11-hoidot

Sintu, tervetuloa! Toivotaan että kolmas hoito tuottaa toivotun tuloksen..

Mulla myös endoa, vasen munasarja on endometriooman valtaama, eikä se oikeen muni, jotenka oikean varassa ollaan.. Viheliäinen pirulainen se on.. :(


Mikäs tilanne on Smirg? oletko päässyt siirtoon?
 
Heips!

Voisin hypätä ketjuun mukaan:wave: Meillä menossa nyt 2. ICSI pitkällä kaavalla. Laitoin jarrupiikin juuri ennen joulua,ja tänään aloitin Puregonin+Menopurin pistelyn. Punktio näillä näkymin vkolla 4. Onko muilla muuten ollut jarrupiikkiä käytössä koska Synarelat loppu? Itselle eka hoito kolme vuotta sitten tehtiin Synarelojen kanssa,jolloin sain aika järkyt vaihdevuosioireet,mutta nyt oireet olikin paljon vähäisemmät Procrenin kanssa.

Vyöhyketerapiasta joku kyseli. itse käyn aina välillä flunssan tms. yhteydessä,ja ainakaan oma terapeuttini ei suosittele hoitoa, jos hormonihoidot käynnissä. Mutta vyöhyketarapiaakin taitaa olla monenlaista ja ehkä siten terapeuteilla mielipiteitäkin?

Tsempitykset kaikille hoitoihin!
 
Kaarne ja AdAstra Joko täti on kurvaillut paikalle ?

Sain eilen ultran varattua, viimeksi oli kp10 kun ultrassa kävin ja munasarjoissa ei silloin näkynyt mitään, nyt aika on kp13 kun tuo kierto on venynyt viime aikoina pitkäksi... Saa nähdä kuin käy tällä kertaa.
 
Tulin toivottelemaan vanhoille pinokavereille paljon voimia ja plussatuulia kevään hoitoihin!

Meillä hoidot tuotti tulosta ja harmikseni huomasin, että kaappiin jäi Zumenoneja ja Terolutteja ihan tyhjänpantiksi.. :whistle:

t. Raitis ja Mama&Pepe rv10+1
 
Kiva kun tänne on näin paljon kertynyt porukkaa. :) Kaikille moikkaus!

Mulla ois ylihuomenna Procrenin pisto ja siitä se sitten taas lähtee. :) Odotan jotenkin ihan yli-innokkaana tätä hoitoa. Jostain on iskeytynyt ihme optimismi päähäni ja olen varma, että nyt on meidän vuoro onnistua! Höh, mitään syytä tälle ei kyllä ole. Mutta onhan se kiva olla vaihteeksi hyvällä tuulella ja positiivinen kuin synkistellä. :D

Me on nyt miehen kanssa tunnollisesti popsittu vitamiineja ja antioksidantteja. Lisäksi olen alkanut vähentämään hiilihydraatteja sekä säännöllistämään ruokailuja ja tarkoituksena olisi saada vielä pari kiloa pois ennen punktiota.

Näillä eväillä täällä tähän vuoteen! :)
 
Annuli81, mulla on kanssa Procren-piikki edessä. Luulin tosiaan että saan sumut, mutta maanantaina lääkäri sanoikin, ettei niitä ole saatavilla. Kiva kuulla että oireet olivat olleet vähäiset, itsellä ne vielä edessä.

Kivaa että Lady_Gigi olet positiivisella mielellä! Mulla on jostain syystä mieli matalalla, vaikkei hoito ole vielä edes alkanut.. Ensimmäistä kertaa sellainen olo, että mitäs sitten tehdään jos ei tämä toimi.. Typerää sinänsä, koska vasta ensimmäinen hoito tulossa. Mutta minkäs sitä mielialoilleen mahtaa..

Parin viikon päästä siis procren, sitten helmikuun alussa nollaultraan.

Parempaa mieltä muille! :)
 
Kiitti kommenteista vyöähyketerapiaan liittyen.
Mailailinkin terapeutin kanssa ja hän oli sitä mieltä, että hoitojen välillä tai ennen voi käydä vyöhiksessä mutta ei sitten kun lääkitykset on päällä, joten en nyt otakaan vyöhyketerapiaa ettei mene kierrot sekaisin.. hän on luontaishoitaja ja menekin sitten energiahoitoon vyöhiksen sijaan, kun olin kuitenkin ajan jo varannut. :) ei ainakaan voi tehdä hallaa millekkään, mutta parhaassa tapauksessa voi toki antaa vähän extra energiaa tai ainakin rentouttaa.

mulla ja miehellä kans vhh meneillään, Lady Gigille terkut :) ei ole kummallakaan ylipainoa, mutta ei muutaman kilon pudotuksesta voi haittaakaan olla (varsinkin kun tuli lomien aikaan aika monta kiloa extraa..) ja olo on aina parempi kun jaksaa olla vhh:lla eikä antaudu sokeri-hiilarikoukkuun. Ja kuntokuuri on myös meneillään eli olo pitkästä aikaa pirteä ja hyvä. Arki vaan kyllä on kovin kiireistä töiden, lapsen koulun, lapsen harrastusten ja omien kuntoilujen kanssa.. mut viikonloppuisin sit voidaan olla rennommin.

tsempit kaikille, joilla hommat alkaa pyörimään!
 
Joopa joo.. Eilen kävin täällä kirjoittamassa viestin ja tänä aamuna tuli sellainen tunne, että kaikki ei ole hyvin. Kävin neuvolassa ja Ovumiassa ultrassa. Toinen kaksosista oli kuollut. Toinen voi hyvin ja vastasi viikkoja. Kädet jo heilui.

Näin meillä meni esikoisenkin raskaus.. Kahden alkion siirto, pakkanen tyhjä, geminiraskaus, joista toinen menehtyy.. Mutta sitten syntyy yksi ihana ja täydellinen lapsi! Surusta huolimatta, yritän olla optimisti. Riskit ainakin puolittui.

Raitis 10+2
 
mörkötysEi ole ei, olisi oikein tervetullut. Ehdin jo sijaistakin kysellä töihin saikun ajaksi, nyt täytyy taas vaan sitäkin siirtää, samoin miehen työjuttujaan, kun ollaan molemmat sellaisissa hommissa, että tilalle täytyy jonkun tulla, jos me ollaan pois. Pääsispä nyt jo tositoimiin!
Raitapaitainen olipas kurja uutinen:hug:
 
Olipas kurjia uutisia Raitiksella :hug:

Ja sitten het omaan ahteriin..
Ei siellä vehkeissä mitään erikoista näkyny, kaikki kuulemma kunnossa.=)
Mitä lie sieltä itse sit bongaillu...:confused: :rolleyes:
Ja sitten, siirtoa yritetäänkin jo tähän kiertoon!!
Ihan luomuna mennään siis kuitenkin. Seuraava ultra on 21.1.
Ja nythän sitä sitten toivoa sopii että ajankohta osuis arkipäivään.
Iso kivi vierähti nyt sydämeltä. Ja eikun jumpalle mars;)
 
Hei! Olen tuolla 35+ puolella kirjoitellut mutta en ole oikein vastakaikua viesteilleni saanut, mahtuisiko tänne mukaan keskusteluun?
Raitapaitanen: olen kovin pahoillani teidän puolestanne. :'( Toiselle pienokaiselle toivon kaikkea hyvää.
Kyselin tuolla jo aiemmin lääkkeettömän ja lääkkeellisen PASin eroja, osaisiko joku minua valistaa miksi jompikumpi valitaan? Minulle kun lääkäristä vain todettiin semmoista suunnitellessa että jos kierto on suht tasainen, niin silloin tehtäisiin lääkkeettömään PASin. Mutta onko tuolla lääkkeellisellä PASilla jotain vaikutusta kohdun limakalvon suhteen? Se minulla on nimittäin ollut hirmu ohut, ja jo tämän iänkin puolesta on ohentunut...
 
Hei kanssasisaret!!! Totesin kauhukseni, ett oon tuolla listan yläosassa.. Jotain pitäs tapahtuu!! Maanantaina kävin ultrassa, kaikki kai ihan hyvin. Itse en jostain syystä oo kauheen positiivisella tuulella ovulaation suhteen. Eli meillä se siirto pitäs olla luomukiertoon.. Tällä viikolla. Plussaa vaan ei oo tullut.. Mulla on hyvinkin säännöllinen kierto ja lyhyt ja tunnen ovulaation aika-ajoin. Nyt en oo kyllä tuntenut, mutta kroppa antaa merkkejä. Oon pissinyt tikuille ja purkkiin ja vaikka mitä. Vois kai oikeesti jo koittaa rauhoittuu. Mää varmaan hajoon perjantaina jos testi ei oo positiivinen, koska en usko sen enään muuttuvan positiiviseksi. Huonolla tsäkällä siirtyy sitten ens kuuhun ja kiertoon se siirto, mutt ei kai vielä kannata heittää kirvestä kaivoon. Tietääkö kukaan, tehäänkö helsingin naikkarilla siirtoja lauantaina?? Mun mielestä ne puhui jotain siihen suuntaan, kun olin siellä punktiossa.
Omaa napaa siis hurjasti. Luen nytten mitä kaikille kuuluu! Tsemii kaikille ja jaksamista urakoissa!!
 
Voi ei Raitapaitainen, olen pahoillani :hug:

Rebec, mun 1. PAS joulukuussa tehtiin lääkkeellisesti, vaikka mun kierto on aina säännöllinen. Syynä siihen oli vähäinen pakastettujen alkioiden määrä eli meillä oli vain yhdeksi kerraksi ja kuulemma lääkkeellisessä on enemmän pelivaraa siirtopäivän suhteen. Mulla oli käytössä Estradot-laastari, joka tosiaan kasvatti ainakin mulla hyvin kohdun limakalvoa eikä sivuoireitakaan tullut. Lääkkeellisen PAS:n jälkeen jos plussa tulee niin pitää melko pitkälle raskautta (noin viikolle 9) käyttää sekä estrogeenia että lugesteronia.

Varhaisen keskenmenon jälkeen saatiin 2. ivf/icsi:n suunnitteluaika jo maaliskuun alkuun, luulin tulevan pidemmän tauon, mutta nyt tuntuu ihan hyvältä sen suhteen.
 
Voi ei Raitis! :hug:
Toisaalta osaat ehkä suhtauta tapahtuneeseen vähän rauhallisemmin kun on sama kokemus esikon raskaudessa. Hirmuisesti tsemppiä lopputaipaleelle :)

-Nella No onneksi kaikki olikin kunnossa! Nyt vaan nappaat sen plussankin :)

Rebec Kyllä tänne sekaan sopii, ilmoittele vaan hoitoaikatauluja niin laitetaan listalle.

Smirg Toivotaan että ovis plussa sieltä tärähtää pikapuoliin ja pääset piinailemaan!

).( tänään alkoikin viimeiset luomu menkat ja sumut alkais sitten kuun viimeinen päivä. Huih, niin se vaan aika taas rientää.. Toisaalta kiva päästä taas tosi toimiin, ku edellisestä onkin jo aikaa..
Meillä syödään myös vhh painotteisesti ja kuntokuuri alkoi jo syksyllä. Kyllä siitä liikunnasta tulee hyvälle mielelle ja itse kun ohjatuissa jumpissa niin siellä unohtaa sitten kaiken muun.
Mulla on kans Lady_Gigin tapaan jotenki yltiö positiivinen olo tulevasta hoidosta, toivotaan että se pysyisikin sellaisena

Mä voisin kans puhaltaa tätiä kylään haluaville :whistle:
 
Ei ole täti vielä tännekään ehtinyt. Tuhruttaa jo toista viikkoa. : / Mutta ehkä se sieltä hiipii ja sitten joku aamu yllättää jostain kulman takaa.

Milli81 ja Lady_Gigi Mullakin on ihan sellainen fiilis, että nyt onnistuu! Toivottavasti meidän tuntemukset osuu oikeaan :)

Nella Hienoa että olikin paikat kunnossa, ja huolesi oli turha!

Raitapaitainen Voi itku :( Voimia teille :hug:
 
Tulin kyselemään kokemuksia;

Missä vaiheessa Suprecur on alkanut aiheuttamaan oireita, jos siis on oireita tullut?

Minä aloitin sumut perjantaina 7.1 ja mietin, että johtuuko tämänpäiväiset läheltäpiti-itkukohtaukset siitä vai olenko muuten vain herkillä tai luulosairas.. Eli nyt takana sumuttelua 6 pv.
 
Kiitos Terhi-76 kun selvensit tuota PAS asiaa =) Ja kiitos myös Millille tervetulotoivotuksista ja jos minut tuonne teidän listalle laitat.

Meillä siis tulossa näillä näkymin helmikuussa 1.ICSI:n 1. PAS. Meille jäi tuosta ekasta yrityksestä 2 alkiota pakkaseen, katsotaan josko selviäisivät sulatuksesta jotta siirtoon päästäisiin. Tosin tässä on vielä monta muuta matkaa että sinne siirtoon päästään, pitäisi saada nykyiseltä sairaanhoitopiiriltä maksusitoumus että päästäisiin käyttämään edellisen asuinpaikan sairaanhoitopiirin alueella olevat alkiot. Eivät niitä kuulemma mihinkään siirrä, jos ei maksusitoumusta myönnetä, jää siinätapauksessa nuo edellisestä hoidosta jääneet alkiot käyttämättä ja koko homma pitää aloittaa alusta, mikä sinänsä olisi tyhmää...: /

Voimia kaikille omiin vaiheisiin. Yritän tässä perehtyä teidän tilanteisiin jotta osaan vähän paremmin kommentoida itsekullekin =)
 
Tervetuloa uusille.

Mulla on lääkkeetön pas. Viimeksi arveltiin,että ei tartteisi edes lugesteronia käyttää. Saa nähdä mihin lopputulokseen ne nyt tulee ja tuleeko ovis vai. Eniten jännään sitä mihin päivään se sattuu. MEillä ei taida väestöliitto olla lauantaisin auki. Pitää maanantaina kysellä vielä.

Viimeksi oli muuten HKI:n väestöliitossa puhetta naistenklinikasta. Nykyään ehtivät hoitaa kaikki potilaat sen hoitotakuun puitteissa eli enää ei saa maksusitoumuksia Väestöliittoon. Meilläkin siis edessä taas naistenklinikka jos ei näillä alkioilla tuu vauvaa. Itte kyllä vahvasti uskon siihen ,että onnistaa..jos vaan kamut selviää sulatuksesta.
 
Rebek, mä jouduin juuri jännäämään, ett tuleeko testiin positiivista tulosta, kun jos ei ois tullut niin ei ois siirtoo tehty. Mutta tänään siihen sitten ilmaantui leviä hymynaama! Kyllä oli tääkin yhtä hymyä!!! Siirto olis nytten lauantaina, jos pikkupallero selvii sulatuksesta. Meillä sulattavat vaan yhden, kun optimaalinen siirtopäivä ois sunnuntai. Eli pakkaseen jää 4 palleroo, jos tämä yksi ei selvii ja sitten siirto ois seuraavalla kierrolla. Eli eivät tuhlaa niitä meidän soluja sulatukseen, kun ei oo kai ihan tärppipäiväkään.... Kivaa... :( Nooh, koitan jaksaa olla positiivinen!!! Suuremmat mahollisuudet kai näin saada se lapsi, kun ei luomusti kerran tule. Ja kyllä ollaan harjoiteltukin sitä... :D
 

Yhteistyössä