Hakutulokset

  1. 3

    Koululaisilla on jouluhartaus kirkossa illalla: onko pakko mennä?

    Joulukirkon järjestää seurakunta, ei koulu. Monia opettajiakin ottaa päähän koko homma, varsinkin niitä, jotka eivät kuulu kirkkoon. Ei kannata opettajalle suuttua tällaisesta, hän tekee vain työtään ja toimii sen mukaan, mikä ohjeistus on annettu. Aika moni opettaja joutuu opettamaan uskontoa...
  2. 3

    Lapsen ärsyttävä miesopettaja antaa kasapäin läksyjä - Lapsi 7v. !!

    Kyllä opettaja voi varmasti eriyttää läksyjen antoa niin, että matikasta tekevät kolme sivua vain ne, joilta se sujuu kuin vettä vaan ja jotka tekevät mielellään läksyjä pitkään. Ei varmasti ole tarkoitus, että kukaan nääntyy läksytaakan alle. Asiallinen yhteydenotto opettajaan selvittää...
  3. 3

    9v poika lyö kun oikein menettää hermonsa...

    Pidä sylissä ja pysy itse rauhallisena (helpommin sanottu kuin tehty). Yritä saada lapsi verbalisoimaan tunteitaan tai laittakaa vaikka seinälle iso paperi, johon saa piirtää vihaisena ihan mitä haluaa. Jos on kova tarve purkaa oloaan fyysisemmin, voi vaikka pomppia tasahyppelyä tai juosta talon...
  4. 3

    Elämiseen pitäisi riittää 200€/kk? Tuon siis pitäisi riittää kun jää asumisen jälkeen?

    Opiskeleva yh-äiti on melko hankala yhdistelmä. Mulla jää ainakin vuokran ja sähkön jälkeen noin 100e kuussa, josta matkakorttiin 64e eli ruokaan ja vaatteisiin jää todella vähän rahaa. Toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin siitä, että kyllä kahden ihmisen ruoat saa jo viidellä eurolla/viikko, kun...
  5. 3

    Onko täällä viulistia!?

    Kannattaa ostaa viritysmittari, josta näet, kun soittamasi ääni on oikea. Hintaa n. 20 eurosta ylöspäin. Tappeja joudut kyllä survomaan hiukan, jos kielet ovat päässeet löystymään tai löystyvät, kun aloitat virittämisen. Soittaessa kannattaa tarkkailla soittoasentoa peilin avulla, jos et edes...
  6. 3

    Hiton tuskainen ruotsin essee

    Täytetekstiä: -yksi kappale, joka valottaa edellä puhuttua esimerkin avulla (voi olla mukamas oma kokemus tms.) -yksi kappale, joka kertoo aiempaan tekstiin nähden vastakkaisen mielipiteen, joka "kannattaa myös ottaa huomioon" asiasta puhuttaessa -yksi kappale, joka kertoo asiaan liittyviä...
  7. 3

    Hiton tuskainen ruotsin essee

    Kokeile vaikka näitä keinoja päästä alkuun: -tee miellekartta (suomeksi) -etsi otsikkoon liittyviä sanoja (eri sanaluokista) ruotsin sanakirjasta ja kirjoita niitä paperille -kirjoita ensin esseen alku ja loppu, joissa on jokin punainen lanka toisiinsa nähden; keskikohdan voi hätäpäissään...
  8. 3

    Mitä ruokaa laivalle mukaan?

    Samalla rahamäärällä me teimme viikon Italianmatkan ruokineen kaikkineen. On tuo risteilystä aika karmea hinta, ellei sitten pääse jo Itämerta kauemmas sillä laivalla...
  9. 3

    Mitä ruokaa laivalle mukaan?

    Eikö se ole sama kaikissa ravintoloissa, että esim. bisneslounaalla tai treffeillä olijoita ottaa päähän lapsiperheiden metelöinti ja lapsiperheitä taas toisten humalassa töppäilyt. Julkisilla paikoilla vaan täytyy kestää muitakin. Omassa hytissä saa tietysti olla rauhassa, meillä ainakin on...
  10. 3

    Mitä ruokaa laivalle mukaan?

    Laivalla ostimme kahvilasta pojalle aamupalaksi pienen paketin muroja 1.5e ja banaanin 80snt sekä teetä. Itselleni ostin kaurapuuroa, joka ei maksanut paljoa. Mukana oli omia keksejä ja mehua ja hyvin pärjättiin. Kyllä laivalla voi köyhäkin matkustaa, ainakin Turusta pääsee Ruotsiin tosi...
  11. 3

    Onko täällä työttömiä tai muuten pienellä rahalla eläviä?

    Olen päätoiminen opiskelija ja yh-äiti, joka tekee opetustöitä vain muutamia tunteja viikossa. Vuokra on 690e, eli sinne meneen asumistuki, opintoraha ja elatusapu. Lapsilisillä ostetaan kuukausilippu junaan ja ruokaan on noin 40e kuussa. Pienellä palkalla voi maksaa laskuja tai ostaa pakollisia...
  12. 3

    Kokemuksia kaipailee, mistä vielä voisi yksinhuoltajana säästää???

    Itse olen yhden 13v. lapsen yh, joka opiskelee nyt päätoimisesti ylempää korkeakoulututkintoa, eli olen töissä vain muutamia tunteja viikossa. Ruokaostoksiin on käytössä vuokran ja sähkölaskun jälkeen noin 35e kuukaudessa. Viidellä eurolla saa viikon ruoat, kun jättää leivän, juustot yms. pois...
  13. 3

    Kevytsävytys 7v hiuksiin??

    Ei kannata opettaa lapselle, että hiusten väri on jotenkin tärkeä asia. Ulkonäköasiat tulevat vastaan sitten isompana.
  14. 3

    Miten YH voisi saada 16-vuotiaan teininsä kunnioituksen siten, että teini tottelisi äitiään?

    Entä jos puhuisit ihan asialliseen sävyyn, ilman sen suurempaa "nyt alkaa tiukka kuri" -asennetta ja sanoisit, että olet huolissasi lapsesi tulevaisuudesta, sillä pian hänen pitäisi pystyä jo elämään omillaan, mutta nyt näyttää siltä, ettei hän kykene siihen. Kysy, miten voisit auttaa häntä...

Yhteistyössä