2008 marraskuisten murut *2010*

Meillä on varmaa historian hitaimmat lapset eikä vielä mikää oo tähä mennes tehonnu. Joka aamu myöhästytää päiväkodista nykyään kun niin saamaton tuo tyttö, vaatteiden pukeminenki voi kestää IKUISUUDEN, samoin syöminen ja sit haetaa lelua viime tipassa ja ja ja ja sit äidin tulivuori purkautuu.
 
Sanse: syöminen ooli kans mut se saatiin kuriin munakellon avulla, siihen aikaa 20min ja jos siinä ajassa ei ole syöty niin ruokalautanen lähti edestä pois, parissa viikossa oppi syömään reippasti. Toinen on että jos ei tuu syömään sillon ku ruoka on tarjolla niin sitä tarjotaan seuraavalla aterialla seuraavan kerran, välissä ei saa mitään välipaloja.
 
Meillä tuo 2v8kk on kans varsin hidas syömään. Jos lähtee pöydästä pois, ei oo enää takas tulemista. Tuon on alkanut oppimaan, et lautanen tosiaan lähtee kun noustaan pöydästä (sanoo kyllä itekin ettei syö enää mut kohta ois takas tulossa! ). Ja ruokailu loppuu siihen kun kaikki muutkin ovat syöneet.

Me aletaan pukemaan ulkovaatteita päälle, lähen käymään tyttöjen kanssa kirppiksellä...
 
Heippa taas! Me ollaan oltu 3vkkoa matkoilla ja siksi mua ei ole näkynyt.

Pitää lukea tarkemmin mitä olette kirjoitelleet.

Vaikka en ole muille uskaltanut kertoakaan niin voin teille kertoa, että testasin viime viikolla haalean plussan. En ole vaan oikein selvillä tilanteesta kun nyt viikkoa myöhemmin (menkat siis yli viikon myöhässä ) tulos on edelleen tosi haalea. Viime raskaudessa testasin kuitenkin TOSI tumman ja selkeän plussan jo ennen menkkojen myöhästymistä.
Laskujen mukaan nyt ois rv5+1 mutta minkäänlaisia oireita ei kyllä vielä ole ja mietityttää onko siellä ketään kun noi tulokset on mitä on... en oikein uskalla vielä iloita...
Kerron sit tänne jos tilanne muuttuu.

Ja nyt lukemaan teidän juttuja!
 
Onnittelut Mannalle!! Ihanaa! Mä haluun kans! Tuu kertomaan sitten kun asukin olemus on varmistunut :flower:

Mä alan olla lopen kyllästynyt kakanhajuun, ja sitä meidän huushollissa on riittänyt viimepäivinä. Varoitus, seuraa yksityiskohtaista kuvausta ja armotonta valitusta. :headwall:

Otso ei enää lauantain vastaisen yön jälkeen oksentanut, mutta ripuli ei ota hellittääkseen. Tänäänkin tuli päiväunilta herätessä sellaiset kurat vaipan lahkeesta sänkyyn, että huhhuh. Ja poika tietenkin törkkäsi käden sotkuun, ja seuraavaksi sormet oli menossa suuhun... Sentään nyt tulee jo sellaista kasvissosekeittomaista tuotosta, eikä enää pelkkää kellertävää vesilirua.

Nyt meillä on sitten mieskin kipeänä (eilisestä lähtien), onneksi "vain" kuumetta. Itsellä ei kuvotus ja tolkuton väsymys meinaa mennä ohi millään. Ollaan aika zombie porukkaa.

Käytiin tänään vaunuilemassa päiväkodin pihassa ja hoitaja sanoi, että Otso on silminnähden laihtunut sitten perjantain. En tiedä, pitäiskö käyttää lääkärissä. Vai mitä se lääkäri voi tilanteelle tehdä, kun poika kuitenkin syö joka aterialla edes vähäsen ja kittaa koko ajan vettä. Ja oletettavastihan tää on joku virus, kun kerran kuumettakin nostaa. Yritin antaa apteekin ripulijuomaa, mutta siinä ei ollut ilmeisesti oikea bukee, yhteen hörppyyn jäi.

Taidan painua pehkuihin, jos vaikka huomenna päivä valkenis kirkkaampana. =)
 
maikki: kumpaa ripulijuomaa ostit? sitä "mautettu" vai osmosalia? Leeville se banaanin makuinen meni tuttipullosta 2dl kerralla ja tykkäs siitä kovasti. Nyt Kuopiossa Noroa liikkeellä joten voi olla sitäkin. Suosittelen siis tuota maustettua ripulijuomaa ja rela-tippoja. JOs poika on virkeä ja syö ihan hyvin niin lääkärissä en käyttäis kun vasta torstaina jos vielä ripuloi. Perjantaina siellä tk:ssa on ihan tunkua joten sillon sinne pääsee aika huonosti, riipppuen tietysti kuka teidan alueen lääkäri on

Jakuja edelleen kaikkiin sairastaviin perheisiin . :hug:
 
Onnea manna plussasta :heart: Ihanaa, kun niin moni odottaa. Onneksi mun ystävät kanssa lisääntyy kevään aikana, niin mäkin pääsen osingoille tuosta ihanasta vauvan tuoksusta :D

Voimia kaikille sairaille :hug: Onni reppana on kyl tosi kipee, kun noin paljon kuumetta!

Meillä kaikki rullaa hyvin. Nyt vaan kuudentena peräkkäisenä työpäivän aamuna olis kyllä nukuttanut aika mukavasti. Vielä olis kaksi aamua jäljellä ja sitten saa nukkua viikonloppuna pidempään kuin kuuteen =) Onneksi tässä työn lomassa voi käydä välillä irtautumassa kaikesta ja katsella teidän kuulumisia :heart:
 
Keiju, ostin sitä maustettua ripulijuomaa, mutta vadelman makuisena. En tiedä olisko banaani uponnut paremmin... Rela-tippoja oon myös antanut.

Itsekin kotidiagnosoin, että tää saattais olla norovirusta. Mies on edelleen pikkukuumeessa, mutta mulla alkaa jo ruokahalu parantua ja olo kohentua. Olin aamupäivän töissä, mutta nyt kotona poikaa hoitamassa, että mies saa levätä. Huomenna poika menee jo päiväkotiin.

Sansen Onnille pikaista paranemista!!
 
moikka

Leevi tuli viime yönä kipeäksi, kurkku kipeä ilmeisesti ja ä'äni käheänä ja rohisevana. Käytettiin sit lääkärillä niin taas on ahtauttava keuhkoputken/kurkun tulehdus. Mummon hoitaa Leevi loppuviikon.

nyt kiirus jatkamaan töitä.
 
Kiitos Maikki ja Maarias onnitteluista!

Sain tänään labrakokeen tulokset joka varmisti että olen raskaana :) Taidan kuitenkin varata ajan varhaisultraan on jotenkin niin jännä olo tällä kertaa tästä raskaudesta, ei yhtään tunnu siltä että olisin raskaana vaikka "jo" 6.vko meneillään!

Mayalla on muuten kans ollut ripuli jo yli viikon, mutta tänään näyttää vähentyneen, paranee näköjään ihan itestään.
 
mannalle paljon Onnea :heart: Mulla tulee perjantaina 25 viikkoa täyteen, nopeasti aika menee ku on pien taapero tässä hoidettavana =)

Onni on vähän parempi tänään, kuume pysyny paremmi lääkkeiden avulla matalammalla. Yöllä neljän jälkee annoin pamolin, sit annoin pronaxenin+pamolin kasin aikaa (lääkäri sano et voin pamolin antaa vaikka 3-4h välein jos kuume nousee) eikä oo muuta nyt tarvinnu. Kohta nukkunu 2h. silmät on kipeän näköiset vielä, ihan ku pöllyssä ois. Eilen illalla ei meinannu pystyssä pysyä eikä ihmekään ku kuume oli niin korkeella. kurkku on todella kipeä vielä, saa kipuitkukohtauksia eikä syö juuri mitään. Onneks juo kuitenki. Hengitys kuulostaa varsinki touhutessa siltä että on saamassa astmakohtausta. Huomenna mennää korvat putsauttaa, katotaa mitä se tosta hengityksestä sit tuumaa. Eilen ei keuhkoist mitää kuulunu mut kyl koko poika värisee ku kättä pitää selän kohalla. On kyllä kamala tällänen tauti :(
 
Onnea Mannalle uuden vauvan ilmoittautumisesta :heart:
Voi kun vähän olen kade teille, kovasti haluisin vauvan vielä itsekin :ashamed: Jospa pääsis edes toisten vauvoja nuuhkimaan =)

Jaksut sairastelijoille :hug:

Me tultiin just kauppareissulta. Mä aina patistan kaikki käsienpesulle heti kun sisälle tullaan, jos vähän estäis sairastumisia... *kop kop, lapset eivät ole olleet koskaan yrjö-mahataudissa*...

Ihanaa, kohta pääsen kakun tekoon... =) Aivan hirvee kakun (ja koristeiden) tekohimot ollu. Keväällä kun ei pahemmin juhlia niin teen sitten huomiselle kahville pienen pienen kakun :D Sit siskolle teen seuraavan viikonlopuks pienen sydänkakun kun sille tulee yökylävieraita (ja sunnuntaina on ystävänpäivä, niin vinkkasin et haluisitko tarjota kakkua ;) )

Mut nyt laittaa ruokaa lämpiimään, tehokkaana tyttönä tein jo valmiiksi!
 
onnea manna! mulla tiedättekös on aika samat tunnelmat, tein tänään r.testin ja melkein heti piirtyi vahvat viivat, nyt vähän sekava ja jännä olo. tänään oli toista päivää lievää pahoinvointii aamupäivällä, en millään meinannut uskoo mutta pakko kai se on että nää ois sit niitä raskausoireita jo. ilmeisesti 6 viikko menossa.huh... :whistle: :xmas: =)
 
Onnea manna ja noonie! :heart:

Voimia sairastupiin. Täälläkin on oikea tautipesä :( Pikkumies ekaa kertaa kunnon kuumeessa, korvatuledukseen haettiin eilen lääkkeet, tänään jo onneksi parempi, kamala yskä ja nenä vuotaa kuitenkin. Molemmat teinit flunssassa, samoin mies ja hänelle nousi tänään kuumekin. No, onneksi olen itse vielä terveenä jotta arki pyörii...
 
mä en osaa laskee, eli entie oisko toi nyt sittenki 5.vko. mut laskettu aika viime kierron perusteella ois 10.10.2010 :)

mä just tajusin että vilhoo odottaessa olin jo menossa muutaman päivän päästä neuvolaan.eli kaippa sinne pitää sit soitella samalla kun tuon pojan 1v3kk aikaa hakee.

vilholla vieläkin maha jokseenkin kuralla ja vähän tommonen sylissä roikkuja ollut edelleen (tai ainahan tuo syliapina on ollut). kuumetta ei silti oo.
luulin aluks että oon ite tulos johonkin oksennustautiin mutta ehkä tää oksennusolo on vähän noita muita oireita ;)
 
ONNEA Noonie! Me kuulutaan siis samaan porukkaan tuplasti, ensin marraskuinen sitten lokakuinen!
Mä käytin vau.fi laskuria, ja oon kyllä aika varma ovispäivästäkin. Sen mukaan mulla myöskin 6.vko meneillään vaikka testi olikin vielä maanantaina hidas ja haalea. Viimeiset menkat alko jouluna ja laskurin mukaan aika ois 4.10.
Anteeks muille näistä raskausjutuista ei kai kuulu tähän ketjuun!!

Meillä rankka yö takana, mies yritti hoitaa Mayan josta on tullut varsinainen äitinvauva... itkua riitti mutta pakko muutta§a tän hetkisiä tapoja kun ei oo enää suostunut nukkuu omassa sängyssä ja meidän vieressä on herännyt mun kainalossa tunnin välein...
 
manna ja noonie ONNEA :flower: :heart:

Manna: kirjuutelkaa vaan raskausjuttuja niitä on mukava lukea :)

Leevi edelleen aika kipeä, yö meni takapuolelleen ja nyt olen töissä 3h yö-unilla :/ OOn ihan puhki mut pakko jaksaa ei oo enää kun tää ja huominen. Koulutusta ois ollu iltapäivällä mut soitin pomolle että en taida tulla että painun kotiin nukkumaan sairaan lapsen luo. AB-kuuri siis Leevillä menee tuohon ja ventolinea babyhallerilla...just konsultoin yhtä lääkäriä tosta viereisestä huoneesta niin sanoin että viikkoon ois hyvä varautua että se tauti sen suunnilleen kestää ja ei missään nimessä päikkyyn ennen kuin yskä loppuu.
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Olen viikon ollut jo viikon flunssassa ja minä en ole tottunut sairastamaan. Mielettömän voimaton ja kuumeinen olo koko ajan.

Viime viikon pe-su olimme käymässä Pieksämäellä Eeron luona. Hän on anopin miesystävä. Anoppi oli siellä paljon energisempi, iloisempi, positiivisempi ja rennompi, mitä hän on täällä. Itse olen sitä mieltä, että hänen kannattaisi sinne muuttaa, että elämän laatunsa paranisi huomattavasti. Eikä stressaisi niin paljoa, mitä täällä ollessaan. Meilläkin, kun on käymässä, ni huulet on koko ajan alaspäin ja tuntuu, että koko ajan niin pahalla päällä ja mikään ei ole koskaan hyvin.

Torstaina kyllä mietin, että jaksanko mihinkään lähteä, mutta onneksi lähdettiin. Aivan ihana ok-talo. Hyvä, että joku pystyy ilman lainoja sellaisia taloja rakentamaan. Eihän se ole kuin ihan normaalin kokoinen ok-talo jne, mutta kaikki oli niin meidän makuun. Pihaakin on, vaikka muille jakaa & vieressä on vanhempiensa ok-talo, joka ei ole ollut nyt sitten yli vuoteen käytössä. Senkin vanhemmiltaan ostanut nuorempana.

Isäntä kokeili elämänsä ensimmäistä kertaa kaivinkonetta ja ei kauaa mennyt, kun oppi, mitä mistäkin vivusta tapahtuu. Eero ei meinannut vaan uskoa, että muka ensimmäistä kertaa on kaivinkoneella. Miestäni kiinnostaa kaikki koneet ja vempeleet, ni ihmekös tuo.

Isäntää odottaisi vakituinen työ, jos vain lähemmäksi muutettaisiin. Kyllähän Pieksämäki on pieni paikkakunta, mutta tarvitseeko sen isompi ollakaan, jos peruspalvelut löytyy? Eihän Jyväskylään ole pitkä matka, jos vaikka kerran viikossa kävisi siellä. Ja me, kun ei olla mitään kapakkaihmisiä.

--

Milka on niin riemuissaan, kun on jo kolmisen viikkoa kävellyt. Iltamaitoa ei enää saa sänkyyn ja se on onnistunut todella hyvin. Yöt nukkuu erittäin hyvin ja vielä, kun jaksaisi opettaa potalle.

--

Tänään olisi np-ultra. Katsotaan, mitä siellä selviää.

--

HM: Kylläpäs kaksoset on isoja lapsukaisia! Näyttäävät kyllä ikäisiä vanhemmilta.
Ei meidän Milka noin isolta näytä. Ihan vauva on meidän Milka.

Kyllähän kampaaja aina piristää mieltä :D. Itsekin kävin viime viikolla ja olen tyytyväinen kampaajaani. Todella mukava ja osaa kyllä hommansa.

Kengissä meillä on koon 24. Mallia en kyl muista, mutta ovat kyllä tukevan ja nätit :D. Meidän neidillä on sisällä tapana käydä hakemassa eteisestä jotkin kengät oli isän tai äidin tai siskojen, niin laittaa ne käsiinsä ja niin mennään eteenpäin joko kontaten tai karhun kävelyllä :D.

Paranemisia potilaille! Jopas monet on kipeinä.

maarias: Myöhästyneet onnittelut!

manna: Oikein Paljon Onnea!!!!! <3

Sanse: Pikaista paranemista Onnille. Jo on kuume korkealla :O. Toivottavasti laskee pian.

noonie: Oikein paljon onnea Sinullekin! <3
 
Ompas täällä ihania uutisia :D

ONNEA OIKEEN ISOSTI MANNA JA NOONIE :heart: :heart:

meillä kanssa ihan lähipiiirissä vauvoja tulossa, joten onneksi pääsen kanssa ihan irl ihasteleen vauvoja, ja hoitaan varmaan niin paljon kun huvittaa. Joskin tässä kotona välillä puhaltelen niin näiden kahden oman kanssa ja lisävilinää tuovan hoitolapsen kanssa että ootan oikeen jo että pieninkin poika kasvaa ja viihtyy enemmän aikaa leikkien, ei mun perässä inisten. On niin mamman takiainen.

Mitähän muuta? Päivät kuluu normaalirytmillä, paljon taas ulkoiltu ja ite käyn jumpalla ja nyt sain appivanhemmilta sukset ja monot, niin pääsee hiihtään! Jippii!!! Kunhan vaan löytyy aikaa siihen..huomenna esikoinen menossa mummolaan yöksi ja pienempikin menee illaksi, mennään miehen kanssa treen suureen sityyn, käyn vähän kaupoilla ja mies istuu ilmeisemmin jossain pubissa sen ajan :D ja sitten syömään jonnekin. Oootan kovasti huomista.

Meillä ollut vähän suruakin; poikien yksi isomummuista kuoli eilen. :'( Ja hautajaiset edessä, mietin millä kokoonpanolla sinne menisi? Onko teillä ollut lapset/minkä ikäisenä mukana? MItä ootte mieltä? Olen vielä yksin menossa, kun mies estynyt, niin en tiedä jaksaisinko siellä kahden vilpertin kanssa...
 

Yhteistyössä