Hakutulokset

  1. P

    uusien tilanteiden kammo!

    Aloitin keskustelun eroahdistuksesta ja tyttöni on 4,5 vuotias. Liekö nämä tapaukset sitten samankaltaisia kun meillä pelkää mennä kerhoon? Kuitenkin siellä tykkää olla mutta se jääminen on tuskallista. Olen itsekkin ollut lapsena ujo ja hyvin arka lapsi vaan kun ei tämä mamma enään muista että...
  2. P

    4,5 vuotiaan eroahdistus

    Meillä tyttönen joka taitaa eroahdistuksesta kärsiä. On ollut kotihoidossa koko ikänsä ja syksyllä aloitettiin pientenkerho joka kerran viikossa, kolme tuntia kerrallansa. Alku alkoi hyvin mutta mitä pitemmälle kerho meni alkoi jääminen kerhoon olla yhtä tuskaa. Haluaa kerhoon mennä mutta se...
  3. P

    Pienet lapset ja opiskelu?

    Haaveilen välillä opiskelusta. Sosiaali ala kiinnostaa mutta meillä pieniä lapsia kolme. Nuorin vuosikas ja vanhin 4 vuotta. Jutussa siis mietityttää miten jaksaisi opiskella kun pienet vievät vielä paljon aikaa... Kotiäitinä viihdyn mutta välillä iskee se huoli ja hätä kun ei ole töitä...
  4. P

    Lapseni on herkkä(onko siinä pahaa?)

    Haluan tämän aiheen esille koska itsellä herkkä neljä vuotias lapsi. Kerhoon jäämiset hänelle yhtä tuskaa. Hyvin ujo on ollut pienestä pitäen. Tänään ei sitten millään jäänyt kerhoon jossa hoitajatkin vaihtuvat joka viikko. Yksi tuttu hoitaja aina kuitenkin on. Palaan tähän aiheeseen myöhemmin...
  5. P

    Apua,päiväkerho alkaa!

    Ihan sama täälläkin paitsi tyttö neljä vee ja tänään sitten taas ilmoitti että ei halua kerhoon :o Miten tosiaan pitäisi suhtautua? Yritän vaan kertoa että et äipän kanssa voi eläämääs olla kotona ja saatat saada leikkikavereita kun ei täällä maalla niitä muuten ole. Sun muuta sun muuta...
  6. P

    Pms - oireet?

    Kamalat raivokohtaukset, ristiselän jomotus, mielialan vaihtelut ja hirveen karmeen väsymys. Eli voisin nukkua kellon ympäri. Onko tämä pms oireita? Ja kestääkö ne aina sinne kuukautisten loppuun? Tajutonta kun ei itekkään ymmärrä ihteesä, saatikka muu perhe.Onko kellään tietoa ja miten tätä...
  7. P

    Vuorotyö ja pienet lapset

    Niinpä, niinpä mix nukkuu kun kerkiää nukkumaan vallan yöunet vaikka iltavuoro. On ollu nukkumisen kanssa ongelmia jo jonkun aikaa. Saa unen päästä vasta 3 aikaan noin kiinni... Huoh, onhan tuota unilääkkeet ja kaikki koeteltu. Sepä se pelottaa että miten sitä pienten lasten perheessä nukutaan...
  8. P

    kierukasta huolimatta raskaana?

    Juups, teeppäs testi. Meidän neuvolassa sanoivat jotta on tapauksia että kierukan aikaan raskaaksi tulleita on vaan harvoin näin sattuu.... Mulla ei ole mitään vuotoa vielä tullutkaan kun imettänyt jota nyt jätän pois, saas nähdä alkaako ollenkaan. Tsemppiä testiin. Kantsiihan se varuilta tehdä...
  9. P

    kierukasta huolimatta raskaana?

    Oletko raskaana? Mullakin hormoni kierukka ja mietin oisko pettänyt kun väsyttää niin... Vaan olen kuullut että ei pitäisi haittaa olla. On tullut sitten synnytyksessä ulos vaan kantsii ottaa neuvolaan yhteyttä..
  10. P

    Alkoholistien vaimoja?

    Täällä myös edelleen alkoholisti miehen kanssa olen. Aloitin myös vastaavanlaisen ketjun jokin aika sitten. Mutta mihinkään suuntaan miehen juominen ole katkennut. Yrittää olla juomatta vaan ei voi olla. Se on kuin tupakka, sitä vaan pitää saada. Viimeksi heräsi putkasta kun oli niin päissään...
  11. P

    Vuorotyö ja pienet lapset

    Aiheesta jonkun verran keskustelua mutta aloitanpa uuden... Eli mietin hoitoalan työtä ja yleisemmin on 3-vuoroista. Ettäpä miten jaksatte pienten lasten vanhemmat tehdä ja ylipäätään selviytyä arjesta. Meillä mies 2-vuorotyössä ja kyllä tuo nukkuu aamupäivät kun iltapäivään meno. Onkohan...
  12. P

    Parisuhde, pienet lapset ja omien kavereiden tapaaminen...

    Hei! Olemme jo hyvän aikaa oleva yhdessä ollut pari. Perheeseen kuuluu kolme pientä lasta. Nyt havahduin ajattelemaan tälläistä asiaa kuin ne entiset kaverit. Oletteko pitäneet yhteyttä niihin? Minulla on yksi hyvä ystävä säilynyt jo alaluokilta asti jonka kanssa pidämme tiivistä ystävyyttä...
  13. P

    Vauvan allergiaoireista

    Hei! Tuli kirjoituksestasi mieleen heti tuo puuro. Mitä puuroa annat? Meidän tytsi sai kaurapuurosta iho-oireita juuri mainitsemissasi paikoissa. Pidin noin muistaakseni reilut kaksi viikkoa taukoa ja oireet hävisi. Nyt kaura sopiikin. Eli päiväkirjaa kannattaa pitää!!
  14. P

    Halukkaita aloittamaan 31.3. -10kg

    Hei! Onnea Kaikille painonsa tiputtaneille! En kerkiä minäkään kaikkia juttuja lumenaan. Oli tuolla joku raskaana, onnea hännellekkin. Paino tippunut kilon ( kiitos oksutaudin ) eli 72 kg jos tästä taas pääsisi tipputtelemaan niin hyvä. Nyt vaan hedelmät maistuu ja puurokin aamulla. Suosittelen...
  15. P

    Halukkaita aloittamaan 31.3. -10kg

    Täällä putoaminen lysähti 73 kg eli työ pitää aloittaa kilojen tiputtamiseen nyt. Vaan innostaa kun tuo ilmakin kuin talvella. Piti se kevät olla! :o Joo, stepperi huutaa käyttäjäänsä. Sillä sitten.... ;) Parempia ilmoja odotellessa :wave:
  16. P

    Lievä masennus ja luontaistuote lääkkeet/ Onko apua?

    Niin sepä se sitten masentaa kun ei pääse säännöllisesti ulkoilemaan ja energiaa purkamaan saatikka sitä omaa aikaa on rajoitetusti kun on pieniä lapsia... Sitä on vaan niin kiinni! En olisi uskonut minulle käyvän näin vaan käy kuitenkin. :ashamed: Pääseehän sitä ulos lasten kanssa mutta...
  17. P

    Halukkaita aloittamaan 31.3. -10kg

    Ajattelin minäkin noi mitat antaa niin voi sitten verrata vai liekö jo antanut tuolla jossain vaiheessa. Pituus 166 cm Lähtöpaino 76-(77) kg Tavoite aluksi 70 Kg ( ja siitä sitten ehkä vähän vielä 68 Kg ) Paino 9.4 73 kg Mutta olo tuntuu jo nyt hyvälle että kunhan vaan sais paikkoja...
  18. P

    Lievä masennus ja luontaistuote lääkkeet/ Onko apua?

    Mulla ehkä lievää masennusta. Mielialan vaihtelut, keskittymis vaikeudet, väsyttää, laihtuminen, ärtynyt. Ajattelin kokeilla jotain luontaistuotetta josko niistä olisi apua. Eli onko kellään kokemusta noista? Ja miten pitkään pitää käyttää että saa tuloksia? Olen tilannut ajan...
  19. P

    Halukkaita aloittamaan 31.3. -10kg

    Rouva Räpylälle: Tervetuloa mukaan puolestani. Pidetään vaan ketjua yllä. Mitäs muille kuuluu? Onko paino lähtenyt tippumaan? Mulla näyttää nyt lähtevän tuota ylimääräistä. Nyt näyttäisi -3 kg viikossa. Tuntuu hurjalle mutta ihan siis tuolla järkevillä ruoka-ajoilla ja terveellisellä...

Yhteistyössä