Hakutulokset

  1. V

    niin väsynyt elämäänsä puolisonsa kanssa...

    Marssipa perheneuvontaan/avioliittoneuvontaan, vaikka yksin jos mies ei suostu. Kuulostaa siltä että olette mitä kipeimmin avun tarpeessa, ja ulkopuolisen auttajan tarpeessa. Kas kun asiat menevät tarpeeksi solmuun, niitä ei saa itse auki - mies tajuaa varmaan jossakin mielensä pohjalla itsekin...
  2. V

    Kuka jättää n. 5-vuotiaan n. 15 minuutiksi yksin kotiin?

    Minä, kun kävin viemässä isoveljen linja-autolle. Koska 5-vuotias itse halusi jäädä kotiin, ja on sellainen rauhallinen, vakaa lapsi, jonka uskaltaa jättää.
  3. V

    voiko olla korvatulehdus vaikka ei ole flinssa tms.?

    Pyydä aika lastenlääkärille ja kysy samalla tuosta hitaasta kääntymäänoppimisesta.
  4. V

    voiko olla korvatulehdus vaikka ei ole flinssa tms.?

    Voi, voi voi :( Jos jo pidempään oireillut, kannattaa käydä siellä lääkärissä. Me ei olla kovin hyviä etädignosoijia.
  5. V

    Löysin 14-vuotiaalta tyttäreltäni kondomeja!

    Olet, ap, oikeassa kun olet huolissasi. Ja voi vaan kuvitella, miten tytärtä suututtaa joutua tekemään tiliä. Koeta pysyä aivan "muina miehinä" kun jututat tyttöä. Toisaalta, jos haluaisi salata jotain, luulisi että kätkisi paremmin. Minua kiinnostaa tuo logiikka että annat pojan tulla...
  6. V

    Kodinkoneet uuteen taloon, suositelkaa/haukkukaa merkkejä!

    Ai niin, ja hella on Suomessa tehty Cylinda. Ja hyvä onkin, pellit paksut ja vastukset kestäneet 10 vuotta. Kuulin, että Suomeen on tulossa Asko-merkkisiä kodinkoneita Ruotsista, missä ovat laatumerkki. Hinnasta en tiedä?
  7. V

    Kodinkoneet uuteen taloon, suositelkaa/haukkukaa merkkejä!

    Miele kestää, se kannattaa laittaa pesukoneiksi. Ruotsissa tehdystä Whirlpool -mikrosta on hyviä kokemuksia. Kuivausrumpu meillä on Siemens, rumpu ei kuulemma ole niin kriittinen kuin pesukone. Pakastimet on vanhoja romuja koska ne sijaitsevat pihavarastossa. Gram -jääkaapista ei oikein tykätä...
  8. V

    Vastasyntyneen imetystahdin harventaminen

    Ja vielä tunnustuksen sana: olet sitkeä ja aulis äiti, kun jaksat imettää vauvaasi noin ahkerasti. Ja niin taitaa olla vauvakin sisukas!
  9. V

    Vastasyntyneen imetystahdin harventaminen

    Kuulostaa että lapsi ei vain saa tarpeeksi ruokaa. Noin pieni ei vielä mukavuudenhalusta pyri rinnalle. Kokeile antaa myös päivällä korviketta? Kokeile imetyspunnituksia, näin saat selville mitä lapsi saa rinnasta. Tutulla vauvalla oli jokin rakenteellinen ongelma, ettei saanut imettyä tarpeeksi...
  10. V

    Sinne se mies meni

    Kyllä te sinne huomenna tai ylihuomenna viimeistään pääsette! Meillä on semmoiset lämpiävät vaijerit tai johdot työnnettynä vesiputken suojaletkuun siinä kohdassa, mikä jäätyy kovilla pakkasilla. Taas on palanut taloja putkia lämmitellessä, eli olkaahan kärsivällisiä&varovaisia.
  11. V

    Kertokaa hyvät ja viisaat mitä tehdä? :()

    Höh, tää söi mun vastauksen kun kirjauduin. Eli kolme kysymystä tuli mieleen: Miten lapset ovat reagoineet muuttoon? Miten kiinni lapset ovat tuteissaan? Miten kestät lasten kiukuttelua? Jos lapset näyttävät tottuneen uuteen kotiin, tutti on "maistetaan kun muistetaan" -väline ja itse...
  12. V

    Keinot loppu....

    Jaa. Ja minä kun olen äkäillyt omalle kohta-6-vuotiaalle, kun pyyhkii itse vaikkei vielä kovin hyvin osaa. Niin sitten on kakkarantu pikkareissa. Kyllä se on hoitotätien työtä pyyhkiä pyllyjä. Eskarissakin vielä jotkut haluavat pyyhkimistä, riippuu henkilökunnasta miten reagoivat.
  13. V

    Enpä ole tiennytkään, ettei työuupumuksen perusteella saadulla sairaslomalla tarvitse maksaa

    Mutta kun työuupunut on helppo riiston kohde, kun ei jaksa hakea oikeutta. En kyllä lukenut juttua. Jos kyse on yksittäistapauksesta, on mahdollista että tarina menee työnantajan näkökulmasta vähän eri lailla.
  14. V

    Enpä ole tiennytkään, ettei työuupumuksen perusteella saadulla sairaslomalla tarvitse maksaa

    Tästä tulee vielä oikeusjuttu. Diagnoosi ei edes kuulu työnantajalle!
  15. V

    Missä vaiheessa aloitte lukea lapsillenne/katselemaan sellaisia lasten kuvakirjoja?

    8-9-kuisena, kun lapsi oppii katselemaan osoitettuun suuntaan ja alkaa vähän ehkä ymmärtää sanoja. Sitten kyllä tuleekin taukoa kun lapsi lähtee liikkeelle. Mielestäni riittävän varhain alettu kuvien katselu ja sivujen kääntely ehkäisee tuotakin repimistä. Sekin auttaa, että lapsi näkee muiden...
  16. V

    Mitä ruokaa teette huomenna?

    En tiijä vielä. Jääkaapissa on einesmusakaa, hernekeittoa ja verta - paistan verilettuja päivälliseksi (jos maltan odottaa...)
  17. V

    Huoli lapsen liikkeellelähtemisestä...

    Syy voi olla fysiologian (rakenteelliset jutut kuten luksaatio) myös neurologinen. Kyllä täytyy yli 1-vuotiaalta selvittää, jos ei konttaa eikä varaa jaloille ja varvistaa (se on refleksi, joka sammuu kehityksen myötä normaalisti). Kävely on ihan eri asia, siitä ei tarvitse vielä olla...
  18. V

    Huoli lapsen liikkeellelähtemisestä...

    kyllä kannattaakin olla huolissaan. Konttauksen puuttuminen jo yksinään on fysioterapeutin seurannan aihe, saattaa näkyä myöhemmin lukivaikeutena jos vuorotahti jää puuttumaan. Ja jos ei ota ollenkaan jaloilleen, voi olla hypotoniaa jaloissa? Fysioterapeutti ei ehkä tiennyt mitään pienistä...
  19. V

    Tarvitsen tietoanne!

    alle puolivuotiaalle ei välttämättä kehity vastustuskykyä, joten voi sairastaa taudin myöhemmin uudelleen.

Yhteistyössä