11/08 masunkasvattajien murut *heinäkuussa*

hopeakaisla: Ihana uutinen, että päätitte pitää vauvan. :hug:
Minäkii haluun vauvan :whistle: :heart:

Minua kiinnostais tuo karppaus, mutta en tiedä miten siinä onnistuisin..

Eilen lähdettiin ex-temporeena mökille.. Olihan meil jo päivällä, että mennään sinne, mutta kaupassa meni taas kerran niin myöhään.. Joten ajateltiin, että mennäänkö enää. Kello näytti kuitenkin jo 18.30. Me mentiin & pelattiin sulista, grillattii ja kunhan vain oltiin. Kotio tultiin puolen yön aikoihin. Kerrankin oli tunne: "Ihanaa, saa rentoutua. Olo on rentoutunut"

Huomenna tulee esikoisen kummit Helsingistä käymään.. Tässä olen yrittänyt siivoilla. Vielä lattiat pestä, ni oon enimmät siivonnut. Tärkein oli saada tuo neitien huone järjestykseen.

Tänäänkin ehkä mennään saunomaan mökille.. Mutta sitä ennen pitää leipoa paholaisen kakku.. Tai jos tänään ei mennä, niin teen karjalanpiirakoita.

Mutta nyt jatkaa :wave:
 
Nopea moi, ollaan juhliin lähdössä. Mies juotta maitoa pojalle, kun ruoka on maistunut huonosti koko päivän. Bongattiin eilen kaksi uutta hammasta alaikenistä, nyt on 8 hammasta yhteensä!

Helmi, ihania kuvia!

Hopeakaislalle onnittelut päätöksestä! Me juuri sovittiin, että sitten kun poika täyttää vuoden, niin jätetään ehkäisy pois. Miehen vaimo juuri kertoi, että hänen siskollaan oli kohdunulkoinen raskaus ja oli vasta päässyt sairaalasta. Oli vuosi sitten steriloitu (munanjohtimet vielä poltettu kiinni), joten periaatteessa ei olisi pitänyt olla mahdollista, mutta näin oli käynyt. Kaikenlaisia sitä kuulee!

Jeps, nyt lähdetään pihajuhliin hyytävään säähän :xmas: Halusin ehdoin tahdoin laittaa uuden minihameen päälle, joten nyt on puettu sen alle sukkikset ja legginsit ja laukussa on vielä fleecehuopa. Tämä leggins-muoti on kyllä hyvä keksintö :D
 
Hopeakaislalle onnittelut päätöksestä. Varmaan tulee olemaan alkuun rankkaa, mutta kyllä se helpottaa, usko pois! Ihana kuulla vauvauutisia...

Mulla rupee jo epätoivo tulemaan noitten mattoluuttujen kanssa. Ei ne varmaan opi ikinä istuun tai liikkumaan... siis juu, tiedän kyllä että ihan turhaa hikoilla asian kanssa ja kehittyvät omaan tahtiin, mutta kun tuntuu että pitkään aikaan ei ole mitään edistysaskelia tullut. Wilmalla ei ole vielä edes niitä hampaita!!! Yritän lohduttaa sillä että edistysaskelet antaa siksi odottaa itseään kun nuo tuli kuitenkin useemman viikon ennen aikojaan, niin kehityskin tulee sitten vähän jälkijunassa. Mutta silti, toiset jo istuu ja konttaa...ja meidän ei... :snotty:

Tänään oltiin taas tuolla kartanolla kahvilla ja munkilla, Wilma ja Oskari kyntivät nurmikkoo ja naureskelivat. Taisi ruoho kutitella varpaita. Matkalla ihmeteltiin isojen poikien kanssa linnunpesää jossa emo hautoi kolmea munaa, mikähän mahtoi olla, punarinta tai joku. Tässä meidän ympäristössä on paljon metsää niin täällä on kiva lasten kanssa liikkua, koirakin sai temuta vapaana.

Nyt tuo kaksikko tappelee samasa lelusta, tarvii mennä väliin ja samalla huutamaan isompia poikia sisälle. Mukavaa viikonvaihdetta kaikille!

HM ja nappulat, 8½ kk!
 
Iltaa!

Vihdoinkin on aikaa istua sohvalla rauhassa ja kirjoitella taas jotain.
Ihan kuin ei riittäisi että olen kaikki arkipäivät klo 06-18 pojun kanssa kaksin, niin olin sitten tämänkin päivän myöhään iltaan saakka :$ Mies oli koiran kanssa taipumuskoeharkoissa Espoossa koko päivän. Ja kun kotiin tuli, niin ilmoitin että hetkeen ei sitten tarvitse mihinkään mennä! On ollutsen verran kiukkuinen poju koko viikon... ja tänään en sitten meinannut millään saada yöunille, vaikka oli ihan väsynyt. Itkuhan siinä tuli äidiltäkin, kun taisteli ja taisteli :'( No, onneksi sitten tunnin nukuttamisen ja itkeskelyn jälkeen nukahti vihdoin. Ärsyttää vaan taas ihan kympillä, kun ei tuo mies tajua että on oikeasti aika rankkaa kun toinen on niin kiukkuinen. Puhkeamassa olevat hampaat varmasti aiheuttaa kipua pikkuiselle.

HM, mä niin mietin samaa taas tänään! Että oppiikohan Vili koskaan liikkumaan, tai edes istumaan ilman tukea. Kovasti kyllä yrittää ryömiä, käsillä vetää itseään eteenpäin, mutta jalkoja vaan raahaa perässä...ja istua ei tosiaan osaa ilman tukea, heti kellahtaa kumoon :( Ja ei meillä hampaitakaan ole vielä kunnolla näkyville tullut. Vili syntyi kaksi viikkoa yliaikaisena, eli kaiken järjen mukaan ei ainakaan pitäisi jäljessä kehitystä olla...no, täytyy kysyä seuraavassa neuvolassa asiasta jos ei siihen mennessä ala liikkumaan.

Olin eilen yhden vanhan työkaverin vauvakutsuilla :heart: Ihanaa kyllä oli katsella kuinka tohkeissaan toinen oli, esikoistaan kun odottaa. Vähän haikeana muisteli, kuinka itselläkin oli kaikki vauvan tavarat jo hyvissä ajoin hankittuna ja siististi laitettuna. Hän oli niin hienosti sisustanut pikku prinsessalle vaaleanpunaisella ja valkoisella...täytyy toivoa että ennustus tytöstä pitää paikkansa :LOL:

Kai sitä täytyy pikkuhiljaa hipsiä unten maille, oon jotenkin ihan rikki tän viikon jäljiltä...

Öitä!

Mainanna
 
huhhuh... oltiin perheen kans särkänniemessä:)

onnea odotukseen HOPEAKAISLA! :flower: (niin kade)

mulla on ihme tulevaisuuden suunnittelu aika... kaiken aikaa pyöritän mielessäni et mitä teen seuraavan 5 vuoden aikana :eek: ja jotenki mikää muu kuin sen miettiminen ei kiinnosta...

jeps mut nyt jatkan netis myyräilyä :wave:
 
Onnea odotukseen hopeakaisla :) täällä myöskin yksi kade :D mies ei oikee oo suostuvaine siihe et viel ainakaa lisää hankittais.. kyseli et eikö nää jo riitä mulle jo :D perhana no ei ku viel yks jäsen tähä perheesee kaivattais =)

iltatähtee se on suostunu mut eile sano et sit ku noi muut o isompii.. no meikäläinehä o sit jo melkee eläkeiässä :LOL: 30-35v on takaraja mulle, niin oon ajatellu
 
iru
Juu mulla kans ihan hirvee vauvakuume, mut vasta yhet kuukautiset synnytyksen jälkeen tullu ja neki ollu joku yli kk sitte. Piti jo testiki tehä mut nega se oli :'( ois niin ollu kiva jos ois ollu jo nyt plussa! :heart: Mut en halua stressata turhia, kierto on varmaa sekasin ja voi olla pitkäänkin.

Meillä kävi toissa aamuna välittäjä ottaan kuvia, tiistaina tulee etuoveen meidän kämppä myyntiin ja torstaina ois jo ensimmäinen näyttö! Toivottavasti tulis sitte tarjouksia nopsaan, kuinkas kauan äityliini teillä kerkes asunto olla myynnissä ennen ku meni kaupaksi?
 
heippa!
ensin HOPEAKAISLALLE onnea odotukseen :heart:

MAINANNALLE jaksuja ja :hug: toivottavasti pikkuisen kiukku on nopeesti ohimenevää ja mies pysyy kotona apuna arjessa, ja koita ite livahtaa jonnekin kun mies tulee kotiin. Pienikin "oma-aika" auttaa kummasti.

Mun pitäis tästä lähtee poikia hekeen kotiin. Eilen oli ihan kivaa, mutta jo alkaa oleen ikävä muksuja. :heart:

Onko kellään muuten jalkojen ja/tai käsien puutumista?? Mulla on ollut taas useempana päivänä, inhottava vaiva..joistain hermoista varmaan johtunee? Pitää varailla lääkärille aikaa, jos tää jatkuu. Pahin on tässä koneella kun on varmaan hiukan huono asento..
 
Helmi, mulla on ollut käsien puutumista jo monta kuukautta ja kävin siitä lääkärissäkin. Sain fysioterapia-ajan ja jumppaohjeita. Kuulemma mulla on kotona "altistava tekijä". Ihan hartialihasten jumitusta siis. Ostettiin eilen uus petari (kun edelliseen on painunut peffan ja hartioiden kuvat), mutta vielä ei eilen saatu sitä vaihdettua, kun oltiin juhlimassa. Se on sellaista avaruuskumia, joka muotoutuu nukkujan mukaan.
 
Mekin ostettiin just uus petari samasta syystä ku maikki, eli oli painunu takapuolesta ja hartioistakin. En tiedä mitä toi avaruuskumi on, mut meidänkin petari on jotain semmosta materiaalia, ku muotoutuu ja palautuu paljon paremmin ku vaahtomuovi. Vaihdettiin myös joustinpatjat samalla, tosin vaihdettiin melkein yhtä vanhoihin mitkä meillä jo olikin, mutta paljon laadukkaampiin. Eli saatiin mun isältä niiden vanhat. Ostetaan sit jossain vaiheessa ihan uudet mut oli noikin jo paljon paremmat mitkä meiän vanhat lössähtäneet. Ja kylläpä nyt on olluki selkä hyvässä kunnossa nää pari päivää uusilla patjoilla! Ennen oli aina vaikeeta päästä sängystä ylös mut nyt ei :)
 
Merkki vaan, iltahärdelli täydessä vauhdissa. Puutumista mullakin käsissä ja jaloissa. Jaloissa tuntuu tuossa tavallaan oikean nivusen kohdalla puuduttavaa kipua ja sit oikea jalka puutuu, samoin oikea käsi puutuu herkemmin. Mut nyt siis puuroileen...

Ai niin, Osku istu ilman tukea tänään useamman minuutin! Kannattaa valittaa tänne niin alkaa tapahtumaan. Nyt vaan Wilmalle esimerkkiä!

HM,ihan puhki
 
Meillä miehellä on avaruustyyny ja -peitto.. Oli joskus huonekalufirmassa töissä ja "vähän" henkilökuntahintaan sai ne ;) Tyyny on ku tiiliskivi, ei ollut hyvä.. Teki kuukaus sitten niin että otti sen tyynyt sisukset pihalle ja laittoi tavallisesta vanut sinne. Ja nyt on kuulemma hyva :D Sit sen peitto on aivan sairaan kuuma ja hiostava!!!! Mä tukehdun parissa minuutissa sen alla, tuo nukkuu korviaan myöten sen alla koko yön :)

Me käytiin tänään miehen mummon luona. Matkat meni hyvin, pienin nukkui menomatkalla puolet. Isompi nukahti heti kotiin lähtiessä ja pienin vasta melkein kotona.

HM:
tänne valittaminen tosiaan kannattaa, joskus helpotus vaivaan tulee heti, joskus sitä täytyy hetkinen odotella =)

Meillähän tuo pienin nyt voi olla jokaisen sylissä ilman että huutaa mun perääni! =) Aivan mahtavaa :heart:

Mua myös välillä harmistuttaa kun ei vielä osaa ryömiä. Mutta ei taida kovin kauaa mennä, jaloillaan on alkanut potkimaan! Ei ihan eteenpäin vielä mene, olen sitten välillä laittanut käden jalan taakse että hoksais et eteenkin vois mennä :D
Istua kuitenkin osaa koko ajan paremmin, yksin en uskalla vielä jättää lattialle.

Me tässä suunniteltiin tänään autossa että lähdettäisiin viikolla 37 lomailemaan koko perhe =) Miehellä silloin siis viikon loma ja appivanhemmilta saatu Holiday Clubin paikan matka käyttämättä =) Tehdään niin että lauantaina lähdetään kahdestaan sinne (tytöt jää mun äidin ja siskoni kanssa kotiin). Käydään keilaamassa, syömässä ja vähän juomassakin ;)
Sit haetaan mukulat sunnuntaina mukaan =) IHANAA :heart: Ihan eniten kyllä odotan tuota meidän kahdenkeskistä aikaa. Sillä tahdon sen heti alkuun että voi sitten nauttia myös lopustakin lomasta rennommin.

Pienin meni jo nukkumaan, kohta vois tuo esikoinen myös mennä uinumaan...
 
luminka, ihanalta kuulostaa teidän lomasuunnitelma!! =)

hm, helpottipa kuulla että samanoloista puutumista, ja olikos maikillakin! Mulla ihan samanlailla; oikee käsi ja jalka enemmän. Ja tää koneella olo siis pahinta. Mulla läppäri sohvapöydällä/sylissä ja asento siis ihan kumara tai aina jalka painaa johonkin.. Jotenkin sitä heti kaivaa tietoo googlettamalla ja sieltä tulvii kaikkii kaamottavia sairauksia esiin! :| Sitten on jo diagnosoinut itelellee vaikka mitä, ja miettii ja tunnustelee oireita ja ne vaan voimistuu. Mulla usein on korvien välissä vikaa, yhteen väliin ravas koko ajan lekurilla valittamassa mitä milloinkin, ja aina mut todettiin ihan terveeksi. Ja vähänaikaa meni levollisin mielin kunnes luulotauti taas nosti päätään. :D Usein asiat ratkeevat nopeemmin kuitenkin jos niistä puhuu.
 
Mulla puutuu joskus vasemmasta kädestä sormet jos olen lenkillä :eek: Outoa on mustakin, mut joskus lääkäriltä kysyin siitä niin ei osannut sanoa oikein mitään. Ei siis pitänyt sitä pahana. Sit alkaa myös kyynärpäähän pakottamaan ja tuntuu että sen kun sais naksautettua niin helpottais :kieh: Mut ei edes piru naksahda :D
Tätä ollut jo monta vuotta, ei muuten vaivaa kuin tuolleen jonkin aikaa kävelleenä. Tosin vaunuja kun työntelen oikeestaan joka kerta, ei pääse puutumaan kun ei käsi "roiku" alaspäin, heh =)
 
Iltoja taas!

Tänään olikin sellainen päivä, että huh huh... Vili heräsi taas yöllä puol yhden aikaan ja huusi kuin hullu reilun tunnin :$ Annettiin maitoa, ja koitettiin hyssyttää sylissä, vaihtaa vaippaa mutta ei auttanut. Itki vaan selkä kaarella. Johonkin häntä sattui, liekö jo vähän läpitullut hammas tai vatsa kipeä. Sitten onneksi rauhottui nukkumaan, ja nukkui aamuun saakka. Kauhean avuton olo vaan tulee itselle, kun ei osaa toista auttaa...taas sai itsekin itkua nieleskellä ja lohduttaa toista :'(

Tänään sitten oon ollut niiiiin huonolla tuulella, että! Menetin hermot totaalisesti, kun piti alkaa siivoamaan ja mieshän ei taaskaan ollut halukas osallistumaan. Käytiin sitten taas "hieman" keskustelua erinäisistä asioista :( Onneksi saatiin sovittua kuitenkin. Toi siivoaminen on kyllä yksi ylivoimaisesti eniten riitaa aiheuttava asia meillä. Mä kun olen ihan liiankin neuroottinen siisteyden suhteen, en vaan osaa relata...nytkin kun oon koko viikon ollut siivoamatta, niin sitten kämppä olikin taas totaalisen likainen ja sotkuinen, ja miestä se ei vain haittaa yhtään. Jonkun kultaisen keskitien kun tässä asiassa löytäisi, niin olisi hyvä.

Käytiin kaupungilla ( siis Tampereella...) henkkamaukalla ostoksilla, ja syömässä. Ostettiin Vilille muutama uusi body, sai ostaa jo 80 cm :eek: Nopeasti tuo vaan kasvaa... ja löysin itselleni alesta yhdet pellavacaprit ja topin.

Nyt pitäisi vielä muutamat häihin liittyvät asiat hoitaa, ja koittaa kerrankin mennä ajoissa nukkumaan...

Mainanna
 
Mainanna: meillä tuo neiti on ollut taas melkoinen yökukkuja :headwall: Viimeyönäkin tunnin saatiin valvoa. Itkua välillä, sit rauhoittui, taas kovempaa itkua ja välillä ähinää... Annoin kyllä Panadolia, kun näyttäisi olevan hammaskin puhkeamassa... Sitten kun vihdoin asettui, nukkui myös aamuun saakka!
Voi kun sais nuo yöriehumiset pois, rasittavaa keskellä yötä valvoa :(
Meillä tulee myös riitaa siivoamisesta. Välillä tosin saattaa mies repäpistä ja PYYTÄMÄTTÄ imuroida keittiöstä roskat pois :eek: Sillä täytyy vähän kyllä jo viirata päästä :LOL:
 
Mainanna: meillä siivoaminen ollut kanssa tuota, että minä siivoan ja mies ei tosiaan lotkauta korvaa. Päätin vuosia sitten jo, että meillä siivoaa se, jota sotku eniten haittaa, niin johan rupesi mieskin siivoamaan. Meni tosin usein parikin, joskus jopa kolmekin viikkoa siivoamatta. Silloin ei tosin ollut lapsia... Nyt olen äippälomalla hoitanut siivoamisen, jää tosin usein vain pelkkään imurointiin. Mutta eipähän kulkeudu hiekkaa ja muuta pitkin poikin.

Syksystä saan äitini siivoamaan, kun tekivät mieheni kanssa "oravannahkakauppoja" ja mies rakensi äidilleni terassin ja äiti tulee siivoamaan meille syksyksi. Minä aloitan työt niin siinä sitä onkin sovittamista sitten tämän tenavan hoidon ja työn kanssa, niin ihan kiva juttu näin. Ja jos kevääksi ottaisi siivoajan, jos vaan raskii. mutta eihän ne kai kamalasti maksa tunnilta, kun verottajakin huomioi 60% hinnasta. Jos edes kerran kuussa raaskisi...

Sarppa
 
moi :wave:

mein Leevi nukkuu pää asiassa yöt hyvin mutta nyt on ruvennut kääntyilemään unissaan vatsalle ja kitisee kun ei pääse takaisin selälleen (hereillä kyllä pääsee) sitten käyn kääntämässä ja Leevi jatkaa nukkumista :)

Meillä yleisin riidanaihe on raha!!! varsinkin nyt kun mun äitiysraha on minimiä...!

jos jollain on käytettyä nelilanka saumuria jonka tahtois nurkistaan pois niin minä tarvisin sellasen!!!:) oon ajatellut ommella lasten vaatteita mut en jaksa ilman saumuria!!!niin ja vähän olen valmis maksamaan!

nyt laittamaan pyykkejä!!!
 
Moi! pikaisesti käyn tässä koneella ku mies meni pojua nukuttaan :)
Iru:meillä asunto oli 2 viikkoa myynnissä ja sit meni eka näytöllä:) tsemppiä teille asuntokauppoihin,mistä olitte ajatellu uutta?sitten vielä noista kuukautisista, mullakin ihan sekasin rytmi, mut eiköhän ne tasaannu ajan myötä :) Kävin Torstaina siinä kolposkopia hoidossa, ku se minun papa koe oli jälkitarkastuksessa luokka 3, otettiin siis koepaloja ja 4 viikon päästä tulee vastaus, että mitä siellä on jos on...jaksais odottaa...
Piti vielä tuulettaa ku Olli konttasi eilen eka kerran :) nyt pitää lähteä, että mieskin pääsee koneelle :wave:
 

Yhteistyössä