Hakutulokset

  1. M

    Poika ei syö!

    Vaikuttaako tämä kesä ja lämpimät ilmat, ettei tuo meidän 3 v poika suostu syömään entiseen malliin? Vai kuuluuko tämä ruuan kanssa kikkailu ja vain parin lusikallisen maistelu uhmaikään? Ennen poika söi hyvin. Hedelmiä, mansikoita, herneitä, kurkkua suostuu syömään, mutta tavallinen lämmin...
  2. M

    Rv 36 olotila?

    Onko täällä muita raskausviikolla 36 odottajia? Mikä teillä on olotila? Itse odotan toista lasta ja ensimmäisen helpon raskauden jälkeen tuntuu, että nyt on sitten kaikki pikkuvaivat riesana: hengästyttää, hemoglobiini alhaalla raudasta huolimatta, närästää, kiristää, ahdistaa, painaa...
  3. M

    Lasten ikäeroksi 3 v.

    Hei! Meille on elokuun puolivälissä syntymässä toinen lapsi, ultran mukaan tyttö. Esikoinen on vilkas, temperamenttinen ja huomiota kaipaava elokuussa 3 - vuotta täyttävä uhmaikäinen poika. Nyt kaipailisinkin muilta kokemuksia ja ajatuksia, kenellä lasten ikäero on ollut kolme vuotta ja...
  4. M

    Kastellin economy-talot, onko kukaan rakentanut?

    Nyt heräsi kiinnostus noita kastellin economy-malliston taloja kohtaan. Eli siis tarkoitan näitä taloja, jotka tehdään perustuksista lähtien aivan valmiiksi listoja myöten. Tontin pohjatyöt ja pihatyöt pitää tehdä itse. Onko kukaan ottanut tällaista taloa? Kertokaa kokemuksia ja...
  5. M

    Tänään meni hermo päiväkodin hoitajien toimintaan! Ja muutenkin hoidon aloituksesta

    Meillä poika 2 v aloitti puolitoista kuukautta sitten päiväkodissa pienten ryhmässä ja ei oo ollu helppo aloitus, ei! No, poika ei ole tottunut vielä hoitoon lähtöön aamuisin vaan itku alkaa jo kotona, kun puhunkin päiväkotiin lähdöstä. Ja tarhan pihalla huuto lisääntyy ja sisällä se on...
  6. M

    Pottailu kyläpaikassa tai muualla kuin kotona?

    MOi! Miten olette toimineet pottailun kanssa, kun menette esim. kylään tuttujen luo, otatteko oman potan mukaan ja onko teidän mielestä sopivaa lainata kylässä pottaa, jos siellä sellainen on ? Mites reissussa tai retkellä olette toimineet, potat mukaan? Onko olemassa jotain pieniä...
  7. M

    Päiväkodista kysymyksiä

    Meidän 2-vuotias poika aloittaa huomenna päiväkodissa pienten ryhmässä. Ryhmässä on 13 1-3-vuotiasta lasta ja kolme hoitajaa ja yksi työllistetty. Nyt kiinnostais tietää, minkä kokoisia ryhmiä muissa päiväkodeissa yleensä on ja monta hoitajaa siellä työskentelee?
  8. M

    Minkälainen jatkettava lastensänky olis hyvä, hinta?

    Siinäpä siis kysymys. Minkälaisen jatkettavan sängyn olette ostaneet? Onko kiinteä vai irroitettava laita hyvä? Minkä valmistajan sänkyjä teillä on, mistä ostaneet? Paljonko kannattaa maksaa? Onko halpa ( n. 120-140 ?) "ohutjalkainen" peruspuusänky ihan yhtä hyvä ja tukeva kuin kalliimpi ( n...
  9. M

    Välillä poden vauvakuumetta, välillä tuntuu etten sittenkään jaksa toista??!!

    Moi kaikille ja hyvää juhannusta! Ajattelin tässä kirjoitella aiheesta "toinen lapsi, kyllä vai ei". Meidän poika on nyt 1 v 10 kk ja välillä poden ihan kamalaa vauvakuumetta: haaveilen kasvavasta vatsasta, synnytyksestä, vauvan saamisesta rinnalle syntymän jälkeen, imetyksestä jne. ja siitä...
  10. M

    Lapsi päiväkotiin vai perhepäivähoitoon????

    Meillä on ensi syksynä edessä pojan (silloin 2 v. ) päivähoitoon laittaminen ja nyt pohdiskelen päiväkodin ja perhepäivähoidon huonoja ja hyviä puolia. Hakemus pitäisi piakkoin laittaa. Kertokaapas kokemuksianne ja mielipiteitänne päiväkodista ja/tai perhepäivähoidosta! Mitä hyviä ja huonoja...
  11. M

    Päiväunien lyhentyminen

    Meidän pojan 1 v 7 kk päiväunet ovat lyhentyneet, parin viikon ajan hän on nukkunut vain reilun tunnin mittaiset päiväunet, kun ennen nukkui aina 2 tuntia. Onko muilla tämän ikäisillä päiväunet lyhentyneet? Onko unen tarve tosiaan vähentynyt vai onkohan tää jokin ohimenevä vaihe? Kuinka...
  12. M

    1,5-vuotias ekaa kertaa yökylässä

    Meillä on 1,5-vuotias poika menossa ekaa kertaa yökylään mummon luo muutaman viikon päästä ja äitiä nyt mietityttää, että miten se onnistuu. Poika on aika hankala tapaus illalla nukahtamaan ja yöllä heräilee muutamia kertoja. Monesti rauhoittuu yöllä vain kun ottaa viereen nukkumaan...
  13. M

    Lapsella kuumetta, mutta ei muita oireita

    Hei! Meidän 1,5-vuotiaalla pojalla nousi eilen illalla kuume 39 asteeseen ihan yht´äkkiä. Noin tunnin aikana poika vain muuttui hiljaiseksi, väsyneeksi ja kuumaksi. Ja tänäänkin kuumetta on ollut, mutta ei mitään muita oireita, ei nuhaa, yskää, ripulia. Onko nyt liikkeellä jotain tällaista...
  14. M

    Kenen lapsilla pieni ikäero, oliko eka "helppo lapsi"?

    Hei! Olen taas tässä muutaman päivän pohtinut tuota lasten ikäeroasiaa, tälläkin palstalla asiasta on paljon ollut. Meillä on 1,5- vuotias poika eikä toista vielä suunnitelmissa (ehkä, en tiedä...). Olen lähes koko ajan ollut sitä mieltä, että haluan vähän isomman ikäeron lapsille, 4-5...
  15. M

    Voiko kiiwi aiheuttaa tällaista?

    Meidän pojalla on aina ollut todella hyvä iho eikä hänellä ole ruoka-aineallergioita. Nyt parina päivänä maha on ollut löysällä ja toiminut noin 5-6kertaa päivässä ja lisäksi pylly punoittaa aika pahasti. Muutama pieni näppy on myös ilmaantunut takapuoleen, samoin suun ympärille. Olen...
  16. M

    Voimat vähissä, mistä lisää?

    Taas vaihteeksi tällainen päivä, ettei jaksais mitään, ei huvita, ei kehtaa, ei saa mitään aikaiseksi. Hoidan pojan 1v. 5kk tänään yksin eikä millään jaksais leikkiä ja touhuta lapsen kanssa. Aamupäivällä käytiin ulkoilemassa ja pihalla puuhailemassa, mutta sekin tuntui NIIN TYLSÄLTÄ seistä...
  17. M

    Mitähän E. Pantley neuvoisi tähän ongelmaan?

    Olen yrittänyt saada tuon Elizabeth Pantleyn "unikirjan" käsiini, mutta se on aina kirjastosta lainassa. Suosittu siis, no, nyt on varaus tehty. Mutta asiaan, osaako joku antaa vinkkiä (Pantleyn oppi tai oma kokemus), miten saisin poikani 1 v 5 kk nukkumaan aamulla pidempään? Hän nukkui...
  18. M

    Eikös perhepäivähoitajalla ole vaitiolovelvollisuus?

    Meidän talonyhtiössä asuu perhepäivähoitaja, jolla on neljä lasta hoidossa. Olen viime syksystä lähtien leikkinyt talonyhtiön pihalla oman poikani kanssa samaan aikaan kun perhepäivähoitaja on myös hoitolasten kanssa ulkona. Ollaan hoitotädin kanssa juteltu siinä lapsia vahtiessa ja olen...
  19. M

    Hyvää uutta vuotta!!!

    Ja hienoja hetkiä, iloa, naurua, elämysretkiä kaikille lasten vanhemmille! Ja oli se kumma viime yönä, että vaikka ilotulitusraketit pamahtelivat ja räiskivät yli vuoden vaihteen todella kovaa aivan meidän kodin lähellä, niin poika ( 1v 4 kk) nukkui kuin tukki! Ja meidän poika kun on aina...
  20. M

    Mihin aikaan vuodesta rotavirusripuli riehuu?

    Kun mulla on sellainen muistikuva, että rotaviruksen aiheuttamaa mahatautia liikkuu talvella eniten. Onkohan se näin, minä kuukautena sitä yleensä on? onko tietoa?

Yhteistyössä