Hakutulokset

  1. T

    kuinka nopeasti etenitte suhteessa? kihlat? yhteenmuutto? lapset? jne:)

    Puoli vuotta ensin katteltiin, ennenkuin aloimme seurustella. Kihloihin mentiin puolen vuoden seurustelun jälkeen, vihille vajaa vuosi seurusteltuamme, esikoinen reilua kuukautta myöhemmin ja nyt noita muksuja on kolme, keskenmenoja triplasti ja avioliittovuosia kuusi.
  2. T

    Kestovaipat. Kannattaako osakestoilu? Parhaat kestovaipat?

    Tarkkaan en osaa lukumääriä sanoa, mutta tuskinpa kahden kanssa juuri sen useampaa vaippaa tarvii kuin yhdenkään, koska kierto on niin paljon nopeampaa. Luulen, että meillä käyttöön riittäisi noin 15 vaippaa ja lisäksi muutama vara. Eli kaksosille varmaan 20-25 vaippaa olisi aivan riittävä...
  3. T

    kuukautisten laskeminen

    Eipä se niin päivän päälle ole, ei ne vauvat synny kalenterin kanssa.
  4. T

    Mies virtsaa humalassa sänkyyn! - Mitä tehdä?

    Äitini pisti kuulemma aina isän kylppäriin nukkumaan, kun humalatila ylitti tietyn rajan. Aikuisena äiti on kertonut minulle tämän. Johtunee siitä, että alkoholi herpaannuttaa kontrollia ja rentouttaa lihaksia. Kun miehelle tulee ikää (35v+ viimeistään) on väistämätöntä, että lihakset ja...
  5. T

    Imetys anoppilassa

    Minulla on kolme lasta, kaikkia olen täysimettänyt 6kk ja kaksi ekaa saaneet rintaa 11 ja 15 kk, nuorin vielä tissittelee (7kk). Minulla on hyvät välit äitiini ja äiti on rakas mutta... Ekaa odottaessani äiti oli koko ajan sitä mieltä, että kyllä vauva sitten tarvii ruokaa siinä 3-4kk iässä...
  6. T

    Onko koskaan tehnyt mieli ravistaa vauvaa?

    Ei ole tehnyt varsinaisesti mieli, mutta kuten ensimmäinenkin vastaaja sanoo, olen saavuttanut pisteen, jossa ymmärrän ravistanutta. Vauva huusi tunnista toiseen, päivästä toiseen, viikosta toiseen. Nukkui hetken sylissä hytkytellessä ja huusi taas. Onneksi kolmas lapsi ei ollut keskimmäisen...
  7. T

    Kotona synnyttäminen

    Vauvat ovat minulla olleet kaikki hyvin liikkumattomia synnytyksen aikana. Jopa silloin, kun nuorimmalla oli hätä. Ja kuten jo aiemmin sanoin, alla oli jo yksi luomusynnytys ja yksi ei-luomu ja siltikään en kolmannellakaan kerralla olisi itse tiennyt, että vauvalla on hätä. Vaikka siis luomuna...
  8. T

    Kotona synnyttäminen

    Ei äiti tiedä, onko vauvalla kaikki hyvin. Takana yksi oksitosiinisynnytys ja kaksi luomua. Viimeisimmässä olin ollut auki jo kolmevarttia ja odottelin (lue: kärvistelin tuskissani) ponnistuksen tarvetta. Vauvan syke alkoi reagoimaan supistuksiin ei toivotulla tavalla ja yhtäkkiä oli sali täynnä...
  9. T

    Purentakiskoista kysymystä

    Ei mulla vaikuttanut mitenkään hengitykseen. Päänsärkyjä ei ollut ennen, mutta kiskon myötä niskan ikijumi laukesi ;) Purentakiskoa käytetään, jos esimerkiksi kirskuttelee tai puree koko ajan hampaita yhteen tai suun aukeama on pienentynyt (ylä- ja ala-etuhampaiden väli suu ammollaan on alle...
  10. T

    mitä ohjeita olet saanut hoitajilta/kätilöiltä mitä pidät ehkä hiukan huonoina?

    En ole saanut moista ohjetta, käsittämätön! Paras muuten häpyhuulivälin putsaamiseen on vauvaöljyyn kastettu vanulappu. Se on rasvaisempaa kuin rintamaitokakka, eli jopa se lähtee kerta pyyhkäisyllä, eikä kiinniliimautumisen vaaraa tule siltikään..
  11. T

    Miten teet riisipuuron?

    Rainbow-riisiä on viime aikoina ollut. Paras minusta tulee niin, että ensin keittää 2dl vettä 2dl:aan riisiä, sekaan kanelitanko. Kun alkaa olla puuroa, lorauttaa hieman maitoa joukkoon. Kun se on imeytynyt, lorauttaa hieman lisää jne, kunnes maitoa on mennyt litra. Maitoa lisätään niin vähän...
  12. T

    keskenmeno tais alkaa :(

    Oho, nimerkki ":-D". Taitaa olla sinulta keskenmeno kokematta. Vaikka kaikki sen järjellä tietävätkin, että aivan alussa poistuvat täysin kehityskelvottomat yksilöt, se ei lohduta yhtään. Lohduttaisiko sinua menettää keskenmenolla vauva rv 20 kohdunkaulan ennenaikaisen avautumisen vuoksi, koska...
  13. T

    6kk ikäinen vauva..

    On vaihe ja ihan normaalia :) Meillä piirun päälle 5-kuinen ollut muutaman viikon samanlainen. Oletko huomannut, että lapsi on muuten samoihin aikoihin alkanut vierastamaankin :) Eli olet onnistunut äitiydessäsi ja lapsi on tajunnut olevansa sinusta erillinen olento ja se pelottaa. Arkeen...
  14. T

    Te kaikki joilla on TYTTÖ!

    Kolme tyttöä, kahdeksan km, kierrot kuinka kulloinkin ja seksiä kun huvitti. Olisihan se ollut kiva saada poikakin, mutta en kyllä yhtäkään näistä tytöistä pois vaihtaisi!
  15. T

    Miten "myydä" sormiruokailu miehelle?

    Mies pukisi tyttököörimme vaaleanpunaiseen ja minä en siihen suostu, niinpä mies on luopunut haaveestaan, jota minä kutsun possulaumaksi. Mies haluaisi ostaa lapsille useammin leluja, mutta minä en hyväksy ja mies joustaa. Mies istuu samassa ruokapöydässä ja asia kuuluu siis hänellekin, kuten ne...
  16. T

    Miten "myydä" sormiruokailu miehelle?

    En siis tarvitse ohjeita sormiruokailuun vaan vinkkejä siitä, miten saisin miehenkin innostumaan asiasta. Saman katon alla kun asutaan, pitäisi myös miehen kestää perheen ruokailuja. Vaikka minä siis lasten ruokailusta päävastuussa olenkin, pitää minusta kaiken sopia molemmille. En käyttäisi...
  17. T

    Miten "myydä" sormiruokailu miehelle?

    Esikoinen oli kauhuissaan, jos sormissa oli ollenkaan ruokaa, hänestä olisi ollut sormiruokailijaksi siis. Toinen olisi halunnut tunnustella ruokaa käsin, mutta isänsä ei asiaa kestänyt ja syötettiin lasta. Se lapsi on edelleen huono syömään. Kolmas ja viimeinen olisi kiva antaa oppia syömään...
  18. T

    Miten "myydä" sormiruokailu miehelle?

    Minä siis haluaisin sormiruokailua ja idea on hallussa, mutta kun pitäisi saada mies sietämään se sotku ruokapöydässä...
  19. T

    Kampaamon hinnasto - kuinka pitkät hiukset lasketaan pitkiksi?

    Sitten kun hiuksilla on oikeasti mittaa, ne leikataan halvemmalla ja erityisesti kampaukset saa edullisesti, koska kampaajat saavat pidettyä yllä ammattitaitoaan erityistilanteita varten. Nimim. Pakarat piilossa
  20. T

    Miten "myydä" sormiruokailu miehelle?

    Kolmas lapsi aloittaa kiinteät vuodenvaihteen jälkeen. Jo edellisen kohdalla sormiruokailu olisi nakotuttanut, mutta en onnistunut miehelle sitä myymään. Mies inhoaa sotkua ja klähmäisiä käsiä, etenkin ruokapöydässä. Ja pelkää kakomista, että lapsi tukehtuu justnyttähänpaikkaan. Nyt kun...

Yhteistyössä