Hakutulokset

  1. D

    Tekispä venäläiset

    :laugh::laugh::laugh:
  2. D

    Etinen istukka -muita

    Kyllä mustakin välillä on tuntunut, kun jotain kysyy, niin vastaukset on niin ympäripyöreitä että ei oikein ota tolkkua, ja jossain vaiheessa kans kattoivat sitä istukkaa, että juu kyllä se näyttäisi aika lailla siinä päällä olevan edelleen.. No, monta kertaa on ainakin katottu ja aina sama...
  3. D

    Etinen istukka -muita

    Tsemppiä sulle siihen siirtymiseen, jos se on jo pois päältä, voisi kuvitella että siirtyisi lisääkin. Mulla ei missään vaiheessa näyttänyt siltä, että olisi siirtynyt mihinkään, vaan aina vaan olla tapitti siinä missä ei pitäisi.. Ja tässä on tosiaan jo ehtinyt henkisesti onneksi tottua tuohon...
  4. D

    Etinen istukka -muita

    Hei! Kiva kun vastailit, kiva kuulla muidenkin kokemuksia. Mä en vuotojen takia joutunut jäämään osastolle, pääsin aina tarkisteluiden jälkeen kotiin, tokalla kerralla kyllä lääkäri vähän meinas, että jos jäisin seurantaan, mutta päästi sitten kotiin, kun lupasin palata jos vuoto yhtään...
  5. D

    Uskallanko jättää 1kk vauvan nukkumaan mahalla?

    Mulla esikoinen syntyi 2003, ja silloin hoitajat kyseenalaistivat siellä vastasyntyneiden teholla koko tutkimuksen, mutta kai sitä kaikessa on riskinsä. Selällään tukehtuu pukluun, masullaan ei päänkääntörefleksi pelaa...(?)
  6. D

    Uskallanko jättää 1kk vauvan nukkumaan mahalla?

    Keskolassa esikoista nukutettiin vallan mahallaan, kun oli tehohoidossa ekan viikon, oli ihan pikkuisen peppu pystyssä, siellä sanoivat hoitajat, että heillä kokemusta siitä, että mahallaan nukkuvat paremmin jos on masuvaivoja.. Yks hoitsu sanoi, että ovat niin tehneet kymmeniä vuosia, eikä...
  7. D

    Etinen istukka -muita

    Kiitos tsempityksestä! Joo, sehän se tässä onkin, että halutaan että kaikki menee hallitusti, eikä tulisi mitään kiiretilanteita... Kyllähän tässä jo vähän jännittää, ja jotenkin hassu tunne, kun nyt tietää että vauva tosiaan syntyy huomenna. Ei koskaan ole näin sovitusti kuitenkaan tehty...
  8. D

    Etinen istukka -muita

    Päivitän nyt tämänkin ketjun, kun eilen laitoin toiseen aloittamaani ketjuun vauvan keuhkoihin liittyen.. Punktion tulokset viime viikolla oli siis sellaiset, että parempi odottaa, kun keuhkot ei ollut tarpeeksi kypsät. Nyt viikkoja 37+2 ja eilen oli uusi polikäynti. Maanantaina sain soiton...
  9. D

    Ovatko tällaiset viiltävät kivut ja kiristys ja selkäkipu supistuksiin liittyviä tai muuten vaarallisia/hoitoa vaativia?

    Kuullostaa aika vastaavilta kuin minulla, ja sanottiin että ovat liitoskipuja tai kohdunkasvukipuja. Minulla oli jossain vaiheessa juuri tuon tuntuisia kipuja, kuin mitä kuvailit, viiltoja, ja välillä viilto, mikä kesti varsinkin yöaikaan pitkäänkin. Saattoi tulla esim juuri istumasta noustessa...
  10. D

    Kuuluuko mielestäsi työssä olla kivaa? vs.ei kivaa

    Kyllä minusta kuuluu viihtyä työssään, mutta tietenkin pitää olla realisti sillä aina ei voi olla kivaa ja on aikoja, jolloin työ maistuu puulle. Mutta jos on henkisesti koko ajan rankkaa töissä, ja koskaan ei ole kivaa, niin palaa loppuun.
  11. D

    yhden viikon vaikutus vauvan keuhkojen kypsymiseen?

    Nyt viikkoja 37+1 ja tänään oli uusi polikäynti. eilen sain soiton, että veressä on vasta-aineita, jokin vasta-aine anti-C ja lisäksi heikko tunnistamaton vasta-aine. Johtuu ilmeisesti ensimmäisen lapsen sektion yhteydessä tehdystä verensiirrosta (ei ole kyllä kahdessa sitä seuranneessa...
  12. D

    yhden viikon vaikutus vauvan keuhkojen kypsymiseen?

    Näinhän se menee, jokainen päivä lisää masussa tekee paljon. Katsotaan miten tämä menee...
  13. D

    yhden viikon vaikutus vauvan keuhkojen kypsymiseen?

    Näinhän se on, ja odottaminen on tässä kohtaa nyt viisainta.. Ollapa sama järki joka hetki.. ;)
  14. D

    80-luvulla syntyneet: lyötiinkö teitä lapsena?

    Kyllä sain muutaman kerran risusta, ja kerran piti itse hakea. Ihan ansaittuja oli, muuten ei ollut fyysistä kuritusta, lähinnä arestia jne. Ei jäänyt traumoja.
  15. D

    yhden viikon vaikutus vauvan keuhkojen kypsymiseen?

    Jep, luultavasti murehdin turhia.. :) Esikoisen aikaan tehtiin siis raskausmyrkytyksen takia sektio vasta viikolla 38+4, joten kai nämä vaan on niin yksilöllisiä juttuja, ja raskausmyrkytys osaltaan kai vaikutti silloin siihen, että vauva joutui teholle.. Olin itse ainakin tosi heikossa...
  16. D

    yhden viikon vaikutus vauvan keuhkojen kypsymiseen?

    Kiitos vastauksestasi! Joo, olen tässä lepäillytkin, aamupäivälläkin nukuin ysistä puoli kahteentoista suunnilleen.. Tais se kätilökin sanoa, että kohtuu turvalliset viikot kuitenkin jo, että vaikka sitten tulisikin kiirellinen tilanne, niin ei vauvalla sinäänsä mitään hätää ole. Pitää vaan...
  17. D

    yhden viikon vaikutus vauvan keuhkojen kypsymiseen?

    Aika hurjia kokemuksia sinulla, mutta kiva kuulla myös tällainen kokemus siinä mielessä, että noinkin varhain vauva alkoi itse hengittämään. Joo, siitä tehosta on se yksi yhden viikon kokemus esikoisen kanssa, ja vaikka hän ei kauempaa siellä joutunut olemaan, niin oli se aika rankkaa...
  18. D

    yhden viikon vaikutus vauvan keuhkojen kypsymiseen?

    En saanut kortisoneja, tulokset kätilö ihan vaan soitti. Kysyin puhelun aikana, että tarvisiko niitä kortisoneja pistää, mutta vastaus oli että ei. Sanoi tosiaan vaan että tiistaina sitten uusi kontrolli aika, ja katsotaan mitä lääkäri haluaa sitten tehdä...
  19. D

    Missä olette saaneet hyvää palvelua? Listaus hyvästä asiakaspalvelusta!

    Mä täällä just eilen hehkutin loistavaa palvelua Suomivaunulta. Siellä homma toimi etäkaupanteossa erinomaisesti.
  20. D

    yhden viikon vaikutus vauvan keuhkojen kypsymiseen?

    Löysin jotain kypsyysarvoja yhdeltä netti sivulta, vois varmaan sitten tiistaina tiedustella, että miten paljon kypsyydestä oli vajautta, jos oli vaikka lähellä valmista, mutta ei ihan vielä, niin sitten luulisi viikossakin jo tapahtuvan tarpeeksi. Jos taas olis kypsyysaste tosi alhainen, niin...

Yhteistyössä