17-v Milla leipoo kakkuja päästäkseen lääkäriin :(

  • Viestiketjun aloittaja hyvinvointiyhteiskunta?
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Myis ennemmin piirakkaa,se maistuis näin kesällä.

MG!

Tilauskakkusivuilta:

Helsingin kaupungin ympäristökeskus

Today at 1:51pm

Hei Millan tilauskakut! Olemme saaneet yhteydenottoja liittyen elintarvikealan toimintaanne. Tarvitsisimme teiltä ilmoituksen elintarvikehuoneistosta ja omavalvontasuunnitelman. Otatteko yhteyttä puhelimitse 09 31014000 (ma, ke-pe 9-12 ja ti 9-15) tai sähköpostilla: elintarviketurvallisuus@hel.fi. Kiitos ja hyvää alkukesää!
 
vierailija
MG!

Tilauskakkusivuilta:

Helsingin kaupungin ympäristökeskus

Today at 1:51pm

Hei Millan tilauskakut! Olemme saaneet yhteydenottoja liittyen elintarvikealan toimintaanne. Tarvitsisimme teiltä ilmoituksen elintarvikehuoneistosta ja omavalvontasuunnitelman. Otatteko yhteyttä puhelimitse 09 31014000 (ma, ke-pe 9-12 ja ti 9-15) tai sähköpostilla: elintarviketurvallisuus@hel.fi. Kiitos ja hyvää alkukesää!
Mitä tää tarkoittaa käytännössä? Milla joutuu tekemään selvityksen siitä pöydällä olevasta kissasta ....
 
vierailija
Mitä tää tarkoittaa käytännössä? Milla joutuu tekemään selvityksen siitä pöydällä olevasta kissasta ....

Pitäs olla ainakin omavalvontasuunnitelma, se pitää löytyä laadittuna ennen toiminnan alkamista eli pitää löytyä esim jääkaapin lämpötilat seurattuna ja kirjattuna. Luulen et ilmoitus elintarvikehuoneistosta pitää myös löytyä mutta sitähän ei ilmeisesti ole kun sitä kysyvät, ei voi antaa jälkikäteen.
 
vierailija
Mitä tää tarkoittaa käytännössä? Milla joutuu tekemään selvityksen siitä pöydällä olevasta kissasta ....

Ei varmaan enää auta selvitys siitä. Se on ollut todistettavasti samassa tilassa kuin myytävä elintarviketuote joten juttu on aikalailla selvä. Millan äitihän sanoo jossain haastattelussa ette omia synttärikakkuja ole kererry tekemään kun kaikki on mennyt myyntiin.
 
vierailija
Hänellä on siis päänsärkyä, ja sen vuoksi haluaisi niskan magneettikuvaukseen. Ehkä julkisella puolella on jo pään magneettikuvaus tehty, eikä siinä todettu poikkeavaa. Tyttö on saanut päähänsä, että haluaa niskankin kuvattavan magneetilla, eikä siihen julkisella enää suostuttu. Harvemmin niskan magneettikuvauksella kuitenkin pääsäryn syy selviää.
Tytöllä oli yksityisen lääkärin lähete yksityiselle niskan magneettikuvaukseen, tytöllä epäiltiin vakavaa sairautta nimeltä chiari, nyt kuvaus tehty ja asiat menossa eteenpäin. Vero asiat on myös tytöllä kunnossa, on mun sukulainen ja tiedän hyvin hänen tarinan! tekee kakkuja koska hän haluaa olla vahva ja taistella, muutaman kerran lähtenyt kakkujen teon jälkeen ambulansilla päänsärkyjen takia sen takia kun päänsärky vienyt tajun tytöltä. Nivelet menee sijoiltaan, onneksi nyt on tuet. Lääkäri todennut myös että tyttö on yliliikkuva ja nähnyt sijoiltaanmenoja
 
vierailija
mä oon saanut vuoden alinta vammaistukea mutta mulla lääkekulut 150e kuussa, sairaalakulut 150ekuussa, oon pyörätuolissa ja mulla ei ollut silloin eds diagnoosia vaan crps 2 diagnoosi ja invalidisoiva päänsärky diagnoosi, en saanut silloin olla 3tuntia pidempään yksin ja mulla kävi kotipalvelu auttamassa, ikää mulla on 17vuotta. tosin silloin ei ollut noita kuluja, nyt uus hakemus ollut 8vko ja lupas et päätös tulee pian, nyt siis noi kulut, tosi hyvä lääkärin todistus, ja tilanne muuttunut todella huonoon, en voi opiskella, oon sairaalassa joka viikko ja jatkuvasti ambulanssilla, tarvin valvontaa ja apua koko ajan, apuvälineitä ja tukia on paljon, päänsärky hallitsee mun elämää, avustajakin haussa, lääkäri laitto kelaan suosituksen et saisin korotettua tai ylintä vammaistukea todella vaikean tilanteen takia, toivotaan parasta. mut kela ei saa sanoa ennen hakemuksen laittoa ettet saisi hakea uudestaan, kyllä saat hakea uudestaan eikä oo mitään takarajaa, millanen sun tilanne on? onko apuvälineitä? ylimääräisiä kuluja? muita sairauksia? mulla siis nyt diagnoosit: EDS 3, HMS, CRPS 2, laaja paha hermovaurio, vakava päänsärky oireyhtymä, krooninen komplensoitunut migreeni, päänsärky oireyhtymä, invalisoiva päänsärky ja lisäksi nikamien vamma ja chiari epäily. lääkkeitä otan päivässä säännöllisinä 8 ja tarvittavia menee yleensä 5 eli 13pilleriä päivässä, tajuttomuus kohtauksien takia en saa olla yksin kotona jos oon niin en saa nousta sängystä ollenkaan, tarvin apua pukemisessa, muistamisessa, peseytymisessä, kotona liikkumisessa, ulkona pyörätuolilla kulkemisessa... ja en voi siivota enkä laittaa ruokaa, mulla kädet pettää alta, ei kestä nostaa tai olla ylhäällä, välillä eivät toimi ollenkaan yms.


Näin kertoo facebookissa. Ihme että tuossa pystyy vielä vääntämään parisenkymmentkin kakkua päivässä....
Olet kopioinut tämän salaisesta ryhmästä, nyt lennät ryhmästä ulos, säännöissä lukee ettei saa jakaa ryhmästä pois asioita!
 
vierailija
Pääsee jos on perusteet.Toisaalla kerrottu että pää kuvattu ja normaaliksi todettu.Niskasta tuskin syy löytyy.Julkinen ei voi toteuttaa kaikkia potilaiden päähänpistoja,siihen ei verorahat riitä.Jokainen maksakoot sellaiset itse.Tai valittakoot lehdissä josko joku tarjoaisi.Tässä maassa on muitakin sairaita.Olisiko aika sponsoroima heitäkin välillä?Tämä on saanut jo aiemminkin lehtien välityksellä tutkimuksia yms.vaan kun mikään ei riitä
Uskotteko kaiken lukemanne? Millalla epäily vakavasta sairaudesta joka selviää vain niskan kuvauksella, siitä ihan paperi olemassa todisteena, Millalla on diagnosoitu EDS lll ja CRPS 2.
 
vierailija
:sneaky: jos pystyy leipomaan parikymmentä kakkua päivässä, silloin ei ole siinä kunnossa että tarvitsisi kotihoidon pesemään ja pukemaan itsensä.
mitä tulee muistamiseen johon kertoo myöskin tarvitsevansa apua: on se kumma että kognitio riittää kuitenkin niinkin moniosaiseen ja pitkäkestoiseen toimintaan kuin kakun leipominen. Ja vielä moneen kertaan päivässä.

hienoa että nuori viitsii jotakin tehdä mutta tuon sairastamisella mässäilyn voisi jättää kyllä pois. Loukkaavaa niitä sairaita kohtaan jotka oikeasti eivät sairauden takia kykene tekemään asioita itse.
 
vierailija
Uskotteko kaiken lukemanne? Millalla epäily vakavasta sairaudesta joka selviää vain niskan kuvauksella, siitä ihan paperi olemassa todisteena, Millalla on diagnosoitu EDS lll ja CRPS 2.

Seiskassa tyttö itse sanoi että hänellä oli diagnosoitu crps mutta se kumottiin. Eli ei ole enään virallinen diagnoosi ! Vaan kertoi seiskan toisessa että syy löytyi ha se oli eds eikä se crps....
 
vierailija
:sneaky: jos pystyy leipomaan parikymmentä kakkua päivässä, silloin ei ole siinä kunnossa että tarvitsisi kotihoidon pesemään ja pukemaan itsensä.
mitä tulee muistamiseen johon kertoo myöskin tarvitsevansa apua: on se kumma että kognitio riittää kuitenkin niinkin moniosaiseen ja pitkäkestoiseen toimintaan kuin kakun leipominen. Ja vielä moneen kertaan päivässä.

hienoa että nuori viitsii jotakin tehdä mutta tuon sairastamisella mässäilyn voisi jättää kyllä pois. Loukkaavaa niitä sairaita kohtaan jotka oikeasti eivät sairauden takia kykene tekemään asioita itse.
Ihan samaa ajattelin: jos tekee noin paljon kakkuja niin ei tarvitse apua kotihoidolta.
 
vierailija
Oletteko huomanneet että kakkuleipuri on tämän päivän otsikoissa taas? Iltasanomia myöten. Ei voittanut kesäsponssikisaa, niin somemyrskyn myötä sille piti kuitenkin antaa se tonni.
 
vierailija
Erikoista on, kaikin puolin. Kyllähän happilaitteet saa julkiselta puolelta jos niitä ihan oikeasti tarvitsee. Hapella hoitaminen on vaarallista jos ei ole oikeaa tarvetta! Ja miten muka jaksaa tehdä tuollaisen kasan kakkuja, jos kerta välillä lähtee ambulanssillakin ja on henkilökohtaisen avustajan tarpeessa? Itse olen tehnyt töitä henkilökohtaisena avustajana, ja ei heistä kyllä kukaan olisi tuollaista kakkutehdasta pystynyt pyörittämään. Ja kaikki hygieniamääräykset ja verojen kiertäminen... Käsittämätöntä.
 
vierailija
S-Pankin facesivuilla on ilmeisesti joillekin kommentoijille privana laittanut tilinumeroaan. Onko tuo kerjääminen enää ihan laillista edes? Ja kun suomessa olisi muitakin apua tarvitsevia, kakkuleipuria on jo monelta taholta tuettu. Esimerkiksi siinä kesäsponssissa oli pienituloisia perheitä.
 
vierailija
S-Pankin facesivuilla on ilmeisesti joillekin kommentoijille privana laittanut tilinumeroaan. Onko tuo kerjääminen enää ihan laillista edes? Ja kun suomessa olisi muitakin apua tarvitsevia, kakkuleipuria on jo monelta taholta tuettu. Esimerkiksi siinä kesäsponssissa oli pienituloisia perheitä.
Ei ole. Pitäisi olla keräyslupa. Mutta hoitaako tuo nyt mitään niinku pitäs?

Tuossa kyllä näkee taas, mikä oli moraali ja mitkä motiivit, kun ilmeisesti ottaa opiskelijoilta tms rahaa vastaan. Vaikka just voitti säälitonnin :censored:
 
vierailija
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001236091.html
Tuolla siis lööppi. Kommentoijat eivät ihan lähteneet hirveelle myötislinjalle.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1194924703860923&id=202285233124880

Kommenteissa Milla kertoo, miten käyttää kakkurahat:

Ja väitätkö oikeasti että jos teen hirveän duunin kakkujen kanssa niin en saisi ikinä ostaa kakkurahoilla ittelleni mitään kivaa? Ainakin obinin keikkaliput maksaa vain n. 30e, mutta kannattaa tutustua paremmin asiaan ennen kun huutelee mä oon saanut keikkalippuja, sukulaisilta lahjoiksi ja voittanut paljon kilpailuista keikkalippuja, jopa sairaalalta saanut keikkalippuja. Mutta kyllä jos mä uuvutan itseäni kakuilla, jotta saan lääkärit maksettua, niin kyllä mä saan itsellenikin ostaa jotain, minähän sen työn teenkin.

Eikös kakkubisneksien hissipuhe ollut, että tehdään kakkuja sairauden aiheuttamiin kuluihin? Ei hauskanpitoon?
 
vierailija

Eikös kakkubisneksien hissipuhe ollut, että tehdään kakkuja sairauden aiheuttamiin kuluihin? Ei hauskanpitoon?
No vaikka joku sanoisikin että tekee jotain töitä sairauden aiheuttamiin kuluihin, niin mitä väliä vaikka osan rahoista käyttäisikin johonkin mukavaan? Eikö muka sairas saa tehdä mitään kivaa? Täytyy tienata vaan sen verran rahaa, millä saa hoidettua pakolliset kulut, ja yhtään ylimääräistä mihinkään muuhun ei saisi tienata?

Noin muuten täytyy sanoa että vähän omituisia piirteitä on tässä tytön keississä: just että jos on niin sairas eikä pysty tekemään melkein mitään, niin miten pystyy vääntämään niin kauheen kasan kakkuja? Ja epämääräisiä kertomuksia muutenkin noista kaikista sairauksista. Ja varsinkin jos on tilinumeroaankin jaellut jossain S-pankin facebook-sivuilla, tai siellä kommentoineille. Mutta noin muuten sanoisin silti että ei ole mitään pahaa siinä että hemmotelee itseään tienaamillaan rahoilla, jos rahaa jää ylimääräiseksi sairauskulujen jälkeen, Toki olettaisi että ne rahat on laillisin keinoin ja rehellisesti tienattu...
 
vierailija
No vaikka joku sanoisikin että tekee jotain töitä sairauden aiheuttamiin kuluihin, niin mitä väliä vaikka osan rahoista käyttäisikin johonkin mukavaan? Eikö muka sairas saa tehdä mitään kivaa? Täytyy tienata vaan sen verran rahaa, millä saa hoidettua pakolliset kulut, ja yhtään ylimääräistä mihinkään muuhun ei saisi tienata?

Noin muuten täytyy sanoa että vähän omituisia piirteitä on tässä tytön keississä: just että jos on niin sairas eikä pysty tekemään melkein mitään, niin miten pystyy vääntämään niin kauheen kasan kakkuja? Ja epämääräisiä kertomuksia muutenkin noista kaikista sairauksista. Ja varsinkin jos on tilinumeroaankin jaellut jossain S-pankin facebook-sivuilla, tai siellä kommentoineille. Mutta noin muuten sanoisin silti että ei ole mitään pahaa siinä että hemmotelee itseään tienaamillaan rahoilla, jos rahaa jää ylimääräiseksi sairauskulujen jälkeen, Toki olettaisi että ne rahat on laillisin keinoin ja rehellisesti tienattu...
Niin, jos jää vähän yli, mutta kun keikkoja on ollut aiemmin julkisen instan mukaan aika paljon. Voi tulla tyttöä tukeneille vähän huijattu olo. Ja kun hakemuksessa oli se linja, että rahat ei riitä mihinkään ja lääke- tms kuluja on niin paljon ja tarvitaan vielä happilaitekin... normaalisti silloin tingittäisiin hauskanpidosta. Luulisin.
 
vierailija
Kommentti s-pankin julkaisusta:

jos ei huijaa, ei halua voittaa kaikilla top3 hakemuksilla oli feikki-ääniä lähes kaikki

Elikkä jos totta, eikö tota vois noilla perustein jo diskata?
 
vierailija
Niin, jos jää vähän yli, mutta kun keikkoja on ollut aiemmin julkisen instan mukaan aika paljon. Voi tulla tyttöä tukeneille vähän huijattu olo. Ja kun hakemuksessa oli se linja, että rahat ei riitä mihinkään ja lääke- tms kuluja on niin paljon ja tarvitaan vielä happilaitekin... normaalisti silloin tingittäisiin hauskanpidosta. Luulisin.
Joo siis täytyy sanoa että suhtaudun aika skeptisesti tuohon happilaitestooriin, mutta noin muuten mun puolesta tyttö voi tienata vaikka 10 000€/kk ylimääräistä ja viettää ratkiriemukasta elämää, kunhan ne tienaukset tapahtuu laillisesti ja rehellisesti.

Nuo tuollaiset tykkäyskilpailut, on se sitten "paras tarina" tai "paras kuva" kilpailut on kyllä yleensä ihan perseestä. 99,99% osallistujista ei ole mitään mahdollisuuksia voittoon, koska lisäävät vain oman tarinansa/kuvansa ja eivät mainosta sitä tai äänestä itse. Mutta usein noihin kilpailuihin pesiintyy myös pieni määrä huijateita jotka äänestää omaa tarinaansa/kuvaansa, koska järjestelmät on luotu siten että useamman kerran äänestäminen on todella helppoa. Varmaan on happilaite tytölle -tarina tietysti oikeitakin ääniä voinut saada, mutta ken tietää.

Millahan sanoi kommenteissa että aikoo ostaa lahjakorteilla ruokaa ja kakkutarvikkeita ja niistä säästyneillä rahoilla sitten voi maksaa happilaitteen. No, ihan sama mulle pitääkö paikkansa vai ei.
 

Yhteistyössä