Hakutulokset

  1. S

    Bugaboo Bee

    meillä harkitaan ko.rattaita. Lenkkivaunuina on Teutonia Mistralit, mutta nämä tulisivat ostos- ja matkakäyttöön. v. 2010 malli on nimeltään Bugaboo Bee Plus. Minusta kivaa niissä ainakin on se, että istuinosan voi kääntää niin, että lapsi katsoo työntäjään. Tämä on mahdollista vain todella...
  2. S

    40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

    Hei kaikille :wave: En ole aikoihin kirjoittanut, mutta täällä me ollaan :) Tänään neuvolassa kaikki ok: ei kohonneita sokereita, ei verenpainetta, veriarvot ok jne. Vauva jumputti keskimäärin sykkeellä 142 (eikös nämä matalammat tarkoittaisi tyttöä...?) Ehkä sukupuoli selviää rakenneultrassa...
  3. S

    Matkarattaat - Gallup

    Tässä sulle vielä lisää vinkkejä matkaratasostoksille :) - jousitus: onko sitä? Mitä halvemmat, sen huonompi jousitus - selkänojan säätö: tämä tärkeä! Jos toimii nauhoilla portaattomasti, menee äkkiä hermot! Portaittainen säätyy yleensä nopeammin ja tuntuukin tukevammalta. - paino: jos...
  4. S

    +35v. odottajia pk-seudulta?

    Hei, olen 40v ja odotan pikkukakkosta syntyväksi loppukesästä. Olisi tosi mukava tavata muita iäkkäämpiä odottajia täältä pk-seudulta kaffittelun, shoppailun, ulkoilun ja myöhemmin vaunuttelunkin parissa:) Olen ulospäinsuuntautunut, joten olisi kiva, jos saisin sinusta höpöttelyseuraa:)...
  5. S

    VAUNUJEN HANKINTA EDESSÄ!!!

    meilläkin sama edessä:) Esikoisella oli Teutonian Mistralit pehmeällä kopalla. Kertakaikkisen loistavat vaunut: - heittoaisa (saa aina lapsen kasvot pois tuulesta ja tuiskusta, isompikin lapsi viihtyy, kun voi lennosta vaihtaa työntösuuntaa) - säädettävä työntöaisa (eripituisille työntäjille)...
  6. S

    40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

    Halauksia mur-murille, minkäs teet, kun ei ole asia omissa käsissä... Kirjoittelen nyt pitkästä aikaa kuulumisia itsekin. Kävimme ekassa ultrassa (np-ultra) siis ja tulokset tässä: niskaturvotus 0,9 mm, mikä on kuulemma ok arvo (en ole näistä niin perillä). Erkalle terveiset: mullakin...
  7. S

    40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

    sopisiko joukkoon :wave: Olen vm. 70, joten alkuvuodesta kilahtaa 4-kymppiä mittariin. Olin tuolla elokuisissa, mutta tuntuu, että tämä pino olisi sopivampi ;) Toinen lapsi ja toinen raskaus, la 27.7.10. Esikoinen ekaluokkalainen. Nyt siis jotain rv 6+3 tai sinne päin. Neuvolassa jo kävin...
  8. S

    Miksi varhaisultraan?

    Minusta tuntuu, että kaikki aikovat sinne. Miksi haluatte? Meidän kunnassa eka ultra tehdään viikoilla 10-13, ja sinne itse ajattelin. Eikö noita varhaisultria tehdä vain yksityisellä?
  9. S

    Muita elokuista odottavia?

    Hei vaan kaikille :) Kävin neuvolassa perjantaina ja eipä siellä sen kummempia. Olo on vaan niin epätodellinen, ettei oikein uskonut, kelle ne puhuu... Kaikki kunnossa: verenpaineet, hemoglobiinit ja muut, mitä ne nyt siellä ottaa. Näin aikaisin olin liikkeellä, kun mulla ei ollut sitten...
  10. S

    Muita elokuista odottavia?

    Me tullaan sit kans tähän pinoon leijonanpennun kanssa :) La on ilmeisesti jossain heinäkuun lopussa - elokuun alussa. Olen 39v, tämä on toinen raskauteni. Ensimmäinen on iloinen ekaluokkalainen ;) Ja isä molemmille sama. Leijonanpentua on meille odotettu jo melkein pari vuotta, joten ihan...
  11. S

    Leikki-ikäinen hoitoon ja äiti vauvan kanssa kotona?!

    se subjektiivinen päivähoito-oikeus teettää, olen sitä vastaan. Miksi se esikoinen ei saa olla kotona? Oletko itse mieluummin kotona vai töissä? Lapsen paras paikka yleensä on kotona, ellei äiti ole ihan sekopää ja kotiolot huonot. Turha perustella sillä, että "2-vuotias villeperttimme kaipaa...
  12. S

    Kenellekään Maclaren Quest matkarattaita? Millaisia kokemuksia?

    meillä on kokemus Maclarenien Voloista enkä voi muuta kuin kehua. Maclarenit on kivat: ne menevät pystysuuntaan kasaan, eivät paina paljon, työntöasento on loistava, eivät vingu eivätkä kitise (vrt. Graco), kangas on helppo pitää puhtaana, tavarakori on yllättävän iso. Pieniä pyöriä ei tarvitse...
  13. S

    Uima-asiaa

    Meidän kelluttava uimapuku oli Claes Ohlsonilta (hintaa n. 30e), nyt näytti Stokkan kesäkuun kanta-asiakastarjouksena olevan joku puku, hintaa oli n. 23e, jos muistan oikein. Käytettynäkin näitä pukuja jonkin verran kiertää. Ja monilla messuilla olen nähnyt myynnissä myös.
  14. S

    Uima-asiaa

    meidän uimari ei ollut vauvauinnissa, mutta sitä innokkaammin ollut myöhemmin vedessä. Oppi sukeltamaan 4v:nä ja uimaan 5v:nä. Uimaopetus- ja hengenpelastusliitto suosittelee uimaan opettelevalle kelluttavaa uimapukua (swimcoach), joka oli meidän uimarillakin tosi hyvä.
  15. S

    Minkä kokoisia teidän tulevat koululaiset ovat?

    Isot erot juu: meillä tyttö n. 133 cm ja 31kg. Tammikuussa syntynyt. Ollut aina pitkä ;)
  16. S

    muita äitejä vm -70?

    mulla esikoinen on 7v. Nyt on oltu ilman ehkäisyä 1/2008 asti, ilman tulosta. Ja esikoinen sai alkunsa heti toisesta kierrosta... No, tutkimuksiin emme ole menossa, joten sitten esikoinen jää myös ainoaksi, jos ei tärppää... Meillä siis näin. Ja ensi vuonna mittarissa 40! (apua...)
  17. S

    2 vuotiaan varusteet+

    onnea paljon! 2-vuotias adoptiolapsi ei varmasti ole kehityksestään edellä, pikemminkin päinvastoin, jos on esim. laitoksessa vauva-aikansa viettänyt. Itse ostaisin/hankkisin - turvaistuimen autoon - rattaat (ne 15-kilon painorajala olevat ovat meillä menneet vielä 23-kiloisella...
  18. S

    Hyvät ensikengät???

    Hyvän (ensi)kengän ominaisuudet: 1. Tukeva kantakappi (etusormi ja peukalo painattaessa hieman uppoavat, mutta eivät mene yhteen) 2. Päkiästä taipuva pohja sivusuuntaan (ei liian pehmeä, ei liian kova, ei taivu keskeltä) 3. Pituussuuntaan kiertojäykkä (eli kun kääntää eri suuntiin pohjaa...
  19. S

    Lähteekö kukaan mukaaan -8kg Alkaa huomenna :)

    Mä oon ollut tuhat kertaa painovartijoissa ja aina, kun saan muutaman kilon pois, motivaatio loppuu ja mässäily alkaa taas:( Nyt on syöty taas suklaata siihen tahtiin, että kaikki vaatteet kiristää. Ä-r-s-y-t-t-ä-ä. Pistelaskurit kotoa kyllä löytyy... Aina miettii sitä, mikä kaikki on...
  20. S

    Mikä sänky meidän muksulle??

    Enfanten myy tosi kivoja lasten sänkyjä: ei ihan niitä perinteisiä joka iskussa ja askossa olevia, ja hinnatkin kohtuulliset. Myymälä löytyy Vantaalta ja Ideaparkista. Ja nettisivuiltakin taitaa voida tilata. Meillä on Enfantenin parvi, ja on ollut tosi hyvä.

Yhteistyössä