Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Huomenta vaan kaikille, siis kaikille jotka ylipäätään ovat saaneet nukuttua...

On kyllä kumma Zophie tosiaan, että porukat heittelee tollasta, että "nauti nyt tästä loppuajasta". Joko niillä ei oo omia lapsia, ne on masokisteja tai aika on kullannu muistot! Täällä kans hermo kireellä, myös joka nikamavälissä ja lonkissa, peräpukamat painaa, närästää, maha painaa, kylkiluut rusinana...kertakaikkiaan olo on sellanen että välillä meinaa itku päästä pelkästään sen takia, kun ei mitenkään päin oo hyvä olla niin nauti?!?!?!? Olo on ku maantienjyrän alle jääny. Voiko sitte sellaselle joka on vaikka kinttunsa katkassu ja on kuus viikkoa saikulla sanoa, että HEI mut saat olla kotona! NAUTI! Kyllähän ne luut paranee! Täytyyki kokeilla seuraavan kerran ku jollain vastaavaa ja kysyä sitten, että miltä moinen kommentti tuntu! :p

Täällä kans tuntuu, että mitä lähemmäs loppua mennään niin sitä vähemmän on oireita lähdöstä :eek: ! Valkkari on lakannu vuotamasta melkein kokonaan, limatulpasta ei edelleenkään tietoakaan, supistelut vähentyny ihan minimiin, entisten joka iltasten maratonien jälkeen. Mietin vaan, että onko tässä kroppa tosiaan sanomassa, että HEI sun kakaras on sen viis kiloo EIKÄ SE MAHU tulemaan, joten turha tässä enää supistella :kieh: ! Äh, että mä oon tympääntyny!

Jos tässä vielä joutuu kerta kaks viikkoo kärvistelemään niin mitä jos ottais äkkilähdön vaikka...hmmm....johonki Kanarialle lämpimään? Pitäis vaan pukeutuu jotenki niin, että eivät arvaa että LA meni jo.... :LOL:

Kai sitä pitäs syyä tänään jotain...jos lähtis aamupalalle.

Hassel ja Tepsukka 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie ja Mayah
Täällä tuli tänä aamuna ekat joko, joko kyselyt...

"Nauti loppuajasta..."
Täytyy tunnustaa et mä kuulun varmaan näihin törppöihin jotka tommosia suustaan saattas päästää.... :LOL: Tosin jos tiiän et on kipuja ja vaikeeta niin pietän suuni kiinni...
Mulla vain on esikoisen odotus ja nyt tähän mennessä tää toinenki ollu musta helppo... Vaikka onhan mulla ylämaha kipee ja selkäki välissä... Ja kärtyttää mut en tiiä ehkä mä sitten olen joku masokisti :D


Kokeilin aamulla sitä kylkiasento ja nännien hieromishommaa...
Tulos: Kipeet nännit, ei juurikaan muuta, hieroessa vähän supistuksia mut ne lakkas pian ku nous ylös :D


Talvicci ja Torsti rv.38+1 :heart:
 
Pääsinpäs tänne :D Kun tuntuu käyvän niiiiiiiiiiiiiiin hitaaaaaalllaaaaa ja tökkivän... :(

Mutta siis: eilinen siskon kanssa vietetty kaksi tuntinen pihaa kuokkien ja lörpötellen antoi mulle 13 tunnin yöunet. En muista koska olisin viimeksi herännyt näin pirteenä!

Lisäksi aamuinen punnitus näytti -13kg ja täten lähtöpainoon on enää 3kg. Kengurukerhon jäsennyyttä kyllä hakisin, pääseekö mukaan ;)
 
POKS 40+0! Odottava&Onnellinen, joko lähetään laitokselle? ;)

Älynä onnitteluja kaikille jotka ovat tuoksutuspakkauksen saaneet kainaloon :) Minäki halluun! NYT!

Taitaa olla siivouspäivä tänään. Mitään suppailuja ei ole nyt ollut eilen eikä tänään, mutta sitä ennen oli kahtena yönä jännää. Ei kuitenkaan väli lyhentynyt kipeillä, parhaimmillaan oli 10min mut sitten nukahdin ja ne loppuivat siihen. Ei ole myöskään näkynyt valkovuotoa, limatulppaa, lapsivettä tai muutakaan eritteitä. Vauva on hiljaisempi kuin parina päivänä, mutta kyllä sieltä pikkutökkäyksiä aina välillä liikenee äidille. Voisi vaikka siivouksien jälkeen käydä suihkussa ja laittautua niin saadaan lasketun ajan masukuva otettua. Joku sellanen hieno :)

On ollut vähän kaikkea juttua tässä niin en ole kirjoitellut. Lukenut olen kyllä. Saatoimme eilen rakkaan koiramme viimeiselle matkalleen ja nyt alkaa ahdistus siitä asiasta helpottamaan. Nyt kun tietää, että Demillä on askel kevyt eikä kivuissa tarvitse olla :heart: ikävähän sitä rouvakoiraa tulee, mutta onhan meillä poikansa Herkko vielä elämäämme ihastuttamassa :) Tässä on vielä kuva Rouvasta ja pojastaan jos joku haluaa ihastella :D

Tosiaan, nyt on parasta ennen -päivä saavutettu ja tuntuu kyllä niin KYPSÄLTÄ, että mun kylkeen vois laittaa toisenkin mehupurkkileiman: "ravistettava ennen käyttöä" :LOL: ei nimittäin oikein aivosolut pysy käynnissä... Löysin tänä aamuna mun käytetyt pikkarit jääkaapista :ashamed: :LOL:
 
Hassel, "Voiko sitte sellaselle joka on vaikka kinttunsa katkassu ja on kuus viikkoa saikulla sanoa, että HEI mut saat olla kotona! NAUTI! Kyllähän ne luut paranee! "
kiitos taas piristyksestä :LOL:

Ruutinen, ja mä luulin et oli paha ku tungin sokeripaketin jääkaappiin :D
 
miulla ainakin kaikki nää; "nauti", "eihän siul oo enää pitkä aika", jne.. kommentit tullu nimenomaan niitten lapsettomien kavereiden suusta... (tai näppikseltä FB:n kautta) joukkoon mahtuu muutama lapsellinen kaverikin, mut niitten raskaudet on tainnu olla joko äärettömän helppoja tai tosiaan -aika kultaa muistot.... onneks sentään käly jaksaa valittaa kilpaa miun kanssa :D sillä siis on LA 2 päivää miun jälkeen ;) ja täällä voi sit käydä avautumassa ku ei enää yksinkertasesti JAKSA!!!

tiikkonen ja "JD" 38+1
 
Vaniljainen seksikieltoa...olenko mä jotain sen suuntaista puhunu :O ei meillä sellasta ole kyllä:D,ei todellakaan,kyllä mulla on melkee joka toinen pv pitäny sitä saada(välillä kyllä olen hieman vaan suppareita metsästäny :D) ;D ja jos sulla kävely on noin kipeitä supistuksia saanu aikaan niin ei muuta ku lenkille enemmän ;D

Hassel no on jo ollu pituutta vauvalla ku 57cm!!siinä on jääny heti vaatteet pieniks..ja on kyllä kurjaa ku eka odottaa et pääsee käynnistykseen ja sit ei pääsekään ja joutuu tuskissaan olemaan,koitahan jaksaa tää loppuaika,palkinto odottaa <3 halosen muumimamma kävelytyyli,sai taas nauraa:LOL:

Äippäliini ihanata,onnittelut!!!!!!

Lauralle myös onnittelut ja toivotaan että tulehusarvot laskee pian ja kaikki menee muutenki hyvin =)

Eilinen seksi aiheutti taas niin kipeitä supistuksia,MUTTA ku nukkumaan menin niin laantuihan ne sitte,sanoinki miehelle et nyt mie en harrasta seksiä loppuajasta ollenkaan ku vi**ttaa ku saa vaan kärsiä!!ja aamulla tuli TAAS limatulppaa sellanen reilu ruokalusikallinen,kaunako sitäki mönjää tuppaa tulemaan!!?ja monesti sitä kyl tulee juuri noiden supistelujen jälkeen(ja ei ole valkkarii,eron huomaa..)että eikhän se kaula siel lyhene et kait ne sit jotai saa aikaan,mut ärsyttää:mad: ja ei noi poppaskonstit tehoo,kyl tää on itepäinen ku äitinsäkin.Ja kyllä supistuksia vieläki tulee mutta ei säännöllisesti eikä usein,ehkä puolen tunnin välein.Ja yö meni ihan harakoille!!1aikoihin sain unen ja 3-6väli meni torkkumalla ku oli niin kuuma,ihme homma ku meillä ei ole makarissa räppänää minkä sais auki,jokaisessa muussa huoneessa kyseinen ylellisyys kyllä löytyy,meillä tosin on parveke siinä mut ei ole kiva koko ovee aukassa ja pelätä noita ampiaisia jotka muuten nyt on ihan sikakärttysiä!!!haettiin eilen pizzat valkosipulilla ja ei varmaan tuo huoneen katkukaan auttanu tuohon asiaan,mietinki et jos olis laitokselle lähtö tullu niin aah sitä hajua,vieläkö olis tarkkailus ollu petikaveri!!
Niin juu ja tänään olisi menkkojen mukaan alkuperäinen laskettu aika!olisi pitäny alusta asti vaan tähdätä siihen niin ei tuntuis niin pitkältä!!
Ukko lähtee kohta salille ja mie alan siivoamaan,yläkerran villakoirat on tehny valtaustaan ja aamulla kaadoin mehulasin lattialle joten lattia on tahmee..
jiimii&poju 40+6 ja huomenna taas poksutaan!!!!!
 
Täällä prosessit etenee :D
Viimeyönä alkoi supistella harvakseltaan, panadolin avulla sain kuitenkin nukuttua supistusten välissä. Nyt tihentyneet päivänmittaan ja limatulppaa ja jotakin tulee kanssa. Luulenpa että yöllä saa lähteä (meidän lapsiparat kun ei voi päivällä syntyä vaan yötämyöten saa aina lähteä). Ja nyt supistukset on niitä "oikeita" eli sattuu oikein tosissaan ja säteilee reisiin ja kankkuun. Jään nyt kärvisteleen jumppapallon, kaurapussin ja panadolin kanssa..Ja ehdottomasti toivon samat tuskat teillekin ja mitä pikimmiten :LOL:

maximilian ja tyttö 40+3
 
Maximilian kateellinen olen ,mutta hyvä että joillaki etenee!!tsemppiä synnytykseen!!!!! =)

Imuroin ja luutusin koko kämpän...katotaan...taisin saada vain selkäkivun tuosta hommasta.Sunnuntai on kyllä meillä yleinen sairaalassakäyntipv että toivoa sopii...toivoa on vaikka usko on jo menny ;D
 
Nyt alkaa minustakin tuntua, että saisi jo syntyä. Kaikki puhelutkin alkaa, että joko se syntyy?! Joo, ei. Olen tosi kateellinen maximilianille...

Suuret onnittelut taas vauvautuneille! :) Kiva lukea synnytyskertomuksia!

Olin eilen esikoisen kanssa kerhossa (aloitti juuri ja siellä toivotaan, että vanhempi olisi mukana pari ensimmäistä kertaa). Siellä oli 4-vuotias tyttö, joka tuli juttelemaan mulle ja kysyi sitten, että miksi minulla on niin iso maha. Kerroin vauvasta ja sen jälkeen kyseinen tyttö tuli ihan aggressiiviseksi. :O Ensiksi löi päätään mun mahaan (sattui muuten kivasti!) kunnes sain hänet rauhoitettua ja myöhemmin vielä yritti löydä nyrkillä mahaan aina kun käveli ohi! Muuten vaikutti olevan ihan iloinen ja sosiaalinen lapsi, mutta oman mahani lähelle en kyllä häntä enää päästä! Olisi kiva tietää, miksi hän noin vihamielisesti suhtautuu mahaan? Omaa sisarkateutta?

Kurpitsainen ja mörrimöykky 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut vauvoista taas! :flower:

Maximilianille tsemppiä!!!

Kurpitsainen: Huh, melkoista käytöstä tytöllä! Olisiko tosiaan omaa sisaruskateutta, kyllähän tuo jostain kielii. Ikävää :(

( . ) Sori, nyt tulee valitusvirsi. En jaksa enää odottaa. Joka paikkaa kivistää, särkee, puristaa ja kolottaa. Liikkuminen on vaivalloista, kaupassa käytiin (autolla) ja sekin oli melkoinen ponnistus. Nyt pitäisi alkaa ruokaa laittaa, kun saadaan onneksi ihania vieraita :heart: Muistan esikoisesta, että loppuaika on tukalaa, mutta että se olikin näin hankalaa... Ei pitäis valittaa, äkkiä tämä on joka tapauksessa ohi ja palkinto on tärkein, jos vaan hänet saadaan ehjänä syliin :heart: Mutta sitä nautintoa tässä olotilassa voi olla joskus pikkasen hankala löytää. Viime yönä esikoinen nukkui huonosti ja tuli meidän väliin jo aamuyöllä, eikä tahtonut rauhoittua millään. Kutitin selkää ja lauleskelin unen ja valveen rajamailla. Silloin tajusin, että tosiaan, nyt on yleensä kokonaiset yöt vessareissuja lukuunottamatta ja niistä pitäisi ottaa ilo irti. Pakko koittaa asennoitua positiivisesti, vaikka olo on kuin tulisilla hiilillä...

Hyvää viikonloppua jokaiselle! Supistuksia etenkin LA:n ylittäneille ja sitä liki oleville!

Mayah ja Pupu 38+2 :heart:
 
Onnea taas tasapuolisesti uusille vauvautuneille:flower: Kiva, että jotkut pääsee jakautumaan, kun täällä ei vaan tapahdu mitään.

Mulla alkaa olla jo niin tuskaiset oltavat. Oon jo niin kiukkunenkin kaikille kyselijöille, kun heti aamusta soitellaan, joko on jotain tapahtunut. Musta kohta alkaa tuntuu, ettei tää vauva haluu tulla millään musta ulos. Nyt on jo kymmenen päivää yli lasketunajan eikä mitään. Kaikkia konstejakin oon koittanut kokeilla. Koitin tota kylkiasentoa ja nännien hierontaakin se vähän supisteli, mutta aika vähäseks jäi. Eli maanantaina mennään siis yliaikaiskontrolliin. Ei tää lapsi taida muuten tulla ulos kuin käynnistämällä. Ei vaan yhtään jaksa. Joka paikkaan kolottaa eikä jaksa tehä mitään. Öisin ei saa nukuttua, kun koko ajan vaan mietin koska lähtö tulee ja vauvakin pitää sellasia jumppatuokioita öisin, ettei siinä pysty mitenkään nukkumaan. Anteeks tää valitus, mutta tää vaan ei oo musta enää hauskaa.

Raskausarvista niitä tuli ekassa raskaudessa, mutta tässä raskaudessa en ainakaan uusia arpia oo hirveesti huomannut onneks.

Kai se vaan on taas lähettävä vaappumaan tonne ulos ja koittaa jonkunlainen lenkki saada heitettyä.

Riikka 41+3
 
Minäki voisin vähän synnytyskertomusta laittaa jos jotain kiinnostaa!:)

Eli heräsin 30.8 aamulla klo:6.30 kun lapsivettä alkoi tulla. Menin vessaan ja varmistin että lapsivettä on, ku koko ajan loruutti.. oli aika jännä olo, kun aina aiemmin on kalvot puhkaistu salissa... ei oikein tienny että mitä nyt ;) Noh, supisteluja siinä sitten odottelin ja ne alkoi kunnolla vasta joskus kahdeksan maissa. Käveleskelin että supistukset voimistuisivat ja kun niitä tuli n. 7-10min välein lähdettiin ajelemaan sairaalalle päin. Sairaalalla oltiin klo:10.30 ja supistukset alkoi olla kivuliaampia. Kätilö otti käyrää ja katsoi kohdunsuun tilanteen, olin 4cm auki. Silloin mies sanoi että klo: 12 mennessä vauva on maailmassa ja minä nauroin että ei nyt niin pian.. :D

Noh, sitte mentiin saliin missä sain Oxynest-rentouttavan piikin. Siitä tuli aika tokkura olo ja muutamaan supistukseen se auttoikin..pian kuitenki supistusten väli tiheni ja tiheni ja kivut yltyi.. lääkäri tuli katsomaan että saisko laitettua kohdunsuun puudutteen laitettua, mutta olin jo niin auki että ei muuta ku ponnistamaan! Ponnistuvaihe kesti 10 min ja vauva oli maailmassa klo: 11.40, eli mies oli oikeassa :D Kaiken kaikkiaan kivulias mut tosi nopea ja "Mukava" synnytys jos niin voi sanoa.. koko kesto 3,5h!!
 
  • Tykkää
Reactions: Kiippu ja eliiisa
Onnea vauvaantuneille!

Täällä jatkuu makaaminen sairaalassa kera verenpainelääkityksen ja alapaine siltikin 100...tänään ei lääkäri edes katsonut, vaan kätilön kautta terveiset, että osastolla pysytään...kauankohan meinaavat jatkaa tätä pompottelua...piti niin päästä kotiin "lomalle" :(
 
Maximilian, tänne kans niitä suppareita! Ei aleta pihistelee kaikkia itellä :D ! Tsemppiä lähtöön!

Sano kuka mitä tahansa: mää vetäsen ny yhen siiderin! Se onki sit peräti toinen yheksään kuukauteen :eek: . Järkky juoppo ja vielä raskaana, huh! Toivottavasti naapurit ei nää ettei mee ilmoa lastensuojeluun...

Mut hei! Mä kävin siellä "etelän biitsillä" niinku uhkasin :D ! Käytiin tossa lähilammella ja sattu aivan uskomattoman kaunis ja lämmin sää! Siellä mä sit laiturilla kattelin hurjaa määrää fisuja, jotka oli ku akvaariossa kun oli niin kirkas vesi että! Siinä mä sit vedin zetaa pötköllään ja otin aurinkoa niin että hiki tuli! Laineet liplatti, kuikat huuteli. Taisin jopa siihen torkahtaa. Mies kävi samalla poimimassa ämpärillisen kanttarelleja ja suppilovahveroita :D.
Eikä ollu kallis "etelänmatka" ;) . Kyllä nyt taas jaksaa! Naaaaaat....

Mitään merkkejä mistään ei edelleenkään ole....tosiaan neki vähän supparit mitä ollu on lähteny Maximilialle! Hävytöntä!

Jiimii, siskon poika tosiaan näytti ristiäisissä jo puol vuotiaalta! Ja mää krapulassa sylikummina. Kaveri paino jotain 7kg jo siinä vaiheessa. Oli melko tuskasta. No, tänä kesänä käytiin sitten pojan kanssa alttarilla täyttämässä viimeset velvollisuudet, kun poika pääsi ripille. Onneks ei tällä kertaa tarvinnu sylissä pitää :p
 
Nyt oli proteiini stixissä 1+, tai siten että enemmän viittas siihen yhteen plussaan ku negaan... RR oli 129/82, eli vielä hyvä...ajattelin katsoa huomenna vielä aamusta, jos sitten on plussalla vielä, soittelen synnärille... Vai mitä meinaatte? Vointi on ihan ok...

Hassel: Hurjaks ihan heittäydyt ;) Join mäkin juhannuksena yhden Breezerin ja oli kyllä hyvää...Nyt lähdetään saunaan ja mukaan pääsee Rekordeligin alkoholiton mansikkalime, sekin on hyvää :)

marja76, tositosi tylsää :(
 

Yhteistyössä