11-hoidot

AdAstra, voi oon niin pahoillani teidän puolesta!!! Nuin ei sais tapahtuu! Laittakaapa joku selvityspyyntö tuosta, kun jaksatte! Mun mielestä nuiden pitäis seuraavaan hoitoon myös lääkkeet kustantaa teille! Henkisestihän tuo on ihan hirveen rankkaa! :hug:
MT79, ei kivaa! :hug:
MiukuMau, kerroppa tarkemmin????
Kaz, miten teillä siellä? Onko pieni vielä kyydissä?
 
Niin juurikin.. :) paljonko lääkkeet maksaneet ku ootte hakenu ne apteekista? Paljonko tietää varata tilille rahaa, et saa ne lääkkeet sieltä?



Kn071: Elikkäs esim vuoden 2010 lääkekatto on 672,70 e (en tiiä mikä on tänä vuonna kattona) niin kun se menee yli niin sitten saa ne korvaukset yli menneeltä summalta. Mulla oli niin että 2010 alussa ostin lääkkeitä IVF hoitoon ja nyt kun mulla on tänä vuonna IVF 2 niin lääkereseptit sain lääkäriltä viime vuoden lopussa, eli nämä lääkkeet ostin 2010 lopussa, meni toi lääkekatto rikki. Apteekissa antoivat kelan paperin ja reseptistä teki jonkun lapun ja sit se kuitti mikä tulee viimeisistä ostoksista niin sekin pitää kelalle lähettää. Puoli vuotta aikaa lähettää. Kela sai minun kirjeen 10.1 ja rahat tuli tilille 28.1, eli aika nopeeta toimintaa:) Toivottavasti ei ollut liian sekavaa, mut apteekista kannattaa kysyä, en mä itsekkään olisi tajunnut tuota.

Täällä on ikäviä uutisia joillakin, voi että, varmasti harmittaa :| Olen pahoillani teidän puolesta!
 
kn071 Minulla taisi Suprecur-satsi maksaa noin 94e (riittää tähän hoitoon) ja Menopur satsi (10(150IU) piikkiä=20 ampullia) 338e ja niiden pitäisi riittää myös tähän hoitoon. Eli yht 432e.
Vielä pitää ilmeisesti ostaa Pregnyl kypsennystä varten(hintaa en ole tarkastanut), mutten ole siihen saanut reseptiä vielä. Niin ja luulisin, että Lugesteronia myös. Siihenkään ei ole reseptiä.
Riippuu paljon määristä mitä sinulle on määrätty ja varmaan lääkkeistäkin. Mutta tuon 1000e pitäisi kyllä riittää.
Itse varauduin maksamaan luottokortilla, jos kate olisi riittänyt tilillä.

MiukuMau :hug: Voi ei :(
 
Onpas täällä paljon huonoja uutisia :( jaksuja kaikille!!!
Surullista toi AdAstran tapaus, iso lohtuhali sinne! Tuntuu, että tässä on niin monta mutkaa matkassa muutenkin, että sais kyllä kaikki teknisesti edes mennä putkeen, eikä tollasia vastoinkäymisiä soisi enää kenellekään. Mutta vaikuttaa siltä, että käsittelette tämän hyvin :) eli kovalla tsempillä vaan eteenpäin ja uuteen hoitoon. Ja hyvä juttu, että saatte ensi hoidon ilmaseks. Tosin mäkin oon sitä mieltä, että ainakin tän pieleen menneen hoidon lääkkeet oisvat saaneet korvata myös.

Tsemppiä myös muille kovia kokeneille!!! Uskotaan, että tässä kaikessa vielä hyvin käy :)

Mites muut piinailijat? Onko tuntemuksia?
Täällä ei mitään, vähän ton kaltaista kuin Joku_päivä kuvaili, mutta mulla ei ole ainakaan rinnoissa mitään tuntemuksia. Nyt pp7. La-su yöllä tuntui outoa vatsakipua, ja silloin alussa vatsa oli varsinkin iltaisin ihan palloksi turvonnut, mutta nyt ei ole enää mitään. Ihan kevyitä menkkakipuilun tapaisia, mut esim viime hoidossa (pieleen menneessä) oli pp6 kovia menkkakipuja, ja nyt ei ole niitäkään. Se on onneks hyvä asia, masennuin silloin ihan hirveesti jo siinä vaiheessa. Voi kun kaikki nyt menis hyvin. Aiotteko testailla millon? Mä aion pysyä lujana ja testata vasta ens viikolla. En edes uskalla ajatella koko asiaa, olis taas niin kauhea pudotus se nega. En suostu sitä edes aattelemaan. Yritän vaan pysyä iloisella mielellä ja onneks oon ihmeen hyvin tällä kertaa siinä onnistunutkin :)

Positiivisia ajatuksia jokaiselle, kiva kun ei tarvitse rämpiä tässä suossa ihan yksin :heart:
 
Vielä noista hinnoista, että Pregnyl on tosi halpa, muistelisin että 7euroa, mut saatto olla esim. 12 euroakin. Sitä kannattaa ostaa aina varalle toinen satsi siltä varalta, että ampullit hajois, mutta sen ne varmaan klinikalla kertovatkin. Säilymisaika siinä oli muistaakseni aika pitkä, vuoden tai kaksi, niin ku muillakin lääkkeillä usein on.
 
eipä onnistunu taaskaan..ei olis pitäny testailla sillo maanantaina :mad:
mitä opimmekaan tästä..ei kannata testailla ajoissa,varsinkin jos joutuu piikittää pregnyliä piinaviikolla!!
aijon mennä kyl veri testii vielä..
hoidot meillä jatkuu ehkäpä sitten keväällä kun rahaa on kasassa taas!
onnea muille!
 
Moi kaikille! Olen taustaillut vain, kun ei oo oikeen mitään kerrottavaa ollut, odottelua vaan... Täällä on tapahtunut vaikka mitä, laidasta laitaan onnistumisia ja epäonnistumisia.

nainen83 ja MiukuMau: pahoittelut :( :hug:

Ja tuo AdAstran tilanne on kyllä ihan järkky, eihän noin voi käydä! :mad:

Onnea plussanneille :flower: ja toivottavasti kazilla kaikki hyvin!!

Meillä oli nyt tänään sitten vihdoin suunnittelukäynti, ICSI olis näillänäkymin tarkoitus tehdä. Niin elättelin tioveita, että päästäis heti alottamaan, mutta maaliskuun menkoista sitten vasta. Eli sumuttelut alkaa huhtikuun puolella sitten, jos menkat tulee kaavan mukaan... Blaah, lisää odottelua... :( Mutta listaan voi mulle päivittää tuon huhtikuun. Vaikka lääkäri kyllä vielä sanoi, että voi olla ettei päästä vielä ees tuolloin alottelemaan, jos klinikalla täyttä. Mutta meillä paukkuu hoitotakuu maaliskuun alussa, niin ei kai ne voi sitten enää kieltäytyä??

Lääkäri kommentoi taas miehen spermanäytteitä, kun viime vuonna inssien aikoihin sperman määrä laski puolessa vuodessa 11 miljoonasta 0,5 miljoonaan. Syytä on yritetty selvittää kromosomeista lähtien, mutta mitään poikkeavaa ei oo löytyny. Jatkuvasti vaan kyselevät, että käyttääkö mies jotain steroideja, kun urheilija, ja kyllästymiseen asti saatu selitellä, että ei todellakaan käytä... Onko muilla ollut tällaista? Tänään sitten lääkäri sanoi, että otetaan vielä yksi näyte ennen hoidon aloitusta, että katsotaan, että onko siellä enää mitään jäljellä!!! Ei noin voi sanoa!!! Ei tuntunu kauheen kivalta... :'( Itse uskon, että miehen tulokset on varmasti nyt parantunu, kun on käytetty kaikenmaailman vitamiineja ja ite ainakin kommentoi, että nyt on muutenkin energisempi olo ym.

Tsemppiä piinailijoille ja kärsivällisyyttä odottelijoille! Sitä täällä ainaki kaivattais...
 
Heippa vaan kaikille! Tänään kävin ultrassa, ja piikittelyt siirtyy kuukaudella eteenpäin, kysta löytyi vasemmasta munasarjasta, joten lääkäri oli sitä mieltä, että "hoidetaan" se pois e-pillereillä, ja piikittelyt aloitetaan siis vasta kuukauden päästä... Että näin meillä.

Onnittelut plussanneille!

nainen83, MiukuMau ja AdAstra pahoittelut teille, ja voimia!
 
Joo kannattaa :) Mun lääkäri käski ostaa kaksi, kun oon jo pari kertaa joutunu pistää lauantai-iltana, ja silloin ei saa mistään siihen hätään uutta jos hajoo... se kun on niin tärkeetä laittaa oikeaan aikaan.
 
kaz
Ultrassa köllötteli 7-8 mm papu, jonka sydänäänet lääkäri laittoi ultralaitteella kuulumaan asti. ICSI:n tuoresiirtoplussassa 7+2 löytyi n. 4mm papu ja nyt on kuitenkin vasta 6+6. Jospa se siitä. =) Seuraava ultraus ensi viikon torstaina.
 
Meg
kaz: Ihanaa että siellä oli elämää:) Varmaan aika moni (myös minä) jännännyt että miten sulla kävi ja onneksi hyvin.

Lili: Pregnyl on varmaan tärkein tässä hoidossa ja se on pakko pistää kun on määrätty, viimeksi luotin mieheen että se ei riko sitä ampullia, mutta olisi voinut vahinko käydä, mites se pregnyl muuten säilyy jos jää ylimääräiseksi? (senhän voisi käyttää seuraavassa ivf jos tarvii mennä sellaiseen)
 
Ihanaa, kaz, onnea munkin puolesta!!! :)

Ja Meg, Pregnyl säilyy pitkään, mulla jääkaapissa viime vuonna ostettu, menee vanhaks 07/2012... eli kerkee käyttää vaikka pikkukakkoseen jos tässä hoidossa tärppäis :LOL:
 
******************11- hoidot**********************

Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
fiia 69.....................3.ivf 1.pas.....................vk 5
kolmisin.................3. icsi pas.......................vk 5
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 6
iloksi.....................1. icsi.......pitkä................vk 6
myy75...................1.ivf........... ..... ...............vk 6
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 6
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Heidh....................3. icsi pas.......................helmikuu
futuremami...........2.icsi........... ..................helmikuu
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf........... ............ .....vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.......... ........ ...........vk 8
SaaraX..................4. ivf .............................vko 8
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi........... .lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf........... ....... ..............helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 9
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk11
Meg......................2.ivf.......... ... .................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf............ .......... .......maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maaliskuu
HalleB...................2. icsi............................maaliskuu
AdAstra.................2. ivf/icsi…….................maaliskuu
kn071....................1.ivf.......... ..... ...............vk 13
chidi......................1.icsi........................huhtikuu
Susirouva..............1. ivf..............................toukokuu
Mequ....................1. ivf..............................toukokuu
Talvitaika..............1.ivf........... .......... ..........toukokuu
Kevätkello..............1.ivf.......... .....................toukokuu
tipetsu...................1.ivf........ ....... ..............
kaz........................1. icsi 1. pas.................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
MT79.....................2. icsi……….…..........
Miimii-75................2.ivf....................
nainen83................4.ivf...................
MiukuMau...............2.icsi 1.pas……

*****************Piinailijat************ ********
Nimimerkki...........hoito.….............. alkiot...........PP.......testipv
Lili_78................3.icsi................2...............7..........9.2
Mörkötys.........1.ivf/icsi1.pas.......1..............6.........10.2.
Annuli81............2.icsi...................1..............6.........7.2.
Joku_päivä........3.ivf....................1..............6........7.2.
Michele...............3.icsi.................1..............6.........


****************:heart:plussanneet:heart:*********************
Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi.........PP
Smirg.............1.ivf 1.pas.............:heart:............vt/130.......13
Mizze77............1.ivf...................:heart:... .........vt/194.......12
 
mulla on lääkkeinä suprecur 2x10mg ja menopur 75IU. Mullahan näkyy olevan tuo menopur annos paljon pienempi?? Miksihän?


kn071 Minulla taisi Suprecur-satsi maksaa noin 94e (riittää tähän hoitoon) ja Menopur satsi (10(150IU) piikkiä=20 ampullia) 338e ja niiden pitäisi riittää myös tähän hoitoon. Eli yht 432e.
Vielä pitää ilmeisesti ostaa Pregnyl kypsennystä varten(hintaa en ole tarkastanut), mutten ole siihen saanut reseptiä vielä. Niin ja luulisin, että Lugesteronia myös. Siihenkään ei ole reseptiä.
Riippuu paljon määristä mitä sinulle on määrätty ja varmaan lääkkeistäkin. Mutta tuon 1000e pitäisi kyllä riittää.
Itse varauduin maksamaan luottokortilla, jos kate olisi riittänyt tilillä.

MiukuMau :hug: Voi ei :(
 
kn071, tuota menopur lääkettä saa erikokoisissa ampulleissa, siksi varmaan sinulle 75IU ja varmaan näitä ampulleja on sitten useampi kappale.
Ja yleensä eka hoito tehdään pienemmillä annostuksilla kun ei tiedetä tarkkaan miten reagoit lääkkeeseen. Hyperstimulaatiota halutaan välttää.. (eli rakkuloita kasvaa tosi paljon ja munasarjat keräävät nestettä punktion jälkeen, voi vaatia pahimmassa tapauksessa sairaalahoitoa)
 
MiukuMau, nainen83 ja Miimii75, voi harmitus! Tosi kurjaa... :hug: Jaksamista ja tsemppiä seuraaviin hoitoihin sitten kun niiden aika koittaa...

Kaz, ihana kuulla, että siellä jaksaa pikkusydän pamppailla. Oli varmasti ihana kuulla itse. Hieman tipahdin, että montako siellä on ja minkä ikäisiä? ja onko siis kaksi eri ikäistä?!? Jaksaisitko täsmentää? :confused:

Palaillaan!
 
Joku_päivä: 6. piinapäivä siis meneillään, rinnat ovat jonkin verran turvonneet ja kipeät, maha on turvonnut, toissapäivänä ja eilen vihlaisi silloin tällöin munasarjojen kohdilla, tänään ei enää. Tänään pistin vielä yhden satsin Pregnyliä. En siis tiedä, mikä johtuu siitä ja mikä jostain mahdollisesta muusta. Kaksi kertaa olen plussannut (joista kerran meni kesken), jolloin oireet olivat aivan selvät. En vaan millään muista, minä piinapäivänä ne alkoivat. Mies taitaa olla hermostuneempi kuin minä. Kyselee koko ajan tuntemuksista. Hermostuttaa. Miten tänään sinun tuntemuksesi?

MiukuMau: Voi ei!

Kaikki muut: Tsemppiä kovasti, oli sitten hoidot missä tahansa vaiheessa...
 

Yhteistyössä