Hakutulokset

  1. Horuksen silmä

    5-vuotias lapsi yksin liikenteessä pyörällä

    Miten toimisit jos vastaasi pyöräilisi kevyen liikenteen väylällä itkevä lapsi yksinään? Ajaisitko ohi vai pysähtyisitkö kysymään mikä hätänä?
  2. Horuksen silmä

    Huumeruiskuista

    Mun lapseni löysi ulkoa huumeruiskun ja otti sen käteensä. Onneksi ei osunut neulalla itseensä. No ei varmaan ota toista kertaa sen huumevalistuksen jälkeen minkä lapsille pidin.
  3. Horuksen silmä

    Hoitsut huomio!

    Jos osastolla on potilas jolle annetaan antibioottia 3 x vrk. Niin meneekö lääkkeet osaston virallisten lääkkeidenjakoaikojen mukaan. Silloinhan ei tule sitä vaadittua 8 tunnin väliä.
  4. Horuksen silmä

    Raamattu

    Pitäiskö raamattuun laittaa K 18 merkintä, kun se sisältää aika rankkaa matskua? Näin pääsiäisen alla voi vaan ihmetellä miksi mammat antaa lastensa kuulla verisestä näytelmästä 2000 vuoden takaa. Ja samaan aikaan paheksutaan telkkarin väkivaltaviihdettä.
  5. Horuksen silmä

    Kesämorsiammet!

    Joko hääpuku on valittu? Hubahuba.fi - Vaginamekko
  6. Horuksen silmä

    Lapsella hahmotushäiriö

    Käykö lapsesi toimintaterapiassa? Kiinnostaisi kuulla kokemuksista millaista apua koululaiset ovat saaneet toimintaterapiasta.
  7. Horuksen silmä

    AD/HD, ADD lasten vanhemmat

    Muutama kysymys teille. Onko itselläsi adhd/add? Mitkä seikat edesauttoivat lapsen saamista tutkimuksiin? Kauanko lapsi oireili ennen diagnosia? Miten lapsi oireili?
  8. Horuksen silmä

    Onko äidillä lupa väsyä omiin lapsiinsa?

    Äideiltä usein vaaaditaan sädekehää ja kaiken kestämistä. Jos sanot ääneen kuinka loppu olet omiin lapsiisi sinut julistetaan huonoksi äidiksi. Jos lapseni käytös on huonoa eikä omat keinosi ja neuvosi riitä muuttamaan lapsesi käytöstä saat kehotuksen katsomaan peiliin. Kaipaisin nyt...
  9. Horuksen silmä

    Miksi ihmiset haluavat lemmikiksi koiran?

    Se ei vaan aukene mulle. Miks halutaan koiria? Siksikö että niitä voi juoksuttaa ilman remmiä pitkin kävelyreittejä? Siksikö että niiden virtsa on niin kauniin keltaista hangella? Siksikö että niiden paska takertuu niin kivasti kengänpohjiin? Siksikö että niiden haukunta ja ulina terrorisoi...
  10. Horuksen silmä

    Lähihoitaja, sairaanhoitaja, lääkäri

    Pisti tässä miettimään jos lähäri, sh tai lekuri on kamala rasisti, epäempaattinen eikä pysty ajattelemaan asioita kun mustavalkoisesti, niin kaunko hän pystyy vetämään työroolia empaattisesta ja suvaitsevaisesta hoitajasta/lääkäristä? Mitäs luulette?
  11. Horuksen silmä

    Miten lievität stressiä?

    Nyt hyviä vinkkejä kehiin, kuinka vähentää stressiä ja välttää itsensä ennenaikaiseen hautaan ajaminen.
  12. Horuksen silmä

    Päihdetyöntekijä

    Mitkä on päihdetyöntekijän mahdollisuudet työllistyä? Ja mikä mahtaa olla keskimääräinen palkka alalla? Kenelläkään tietoa?
  13. Horuksen silmä

    Saako valittaa näin sunnuntain kunniaksi?

    Huomaan kuinka vapaapäivinä mulla on ongelmia priorisoimisen kanssa. Tuntuuu ettei aika millään riitä tekemään kaikkea mitä vaadittaisiin. Omaa aikaa ei ole, eikä voi edes unelmoida harrastavansa mitään. Työpäivinä aika on yhtälailla kortilla. Välillä kaikki tuntuu kovin turhalta. Tätäkö se...
  14. Horuksen silmä

    Pitäisko mun huolestua?

    Mun kaksi poikaani haluaa pukeutua mekkoihin? :saint:
  15. Horuksen silmä

    Lähihoitajat!!!

    Kertokaa omat mielipiteenne mikä lähärin koulutuksessa on vaikeaa tai vaikeinta? Ja mikä työssä on haastavinta?
  16. Horuksen silmä

    Ensimmäinen hiljainen hetki sitten 5 vuorokauteen

    Ette usko miten hienolta hiljaisuus tuntuu, kun on kuunnellut huutoa ja kiljuntaa päiväkausia putkeen. Mies vei lapset elokuviin ja sain jäädä kissojen kanssa hetkeksi keskenään kotiin.
  17. Horuksen silmä

    Ihanaa, ihanaa, ihanaa!!

    Mä olen onnellinen kun tämä vuoden ankein aika alkaa olla ohi. Joulu on niin oksettavaa aikaa. Ihmiset sekoo lahjoista, tääkin palsta on täys lahja- ja jouluhehkutusta. Mä en lämpene joululle. Monelle sityä joulua ei tänäkään vuonna tullut, ja toiset mättää kinkkua turpaansa niin että napa...
  18. Horuksen silmä

    Kuka ei stressaa joulua?

    Mulla on laatikot tekemättä mutta ei haittaa. Jos en jaksa tehdä niin sitten ne jää tekemättä. Lahjat ostettiin tänään eli melko viime tipassa =) Nyt ajattelin ottaa ihan relasti seuraavat päivät.
  19. Horuksen silmä

    Uskonnottomat hoi!

    Mites teidän paikkakunnalla on järjestetty päiväkotilasten ja koululaisten joulukirkko? Vieläkö pidetään, vai onko ei kristittyjen tahto ajanut jumalanmpalvelusten ohi? Mitäs kivaa kirkkoon menemättömille järkätään päiväkodissa tai koululla?
  20. Horuksen silmä

    Jokos olet tehnyt itsestäsi pellen pikkujouluissa?

    Suurimmalta osalta on varman jo pikkujoulut vietetty. Mitenkäs meni? Haukuitko kännipäissä pomon? Oksensitko jouluaterian lauteselle? Panitko työkaverin kanssa vessassa? Kaduttaako?

Yhteistyössä