2008 marraskuisten murut *2010*

Ompas teillä hankala syöjä Noonie : /
Eli poika voi olla vaikka koko päivän syömättä?
Me toimitaan molempien tyttöjen kanssa samoin, jos ei ruoka maistu niin ei sitten mitään ennen seuraavaa ruokaa. Jos yhden ruoan syö huonosti, YLEENSÄ on jo kolmen tunnin päästä sen verran nälkä että maistuu jo :)
Tosi juttu ettei kannata alkaa väkisin tunkemaan, tulee vähintään kammo koko syömiseen.

Lapsi syö silloin kun on nälkä, sen verran kun tarvitsee.
Välillä on paremman syönnin kausia, olen huomanut että silloin tulee painoa (ja varmasti pituuttakin) lisää. Välillä taas suht vähäisen syönnin aikoja, perustarpeeseen.

Tuli vielä mieleen, syöttekö Noonie yhtäaikaa pojan kanssa? Että näkee teiltä esimerkkiä jne.?

Ai niin, onnittelut RD:lle tyttövauvasta, ette sitten vaihtaneet enää merkkiä ;)
 
Viimeksi muokattu:
RD:lle ja perheelle ONNEA :flower:

Tatskatulle onnea ja tarrasukkia!

Noonie: mie en lähtis pakottamaan syömään :/ jos ei maistu ei maistu mut muutakaan ei tule ennen seuraava ruokailu (toimii meillä molemmilla pojilla) seuraavalla ruoalla menee sit jo paremmin.
Toivotaav että Vilhollekkin rupeaa ruoka jossain välissä maistumaan ihan kunnolla :hug:
 
Viimeksi muokattu:
kyllä yleensä aina jollain aterialla sit päivässä jotain syö, ellei sit kipeä ole.
joo, näin täytyy nyt alkaa vaan toimimaan että ei sit tipu mitään välipaloja kesken kaiken (ei tosin nyt oo annettukaan mut kesällä meni mummolassa jatkuvasti siihen että mummo oli lykkäämässä leipää yms. kouraan eikä välittänyt ruoka-ajoista)

juu syödään samaan aikaan, mulla "onneks" päivälläkin on samaan aikaan nälkä kuin pojalla niin tehdään/syödään/koitetaan syödä sit samaan aikaan. ja varsinkin siitä ollaan pidetty kiinni että aamiainen ja päivällinen syödään kaikki yhdessä, ja jos mahdollista niin iltapalakin. lounaan ja välipalan sit minä ja Vilho syödään yhdessä.tosin se on nyt sit mennyt niin että minä (ja mieheni) syödään ja vilho kiukuttelee.
ehkä se tästä. iltapala sit maistuikin pojalle ihan hyvin ja aamupalalla onneks myös tänään söi aika ok.

nyt kun tuon sais vielä nukkumaan. ite oon runsaan tunnin yrittänyt, nyt mies koittaa.
 
Onnea RD! :flower: :heart: Sieltähän se tyttö tupsahti, niinkuin ennustin! =)

Mukava kuulla teistä "piilossa" olleistakin! Ihanaa kun lisäännytte. :)

Noonie :hug: Toivotaan että syömiset ja nukkumisehommat helpottaa kun ikää tulee lisää. Minäki lähtisin sille linjalle, että ruoka-aikoina syädään ja jos ei maistu niin sitten saa ruokaa taas seuraavalla kerralla. Eri asi sitte tietysti jos on kippee. Vaikka kyllä täytyy myöntää että on joskus tullut syötettyä jogurtti tai banaania jos ei ruoka kelpaa... :ashamed

Täällä elämä pyörii samaa rataa, ensimmäinen syysflunssa jo sairastettu. Puhetta tulee ihan lauseita, S kirjain vielä hukassa. Pottatouhut ei edenneet, mutta ehtiipä tässä!

Aatella, ei oo enää kauaa niin meijän taaperot täyttää 2v... Ja vastahan me niitä ootettiin!!!
 
Onnea RD:lle tyttövauvasta! Ihanaa :heart: Mulle tuli mieleen, että olispa kiva poiketa KYS:llä vauvaa katsomaan, kun oon tässä yliopistolla töissä, mutta sitten tajusin, että eihän me edes tiedetä, miltä kukin näyttää :LOL: Tyydyn siis odottamaan valokuvaa vaavista :wave:

Noonie, pidä vaan tiukka linja ruuan kanssa. Vaikka tiedän kyllä miten se ärsyttää, kun ei ruoka mene alas, Otsolla on kans välillä niitä päiviä (vaikka yleensä syö hyvin). Meillä on selvästi niin, että jos on päiväkodissa syönyt hyvin lounaan + välipalan, niin päivällisellä menee vain hyvällä säkällä kaks perunanpalaa tms. Mutta ollaan sovittu, että jos ei maistu enempää, niin sit sanotaan kiitos, ja seuraavan kerran ruokaa tulee sit seuraavalla aterialla. Ja leipää on yleensä annettu vasta sitten kun on syönyt ensin lämmintä ruokaa.

Yleensä jos on alkanut lämmin ruoka tökkiä ja leivän kerjääminen alkanut, niin sanotaan, että "ota vielä muutama lusikallinen sillä aikaa kun äiti/iskä tekee leipää", ja sit voitelee sen leivän oikein superhitaasti. Yleensä lautanen tyhjenee huomaamatta sillä välin :D
 
Luminka: Mitä sitä suotta vaihtamaan :). Kun käyrillä olin, niin tuli olo, että tyttö se on.. Ja, kun minuutin ponnistamisen jälkeen Nanna pihalle tuli, niin olin, että minähän tiesin sen :). Isäntä ei katsonut, ku vauveliini pihalle putkahti, ja kysyi multa: Kumpi? Mie: Ei kai siihen ole kuin yksi vaihtoehto :rolleyes:

Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:


Maikki:
Mie oon täällä synnyttämättömien osastolla. En piässy yläkertaan, ku on niin ruuhkaa. Mie laitan kuvaa, ku oon kotona, ku en viitti puhelimen kautta ruveta kokeilee osaanko liittää. FB löytyisi kyllä pari kuvaa ;)

Nti on kyllä niin suloinen, kiltti ja herttainen. Itse en vain ymmärrä sitä, miksen malta itse nukkua, kun toinen nukkuu..

Toivottavasti päästään huomenna kotio. Lämpöjä ollaan seurattu, ku syntyessä oli 36. Nyt o ollu 36,4 ja joskus jopa 36,6-36,7. Laitoin villahousut jalkaan toiselle, ettei ainakaan lämmöistä jää kiinni kotiin pääsy.

Olen eka antanut rinnasta, jonka jälkeen pullosta. Mutta kyllä näyttää siltä, ettei imetyksestä tule tälläkään kertaa mitään. Ei taida maitoa kuitenkaan rintoihin nousta, vaikka vähän puristeltaessa tuleekin. Ja saako toinen kuitenkaan mitään imettyä, vaikka toisella onkin aivan mahtava imuote!

Klo 9 jälkeen, ku annoin rintaa.. Tai annoin vain imeä.. Niin ehkä puolisen tuntia kumpaakin, ku tuli samalla katottua tv:tä & surffailtua netissä puhelimen kautta, ni nti nukahti ja heräsi sitten klo 11 syömään. Että nukahtiko vain, ku sai imee tarpeeksi kauan kumihanskaa :D.

Mutta jos nyt lähtisi kohti huonetta. Pötköttelisin ja etsisin kutimen esiin ja tekisin villapaidan loppuun.

Milloin tämä raskausmaha tippuisi niin, etten näyttäisi siltä kuin odottaisin edelleen kaksosia? Meneeköhän siihen kuinka kauan? Ja milloin uskaltaa lähtee vaunuilee? Ku olis tarkoituksena ti+to hakea isot siskot päiväkodista vaunuillen..

RD & Nanna 1vrk :heart: :heart:
 
äh,kirjottelin äsken pitkät tekstit tänne ja sit tuo poika sammutti koneen!!!:headwall:

mut joo siis semmosta tulin kauhistelemaan kun tänään kaupassa Vilho kaatui niillä pikkukauppakärryillä ja löi huulensa sit siinä, verta tuli ihan törkeenä, maitohyllyn edusta ja meidän vaatteet ihan veressä. kauhea paniikki tuli kun ei nähty sitä haavaa kun verta vaan pulppusi, että pitäskö ensiapuun lähteä,mut sit huomattiin että huulessa reikä kun hammas oli siihen ottanut. jonkun ajan päästä saatiin sit verenvuoto lakkaamaan ja päästiin ulos kaupasta.

nyt poika on jo ihan itsensä, jaksoi jopa syödä jotain ja kiukuttelee ja riehuu tuolla aivan tavalliseen tapaansa :rolleyes:

minä taas ihan rikki ja poikki tästä päivästä, ei jaksais nyt mitään muuta kuin mennä sänkyyn peiton alle ja hankkia jostain paljon suklaata...
 
huomenta!
eilisen dramaattisen päivän jälkeen Vilho sammui jo yhdeksältä ja nukkui aamulla puol 8 asti!!! :O
oli ihan outo ilta kun oli yli 2 tuntia "omaa aikaa"! kerkesin sit neulomaan sitä vauvan villahaalaria vihdoinkin lisää ja katsomaan jopa teeveetä :D

tänään uhmataan ilmoja ja mennään leikkipuistoon aamupäiväksi vähän tuulettumaan. Vilho näyttää ihan hassulta kun ylähuulen puolikas on turvonnut, ja pikkusen poskikin :heart:
 
noonie: Jospa tuollaiset yöt jatkuisivat!

Täällä on mennyt ihan kivasti, mutta jotenkin tuntuu, etten saa mitään aikaiseksi.. Ensimmäinen yö oli torkkumista, ku Nanna näkyy enemmän yöllä tankkaavan ja päivät menee nukkuessa. Ei minua vähäiset yöunet sinällään haittaa, mutta kun mulla on neitien päiväkotiin viemiset, ni tuntuu, etten oo yhtää saanu nukuttua. Ja ei päivällä onnistu nukkuminen. Varsinkin, ku ovat puolipäiväisesti päiväkodissa, ni eihän sitä kerkiä siinäkään välissä yhtää nukkumaan..

Jospa se helpottuisi 13.9. kun isäntä lähtee opiskelemaan, niin taidan vaihtaa tytöt koko päiväiseksi, koska meillä ei ole kuin 1 auto ja tuskin toista ollaan hommaamassa.. Ja matkaa päiväkodille on 2 km, niin en mä taida joka päivä jaksaa hakea vaunuilla niitä.. Silloin varmasti kyllä paino tippuisi, mutta en taitaisi jaksaa muuta tehdä.

Nanna on kyllä rauhallinen. Ei tosiaan turkia itkeskele. Ainoastaan, kun on nälkä.
Isäntä oli kyllä eilen illalla mahtava, ku muut lapsukaiset jo nukkuivat ja Nanna heräsi sängyssään ja ite olin vessassa.. Ni isäntä kysyy: "Pitääkö sinne mennä?" Kuulin kyllä kysymyksen, mutten siihen vastannut, koska ajattelin, ettei se nyt noin tyhmää kysymystä voi esittää.. Toinen itkee ja sitten: "Pitääkö sinne mennä?" Eiku kiirehi ite vessasta toisen luokse.. Ja tosissaan isäntä siis sen kysyi.. On siinäkin 4 lapsen isä!!!!

Oon kyllä tullut siihen tulokseen, että ei mun kannata yrittää edes imettämistä, koska ei mulla tule maitoa niin, että siitä riittäisi kunnolla. On ollut kyllä ihanaa, kun toinen on ollut rinnalla ja imenyt kunnolla. On siis todella hyvä imuote kyllä.

Mutta kyl mie luulen, että toinen imee vaan tyhjää muovihanskaa, josta ei mitään irtoa. On pari kertaa ollut niin, että kun oon imettänyt => nukahtanut rinnalle ja olen voinut viedä sänkyyn nukkumaan ja on nukkunutkin hyvin.. Ja eilen illalla, kun imetin eka vasemmasta rinnasta, niin oikeasta rinnasta vuoti maitoa. Ihmettelin, että miksi tuntuu kuin vettä valuisi mahaa pitkin..

Ei mun rintoihin näytä maito nousevan kunnolla. Haluaisin nimittäin selvitä ilman lisämaitoa, koska toisaalta tämä on vielä isompi töisempää, ku eka imetät (ja mie yleensä katon kovalevyltä samalla ohjelmia, ni yleensä saatan ihan unohtautua, ni toinen imee 15-30 min/rinta), ja sen jälkeen lämmität lisää maitoa.

Eihän se oo hyvä, että toinen joutuu imemään ilmaa..

Mutta nyt lähden jatkamaan viikkosiivousta. Sain paikat jo raikottua, että nyt vain imuroimaan & pesemään lattiat ennen kuin Nanna herää.

RD & Nanna 4 vrk :heart:
 
no oishan mun pitänyt arvata että ei ne hyvät yöt jatkuneet, seuraava yö oli yhtä ylhäällä hyppimistä ja maidon roudaamista. sit puol 5 Vilho päätti nousta mun mukana keittiöön ja lorotteli vaipan ohi pissat :headwall: mut joo onneks miehen kanssa ollaan sovittu tämmönen joka toinen yö-vahtimeininki. vähän ees auttaa vaikka samassa huoneessa kaikki nukutaankin.
viime yö menikin sit taas jo vähän kivemmin,johtuiko sit siitä että tuuletin illalla vielä aika pitkään niin oli kämppä aikas viileä.

just katselin että pojan huulesta näköjään tosiaan meinas hammas tulla läpi koska huulen/posken sisäpuolella oli iso semmonen valkonen kohta mistä roikkuu nahkaa, ilmeisesti oli aika hyvin hajonnut siis sisäpuoleltakin tuo mut ei pystytty sitä silloin näkemään. nyt päällisin puolin on vaan siinä kohtaa huulenpieltä/poskea mustelma ja sit ihan pikkuisen on vielä huuli turvonnut. onneks poikaa ei haittaa yhtään :heart:

sain vihdoin tehtyä taas sitä villahaalaria ja tänään pitäis hakea vielä vetoketju ja ommella se kiinni. on kyllä aika hillittömän ison kokoinen,oiskohan mulla joteskin löysä käsiala...
samalla aloin tekemään semmosta kauluria itelleni ja siskolle kans pitäis semmoinen väsätä ens viikonlopun synttäreillemme.

tuo on aina kyllä toi maidon riittäminen aiheuttanut pohdintaa. mullakin vilhosta en yhtään tiennyt että saako poika parin tipan lisäks mitään muuta kuin ilmaa... silti jotenkin sitkeesti jaksan kuvitella ja toivoa että tän toisen kanssa imetys lähtis paremmin käyntiin ja saisin imetettyä enemmän kuin sen runsaan kuukauden mitä viimeksi (ja silloinkinhan se tais olla just sitä huvitutteilua pojalle)

ja nyt pitää pohtia tota tuttiasiaakin, ihan ärsyttää kun poika on niin kiinni tossa tutissaan taas, ei mihinkään haluis lähteä ilman sitä ja hirvee kinuaminen ja huuto jos ei sitä anna. pystyisköhän tää toka elämään ilman tuttia.....jospa vaikka ei tykkäis kapistuksesta ollenkaan :saint: no joo aina saa toivoa ;)

nyt lähen pyykinlaittoon ja sit vähän kaupoille!
hauskaa syksyistä viikonloppua!
 
elikkä uusiks.

en oo pitkää aikaa kirjotellu. meidän perheessä on tapahtunut taas ihan kivasti. Äidin hautajaiset meni ihan hyvin, kaunis tilaisuus ja ukkonen iski samaan aikaan.
ens vkl:na ois tarkotus viiä uurna pieksämäelle ja sieltä sit jyväskylään mummon 8kymppisille.

Meillä on täällä täitartuna, HIRVEÄ homma siivota =/ Sallan 7v juhlat oli tänää ja yksi kutsuttu vieras toi kuokkavieraita päässään mukanaan =/ Sallalta ja Lindalta löyty niitä sitten sen pari tuntisen jälkeen muutama. Onnilla on korvatulehus päällä ja antibiootti just loppumassa. Syö tosi huonosti, melkeempä pitää syöttää. taantumaa?

sallalla epäillään hahmotushäiriöö jonka takii koulupsykkalle jonossa et tehää testei, larilla vähä käytösongelmaa jonka vuoksi myös koulupsykkalle jälleen kerran. linda sai lähetteen lasten psykiatriselle mielettömien raivareiden vuoksi. Onni valvottaa usein öisin, itkeskelee. korvatulehuksesta johtuu osittain ja varmasti tää kokonaistilanne tulee sen öihin, noi raivarit lindalla meinaan.

pyry alkanu herää öisin syömää, enne nukku yöt läpeensä eli ei taia maito riittää enää. mitat 3kk neuvolassa oli 7320g 63.5cm.
parisuhdetilanne on aika herkässä tilassa juuri kotona vallitsevan kaaoksen vuoksi.

salla sai myös lähetteen kastelupolille että sekin vielä. mulle laitettii hormonikierukka ja nyt sit vuodan vähä välii, tosi fantsuu..

että sellaista näin äkkiseltää lueteltuna meille..

terkuin hanna ja lievästi sekopäinen porukka.
 
RD, nauratti sun jutut "On siinäkin 4 lapsen isä!!!!" :LOL:

Sanse, olis kiva kyllä lukea teidän kuulumiset, joten kirjoittelehan uudelleen kun ehdit!

Täällä on valmistauduttu huomiseen asuntonäyttöön, siivottu ja raivattu ja puunattu kämppää. Vielä kun löydettäis itsellemme uus koti... :confused:

Meillä pojalla on tullut uus kielellinen kehitysaskel: On nimittäin alkanut sanoa "minä". Pääasiassa ruuasta: "minulle anna!" :rolleyes: mutta myös muissa yhteyksissä.

Muutenpa ei mitään mullistavia, huomenna mennään asuntonäytön ajaksi kylpylään evakkoon, poika rakastaa vettä (niinkuin kai lapset yleensäkin).
 
sanse voimia kovasti sinulle ja perheelle!!!! Iso voimahali täältä *rutistus*

Täällä tatu ja minä kipeenä hirveessä räkätaudissa, tatulla ihana uhma ja mulla ihanat raskausolot, yyh.

Tänään ois sitte mun äidin 44v.synttärit ja sukulaisten ja ystävien utelut ja onittelut raskaudesta... huoh, noh, mutta kivaahan se on. En vaa jaksa mitään neuvomisia, että miten pitäis toimii ja äidin pikkusisko rupee taas kertoo miten ihanat tai kamalat hänen raskaudet on ollu. Noh kestohymy vaan päälle ja nyökkäilemään.

Tatskattu & pro 6+1
 
Jaksamista sanselle!

Täällä kaikki rullaa tasaisesti. Flunssasta koko poppoo on tervehtynyt ja syksyn harrastukset on alkaneet. Kovasti kiirettä pitää, kun täytyy kuljettaa lapsia harrastuksiin iltaisin ja itsekin on ihan kiva jotakin liikuntaa harrastaa. Nyt aloitin jumpat naisvoimistelijoissa ja uimahallissakin olisi tarkoitus kerran viikossa käydä. Aikaa on vain niin rajallisesti :O Nää on nyt niitä kiireisiä ruuhkavuosia :D

Kirppiksellä kerkesin käymään viikonloppuna. Mukaan tarttui se, mitä metsästinkin eli Leolle saappaat. Komeat oli kontion uuden näköiset kumpparit. Aiemmin ei luonto sallinut ostaa kolmenkympin kumppareita prismasta. Ja onneksi en sitten ostanutkaan, kun sain nuo neljällä eurolla. Travallen toppapuvun ostin myös viitosella. Kuomia jäin vielä kaipaamaan, mutta ne löytynee jostain toiselta kirppikseltä. Isompia poikien vaatteita mä olenkin sitten jo säästänyt keskimmäiseltä, mutta nämä alle 110cm vaatteet kerkesin myydä. Jatkossa saan sitten käydä vaan kaivelemassa laatikoita varastossa ;)
 
jaksamishalit täältäkin sanselle!:hug:

meillä alkoi eilen illalla sit tutin vieroitusoperaatio. ja ihmeen hyvin on alkanut, vilhohan oli ihan riippuvainen siitä kapistuksesta,välillä päivälläkin sitä vaati.
eilen päikkäreiden jälkeen poika heitti tutin raivoissaan sängyn alle niin päätin että olkoot, sanoin että tutti tais mennä rikki ja minä en sitä sieltä sängyn alta pois saa. ihmeen hyvin otti asian, joitakin kertoja kyseli perään. sit nukkumaan mennessä muisti taas kysyä tutista ja kerroin että se meni rikki kun heitti sen päivällä sinne sängyn alle, pieni semmonen "ärh" tuli ja meni suuttuneen näköisenä makaamaan sänkyynsä ja siinä se! nukahtaminen kesti tosin aika kauan ja yöllä heräs 2 otteeseen juomaan,ekalla kerralla kysyi tuttia ja vähän etsi sitä sängystä mut ei hermostunut kun sanoin että se on rikki.
tänään sit kerran kysyi kun lähdettiin kerhoon tuttia mut antoi asian olla kun vastasin taas samalla tavalla. ja päikkäreille meni ilman kiukutteluja (tosin kesti taas sen tunnin nukahtaminen)
oiskohan tää tässä vai tuleeko tästä illasta kauhee...saas kattoo

torstaina ois mulla viimenen neuvolalääkäri, nähdään miten päin tyttö mahassa pyörii ja onks paikat lähteneet pehmenemään, sen verran kummiskin on vihlonut ja supistellutkin nyt :whistle:
silti jotenkin veikkaan että tämäkin menee yliajalle ja käynnistykseen...
 
RD: niin ihanasöpöli :heart:

Noonie: toivotaan että vieroitus onnistuu oikein hyvin; :)

Meillä taas Leevi kipeänä, kuumetta neljäs päivä menossa ja korvat vuotaa, eilen käytiin korvalääkäris ja huomenna mennään uusiks. Rupee jo ärsyttää tää sairastelu. 1,5 viikkoa oli viime kuurista kun aloittiin uusi kuuri. 5 tervettä päivää välissä. :(
Mut jospa tää tästä.

Viikonloppuna oli tarkoitus lähteä tyttöjen kanssa viihtymään viikonlopuksi Ouluun (siellä hts Ouluhallissa). Mut saa nyt nähdä parantuuko toi ukko jos ei parannu enmä raski mihkään lähteä vaikkakin anoppi sanoi tulevansa miehen kaveriksi jos Leevi kipeä. Mut silti en vois jättää toista.
 
Tänään käytiin koko perhe mun neuvolalääkärikäynnillä. Hyvin Vilho tykkäs olla,jutteli jotain lääkärillekin kun mua tutkittiin ja leikki välissä leluilla.
Vauva kasvaa pikkuisen keskikäyrän alapuolella ja arvioiti syntymäpaino tais olla 3,5kg. Mitään erikoista ei ollut,kaikki ok jne :)

Vilhon tutista vierottaminen on mennyt yllättävän kivuttomasti. kerran kaks päivässä on kysynyt tuttia mutta nyökyttelee tyytyväisenä vastaukselle "tutti meni rikki, se piti heittää pois". sen jälkeen Vilho tykkää kerrata että kenen kaikkien tutti on mennyt rikki;vaarin,isin,mummun, äidin ja serkkupojankin tutti on mennyt aikoinaan rikki :heart: yöt ei tosin vieläkään oo rauhallisia täysin mutta ehkäpä parempaan suuntaan silti ollaan menossa. viime yönä tais herätä 2-3 kertaa mutta nukkui puol 8 asti (ja meni nukkumaan vähän yli 22)

Käytiin neuvolan jälkeen Oulunkylässä lankakaupoilla ja tuli taas käveltyä sen verran paljon että paikat huutaa kivusta...pakko varmaan mennä lepäilemään :wave:
 
Huomenta!!! Onpas täällä hiljaista, piti vaan tulla lukemaan uusimmat uutiset, mutta eihän täällä ollutkaan... :| Nyt ei ehdi oikein kirjuuttamaan, mutta tänne ei ihmeempiä uutisia kuulu. Samaa hulabaloota.

RD, onpas kerrassaan hurmaava pikkuprinsessa!

Kuulumisten toivossa,

HM
 
Red Dragonille onnea pikkuprinsessasta!

ja Rinzessa, siis tatskattu, onnea plussasta!!

wow Noonie, menispä meilläkin noin helposti tutin kanssa! Maya vaan menis sinne sängyn alle ettimään, tai karjuis kurkku suorana niin kuin tekee nyt aina jos ei saa tuttia. Aikasemmin olisi ollut paljon helpompaa, luovutti tutin helposti aina unien jälkeen, mutta nyt huutaa tutin perään jatkuvasti ja ei herättyään anna sitä pois kovin helpolla... ja tietää missä niitä säilytetään, ja jopa on nähnyt kaupassa niitä, että pelkään ettei mikään tarina menis läpi. Pakko siitä kapistuksesta on kyllä päästä eroon...
Mun piti muuten kysyä sulta, onko sun lantion löystymä ollut pahempi tässä tokassa raskaudessa? Mulla jo nyt rv26 on toooosi pahat kivut enkä pysty pitkiä matkoja kävelemään. Mayan nostelu varmasti pahentaa asiaa.

Meillä Maya on kans kipeenä. Yöt on kivaa kerra tunnissa heräilyä kun nuhanenä ei saa nukuttua...

pitääkin mennä taas kattelee mikä sillä on hätänä:wave:
 

Yhteistyössä