Hakutulokset

  1. P

    Muistakaas erilaiset äidit nyt :) kotisynnytys(kö)

    Olipa kyllä uhkarohkea pariskunta, täytyy sanoa. Minä koin ohjelmaa katsoessani, etteivät kyllä aivan olleet kartalla esimerkiksi mahdollisista ongelmista ja riskeistä, eivätkä jostain syystä osanneet ottaa lääkärinkään puheita oikein vakavasti. Mahtoivatko ajatella sitäkään, että vaikka...
  2. P

    Mikä mättää?? Miehelle ei kelpaa mikään..

    Tietenkään en tunne teitä kumpaakaan, mutta vaikuttaisi kyllä siltä, että paras askel olisi tässä nyt se lähteminen. En ota kantaa siihen, pitäisikö sun lähteä pysyvästi vaiko väliaikaisesti - sillä sehän riippuu kaikki ihan siitä, millaista aivotyötä mies rupeaa lähtösi jälkeen tekemään vai...
  3. P

    Mitä Jouluvalmisteluita teillä on jo tehty?

    Olkkarissa on kyntteliköt, keittiössä adventtitähti. Tänään olisi tarkoitus vaihdella jouluverhoja ja lisäillä jouluvaloja. Joululahjat on valmiina, paketointi vielä tekemättä. Joulukortteja pitäisi teettää, ostaa ja kirjoittaa.
  4. P

    Siis.. voiko 1v8kk ikäisellä lapsella olla jo tahtoikä?

    Meillä lapsi on taas välillä sellainen, että vaikka väsyttäisikin, niin ei halua nukkua. Olipa sitten kysymys päikkäreistä tai ihan yöunista. Taapero sitten raivoaa, heittelee tuttiaan ja itkeskelee sängyssään, mutta viimeistään puolen tunnin päästä sieltä suunnasta kuuluu jo tuhinaa ;)
  5. P

    Miehillä ei ole hajuakaan töiden teosta!!!

    Mies ei näe sun ajatuksiasi, eli puhu hänen kanssaan.
  6. P

    Siis.. voiko 1v8kk ikäisellä lapsella olla jo tahtoikä?

    Meillä on suunnilleen samanikäinen lapsi, ja ainakin omasta mielestäni hänellä on tahtoikä. Se oman tahdon ja rajojen koetteleminen alkoi muistaakseni juuri siinä 1v3kk:n paikkeilla, ja on siitä sitten jatkunut juuri tuollaisiin tutinheittokisoihin ym. itkupotkuraivareihin saakka.
  7. P

    Mietin tässä ,et Jos mä puolustan lastani/ perhettäni tekeekö se minusta täydellisen ??

    Päästä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eikö jokainen puolusta omaa lastaan?
  8. P

    Onko ihan ok 1-vuotislahja, vai pitäisikö lisätä tähän jotain?

    No en mä yritä mitenkään kilpailla mutta mietin vain, voiko tuohon olla tyytyväinen. Itse tosin olisin, jos joku lapselleni antaisi vastaavan lahjan, mutta ihmisiähän on moneen junaan...
  9. P

    Mitä lapsenne saavat joululahjaksi teiltä?

    Liikaa. Luettelen tähän yhteen pötköön kaikki, koska en ole ihan varma, mitkä lahjoista tulevat olemaan yhteisiä ja mitkä henkilökohtaisia. Vaatelahjat tietysti henk.koht. :) - Kummallekin kasa vaatteita. En edes muista, mitä kaikkea. - Angry Birds- pyyhe - Prinsessapyyhe -...
  10. P

    Onko ihan ok 1-vuotislahja, vai pitäisikö lisätä tähän jotain?

    Ollaan siis laittamassa lahjaa lapselle, jonka synttäreille ei valitettavasti päästä. Haluan kuitenkin muistaa tuota lasta jotenkin. Lapsen vanhemmilta tuli terveisiä, että jos jotakin vaatetta haluaa hankkia, niin koko on se ja se. Hankittuna on nyt sitten kaksi bodya ja yhdet potkuhousut...
  11. P

    Te joiden perheessä toisella vanhemmista on ruskeat silmät

    Sinisilmäisiä ovat. Muoks. Siis lapset. Kumpikin.
  12. P

    Miksi toisen ihmisen vauvaa saa haukkua ja arvostella?

    Mä luulen että ihmiset ei tarkoita sitä sillä tavalla, kuin me äidit tuon kommentoinnin monesti otamme... :) Muoks. Tai siis ainakaan noita kommentteja "Onpas iso vauva" tai "Onpas melkoinen pötkylä tämä sun vauva." Itse suutahdin kerran tuollaisesta kommentista, jolloin toinen henkilö...
  13. P

    Saadaan vissiin ´nauttia´anopin seurasta isänpäivänä...Vali vali...

    Kysy mieheltäsi, onko anoppi tulossa huomenna. Mikäli mies vastaa kyllä, sanot sinä puolestasi, että haluat että te vietätte ko. juhlapyhän ihan oman perheen kesken, ja että anoppi on tervetullut kyläilemään jonain muuna päivänä. Ellei mies osaa sanoa äidilleen ei, niin ilmoita sinä mitä...
  14. P

    Otatko lapselle influenssarokotetta?

    1. Tällä hetkellä 5kk ja 1v7kk. 2. Eivät kuulu riskiryhmään 3. Tarkoitus on, että otetaan tuo rokote koko perhe, eli siis minä ja lapset. Aluksi ajattelin, ettei rokotetta laiteta, mutta sain tuosta rokotteesta sitten tarkempaa tietoa, johon uskallan luottaa. Mä en vain halua, että...
  15. P

    Naapurin biisivalikoimaan kuuluu vain 3-5 kappaletta

    No onpas siinä ongelmaa kerrakseen. Ja kuten edellinen sanoi, niin onhan se jotain sekin - ajatteleppas, jos naapuriparalla ei olisi biisivalikoimassaan kuin yksi kappale.
  16. P

    Onko kukaan nähnyt missään myynnissä keppihevosia???

    Citymarketissa on ollut tuskeita, valkoisia ja vaaleanpunaisia.
  17. P

    Mitä joululahjoja ostatte/annatte lapsillenne -ketju! Kaikki vastaamaan!

    Täällä on muut ostelleet lahjoja aika maltillisesti :) Itse olen hieman innostunut. Tyttö, 1,v8kk saa: - Ison paketin vaatteita - Hakkapelin - Lääkärisetin - Leikkikeittiövälinesetin ja muutamia muovisia aineksia siihen leikkiin - Nuken, jolla mukana vaihtovaatteet, tuttipullo ja potta...
  18. P

    Miksi ei saisi 4-v pitää hoidossa kun on itse kotona?

    Miksi tästä aiheesta on pakko aloittaa vähintään kolme ketjua per päivä? Tee kuten susta parhaalta tuntuu, itsehän tunnet oman lapsesi parhaiten, vai mitä? Minä olen sitä mieltä, että seurakunnan kerho pari kertaa viikossa voi kyllä riittää ja olla tarpeeksi, mutta voi myös olla riittämättä...
  19. P

    Päiväkotipaikka ei tarkoita leikkimistä

    Kummasti meillä täällä kotonakin puetaan, riisutaan, vaihdetaan vaippaa, vaihdetaan vaatteita, käydään peseytymässä, nukutaan, syödään,... Lisäksi siihen ruokailutilanteeseen uppoaa myöskin joka päivä likemmäs tunti. Kamalaa! Pukemisestakaan lapset eivät pidä, ja yleensä jollekin (joko itselleni...
  20. P

    Suosittele lastenvaatekauppaa netissä? Eli vaatteita vauvoille ja taaperoille kaivataan :)

    LastenTaikamaan jo tiedänkin, mitäs muita kauppoja löytyisi? :)

Yhteistyössä