milloin yritys aloitetaan. Minun haaveissa se olisi syksyllä-loppuvuodesta. Mies vielä mietiskelee että oisko vasta alkuvuodesta. Haluaisin kovasti pienemmällä ikäerolla kuopukselle leikkiseuraa kun esikoisen ja kuopuksen ikäero on 4vuotta...
Kovasti tässä vain pähkäilee omaa jaksamistaan kun tyttö on nyt 9kk ja ollut todella huono nukkumaan ja muutenkin vaativaa sorttia. Haluaisin laittaa oman jaksamisen etusijalle mutta sydän ei tunne järkeä kun vauvoista puhutaan.... Toisaalta eihän sitä heti välttämättä raskaaksi tule kun pääsee yrittämään. Ehkä tämä väsymys todellakin kerkeää väistyä :saint:

Eli Minix, 26v, yritys alkaa syksyllä-loppuvuodesta 2014, 3.lapsi, toinen yhteinen

Mukavaa pääsiäisaikaa kaikille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Vitamiineista syön tällä hetkellä Multi-tabsin Raskaus ja imetys-vitamiinia sekä kalkki+D:tä. Tuon imetysvitamiinin otan aamulla ja kalkin illalla. Noissa on D:tä yhteensä 20mikrogrammaa ja niiden lisäksi oon nyt flunssassa ollessa ottanu D:tä 20mikrogrammaa lisää. Maitohapon ajattelin alottaa pari viikkoa ennen matkalle lähtöä. Rautaa jouduin viime raskaudessa syömään aika paljon, vaikka normaalisti miulla on ihan hyvä hb.

Tänään pitäis alkaa viimeisten menkkojen ennen yrityksen alkua, mutta saapi nähä, milloin ne sitten oikeesti alkaa...
 
Hellurei!
FantaViona: ite alotin helmikuussa syömään Möllereitä, E-epaa ja raskaus & imetys Monivitamiineja. Oon huomannu että ne vaikuttavat kyllä jaksamiseen. Lisäksi pyrin syömään pari kpl avokaadoa viikossa lisänä muun ravinnon yhteydessä :) Sitä foolihappoahan suositellaan syömään väh 3kk ennen kuin edes yrittää raskautta, sillä punasolujen uusiutumiseen tarvitaan se 3kk aikaa :) Jotkut myös juovat/syövät greippiäkin, mutta omalla kohdalla olen jättäytynyt siitä allergian vuoksi. Sittenhän myös punaviinin kerrotaan lisäävän verenkiertoa, mutta menis aika "alkkari" meiningiksi juua lasillinen päivässä silloin yrittämisen aikoihin, ainakin minun ajatuksissani. En tiedä miten liikunnallinen olet, mutta lenkkeily yms vähentää stressiä ja näin ollen keho on levänneempi ja luulisi kohentavan sitä verenkiertoa sen punkun edestä :D tsemppiä teille yritykseen.

Mulla olis nyt proggiksena saada tuo tupakointi lopetettua ennen yrityksen aloitusta. Outoa ajatella etten enää polttaisi. Millaisia ratkaisuja ootte ite miettineet, jos tupakka on osana elämäänne vielä ennen raskautta?! :) Ja minkähänlainen vaikutus tupakalla on silloin jos polttaa vielä yrityksen aikoina??? :/
 
Tervetuloa Minix! :)

Ja Gislie mullakin enää yhdet menkat edessä, ollaan varmaan yhtä aikaa piinailemassa toukokuussa :)

Punaviinistä En tiedä vaikuttiko, mutta me oltiin häämatkalla kun esikoinen sai alkunsa, ja Italiassa kun oltiin niin lasi viiniä illallisella kuului meidän vauvareseptiin ;) Olen kans kuullut, että parantaa verenkiertoa kohdussa tai jotain, mutta en usko että se viinin puuttumisesta kiinni jää, kun alkoholi toisaalta ennen raskautta myös heikentää mahdollisuuksia kaiketi, eli ei ole tällä kertaa tarkoitus punaviiniä nauttia tärpin toivossa.

Ja tupakka ei tee hyvää hedelmällisyydelle missään mielessä (isän ja äidin tupakointi vähentää hedelmällisyyttä paljon), eli lopettaisin heti kun ajatteleekin että on vauvantekoaikeissa.. Just katoin TV1 Prisma-dokumenttia taannoin, ja tupakan poltto vaikuttaa myös tulevan lapsen omaan hedelmällisyyteen, esim. tyttösikiön munasolut, jotka kehittyy muodostuu jo sikiövaiheessa voi jo kehittyä eri lailla jos äiti polttaa raskausaikana. Eli tavallaan lapsen oma lapsensaantikyky muodostuu jo äidin raskausaikana. Eli tavallaan kohdun aikainen kehitys vaikuttaa paljon pidemmälle koko elämään kun on aiemmin ajateltukaan. Ja siis tuulikki92 ei ollut tarkoitus saarnata, tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen ennen vauvan yritysta!! Siitä on ihan takuulla apua raskaaksi tulemiseen ja myös sikiön elämän alkutaipaleeseen.

Ja onpa muuten hauska ajatus, että mun munasolut on oikeasti jo ihan taivaan vanhoja, 80-luvulla tehtailtu ennen kuin edes synnyin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Pitkään aikaan en oo kirjotellu, lukemassa kyllä käynyt.

Vitamiineista ollut puhetta. Mulla ei tällä hetkellä oo mitään lisävitamiineja. Raskausaikoina olen kyllä niitä multivitan r&i vitamiineja syönyt. Ja toisikon imetysaikana. Nyt en vaan oo muistanu käydä ostaan. Yritän kuitenkin syödä mahd. monipuolisesti, niin luotan että se riittää. Omega-3:sta kyllä vois syyä kun kalaa tulee niin harvoin syötyä. Samoten kalkkia kyllä pitäs kans syödä kun oon aika huono maitoa juomaan vaikka siitä tykkäänkin.

Mua ei niinkään oo koskaan mietityttänyt se että onko nyt oikea hetki yrittää vauvaa. Mutta keskimmäisen ja tän kolmosen raskausaikana oon miettiny että oliko raskaus sittenkään kovin fiksu ajatus. Meillä esikoinen oli aika tuittupää pienenä, ja on sitä vieläkin. Mulla mies tekee vuorotyötä ja olin aina kaks viikkoa illat yksin pojan kans ja tappelin nukkumaanmenon kans. Sillon välillä tuli mietittyä että saan varmaan keskenmenon sen stressin takia, ja välillä myös hetken mietin että enpä ois raskaana kun on niin vaikeeta. Mutta onneks poikakin sitten rauhottu just ennen tytön syntymää :) Nyt tän kolmannen odotusaikana mietin asiaa siksi kun nuo vanhemmat tappelee koko ajan. Mutta hyvinhän meillä on menny vaikka tekevät sitä vieläki :D Eikä oo pojan syntymän jälkeen tullu kertaakaan mieleen että miks tähän ryhty. Ja nyt sitä haaveillaan jo siitä neljännestä. Että varmasti kaikenlaiset tunteet kuuluu asiaan.

Viimeksi kun täällä kirjottelin niin kerroin siitä ihme tuhruttelusta. No, menkkojahan ne meinas ja mulla alko sitten viikkoa aikasemmin menkat. Saas nähä miten nyt käy. Olin ajatellu etten alota pillereitä enään tässä koska jos alotetaan yritys syksyllä. Mutta oon nyt vähän miettiny että pitääkö sittenkin siirtää vuoden päähän yritykset, ja hakea ne pillerit. Mulla on siis vuosi koulua jälellä, ja olin ajatellu että jos syksyllä heti tärppää niin kerkeen kuitenki valmistua ennen synnytystä. No, en kuitenkaan haluais taas kituuttaa minimi äippärahalla, niin töissä pitäs olla vähintään se 6kk. Ja aletaan säästämään nyt myös etelän lomaa varten että lähettäs sitten kuhan valmistun niin reissuun viikoksi.

Huhhuijaa ku tuli taas tekstiä. Mutta mukavaa pääsiäistä kaikille! :)
 
Joku täällä mietti, että laitetaanko Suomessa edelleen juhannuksena vauvoja paljon alulle niin vastaus on näin sairaalamaailmasta katsottuna niin ei ole enää. Ei ole enää niin sanottua syntyvyyspiikkiä maaliskuun aikana. Heinäkuu on kiireisintä aikaan synnäreillä elikkä kaiketi suomalaiset sitten pakenevat alkavaa kaamosta vällyjen väliin ;)
 
Oi onnea, Gislie! Mulla meni viiminen pilleri yli kolme viikkoa sitten, eikä mitään tietoa menkoista (käytin minejä, ja niiden aikanakin menkat tuli aivan miten sattuu)...

Itse olen käyttänyt Mama-vitamiineja ja lisä-D:tä. Yleensä olen ottanut myös toista monihivenvalmistetta, mutta nyt kun ne loppui, en ole ainakaan toistaiseksi ostanut lisää, kun noissa mamoissa on aika paljon kaikenlaista. Välillä olen syönyt myös rautakuurin, kun hemoglobiini on ollut matalalla, mutta sitä ei kai itsekseen pitäisi mennä ottamaan, joten täytyisi ensin tarkistaa, mitä ne arvot nyt näyttää.

Vaappuvaavi sanoi mielestäni hyvin, että kyllä se vauva sitten kaikkien elämään jollain tavalla "solahtaa", ja harva sitä varmasti sitten katuu. :heart:
 
Vieläkö mahtuisin mukaan odottelemaan?

Tänään käytiin "se" keskustelu, viimeinkin saatiin kissa pöydälle ja vakavissaan puitua vauva-asiaa. Itse olen haaveilut lapsista niin kauan kuin muistan, ja nyt alkoi tuntua että ei se elämä tästä sen "vauva-valmiimmaksi" muutu, varsinkaan kun nuorena haluaisin lapset saada. Mies samoilla linjoilla ja päätettiin, että syön loput pillerini ja kesäkuussa sitten jätetään ehkäisy pois. Alkuun ainakin mennään "tulee jos on tullakseen" asenteella.

Nyt on varsin erikoinen olo, järjettömän onnellinen ja lähes malttamaton. Samalla kuitenkin pieni pelko persiissä, ihanko oikeasti me ollaan tähän ryhtymässä, onko tämä unta?

Nyt kaipaan kovasti sitä vertaistukea, joten viitsisittekö heittää listalle!:) -->

kaarnalaiva, 19v, esikoisen yritys alkamassa 06/2014
 
Hellurei. Kivaa kaarnalaiva kun tulit tänne, minäkin olen ihan uusi täällä! :)

Puhuitte vitamiineista... minulla on tytön odotusajalta MinuSun Mama- vitskuja ja ajattelin niitä popsia lähempänä kun yrityksen tulisi alkaa. Eli siis syksyllä. Huoh tuntuu siihen vain olevan NIIIIN pitkä aika! Toisaalta osaan hyvin nauttia tästä yrityksen odottamisestakin ja ehkä me saadaan kuopus nukkumaankin vähän paremmin. Sitten jaksais taas paljon paremmin.
Heh, sanoit kaarnalaiva että menette tulee-jos-on-tullakseen- meiningillä alkuun. Voin sanoa että se on v-a-i-k-e-a-a :LOL: Kuopusta juurikin halusin alkaa tekemään rennolla asenteella mutta kuinkas kävikään.... limojen tutkimista, oviksen bongailua, petiaikojen suunnitteluja... :D Mutta tottahan se on että mitä vähemmän asiaa stressaa ja tiedostaa niin sitä helpommin voi tärppi käydä (ja lienee pedinki puolella mukavampaa kun ei ole vaan "suorittamista"). Kuopus saikin alkunsa kuitenkin ekasta kierrosta kierukan jälkeen ja on nyt ihana 9kk ikäinen typykkä :heart:
 
Vitskuista en ole paljoa ottanut vielä selvää, vehnänalkioöljyä aloin jo pari kuukautta sitten aamuisin syömään. Olevinaan hiusten kunnon vuoksi... pyh, kyllä oli hedelmällisyyden parantaminen jo mielessä;D

Nyt olisi seuraava askel vauvaan valmistautumisessa tupakoinnin lopettaminen, sekä minulla että miehellä..

Minix, tuotapa itsekin naureskelin miehen heittäessä nuo legendaariset "tulee jos on tul..." :D Ilman varsinaista yritystäkin olen ollut välillä lähes hysteerinen itseni tarkkailija, saas nähdä miten nyt malttaa odottaa oman kierron hakeutumista pillereiden jälkeen yms. Seksielämä on vilkasta ja rehellisesti sanottuna ihanaa, siitä en kyllä halua muuttaa vain "vauvantekohommiksi" ja kuten sanoit, suorittamiseksi.

Teillähän on oltu ripeitä, vauvakuume vain kasvaa kun kuulee lapsistanne! :)
 
Hellurei naiset!

Tervetuloa uusille! :flower:

Heti alkuun foolihappomuistutus:
Foolihapon puute lisää hermostoputken sulkeutumishäiriön riskiä merkittävästi. EU:n foolihappoasiantuntijatyöryhmän jäsen Vedran Stefanovicin mukaan 70 prosenttia hermostoputken sulkeutumishäiriöistä johtuvista vaurioista olisi vältettävissä nostamalla naisten foolihapon saantia ennen raskautta foolihappolisällä.

HUS - Foolihappo

Eli kaikki hakemaan Folirenia tai vastaavaa apteekista/luontaistuotekaupasta. 400 mikrogrammaa päivässä jo 3kk ennen raskaaksi tuloa ehkaisee tuota hermostoputken sulkeutumisvauriota. Monipuolisesta ruuastakin saa foolihappoa, mutta sitten pitää olla hyvin paljon kasviksia ja hedelmiä ruokavaliossa..

Täällä jo ollaan yrityksen odottelun loppumetreillä.. Siinähän kävi niin, että eilen, kiertopäivällä 21/28 jätettiin jo kumit pois, että häviävän pieni tsäänssi on jo tässä kierrossa, vaikka en näin myöhäiseen ovulaatioon uskokaan :D Eli viikon päästä pitäis menkkojen alkaa ja siitä sitten ovulaatioo kohti. Hui, ihan hirveä jännitys iski eilen päälle kun ne kortsut jätettiin sinne laatikkoon odottelemaan ;)

Ihanaa kun se kevät vihdoin on täällä, onnea, tsemmppiä ja mukavaa viikkoa kaikille!
 
Kiitos vappuvaavi foolihappotiedotteesta :) täytyy myöntää etten syönyt mitään erikoista foolihappolisää ennen raskauksia tai niiden aikanakaan, mutta siis noissa Mama-vitamiineissa on foolihappoa myös. Tiedä sitten, paljonko sitä pitäis sitten syödä verrattuna noihin vitamiinilisiin.
Sulla alkaa jännät ajat, ihanaa :)
Onneksi on tiedossa paljon hommaa ja suunnitrelmia etten kerkeä kovasti vielä kuumeilemaan tai odottelemaan sitä ehkäisyn pois jättöä... Me lähdetään ulkomaille tän viikon sunnuntaina ensimmäistä kertaa koko perheen kera :heart: Ja sitten syksyisiä häitä tässä kovasti suunnitellaan ja järkätään. Ajatukset on aika paljon vielä siis muissa asioissa ;)
Ihanaa kun alkoi arki. Pääsee "rytmiin" :LOL: Mukavaa viikkoa kaikki!
 
Itse ajattelin mennä sieltä mistä aita on matalin ja ostaa noita Orion Pharman "Multivita - raskaus ja imetys" tabletteja, niissä näkyi ainakin d-vitamiinia ja foolihappoa olevan suositusten mukaiset päiväannokset. Nyt kun pikimmiten alkaa syömään niin pitäisi hyötyjen ehtiä ennen mahdollista raskautta. :) Vähän kyllä jo naurattaa tämä tutkiminen, on sitä vaan aiemminkin terveitä lapsia pukattu maailmaan ilman hajuakaan mistään foolihapoista.. Mutta kaikkensa sitä haluaa tehdä (minä ainakin) oman lapsensa puolesta, vaikka se onkin vielä haave vain :) <3

Minix, mukavaa matkaa! Minustakin tuntuu helpottavalta, että arki vie ja on muuta ajateltavaa kuin pörrätä mammapalstoilla ja laskea tunteja viimeiseen pilleriin.. :D
 
Tervetuloa uusille!

Touhuttiin tuossa miehen kanssa meidän mahtavalla "keskeytys"-taktiikalla, ja tällä kertaa tämä sanoi, ettei ole varma, keskeytyikö ihan tarpeeksi aikaisin...Siinä sitten jo vähän naureskeltiin, että ties milloin pikkuinen jo saanut alkunsa, vaikka varsinaista yritystä ei olla vielä alotettu.:D Viiminen pillerihän meni n. neljä viikkoa sitten, ja viimeisimmät menkat oli vähän sitä ennen, eikä seuraavia ole kuulunut (menkat tuli siis miten sattuu pillereittenkin kanssa, että niistäkin nyt vähän vaikea päätellä mitään)...Mies sitten kuitenkin mietti, pitäisikö jossain vaiheessa testailla, mutta itse uskoisin ehkä kuitenkin pettyväni negatiivisesta tuloksesta, ja kun mitään oireitakaan ei ole ollut...Mutta päätin vihdoin tilata niitä testejä, sekä ovis- että raskaustikkuja! :)
 
Kaipa minun pitäisi pikkuhiljaa uskaltautua tuonne toiselle puolelle. On jo kp 14 (vai miten tuo sitten kirjoitetaan :D ), eli on jo mahdollista että jotain on tapahtunut, iiiks!
Itse ei ukon kanssa mitenkään laskeskella ja jotenkin tuntuu ettei mies edes tajua (halua tajuta?) millä vaaravyöhykkeellä hän oikeasti on kun iltaisin vonkaa ;)
Tai sit hän ei vain jaksa stressaa samalla tavalla kuin minä, akkojen touhua sellanen :LOL:
 
Tsemppiä yrittämään päässeille ja tervetuloa uusille :)

Minä kai kohta siirryn myös seuraavaan topiikkiin... Olisin yhdet menkat tähän väliin vielä halunnut, mutta kroppa on kai taas jossain horrostilassa: ei menkkoja, ei ovulaatiota eikä plussaa r-testissä (meillä ollut keskeytetty ehkäsy käytössä). Pieni epävarmuus myös nostaa välillä päätään. Välillä miettii, että olisi vielä yksi kesä kiva viettää mökki-iltoja kaveriporukassa, käydä ehkä festareilla ja matkustella. Toisinaan taas vauvakuume on niin kova, että ei hetkeäkään mieti lykkäystä. Hassua, ehkä tässä pari viikkoa vielä tunnustelen ajatuksia tällä puolella ;)
 
No sieltähän ne "naistenpäivät" saapuivat. Seuraavasta oviksesta voisikin sitten jo yrittää, mutta ehkä myös hengailen vielä hetken tällä puolella. :)

carna: Itsekin välillä mietityttää, tajuaako tuo toinen osapuoli nyt OIKEASTI tätä kuviota...:kieh:

Hep87: Aivan sama meininki: pääsääntöisesti kyllä kuumeilen vauvaa aivan kamalasti, mutta esim. joitakin päiviä sitten oli niiin kiva ilta kavereiden kanssa, että tuli kieltämättä mieleen, että pianko tässä voidaan näin olla viimisiä kertoja vähään aikaan (kavereilla kun ei edes ole vastaavia suunnitelmia vielä)...
 
Huomenta kaikille :)

Olen talla palstalla aina valilla kaynyt juttuja lukemassa, vauvakuume on aina valilla vahan vahvempana ja valilla sitten laantuu kun sita ei ihan kokoaika ajattele.
Nyt kumminkin olisi semmonen ajatus jos vaikka pikkuhiljaa voisi ruveta asiaa suunnittelemaan. Ei olla paatetty mitaan sen tarkempaa, itse olen ajatellut etta jos nyt 2v. sisaan jotain tulisi tapahtumaan.

Itse olen siis 28v. ja me asutaan talla hetkella Englannissa. Viela ei tiedeta, ollaanko tanne jaamassa, niin sekin on yksi asia taman vauvahomman tiella (ainakin minun mielestani). Eli saa nahda:)
Talla hetkella nayttaisi asiat olevan hyvin, on tyopaikka molemmilla ja itse opiskelen osa-aikaisesti ja opinnot loppuu elokuussa jos kaikki menee hyvin:)
Lahinna ajattelin, jos me ei olla tanne jaamassa ja muutto tulee (luult. jonnekin missa ei olla aiemmin asuttu), niin mielummin sita odottelee ennenkuin vauvaa alkaa hankkimaan.

Kaytiin tuossa paasiaisen alla tapaamassa poikakaverin perhetta ja hanen siskollaan on 6kk vauva ja han on niin suloinen tapaus! Sitten tietty kaikki kyselivat etta milloinkas teille tulee perheenlisaysta.. poikakaveri sanoi etta piakkoin, etta han ei montaa vuotta kuulemma halua odotella:) muttei sen tarkemmin olla nyt asiasta puheltu. Lahinna haluan opinnot paatokseen ja paasta semmoiseen elamantilanteeseen, etta olisi hyva aika miettia vauvaa.
Siis viela kaytan minipillereita eika nyt ihan juuri ole tarkoitus niita lopettaa. Mutta kiva lueskella taalla muiden mietteita ja saada "samankaltaista" seuraa:)

Mitas teidan viikonloppuun?:) Taalla ainakin sataa paljon vetta. Tarkoitus olisi salille menna, sitten kampaajalle ja illalla syomaan:) vahan juhlistamaan syntymapaivaa jalkikateen:)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Kiitos Kaneli varmistuksesta suosituimman syntyvyys-ajankohdan suhteen. Heinäkuulle tähdänneet saattavat myös toivoa äitiyslomaa suoraan kesäloman jälkeen, eli mahdollisimman pitkää putkea.

Se on aika pelottava fakta, että munasolut ovat ne samat syntymästä saakka: vaikka nyt elänkin mahdollisimman terveellisesti, en voi olla ajattelematta, missä "kohtelussa" ne ovat villien nuoruusvuosian saatossa olleet :)

Itse käytän omega 3:sta ja jonkin verran vitamiineja ja mineraaleja vaihdellen, koska pyrin myös syömään päivittäin paljon kaikkia näitä sisältäviä kasviksia.
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 26.4.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
iloksi31v04/20142.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
Leonella30v04/20142.
Lotus23v04/20143.
Vappuvaapi31v05/20142.
hiliputti27v05/20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24v05/20141.yhteinen
FantaViona27v06/20141.
kaarnalaiva19v06/20141.
tuulikki9222v06/20141.
Hiitu20v06-07/20141.
vella25v06-07/20141. yhteinen
oceania25v08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
Marlin30v09/20144.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Minix26vsyksy 20143., 2.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
pumpulipallero28v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
veepu123

Yrittämään päässeet:
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014
jammaillen - 02/2014
pieni toive - 02/2014
hitsipimpula - 03/2014
Wuf - 04/2014
carna - 04/2014
Gislie - 04/2014
Hep87 - 04/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Kaarnalaiva tuli uutena ryhmään ja sullahan on sama aikataulu kuin minullakin! Jännittävää aikaa tää loppukevät meille. :)

Olen päättänyt, että en lopeta pillereitä kuin seinään 1.6. vaan katson, miten aikataulut menevät ja koska olisi järkevintä lopettaa. Me lähdetään kesäkuun alkupuolella reissuun (toivottavasti) ja olisi kiva, jos ei olisi menkkoja juuri siinä, kun pitäisi maata biitsillä. :D

Aikaisempaan juttuuni lisäten, että löysin itselleni juuri sopivan vitamiinipurkin, ostin sellaisen kuin "Multivita M". En halunnut syödä a-vitamiinia tai rautaa ja olin oikein positiivisesti yllättynyt, kun löytyi tällainen, missä ei ollut kumpaakaan. Lisäksi ostin foolihappoa, vaikka nyt ei tulekaan kolmea kuukautta ennen yrityksen alkua sitä syötyä. Todennäköisesti en kuitenkaan ihan heti raskaudu. D-vitamiinia syön nyt "kuurina" monivitamiinin lisäksi 50 mikrogrammaa/pv.
 

Yhteistyössä