.

  • Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Jos mieheni tekisi rikoksen, ja joutuisi vankilaan..
Vaikka 'vain' avovankilaan, ja vaikka 'vain' mitättömistä talousrikoksista (kuten täällä tuntuu olevan niitä lieventäviä asianhaaroja, jolloin se tuomio ja rikos ovat melkeimpä hyväksyttyjä, tai 'ihan ok' ) , minä en kävisi katsomassa, eikä taatusti yksikään lapseni astuisi vankilan alueelle.

Minä en ymmärrä teitä, miten avovankilassakaan olo voi olla ihan hyväksyttävää, ja miten lapsen oleskelu siellä on ihan kivaa???
Eli sä hylkäisit miehes täysin?

Kyllä.

Mies tietää moraalini, ja on tähän mennessä kyllä täysin samaa mieltä kanssani.
Jos hän kääntäisi kelkkansa totaalisesti, muuttuisi toiseksi ihmiseksi kuin mitä on, saisi hän mennäkkin.

Enkä katso lasteni parhaaksi ja oikeudeksi juosta vankilassa ylläpitämässä suhdetta isäänsä.

Sellaista isää ei tarvitse tuntea.
tässä on hyvin pitkälti munkin näkökanta.

JOS alkujaan olisin moraaliltani sellanen, että ei se niin justiinsa, tuhlatkoon vaikka muiden rahat, ni eihän se sit missään tunnu. Mutta kun tilanne on mikä on. Jos mieheni alkaisi talousrötöstelemään ei hän enää olisi se mies, jonka nain.
 
Hienoa että lapsi pääsee tapaamaan isäänsä.

Pedofiilit eivät taida päästä tuonne avopuolelle.... Ovat jo suljetussa sitä alintakastia. Mikä on mielestäni aivan oikein.

JA viisastelijoille .. Ihminen voi muuttua , vaikka olisi istunut varkauksista linnassa pariinkin kertaan. Jos ihminen vain itse haluaa. Ei kaikki jää ns. sille tielle ja jatka kaiken "kääntämistä" vain sen takia , että saa rahaa tai tavaraa jota myydä.

Mä tunnen henkilökohtaisesti montakin ihmistä, jotka ovat linnassa istuneet. Avovankilassa ja suljetussa. Aikanaan. Nykyään ovat työssä käyviä kunnollisia ihmisiä.
Että sellaista.

 
vieras
Mikä tarve ap:lla on jatkuvasti mainostaa "MINUN MIEHENI ON VANKILASSA"?

Sähän olit ennen PikkasenPyöree tai vastaava, ja muistaakseni olit eroomassa koko ukosta kun oli ihan kusipää valehteleva juoppo mut nyt oot ottanut takasin. Onnea vaan...sitä tarvitset!

Mä häpeisin tollasta miestä. Ja kaiken sen jälkeen mitä tehnyt niin en ottas takas, en ikinä!
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
Niinpä!
Mun mielestä rikos on rikos.

Linnatuomiot on rikollisille. Miten sellaista voi vähätellä. Jos raharikos olisi ok, ei niistä linnaan edes joutuisi. Pikkasen on hämärtynyt nykyään ihmisten moraali.
ne pankinhohtajat ym isot talousrikolliset ei edes joudu linnaan, mutta tavis matti meikäläinen joutuu, vaikka olisi vain ajatellut että perheen olsi saatava leipää, eikä muuta keinoa enää keksinyt
 
Täällä kun aina keuhkotaan että vanhemmat siirtävät omaa arvomaailmaa lapseen, esim uskontoa, niin eikö tässä tapauksessa vanhemmat viesti lapselle että rikos kannattaa?
Joskus oli ketju että mitä sellaista pitää lapsen tehdä ettei vanhemmat pidä yhteyttä, ja siihenkin löytyi vastauksia.
Itse en tunne rikollisia, enkä edes halua tuntea.
 
vieras
Taidan minäkin aika pumpulisssa elää kun hieman kauhistuttaa tuolainen että joku lapsi joutuu menemään vankilaan tapaamaan isäänsä ja kun ei itse tunne yhtään ihmistä joka ois vankilassa ollut ja toivottavasti ei tarvi tunteakkaan.
 
vieras
Teille ketkä sanoitte, et hylkäisitte omaisen, jos se joutuis vankilaan: Mitä, jos miehesi tulisi paikalle, kun joku hullu yrittäisi juuri tappaa sinua ja lapsianne ja lopulta tämä hullu olisikin se joka kuolee. Käännättekö silloinkin selkänne miehellenne, jos joutuisi vankilaan siitä syystä, että puolusti perheensä henkeä?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teille ketkä sanoitte, et hylkäisitte omaisen, jos se joutuis vankilaan: Mitä, jos miehesi tulisi paikalle, kun joku hullu yrittäisi juuri tappaa sinua ja lapsianne ja lopulta tämä hullu olisikin se joka kuolee. Käännättekö silloinkin selkänne miehellenne, jos joutuisi vankilaan siitä syystä, että puolusti perheensä henkeä?
No eri asia!
Jos ukko ois tehnyt petoksia ja huijannut vielä mun nimissä rahaa vaan sen takia että saa ryypätä ja rellestää. Niin totta munassa sen jättäsin, menisi vankilaan tai ei!
 
Ai, no mä en kyllä yöksi lasta koskaan mihinkään edes avovankilaan jättäisi :)
Voisin kyllä käydä lapsen kanssa tapaamassa isäänsä.
Ja tiedän kyllä millaisia paikkoja nuo ovat, parikin kaveria niissä päiviään vietellyt mutta se ei kuitenkaan ole lapsen paikka, vaikka siellä se isä olisikin.
Ei siellä ilman syytä olla, lusikoon tuomionsa ja sitten yökyläilköön lapsi hänen luonaan..
Ja aika pienen lapsen sinne kahdeksi yöksi laitat..
Oma on valintasi, tuskin saakaan mitään elinikäisiä traumoja, mä vaan sanoin mielipiteeni :)
 
Täällä löytyy yksi luonnoton lapsi joka ei saanut mitän traumoja tai kokenut millään lailla ahdistavaksi vierailua vanhilassa. :wave: (vai pitäisiköhän sittenkin vetää tuo kortti esiin aina tiukan paikan tullen ja selitellä sillä ongelmiaan???)

Olin jotain 12v kun eräs sukulaispariskunta joutui vankilaan. Meille lapsille oli kerrottu heidän taustoistaa, vähän siitä mitä olivat aikanaan tehneet ja miksi siis tuonne joutuivat. Samalla se toimi tietynlaisena varoituksenakin siitä mitä voi seurata jos elelee lakia vastaan. Tämän pariskunnan molemmat osapuolet olivat raitistuneet ja kääntäneet elämänsä suunnan jo ennen tuomin täytäntöönpanoa ja heillä oli pikkasen alta vuoden ikäinen vauva.

En kokenut tuolloin joutuneeni mihinkään pelottavaan paikkaan missä murjaajat pyörivät ympärillä jne. Lähinnä se muistutti mielestäni jotain koulun jumppasalia missä oli paljon pöytiä joissa ihmiset sitten istustelivat juttelemassa, löytyi myös nurkkaus jossa oli pienille leluja ja siellä leikin vauvan kanssa. Syötiin karkkeja ja piirreltiin. Eikä tuo 4v pikkuvelikään tuntunut mitään traumoja siitä saaneen.

Ja ennen kuin joku kerkeää sanomaan että nuo elämänsuunnan muuttamiset on hetkellisä ja siviiliin päästyään vangit palaavat rötöstelemään jne, niin tuosta kysesestä tapahtumasta on nyt aikaa 20v eikä kumpikaan pariskunnan osapuoli ole tänä aikana tehnyt mitään rikollista ja ovat pysyneet raittiina kumpikin. Saaneet toisen lapsenkin ja kasvattaneet nämä itse aikuisiksi (no, nuorempi vielä vähän alle täysi-ikäinen mutta kuitenkin). Eli en näe kyllä mitään syytä siihen miksi nämä lapset olisi pitänyt huostaanottaa vain sen takia että vanhempansa ovat joskus tehneet jotain rikkollista ja sovittavat näitä rikoksiaan sitten vankilassa. Kyllä noilla lapsillakin on oikeus vanhempiinsa!

Ja toinen sukulainen istui muinoin totaalikieltäytyjänä omien aatteidensa takia. En ymmärrä sitäkään miksi hänet olisi pitänyt hylätä vain sen takia että sattuu olemaan pasifisti. Mutta meitä ihmisiä on tosisaan erilaisia.
 
Voi luoja
Isä ja lapsi ovat KAHDEN!!! Lapsi ei tapaa muita vankeja, ei vartijoita... He ovat KAHDEN!!! Joten mikä on ongelma? HE OVAT KODINOMAISISSA OLOISSA KAHDEN!!!!

Tätä ei moni ymmärrä... Olkoon mitä murhaajaa tai tappajaa tahansa, niin lapsi ei vaarassa siellä ole. Piste.
 
Ennemmin uskaltaisin laittaa lapseni vankilaan valvovien silmien alle kuin antaa tavata vapaalla olevaa rötöstelijä-isää hänen kodissaan, siis jos isällä olisi alkoholia tai vaikka huumeita kuvioissa ja kaverit sen mukaisia.
 
Ihme haloo täällä :eek: . Jos mun mies joutuis vankilaan niin toki ois sokki ja olis tavallaan eri mies koska en tunne miestäni rikolliseksi, mutta SILTI en todellakaan hylkäis! Kävisin yhtälailla, veisin lapsia sinne, ja liitto jtkuis kuin ennenkin. Eri asia toki esim murhatuomio tai muu kamala mutta ap:lläkin näemmä "vain" raharikos eli mies ei ole kykeneväinen tekemään mitään sairasta näemmä ja siksi sellaiselle omalle miehelle luottaisin lapseni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Voi luoja:
Isä ja lapsi ovat KAHDEN!!! Lapsi ei tapaa muita vankeja, ei vartijoita... He ovat KAHDEN!!! Joten mikä on ongelma? HE OVAT KODINOMAISISSA OLOISSA KAHDEN!!!!

Tätä ei moni ymmärrä... Olkoon mitä murhaajaa tai tappajaa tahansa, niin lapsi ei vaarassa siellä ole. Piste.
No niinpä!!

 
vieras
Juu ei..en ylipäätään seurustelis sellasen pikkupojan kanssa joka huijaa muilta rahat ja kaikenlisäks ryyppää ne :D Tuntuu kyllä hieman vieraalta ajatus että oma mies tai kukaan muukaan tuntemani ihminen ois noin tollo. Oliks tää se sama juttu että ukko oli ottanut pikavippejä muiden nimissä ja jäänyt sit kiinni? Ei tsiisus..
 
haisu
Jos minun mieheni joutuisi vankilaan, niin taatusti ilahtuisi enemmän siitä, että MINÄ menisin sinne perhetapaamiseen ja yökylään, mitä lapsi. Lapen kanssa siellä voi piipahtaa tiheämmin lyhyitä aikoja, varsinkin noin pienen. Tietenkään en voi tietää onko aloittaja yhdessä lapsensa isän kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Hienoa, että tapaa isäänsä, tuskin tuosta mitään traumoja lapselle jää, ihmettelen vaan, että joku viittii pysyä yhdessä henkilön kanssa, joka on vankilassa.
Mutta tiedätkö ovatko yhdessä?Kai sitä voisi lapsi isäänsä tavata vaikka olisi eronneetkin.

 
m
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
no voi elämä..missä sä oikein asut jossain mielikuvitusmaailmassa :eek:
kyllä tuo kuulu monenkin perheen elämään vankilavierailut.

vankiloita on monenlaisia suomessa, avotaloja ei edes erota vankiloiksi enään.
Mäkin elän mielikuvitusmaailmassa.
Ikää 32 v eikä tuttava- saatikka ystäväpiirissä tai suvussa ole ketään, joka olisi vankilassa.
Kyllä mä vähän mietin, millaisten ihmisten kanssa olen tekemisissä.
Peesaan... eikä se pointti varmaan olekaan se, että minkälaisia ne rakennukset on, kyllä mun mielestä silläkin on merkitystä että miksi sinne vankilaan on joutunut... vai syyttömänäkö kaikki tietty? :D
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ei..en ylipäätään seurustelis sellasen pikkupojan kanssa joka huijaa muilta rahat ja kaikenlisäks ryyppää ne :D Tuntuu kyllä hieman vieraalta ajatus että oma mies tai kukaan muukaan tuntemani ihminen ois noin tollo. Oliks tää se sama juttu että ukko oli ottanut pikavippejä muiden nimissä ja jäänyt sit kiinni? Ei tsiisus..
Kyllä, juuri sama tapaus!
 
Tuskin lapsi traumoja saa.
Kivaa, että lapsi saa tavata isäänsä.

Mutta minä henk.koht. en halua olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka on vankilassa. Ei sinne syyttömänä joudu - rikos se on talousrikoskin, petos, jne :flower:
 

Yhteistyössä