Hakutulokset

  1. Czarina

    35+ äidit

    Tervehdys todella pitkästä aikaa - näköjään ehdin palstailemaan liian harvoin kun olette ehtineet "karata" uuteen pinkkaan tällä välin =) Täytyyhän minunkin ilmoittautua mukaan eli olen kohta 41-vuotias yhden pojan äiti Pirkanmaalta (TAYS 17.11.2008 2530 g, 45 cm). Poika syntyi rv 39+1...
  2. Czarina

    35v+ odottajat, vol 3

    Isot onnittelut vauvautuneille! :flower:
  3. Czarina

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Taateli78, tiedän että sanani eivät juurikaan lohduta, mutta jos olette jo käyneet rakenneultrassa ja saaneet kuulla että siellä kaikki näytti normaalille niin ole luottavaisin mielin. Vakavat kehitysvammat, lukuunottamatta keskushermostovammoja, näkyvät kuulemma ultrassa. Näin minulle sanoi...
  4. Czarina

    Äitiysavustus hakemus jätetty; kuinka nopeasti pitäs kelan sivuilla näkyä??

    Ota yhteys Kelaan ja kysy - itse jouduin kysymään 2 kertaa ennen kuin jotakin tapahtui. Sain päätöksen 2 viikkoa ennen varhennetun äitiyslomani alkua, vaikka olin laittanut hakemuksen heti kun olin neuvolasta todistukset saanut eli aikaa se vei.
  5. Czarina

    35v+ odottajat, vol 3

    Lillillä alkaakin olla jo jännät paikat, kovasti tsemppiä! Kävimme alkuviikosta 2 kk-kontrollissa neuvolalääkärillä, ikää tuolloin 2kk + 3pv. Kaikki ok, poika vastasi hymyyn, jokelteli ja motoriikkakin kunnossa joten seuraava kontrolli vasta kuukauden kuluttua; sokereita ei tarvitse siis enää...
  6. Czarina

    Tampereelle alkuraskauden ultraan...

    Samasta aiheesta löytyy täällä useampikin pinkka, mutta tässä sulle yksi linkki, josta löytyy kommentteja(kin) monesta vaihtoehdosta Tampereella http://kaksplus.fi/keskustelu/t1119161
  7. Czarina

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Hienoa Fiona08 että uskallat vielä miettiä uutta raskautta! :heart: Itse painiskelin samaisen kysymyksen kanssa rv 16 lähtien kun sain kuulla, että istukasta löytyi 16-trisomia ja tulin siihen tulokseen, että pääni ei kestä sitä menettämisen pelkoa uudelleen; ei se että jättäisin tutkimukset...
  8. Czarina

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Hei pitkästä aikaa! Jäin oikein lukemaan tuota syntymämerkkijuttua... oli se sen verran outo! Varsinainen juttu löytyi osoitteesta http://www.helistin.fi/?page=7816740&id=2194721 Minulla itselläni on isohko ns. mansikkaluomi eli punainen syntymämerkki eikä äidiltäni ole koskaan otettu...
  9. Czarina

    35v+ odottajat, vol 3

    Onnittelut Janttu672 pikkusesta ja samaan hengenvetoon pahoittelut Neeanäidille ja Auroralle. Meikäläinen on pitänyt tässä taas hiukan matalaa profiilia, mutta ajattelin käydä nyt raportoimassa että hengissä ollaan... vaikkei kukaan ole perääni kysellytkään :laugh: Syykin tähän...
  10. Czarina

    35v+ odottajat, vol 3

    Osui silmään todella hyvä pinkka , jossa on "vinkkilista" ensisynnyttäjille. Suosittelen -> http://kaksplus.fi/keskustelu/t1183207
  11. Czarina

    Naimisiinmenosta

    Hmm... itse tekisin ehkä niin, että kävisin raskausaikana vain maistraatissa ja hoitaisin varsinaisen hääjuhlan kirkkoineen yms esim. ristiäisten yhteydessä, niin olisin itsekin kunnossa ja voisin ottaa jopa lapsillisen skumppaa; raskausaikana kun sitä alkomahoolia ei saisi ottaa yhtään ja onhan...
  12. Czarina

    Minkä ikäisenä voisit vielä tehdä lapsen "siis yläikäraja"

    Hyvä kysymys... 1,5 kk esikoispojan äitinä täytyy ensinnäkin todeta, että lapsia ei todellakaan TEHDÄ, vaan niitä saadaan jos niin on tarkoitettu; yritin saada lasta 25-vuotiaasta lähtien jolloin koin olevani valmis (ammatti, talous, parisuhde yms), mutta niin vain kävi että tulin vastoin...
  13. Czarina

    35v+ odottajat, vol 3

    Akkis, sun painajainen on vihdoin OHI! Onnittelut terveen tyttelin johdosta!!! Czarina & Ronny 1,5 kk
  14. Czarina

    35v+ odottajat, vol 3

    nevi, meillä pidettiin ihan pienet ristiäiset kotona. Itse olisin halunnut pitää pojalle nimijuhlat ja kutsua enemmän porukkaa, mutta en jaksanut kuunnella lähisukulaisten urputusta kun mummu oli tavallaan maksunaisena ja hän vaatimalla vaati ristiäisiä, joten annoin sitten periksi vaikka...
  15. Czarina

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    ... teille kaikille tasapuolisesti! Czarina & minimies
  16. Czarina

    35v+ odottajat, vol 3

    ...kaikille tasapuolisesti! :wave: Meillä minimies senkun vaan kasvaa ja (ainakin omasta mielestä ) komistuu silmissä. Pikkasen vatsavaivaa ollaan saatu riesaksi kovan vatsan muodossa ja toisinaan vedetään maitoa väärään kurkkuun ja/tai nenään jolloin hiukan rohistaan tai niiskutellaan...
  17. Czarina

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    hyviä vointeja raskautuneille, hyvää lykkyä vauvan hakuun joulun pyhinä lähteville, voimia pettymyksiä kokeneille sekä vastauksia odottaville... unohtamatta ilman yöunia nyytti kainalossa joulutouhuja hääräviä... heille vielä roppakaupalla fyysistä energiaa toivottelee Pirkanmaan tonttutiimi eli...
  18. Czarina

    35v+ odottajat, vol 3

    hyviä vointeja raskautuneille, hyvää lykkyä vauvan hakuun joulun pyhinä lähteville, voimia pettymyksiä ja vaikeuksia kokeneille sekä venymistä ilman yöunia nyytti kainalossa joulutouhuja hääräville toivottelee Pirkanmaan tonttutiimi eli Czarina, minimies 1 kk, iskä ja Miltsu-haukku...
  19. Czarina

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Neiti-81 - en tiedä mitä sanoa... olen niin pahoillani puolestasi... :hug: Czarina
  20. Czarina

    35v+ odottajat, vol 3

    Minnihiiri68:lle isot onnittelut tyttövaavin johdosta! :flower:

Yhteistyössä