2008 marraskuisten murut *2010*

HM :hug: tosi kurja tilanne, paranemisia ja jaksuja!!

Suuret Onnittelut kaikille synttärisankareille ja paranemisia sairaspetiläisille sekä iso voimahali äideille!:flower:

tässä tämänpäiväinen kuva viikon vanhasta pikkuneidistä :heart:


aika yöpainotteisesti typy on hereillä ja minä homehdun sisällä ja toimin maitokoneena ;)
ens viikolla aattelin yrittää aloittaa normiarkea eli lähinnä aamupäivät vietetään puistossa, sit isomman päikkärit jne. nyt on vähän mennyt päivärytmit kaikilla sekaisin...
mies on isyyslomalla vielä ens viikon ja aika pitkälle hoitelee esikoisen tarpeita, mistä tietty tunnen syyllisyyttä kun en ehdi ja pysty kiinnittämään poikaan huomiota tarpeeksi :(
ehkä tää arki tästä alkaa lutviutumaan pikkuhiljaa.
 
HM: Tosi ikävää että Oskari joutunut ihan osastolle saakka :( Jospa lääkkeet purisivat paremmin. Joutuiko jäämään yöksi?

Maikille voimia :hug:

Sanse: Voi mahdoton miten iso sun vauvasi on jo! Meillä tää 2v. on vieläkin 10kg :O En siis ole haukkumassa lastasi, mut tuntuu vaan niin hassulta tuohon omaani verrattuna :)

Noonie: Tuolleen meilläkin meni, isi hoisi esikoisen syönnit, vaipanvaihdot ym. suurimmalta osalta. Jos mulla ei ollut vauva just hoidettavana, oli jotain muuta :/ Vaan niin se yleensä menee, väkisinkin äiti (jos imettää) ottaa suuremman vastuun alkuun uuden tulokkaan hoidoista.
Muistan miten voittajafiilis oli kun selviydyin ekan päivän kotona lasten kanssa isyysloman jälkeen :) Jännitti muuten ihan hirveesti se päivä, en ymmärrä miksi!

Olen ollut tänään esikoisen kanssa kaksn kotona. Mies otti pienemmän ja lähtivät vanhemmilleen yöksi. Minun seuraneiti lähti äsken nukkumaan. Katsottiin Nalle Puh ja möhköfantti. Syötiin karkkeja ja popkorneja, juotiin limpparia :)
Oli tyttö niiiin onnessaan, ei temppuillut iltapalan kanssa YHTÄÄN :) Kuulemma kiire karkkia syömään... ;)
Muutenkin ollaan tehty kaikkea erikoista. Ompelin 2 piiitkää tuntia nukelle "ulkoiluhaalaria" sekä hattua. Ei molempien tyttöjen kotona ollessa tulisi kuulonkaan! Varmasti ovat silloin jaloissa roikkumassa ja painelemassa poljinta :D
Saunottiin myös pidemmän kaavan mukaan, eli vanna lauteille ja täyteen vettä :)

Varsin kiva päivä, mut huomaa miten kiinni olen vieläkin pikkuiseeni! Varmasti tekee hyvää myös minulle olla hetki erossa. Tulee vaan niin viime kesän sairaalajakso mieleen :'(
 
HM:lle voimia ja Oskarille paranemisia :hug:

noonie, ihana typykkä teillä. Mitäs Vilho on siskosta tuumannut?

Meillä on vietetty tänää poikien synttäreitä täällä :) Vieraita kävi reilusti ja lahjoja tuli liikaakin :D

Maikki: nähtiinköhän torstaina prismassa? oli ainakin niin tutun näköinen muksu autokärryissä :) meinasin moikata mut sit tajusin ettei mul oo muksut mukna ettet sie tiiä kuka mie oon :)
 
Heippa!!!
Poikkesimpa pitkästä aikaa lukeen nää pari viimeistä sivua....

ONNEA NOONIELLE TYTTÖSESTÄ!!:heart: kovin on suloinen pikkuneiti. Ihan haikea fiilis tulee kun lukee vauvauutisia...nyyh, oma kun täytti toissapäivänä 2vuotta.

ONNEA KAIKILLE 2-VUOTIAILLE!!!:flower:

Ihana ikä menossa! Joka päivä oppii tuo poika jotain uutta, puhetta tulee tauotta ja maailma ympärillä on niin ihmeellistä että sitä pitää ihmellä kaikkee ja kokoajan. Ihana!
Muuten meidän 2vee on rauhallisempi kuin isoveljensä, ei silti mikään ujo lähimainkaan, mutta ei kokoajan juokse vaan malttaa kävelläkin ;)
Pottailu sujuu kokoajan paremmin, yöt melkein kuivia jos vaan jaksaa/ehtii heti viedä potalle!
Syö vielä paljon syötettynä, mutta jo jotain mieluisia ruokia syö lusikallakin. Haarukkaruoka on jo pidempään mennyt paremmin. kaikkiruokainen poika.

Meill' nukutaan vielä pinniksessä! Nukutaanko kellään muulla??
Syy on tässäkin oma mukavuudenhalu/laiskuus/vai mikä? Mutta kun mahtuu vieläkin ihan hyvin sielä nukkumaan, nukahtaa salamana kun sinne vie, eikä kiipeä pois, niin olen vielä vetkutellut. En jaksaisi sitä ramppaamistä sängystä....Olisiko vielä vuoden loppuu armonaikaa ;)
Kuinka pitkään voi pinniksessä pitää ettei joku pidä mua hulluna?

Arki rullaa täällä ihan samaa rataa, melko paljon ollaan sairasteltu, nyt itsellä ääni ihan pois. Ei siis pysty puhuun yhtään. Pojille taputan käsiä yhteen jos komennan, toimii yllättävän hyvin.
On ollut vatsatautia kahteenkin otteeseen ja moneen kertaan sitkeetä nuhaa ja yskää.
Sais jo helpottaa, että pääsis kerhoileenkin!

Eipä tässä muuta. Niin ja koitan myydä vaunuja ja tuplarattaat antaisin jos vaan joku hakis pois...ja hankkiudun eroon viimeisistäkin vauvajutuista. Jotenkin haikeeta ja taas huojentavaa...

Eipä tässä muuta ole. Syksynjatkoja, paranemisia pikkuisille ja isommillekin ja jaksuja raskaanaoleville ja pienten vauvojen äideille ja kaikille univelkaisille!!! :hug:

terkuin Helmi ja pojat
 
Kivaa kuulla Helmistä :heart:

Täällä kans puhetta tulee ihan jatkuvalla syötöllä. Koko ajan hokee "mitä minä teen?" ja sitten selittää, mitä hän tekee. Ja myöskin vahtii haukankatseella, mitä muut tekevät ja kyselee jo vähän vaikeitakin, kuten "mitä äiti tekee töissä?". Yritä nyt siinä selittää 2-vuotiaalle tutkijan arkea :LOL: Viimeisen viikon ajan poika on iltaisin halunnut kuulla "junajutun", eli selityksen siitä, miten paappa meni junalla, otti auton juna-asemalta parkista ja ajoi kotiin. Siinä on ilmeisesti jotain piilotettua draaman kaarta, jota en oo vain tajunnut :LOL:

Keiju, oltiin Prismassa torstaina! :wave: Olisit tullut vaan nykäisemään hihasta! Oltiin todennäköisesti suuhaamassa toppahaalariosastolla? Menin ostamaan kesällä liian suuren haalarin huuto.netistä (Lassien 98 cm on ihan JÄTTI) ja tuli kiire löytää joku sopiva lämmin haalari talvea varten. Ostettiin lopulta cittarista Luhdan 92-senttinen haalari, joka vaikuttais sopivalta (ja säästettiin käyttämällä siihen anopin lahjoittamia plussaseteleitä). Pitäis olla ihan vedenpitäväkin.

Helmi, meillä nukutaan edelleen pinniksessä! Ostettiin jo loppukesällä lastensänky, mutta nyt ollaan muuttamassa, eikä oo viitsitty koota vanhaan asuntoon uutta sänkyä. Helpompi siirtää suoraan kaupan pahvipaketissa uuteen kämppään. Pinniksen reuna on laskettu ala-asentoon ja poika osaa (ja haluaa) kiivetä itse reunan yli tosi näppärästi. Mutta varmaan reuna kuitenkin pitelee pahimmilta yöjuoksuilta :whistle:

Meillä poika näkee ilmeisesti paljon painajaisia, puhuu unissaan ja heräilee kauhu-huutokohtauksiin. Kuulemma myös päiväkodissa välillä itkee ja puhuu myös unissaan päiväunilla. Monena yönä oon herännyt pojan huoneesta kuuluvaan kauheaan huutoon, eikä poika meinaa rauhoittua millään. Korvat käytiin tarkistuttamassa, eikä niissä ollut enää tulehdusta (kun epäilin että herää korvakipuun). Toivottavasti tää olis ohimenevää. Mun veljet on kyllä olleet (ja ovat edelleen aikuisinakin) kovia kävelemään ja puhumaan unissaan, joten en ihmettelisi jos Otso olis samasta puusta veistetty.
 
Ompa teillä maikki, Otso hyvin taitava puhuja ja kyselijä!!! :) Meillä ei osaa sanoa kuin yhtä sanaa kerralla, ootan innolla koska oppii tekeen lausetta..tai no ehkä tulee kaksi sanaa joskus harvoin, mutta pääasiassa yhtä tai sitten sellaista omaa jupinaa ....

No hyvä sitten että jollain muullakin vielä 2vee pinniksessä :D
 
Terve. Oskarin kanssa päästiin vihdoin sairaalasta kotiin, tosin poikasella on vielä kanyli kädessä ja huomenna lasten kotisairaala tulee laittamaan viimeisen antibioottituiskauksen, sit päälle vielä viikon antibioottikuuri. Korkeimmillaan Oskun crp oli melkein 170, eli oli tosi kipee. Infektiolääkäri totesi Oskarin korvat nähtyään että onpas melkoiset... eli korvatulehdus aiheutti tuon tulehdusarvon nousun. Mutta nyt onneksi leikkii normaalisti ym. Osastolla oltiin siis su-ma välinen aika. Arvatkaa oonko nukkunut...

Eipä muuta. Pyykkivuori odottaa ja keittiön pöydät pitäisi raivata esiin...

HM
 
maikki79 toivottavasti teillä pian tärppää icsi-hoidon avulla :hug:
tatskattu onnea ja tsemppiä odotukseen, tuntuu ettei siitä oo kauaa kun itse jännittelin ekaa ultraa :xmas:

meillä Vilho nukkuu periaatteessa pinniksessä mutta siitä on laita poistettu, että kai tuo sit normisängyks lasketaan... aika nopeaa tottui siinä nukkumaan, tosin kyllähän sitä välillä poika hyppii meidän sängyn ja oman sänkynsä väliä. pinnasängyn reuna oli silti pakko poistaa kun poika kävi niin hyväksi kiipeilijäksi että ois voinut tulla monta kopsahdusta päähän lisää jos ois saanut hioa taitojaan...

Vilho tykkää pikkusiskostaan, on kova pussailemaan ja haluis aina ottaa vauvan syliin, eilen otti yhtäkkiä lelulaatikosta vauvanuken(jota aiemmin hyljeksinyt)ja halitteli ja jutteli sille pitkät tovit ja välillä pussasi otsalle

vauva on kova tyttö syömään ja nukkumiset hoitaa pääosin päivällä, aikaslailla silmä ristissä mennään siis.muuten on ihan erilainen kuin veljensä vauvana, ei kitise turhia, lähes aina syy on nälkä tai sit ilmavaivat. imetys sujuu hieman paremmin kuin Vilhon kanssa, tosin korviketta menee n. 3 kertaa päivässä mutta nyt siitä ei enää niin stressaa ja on muutenkin rennompi.

Vilholla on ollut taas tosi kovia raivareita, toissa päivänäkin raivosi kahteen otteeseen niin että väsyi ja sammui täysin. ja nuo kohtaukset alkaa ihan tyhjästä, jostain pienestä käskystä tai kiellosta tms.tosin usein poika on aika väsynyt aloittaessaan.
tänään on Vilhon korvakontrolli, toivottavasti ei löydy mitään, nyt ainakin ollaan oltu terveinä.
ens viikoksi suunnittelin ekaa yhteistä mummolareissua, saa mummot ihailla lapsia ja samalla saan ite vähän lisää lepoa :saint:
 
HM:mukavaa että olette kotiutuneet :)

noonielle voimia vauva-ja taaperoarkeen :)

Maikki, seuraavan kerran mä sit moikkaan :D elä sit ihmettele :D

Meil ei oo nukuttu pinnikses vuoteen :) hyvin on omassaa pysyny, välillä tietty kausia ettei millään tahtois pysyä mut sit kohta taas hienosti pysyy sängyssään. Välillä nukkui sit matkasängyssä kun ei omassaa pysynyt, enää ei voi matkasänklyä hyödyntää koska niin ketterästi sieltä kapuaa pois.
Meillä Leevi syö itse ja haarukkakin on jo käytössä. Pottailu/pönttöily on ollut taka-alalla koska ei suostunut siihin menemään mutta nyt on taas innostunut niistäkin ja hienosti pissat lirutteleekin jo pöntölle aina kun muistaa siellä käyttää. Meillä mies ei oikein "muista" käyttää Leeviä vessassa eikä anoppikan sillon kun Leevi siellä on. JOten tää homma on jääny mun harteille, päiväkoti sit käyttää joka välissä vessatarpeilla.
Uusia sanoja tulee päivittäin :) mukava kuunnella ku on niin paljon asiaa, sanoja sanoo sanojen perään mutta lauseiden muodostaminen ei vielä onnistu.

Nyt jatkan työn tekoa...
 
HM, onpa Oskari ollut kipeä :| Hyvä että nyt on paranemaan päin!

Otso on tosiaan kehittynyt puheen kanssa ihan isoina harppauksina viime viikkojen aikana. Yhtäkkiä alkoi puhua pulputtaa pitkiä lauseita, käyttää minä-muotoa ja rupesi sanomaan: "en tiedä". Hauskaa seurata :)

Noonie, mä oon miettinyt, että miten sitten pärjää jos (kun?) on kaksi lasta. Toki näillä näkymin Otso on sit jo 3 tai ylikin, jos pikkusisarusta saadaan aikaan, mutta silti ihan eri lailla joutuu jakamaan huomiota. Voi kun pian pääsis puhumaan tuossa "kun"-muodossa :ashamed: Ihanaa kuulla, että siellä vauvan kanssa homma sujuu rennosti ja Vilho on niin hienosti suhtautunut vauvaan! Meillä muuten kans on noita raivareita, alkaa ihan yhtäkkiä jostain (meidän mielestä) pienestä vastoinkäymisestä :kieh: Kuten että ei saa avata jotain keittiön laatikkoa tms.
 
Onpas täällä hiljaista.. tulin vaan kurkkaan kuulumiset. Oskari on paranemaan päin, vanhat kujeet on jo nähtävillä. Huraa siis.

Töihin ilmoitin tänään että voisin palata oikein kunnolla töihin tuossa helmi-maaliskuussa. Siis ei enää hoitovapaata. Ei enää vauvoja. Nyyh...

Nyt iltatoimille mars. Piristytääs nyt kirjoittelemaan kuulumisia, ikävähän teitä tulee pian!
 
Et oo, HM! Täällä ollaan!

Otsolla on mahatauti :x Lauantain vastaisena yönä oksensi useamman kerran ja sen jälkeen on ollut ripulilla. Nyt poika on nukkunut 3 tuntia päiväunia ja edelleen jatkaa. Vaikuttais olevan kakat housussa, täytynee mennä herättelemään ellei pian itse herää. Aamupäivällä käytiin puistossa, missä poika-reppana vain seisoi tumput suorina hiekkalaatikolla, ei jaksanut yhtään mitään. Itsekin oon ollut tosi väsynyt (johtuneeko jostain taudista vai näistä hormonihoidoista), nukuin 2 tuntia normaalia pidemmät yöunet ja vedin just 2 tuntia päikkäreitä.

No, jos tässä hoidot tärppää ens viikolla, niin sitten on jatkossa tiedossa lisää tätä väsymystä =) Optimistisesti siis mennään toistaiseksi sillä rintamalla.
 
Niin, ja tuli mieleen että milloin pitää mennä lääkäriin mahataudin kanssa? Poika ei oo oikein syönyt kunnolla perjantaiaamun jälkeen, mutta on sentään syönyt 1-2 aterialla/päivä (tyyliin aamupuuron ja illalla muutaman lusikallisen perunamuusia + kalaa). Maitoa ja vettä on juonut. Ihan kuin olis posket alkanut pienentyä :| (tosin noissä poskissa on kyllä varaakin).
 
maikki: tuleeko otsolla pissaa? Jaksaako leikkiä? vai nukkuuko vaan ja on tosi väsy? Onko kuumetta? oletko koittanu osmosalia tai floridalia?
Noroa nyt TAAS liikkeellä :( Jos itseä huolestuttaa ja poika ei ole virkeä tai kieltäytyy syömästä/juomasta niin veisin lääkäriin viim. huomenna.
 
terppa

Meillä täällä ollaa edellee sairasteltu. Pyryllä on nyt antibiootit korvatulehukseen. Alkanu selkeesti auttaa kun poika on täysin erilainen, nukkuu paremmin ja on hyväntuulinen. Enne antibioottei heräs sellase kymmene kertaa yössä eikä päiväunillekaan meno ollu helppoa. Sai vissii adenosta jälkitautina ton.

Onni uhmaa kovin, arestipaikka ja oma huone on tullu hyvinkin tutuksi :D Jos ei heti saa jotain niin jumalaton huuto ja pomppiminen. Pyryn kanssa tykkää leikkiä, ja heti kun tekee jotai mikä naurattaa Pyrree niin sitä sitten jatketaan niin kaua ku toista naurattaa =)

Mitäpäs tässä muuta, ommellu olen kovin ja tossa saumurin ostan kaverilta =)

Onnin ehdottomat suosikkihousut





Lopuks viel veljeksistä kuvat <3
 
Viimeksi muokattu:
Aivan mahtavia vaatteita Sanse oot ommellut! Kyllä lasten kelpaa :)

Meille ei mitään uutta... Tai no tyttö on ehkä pääsemässä päivälastasta ennen joulua :D Soittelin meidän lääkärille perjantaina, ja taas kysyin mikä on ennuste. Kuulemma ihan hyvältä vaikuttaa ja voi olla ettei tarviis leikata myöhemmin! Paljon kertoo nyt seuraavan käynnin röntgenkuvat. Ihanaa, pääsis jouluks opettelee kävelyä =)
Onkin nykyään tosi paljon seisaillaan, kävelee tukea vasten. Hirveä into ois kävellä. Ihmekkös tuo, neiti jo 2v. eikä koskaan ole kunnolla voinut kävellä :(

Me meinataan jättää tutti pois viikonloppuna. Alkavat nykyiset oleen niin huonossa kunnossa, ja päätin ettei uusia enää osteta!! Saas nähä miten päiväunien käy, asettuuko enää samalla tavalla ja yhtä kiltisti nukkuu...

Päikkäreistä puheen ollen, vaipan vaihtoon ja nukkumaan!
 
Viimeksi muokattu:
Keiju, tää kyllä vaikuttais norovirukselta, ihan samat oireet kuin viime talvena. Varsinainen riesa! Mutta Otso oli jo eilen illalla parempi, vähän väsynyt mutta jaksoi leikkiä ja söi iltapalaa, ja pissannut on normaalisti. Eiköhän se siitä.
 
meillä Vilho on tulossa näköjään flunssaan, tänään aivastellut ja nenä tukossa ja pikkusen jo yskii.. ja huomenna matkataan mummolaan,höh : / no, en kyllä ala perumaan, on siellä enemmän käsiä hoitamassa sit lapsia kun mies menee huomenna ekaa päivää töihin.
Vilho on nyt sit alkanut olemaan mustasukkainen vauvasta. välillä käy lätkimässä ja yrittää purra siskoaan, samaa käsittelyä minä ja mieskin sit saadaan, tosin poika on pureskellut ja läiminyt meitä jo pitkään... ei oo vielä oppinut ettei sais sellasta tehdä vaikka mitä on yritetty opastaa ja kieltää.
vauvalla ilma/mahavaivoja ja valvoskelee pitkin yötä, aika silmät ristissä mennään..
 

Yhteistyössä