Hakutulokset

  1. K

    **Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

    Voi, kylläpä nyt on ollut monella vuotoa! :( Onko vuodot nyt loppuneet vai vieläkö jatkuu? Aika monella taitaa olla tässä vaiheessa vielä etinen istukka ja ne helposti vuotelee.
  2. K

    **Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

    Ihanaa, että on tullut paljon hyviä np-ultrakuulumisia! :) Minäkin kävin torstaina ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin! Vauvelin koko vastasi viikkoja 13+1, mutta laskettua-aikaa ei muuttanut. Laskettuaika on mulla määritelty siten, että kävin kolme viikkoa aikaisemmin kättärillä ultrassa...
  3. K

    **Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

    Housuista: mä olen käyttänyt äippähousuja melkein heti alusta saakka... Ei todellakaan mitään toivoa saada enää mahtumaan yksiäkään normipöksyjä jalkaan. Mun maha on muutenkin viikkoihin nähden tosi iso ja sen piilottelu alkaa olla mahdotonta. Multa on jo tultu itseltänikin suoraan kysymään...
  4. K

    **Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

    Minä haluan myös mukaan! :) Fb-ryhmäkin kiinnostaa, mutta vasta np-ultran jälkeen. En oikein haluaisi omalla naamalla jutella ennen sitä. Laskettu aika 9.3. Kurpitsainen / 34 / 3. lapsi / KOS Kiva päästä jakamaan ajatuksia ja jännittämään yhdessä muiden kanssa! :)
  5. K

    Lapsiparkkiin vai mukaan salille/jumppaan?

    Elixia Salmisaaressa pitäisi olla aina kaksi hoitajaa, joten siellä on ilmeisesti ollut jokin erikoistilanne päällä? Oman kokemukseni mukaan siellä on myös 95%:sti ollut ihan rauhallista aamupäivisin. Viimeksi kun oma lapseni oli siellä, paikalla oli kaksi hoitajaa ja kaksi lasta, joten kovin...
  6. K

    Vietkä 4v "virike" hoitoon jos lasta ei kiinnosta?

    Mun 3,5-vuotias esikoinen on kotona, kerhossa ja viikoittain jonkin tunnin serkkujensa luona leikkimässä. Jokin oma juttu on hyvä, jotta saisi kavereitakin, mutta kyllä tuo näyttää ihan hyvin kotonakin viihtyvän, vaikken jaksa mitään virikeparaatia pitää täällä hänelle. Tyttö on tosi innoissaan...
  7. K

    Kestävin ulkovaate merkki?

    Täältä myös ääni POP:n haalarille, vaikkei sitä listalla olekaan! Viime talven haalari siirtyy seuraavalle ihan uudenveroisena. Myös Ticketin haalari on priimakunnossa, kun se on tällä hetkellä toisella lapsella käytössä. Ensimmäinen käyttäjä oli vilkas poika ja silti haalarin polvikohdatkin...
  8. K

    Mahdollisimman vähäinen kivunlievitys - hyvän äidin mittari?

    On supistuksia ja on SUPISTUKSIA. Ei kukaan muu voi tietää, mitä olet kokenut. Miehen varsinkaan ei tarvitse mitään kuittailla. Mulla oli taas niinpäin, että ekassa synnytyksessä oli vielä jotenkin siedettäviä supistuksia. Sain epiduraalin, kun olin noin 6 senttiä auki ja olisin kestänyt vielä...
  9. K

    Helsingin ja lähiseudun mammalomalaiset (ent. tulevat mammalomalaiset helsingistä)

    Oliivimaria: Mun esikoisella oli myös maitoallergia. Se todettiin vasta 11-kuisena, mutta hyvin todennäköisesti oli kärsinyt siitä jo pikkuvauvasta lähtien (mahavaivoja, iho-ongelmia jne). Tosi hyvä, että lähditte itse kokeilemaan sopivaa korviketta. Maitoallergian toteaminen on rasittava tie...
  10. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Onnea tömpsis pienestä tytöstä! Liikkeistä: Mulla oli vauva hiljaisempi viimeiset viikot, mutta kyllä silti se 10 liikettä tunnissa pitäisi tulla. Kotidopleriin ei saa liikaa luottaa vaan jos liikelaskennassa ei saa niitä kymmentä tunnissa, niin soittele päivystykseen. Parempi turha käynti...
  11. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Olipas Eijukeijulla iso vauva! :O Onnittelut taas kaikista uusista pienokaisista! Käyn täällä aina lueskelemassa teidän juttuja, mutta kirjoittelen harvemmin, kun ei ole juuri kommentoitavaa. Meillä menee hyvin. Poika nukkuu ja syö. Aina kun alkaa kitistä, pelkään että nyt se koliikki...
  12. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    tiikkonen: Onnittelut supistuksista! Toivottavasti muuttuvat pian itkettäviksi!! Synnyttäneet: Miten oli? Saiko jälkivuodossa olla hyytymiä? On tullut kaksi kunnon isoa klönttiä. En yhtään muista mitä kätilö sanoi osastolla ja mun saamissa lippusissa ei ollut mitään mainintaa klönteistä...
  13. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Meille syntyi "pieni" poika 15.9. Vauva oli 4140g ja 53cm pitkä. Hän on todella suloinen ja toistaiseksi ollut rauhallinen tapaus. Onnittelut muillekin vauvautuneille! Marsa: Sulla oli varmasti rankka synnytys. Meillekin tuli lopulta suht iso vauva (esikoisen koon takia odotin...
  14. K

    Helsingin ja lähiseudun mammalomalaiset (ent. tulevat mammalomalaiset helsingistä)

    Oliivimaria tuskin minua tarkoitti, mutta olin myös torstaina pukkaamassa uutta ihmettä maailmaan. ;) Eli meille syntyi "pieni" poika 15.9 klo 20 jotain. Mitat olivat 4,1kg ja 53cm eli ei ihan niin pieni kuin oletin (en muuten koskaan saanut mitään kokoarviota vauvasta). Pienimmät vaatteet eivät...
  15. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Tuikulle onnittelut tytöstä! Marsa: Toivottavasti pääset käynnistykseen! Yritä olla tiukkana siellä ja vedota kaikkiin faktoihin. JiiMii: Hienoa, että pääset vihdoin tositoimiin! Nukuin alkuyön huonosti, kun supisteli ja oli tosi paha olo. Mieskään ei saanut unta, kun kuunteli mun...
  16. K

    Helsingin ja lähiseudun mammalomalaiset (ent. tulevat mammalomalaiset helsingistä)

    Onnittelut Miirikki pienestä pojasta! :flower: Voi kun olisi mullakin joku eräpäivä! Alkaa jo kypsyttää tämä, kun supistelee jatkuvasti, mutta ei riittävästi. Painoa tulee koko ajan ihan älyttömästi jostain ihmeen syystä. Pelkään paisuvani norsuksi ennenkuin tämä lapsi suostuu tulemaan ulos!
  17. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Onnittelut taas kaikille oman nyyttinsä saaneille! :flower: Viikunalle lisäksi halaus :hug: ja toivotaan, että aivovauriot jäävät mahdollisimman pieniksi. Kiipulle pikaista paranemista! Kuulostaa tosi inhottavalta. :( Minä voisin ottaa tänne muutaman supistuksen. ;) Tänään on kokeiltu...
  18. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Nyt alkaa minustakin tuntua, että saisi jo syntyä. Kaikki puhelutkin alkaa, että joko se syntyy?! Joo, ei. Olen tosi kateellinen maximilianille... Suuret onnittelut taas vauvautuneille! :) Kiva lukea synnytyskertomuksia! Olin eilen esikoisen kanssa kerhossa (aloitti juuri ja siellä...
  19. K

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Synnytyskivuista: Mun eka synnytys oli helppo. Mun mielestä kivut olivat koko ajan kestettävissä, eivät siis mitään ihan kamalaa. Sain epiduraalin jossain vaiheessa, jonka jälkeen vain nukuin. ;) Sanoin jo synnytyssalissa, että voisin tehdä tämän uusiksi vaikka heti, joten kyse ei ole pelkästään...
  20. K

    Miten sais tuon pojan juomaan??

    Meillä on myös nyt jo entinen maitoallerginen lapsi. Altistuksessa oltiin, kun neiti oli 1-vuotias. Hermoilin myös sitä, miten saan hänet juomaan maitoa, koska todellakaan ei suostunut edes maistamaan maitoa kotona. Onneksi altistuksessa yksi näppy ilmestyi naamaan jo siitä pienestä...

Yhteistyössä