Hakutulokset

  1. N

    Vauva perätilassa, kaikki vinkit ja neuvot kehiin!

    Mulla oli vauva pitkään perätilassa, mutta viimesessä kontrollissa ennen käännösyritystä vauva olikin itestään kääntyny oikein päin. Ja seuraava vauva oli ihan loppuun asti poikittain mahassa, viimesillä viikoilla käänty. Joten on sekin vielä mahdollista.
  2. N

    Miksei vauvaa rattaisiin alle 6kk

    Saahan sitä vauvan laittaa vaikka jo vastasyntyneenä rattaisiin, kunhan se on makuuasennossa. 6kk saa alkaa istuttaa rattaissa..
  3. N

    Peruutin hammaslääkäriajan ja nyt joudun maksamaan ekan käynin

    No miksi ei? En minäkään saa lapsille hoitajaa hammaslääkärin tai muunkaan ajaksi. Joko mies lähtee kesken työ/koulupäivän vahtimaan lapsia tai otan lapset mukaani.. Pari kuukautta sitten asuttiin vielä pienellä paikkakunnalla, jossa ei ollut ollenkaan esim MLL:n lapsenvahteja tms.
  4. N

    Meijulle toinen nimi?

    Meiju Maria Meiju Ilona Meiju Eveliina Meiju Lotta Serafiina
  5. N

    160-senttisen naisen paino

    Mä oon 163cm ja painan n.70kg. Siinä on kyllä jo liikaa! 8-15kg kun saisi tiputettua, niin olisin tyytyväinen. Vielä joitain vuosia sitten olin 25kg kevyempi, mutta ihan niin hoikaksi en enää halua..
  6. N

    Pesetkö kätesi ennen vessassa käyntiä?

    Pesen kädet vessakäynnin jälkeen, pyykkien laiton jälkeen ja sillon kun kädet tuntuu/näyttää likasilta. Joskus myös ulkoilun jälkeen, mutta esim kauppareissun jälkeen en pese.
  7. N

    Tarvitseeko 1v taapero välttämättä vk-haalarin, jos ei osaa kävellä?

    Meillä on 1v pojalle vk-haalari. Ei kävele vielä, joten todellakin tarvii sen haalarin, kun konttaa pitkin leikkipuistoa ja mönkii hiekkalaatikolla yms. Ei pelkkä fleece ois kovin hyvä siihen hommaan..
  8. N

    Esikoinen, kuopus, ok. Entä kun tulee kolmas...?

    Meillä on esikoinen, keskimmäinen ja kuopus :) Tai sitte ykkönen, kakkonen ja kolmonen :D
  9. N

    Mummo, mummu, mummi.. ukki, pappa, vaari.. miksi teillä kutsutaan isovanhempia ja missä päin asutte?

    Mummo ja ukki, isomummo ja isoukki. Pohjois-Karjala.
  10. N

    Onko syksyn flunssaa jo liikkeellä?

    Meijän perheestä 4/5 on tällä hetkellä flunssassa.
  11. N

    Jos nyt saisit lapsen/ lapsia

    Tytöstä tulis Nelli ja pojasta Väinö.
  12. N

    Onko toinen synnytys helpompi kuin ensimmäinen?

    Kolme synnytystä takana ja joka kerta ollu entistä helpompi.
  13. N

    Kuinka monella on värjäämättömät hiukset?

    En oo värjänny moneen vuoteen, koska viimeksi sain allergisen reaktion. Mulla on vaalee, hieman hunajaan vivahtava oma hiusväri. Ennen oli ihan täysblondi, mutta raskauksien myötä muuttui.. Kampaaja sanoi, että voi vaalentua takasin, kunhan hormoonitasapaino palaa normaaliksi ym. Katotaan..
  14. N

    Onko Jade wt-nimi?

    Mun mielestä Jade on nätti nimi! Jos meille vielä tyttö tulisi, nii tuo ois kyllä yks nimivaihtoehto. :)
  15. N

    Papakoe alkuraskaudessa?

    Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa otettu ekan ultran yhteydessä (rv 9) myös papakoe. Ei oo tullu mitään ongelmia.
  16. N

    Millä viikoilla vauva yleensä kääntyy?

    En minäkään oo aina ollu ihan varma miten päin vauva mahassa on, vaikka kolme lasta oon jo saanu. Potkut/liikkeet tuntu vähä joka puolella :D Esikoinen tais olla kuitenkin aina oikeinpäin, keskimmäinen oli pitkään perätilassa (käänty joskus rv 36? oikein päin) ja kuopus oli ihan viimesille...
  17. N

    Sana "pyykkipoika" joutaisi jo historiaan!

    Nii mut sininen on poikien väri, joten se viittaa silti miespuoliseen.. pitäs vaihtaa joku sukupuolineutraali väri! Oisko vaikka oranssihenkilö hyvä?
  18. N

    Olemme "tavallisessa" työssä ja silti rahat riittää kaikkeen oleelliseen

    Meillä on vuositulot 25 000 - 30 000€ yhteensä. Tällä hetkellä joka kuukausi menee vähän rahaa jopa säästöön, vielä hetki sitten meni kaikki mitä tulikin.. Perheeseen kuuluu kaksi aikuista, kolme alle kouluikäistä lasta ja koira. Asutaan vuokralla Itä-Suomessa.
  19. N

    Mitkä ovat lapsenne tämän kesän kivoimmat kokemukset/muistot?

    Myö ei olla käyty missään reissussa/huvipuistossa tms, kun muutettiin toiselle paikkakunnalle ja ollaan tutustuttu uuteen kotikaupunkiin, opeteltu paikallisbussilla kulkemaan, ulkoiltu ja tehty kaikkee kivaa koko perhe yhessä. Paikallisbussit jo suuri elämys lapsille, kun eivät oo ikinä aijemmin...
  20. N

    Anoppi jakaa lapsemme kuvia estottomasti

    Mua ärsyttää miehen sisko, joka jakaa meidän lasten kuvia Facebookissa ja Instagrammissa ilman lupaa. Laittaa myös lapsen nimen näkyviin (#nimi), joten sen näkee kaikki. Toki jaan itsekin kuvia lapsistani ko. palveluissa, mutta minulla on molemmat tilit salaisia ja vain tietyt ihmiset näkee...

Yhteistyössä