Hakutulokset

  1. T

    Toukokuun toivotut 2011

    ONNEA lyrae!! :) leena77: taidan kokeille tuota lohipastareseptiä, kuulostaa aivan tajuttoman hyvältä! Kaveri oli äsken kylässä vauvansa kanssa ja nyt on talossa vauvan tuoksu. <3 Jos ei synnytys jännittäisi niin haluaisin ehdottomasti raskautua saman tien. :) Mielessä vain pyörii ajatus...
  2. T

    Toukokuun toivotut 2011

    Kiva leena 77, että teillä jo puhutaan! meillä sanat ovat edelleen yksittäisiä. Äitiä ja itiä käyttää usein, mutta harvakseltaan muita sanoja, kuten anna ja ota. Teillä tosiaan aika samankokoinen poitsu kuin meillä: 84 cm ja 11,5 kg. :) Meillä ruokahaluttomuuteen taisi löytyä syy: flunssa...
  3. T

    Toukokuun toivotut 2011

    Itseänikin kiinnostaa muiden vaatevalinnat talvea varten! Ostin pojalle Kuomat kirpparilta (koot 21 ja 22) ja tällä hetkellä hän käyttää noita pienempiä Kuomia. Tosiaan ihan hämmästyin, kun löysin nuo Kuomat, olivat aivan virheettömät, eikä pohjassa tai kengässä näy minkäänlaisia käytönjälkiä...
  4. T

    Toukokuun toivotut 2011

    lyrae: Tuttavalta sain lainaan kantoliinan, mutta kiitos paljon, että olit valmis lainaamaan omaasi. :) Vanhemmat Briot itsekin olisin ensin halunnut. Olisin päällystänyt ne jollain kivalla retrokankaalla. Yhdellä kaverilla juuri hajosivat Gessleinit, aisassa oleva muoviosa jotenkin hapertunut...
  5. T

    Toukokuun toivotut 2011

    Oi, olisipa ihana tosiaan lähteä ulkomaille. Minulle riittäisi ihan tavan ruotsi tai tallinnakin. :D Hyvää reissua lähtijöille. :) Tuli mieleen noista matkarattaista, että millaisia vaunuja/rattaita teillä muilla on taaperolle käytössä? Meillä on Brio Happyn yhdistelmävaunujen ratasosa ja...
  6. T

    Toukokuun toivotut 2011

    leena77 ja nepula: Taidanpa tosiaan ottaa yhteyttä pelkopolille ja käydä siellä synnytystä läpi, sitten kun raskaudun(niin jos raskaudun...) Olen kuullut vastaavia kokemuksia, että koko raskaus on mennyt kamalan paniikin kanssa, kun synnytystrauma kolkuttaa muistissa. Olen psyykannut itseni...
  7. T

    Toukokuun toivotut 2011

    Luna Lovekiva: Tervetuloa! :) MaiMei: voi vitsi, kuulostaa ikävältä, onneksi on jo ohi ja ei toivottavasti ole uusinut? Meillä tasan yksi ambulanssihälytys pojan kohdalla jouduttu tekemään ja sekin kyllä ihan kammottava kokemus. Meillä sormiruokaillaan, vaikka se on äärimmäisen sotkuista...
  8. T

    Ärsyttävimmät neuvot, vastaukset tms, joita olet saanut/saat ?

    Joo, tämä on niin ihana lause, kuultu kyllä tuhannesti. Painoa ei saa arvostella..eikun hetkinen, saahan jos on kyseessä alipaino, just...:kieh: Rakastan myös kommentteja, joissa raskauspahoinvointia väheksytään "menet vain lenkille raittiiseen ilmaan, syöt tunnin välein, käytä...
  9. T

    Kaduttaa, että suostuin kummiksi

    Onko sillä naisella masennusta, ahdistusta, kovaa stressiä? Saattaa selittää käytöksen. Kotiäitiyden lisäksi saattaa olla "vaiettuja suruja", jotka muille näkyvät rasittavana valitustulvana. Jospa saisi apua ja muuttuisi vähän positiivisemmaksi. Hän saattaa ajan mittaan myös muuttua, kun huomaa...
  10. T

    Mitä ja miten valmistaisin ruokaa pakasteseistä?

    Paras ohje: silppua sipuli, purista sitruunan mehu ja sekoita ainekset yhteen parin kananmunan, voinokareen ja juustoraasten kanssa. Mausta ripauksella suolaa ja valkopippuria. Kaada sein päälle ja paista uunissa, kunnes kuorrute on saanut kullanruskean värin. Oikeasti, täys 10. Et pety.
  11. T

    Toukokuun toivotut 2011

    Kotityöt: Meillä minä teen ruuan arkisin, imuroin (meillä vesitäytteinen imuri, joten mies tyhjentää ja pesee sen käytön jälkeen), siivoan vessan, hoidan ruuat kaupasta, lakaisen lattian ja pyykinpesu menee vuorotellen. Mies tyhjentää roskikset, laittaa tavaroita paikalleen, hoitaa laskut ja...
  12. T

    Äitejä Kuopiosta

    Täällä kans yks kuopiolainen ja kiinnostaisi tutustua muihin lasten äiteihin. Meillä taapero myös kaipailisi leikkiseuraa. :)
  13. T

    *Seuraa mammalle ja vauvalle Kuopion seudulta*

    Mahtaakohan kukaan enää käydä tässä keskusteluketjussa? Täällä äiti ja taapero olisi päivisin seuraa vailla. :)
  14. T

    Toukokuun toivotut 2011

    Täällä kans kiipeillään joka paikkaan, mutta kävelyä vielä odotetaan. Välillä jopa harmittaa, kun ei näytä innostusta sitä kohtaan...Tukea vasten kävelee, kiipeilee tuolin, sohvan jne. päälle ja seisoo ilman tukea. Ensiaskeleet otti tällä viikolla, mutta siihen se jäi. Olen muuten huomannut...
  15. T

    Toukokuun toivotut 2011

    Täällä palailtu reissulta. Helsingissä käytiin perheen voimin ja huomenna alkaa työt. nepula: itse uuvuin keväällä. Synnytyksen jälkeisen lievän masennuksen, koliikin, syksyllä minulle tärkeän ihmisen menetyksen ja oman sairastumisen (paljastui myöhemmin kilpparin vajaatoiminnaksi) jälkeen...
  16. T

    Toukokuun toivotut 2011

    Unohtui tosiaan syntymäpäivä laittaa: 31.5. Oho, joillakin on jo pottailuharjoitukset aloteltu. Miten te onnistuitte siinä? Olen laittanut potan vessan lattialle, mutta toistaiseksi poitsu yrittää syödä potan reunaa, mutta muuta kiinnostusta ei ole osoittanut. Haaveilen myös kuivaksi...
  17. T

    Toukokuun toivotut 2011

    Hei kiitokset uudesta ketjusta! Tutti_fruit - poika - 4240g / 54cm / rv 41+6 / la 17.5 Meillä "puhutaan" tätätätätätä, mämämämä, mamamama ja gäää-äänteillä. Varsinaisia sanoja on ollut äiti, isä, vauva, marja (maaja) ja ota. :) Täälläkin flunssaa ollut poskiontelotulehduksen muodossa. On...
  18. T

    Toukovaavit 2011

    MaiMei ja leena77: Kuulosti kyllä kivoilta teidän järjestämät synttärit! Voi, värikkäät muffinssit ja villeysteema on varmasti ollut myös pikkusankarin mieleen. :) Itsekin haaveilen ruusukakun lisäksi muffinssitarjoilusta. Suklaamuffinit näyttäisivät ihanilta, jos päällä olisi...
  19. T

    Toukovaavit 2011

    Kesästä: Mies on päivät töissä, minä hoidan lasta kotona. Välillä teen töitä lauantaisin. Toukokuun alusta asti on ollut helpompaa, kun miehen kevätlukukausi päättyi ja töiden jälkeen pystyy heti osallistumaan kotiaskareisiin. Aikaisemmin jo tottui siihen, että miehellä saattaa olla useinkin 14...
  20. T

    Toukovaavit 2011

    lyrae: Kuopion Prismassa, tosin vain muutaman kerran. Tuijottelijoihin tottui, eikä se enää jaksanut kiinnostaa. Vauvalla on oikeus ruokailuunsa. :) Minulla oli sen verran pienikauluksisia paitoja ja tyköistuvia mekkoja (raskauskilojen takia vieläkin ahtaampia...) ja siksi koin ne imetyksen...

Yhteistyössä