Hakutulokset

  1. K

    Vauva nykii unissaan...

    Aika jännä etteivät ole tutkineet. Meillä, kun esikoisella oli tota parin viikon iässä ja soitin sairaalaan pitäskö olla huolissaan, niin samantien käskivät tulla paikalle tutkittavaksi. Muutama tunti istuttiin lääkärissä, ottivat kaikkia mahdollisia kokeita (verikokeita) ja lääkäri tutki vauvan...
  2. K

    Synnytys takana, nyt seksi ahdistaa

    k
  3. K

    Synnytys G: 1.Millä viikoilla ja miten synnytys käynnistyi? 2. Mones lapsi, kauan synnytys kesti, mikä kivunlievitys?

    1. Eka lapsi 40+3, synnytys käynnistyi supistuksilla Toka lapsi 38+6, samoin alkoi supistuksilla 2. Eka lapsi: synnytys kesti 8h 57min, ei mitään kivunlievitystä Toinen lapsi: synnytys kesti 9h 47min, ei kivunlievitystä
  4. K

    Syyslehtiaskartelua... Kauanko lehtien pitää kuivaa painon alla?

    Kysymys jo tulikin. Mitäs käy jos ne käyttää jo "liian aikaisin"? lähteekö värit helpommin? Tarkotus olis liimailla ne kartongille. Ehkä laittaa vielä kontaktimuovi päälle.
  5. K

    Miehen sisko pyysi vain miestä kummiksi

    Miksi pitäis kummiksi pyytää ihminen, jota ei oikeasti kummiksi tahdo? Vain kohteliaisuudesta? Noh, joillekin se kummius ei merkitse mitään, kunhan kastetaan kirkkoon koska muutkin niin tekee. Mutta kyllä meillä ainakin tätä kummiasiaa tarkasti on mietitty. Nimenomaan pyydettiin tulevalle...
  6. K

    Sairaat lapset hoitoon vaan !

    mahtaako ap olla linjoilla, kiinnostaa miten kävi
  7. K

    Käyttääkö isät usein lapsia neuvolassa?

    Meillä nimenomaan kehotettiin se lappu täyttämään yhdessä ja miettimään asioita. Sitten isäkin kutsuttiin mukaan neuvolakäynnille ja käytiin yhdessä se lappu läpi ja mitä ajatuksia/ keskusteluita heräsi. Se oli ns. laajennettu neuvolakäynti, kun isäkin nimenomaan pyydettiin mukaan ja häneltä...
  8. K

    Käyttääkö isät usein lapsia neuvolassa?

    Kyllä meiltä on ainakin kyselty ihan molempien paikalla ollessa perheväkivallasta ja siitä ilmeneekö sitä meillä jossain muodossa. Miksi pitäs kysyä niin ettei mies ole paikalla? :o Kyllähän se mieskin voi perheväkivaltaa kokea ja nainen olla se väkivaltainen.
  9. K

    Käyttääkö isät usein lapsia neuvolassa?

    Meillä mies on käyttänyt lääkärireissuilla lasta ja yhdessä ollaan menty neuvoloihin. Myös raskausaikana. Meillä on sellanen lääkäri, joka ei ota mitään todesta jos mä meen lapsen kanssa käymään lääkärissä. En varmaan osaa vaatia hoitoa tarpeeksi. Mies kun menee, niin aina on jotain edistystä...
  10. K

    Ostatteko huutiksesta 0-palautteiselta?

    joo hintavaraukset on ääliömäisiä. Laittaisivat suoraan lähdöksi sen hinnan, jolla on valmis myymään. Itse skippaan suoraan tuotteet joilla on hintavaraus vaikka olisi kuinka ihana. Ja viikko on ok myyntiaika. Jos huomaan tuotteen, jonka tahtoisin mutta se sulkeutuu vasta parin viikon päästä...
  11. K

    lapsi, oka puhunut aiemmin normaalisti, on alkanut änkyttää

    Meillä tuota oli nyt kesällä pari kuukautta (tyttö 3v). Alkoi salakavalasti ja lopulta oli jo tosi pahankuuloista. Neuvolassa keskustelin nyt syyskuussa asiasta ja th sanoi, että on hyvin normaalia kun puhe ei pysy ajatuksen mukana. Käski seuraamaan pari kuukautta, ja sitten vasta olla...
  12. K

    Sossun "kalusteraha"?

    Kyllä mun mielestä pääosin toimeentulotuen saajat ovat näitä "oikeasti" avuntarpeessa olevia. Kyllä sitä huomasi aika selkeästi nämä ihmiset, jotka eivät oikeasti viitsi tehdä mitään, jättivät työnhaut uusimatta, kelan tuet hakematta ja joka lippusta piti erikseen kysyä. Rahaa odotettiin...
  13. K

    Sossun "kalusteraha"?

    Pääasiassa mun silmään pisti paljon siivoojia yms keikkatyöläisiä, jotka saivat toimeentulotukea palkan lisäksi. Pääasiassa työssäkäyvät toimeentulotukea saavat olivat mun mielestä osa-aikatyöläisiä ja näitä oli ihan joka alalla. jonkin verran tietty myös yrittäjiä mutta kannattamatonta...
  14. K

    Sossun "kalusteraha"?

    täälläpäin saa täydentävää toimeentulotukea kalustehankintoihin 150e yksinäiselle ja 250e perheelliselle. Myönnetään yleensä ensiasuntoon muuttavalle, pitkään asunnottomana olleelle tai erotilanteessa. Pääsääntöisesti se myönnetään maksusitoumuksena kirpparille (mille tahansa kirpparille)...
  15. K

    Rv pino!

    nostellaas =)
  16. K

    Kertokaas mitä ootte tänään syönny?

    Aamupala: kuuma kaakao ja yksi meetvurstileipä Lounas: riisiä ja kanaa kermakastikkeessa, keitettyä porkkanaa + lasillinen maitoa Välipala: Omena ja vanukas, jossain välissä pari karkkia Päivällinen: Nakkikastiketta ja perunaa +leipä+lasillinen maitoa Iltapala: pari kuppia kaakaota, kaksi...
  17. K

    Rv pino!

    koska käynnistys? :o
  18. K

    mihin kohti keittiön seinää kuuluu se sellanen kauhateline? vääntöä miehen kanssa

    enpä oo ainoassakaan keittiössä käynyt, jossa ei ole yhtänä työtasoa. Itsekin asunut vain vuokralla ja aina työtasot löytyy, tietysti.
  19. K

    Rv pino!

    Mulleki mies tänään totesi, että huomaa loppuraskauden saapuneen, kun valitan koko ajan :D Eli vaivoja on täälläkin. Nivuset on tooosi kipeät, yöllä ei niiden takia meinaa päästä kääntymään ja kävelyyn lähteminen tekee kipeää. Polviin sattuu, kun nousee ylös. Ylämahassa on kohta, jota alkaa...
  20. K

    Rv pino!

    Mitkä raskausviikot menossa ja mikä vointi? Mulla rv 38+2 ja synnytys jännittää hirveästi.. tai ei itse synnytys mutta sen alkaminen. Ja se onko meillä hoitajaa synnytyksen ajalle. Ja miten se synnytys tällä kertaa alkaa. Näitä tulee mietittyä harva se hetki :ashamed:

Yhteistyössä