Hakutulokset

  1. Terhikki

    Pikapikapika kysymys; pankkikortilla maksu??

    Onko mitään ehdotonta sääntöä sille koska pankki veloittaa pankkikortilla (nordea mastercard) maksetun ostoksen? Aina vähintään kaksi päivääkö...? Eli jos tänään illalla maksaa, lähteekö huomenna vai perjantaina tililtä? Kiitos kamalasti jos joku ehtii vastaamaan kokemuksesta. Koitin...
  2. Terhikki

    Pillerinsyöjät + kuukautiset

    Kokemuksia kaipaan: Te jotka syötte yhdistelmäpillereitä, miten menee aika juuri ennen kuukautisia? Onko PMS:ää, kipuja..? Olen viimeksi syönyt pillereitä pidemmän aikaa jo useampi vuosi sitten, ja silloin muistaakseni kuukautiset ei niinkään oireilleet ennen tuloaan vaan kun liuska loppui...
  3. Terhikki

    Juhannussapuskat omalle porukalle?

    Eli mitä kokkailette te joile ei ole tulossa ruokavieraita? Saa toki kertoa kahvitarjottavia myös, eiköhän jokunen kahvivieras meillekin eksy :)
  4. Terhikki

    Tykkimäki Juhannuksena?

    Pohdiskelin tuossa jotain erilaista Juhannukselle.. onko kenellekään kokemusta Tykkimäestä (tai muista vastaavista) Juhannuksen aikaan? Päivän reissua suunnitelmissa perheen (kolme lasta) kanssa, mutta jos on tapana että huvipuisto täyttyy riehuvista nuorisoporukoista niin ei liene hyvä idea...
  5. Terhikki

    Tarjoiluista mielipidekysymys

    Mikä vaihtoehdoista mieluummin: A) Tuoreita sämpylöitä, ruislimppunaksuja, lisänä voita ja levitteitä B) Suolainen piirakka C) Pizzaa paloina --- Pohjustan sen verran että kyseessä lapsen synttärit / meidän tuparit joihin odotettavissa sekalainen määrä aikuisia ja jonkun verran...
  6. Terhikki

    Verhonipsuja iso määrä... mistä?

    Onko joku lähiaikoina tehnyt löytöjä, mitä paikasta saisin ostettua verhonipsuja mahdollisimman paljon - ilman että maksaa miljoonia? Prismassa esimerkiksi 20kpl:een pussi noin 2,60e, ja viiden huoneen verhoihin muutama nipsu menee.. :confused:
  7. Terhikki

    Rattaat joissa hometta

    Mulla olis tuolla ABC Design -merkin kuomurattaat, noin 7v vanhat. Niihin tuli jo pari vuotta sitten pieniä homepilkkuja yhteen kohtaan selkänojaa, muutoin rattaat on siistit ja toimivat. Onko joku kokeillut rattaisiinsa homeenpoistoainetta? Kuulin juuri että sellaistakin on, kun läheinen...
  8. Terhikki

    Sairastupailua - vinkkejä saa antaa :)

    Tässä ollaan osan porukan kanssa jo kolmatta päivää sisälle 'lukittuna' sairastelujen takia, ja sama tahti jatkuu näillä näkymin viikonlopun ajan kun olen yksin lasten kanssa seuraavat päivät. Tähän mennessä on lajiteltu innoissaan lasten sukkia takaisin pareittain, tehty palapelejä, leikitty...
  9. Terhikki

    'Äitii, ei oo tekemistä!'

    On uimakoulut ja kaverikyläilyt sun muut touhut jatkuvasti, nyt kun eilen ei saanut ajoissa unta tuo neiti 5v (ja heräsi silti aamulla aikaisin) niin vinkuu tuossa kun ei ole tekemistä ja valivali. Tiedän, ei sais noteerata mutta mua harmittaa, ravattu kuitenkin tosi paljon kaikissa kivoissa...
  10. Terhikki

    Aloitanpa minäkin sitten kakkapuheet...

    Tuosta Tuiskun panttaamisketjusta innoittuneena (!) päätin aloittaa oman ketjun melkeinpä päinvastaisella aiheella. Meillä on tuolla keskimmäisellä (tyttö 5v) ollut jo kohta parin vuoden ajan se 'ongelma' että tytöllä tuntuu olevan ihan suora putki niinsanotusti. Tyttö kun syö ruokaa (tai...
  11. Terhikki

    MPR-rokotus - kuinka kauan oireet kestivät?

    Nyt kaikki vastaamaan joiden 1,5 -vuotiaat on rokotettu tuohon ja muistavat mahdollisimman tarkkaan kuinka kauan oireet kestivät. (kerron taustaa myöhemmin jos tarvis)
  12. Terhikki

    Taitaa mennä tämä kirppiserä +-0

    Maanantaista asti ollut pöytä lastenkirppiksellä, ens maanantaina iltapäivästä tyhjennys. Huomisen ei ole auki kun on kesäaika :whistle: . Olen nyt käynyt kahteen kertaan siistimässä pöytiä ja siistimistä ei edes paljoa ollut, vaatteet lähes kaikki jäljellä. Tavaroista mennyt pari, vaunut...
  13. Terhikki

    Apuja ruokajuttuun = kala ja potut samalle pedille?

    Mulla oli aikomus päästä helpolla ja tehdä joku uunijuttu ruoaksi, mutta nyt mä rupesin epäilemään toteutusta. Varasin siis 1kg peruna-sipuliseosta (pakaste), ja paketin seifilettä (pakaste, ja siis fileet ei ne kuutiot), ja 2prk ruokakermaa. Meinasin että joko teen perunat...
  14. Terhikki

    Vinkit kirpparimyyjälle?

    Lasten tavaroista, leluista, vaatteista jne kyse ja jonkun verran äitiysvaatettakin mukana menossa. Mitä kaikkea ois hyvä ottaa huomioon että menis varmasti kaupaksi? Muuta kuin edullinen hinta? Ja siis kyseessä viikko / 2 pöytää.
  15. Terhikki

    1v:n vinkuva hengitys

    Reilun yhden vuoden vanhalla kuopuksella alkoi eilen nuha, ja tänään yskinyt jonkin verran + vähäistä lämpöä. (viimeisin nuha-yskä-flunssa loppui vasta pari viikkoa sitten) Nyt tässä viimeisen tunnin ajan hengitys vinkunut tavallaan, ja lapsi hengittää vähän normaalia tiheämmin. Muuten...
  16. Terhikki

    Hiusapua kaivataan! *sis. kuvan*

    Mulla on nyt tällaiset lähes olkapäälle ulottuvat ruskeahkon punaiset hiukset joissa ohkasia vaaleampia raitoja muutama. Oma väri on maantietä lähellä, tällä hetkellä pidän jakausta vasemmalla ja harvoin tukkaa kiinni. Hiukset ei ole ihan tasapitkät eli ei mikään polkkamalli. Haluaisin ihan...
  17. Terhikki

    Synttäritarjoiluista (teemalla kivaa mutta edullisesti) *pieni muutos*

    Olen pohtinut tässä että laittaisin viikonloppuna tällaista kahvipöytään: Täytekakku (väliin hedelmiä, päälle marsipaani- tai tomusokerikuorrutus) Pullia (omatekemiä ) Muffinseja (omatekemiä ) Namia Keksiä (on jo odottamassa) Pastasalaatti (broilerista) Juustoinen vihreäsalaatti...
  18. Terhikki

    Äkkipikaisesti apua; kenellä on Sonyericssonin s312?

    Ilmoittaudu jos ko. laite löytyy :flower:
  19. Terhikki

    Synttäritarjottavista (edukkaista)

    Listatkaas mulle kiltit kaikki edulliset mutta hyvät vaihtoehdot synttäritarjottaviksi (lähinnä sukulaispippaloihin eli enemmän aikuisia). Enemmän mieluusti suolaisia vaihtoehtoja. Kiitos :flower: :flower:
  20. Terhikki

    Nyt täytyy olla joku vialla...

    ..ei ole yhtään Joulustressiä :/ . Ei ole tänä vuonna ollutkaan, melko hämärää. Muita kohtalotovereita, saadaanko tästä epidemia?

Yhteistyössä