11/08 masunkasvattajien murut *heinäkuussa*

iru
Äityliini: Vau, kaks viikkoa!! Olispa meilläki noin :eek: Täältä Haukiputaalta ollaan omakotitaloja kateltu, Martinniemiestä päin. Mites teillä, joko on uusi asunto kiikarissa? Neljä viikkoa on pitkä aika odottaa niitä tuloksia kyllä. Mut onnea Ollin edistyksen askelista! :heart:
 
|O
Pitääpä tulla tänne valittaa, jos ensi yönä saisi sitten nukuttua... :)
Tunnin TAAS sain itkuja kuunnella.. Ei mun mielestä oo mitään kipuitkua, mitä lie kätisee vaan...
Tuossa sitten viideltä heräs seuraavan kerran, eikä uni enää tullut.

Kyllä syö äitiä tähän aikaan jo nousta hereille! Kun ei varmaks voi tietää pystyykö vielä nukkumaan uudelleen jos esikoinen herääkin. Se kun ei välttämättä parin tunnin päästä ole menos nukkumaan takaisin.

Jos jotain huonoo, niin jotain hyvääkin; vauva tuossa äsken vieressä kävi konttausasennossa! Tällä kertaa aivan oikein että kädetkin olivat suorina =)

Mies kohta nousee ylös, aamuviikko nimittäin. Ei silläkään kovin hyvät yöunet ole takana :|
 
Huomenet pikaiseen.
Voimia Luminkalle ja mainannalle ja muille yökukkujien kanssa taisteleville! Meillä myöskin nyt on mennyt yöt ihan pepulleen. Viime yönä taas itkettiin myöskin tunti 3.30-4.30. Nukkui jonkun aikaa ja ennen kuutta otin tissille ja jatkettiin siinä unia. Tehtiin tossa viime yönä niin, että vaihdettiin miehen kanssa paikkojakin sängyssä etten minä olisi heti pinnasängyn vieressä, ettei maito houkuttaisi Lumia liikaa..mut eipä se mitään auttanut. Toivon niin kovasti, että tää nyt loppuis pian ja alettais nukkua yöt!

Tänään on 8kk neuvola, ilmottelen sit miten meni.

Ja huomenna olis tarkotus lähteä Särkänniemeen jos ilmat on hyvät!
 
Aijoo, sit Lumi on alkanu semmosta jatkuvaa kitinää pitää päivisin. Koko ajan pitäs olla viihdyttämässä tai sit kitisee ja kiukkuaa. On muuten melko raskasta :( Ennen hän viihty niin hyvin eikä koskaan itkeny turhia, oivoi.
 
Neuvola kuulumisia täältä, tänään siis oli 9kk neuvola ja samalla lääkäri. Leevi ei oikein tykänny reissusta, näytti "parhaimmat" puolensa terkalle ja lääkärille, kaikkihan meni hyvin jos sai olla mun sylissä mut ku piti mitata ja lääkärin tutkia niin sepä ei sit ollukkaan kivaa. No mitat saatiin kuiteskin otettua 71cm ja 9100g. Minusta tuo poika ois ollu pidempi mut huusi ja rimpuili niin kovaa ja näytti ettei sitä neukka tätiä paljon kiinnostanu :/ ei vetänyt jalkoja suoriks jne. Ei siis ollu oma neukka vaan joku vanhempi ja töykeempi.
 
Neuvolakuulumiset meiltäkin, 8kk meillä. Pituus oli 70cm ja paino 8050g. Meilläkin oli sijainen mut sattuipa olee esikoisen kouluterkka ja oikein mukava :) Esikoinenkin oli mukana ja pääsi kertoo kesäkuulumisiaan ylpeenä B)

Nyt on taas joku kauhee kitinäitkurääkynä, neuvolassa oltiin niin aurinkoisia...heippa
 
Viikonloppu oli ja meni! Pe-iltana tosiaan olin kaverini luona iltaa istumassa ja kyllähän me baariinkin eksyttiin! :D Tuli sitten vimpan päälle nollattua ja oikeastaan koko vloppu mennyt toipuessa.. :ashamed: Mies oli hyvin pärjännyt tytön kanssa ja ongelmitta vellipullon ääreen saanut illalla sänkyyn nukkumaan.

Tänäänkin olen viettänyt "laatuaikaa" itekseni. Kävin hyödyntämässä synttärilahjaks saadun lahjakortin aasinmaitokasvohoitoon ja vähän siinä samalla shoppailemassakin. Tiedä sitten missä vaiheessa hoitoa sitä aasinmaitoa tyrkättiin naamatauluun, mutta ihanan kosteutettu ja pehmeä lopputulos joka tapauksessa! Ja niin rentouttavia tommoset hoidot.

Käsien ja jalkojen puutumisesta oli ollut puhetta ja itseasiassa huomasin jossain vaiheessa tota hoitoa, että mulla puutuu sekä sormet että jalat.. Silloin tällöin noi sormet puutuu ja joskus olen jopa yöllä herännyt siihen kun koko käsi on ihan lötskyn puutunut! Ja mäkin oon todennut, et välillä kävellessä sormet puutuu tai jopa turpoaa!! Aika outoa! :/ Täytys varmaan päästä kunnon hierojalle.

Tsemppiä ja voimia yökukkujien kanssa taisteleville! Meillä typy nukkuu pääsääntösesti yöt hyvin, mutta poikkeuksiakin välillä löytyy.. Itse jostain syystä heräsin viime yönä vähän ennen 5 enkä millään saanut unta vaan pyörin ja pyörin sängyssä. Tietty siinä vaiheessa kun tyttö heräili 7 aikoihin, niin sit olisi alkanut nukuttaa..
 
Iltaa,

Käytiin mammakaverin kanssa shoppailemassa lastenvaatteita. Ostin pojalle windstopper-fleecetakin ja muutamia sisävaatteita koossa 80-86. Poikien vaatteita ei ollut pahemmin alennuksessa, tyttöjen alevaatteita (kaverilla on tyttö) taas olisi ollut räkkikaupalla. Epistä!

Nyt on agendassa tukea vasten nouseminen. Hieman hirvittää, kun poika nousee ylös ja puree olkkarin lasipöytää... Tänään pitää poistaa se lasi siitä ja nostaa pinniksen reuna ylös. Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa...





Ostin olkkarin pöydän aikanaan 10 eurolla pariskunnalta, jonka lapsi opetteli kävelemään. Halusivat siitä eroon HETI :|
 
Yermasoya, aasinmaitokasvohoito kuulostaa eksoottiselta! Mutta uskon jos kerrot että kosteutti hyvin =) Luin ensin huolimattomasti, että miehesi oli pärjännyt hyvin tytön kanssa ja "viinipullon ääreen oli saanut illalla nukkumaan" :x :headwall: Sentään vellipullo kuitenkin :LOL:
 
Niin, piti vielä kysyä (näköjään käyn sujuvasti yksinpuhelua...), että onko neuvolakortin takakannessa oleva "nousee pystyyn" nyt sitten tuollaista tukea vasten (pöytä, sohva, pinnasänky) nousemista? Että voi laittaa rastin ruutuun B) Edellinen rasti meillä onkin 4 kk kohdalla "kääntyy vatsalleen".
 
maikki, huippuja kuvia!!! (eläväinen muistutus mitä meilläkin pian eessa..ei siis vielä. :D ) Ja kyllä ruksin saat laittaa! =) (mulla kaikki ruksit ruksimatta, esikoisen kortissa olin aina ruksaamassa...tää kakkonen kasvaa ja kehittyy ihan "siinä sivussa"...en osaa kuvitella millasta ois sitten 3. tai 4. kanssa..huomaanko vaan yhtäkkiä juoksevani juoksevan vauvan perässä? nii, siis niitä lapsiahan ei ole enempää tulossa, mutta jossitellahan saa..)

mä ostin tänään spelttimannaa, ja voi kun se olikin poitsun mieleen, ihanan samettista siitä tulikin ja vaikuttaa pikkasen terveellisemmältä kuin perinteinen manna.
sitten isoveikka oli kalassa ja toi ahvenen jonka keitin ja tein sitten 2päivän affensoseen pikkuiselle...kyllä maistui sekin!
 
maikki79 juu se neuvolakortin rasti on juuri sitä varten kun nousee tukea vasten pystyyn:)

meillä neuvola+lääkäri 8kk vasta 23.7:)

:headwall: ääää tää vauvakuume syö miestä... :ashamed: ... järki sanoo että ei vielä kolmatta ja mieskään ei vielä halua mutta sydän sanoo muuta :snotty: en keksi mitään joka vähän laannuttaisi kuumetta... pitäis keksiä joku harrastus tms...

mut nyt iltapuuhiin... :wave:
 
huomenet kaikille!

ihan outo aamu kun oon hereillä ennen Vilhoa.. :eek: ihan ihmeen hyvin viime yö meni.kerran tais poika herätä huutamaan mut olin ite niin pihalla ja mies hoiti yöherätyksen etten tajunnut mitä tapahtui...ai,ok,söi siis yli 2dl maitoa yöllä,ei siis ihmekkään että aamulla uni maistui vähän pidempään.

jahas nyt alkaa kuulumaan ääniä sängystä, kerkesin olemaan miltein 1,5 tuntia hereillä yksin täällä,luksusta! :) eikä ees huutoa kuulu vaan juttelua! :heart:

 
maikki: menee iha kylmät väreet ku kuvittelen hampaiden narskumista lasiin :D se on varmaa hirmu hauskaa =) meil ei oo viel hampaita, välil kiittelen sitä koska ikenet haukkaa mun olkapäätä varsin usein =D
 
Helmi, mä luulen että 3. tai 4. lapsi jää noiden merkkailujen kanssa aika lailla vähemmälle. Itse olen kolmas lapsi, eikä pahemmin ole vauvakirjoja meikäläisestä näkynyt...

Meillä myös spelttimanna on ihan lempparia, syötän sitä joka ilta.
 
helmi: minusta on ehkä eniten vauvakirjassa merkintöjä.. ekoja sanoja ym. Reilun vuoden nuoremmasta siskostani tosi vähän :D Nuorimman siskoni kirjaa en muista, saattaa siinä olla kans jonkin verran kun on kuitenkin 9v. nuorempi minua.

Isoja vauvoja teillä on, ei siis pahalla tarkoitettu! Meillä tuo neiti oli 8kk neuvolassa 67,5cm ja 7,2gkg ja onhan siitäkin jo yli kk aikaa :O

Tulin äsken tyttöjen kanssa kaupasta. Nyt on pienimmänkin uusi istuin koeajettu =) Ja hyvin näkyi siinä istuvan...

Nyt ei pienin jaksa istua enää lattialla. Olen laittanut paksun peiton pötkölle ja sen pyöräyttänyt tueksi ettei kovasti keikahda =) Siskonsa kanssa kattovat piirrettyä.. Aika söpöä :heart:
 
Mulla on tuolla liesi täynnä kattiloita, joissa on tytölle erilaisia "keitoksia"! Ja ne alkais olla kypsiä soseuttamista varten, mutta neitipä päätti alkaa päivätorkuille, joten ei saumaa alkaa tehosekottimella päristelemään! :LOL: Hän ei yhtään tykkää minkään koneen äänestä; aina meinaa alkaa itkemään vaikka kuinka yrittää selittää ja "varotella" etukäteen tulevasta meluhaitasta..

Mä yritin neuvolasta varata tytölle 8 kk lääkäriaikaa. Ei mitään toivoa! Niinhän se terkkari jo epäilikin keväällä, ettei se näin lomien aikaan luultavastikaan tuu onnistumaan; on sellaset säästötoimet ettei ihan hevillä anneta lääkäriaikoja! Uskomatonta! Aika jännä noonie, että te kuiteskin saitte sen ajan! Ei meilläkään nimittäin oo 1,5 kk jälkeen ollu lekurikäyntejä. No, saatiin aika elokuun lopulle (senkin takia venyy kun elokuun alku ollaan ite lomille) vasta ja silloin neiti on semmoset 9,5 kk! :eek: Siinä samalla tulee sitten olemaan ilmeisesti 10 kk neuvola!! :/

Maikki, niin niitä "lukihäiriöitä" välillä tuppaa tulemaan! :D vellipullo -> viinipullo.. Mut sattuuhan niitä miehen vaimojakin!! :LOL: :LOL:

Nyt tyttö heräs, joten jatkamaan soseprojektia!
 

Yhteistyössä