Hakutulokset

  1. Lily of the valley

    Onko olemassa jotain gluteenitonta, suolaista, VALMISTA kahvipöytätarjottavaa?

    Ihan mitä vaan... Voileipäkeksejä, piirakkaa, mitä vaan? Meille tulossa keliaakikkovieras tänään, ja oon itse sen verran kipeänä, et en tosiaankaan jaksa alkaa mitään gluteenitonta leipomaan. Joten tarvitsee olla kaupasta valmiina saatavaa. Suolaista siis, gluteeniton kakku on jo.
  2. Lily of the valley

    Supistuksia aina istuessa? Yleistäkin?

    Minulla on nyt rv 37+2, ja jo useamman viikon, ainakin 4 viikkoa, on ollut taipumusta sellaiseen, että istuessa alkaa supistamaan säännöllisesti. Eli luennoilla, autossa jne. on parhaimmillaan tullut 8 tunnin ajan 6 min välein supistuksia, ei kuitenkaan kipeitä, korkeintaan epämiellyttäviä...
  3. Lily of the valley

    Sikisrokotteesta tooooosi väsy lapsi?

    Onko muiden lapsille tullut tosta rokotteesta hirmuista väsyä? Meidän neiti, 2 v 3 kk, on nukkunut päikkäreitä jo 3,5 h, normaalisti nukkuu vain 1,5 h. Kuumetta ei ole, jotta kaipa voin antaa nukkua rauhassa?
  4. Lily of the valley

    Sisarusrattaita, joissa saa lapset kasvot työntäjään päin?

    Saisinko vinkkejä rattaista, joissa molemmat lapset (toinen vauva, eli selkänojat pitää olla erikseen säätyvät ja mennä makuutasoon) saa laitettua kasvot työntäjään päin? Itse en tykkää työntää sillä tavalla, että en näe lasta, ja meidän 2-vuotiaskin tuntuu enempi tykkäävän siitä, että voi äitin...
  5. Lily of the valley

    Lihaa hylkivälle taaperolle ruokia?

    Mitä siis olette keksineet ruuaksi sellaiselle taaperolle, joka järjestelmällisesti plokkaa kaikki lihat mitä pystyy, pois ruuasta? Esimerkiksi äsken oli broilerikastiketta ja pennepastaa, ihan uskomatonta että yksikään broilerinpala, niin pieniksi kuin ne pilkoinkin, ei mennyt suuhun, jokainen...
  6. Lily of the valley

    Mistä hyvät tukisukat Helsingistä - ja apua niiden valintaan?

    Ostin jo Kampin Instrusta myyjän opastuksella tukisukkahousut, jotka piti olla oikeankokoiset, mutta olivatkin aivan liian suuret (valuivat eikä yhtään puristusta), joten älkää ehdottako sitä paikkaa enää. :kieh: Haluaisin siis sellaisen paikan, jossa se oikea koko ja puristus osataan neuvoa...
  7. Lily of the valley

    Brio kova kantokoppa - kankaat irti?

    Haluaisin pestä Brion kovan kantokopan kankaat, mutta miten ne saa tuosta irti? Siis ilmeisesti ne tukiraudat pitäisi saada irti, mutta miten ne irrotetaan? Varmaankin se kuitenkin on tarkoitettu pestäväksi, eikös juu?
  8. Lily of the valley

    Te, joiden lapset reagoivat pyykinpesuaineeseen ihollaan...

    Siis esim. hajusteisiin tms, niin millaista ihottumaa siitä tulee? Käytin viimeksi eri pyykinpesuainetta, ja nyt on reidet, käsivarret ja maha täynnä sellaista pientä punaista näppylää. Olisko tullut siitä, vai pitääkö tässä epäillä jotain mysteeristä rokkoa?
  9. Lily of the valley

    Minkä kokoinen sadetakki 85 cm, 12 kg lapselle?

    Niin että toppavaatteet mahtuu alle? Mainitse mielellään merkki, jonka mitoituksesta puhut. Lapsi käyttää normaalisti 86/92 cm (H&M) vaatteita. Ostin Didriksonin 80 cm, kun se näytti kaupassa VALTAVALTA, mutta sepäs olikin kuin makkarankuori. :D Eli olisko 90 cm/92 cm vai 98 cm/100 cm...
  10. Lily of the valley

    Liberokerhon pistekauppa - toimiiko?

    Mulla ei tule mitään linkkejä siihen, mitä voisi painaa (kirjautumisen jälkeen). En siis pääse esim. Pistekauppaan. Mites muilla? Kokeilin jo kahdella eri selaimella.
  11. Lily of the valley

    Onko kellään nukkunut esikoinen vanhempien huoneessa, vaikka vauva on syntynyt?

    Ja jos on, niin miten se on sujunut? Onko esikko herännyt kaikkiin vauvan itkuihin? Meillä siis esikoisella on oma sänky omassa huoneessa, mutta viime aikoina hän on nukkunut niin huonosti, että lähes joka ikinen yö hänet on haettu meidän väliimme. Tulevaisuudessa ei varmaankaan voi nukkua...
  12. Lily of the valley

    Onko täällä kellään OpenOfficea?

    Kertokaa nyt heti, miten tän hitsin sananarvauksen saa pois päältä! |O |O |O Tästä tekstinkäsittelyohjelmasta siis. Vaikuttais siltä, että se oppii ne sanat, jotka mä olen jo siihen samaan tiedostoon kirjoittanut, ja yrittää tarjota niitä joka hemmetin väliin. :kieh: :kieh: :kieh:
  13. Lily of the valley

    Todistus lentämistä varten

    Heippa, varmaankin täältä löytyy joku, joka on kyseisen todistuksen hakenut, eli viikkojen 28 jälkeenhän tuo todistus tarvitaan jos haluaa lentää. Kysyisin, että millä perustein ko. todistus myönnetään, ja mitä tutkimuksia siihen kuuluu? Minulla on edessä sokerirasitustesti. Jos...
  14. Lily of the valley

    2-vuotiaan syöminen vieläkin erittäin sotkuista

    Meidän neiti täytti viime viikolla 2 vuotta. Hän on itse syönyt hieman päälle 1-vuotiaasta, siitä asti ei ole antanut syöttää. Kuitenkin minusta näyttää, ettei tuo syöminen oikein kehity mihinkään suuntaan. Edelleen kääntää lusikan ylösalaisin, ja yrittää syödä sormin, vaikka kuinka sanoisi...
  15. Lily of the valley

    Minkä alan lääkärille aika jos...

    ...haluan vihdoinkin selvittää, löytyykö tälle mun unettomuudelle mitään SYYTÄ? Tää ei voi olla normaalia enkä voi enää elää tän kanssa. |O Alkoi esikoisen raskausaikana, ja jatkui vauvan synnyttyä, enemmän tai vähemmän 1,5 v! Sitten muutaman kuukauden nukuin hyvin, kunnes tulin jälleen...
  16. Lily of the valley

    2 v lapsen yhtäkkinen läheisyyden (ja äidin) kaipuu

    Meidän tyttäremme ei ole koskaan tähän mennessä ollut äidin eli minun perään. Ei myöskään vaikka aloitti päiväkodin 1-vuotiaana (lyhyillä päivillä, myöhemmin keväällä oli jo koko päivääkin ). Kaikki meni todella hyvin. Ei ole koskaan nuorempana viihtynyt sylissä tms, eikä todellakaan ole koskaan...
  17. Lily of the valley

    Jos toinen perheessä "vuorotöissä" ja toinen tavallisessa työssä niin miten päiväkotihaut?

    Minulla tulee olemaan valmistuttuani työajat luultavasti 9-17 ja 12-20 väliltä suurin piirtein, eli vuoroja voi olla tuolla välillä (en tiedä miksi tätä kutsuisi, onko se vuorotyötä vaiko ei). Mieheni taas on ns. normaalitöissä, mutta hänen työnsä luonne ei todellakaan oikein sovi siihen, että...
  18. Lily of the valley

    Suositelkaa lomakohdetta heinäkuulle, matkassa melkein 2-vuotias

    Toiveissa olisi paikka, jossa loma olisi mahdollisimman HELPPO, eli saisi itse relata. Olisi mukava jos hotellilta löytyisi lasten allas. Ravintoloista löytyisi yleensä syöttötuoleja (ei ole itsestäänselvyys joka paikassa), eikä henkilökunta katsoisi kieroon jos lapsi vähän sottaa. Tarvittaessa...
  19. Lily of the valley

    Silmätulehduksesta (punoituksen poistumisesta)

    Tytöllä on silmätulehdus, eikä oo vielä mennyt 2 päivän hoidolla ohi (aamulla oli edelleen toisessa silmässä rähmää ). Lääkäri lupas nyt vaihtaa tipat ja laittaa yöksi voiteen. Mutta mietin, että kun se silmä on myös ulkonurkasta todella punainen, siis oli jo 2 päivää sitten lääkärissä käydessä...
  20. Lily of the valley

    Miten lapsen saa oppimaan, ettei lusikkaa tarvii kääntää ylösalaisin?

    Huokaus, ikää neitillä jo 1 v 9 kk. Vetää hirveet herneet nenään heti jos yrittää auttaa ja näyttää, mikä neuvoksi? Jotenkin luulisin, et useimmat muut lapset ei enää tossa iässä kippaa lusikkaa ylösalaisin, oonko oikeassa?

Yhteistyössä