11-hoidot

Tipetsu Minä kävin hysteroskopiassa pari vuotta sitten. Helppo homma, ei kipuja jälkeenpäin, vain pientä tokkuraisuutta lääkkeistä. Minulta poistettiin pari polyyppia sekä erikoista "röpyliäistä" kohdun limakalvoa. Kohtu kaavittiin muutenkin tyhjäksi. Toinen polyypeista on aivan munanjohtimen suulla, mutta lääkäri silti epäili, ettei ne olisi olleet vaikuttamassa raskaudettomuuteen...
 
JEEEE!!! Mä olen niin onnellinen! Tänään tuli tekstiviesti, että Orgalutranit oli tullu apteekkiin ja samalla hain kaikki reseptillä olevat lääkkeet kotiin. Eli se tarkoittaa, että päästään seuraavasta kierrosta (helmikuun alku) aloittamaan uusi ICSI-hoito, jippii! Vihdoin, johan tätä on odotettu :)
 
Futuremami kiitos informaatiosta :) Soitin itse myös meidän apteekkiin että mitä onko lääkettä jo tullut vaikkei viestiä asiasta ole tullut, no sieltä että hetkinen.. ja todella myös heillä oli lääkettä 1 annoksen paketeissa, sitä 5kpl settiä ei ollut, mutta oli kumminkin. Pyysin vielä varaamaan mulle, ettei kukaan nyt niitä vie.. Eli nyt voi rauhallisin mielin odotella uuden kierron alkua. Jäi sitten 5 päivästä kiinni ettei tähän kiertoon päästy, mutta minkäs teet.

Nyt tsemppiä ja onnea kaikille eri hoidon vaiheissa oleville!
 
Nonniin, nyt tupsahti postissa kaikkia lappusia. Resepteissä mulle näköjään tulee Suprecur nenäsumute ja pistos hoitoon menopur. Millasia tuntemuksia nää teissä herättäny? Mulla ei mitään tietoa näistä.. Onko kelan omavastuu noussut kun tässä lukee kustannuksissa 672,70€ omavastuu? Millon nuo lääkkeet kannattaa hakea ym.?
 
Täällä on nyt sit siirretty 4-soluinen alkio matkaan, toivottavasti myös pysyy kyydissä!:)

Me saatiin paljon hedelmöittyneitä alkioita vielä pakkaseenkin.. 24 rakkulaa tyhjennettiin, niistä 18 munista, joista hedelmöittyi 14 ja 13 lähti jakautumaan... Nyt sitten vaan piinaillaan!! Testipäivä on 31.1.
 
Mizze77: Saittepa tosi paljon alkioita.


Sain tänään soitettua ensimmäisen kerran TAYS:iin! Jee! Kyllä vähän jännitti, vaikka olenkin tällä hoitotaipaleella aika kokenut jo. (Piti varmistaa, etteivät kutsu meitä hoidonsuunniteluun juuri silloin, kun ollaan matkalla.) Nainen siellä luurin toisessa päässä vaikutti ihan mukavalta, joten eiköhän sinne sitten ole ihan hyvä mennä jatkamaan hoitoja, jos (ja kun) tämä viimeinen PAS menee pepuilleen yksityisellä.
Nyt tod.näk. huhtikuussa päästään julkiselle hoidonsuunnitteluun ja neljäs ICSI meille onkin alustavasti suunniteltu sitten toukokuulle. Aika nopsaa toimintaa kyllä mielestäni. Olen ihan positiivisesti yllättynyt.
 
kn071: Yleensä alkiot siirretään tuoresiirrossa neljäsoluisina. Silloin alkiota on viljelty pari päivää. Kun alkio on hedelmöittynyt, se jakautuu ensin kaksisoluiseksi, sitten neljäsoluiseksi ja sitten kahdeksansoluiseksi jne. Pakastealkionsiirrossa alkio on yleensä 8-soluinen.

Alkiossa on sitä enemmän soluja, mitä paremmin se on lähtenyt kehittymään, ja mitä pidempään sitä on viljelty laboratoriossa. Toisaalta jotkut lääkärit pitävät huonona sitä, jos alkio kehittyy liian nopeasti.. Alkion jakautuminen pitäisi siis tapahtua oikeassa aikataulussa.
Joskus alkioita viljellään useita päiviä laboratoriossa, jolloin niissä alkaa olemaan jo niin paljon soluja, että niitä ei kykene laskemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mizze77, onnea piinailuun! Tuo on "piinailusta" huolimatta ihanaa aikaa. Ja ihan käsittämätön määrä alkioita! Huh! Suurperhettäkö aiotte? ;). Hienoa!

kn071 tässä on ihan hyvä "opetusvideo" englanniksi tuosta solujen alkuvaiheen kehittymisestä. Näitä löytyy vaikka millä mitalla Youtubesta. :) YouTube - human development Käytin hakusanana Googlessa "embryo development video"
 
kn071: Punktio meni hyvin, olin tosiaan sen verran "mömmöissä", et aina kun sanoin et sattuu, ni sain heti lisää mömöjä ;) Meinasin jopa unohtaa hengittää jossain vaiheessa, kun hoitaja alko sanomaan, et nyt hengität sisään ja nyt ulos....
Alkion siirto ei tuntunu ollenkaan, mitä nyt se "asettimen" paikalleen laitto, mut muuten täysin kivuton operaatio!
En tajua ite mitään tosta solujen kehittymisestä, mut lääkäreiden mukaan hyvältä näyttää..

Joku_päivä: Samaa sanoi hoitajakin, et meinaatte oikeen suurperheen perustaa!! Tokasin vaan takas, et jos ees tän yhen sais... Itestäkin tuo määrä kuulosti tosi oudolta ja mietin moneen kertaan oonko kuullu jotenkin väärin, mut niissä papereissa oli joka kohdassa se 13.

Nyt alkaa vasta tosiaan jännittää, kestääkö tämä kaveri kyydissä... Ehkä ois vaan parempi olla miettimättä enempää ja siirtää taka-alalle koko juttu, ni saa ehkä yötkin nukuttua!!

Tsemppiä nyt kaikille!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mizze77 Tsemppiä piinailuun! Ja mahtavan katraan saitte myös pakkaseen :) Kyllä niistä nyt on jo pakko tärpätä!

Tipetsu Tervetuloa pinoon! Tehdäänkö teille siis kromosomitestit noiden keskenmenojen/ kemiallisten vuoksi? Siis jo kahden km:n jälkeen? Itsekin olen miettinyt noita testejä, kun meillä takana yksi varhainen keskeytynyt km ja yksi kemiallinen.

Plääh, aika menee liian hitaasti. Täällä vasta kp 4... Klinikalta sanottiin, että blastokysti siirretään vasta 6 päivää ovisplussan jälkeen. No voi haukotus. Miten jaksan oottaa niin pitkälle? :D
 
onnea KAZ plussasta!
selasin vaa pari sivuu taakse päin ku en muista mihin oon viimex jääny...
punktio oli ja meni..siirto oli tänään ja 2palleroa kyydissä joille tehtii kuoren avaus tällä kertaa..testi on sit 2.2
onnea mizze piinailuun kanssa!
 
******************11- hoidot**********************

MiukuMau..............2. icsi………...lyhyt...........vk 3
Joku_päivä.............3.ivf..............................vk 4
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 4
Annuli81..................2.icsi.........pitkä...........vk 4
Michele..................3.icsi............................vk 4
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mörkötys...............1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................3. ivf 2.pas.....................tammikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 5
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
Miimii-75...............1. ivf 3. pas....................vk 4-5
kaz........................1. icsi 1. pas.................tammi-helmik.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
fiia 69.....................3.ivf 1.pas....................tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
kolmisin.................3. icsi pas......................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Heidh....................3. icsi pas.......................helmikuu
futuremami.............2.icsi............................helmikuu
MT79....................2. icsi……….…lyhyt...........vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
myy75...................1.ivf...............................vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf............................vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.............................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi............lyhyt...........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf................................helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Meg......................2.ivf..............................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf.............................maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maaliskuu
kn071....................1.ivf..............................vk 13
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukokuu
Mequ....................1. ivf..............................toukokuu
Talvitaika..............1.ivf...............................toukokuu
chidi......................1.ivf...............................
tipetsu....................1.ivf.............................




*****************Piinailijat************ ********
Nimimerkki..........hoito............... ..alkiot...........PP.......testipv
Smirg.............1.ivf 1.pas.............1...............4........
Mizze77............1. ivf...................1...............0........31.1
nainen83...........3.ivf....................2..............0.........2.2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tipetsu, toivottavasti tutkimuksissa ei löydy mitään ikävää ja pääsette pian yrittään hoitoa!

Onnea kaikille piinailijoille!!
Mizzellä oli kyl aikamonen saalis, toivotaan että niistä saadaan teidän lapset :)

Mites MiukuMau punktio meni?

kn071, mulla on myös suprecur ja pääsit suht vähillä oireilla, mut nekin helpottaa sit pistoksien alkaessa. Menopur on selainen ampullissa oleva lääke, jossa pitää sekoittaa kuiva-aine ja liuotin jonka jälkeen pistetään ruiskulla.
Mulla on oli ekas hoidos Gonal-F joka on sellaisessa kynässä (kuten insuliinikynä) , jota oli kyl helppo käyttää, tulevassa on puregon joka on kas kynässä mut on ilmeisesti hieman erilainen kuin gonal. Hoitaja näyttää kyllä sulle sen pistämisen ja neuvoo lääkkeen sekoittamisen.

Tsemppiä kaikille..
 
Kaarne Juu,nyt "jo" näiden kahden kemiallisen takia omasta pyynnöstäni puoliksi. Lääkäri viime käynnillä kyseli miten jaksan ja totesin ettei millään muulla ole merkitystä kuin pian raskaaksi tulemisella eikä mikään muu asia pyöri mielessä.. Sanoi sitten että kun mulla tätä lapsettomuutta kestänyt pian 8 vuotta,niin kiirehditään nyt,osaksi myös kohtalaisen ärhäkän endon takia. Olin tällä samalla polilla (sama lääkäri myös..) aloittelemassa hoitoja edellisen miehen kanssa,joka onneksi tyssäsi alkuunsa ja pian sitten erottiin..

Iloksi Kiva että kerroit omasta hysteroskopia kokemuksestasi. Rauhotti mieltä :) Toisaalta odotan hysteroskopiaa,koska haluan tietää että kohtu on terve eikä ainakaan mikään möllykkä haittaa raskautumista. Mulla kyllä melko niukat menkat,niin jotenkin tuntuu että se kohtu ei tyhjene vuodon mukana kunnolla. Mutta reilun viikon päästä tähystys ohi ja jospa pian sen jälkeen päästään jatkamaan.Tuskin kuitenkaan samaan kiertoon..

Hieno saalis alkioita Mizze :) Pidän peukkuja!
 
Viimeksi muokattu:
Heips

Punktio takana, eilen.
Ei ollut edelleenkään miellyttävä kokemus. Joskaan ei niin kaamee ku viimeks. Paineet meni taasen alas ja omin jaloin en pois päässyt toimenpidehuoneesta taaskaan.
Isäntä ko näki mut sen jälkeen (oli kyl mukana melkeen kokoajan, mut lähti hakee sokeripitoista mulle siin lopus ko mä olin jalat taivasta kohti huoneessa vielä) ni tänää vaan sano (ja nauro :rolleyes: ) et näytin kuulemma hirveältä juopolta joka on sammunu. Olin kuulemma ihan harmaa ja silmät pääs miten sattuu :vampire:
Eilinen menikin sit pitkälti nukkuen. Veti mehut kyl ihan pihal.
Viimeks en kyl tainnu olla vielä tätä toista päivää kipeä.

15 munista saatiin, sen paremmin en tiedä kypsiä vai ei. Pari rakkulaa jäi tyhjentämättä koska olivat jotenkin huonossa paikassa ja taisivat olla sitä mieltä et ihan tarpeeksi on jo saatu kasaan ja mä väänsin niin paljon jo siin pöydäl.
Viimeksi oli sama saalis, sillon siis oli 15 kypsää joista 8 hedelmöittyi. Näistä kuitenkin vain 4 oli kelvollisia. Yksi laitettiin tuoreena, yksi menetettiin sulatuksessa ja kaksi viimeistä laitettiin yhdessä syksyllä ja niistä saatiin tehtyä plussat.
Perjantaina olis sit siirto. Onneksi se on kuitenkin helppo homma.

Mutta kyllä taas toistan itseäni "ei enää ikinä sinne", siis punktioon...
 
Onnea Mizze77 hienosta alkiosaalista ja tsemppiä huomiseen siirtoon! Jaksamista piinailuun myös Smirg ja nainen83! En malta odottaa että itse olen noin kuukauden päästä samoissa tunnelmissa :)

MUTTA: Kertokaa viisaammat, että jos jarruna on Procren niinkuin mulla, niin tarvitsenko tuota Orgalutrania? Rupesi pelottamaan että jos hoito viivästyykin.. Luulis tosin että ne olis sanonut polilta jotain.. Eli onko kellään tietoa mikä lääkeyhdistelmä seuraa tuota Procrenia? Mietin tässä että pitäiskö soittaa polille ennen ens viikon pistämistä, ettei menis hukkaan jos onkin niin että hoitoon tarvitaan Orgalutrania ja sitä ei ole.. Kukahan senkin on tössinyt? Onneksi näyttää siltä että te tarvitsevat ootte sitä saaneet, eikä kenenkään hoito kaadu siihen!

MiukuMau, harmi että sulla on ollut noin inhottavat punktiokokemukset.. Toivottavasti sun ei tarvitse sinne enää mennä! Alkaa kyllä pikkuhiljaa itseäkin pelottaa, pitää vaan toivoa että kuulun niihin joilla se ei tunnu niin pahalta. Tsemppiä sulle loppuhoitoon!

Ja kaikille muillekin tasapuolisesti tsemppiä ja voimia ja plussajunan odottelua :)
 
Mizzellä oli mahtava alkiosaalis! Onnea siirtoon! Tuohon tähdätään. Tai ainakin parempaan tulokseen kuin viimeksi saadut 5 munasolua, joita ei edes päästy hedelmöittämään...

Miukumaulle tsempit punktiosta toipumiseen! Lepäilet nyt rauhassa ja onnea siirtoon! Niin, ja ymmärsinkö oikein että sulla on edellisestä hoitokierroksesta kotona pienet kaksoset?

nainen83, mitä se "kuoren avaus" käytännössä tarkoittaa?

Mä aloitan huomenna puregonit lyhyellä kaavalla, 125 IU aloitusannoksella kuten viimeksikin. Hoito siis menee toistaiseksi kuten suunniteltu, punktio tulis viikon 5 alussa, jos ensi viikon ultrissa munasarjat on kasvaneet hyvin. Sunnuntaina otin viimeisen primolut norin ja eilen (ke) alkoi vuoto. Mulle tuli noista primoluteista (oletan että niistä johtuu) kauhea väsymys ja vuorottelevat vilunväristykset/hikoilu. Viime yönäkin heräsin ihan lakanat hiestä märkinä.
 
toivelintu, et tarvitse enää orgalutrania. Muakin rupes nimittäin hirveesti hämäämään kun olin ostanut lääkkeet eikä ollut reseptiä orgaan niin soitin hoitajalle ja kysyin, mutta kuulema procren toimii niin kauan ja estää sen oman hormonitoiminnan ettei myöskään ovista pääse tapahtumaan vahingossa.

Eli ihan normaalit kasvatuspistokset oman aikataulun mukaan ja sitten pregnyl ennen punktiota. :) Tsemppiä!
 
Kiitos vastauksesta Lady_Gigi! Nyt ei tarvitse tuon takia soitella sinne polille.. Kaikenlaisia asioita sitä muutenkin tulee aina mieleen just sen käynnin jälkeen, joita ei tajua siinä tilanteessa ajatella/kysyä. Nollaultrakäynnille laitan kysymykset valmiiksi paperille ylös niin ei tartte miettiä jälkeenpäin :)

Katselin tosta pinosta että sulla Lady_Gigi taitaa olla samankaltainen aikataulu kuin mulla? Meillä on punktio siis viikolla 7 tai 8. Oletko jo pistänyt procrenin? Itsellä edessä ens tiistaina. Olis kiva vertailla kokemuksia siitä. Oletko aikasemmissa hoidoissa käyttänyt sitä vai jotain muuta? Toivottavasti kolmas hoito toisi teille vihdoin toivotun tuloksen!
 
Joo, toivelintu, mulla pitäisi olla punktio tosiaan tossa viikolla 7! :) Mä pistin Procrenin jo viime viikon perjantaina. Tänään on jo kp27 eli viikonlopuksi odottelen menkkoja. Uusi tuttavuus oli tämä lääke, kun aiemmat hoidot on tehty lyhyellä kaavalla. Monille ei ilmeisesti tule juuri oireita tästä, minä en valitettavasti kuulunut niihin onnekkaisiin... Mulla alkoi jo 3. päivänä pistoksesta kamalat hikoilut, heikotuskohtaukset, mielialanvaihtelut jne. Lisäksi mulla on lämpö heitellyt niin, että vuoroin hytisen, vuoroin hikoilen, ruumiinlämpö jatkuvasti yli 37. Soitin klinikallekin lääkärille ja kysyin, voiko oireet alkaa näin nopeasti, ja kyllä kuulema voi, kun pistoshormonit piiskaa omia alas. :/ Lääkäri kirjoitti mulle 3pv saikkua, eli saan onneksi levätä kotona pahimmat pois. Ensi perjantaina mulla on 0-ultra ja nähdään, onko sentään oikea tulos ettei turhaan ole tarvinnut kärvistellä.

Kiitos toivotuksesta ja sulle myös onnistunutta hoitoa! :) Ja toivottavasti sä pääset helpommalla procreninkin kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tapahtuu paljon ja piinailijoiden lista pitenee.
Miukumaulle voimia vaikean punktion jälkeen, toivottavasti sinulla on mahdollisuus levätä oikein kunnolla. Ensikertalaisille lohdun sana, että onneksi kaikilla punktio ei ole yhtä rankka kokemus.
Mizzellä oli hyvä saalis, onnea piinailuun. Samoin Smirgille ja Nainen83:lle. Kertokaahan fiiliksiä.
Miten Michelen pistokset? Milloin on seuraava ultra? Toivottavasti se hyperi pysyisi pois. Miten teillä kävi viimeksi sen hyperin kanssa? Saitteko soluja?

Kuudes päivä Suprecurin sumuttelua menossa. Eikä tunnu missään, ainakaan vielä. Hyvä fiilis, toistaiseksi, ja flunssakin on jo voitettu. Olen ilmeisesti niiden onnekkaiden joukossa, jotka pääsevät kovin vähin oirein näiden lääkecoctailien kanssa. Tosin en kyllä kovin pienistä ylipäänsä noteeraa.
Äsken meidän listaa silmäillessäni vasta oivalsin, että nythän on jo viikko 3 loppusuoralla ja punktio olisi viikolla 6. Siis ihan kohta! On ollut ihan sellainen fiilis, että "Se on sitten joskus. Onhan siihen vielä aikaa..."
 
Nunni, pp5 menossa ja vointi hyvä. Kuviteltuja mahan nippauksia on ollut, mutta oon työntänyt ne suosiolla pois mielestä. Menee muuten järki! Mulla siis on testipäivä ensi viikon torstaina, eli onko se siis 27.1. Meen siis veritestiin. Viikko vielä ihmettelyy, en aio pissii tikulle ennen sitä!!! MAltan odottaa.. ehkä... ;)
Jenna -76, mulle tais tulla Suprecurista väsymystä ja kuumii aaltoja, mutta se oli tosi pientä. PElkäsin koko hoidon ajalta pahempaa, mutta selvisin ilman turvotuksia ja muita oireita. Niin ja punktiossa olin niin sekasin, ett meni hyvin. Mulle punktio teki kipeää, mutta lääkkeiden vuoksi se oli siedettävää. Punktion jälkeen pärjäsin ottamalla kaksi kertaa panadolia. Eli meni onneksi helposti!!
Tsemppiä muillekin piinailijoille!!! JA perässä tuleville!!! JAksakaa jaksakaa!!! :D
 

Yhteistyössä