2008 marraskuisten murut *joulua odotellessa*

Manna, meillä myös on ollut raivareita. Oikea drama queen talossa, kun ei saa ottaa vispilää keittiön laatikosta tai lähteä pöydän äärestä värikynä kädessä :LOL: Heittäytyy sohvaa vasten ja alkaa parkua tekoitkua. Tai sitten lähtee huutaen kävelemään paikalta ja viskoo tavaroita mennessään. Oon noissa tilanteissa ignoorannut ja antanut huutaa, ja sitten kun hiljenee, oon ehdottanut jotain muuta mielenkiintoista katseltavaa/tekemistä.

Myös syöttötuolissa tulee raivareita, jos ei ole juuri oikea ruokalaji (eli leipä) siinä edessä, ja sitten lentää lusikat ja nokkamukit.

Joskus kun yrittää ottaa poikaa kädestä kiinni, että mennäänpä pois paikalta/vessaan/pukemaan (jos ei satu sillä hetkellä herralle sopimaan), niin hän heittäytyy veteläksi, selkä kaarelle ja huutaa. Oon noissa tilanteissa päästänyt pojan vain tyynesti lattialle makaamaan (kun kerran jalat menee löysäksi) ja antanut olla siinä niin kauan kunnes taas voidaan jatkaa kävelyä/mennä sylissä kohti määränpäätä. Useimmiten poikaa alkaa siinä lattialla selällään maatessa jo naurattaa, tai sitten ihmettelee silmät pyöreänä itsekin, että mites minä oikein tähän jouduin :LOL:
 
Manna: noi raivarit kuulostaa kyllä niin tutuille. Olen huomannut kanssa tuon että parastapa on olla huomioimatta, silloin"kohtaus" menee nopeammin ohi. Mutta on kyllä aika huvittavia noi raivarit, joskus rupee kyl naurattaa paljon kun toinen niin tosissaan jostain suuttuu ja makaa maassa mahallee, pää käsiin haudattuna ja huutaa, välillä kurkistaa sattuisko joku huomaamaan :)
 
Maariaskin ilmoittautuu tällä puolelle mukanaan tyttö 07/00 ja pojat 01/03 ja 11/08. Kiirettä täälläkin ollut. Esikoisen vatsavaivat pyörittäneet meitä edelleen ensiavussa ja terveysasemalla. Tänään otettiin nippu labroja ja kolmas antibioottikuuri aloitettiin eilen. Sais alkaa kohta selviämään, että mikä siellä vatsassa aina välillä vääntää :/ Eilenkin meni reilu kolmetuntia odotellessa lääkäriä :kieh:

Mä sain äsken kanssa laitettua valoja pihalle ja ikkunoihin. Oli nimittäin kaikki taas hukassa :whistle: Muutama päivä kului etsinnöissä ;)

Ihanalta kuulostaa tuo baileyskakku :p Vois vaikka tässä kokeilla, kun sain kutsun ensi lauantaina bileisiin, niin josko veis sinne tuliaisena. Piiitkästä aikaa taas jos uskaltais ihmistenilmoille :) Ja ihan vaikka baariinkin.

Meillä pikku-ukko taitaa olla aika säyseä, kun ei ole koskaan saanut raivareita. Ja nyt kun isäntä on alkanut hoitaa nukutuspuolenkin, niin kaikki on sujunut hyvin. Hän vaan antaa maitoa pullosta ja sitten laittaa pojan sänkyyn. Kerran yleensä tarvitsee käydä laittamassa peittoa ja sitten tuo nukahtaa ihan nätisti. Ja mua se vedätti pitkään pomppimalla syliin ja pois ja ottamalla välillä pulloa. Nyt kaikki sujuu paljon mukavammin ja yöpukukin ollaan jätetty pois käytöstä, kun huomattiin, että nukkuu paremmin ilman. Äitiinsä tullut :D

Kamalaa riisumis ja pukemisrumbaa ollut taas tänään. Ja kohta taas tarvitsisi hakea esikoinen kerhostaan kotiin.
 
Ilmoittaudutaan taaperoiden puolelle poika 11/08 ja kotiäitinä!

Meillä kävellään!Jihaa :D Toinen on ihan riemuissaan kun pääsee menemään.

Joo raivarit on tuttujuttu täälläkin!Tempperamenttia ja omaa tahtoa löytyy. Tuota varhaisuhmaa huomasin jo 10 kk iässä pojulla et heittäytyi ja karjui ja 8 kk iässä osasi jo sanoa EI sanan. Nyt suuttuu pikaisesti ja paiskoo tavaroita.
Jos saa keksin ja haluaisi aina vaan lisää ja sanon että nyt ei enää keksit loppui, niin suuttuu kyllä ja alkaa itkemään ja saattaa heittää vihaisesti jonkun lelunsa. Mut menee nopeesti ohi se suuttumus.
Syöttötuolissa myös jos ei ole sitä mitä haluaa, niin suuttuu ja lentää lusikat ja nokkamukit.
Joskus on niin huvittavan näköistä kun hän purkaa suuttumustaan silleen et paiskasee jonkun lelun suu mutrussa. :LOL: Mut nää menee nopeesti ohi ja kun on saanu kiukkunsa purettua niin on ihan eri ihminen.
Riippuen tilanteesta olen joko ignoorannu tilanteen ja sit kääntämällä huomion muualle, tai sitten menny pojan tasolle ja selittänyt et olet nyt vihainen ja se on ok. mutta ei saa noin paiskoa tavaroita ja riehua ja käännän huomion muualle.
Mun mielestä tälläisen kovatahtoisen varhaisuhmaisen lapsen kasvatuksessa on käytettävä sitä EI sanaa ja siis muutenkin. Mä en oikein ymmärrä sitä nykykasvatusmuotia ettei vanhempi sais olla niinku auktoriteetti ja sanoa ei. Siis helpompi tapahan se vaan on antaa lapsen tehdä mitä tykkää ja olla kieltämättä sitä ja antaa kaiken mitä haluaa. Mut siinähän hyppii ennemmi tai myöhemmi lapset sekä vanhemmat seinille:whistle:


 
kiitos pipon väsäys vinkeistä ja AIVAN UPEITA LUOMUKSIA löytyi linkkien takaa! :p Osaispa tehä! Oikeestaan mun ongelman pipon suhteen ratkes, kun löysin yhden aivan ihanan kirjeen. :heart: (ei nyt, ehkä, tarvii luminkaakaan vaivata ;) )
Niin siis sain synttärilahjaksi miehen siskolta ihanan paperikassin, jossa oli ihana sisältö; punkkua, käsintehtyä suklaata, ihonhoitopakkaus, mutta olin epähuomiossa jättänyt huomaamatta että kassissa oli kirje ja kirjekuori jossa miehen siskon osoite ja postimerkki.
kirjeessä sepustus kuinka minun tulee nauttia hetkestä suklaan ja viinin kera ja olla luova ja piirtää kirjeen tyhjään osaa sellaiset villasukat kuin haluan! ja laittaa kuori postiin. Tuo osaa kanssa kutomisen taidon!
Mutta koska sain tuossa juuri elämäni kauneimmat, koskaan omistamani villasukat by luminka. Niin aattelin piirtääkin pipon tuohon, jos hää sitten toteuttaisi luomukseni! :D Aivan huippukiva lahja!!!

nyt siis jaoin tämänkin tärkeän tiedon teitin kanssa!

Hauska lueskella teidän pikkuihmisten tunteiden leimahduksista! Meillä ei ole vielä havaittavissa vastaavaa, tai sitten jos jotain pientä olisikin niin jää kirkkaasti 5vee uhman jalkoihin! :LOL:
Mutta joo, kauhulla ootan mitä kaikkee on eessä tänkin kanssa......

Mitäs muuta....pää humisee tyhjyttään, en jaksa väkisinkään kirjottaa. kun näitte miten tärkeetä asiaa mullakin taas oli!

iltoja mammat!
 
Morjesta vielä!

Meillä ei neiti kovin pahasti vielä kiukkua vastaan. Toki osaa näyttää jos ei oo ihan mieleen jokin asia. Meillä myös esikoinen hoitaa nuo hommat paljon paremmin, ei ehkä pienemmän kiukut tunnu niin isoilta vielä :D
Esim. ei ole vielä viskellyt leluja suutuksissaan, muuten kyllä heittelee... Pukiessa välillä heittäytyy rempulaksi, mut nopsaan sekin menee ohi! Muuten kyllä vauvasta saakka luonnetta löytynyt..

Käytin tytöt tänään pitkästä aikaa kylvyssä! Ollaan menty monta kk saunan ja suihkun voimalla. Kaivelin sit varastosta vannan ja siihen molemmat kyytiin =) Tuntui kivaa olevan, esikoinen lähti lopulta itkulla pois :snotty:

Mä meinaan huomenna lähtee päiväks mummolaan tyttöjen kanssa =) Menee päivä siinä, ja onpa lapsillekin muuta tekemistä! Mies kun iltavuorossa, niin keskenään ollaan iltapäivät ja illat. Kavereita nähdään viikolla yleensä aamupäivisin, jokaisella tahtoo olla kotihommat ym. illasta sitten.
 
huomenta...jouduin sit ajelee taksilla ympäri kaupunkia kun auton ovet ei suostunut aamulla avautumaan :headwall: ei ollu halpaa mut jollainhan nuo pojat oli hoitoon saatava ( eri pk:ssa edelleen) ja sit ite töihin. mut ei enempää ästä aiheesta koska se suututtaa mua niin paljon....

Ajattelin tosiaan sit bayleyskakkua teksta perjantai iltana että kerkee lauantaiks kunnolla tekeytyä :p
 
Keiju, meillä oli sama juttu, auto ulkoa ja sisältä ihan jäässä, eikä takaovi auennut. Mentiin 1km:n matka päiväkotiin niin että poika istui miehen sylissä etupenkillä :ashamed: Työpaikan pihassa takaovi jo aukesi. En osannut yhtään varautua että tulee pakkanen, kun niin pitkään on läiskytelty vesisateessa!
 
maikki: meillä kans pojat istu ilman isuimia taksissa leevillä matkaa n.1km ja juusolla 1,5km. :ashamed:
mä sit kävin ennen taksin soittoa kokeilemassa anopinkin autonovia sieltä aukes jopa kontti ja mut ei auennut ovat edes sisäpuolelta. Siellä kaupunginosassa mis me asutaan niin tuli illalla kaatamalla vettä joten varmaan vaikutti asiaan että ovet oli jäässä.
 
Mie kans lueskelin noita kiukku-juttuja ja mietin että eipä meillä muuten leevi kiukkua. Sit kun tarkemmin lueskelin niin tulin siihen tulokseen että kyllä se vaan tekee noita ihan samoja juttuja kuin muutki on kirjottanu. Mutta jotenki ne jää varmaan huomaamatta kun on tuo 3,5-vee jonka kiukut on hieman eri tasolla. Nuo vauvan kiukut on jotenki niin selkeitä ja ymmärrettäviä että mistä se johtuu ja mikä siihen vois auttaa, niin ei sitä jotenki kiukuks tuu ees ajateltua. Esikoisen kiukku on joskus aivan selittämätöntä - ainaki äitin näkökulmasta! :) (Ja odotetaan vaan niitä teinivuosia...) HIH!

Tänään mentiin pitkästä aikaa ulkoilemaan kun EI satanut vettä ja aurinkokin pitkästä aikaa tuli esille! Leevi ei viihtyny, mutta nuutti onneks löys leikkikaveria itelleen! Pari päivää tällä viikolla oli vähän rauhallisempaa, tänään on taas ollu melkosta meininkiä.

Myö vähän tässä on mietitty muuttoa. Vuokralta vuokralle, mutta koitettas saada vähän halvempi ja samankokoinen asunto. Tuli vuokrankorotuslaput ja melkoinen korotus tuli! Vesi- ja autopaikkamaksutki on meillä tässä melkosen korkeita. Kunnan asuntoon jos samankokoseen muutettas, säästettäs n. 80-100 euroa kuussa. Rupeaa näillä putjeteilla olemaan jo selvää säästöä. Lainaa myö ei vielä voida ottaa, koitettas pari-kolme vuotta vielä kituuttaa vuokralla ja säästää mahd. paljon. Kohta on auto maksettu kokonaan, sit pystytään säästämään vähän reilummalla kädellä. Pitää nyt vielä isännän kans keskustella että mitä tehään, se muutto on kuitenki melkonen ruljanssi. Monellahan siitä nyt täällä onki ihan tuoreita kokemuksia. :)

Kattelin netistä asuntoja ja tässä meidän lähialueella ei kauheen paljoo oo semmosia kivoja. Ei haluttais kauheen isoon pihaan missä on joku 50 asuntoa ja harmaat betonimöykkytalot. Muutama piha oli semmosia pienempiä tai sit luhtitalopihoja. Ihanhan se sit on tuurissaan että mistä sit vapautuu. Nyt ei tällä hetkellä ollu vapaana yhtään asuntoa. Mutta mietintämyssy siis päähän tämänki suhteen.
 
Iltaa!

Nappulat nukkumassa, toivo nyt elää että Wilmunen nukkuisi tämän yön paremmin... Katotaan nyt.

Tänään isompien kanssa leivottiin eka tonnikalapiirakkaa, sitten kana-fetapasteijoita ja vielä joulutunnelmaa pipareita paistaen. Nyt on selkä ihan töötpuhki, mutta ihan hyviä tuli tuotoksista kuitenkin. Ainoo että itse en voi tuota tonnikalapiirakkaa syödä, mutta Artturi kehui että oli hyvää. :D Nyt on leivontainto tyydytetty toviksi.

Wilmalla on tänäänkin ollut kuumetta, sellainen 38,7 korkeimmillaan. Annoin PamolF:n yöksi, jos sen avulla tulis sikeä uni. Päivällä annoin myös lääkettä ja nukkui neiti 3 tunnin päikkärit :eek:

Täällä tuntuu että noilla isommilla pojilla on joku hankala vaihe menossa, tappelevat ihan koko ajan, ja isompi alkaa olemaan jo näsäviisas ja sanoo kärkkäästi vastaan. Välillä tuntuu ettei noita kahta voi minuuttia pitempään pitää samassa huoneessa kun kähinä alkaa. En sitten tiedä paljonko vaikutti tää muutto ja uudet kaverit, koulut ja eskarit ym. Toivottavasti nyt vaan tyyntyis nuokin. Ja Wilma ja Oskari ovat kans alkaneet kähisemään keskenään. Oskari on kova ottamaan tavaroita Wilmalta, ja pikku pippurineiti töpöttää perään ja tuuppaa Oskun kumoon, tai vastaavaa. Ihan jännä seurata kuin toimivat keskenään.

Mutta nyt vielä kuppi kahvia ja sitten katsoon Poliisit ja Greyn anatomia. Mukavaa illanjatkoa!

HM

Ai niin, pitipä tässä kysäistä että kuinka monen vauva-taapero on jo ollut muualla hoidossa? Mä tässä havahduin kun tajusin että kaksikko ei ole ollut kenenkään hoidossa vielä... pitäsköhän huhuilla vaikka kummien suuntaan pian...?
 
meillä ei Vilho oo ollut hoidossa vielä missään! mummolassa tietty kun minäkin sielä oon ollut niin mummo on hoitanut poikaa ne muutamat tunnit kun jossain olllaan käyty mut en oikeen laske tota.
just eilen haaveilin miehelle että koskahan tulee se eka kerta kun oon oikeesti erossa pojasta yön yli...menee varmaan teini-ikään kun ei noita hoitajia tahdo löytyä.mummolatkin niin kaukana ettei kukaan sielt viitsi lähteä tänne Helsinkiin (mutta kärttävät kyllä sinneppäin kyläilemään koko ajan..grrr)

tänään on ollut mun "työilta" eli oon tehnyt koulutehtäviä ja lukenut ihan hemmetin tylsää artikkelia josta pitäs sit viikonloppuna väsätä jotain tekstiä... sinällään hauskaa olla vapaalla lapsenhoidosta, mut tekisin kyllä mieluummin vapaallani jotain ihan muuta ;)
Vilho on ottanut vaan hernettä nenään kun ei oo päässyt räpläämään kannettavaa tai hengaamaan mun kanssa tänne sänkyyn (oon siis ollut "työhuoneessani" eli meidän sängyssä ja estetty pojan pääsy tänne). nukahti sit raivottuaan ja riekuttuaan jo ysiltä! toivottavasti yö menis sit hyvin.viime yönä toin viereen puol 2 maissa ja sit puol 4 herään siihen että poika potkii ja hyörii ja onkin hereillä! runsaan tunnin sitä meininkiä yritin turhaan rauhoittaa kunnes luovutin, nousin ja otin pojan mukaan keittiöön juomaan maitoo.siihen sit sammui joskus puol 6 aikaan ja itehän en ennen kasia unta saanut jolloin poika jo sit heräskin aamuun.onneks mies (tosin pitkin hampain) antoi mun nukkua vielä hetken.
vielä ois jonkun verran luettavaa mut taidan jättää huomiselle

 
Muualla hoidossa...
Meillä on pikkulikka ollut yhden yön täällä kotona ilman meitä. Mummo tuli mun pikkusiskon kanssa tänne, syyskuussa. Toisen kerran pääsee mummu hoitaa viikon päästä lauantaina kun mennään miehen kaa pikkujouluilemaan yöksi asti kavereille =)
Tosi vähän päiväseltään sitten ollut hoidossa, kerran tuli äiti kattoo pariksi tunniksi meille.
Ei ole ehkä ollut niin tarvetta vielä. Ja toiseksi tyttö on viimekuukausina alkanut luottamaan paremmin vieraisiin. En muista koska tuli läpimurto tytön ja mummon välillä, nyt ei itke enää ollenkaan.

Ollut tää toinen lapsi kyllä paljon vaikeampi kuin eka! Siis juuri tuossa vierastamisessa. Ei ole paljoa vieraat saaneet syliin tyttöä ottaa. Ja JOS on, niin yleensä minua ei ole saanut näkyä. Että niin tiukassa on vielä napanuora meidän välillä :LOL:

HM
:n kana-fetapasteijat kuullostavat suorastaan kuolaavaluttavan hyviltä :p

Muuten, te jotka puhutte täällä lapsistanne ihan oikeilla nimillä, haluutteko ne myös etusivulle näkyviin?


Meidän päivä vierähti nopsaan. Aamulla tehtiin kotona aamutoimet kaikessa rauhassa, sit lähdettiin mummolaan ajelemaan. Mä sain neulottua siellä siskolleni toisenkin villasukan valmiiks. Mummo käytti esikoista ulkona samalla kun toinen nukkui vaunuihin :heart: Kiva oli päästä syömään valmista ruokaa, ei tarttennu alkaa tiskaamaan ym kuten normisti kotona =)

Nyt sain vasta viimeisenkin nukkumaan. Isommalla tytöllä ollut viikon verran ongelmia nukahtamisen kanssa. Tai siis alkaa pian itkemään ja kipittää pois sängystään. Tulee vaikka mitä tekosyitä, mahaan koskee, polveen koskee ym :LOL:
 
Luminka: mun puolesta nimet saa näkyä. Eli muistin virkistämiseksi kaksikko Wilma ja Oskari, Artturi on tuo 02- syntynyt ja Kasperi 03.

Hieman parempi yö takana kun kaksi edellistä. Wilma nukkui suht sikeästi, ei herännyt kun pari hassua kertaa. Oskari kuikutti kerran. Ja lisää ennätyksiä, nukkuivat nimittäin 15 vaille seitsemään! Eli tämä äitikin on saanut nukuttua suht kivasti. Huraa!

Jälleen heitän kysymyksiä: Onko kenenkään pampero jo käynyt parturissa? Siis joko koti- tai ihan liikkeessä? Mun oli pakko pari päivää sitten napsaista Wilman otsatukka lyhyemmäksi kun roikkui koko ajan silmillä. En olisi hennonnut mutta selvästi haittasi neitiä kun hieroskeli silmiään ja muuta. Nyt on kiva otsis neidillä :D Oskarin tukka ei ole niin pitkä että pitäs leikellä. Mutta tuo neiti on melkoinen tuulitukka... :LOL:

Nyt on huutoa ja kakanhajua ilmassa, tarvii mennä.

HM
 
Huomenta

Parturiin Leevi pääsee ehkä tällä tai ens viikolla kuhan kumminsa tulee käymään (on kampaaja) niin saa pikkusen napsia noita hiuksia, menevät korvilel ja silmille ja tuntuvat Leeviä kovasti häiritsevän.

Noi Feta-pasteijat kuulostaa hyvälle :p millaisella ohjeella te teette niitä?
 
Juu, saa näkyä munkin puolesta nimet. Eli Otso on meillä.

noonie, jaksuja opiskeluihin! Tiedän mistä puhut! :hug:

Viime yönä valvoskeltiin, pojalla oli nenä tukossa ja vaippa litimärkä (tajusin vasta aamuyöstä :headwall: ). Vaihdoin vaipan, annoin nenäsumutetta ja otettiin poika viereen nukkumaan, mutta ei siinäkään oikein rauhoittunut.

Otso on aina iltaisin kovin janoinen, eikä välttämättä pissaa kuin kerran päiväkodista tulon jälkeen. Sitten kun iltapissakaan ei tule pottaan, niin yövaippaan lorisee aikamoinen satsi. Yökestovaippailu on tällä hetkellä ihan pois laskuista, kun heti alkuyöstä vaippa kastuu niin että se on epämukava. Näköjään sama homma myös kertakäyttövaipalla, kun riittävästi kastuu. Eilen tuli myös päiväunipissat lakanoille, kun nostin väsyneen pojan päiväkodin jälkeen samalla vaipalla sänkyyn (laittavat aina iltapäiväulkoiluun kertakäyttövaipan).

Ootteko huomanneet vaippamerkeissä eroja (mä tutustun pienin askelin näihin kertakäyttövaippoihin, kun ne on meillä olleet miehen heiniä...)? Ostettiin nyt Pamperseja, kun Liberot oli kaupasta loppu ja mun mielestä Pampersit istuu paljon huonommin päälle, eikä oikein näköjään pidäkään yhtä hyvin :headwall:

Meillä ei vielä ole mitään tarvetta tukanleikkuulle. No, taakse alkaa pikkuhiljaa tulla kuontaloa, mutta päälaki on melko klani edelleen. Spede!
 
Meillä ollaan Liberon kannattajia!
Esikoinen oli n. 1-2kk ikäinen, paketin ostin Pamperseja ja tulos oli: maitokakka pitkin selkää 2 kertaa!!! Loppu niiden käyttö lyhyeen... Esikoinen on kokeillut myös Muumeja (ei iho kestänyt ), Lidl:n vaippoja (olivat ihan ok, mut haluttiin keskittää ostokset Prismaan)... Käyttää öisin Liberon housuvaippaa...
Ja pikkuneiti on heti alusta saakka ollut Liberoissa, eikä mitään valittamista =)

Ruetaan tuos kohta miehen kanssa tekemään paprika-sipulisäilykettä! Anoppi ja appi tekee vaikka mitä erilaisia ja nyt on pakko ite jo koittaa =)

Meillä nukuttiin aika hyvin viimeyö, esikoinen itki vaan kerran (senkin mies kävin hoitaa ).. Aamulla tuli 8.15 meidän luo, mä en ois mitenkään jaksanut nousta! Onneks ei tytöllä ollut mitään köllimistä vastaan :whistle: =)

Mut nyt vaihtaa vielä päivävaateet pikkuneidille...
 
meillä käytetään pamperseja, jotenkin ne istuu Leeville paremmin ku Liberot ja liberot ei ole kyl pitänytkään yhtä hyvin ku pampersit. Housuvaippana Libero on parempi kuin pampers mutta joo meillä siis pampers.

Niin ja ne nimet saa siis etusivulle laittaa eli Leevi ja Juuso.
 
Osallistutaanpas vaippakeskusteluun! :D En muistakaan, et ois ollu kertisvaippojen vertailukeskustelua..
Meillä käytetään pamperseja! On jotenkin litteämmät kuin liberon ja siten istuvammat. Mut on niissä pamperseissakin eronsa; me suositaan baby dry'ta! Pitää kyllä isotkin pissat sisällään; niinkuin monesti yön jäljiltä vaippa on ihan pulleena ja painaa varmaan lähemmäs kilon.. Sit taas housuvaipoissa liberon on jostain syystä parempi kuin pampersin... Parhaimpana housuvaipoista kuitenkin pidän muumeja!
Että tällaista vaippailua meillä! :LOL:

Uhmailua ja kiukuttelua meidänkin neiti jossain määrin harrastaa. Välillä huvittaa kun heittäydytään selkä kaarella taaksepäin ja ruvetaan heittelemään tavaroita jos ei saa tahtoaan läpi. :D Eipä siinä paljoa muu auta kuin yrittää siirtää neidin ajatusta ja huomiota muihin asioihin, niin se kiukuttelu loppuu.

Hiusten leikkausta ei oo vielä aateltu tarpeelliseksi. Jonkin verran korvilla repsottaa haituvia, mutta toisaalta jos neidille aattelis kasvattaa vähän pitempää niin eiköhän ne siitä vähitellen.. Hius on pikkasen semmosta takkuuntuvaa versiota (äitiinsä tullut, mullakin oli penskana karsee takkutukka..) joten täytyy varmaan alkaa käyttämään jotain hoitoainetta tai vastaavaa.

Meilläkään ei olla oltu yön yli hoidossa. Kerran oltiin silleen iltamenoissa miehen kanssa, että kotiuduttiin joskus 01 aikoihin. Silloin oli hoitajat täällä kotona siihen saakka. Meillä on sitäkin ongelmaa, että mummolat yms potentiaaliset hoitajat asuvat niin kaukana, että ei oikein ole mahdollisuutta. Jotenkin tuntuu, ettei viitsi sinkkuystäviä (jotka siis asuis kyllä lähistöllä) vaivata asialla ja kun heillä ei niin ole sitä lastenhoitokokemustakaan.. :whistle: No, varmaan todellinen syy on se, etten malta jättää tyttöä toisten hoiviin kovin pitkäks aikaa.. :whistle: :heart:
 
lastenpäiväuniaika...ja esikoinen sai mieluisan "joulukortin" mun tädiltä, poikkesin tuomaan kortin ja ice age3:n, niin jopa tuo istuu hiljaa ja tuijottaa ruutua! =)

Oltiin aamusta tuossa läheisessä puistossa, ihana ilma! Siellä on pieni lampi ja sitten sellaisia lätäköitä jotka läpijäässä ja ihan peilijää, oli lapsilla kivaa luistella ja liukastella ja nuollakin jäätä! :D

Vaipoista...meillä molemmilla pojilla käytetty lidl:n vaippoja, ja empä niistä löydä ainootakaan huomautettavaa, toimii!! ja ovat voittaneet monet testivertailut kirkkaasti, hinta-laatusuhde kohdallaan!

Meillä pikkumies ollut yöhoidossa 2 kertaa, muuten muutaman kerran meillä ollut toinen mummo. Siinäpä ne tarpeet ollut. Tosin nyt lauantaina lähdetään miehen kanssa viihteelle, niin mummu tulee meille yöksi.

Muuten kysymys teille keillä isompia lapsiakin...tuli tuosta HM:n kommentista mieleen, kun kerroit kun isommat pojat nahistelee kokoajan. Niin LEIKKIVÄTKÖ LAPSET ITSEKSEEN? LEIKKIVÄTKÖ YLEENSÄ kuinka paljon? LEIKITTEKÖ TE HEIDÄN KANSSA? (jääkö siihen vielä energiaa?

Siis kun musta tuntuu ja jo ahistaa, että tää meitin 5vee ei osaa siis niin mitään taas tehdä itsekseen. Ei leiki niinkuin mun käsityksen mukaan lapsen kuuluu leikkiä!! Mä olen hankkinut (tietoisesti) monipuolisia leluja, joissa mielikuvitus kehittyy...on pieniä ja isoja legoja, autoja, rakennussarjoja, eläimiä, parkkitaloa..kaikenmaailmanvempelettä...mutta mikään ei oikeen tunnu kiinnostavan! vain kaikki PELAAMINEN. Onneksi lautapelejä; kimble, afrikantähti, domino, pelikortit, muistipelit ym. jopa shakki! :LOL:
Mutta mä en voi, jaksa, halua kokoajan pelata! Isi touhuilee sen kanssa aina kun tulee töistä, pelaa tai ajaa autorataa..on kerhossa 2kertaa viikossa, ja temppujumpassa 1xviikossa. Ja ulkoillaan ja kaikkee, mutta se LEIKKI!!!! mua häiritsee...mä kohta pakkaan kaiken romun pois.. :/
 

Yhteistyössä