Hakutulokset

  1. T

    Tarviiko tuplarattaita?

    Vauvan syntyessä taapero on aika lailla 2v. Mitä luulette, tarvitaanko tuplarattaat. Miksi? Miksi ei?
  2. T

    Pinotaan taaperoperheen ruokia

    Moi! Kaipaisin listaan maukkaita ruokia koko perheelle, jotka ovat kuitenkin helposti mösöttävissä vähähampaiselle. Ei paljoa suolaa jne., kyllä te tiedätte... Mä voin aloittaa Jauheliha-perunaviipalelaatikko Jauhelihakeitto Makkarakastike Broilerisuikale-kasvispta pannulla kerman...
  3. T

    Onko helmikuisille 2010 vielä pinoa?

    :wave:
  4. T

    Asuntoautosta, auttakaa tietämätöntä?

    Moi! Olemme vuokranneet asuntoauton yhdeksi viikoksi kesällä. Suunnittelen nyt reittiä ja leiriytymispaikkoja. Mikä mielestänne on välttämätöntä leiripaikassa ja miksi? Mitä olisi mukava oll
  5. T

    Miltä siman pitäisi näyttää/maistua/kuulostaa kun se käy?

    Epäilen simaani... Miksi se ei käy, jos niin on?
  6. T

    "Kevättuulen alkusoittoon, nyt jo herään aamunkoittoon.." Mistä nuotit ja sanat?

    Mistä siis löytyy tuo lastenlaulu?
  7. T

    Imetys loppui, apua kaivataan

    Kaipaisin taas teidän kokemuksianne: 11kuinen lopetti eilen imemisen ihan yhtäkkiä. Maitoa olisi edelleen ollut tarjolla, mutta hän päätti keskeyttää tilauksen. Oon imettänyt vielä 5kertaa/vuorokausi. En tiedä päättikö lapsi kasvaa isoksi, mitään muutosta ei elämässämme/ruokavaliossani ole...
  8. T

    Minkä ikäiseksi lapsenne nukkuneet päikkärit ulkona?

    Ihan mielenkiinnosta kyselen...
  9. T

    Onko maitosi loppunut/ehtynyt kun lopetit yöimetyksen?

    Auttakaahan toverit taasen: Olen aikeissa lopettaa esikoiseni (10,5kk) yöimetyksen, mutta olen kuullut juttuja maidon loppumisesta sen seurauksena. Tavoitteena olisi kuitenkin imettää vähintään vuoden ikään, jolloin voisi siirtyä vähitellen tavalliseen maitoon. Kuinka sinulle on käynyt?
  10. T

    Waldorfinsalaatin sellerin korvaaminen

    Miten voisi korvata? Mies ei voi sietää selleriä.
  11. T

    Vinkkejä kaivataan: Hame netistä

    Haluaisin tilata netistä villakangas tms. polvimittaisen hameen. H&M ei tarjonnut sopivaa. Olisiko vinkeejä mistä löytää?
  12. T

    Suositelkaa matkarattaita

    Matkarattaat olisi hakusessa. Muuten meillä liikutaan paljon Emmaljungilla joissa hyvä ratasosa, mutta ne on melko suuret pakattavat ja kaupoissa huonot. Rattaat pitäisi mielestäni saada makuuasentoon, alhaalla pitäisi olla "tavaratila" ja päällä jonkinlainen aurinkosuoja. Näppärät pitäisi...
  13. T

    Miten opettaa lapsi juomaan vettä?

    Meillä on 7kk vauva, jonka olisi mielestäni hyvä vähitellen opetella juomaan muustakin kuin tissistä. Olen sitkeästi tarjonnut vettä nokkamukista ja tavallisesta mukista joka aterian päälle nyt viikon ajan, mutta poika sylkee vain. Ja nauraa. :D Tuttipullo ei ole kelvannut koskaan, joten älkää...
  14. T

    Lahden tuntevat

    Olen lähdössä ekan kerran yksin ja julkisilla täältä maalta lapsen kanssa shoppailemaan. Olen asunutkin keskustassa ja tunnen paikat siten, mutta koskaan ei ole tullut sillä silmällä katseltua että missä on helpoin kulkea vaunujen kanssa, missä on parhaat lastenhoitotilat ja missä saa pienelle...
  15. T

    Hampaiden epänormaali puhkeamisjärjestyskö?

    Moi pienten mammat! Meillä on pojan hampaat puhjenneet niin, että kaksi eteen alas ensin. Sitten ylös etuhampaiden vieressä olevat molemmin puolin ja nyt pukkaa toista etuhammasta ja etualahampaiden viereistä hammasta. Kaikissa lappusissa sanotaan, että hampaat puhkeavat tavallisesti...
  16. T

    Miten kinuskikakkuun valkosuklaalla teksti?

    Hei auttakaa äkkiä! Miten saan kinuskikakun päälle valkosuklaasta tekstin? Sulattaa se suklaa tietysti ensin täytyy, mutta teenkö tekstin ensin jollekin muulle alustalle ja jäädytän vai suoraan kakun päälle? Miten sen saan siihen siististi? Voiko kinuski olla kovettunut muuten jo kunnolla...
  17. T

    Mitä lihaa vauvalle ekana totutteluruokana?

    Auttakaahan esikon äitiä mäessä. Mitä lihaa olette pienille antaneet ensimmäisenä ja kuinka sen valmistaneet? Neuvolan ohjeet kun ovat niin ympäripyöreitä. Täällä järki sanoo, että vähärasvaista ja kevyesti valmistettua eli kanaa/possua ja keittämällä. Olisi mukava kuulla miten olette asian...
  18. T

    Bodyn painonapin korjaaminen

    Auttakaa naista mäessä: Ihanasta Tutan bodysta oli ilmeisesti ekassa pesussa jäänyt painonapin "kärkipuoli" kantaan kiinni ja lähtenyt siis irti omalta puoleltaan ihan siististi jälkeä jättämättä. Miten tuon napin saa korjattua? Uskon, että joku on joskus joutunut painimaan saman ongelman...
  19. T

    Miten synnytyksesi enteili?

    Viikolla 39+0 oleva mamma olisi kiinnostunut tietämään, millaisia merkkejä synnytyksesi lähestymisestä oli etukäteen vai oliko ollenkaan? Mistä aavistit, että hetki lähenee ja minkä tajusit vasta jälkeenpäin ennakoineen synnytystä? Onko jonkun synnytys käynnistynyt ihan varoittamatta? Kiitos...
  20. T

    Minkä kokoinen haalari vastasyntyneelle?

    Kaipaisin apuanne... Vauva on syntymässä helmi-maaliskuun vaihteessa ja pakkaset voivat olla vielä kovatkin, joten haalari pitäisi olla. Äitiyspakkauksen ihana haalari taitaa olla auttamatta liian suuri ja lapsen käsittely siinä hankalaa. Seuraavana talvena se varmaan jo menee eli kevääksi nyt...

Yhteistyössä