Hakutulokset

  1. Ä

    Tuplien imetyksestä

    Moi! Olisin kysellyt onko muilla kokemuksia tuplien painon nousun erilaisuudesta täysimetyksen yhteydessä? Meillä nyt kohta 3kk pojat ovat alusta lähtien olleet hyvin saman painoisia. Nyt huomaan että eroa saattaa olla jopa puoli kiloa. Imetyksen suhteen olemme kokeilleet kaikkia variaatioita...
  2. Ä

    35-40viikoilla syntyneet. Kauanko olitte sairaalassa?

    POjat syntyivät 38+5 käynnistyksellä torstaina ja sunnuntaina päästii kotiin kun paino kääntyi nousuun.
  3. Ä

    Kakkatauko

    Heippa! Eilen oli sit se päivä jolloin suoli toimi.. ja toimi kunnolla :D Kakkaa tuli ihan kiitettävästi. Nyt on poika ollut huomattavasti tyytyväisempi.
  4. Ä

    Kakkatauko

    Kokeilenpa tuota hieromista kun poitsu heräilee unilta. Itseasiassa taidan itsekin olla kuullut tuosta ja koliikki hieronnasta suolen toimintaa auttamaan.
  5. Ä

    tuoksuuko teillä pulla?

    Voi kun tuoksuisikin... tykkäisin kyllä leipomisesta mutta.. mutta. Tuplat 2.5kk pitävät kiireisenä ja on tässä kyllä viitseliäisyydestäkin kyse. Nykyään saa kaiken niin helposti kaupan pakastekaapista =)
  6. Ä

    Kolmenkympin kriisi

    Juu kyllä tuollainen kriisi on koettu. Minä mietin jopa minkälaisia vaatteita voi kolmekymppinen pitää päällään :laugh: Tuo kriisi kesti vuoden pari ja vaihtui sitten avioerokriisiksi muutaman vuoden kuluttua :( Silloin oli 3 lasta, jotka jäivät minulle. Nyt odotellaan neljänkympin kriisiä...
  7. Ä

    Kakkatauko

    Onko kellään kokemusta miten saada vauva kakkaamaan? Meillä 2.5kk kaksospoika on panttaaja tyypiä ja nyt on väliä tullut jo muutaman päivän. Selvästi pientä miestä ahdistaa. Muistan hämärästi että muillakin lapsistani on ollut samoja oireita mutta miten tilanne laukesi on minulla hämärän...
  8. Ä

    Jaetaanko ajatuksia

    No hei taas! Mites menee muilla? Meillä ajoittain paremmin ja ajoittain ei niin hyvin. Viime yö oli aikas vilkas ja äänekäs. Pojat (nyt jo kohta 2,5kk) olivat levottomia vuorotellen ja isoveli 2v sai yöllisiä kiukkukohtauksia useampia. Eipä juuri tullut nukuttua :( No toivottavasti ensi yö...
  9. Ä

    Kantoliinoista vielä

    Millaisella sidoksella voisi lasta kantaa liinassa etuperin. En tiedä liinani merkkiä sain sen lainaksi lapsen kummilta. Pitkä se on ja tukeva, aika paksua trikoota. Olen kokeillut kehtosidosta ja jotain ns. ristisidosta pojan ollessa kasvot minuun päin. Luulen vain että kohta poika tykkäisi...
  10. Ä

    PÄÄN HEILUTTAMISESTA... MISTÄ JOHTUU???

    Pään heiluttelu voimakkaasti puolelta toiselle voi olla myös jonkin asteista heijaamista, jota ilmenee myös esim. autisteilla ja kuuluu ihan normaaliin kehitykseen. Lapsi saa siitä tyydytyksen tunteen ja tavallaan nukuttaa itsensä uneen. Työn merkeissä (lastentarhanopettaja) tapasin kerran...
  11. Ä

    Teinien äitejä?

    Minulla vanhin 15v ja seuraava 13v. Murrosikä sekä tuloillaan että parhaillaan. Sitten on vielä 2v:n uhmaa 1kk:n ikäiset kaksoset ja vielä seesteisessä vaiheessa olevat 9- ja 11-vuotiaat. Joten joka lähtöön ja todellakin välillä täytyy miettiä missä kukin päivällä on :) Onneksi vain päivällä ja...
  12. Ä

    Pakko laittaa -69 lle oma pino

    Kesäkuussa päivänvalon nähnyt. Vanhin lapsista 15 - vuotias ja nuorimmat 1kk:n ikäiset kaksoset sekä 4 tuosta väliltä. 3 tyttöä ja 3 poikaa :)
  13. Ä

    onko teidän lapset tehty

    Meillä lapsiluku on nyt täysi. Oon 38-vuotias ja minulla on 6 lasta, mieheni 40v ja hänellä 5. Yhteisiä noista lapsista on 3, 2-vuotias ja 1kk:n ikäiset kaksoset. Yhteensä meidän taloudessa asuu lapsia siis 8 joista 5 tyttöä ja 3 poikaa. Seuraavat lapset tulevat meille ovasta ja omin jaloin jos...
  14. Ä

    Jaetaanko ajatuksia

    Kiitoksia vain teille tuesta. Tällä hetkellä tuntuu taas paremmalta vaikka väsymys edelleen vaivaa. Yöt sujuvat jo vähän paremmin, toinen pojista on täysimetyksellä ja toinen saa lisäksi korviketta (Toisella epäilen maitoallergiaa, oireena pahasti ihottumaiset kasvot). Yön helpotukseksi on...
  15. Ä

    Jaetaanko ajatuksia

    Nyt olisi reilu kuukausi monikkoperheen arkea takana. Pojat ovat kasvaneet kivasti ja jaksavat jo jonkun verran seukkailla päivällä... ja myöskin yöllä. Itse taidan käydä vähän himmeillä valoilla. Yövalvomiset ottaa koville ja tuntuu, että täällä kotona ollaan kriisiytymässä kovaa vauhtia...
  16. Ä

    Rs-virus pikkuisella, kokemuksia?

    Eilen kotiuduttiin sairaalasta toisen kuukauden ikäisen kaksospojan kanssa. Sunnutain ja maanantain välisenä yönä mentiin päivystykseen ja siltä osastolle. En ole varma onko tauti tuota rs:ää mutta samoja oireita on eli yskää, nenässä rohisee ja lämpöä. Tulehdusarvot olivat kohollaan ja...
  17. Ä

    kummeista?

    Pojille on tulossa omat kummit. 3 kummallekin, yksi pariskunta ja yksi yksinäinen. Kummit ovat kaveripiiristä.
  18. Ä

    paljon teidän tuplilla on ikäeroa?

    Meidän pojilla ikäeroa 13 min.
  19. Ä

    millä rv kaksoset ovat syntyneet?

    Synnytys käynnistettiin rv:lla 38+4 A poika 2750g ja 48cm B poka 2780 ja 49cm Normaali alatie synnytys.
  20. Ä

    Onko muita kaksosten odottajia?

    Pojat ovat syntyneet. Synnytys käynnistettiin 3.1 ja pojat syntyivät parin tunnin päästä käynnistyksestä. Hyvä kuntoisia ja hyvän kokoisia. A poika painoi 2750g ja B poika 2780g. Nyt olo tuntuu mukavalta vaikka tietysti väsyneeltä. Onhan kaksosarki hieman erilaista kuin yksikön kanssa...

Yhteistyössä