Hakutulokset

  1. M

    taas apuja täytekakkuun?

    Eli kuopuksemme täyttää kaksi vuotta, mutta mitä ihmettä voidaan tarjota kutsuilla, jotta sankari itsekkin voi kakkua syödä? Eli pitää olla maidoton, soijaton, kauraton. Lisäksi lapselle ei käy maissi ja kala.. En keksi mitä laitan kakun päälle ja täytekkin vähän ontuu jos on vaan jotain...
  2. M

    gluteeniton ja maidoton

    sannanen Suuri kiitos sinulle! Enpä olisi tuota hoksannutkaan :ashamed: KIITOS KIITOS ja vielä kerran KIITOS :flower:
  3. M

    gluteeniton ja maidoton

    Tietääkseni ei ole tulossa muita täysin maidottomia, kuin meidän pesue, mutta täysin varmaan ei ole, että tuleeko yhtään täysin gluteenitonta, joten se tehdään vain varmistaaksemme että jokaiselle on jotaikin.. :) Ja minun on tarkoitus tehdä siis vain pieni kakku ja kaverin äiti tekee sitten...
  4. M

    gluteeniton ja maidoton

    Tarviisin nyt vinkkejä ja neuvoja! Olen lupautunut leipomaan ystäväni valmistujaisjuhliin täytekakun, joka on gluteeniton ja maidoton. Oma lapseni on se maidoton, joten sen kanssa olen jo oppinut elämään, mutta mietin tuota gluteenitonta, että tarviiko "tietää" jotain erikoista ennen kuin niistä...
  5. M

    Maitoallergisen pääsiäisherkut???

    Kiitos kovasti kaikille jotaka ovat jo täällä vinkkejään kertoneet! :flower: Tulin juuri itse täältä samaa asiaa kyselemään ja onpa kyllä kiva kun on edes jotain jota voin meidänkin pienelle maitoallergiselle tarjota kun isoveli saa suklaamunia :) Huomasin tässä joku aika sitten kaupassa...
  6. M

    Joulukalentereista

    Onko olemassa muuta joulukalenteria myynnissä, kuin se Haribon kalenteri, jonka voisi ostaa maitoallergiselle lapselle? Pelottaa tuo ko. kalenteri kun kyseessä on kuitenkin aika pieni lapsi ja siinähän luukuista tulee myös niitä leluja.. mutta nyt siis etsinnässä maidoton joulukalenteri, jossa...
  7. M

    Maitoallergiasta kysyttävää

    Näin minäkin olin asian omassa päässäni pähkäillyt, mutta tuossa lapussa tosiaan lukee, että kaikki kasvisöljyt eivät sovellu :headwall: Noh, onneksi meillä on huomenna soittoaika lastenlääkärille, niin pitää siltä tentata lisää näitä juttuja :) Edelleen niitä välipala vinkkejä otettaisiin...
  8. M

    Maitoallergiasta kysyttävää

    Kiitos katjuza vinkeistä! Osaako kukaan teistä kertoa muuten noista öljystä mitään? Mitä niistä voi käyttää ja mitä ei? Me saatiin lääkäriltä kalkkitikku reseptin lisäksi ravitsemusterapeutin ohje jossa vaan sanottiin, että kaikki kasvisölyt eivät sovi maitoallergiselle, muuta muuten siinä...
  9. M

    Maitoallergiasta kysyttävää

    Saatiin viime viikolla 1v lapsellemme diagnoosi maitoallergia. Olin epäillyt jotain ruoka-aine juttua jo jonkun kuukauden, mutta tk-lääkärin mokien takia syy selvisi vasta nyt. Saimme tiedon puhelimessa ja vain muutamia ohjeita. Esim tällä hetkellä lapsemme syö vain kauramaitoa (ennen meni...
  10. M

    kuinka paljon teillä on mennyt raskaus yli??

    Esikoinen syntyi käynnistettynä rv42+1 ja toinen syntyi rv42 -käynnistys olisi ollut aamulla niin synnytys käynnistyi itsekseen edellisenä iltana ja poika syntyi aamuyöllä :heart: Ekan kohdalla odotin ja odotin. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja hienosti meni loppuun asti, synnytys mukaan...
  11. M

    Onko Kainuulaisia?

    Mistäpä pulmaan ratkaisu? Vai oikeesti haluisitteko te edes tutustua muihin äiteihin? :ashamed:
  12. M

    Onko Kainuulaisia?

    :whistle: Minä ainaki olisin mut teihin harmaisiin on vähän vaikee tutustua... ;)
  13. M

    Onko Kainuulaisia?

    Miks?
  14. M

    Onko Kainuulaisia?

    Vaikee siis sanoa onko tuttuja vai ei...
  15. M

    Onko Kainuulaisia?

    Hirmu paljon noita harmaita tässä ketjussa... :whistle: Mistähän syystä?
  16. M

    kainuun alue herätys!

    :attn: Huhuu!!! Mihin kaikki on joutunu?? Nyt ei ainakaan pihalla mahda kukaan viihtyä kun toi ilma meni tuollaiseksi? Muutaman päivän olikin jo hienot ilmat.. Minäkin sain muutaman ikkunan pestyä ja mattojen pesukin on jo aloitettu :saint: Käytiin aamulla lenkillä, niin aika hiljaista tuossa...
  17. M

    kainuun alue herätys!

    Onnittelut kotikurpalle ja tyttöselle! :flower:
  18. M

    pitäskö mun pakata ukolle tavaroita

    Minddu. laitoin sulle yv:tä :hug:
  19. M

    pitäskö mun pakata ukolle tavaroita

    :hug: Ei sun tosiaan tarvii tuommoista ukkoo kattoo! Kuten joku jo sanoikin, niin parempi yksin kun huonossa seurassa, mutta voisin lisätä siihen vielä että parempi yksin yksin kuin yhdessä yksin! Jos ymmärrät mitä tarkoitan? Ero aina rankka, vaikka suhde oliskin huono, mutta kyllä siitä...
  20. M

    Onko Kainuulaisia?

    Mitä te muut Kajaanilaiset laajakangas-lehtikangas alueen mammat teette aamupäivisin? Lähdetäänkö joku aamu kävelylle tai jotain? ;),

Yhteistyössä