2008 marraskuisten murut *joulua odotellessa*

http://www.clickshoes.fi/galleries/spirit__0000477___38_90.jpg ostin tollaset alesta, oikeisii uggeihi ei oo varaa :(

Puhetta: ei juuri tule, äiti, ei ja joskus isi. Ymmärtää puhetta kuitenki nii et ku sanoo esim et vaihetaa vaippa ni rupee ite repimää paitaa/bodyy navan kohalta, vie pissavaipat ite roskii jne.

Nyt Onni on alkanu pitää auton ääntä wuuwumwum ku autoilla leikkii, hauskan näköstä :)

Laitoin eilen tonttuja ikkunaan ja nekös oli hauskoi Onnista, kovasti naureskeli niitä kattoessa :D Meillä herättii jo tossa 4.57 pirteenä peipposena (äiti ei tosin sitä ole).

Hampaista: Ylhäällä 2 ja alhaalla 4.

Onnilla on tällä hetkellä taas pahaa ummetusta, tuli yhtä äkkiä. Purkkitolkulla saanu luumua eikä auta, kivisiä palloja tulee itkun kanssa. Eilen annoin jo duphalacia mut ei sekään auttanu, uusi satsi vaan. Syö huonosti sen takia ja yötki ollu vähä levottomia, ei ihmekään kun masu kovalla :S

Kävelly Onni on jo 9kk iästä, nykyään se on jo juoksemista. Kova meno päällä koko ajan.
 
Noonie: meillä kans mies tykkää junista ja junaradoista, Juusolle kerättiin sitä dublon junarataa ja nyt si tsillä on se citylego junarata ja niistä on tykänny.Mie oisin halunnu sen brion junaradan ja Juusokin sen nyt haluis mut kun on jo noi kaks niin ei viittis montaa ostaa.

Meillä taitaa Leevi tehdä myös niitä poskihampaita, alas just tuli yks hammas ja nyt ylhäällä ikenet turpeessa ja kiukkune ollut. Parina yönä herännyt yhden maissa itkemään ja ei ole rauhoittunut muulla kuin maidolla,luulenpa että se kylmä maito kipuja suussa hellittää. Kokoajan sillä on joku millä se sitä suutaan kaluaa.

Mut nyt aamukahville kahvihuoneeseenja sit töiden kimppuun.
 
huomenta!
Meillä raksahti poikki tuplarattaiden yksi muoviosa työntöaisasta, se mistä säädetään aisan korkeutta!!!! :kieh: Ei ole siis ihan katkipoikki, tai on jostain muusta kohtaa vielä kiinni, mutta en oikeen uskalla käyttääkään...ONKO KUKAAN KÄYTTÄNYT RATTAITA KORJAUSHUOLLOSSA? mietin miten kallista, nopeeta, toimintaa on? Takuita siis ei ole koska nää on vm2004...harmittaa!!!!!

Noonie, mä tykkään juuri samaisista leluista kuin säkin! ja keiju :D (viis lapsista!!) :LOL: eivaiskaan, kyllähän nuo ovat ajattomia ja lähes ikuisiksi vois sanoa..Meillä kanssa esikoinen sai sen brion junaradan 2.joulunaan, oon sitten kirppareilta haalinut lisäosia. Ja duplot kova juttu!

nyt työpäivää aloitteleen! :wave:
 
Valvottu yö takana, poika istuskeli, piehtaroi ja pölpötti yöllä tosi levottomana sängyssään. Ja tunki käsiä suuhun niin että meinasi monta kertaa yökätä. Jouduin yöllä antamaan kuumelääkettä, kun oli ihan tulikuumakin. On siis joko kipeä ja hampaita tulee samaan aikaan, tai sitten hampaiden tulo aiheuttaa kuumetta. Oon pojan kanssa kotona tän päivän.

Helmi, onpa harmi niiden rattaiden kanssa! Ärsyttäviä tuollaiset hajoamiset! :headwall: Kannattaa varmaan ainakin kysyä korjauksesta! Luulis että lastentarvikeliikkeissä osaisivat neuvoa korjaajan.

Hyvä kun muistutitte noista junaradoista, kun on pitänyt vinkata sukulaisille lahjatoiveiden yhteydessä. Mies (!) on himoinnut sellaista puista junarataa, kun kuulemma lapsena olis aina halunnut sellaisen. Ja varmaan siitä Otsokin tykkäis :LOL:

Sanse, meillä kans Otso hakee itse vaipan hyllystä, kun on käyty potalla. Ja laittaa kylppärissä kertakäyttövaipatkin pyykkikoppaan :saint: :LOL: Eilen alkoi yhtäkkiä repiä kestovaippoja pyykkitelineestä ja kantoi niitä mulle kasapäin. Sitten huomasinkin, että pojalla oli tullut kakka! Ja nälästä ilmoittaa siten, että alkaa kaivella laatikosta kattiloita ja pilttipurkkeja esille.
 
ja mun HYVÄ ONNI jatkuu tavaroiden/hankintojen suhteen!!!!

Oltiin kirpparilla esikoisen kanssa ja kappas, LÖYSIN kitchen aid:n punaisen :p tehosekoittimen ja 29euroa!!!! Sen enempiä ihmettelemättä ostin sen ja sovin toki että voin tuoda takas jos ei toimi...Noo, pääsen sisälle ja "hups" koko vempain lipee käsistä lattialle ja yhdestä' kulmas halkeaa pikkasen pinta. Alan sitten sitä' vahinkoa harmitteleen, kun mies totee että on sitten töpselin pää vääränlainen...ameriikasta ilmeisemmin hankittu! :kieh:
Ei siinäkään viekä mitään, niihin on edullisesti adaptereita, MUTTA on koko "voltin-vatit?" mitkä hemmetit, nekin väärät.... :LOL: Eli tulis sitten muuntimen hankinta eteen ja se ois sellaisen 30euroo ja edelleen en tiiä vaikka koko kone ei toimis kun se on ostettu tälleen ilman takuita ja tippuikin jo, mun tuuria!
Mutta on se vaan kaunein kodinkone minkä omistan, toimis vaan vielä!

tälläistä tänne, lähden nyt ostaan maitoo, kun aamulla tulee meille pari kaveria lapsineen pikkujouluileen, ja lupasin tehdä riisipuuroa, luumusoppa on jo keitettynä. :p
 
Helmi, kuulostaa sun touhut ihan mun tuurilta tavaroiden hankinnassa :wave: Tänään tuli huuto.netistä ostamani liesisuoja, joka ei sitten käykään meidän hellaan :headwall: Tai siis meidän hella on liian matalalla ja molemmilla puolilla työtasot ottaa kiinni niihin liesisuojan kiinnikkeisiin niin ettei sitä saa paikoilleen (paitsi jos vetää lieden keskelle keittiön lattiaa :LOL: ). Keraamisen lieden kiinnikkeet varmaan auttais ja sitten kun ne ostaa, niin tuo "edullinen" liesisuoja onkin sitten saman hintainen kuin olisin uutena ostanut...

Otso on ollut TOSI reppana tänään :( Kuumetta on 38,3 (ei siis mitenkään hälyttävästi), mutta poika on ollut veltto, vaikertanut ja hengittänyt nopeasti. Ja on nukkunut melkein koko päivän, neljät pitkät päiväunet. Nytkin on tuolla pedissä ihan posket hehkuen tulikuumana, vaikka annoin Panadolia pari tuntia sitten. Oon ihan huolissani, kun yleensä poika on niin reipas :| Luojan kiitos mies tulee tänään yöllä 4 päivän työreissultaan, niin saan vähän henkistä tukea.
 
Voi vitsit mitä epäonnen ankkoja helmi ja maikki!! Sori, mut tulipahan illan naurut! :LOL: Mut se on se murphyn laki tai joku, joka pistää kaiken menemään päin honkia kun sille tielle lähdetään!

Voi Maikki! :hug: Kuulostaa tosi reppanameiningiltä toi Otson tila! Ja vähän kuulostais myös possuflunssaoireilta.. Nyt sun täytyy seurata tarkasti tuota tilaa, etenkin sitä nopeeta hengitystä! Ja ihan varmaan niin teetkin! Itse olisin varmasti huolesta sekaisin ja funtsisin, joko kiikuttaisin lääkäriin lapsen. Onneks miehesi tulee niin saat henkistä tukea yms. Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä muutu vakavammaks!! Ja paranee pikaisesti! :hug:

Meille mitään ihmeempää kuulu. Tänään olimme perhekerhossa tonttuilemassa joulujuhlan merkeissä; laulettiin joululauluja ja leikittiin tonttuleikkejä.. :D Nyt tuleekin pitkä tauko ennenkuin kerhot starttaa uudelleen; toinen kerho tammikuun tokalla ja toinen kolmannella vkolla vasta! :eek:
 
Moikka kaikille - pikaterkkuja töistä :wave:


Mulla ois pari kysymystä jos taas sais neitejä vertaistukiryhmäläisiä vaivata:

- Kuinka monta silmukkaa kannattaa luoda kutimeen jos haluu tehdä 1-vuotiaalle säärystimet :D
- Miten olette suojannut pyörän lastenistuimen varkauksilta? Jollain lukkosysteemillä vai?

Meillä ei mittää uutta! Tyttö oli eilen ekaa kertaa yksin puoli tuntia päiväkodissa ja hienosti oli mennyt! Nyt mun pitää kyl tulla kirjottaan paremmalla ajalla... luen kyl joka päivä :heart: :heart:
 
Maikki, voi Otsoa :hug: Musta kuulostais kanssa sikainfluenssan oireilta.
Mikä on vointi nyt? Muistan ite kun olin kuukausi sitten huolissani kanssa pojan hengityksestä. Oli kanssa tiheää ja keuhkoputkentulehdus oli. Jaksamista sinnepäin!

HariMao, hassu sanayhdistelmä :LOL:

Noita junanratoja himoitaan täälläkin, niitä puisia sellaisia mis on brion veturit. Ihania! :p Tätä me ollaan aina odotettu, et kun saa lapsen ni voi alkaa taas leikkimään :D

ai nii tukanleikkuusta olitte kanssa jo keskustelleet. Mä en millään raaski vielä leikata noita kun on kasvanu ihanat vaaleat enkelinkiharat niskaan. Kai sitä voi näin pienellä pojalla olla vielä pikkasen pidempi tukka :whistle:
 
iltaa mammat = rakas päiväkirjani, (tuntuu todella siltä että kirjoitan tänne/teille niinkuin päiväkirjaan, vai pitäisikö perustaa blogi jonne vois pölistä? no mutta toistaiseksi tämä, juuri näin riittää...)

maikki, komppailen kuunkultaa ja kuulostaa tosiaan sikainfluenssalta, unohtunut jo melkein koko tautipahanen, mutta meillä oli siinä kanssa kuukausi sitten JUURI tuollaista, vaikkakin silloin ekan vuorokauden aikana kuume pomppas 40:een, eikä poika juonut juurikaan...jos panadoli ei tunnu laskevan kuumetta tai auttavan kipuun, niin kannattaa kyllä käydä näyttää tohtorilla. Tuo tehokkaampi; pronaxen oli ihan huippu-tuote, kerrasta laski kuumeen ja jaksoi reppana juodakin taas.
Jaksuja ja paranemista otsolle! :hug:

Meillä juhlittu tänään pikkujouluja lasten kera aamupäivällä ja illalla oltiin vielä katsoon kaverin 2kuista vauvaa! (iiiiiihana :heart: )
Ja sitten kipaisin kaupasta aineksia lauantain kemuihin: mozzarella-graavilohileipiin, vuohenjuusto-parmankinkkuleipiin, lohisydämiin ja jugurttibroileriwrappeihin... :p ja pätkisleivoksiin...namskis!
 
Helmi, meillä on yhteinen päiväkirja :LOL:

Hei kiitos kannustuksesta ja huolenpidosta :heart: Otso oli tänään edelleen kuumeessa 38,3 ja iltaa kohden aika tuskaisen oloinen (käveli vain huoneesta toiseen ja piti valittavaa yninää, ja halusi tulla syliin ja halailemaan, mitä ei yleensä spontaanisti tee). Päivällistä lukuunottamatta ruokahalu on ollut tallella ja tänään oli ruuan tilalle juonut paljon maitoa. Vettäkin on hörppinyt omatoimisesti nokkamukista.

Oon vähän katsonut, että pojan silmäluomet on turvoksissa ja alan epäillä, olisko tää vauvarokkoa. Kaverin lapsi oli aika saman näköisenä, kun hänellä oli vauvarokko. Huomenna kai pitäis jo tulla niitä näppylöitä, jos tää on sitä. Mä nyt oon tosin joka kerta epäillyt vauvarokkoa, kun poika on ollut kuumeessa, eikä kertaakaan oo ollut :LOL:

Jos huomenna vielä hengittelee tiheään, niin vien lääkäriin. Ainakin keuhkot olis varmaan hyvä kuunnella. Mies oli tänään pojan kanssa kotona, niin en osaa tarkkaan sanoa, oliko vointi mennyt parempaan vai huonompaan. Itse oon ollut ihan poikki, taas töissä dead linea, eikä huominen lapsen kanssa kotiin jääminen auta työtilannetta :headwall:

Maotao, meillä ei vielä pyöränistuin oo aktiivikäytössä, mutta meillä on sellainen pikakiinnityksellä irrotettava, ja oon nostanut sen pyörävarastoon roikkumaan. Päiväkodissa sen vois myös jättää vaunuvarastoon päiväksi, jos ei halua ajaa istuin pyörässä kiinni töihin ja takaisin.

Säärystinohjeita varmaan osaa Luminka antaa :attn:

Helmi, ihanalta sapuskalta kuulostaa! :p Meille tulee huomenna mun äiti poikaa hoitamaan koko lauantaiksi, kun mennään miehen kanssa kaverin väitökseen ja iltakaronkkaan. Ajattelin tarjota mutsille ihan vain jauhelihapitsaa.

Mies ehdotti, että lähdettäis keväällä kahdestaan johonkin reissuun :heart: Olin heti inessä! On ollut aika kuluttava syksy töiden kanssa ja kyllä tää elämä on muuten aika lailla ollut sidottu kotiympyröihin. Pieni irtiotto vois tehdä hyvää parisuhteellekin.

Kuunkulta, kyllä pienillä pojilla näkyy paljon pitkiä enkelinkiharoita! Kaveria ja hänen miestään näin yksissä juhlissa (heillä on poika) ja kysyin mieheltä, että kenenkäs tyttö sulla oli Prismassa harteilla viime viikolla. Vaimonsa jo hetken oli äimistyneen näköinen, kunnes tajusivat, että se oli ollut heidän oma poikansa, jolla on selkään saakka pitkä tukka! :saint: Minäkin voisin joskus miettiä ennenkuin avaan suuni :headwall:
 
röyhitään yhdessä palstatilaa :LOL: :LOL: (huippu sana)!

ihan vaan pikaseen tulin lukeen, kohta tulee hoitotyttö ja sitten ulos lumeen!!! :D

Meillä mies kanssa haaveilee jostain pitkästä pariisinviikonlopusta, kun lennot tulossa (tai on?) jo sinne niin edullisia! Mä een raaski jättää vielä nuorimmaista...eikä oo oikeen varaakaan. Sitten ehdotti eilen että lähettäs ens kesänä viikoksi laivalla puolaan. KOko perhe, se alkoi tosi paljon houkuttaan, mutta taas se raha! Miten malttais mies olla höyryymättä nyt vielä sellaisen vajaa 2vuotta, sitten meikäläinenkin taas olis "isoissa rahoissa" kiinni.. :LOL: juupajuu...

Mä haaveilen lähinnä nyt tapetoivani joulun välipäivinä eteisen jos mies laittas laminaatit sitten.
Haaveet on ihania :heart:

mukavaa päivää mammat ja muksut!
 
Helmi: ihanaa, onks siellä lunta? täällä on ihan mustaa vaan.

Meilläkin mies haaveilee kaikenmaailman matkoista ja mä sisustamisesta. Kyllä mä nyt sit suostuin rentoutuslomalle viikonlopuksi jos hän varaa matkan ja hoitaa pojille hoitajan :D
Yleensä kun se olen minä joka kaikki tommoset hoitaa niin nyt päätin että jos haluaa reissuun niin sit hoitas käytännön asiat.

Mä oon haaveillu jo pitkään ja haaveeks varmaan jääkin että mies mut joskus yllättäs, vaik silleen et ku tuun töistä niin pojat ois vieny mummille hoitoon ja hemmottelis mua mut miehet ei vaan tajuu tollasia... :D
 
Heippa!

En oikeen oo ehtinyt koneella istua, kun meillä kans flunssaa taas. Ihmeellisesti ollut nyt viikoin välein tosi kipeenä ite ja Lumi nyt n.3 viikon välein flunssassa :( Ja kun Lumi on kipee, ni se kiukuttelee ihan jatkuvasti lahkeessa kiinni.
Mut nyt hän nukkuu. Sain vähän siivoiltuakin, jei =)

Meillä ois tarkotus maalata alakerran vessa nyt viikonlopun aikana. Muuten tää kämppä onkin rempattu kokonaan ennenku päästiin muuttaa, mut tota vessaa ei maalattu ja kun irrotettiin sieltä sellanen järkyttävä kaappi, ni sen takana seinä oli tosi rumassa kunnossa. Ei muutaku maalia sit sinne.

Vähän on saatu jouluvaloja jo laitettuu ja jouluverhotkin laitoin (ekaa kertaa eläessäni :) )

Meillä edelleen Lumi harjoittelee kävelyä itsekseen. Ei siis vielä osaa/uskalla kävellä ilman tukea. Muutaman askeleen ottaa muttei enempää. Juttelee kovasti muttei vielä selviä sanoja. Ruokaa Lumi syö itse omalla lusikallaan. Se sujuukin jo ihmeen hienosti :)
Ja nyt kun muutettiin ja Lumi sai oman huoneen, niin tosi hyvin on sinne iltaisin nukahtanut. Tosin nyt on ollut tota sairastelua ja siks sitten nukkuminen on vaikeeta ja heräilee koko ajan huutamaan. Ja ei meillä kyllä itsekseen osata nukahtaa. Vaatii se aina puolen tunnin vierellä istumisen ja silittelyn mut josko sekin helpottuis. JA yöllä on nyt haettu viereen aina jossain vaiheessa, viime yönäkin jo puolen yön aikaan kun toinen yski niin paljon ettei ollenkaan saanut nukuttua.

Mut nyt hetken nautin omasta ajasta. Viime päivinä Lumi on suostunut nukkuu päikkärit vain mun sylissä, joten tää on nyt harvinaista herkkua, varmaan se kohta kyl herääkin jo :D
 
Dara, tsemppiä ja jaksamista :hug: Tiedän justiinsa tuon tunteen, kun lapsi kiehnää jaloissa koko päivän tuskaisen oloisena! Ja sitten vielä yöllä valvottaa |O Onko teillä muuten kantoliinaa? Otsolle se on ainakin ihan ykköspaikka kipeänä ollessa.
 
Morjesta!

Uskomatonta, on ollut niin kiirettä etten ole ennättänyt kuin lukaiseen nopsaan täällä!

Tänä aamuna käytiin kerhossa, siitä suoraan pienin lounaalle ja nukkumaan. Aloin siivoomaan, matotkin ulos. Tein omalla reseptilla juustokakkua, kahvilikööristä :p Jos siitä tulee hyvää (ainakin tehtäessä oli ) niin laitan ihan reseptin blogiini. Lorautin aika reilulla kädellä tuota likööriä, toiv. ei tullut liian vahvaa... Naureskeltiin et jos huomenna juomiset loppuu, kiireellä kakkua syömään :LOL:

Jaa, säärystimiin silmukoita... Se riippuu paljon minkä paksuista lankaa meinaa käyttää! Jos on jotain paksua niin silloin tietty vähemmän.. Valaises Maotao niin osaan varmaan jotain lukuja sitten antaa =)

Mä lähdin eilen 19 jälkeen pois kotoa, siinä mielessä että tuo pikkuneiti ois erossa illalla äidistä! Reppana konttaamaan lähti mun perään ja itkua väänsi... Musta kun (ja miehestä sekä neuvolantädistä ) tuntuu että yöriehumiset voi olla mun perään kitinää! Tulin sitten puoli yhdeksän aikaan kaupungilta, molemmat olivat jo nukkumassa! Pienempi tosin aloitti melkein samantien itkee, mies hoiti homman... Yöllä jossain 00.30 heräs, tai ei varmaan ollut edes hereillä. Jokatapauksessa ihme yninää kuului pitkään, miehen kanssa kuunneltiin et mihin suuntaan muuttuu. Itkuks alkoi menee, ja mies kerran kävi ja siitä nukkui aamuun saakka =) Tänään on vuorossa äidillä tunnin iltalenkkeilyt :LOL:
Huomenna pitäis sittne mummon kanssa ilta, yö ja sunnuntain aamu selvitä =) Ja kyllä ne selviää...

Mut nyt ottaa muiden kanssa hiukan välipalaa :wave:

Päivittelen etusivun kunhan tästä selviän :)
 
huomenta!
mun piti jo aikaa kommentoida siihen pyöränistuin-asiaan...itseasiassa asutaan vissiin niin "herrankukkarossa" ettei ole tullut pieneen mieleenkään että sen joku pöllis :D Tosin kerat se olis ensimmäinenkin ja etenkin kun pidetään autojen ovetkin aina auki, niin kerran joku oli pöllinyt PARKKIKIEKON meiltä!! :LOL: Asia ei kyllä naurattanut vaan ärsytti että joku ryökäle kehtaa tulla MEIDÄN tontille..mutta siis, meillä on kanssa sellainen jonka vois irrottaa ihan nappia painamalla, niin ehkä kantaisin sen varastoon, jos haluaisin suojella omaisuuttani! (olipa taas fiksusti sanottu)

Meillä on sähveri alkanut repiin joka välissä vaippaansa pois, ei voi yhtään pitää vaippa+paita-yhdistelmää kotona, vaan aina oltava housut tai body ja heti jos vaippaan tulee pissa on "krrrrrrrrrr" = yök, oppiskohan nyt otollisimmin potalle? Jos jaksaisin aina kiikuttaa...

Mä alan leipoon leipiä, teen sellaisia foccacia-tyylisiä...jotka sitten täytetään. :p Ja ehkä olis muutama muukin homma, ennen iltakuutta, kun juhlat starttaa!! jippii!
 
Luminka ilmoittautuu vaan olevansa hengissä =) Katotaan onko sitä vielä huomenna...

Mummo tulee tunnin päästä lastenhoitajaksi, me häivytään tuossa kolmen maissa illanviettoihin =)

Mukavaa viikonlopun jatkoa :wave:
 
Me kotiuduttiin ruotsinristeilyltä tänään. Oli ihan mahtava reissu. Eilen juhlistettiin meidän 10-vuotis kihlapäivää ja 8-vuotis hääpäivää seitsemän ruokalajin illallisella viineineen. Aivan ihanaa ruokaa. Viiniä oli vaan hieman liikaa mulle, kun viimisä lasillisia siemaillessa alkoi päässä jo pyörähdellä :D Ei auttanut muu kuin melkein heti ruokailun jälkeen mennä hyttiin ;) Ihania nämä irtiotot toisinaan. Ja Leokin oli ihan muina miehinä, kun palattiin. Ei kyllä tainnut sillä olla yhtään ikävä.

Viimeisiä joululahjoja pitäis nyt sitten haalia ja se kurjin vaihekin on vielä edessä eli paketointi. Onneksi tuo esikoinen tykkää näprätä paketteja, joten se saa olla hyvänä apurina. Niin ja kortitkin pitäis saada postiin. Ja alitatajuisesti töihin paluukin alkaa jo stressata. Pitää vaan nauttia näistä viimeisen kuukauden päivistä hetki kerrallaan :/
 

Yhteistyössä