2008 marraskuisten murut *joulua odotellessa*

Eli tänne vaan ilmoittautumaan halukkaat :wave:
Toivottavasti saadaan tänne hyvä porukka kirjoittelemaan taaperoiden kuulumisia jne =) Laitellaanko tänne etusivulle vähän tuohon tyyliin mitä minä olen jo kirjoittanut?



Mukana menossa

Anzkuli, pikkumies 11/08 ja isoveli 03/06 (kotiäitinä edelleen)
Dara, Lumi 11/08, isosisko 06/01 (kotiäitinä )
Floukka, Oliver 11/08 (kotona )
Hansu, pikkumies 11/08, isosisko -95 ja isoveli -94 (töihin palannut )
Harimao, Wilma ja Oskari 10/08,veljet Artturi 02 ja Kasperi 03 (kotona)
helmi, pikkumies 10/08, isoveli 12/04 (kotiäitinä + hoitotyttönen )
Iru, pikkumies 11/08 ja masuasukki 04/10 (kotiäiti)
Keiju, Leevi 10/08, isoveli10/04 (töihin palannut )
Kuunkulta, pikkumies 11/08 (kotona )
Kuuttipieni, pikkumies 10/08, isosisko 06/07 (kotiäitinä )
Luminka, neiti 10/08 sekä isosisko 2,5v (toistaiseksi kotosalla)
maarias, pikkumies 11/08 sekä isosisko 07/00,isoveli 01/03
maikki79, Otso 10/08 (töihin palannut )
Maitooo, neiti 11/08 ja isoveljet 04 ja 06 (kotona )
manna, pikkuneiti 11/08 (kotiäitinä EDELLEEN!)
Maotao, neiti 11/08 (töihin palannut )
merval, timppa 11/08 (kotona )
Noonie, pikkumies 11/08
Sanse, onni 11/08, salla 09/03, lari 01/01 ja tulokas 05/10
yermasoya, pikkuneiti 11/08



Ja vielä linkit vanhoihin kuukausiin (ja niitä on jo monta! )

Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1248105
tammikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277262
helmikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1310083
maaliskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337075
huhtikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368532
toukokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397315
kesäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1427407
heinäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1452235
elokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1478103
syyskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1506272
loka-marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu
 
Moikka täältäkin uuteen pinoon! =)

Enpä ole taas saanut aikaiseksi kirjoittaa, mutta lukenut olen säännöllisesti. Mukana ollaan kuitenkin tälläkin puolella. Eli Hansu, pikkumies 11/08, sisko -95 ja veli -94.

Jouluvalmistelut olen jo aloittanut, jouluvalot on ikkuinoissa/pihapuissa ja lahjojakin olen saanut ostettua jo jonkin verran. Tänään jopa leivoin jo suklaapiirakkaa pakkaseen joulua ajatellen.

Meillä nukutaan öisin 21-08 (about) ja päikkäreitä n. 12-14 eli 13h/vrk, joskus hieman alle. Nyt ollaan menty jo pari kuukautta yksillä päikkäreillä ja tosi hyvin menee. Poika on kuin aurinko päivisin, mutta öisin on ollut n. kuukauden ajan heräilyjä ja huutoja silloin tällöin, joskus useastikin yössä. Eikä mitään hajua miksi. Joskus rauhoittuu nopastikin kun annetaan tutti, joskus huutaa puolikin tuntia. Tarjoiluja meillä ei harrasteta öisin ja syliin ei yleensä oteta, silittelyä ja tassuttelua ja sängyn vieressä istumista tarvittaessa. Onneksi mies hoitaa nuo yöheräämiset pääasiassa, itse en välttämättä edes ole tietoinen heidän touhuistaan ennen kuin aamulla saan kuulla... :whistle: =)

Ihana tosiaan seurata kehitystä ja uuden oppimista, sitä kun tapahtuu nyt koko ajan. Viimeksi on oppinut sanomaan paapaat (hampaat), taputtamaan käsiään yhteen ja nyt yrittää hyppiä tasajalkaa joka on muuten hauskan näköistä :heart:

Tää mamma alkaa nyt pakastamaan leipomuksiaan... Ihanaa joulunodotusta kaikille taaperoille perheineen! :heart:
 
ei oo totta tätä ajankulua! nyt sit ollaan virallisesti taaperopuolella!!! :eek: =)

mä oon ollut flunssassa (taas!) heti miehen taudin perään,onneks poika terveenä, mut hyppii seinille kun ei voida lähteä mihkään kerhoihin tms. siksi vähänä netti jäänyt vähemmälle.
unet meillä menee vähän miten sattuu. esim viime yönä nukahti 22 jälkeen, heräs puol 2, loikoiltii sohval hetki sit seurravaks puol 7 huusi mutta sit nukkui kummiskin tuonne ysiin asti! yleensä yhdet päikkärit, ja jos ei häiriöitä tule, ne voi kestää jopa 3 tuntia (mut silloin loppuosa sylissä nukkuen)
ei meilläkään lusikalla syödä, sotketaan ja leikitään vaan. nokkamuki (pehmeällä nokalla) käytössä jo pitkään, mukista/lasista ei osaa hörppiä vielä.
hienosti mennään tukea vasten kävellen, kiipeillään joka paikkaan ja osataan tulla useimmiten takaperin alaskin, kontataan valonnopeudella ja omaa tahtoa ja temperamenttia löytys koko talolle jaettavaks.
tuttia käytetään nyt taas ihan liikaa ja ruokaa menee alas aika vähän verrattuna tuttujen lapsiin, yleensä ruualla muutamasta lusikallisesta puoleen purkkiin (12kk ruokaa) ja sit maitoa (nan2, edelleen) päälle 100-200ml.

nyt viettään hetki iltaa vielä kun poika nukahti tunti sitten vihdoin. :wave:

ai niin ja tiedoiksi etusivulle poika 11/08 :)
 
No niin, tänne onkin tullut lisää porukkaa =)

On tää kyl aivan törkeetä miten voi ollakin aika mennyt nopsaan! Ei oo enää vauvoja nämä, uudekin marraskuiset jo syntyneet :snotty:

Meillä pienin neiti meni nukkumaan ihan normiaikaan, 20.15. Esikoinen jäi vielä valvomaan, vasta ysiltä sain houkuteltua sänkyynsä. Parin yrittämisen jälkeen ei jäänyt siltikään muuta kuin itkemään, joten otin pois. Pikkuneitikin ennätti ottaa perus-tunnin-päästä-itkut, sit 21.30 vasta isompikin meni nukkumaan.

Tuossa neuloin villasukkaa siskolle joululahjaksi. Vähän on into päässyt lopahtamaan, mutta kyllähän tuota sukka melkein valmiiksi tuli =)

Tänään ostin Lidlistä muottisetin, voi tehdä niillä joulupipareita, keksejä ja ihan mihin vaan! Eikä ollut kuin 3,99? eli ei talous pahasti notkahtanut :D Toissakerralla löytyi silokoninen alusta, kätevä marsipaanihommiin!

Ollaan toivon mukaan menossa viikon päästä miehen kanssa mun kaverin luo pikkujouluilemaan. Sinne haluan viedä jotain ihanaa täytekakkua, aikuisten versio eli laitan jotain likööriä sisään ;) Toivottavasti nuo ipanat eivät sairastuisi, ovat olleet jo liian pitkään terveinä :eek: Jospa tosiaan ei menis plörinäks kuten edellinen kaverin luokse menoni :/

Mutta öitä, mä hetken pyörin netissä ennen kuin alan nukkumaan :wave:
 
Mukana kuin purkka tukassa! Tuplikko siis 10/08, isommat pojat 08/02 ja 11/03, Tampere! Ja kotona ollaan vielä...

Wilmalla nousi eilen illalla kuume tosi nopeeta, oli mitattasessa 39,2. Lääkettä yöksi mutta aamulla samat lukemat ja yö meni ihan peffalleen. Mikä lie, vauvarokko tai nöfnuha... Suht pirteä tuo neiti nyt on, mutta tarvii seurata.

Nyt ei muuta!

hm

ps. eka joulukalenterin luukku auki... jipii! :D
 
:wave: Mukana myös edelleen eli pikkumies 10/08 ja isoveli 10/04 ja töihin jo palannut.


Meillä ei oo oikein joulua vielä laiteltu ku ei oo oikein ollu joulufiilis kun toi ilma on mitä on, tulis lunta niin tulis myös joulufiilis. Täällä oli ehkä 3viikkoa sit lunta kunnolla ja sillon oli aika jouluinen olo mut nyt tää reilu 2viikon sade alkaa jo tympästä.
Pikkujoulut olis kaveriporukalla nyt lauantaina, pojat menee mummulaan. Meillä vietellään ja lupasin jonkinlaista ruokaa vääntää.Jokainen kun lupasi 5E antaa rahaa että oikean ruoan saa eli mulla ois semonen 80? millä pitäisi ruokaa laittaa. Ajattelin perus Kinkkukiusausta ja salaatti, patonkia, levitteitä.MIltä teistä kuulostaisi tollanen? niin ja sit jonkun jälkkärin. SIt tiedossa tietty saunomista ja joulupukki käy,niin ja singstaria.


Wilmalle paranemisia :hug:
 
Joulun vietosta: Me sovittiin juuri, että mennään mun vanhempien luo jouluksi. Vietetään tapaninpäivänä myös äitini 60-vuotisjuhlia, kun molemmat veljeni perheineen tulee sinne. Kotona meillä on kynttelikkö ikkunalaudalla, mutta tuskin pahemmin muuta koristetta laitetaan. Välipäivät ollaan lomalla ja mies tekee rästissä olevia opiskeluhommia, joten ollaan todennäköisesti pojan kanssa sukulaisilla evakossa.

Joululahjoja en oo hankkinut vielä yhtään. Mies haluaa lahjaksi uuden WC-pöntön kannen, kun menin sahaamaan kannen kiinnikkeistä pätkät pois (että on nopeampi irrottaa siivotessa) ja sahasin liikaa niin että kansi keikkuu ja natisee kun siinä istuu. Romanttinen lahja :heart: :LOL:

Yhtään lelua en aio ostaa pojalle, kun veljenpoikien vanhoja leluja on vielä pussillinen ottamatta esille meidän vaatehuoneessa... Veljille annan jotain aineetonta (leffalippua tms.).

Keiju, kuulostaa hyvältä pikkujoulumenulta. Siihen sitten mustikkakukko ja jätskiä jälkkäriks, niin avot!

Wilmalle paranemisia!
 
painovirhepaholainen! jos luminka ehdit korjaan tuon mun pikkumiehen 11/08, eikä kympiks :) :xmas:

vieläkin jossain syvyyksissä keuhkojen pohjalla räkä möyryää.huomenna kyllä jo lähettävä liikenteeseen, pää hajoo muuten.

joululahjoista
sen verran että muille en lahjaa osta kuin Vilholle, Vilhon serkulle eli kummituspojalleni ja mun omalle kaksoissiskolleni. päätettiin että nyt kun rahat on tosi tiukilla, ei hommata aikuisille lahjoja.tosin mun sisko on poikkeus koska haluan että se ostaa mulle jotain, tai sit tekee B) ja miehen kanssa vähän on puhetta ollut uusista tatuoinneista... :D

kahvia!! silmät ei pysy muute auki
 
HELLUREI....tänne änkeen tottakai mukaan! :wave:
eli pikku-ukkeli 10/08 ja isoveikka 12/04 ja kotona olen omilleni kotiäippä ja yhdelle tytölle hoitotäti. Ja kotona siis ainakin nyt sinne 2011 syksyyn..

mä tilasin juuri lelutalosta joulun lelut =) pikkumiehelle brion perässä vedettävän limenvihreen helikopterin :p puisia muumipalapeleja ja isommalle legojen rakentelualustan pikkulegoille ja merirosvo"hepeneitä"...koukun, hatun ja silmälapun! Niin ja hupsis-dvd:n! Kovin kätevää, ei tarvii stressaille ja tuskailla kauppojen ryysiksessä ja surkutella kun rahaa on vähän. Nyt enää jotain omatekoista mummuille ja kummeille. Siinähän ne!

Mä oon siis ihan onneton kutomaan, mutta nyt tekis mieli alkaa kutoon itelle pipoa. Löysin kivan blogin jossa tälläinen pipo, oisko vaikee tehdä?
http://4.bp.blogspot.com/_Xb0IhKjWjmc/SWT2K58GgnI/AAAAAAAAJc8/w6QxBdACdhM/s1600-h/e4.jpg
jos näkyy......tai luminka ;) paljonko maksaa??? :LOL:
 
Tsorge maotao, ei näköjään illalla kaikkia huomannut! Mut olet listalla nyt =)

Kaikkee on muista, oliks maitooo sulla tyttö vai poika?

Mä löysin kirpparilta toissa kerralla isoille legoille alustan, 7e! Uutena ois ollut cm:ssä 12e =)

Keiju:
Hyvältä kuullostaa! Mun vinkki jälkkäriks ois jotain juustokakkua, kuten Baileyskakkua ;) Sellainen vois olla kiva, vähän aikuisille tarkoitettu kun ei liköörikakkuja viitsi lapsille syöttää :D

Me käytiin taas kirpparilla, ostin hurjalla 2e:lla itelle t-paidan ja topin! Eihän täällä kannata lähtee mihinkään alennusmyyntiin tammikuussa kun tuolta löytyy vaikka mitä kivaa =)
 
Kiva pipo helmi, vähän kyllä tarviis ohjetta tuohon et osaisin tehdä! Vielä ois pari tilausta jonossa, sitten vois olla aikaa =)

Niin ja kun kysyit oisko vaikee tehdä ite, niin ei mun mielestä! Siis jos perusjutut osaat neuloa.
 
helmi: kiva pipo tuo! Mie neuloin itelleni semmosen löysän baskerityyppisen pipon ihan puolipatenttineuleella paksusta langasta. Oli tosi helppo ja nopee tehä. Tein myös sit semmosen kaulurin kun lankaa jäiki yllättäen yli. Jos haluut ohjeen, voin laittaa sähköpostiin!

keiju: Baileys-kakun ohjeita löytyy ihan googlettamalla, tässä yks : http://kirsi1974.vuodatus.net/blog/1212120/kakkua-aikuisille-/

Täällä on niin ankeen harmaata ja sataa aivan tolkuttomasti. Laitettiin tänään sähkökynttelikkö keittiön ikkunalle, laitan yleensä 1.12 sen palamaan. Muita joulukoristeita ei juurika meille laiteta. Nyt toki sitten nuutin askarteluja laitetaan. Meillä joulun ilme ja tunnelma tulee joulukuusella, -liinalla, -kukalla ja kynttilöillä. Joulukortit laitan yleensä eteiseen komeron oviin esille. Siinäpä ne koristelut sit onki. Mie en oo juurika jouluihminen, tykkään kyllä rauhasta ja joulun tunnelmasta mutta meillä ei lapsuudenkodissaka oo kauheesti laitettu joulua. Vietetty kyllä on.

Muksuille pitäs miettiä joululahjat kyllä vielä. Ostettiin viime keväänä alesta stiga, annetaan se nyt lahjaks sit yhteisenä. Sit nuutti haluis duplon paloautosetin, aateltiin se kans yhteiseks paketiks antaa. Sit vielä jotkut omat paketit molemmille. Leeville varmaan ostetaan joku plaston auto ja nuutille ehkä joku peli. Halutaan semmosia lahjoja joista on molemmille leikittävää. No, nuutin peliä ei leevi vielä voi pelata mutta nuo lelut ois semmosia millä molemmat tykkää leikkiä.

Miusta on ihana ostaa omille muksuille lahjoja! Ja se on kiva että meillä ei mummot ja kummit oo mitään yli-lahjojatyyppejä. Miehen puolella mummo muistaa muksuja synttäreinä ja jouluks tekee yleensä sit sukat ja lapaset. Siellä onki useempia muistettavia. Miun vanhemmat antaa yhet paketit, tänä vuonna sovittiin että ostaisivat pienen potkukelkan pojille yhteiseks. Sit kummeilta varmaan tulee yhet paketit. Eli 3 yhteistä ja 2 omaa pakettia tulee varmaan. Ihan riittävästi!!

Pitäiski tonttulakit ettiä, nuutti jo eilen pyyteli kun olivat kerhossaki jotain tonttuleikkejä leikkiny. :)
 
Hei tällekin puolelle!! :wave:
Kauankohan menee, että muistaa tulla suoraan taaperopuolelle eikä vaan automaattisesti työnny vauvojen puolelle?!? :eek:

Luminkalle kiitos, kun jaksat ja ehdit pitää meille pinoa pystyssä! :flower: Eli siis yermasoya liittyy joukkoon sekä pikkuneiti 11/08! =)

Yritän vielä muistella, mitä olitte viime kuun lopulla jutskailleet ja kommentoida sitten niitä!
Nukkumismääristä: tyttö nukkuu pääsääntöisesti öisin 11-12 tuntia (jostain syystä pidentyneet nyt syksyn aikana) ja kahdet päikkärit, joista tulee yhteensä n. 2-3 tuntia unta. Vuorokauden kokonaisunimäärä pyörii siis meilläkin 14 tunnin paikkeilla.

Ihana kuulla, että niin monella muullakin on vielä lusikointi hakusessa! Jotenkin tulee vaan niin harvoin annettua tytön itse lusikoida; on niin helppo ja nopeempaa itse syöttää ja tulee vähemmän sotkua.. Mut kyllä sit kun saa itse kokeilla, niin välillä menee puuro ihan "täydellisestikin" omaan suuhun! Pitäis vaan antaa itse syödä; niinhän hän paremmin oppiskin! Meillä nuo ruokailukerrat on vakiintunu neljään kertaan! Tuntuu, ettei me millään ehditä viidettä kertaa syömään tai sitten meidän pitäisi istua vuorotellen ruokapöydän ääressä ja sitten vuorostaan potalla.. Ja taatusti meidän neiti kyllä pitää huolensa, ettei nälissään tarvi olla! Siis syö reippaasti ja ihan kohtuuannoksia.

Juomisessa käytetään taikamukia kovalla nokalla. Se on paras, koska siinä juomat pysyy sisällä vaikka muki välillä saakin lentävän lähdön lattialle.. Jossain vaiheessa oli käytössä pehmeänokkainen, venttiilitön nokkamuki, mutta kun sisältö alkoi olla ympäriinsä niin sen käyttö jäi vähälle ja vähän aikaa sitten näytti, tauon jälkeen, ettei siitä enää osaa juoda!

Pottailu sujuu ihan mukavasti ja tuloksekkaasti! Sitä on elokuulta lähtien touhuttu ja välillä lakkoiltu, mutta nyt taas sujuu kivasti. Ei kylläkään mitenkään "intiimisti" vessassa, vaan reteesti keskellä olohuonetta! :D Siinä lelukopan äärellä ja telkkarista mainoksia katellessa..

Eilen oli rokoteklinikalla verikokeissa käynti. Samalla tarkistettiin korvat, kun edellisellä käynnillä 4 vkoa aikaisemmin oli toinen korva hieman tulehtunut. Nyt oli puhtaat korvat! Nyt annettiin se perusneuvolarokotekin, jota ei edellisellä kerralla jostain syystä annettu. Illalla oli vähän kiukkuista ja väsynyttä tyttöä ja kuumettakin oli 38,7. Nukkumaan mennessä sai panadolia, mutta alkuyön nukkui tosi levottomasti ja vähän itkeskeli. Puolen yön pintaan kuume oli vielä 38 ja sai pienen annoksen lisää panadolia. Aamuyö meni vähän paremmin, mut heräsi yllättävän aikaisin seiskan jälkeen.
Olin sit kiikunkaakun, mennäkö kerhoon vaiko ei.. Arvasin, että väsy iskee kesken kaiken. No siis mentiin, koska meillä oli autokin käytettävissä; vesisateeseen muuten ois lähdettykään.. Käytiin vielä kaupassa samalla reissulla ja neiti sitten yliväsyi eikä äsken meinannut millään nukahtaa päikkäreille. Aamulämpö oli 37, mut nyt oli päivällä sit noussu jo 37,8. Toivottavasti ei enempää.

Jouluvaloja on vähän laiteltu ulos sekä sisälle. Joulukoristeet inventoitiin joku aika sitten, mut niitä ei oo vielä tullut laiteltua esille. Eilen kyllä kaivoin sen laatikon jo esille, joten eiköhän tässä lähiaikoina! :D Totta tosiaan ei tämmönen harmaa, vesisateinen ilma oikein tuo jouluista fiilinkiä..

Tässäpä tuli taas joristua parin viikon edesta, joten palailen taas joskus myöhemmin astialle! =) Lukemassa käyn kyllä päivittäin (jos nyt vaan muistasin sit löytää itseni oikeaan paikkaan!!)
Oikein mukavaa joulukuuta ja joulun odotusta kaikille! :xmas:
 
Nyt vähän paremmalla ajalla, Maya on jo päikkäreillä.
Me ollaan nyt jätetty toiset päiväunet pois, paitsi sellaisina päivinä jos herää jo klo 6 aamulla, silloin saa nukkua kahdet. Huomattiin vaan tossa viime viikolla että alkoi mennä illat ihan mahdottomiksi, meni tosi myöhäseks ennen kuin nukahti ja heti kun jätettiin toiset päiväunet pois on illat rauhoittuneet, eli nukahtaa nopeasti kasin aikaan.

tänään ei olla ehditty ees ulos vielä... :/ onko kellään muilla sellaisia päiviä ettei ehdi ulos ennen hämärää??? Siis kun aamut menee nopeasti, puuro, pesu, pukeminen -sitten usein laitan pyykit pesuun ja teen muita kotihommia aamulla ja siihen aamu meneekin. Sitten Maya käy päivunille (ei siis edelleenkään nuku ikinä vaunuissa, vaikka miten yritettäis) ja jos nukkuu kaksi ja puol tuntia ja sen jälkeen syö kello on jo 3 ennen kuin ehditään ulos, ja silloin alkaa jo olemaan aika pimeetä! Eikä kauheesti ees innosta mennä tonne ulos harmaaseen märkään pimeään. Mä taidan kärsiä vähän syysmasennuksesta, siis en kovin vakavasta, mutta kaikki vaan tympii kun on niin pimeetä ja harmaata...

yritin nyt teidän innoittamana juottaa mayalle aamumaitoja pelkästä mukista. No se on nyt niin itsepäisellä tuulella että haluaa pitää mukia ite, ja sitten kaataa sitä (tarkoituksella) pöydälle ja lattialle että voi leikkiä... Sitten vaikka sain sen juomaan vähän niin alkoi kuitenkin vaatimaan maitoa nukkumaan mennessä (vaikka aina ei sitä halua eikä saa nukuttaessa) Päätin jättää kokeilut siihen kun miehellä loppuu parin viikon päästä työt, helpommin on ilman maitoa isänsä sylissä. Ollaan jo sovittu että silloin loppuu sekä imetys että pullotus, kun isä saa sit valvoa!!!

Onko muilla muuten alkanut vielä raivarit? Siis lapsilla ;) (meillä äideillähän niitä nyt tietenkin on aina ollutkin!)
Maya on alkanut pitämään tosi koomisia raivokohtauksia. Jos ei saa mitä haluaa heittäytyy lattialle ja pistää pään käsiin piiloon ja huutaa!!! Nämä alkoi viime viikolla ja on nyt tehnyt tätä joka päivä aina kun ei saa mitä haluaa. Mun äiti sanoi että näyttää vaan tosi varhaiselta uhmaiältä!! Aluksi en tiennyt miten suhtautua, nyt oon huomannut että parhaalta vaikuttaa se että en ole huomaavinani ja ylensä se lopettaa vähän ajan päästä kiukkuamisen, ja jos maya ei lopeta huutoa niin silloin yritän saada sen huomion johonkin muuhun kiinnostavaan. Aika kovapäinen tyttö kyllä, kokoajan taistelemassa että sais oman tahtonsa läpi! Tässä vaiheessa noi raivarit on kyllä tuntuneet lähinnä huvittavilta, hassun näköistä kun toinen heittäytyy niin dramaattiseksi.

Helmi: mä löysin viime vuonna ihania pipoja netistä, ja kun en ite osaa kutoa niin näytin mun äidille kuvan ja se teki heti mayalle samanlaisen kuin kuvassa! Täältä niitä kattelin, tuolla on aivan ihania erilaisia:
http://www.etsy.com/view_listing.php?ref=vl_other_1&listing_id=35666932
http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=34605721
http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=35673812
http://www.etsy.com/view_listing.php?ref=vl_other_2&listing_id=35521813
(tossa vikassa linkissä ne on kylläkin virkattuja)
 

Yhteistyössä