Hakutulokset

  1. L

    ¤¤¤ALLERGISET KULLANNUPUT VOL. 8¤¤¤

    Olikohan tämä ketjun viimeinen sivu.. Huhuilen vanhoja tuttuja ja heidän kuulumisiaan =) Meillä pojan 10/2007 allergiat, refluksi ja astma vaan jatkuu.. Nyt noin 25 ruoka-ainetta käytössä. Marraskuussa olis pikkukakkosen laskettu aika ja jännityksellä odotetaan, kuinka allerginen on...
  2. L

    Kilpirauhasen liikatoiminta

    Minulla on todettu Basedow aikuisiällä. Hoito on aikuisilla ja lapsilla sama: Tyrazol alkuun tai pitempänä 1-2 v. kuurina, radiojodi tai leikkaus. Niin tai näin, kilpirauhasarvojen saaminen pysyvästi sopivalle tasolle voi ottaa aikaa ja lääkitystä joudutaan säätämään todennäköisesti aika tiuhaan...
  3. L

    Kilpirauhasen liikatoiminta

    Ei varsinaisesti. Minulla itselläni on Basedowin tauti ja koska hoitotasapaino järkkyi raskauden aikana, vasta-ainetasot nousivat ja lapsellani oli syntyessään myös vasta-aineita veressään. Siis noita kilpirauhasta stimuloivia, jotka läpäise istukan. Kilpirauhasarvot olivat myös lievästi koholla...
  4. L

    Kuka lääkäri määrää Lugesteronia viikolle 11 asti?

    Mulle tehtiin eka IVF neljä vuotta sitten ja silloin tuoresiirrossa Lugeja jatkettiin positiivisen testin jälkeen, en tiedä kuinka kauan kun en ole tuoresiirosta silloin plussannut. Nyt tänä vuonna tehtiin toka IVF ja nyt ohjeena oli lopettaa luget testipäivänä joka tapauksessa. Lääkkeellisessä...
  5. L

    Onko kukaan saanut selkeää syytä tiputteluvuotoon?

    Mulla samanlaisia ongelmia, jotka alkoivat noin vuosi sitten. Tiputtelu alkaa 4-7 päivää ennen menkkoja. Ja ovulaatio on ollut aikaisemmin aina kp 16-20, jonka jälkeen 14 päivää menkkoihin. Ja nyt oli tuoresiirrosssa sama ongelma: tiputtelu alkoi 4 päivää ennen testipäivää. Mun lekuri oli sitä...
  6. L

    millanen rytmi teidän 3-vuotiailla on?

    Onpa paljon nukuvia tässä ketjussa.. Meidän 2 v. 9 kk poika nukkuu 21-07 ja joskus jää vähän vajaaksi eli 9-10 h yö ja päiväunia 1 h. Ja jaksaa hyvin. Pk:ssa ei nuku päikkäreitä mut silloin nukkuun 20.30-7.30 yöunet.
  7. L

    Kestovaipat estää oppimasta liikkumaan?

    Mulla on samanlainen näppituntuma ja omat huomiot aiheesta kuin ap:lla. Tuo länkkäriasento kuulostaa kovin tutulta. Ääneen en ole koskaan mitään sanonut mutta meillä käytettiin kertakäyttövaippoja. Mun mielestä kestovaippailu on hyväjuttu ja hatunnosto niille, jotka sitä viitsii harrastaa. Mutta...
  8. L

    Zantac refluksiin

    Meillä on ollut Zantac käytössä jatkuvana kohta 2 vuotta. Se auttaa refluksin aiheuttamaan poltteluun ja vähentää siis vatsahapon määrää. Se ei estä ruuan nousemista vatsalaukusta eli jos oireillee, Zantac vie kyllä kipua pois muttei estä nieleskelyä jne. ja astmaa varmasti vaikeuttaa tuo...
  9. L

    Allerginen taapero ja ongelmat ruokailussa

    Ihan vastaavasta ei ole kokemuksia mutta sen verran kokemusta aiheesta on että suosittelisin seuraavaa: pyrit tekemään nuorimmalle hänen dieettinsä sallimissa rajoissa samalaista ruokaa kuin muille. Koeta keksiä joku herkku, jota hän saa syödä ja muutkin sitä haluaisivat mutta et anna toisille...
  10. L

    Kevätsekundat 2010

    nannah86: Mekin käytiin aluksi Väestöliitossa (tai ihan aluksi Naistenklinikalla mutta eka IVF VL:ssa), nyt toisella kierroksella raha-asioiden vuoksi taas NKL:lla, josta saimme yllättäen maksusitoumuksen VL:oon. miippis: Kiitos tsempistä. omaa napaa: Negahan se tuli, aion lopettaa luget...
  11. L

    Ruoka-aine allergioista

    Jos kyseessä on "pelkkä lehmänmaito- ja kananmuna-allergia", neuvolan kauttakin asia varmasti hoituu jossain ajassa. Muuten suosittelen ottamaan yhteyttä allergioihin perehtyneeseen lastenlääkäriin eli allergologiin.
  12. L

    Mitä sitten jos omaa lasta ei koskaan tule?

    Nyt en kyllä ymmärrä näitä aloitukseni jälkeen kirjoitettuja kirjoituksia ollenkaan :( Pahamieli suorastaan tuli. Meillä lähes neljän vuoden odotuksen ja parin vuoden hoitojen seurauksena todellakin on lapsi mutta lapsettomuudesta olen omasta mielestäni kyllä kärsinyt ja asioita pohtinut, oli...
  13. L

    Kevätsekundat 2010

    Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Raskausoireita nolla eli toiveet eivät ole kovin korkealla. :/
  14. L

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

    Tuolla olis kans pino kevätsekundat 2010, johon olen yrittänyt saada porukkaa, jotka ovat hoitoihin ryhtymässä ja ennestään on lapsia (hoidoilla tai ilman).
  15. L

    Mitä sitten jos omaa lasta ei koskaan tule?

    Olen tätä asiaa omalla kohdallani monenmonituista kertaa pohtinut, onneksi sitten kävi toisin.. mutta nyt haluan kertoa tarinan pariskunnasta, jolle näin kävi. Ehkä joku kirjoittaa tähän ketjuun lisää tarinoita. Kyseessä on siis yli 60 v. pomoni, joka kertoi hiljakkoin minulle heidän...
  16. L

    Siirroista aina puhdasta negaa, kohtalotovereita?

    Meidän tarina: eka hoito, 18 alkioo. Tuoresiirto+ 4. PASsia yhden alkionsiirtoja ja negaa. Sitten 5. PAS tehtiin pitkä viljely (=6 alkioo otettiin kasvamaan lisää, joista saatiin yksi hyvä blastokysta) ja TADAA! Johan tärppäs. Onnistumisprosentti on ymmärtääkseni etenkin PASseissa vaan vähän...
  17. L

    Kilpirauhasarvot

    Olen kärsinut kilpirauhasen liikatoiminnasta ja nyt sitten olen vajaatoiminnalla koska kilpirauhaseni on tuhottu. Sairastuin v. 1997 eli jonkin aikaa on kokemusta näistä kiklpirauhasasioista. Minulla tavoitearvona on TSH=2 ja sekä endokrinologini että lapsetomuuteen ja endokrinologiaan...
  18. L

    Hyperstimulaatio- kokemuksia?

    Kiitos AaVee. Olo on nyt parempi, siis kipuja ei ole ja olin tänään töissäkin :ashamed: Turvotusta on vähän mutta se on semmosta Luge-turvotusta selvästi. Lääkäri ei edes kyseenalaistanut siirtoa eli kyytiläinen on nyt sitten matkassa!!
  19. L

    Kevätsekundat 2010

    Tervetuloa uusille! Mulla oli tänään tuoresiirto ja testipäivä olis 4.6. jos sinne asti päästään.
  20. L

    Hyperstimulaatio- kokemuksia?

    Kiitos verve ja onnittelut raskautumisesta! Hyperihän voi siis tulla vaikkei munasoluja montaa saataisikaan. Eikä tuo 25 siis ole mitenkään megapaljon mutta olin eilen aamulla aika turvoksissa ja kun edellisestä hoidosta sain lievän hyperin (tai näin jälkenpäin aateltuna olis varmaan pitänyt...

Yhteistyössä