2009 Joulutontut!!!!

Neukkalekuris käyty...

paino:7,5kg(6,9kg)
pituus: 66cm(62,1cm)
lakki:42,1cm(40,8cm)

Kaikki ok, paitsi Lucaksen iho, eli aattoppista ihottumaa, ja nyt sit epäilevät maito allergiaa.
Joten nyt sit Lucalla maidoton linja, kahden viikon päästä tarkistus käynti.
 
pitkästä aikaa,hävettää kun en oo kerinny/jaksanu käydä tääl edes lukemassa muiden juttuja..
meil oli 3kk neuvola viime to ja saatiin eka rokotus ja toinen rotavirusannos suuhun..jimi painoi 5405g ja 59,8cm...pikkuinen kirppu on meijän mies..painoa oli kyl tullu 700g ja sit yli 2cm pituutta..neuvola täti sanoi et liian pieni on meijän mies painosta ei niinkään narissu mut pituudesta kyl,kuulema ens kerralla jos ei oo tarpeeks pituutta tullu kuulema pitää ruveta kiinteitä antaa..
aika menee siivillä kevättä odotteles..
meil poitsu saa aamulla ja illalla pullosta nanii muuten syö rintaa viel..eilen laitoin 20ml vellii,mut oksens ulos ne heti..
et sellaista meille kuuluu
mymmeli ja jimi 3kk 1vk
 
terve!

Meillä paluu arkeen. Mies oli tuossa 3 viikkoa kotona ja nyt taas reissu töissä. Ihan keskenämme oon sit lasten kanssa. Mut jotenki, en oo yhtään pahoillani tästä. Mukava vain välillä olla yksinki. Mä oon kaikki viikot ollu yksin vuodesta 2005 niin jotenki niin tottunu siihen :) Ihana ku saamme Pepin kans vallata koko sängyn :)

Kauheasti uutta joka päivä, mut jotenki ei taas raksuta yhtään että mitä.. :LOL: Ilmeisesti hampaita olis tuloillaan, et sit tiedä. Makuannoksia on saanu jo perunasta, banaanista ja mangosta. Vain mangosta meni suu vähän irvelle, muihin ei mitään reagtioita :D Kunnolla sit aletaan syömään joskus myöhemmin, ku ei vielä minkäänlaista kiinnostusta ruokaa/syömistä kohtaan..

Nyt alan valmistautumaan unten maille. Tuli nukuttua hieman huonosti viime yönä, ku esikoinen oli värkänny johonki vanhaan puhelimeen herätyksen päälle :headwall:

öitä :)
 
Moikka!

Onko teillä ongelmia vauvan nukkumisen kans? Lähinnä siis päiväunien..
Paljonko vuorokaudessa nukutaan?
Mulla alkaa mennä hermot tähän nukutusrumbaan |O
Viikkoon ei päivällä ole nukuttu yli 30 min. pätkää! No ehkä kerran tai pari jopa tunti, mut se on harvinaista. Koko päivä on yhtä nukutusta, pukemista ja riisumista ja huutoa! Vaunuissa siis ulkona nukutan.
Ja selvästi tyttö tarvitsisi unta enemmän, herää kiukkuisena huutamaan ja kitisee sitten seuraaviin uniin asti. Mikä ihme on ettei sitten nuku :eek:
Yöllä nukkuu 9-10 tuntia parilla syötöllä.

Neiti on keksinyt nyt ihme kiljumisen ja kirkumisen, heti kun pitkästyttää niin alkaa kirkua niin et äitin korvat on koetuksella :) Muutenkin ääntä kyllä riittää.

Jahas, taas kutsu käy :wave:
 
No joo nukkumisen kanssa täällä on taisteltu koko ajan. Siis päivisin. Muutama viikko sittten rupesi tyttö sentään ajoittain nukkumaan päivällä 2-3 tuntia, ja aika usein kyllä nykyään sen nukkuukin, mutta mutta...kyllä sen eteen saa töitä tehdä, eli vaatii keskenkaiken aina uudelleen nukuttamista. Herää tuossa 30-40 min kohdalla (aamu- ja iltaunet sen mittaiset), yleensä nukahtaa kun vaunut liikkuu, sitten vartin päästä sama homma, ja taas vartin päästä uudelleen...sittten saattaa jopa nukkua loppuajan rauhassa. Mutta tuntuu joo että koko ajan saa olla nukuttamassa :kieh: Ja ilman näitä yksiä "pitkiä" päikkäreitä ollaan kyllä varsin kiukkusia. Pikkasen olen kyllä kieltämättä kateellisena kuunnellut kun toisten vauvat nukkuu neljänkin tunnin unia :ashamed: Mutta toisaalta johan siinä tulis aika itellä pitkäksi jos sais niin paljon "omaa aikaa" :LOL: :LOL:

Tulipas sepustus :D En siis osannut yhtään hyvää vinkkiä antaa takhisikselle mutta on täällä muitakin kohtalotovereita :wave: Piiitkät kävelylenkit auttaa meillä usein (kun ollaan liikkeessä ne kriittiset heräämishetket), mutta esim. eilen neiti karjui puolet lenkistä kun ei nukahtanut uudelleen ja vaunuissahan EI voi pötkötellä hereillä ollessaan :attn: Että näin.
 
No niin, nyt kun oikein purkauduin niin tyttö on vedellyt tuolla pihalla unia jo reilun 1,5 tuntia... MUTTA: TÄYTYY MENNÄ HERÄTTÄÄN SE KUN MEILLÄ ON KOHTA HAMMASLÄÄKÄRI.... :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: !! Sen kerran ku se olis nukkunu.... :)
 
Meillä on maisteltu jo pottua, porkkanaa, maissia, bataattia, banaania ja päärynää maistatin tänään. Se ei ollut ainakaan eka kerralla menestys. Ruokaa uppoaa vaihtelevasti, ei vielä ihan suun motoriikka toimi. Mutta eiköhän tuo ajan kanssa. Maissi on uponnut parhaiten, joten sitä sitten saa enemmän :D.

Käly on poikansa kylässä, niin onpas mukava, kun hän herää aikaisemmin, niin on aamupalta ja kaikki pöydässä valmiina. Luksusta. Pullaakin sain leivottua, kun hän oli lasten kanssa.

Pullakahveelle kun neiti nukkuu ---->
 
Ai niin, en muistanut aiemmin kirjoitellessani että onhan täälläkin maisteltu jo "kunnon" ruokaa.
Porkkanaa, maissia, perunaa, persikkaa ja päärynää.
Tykkää kyllä syödä, ihan innoissaan on aina kun lusikka lähenee!

Teettekö itse vauvanruuat vai ostatteko valmiita? Itse oon tehnyt vaan porkkanasosetta, muut makuannokset ostanut valmiina. Sitten kun määrät kasvaa niin ajattelin tehdä itse enemmän ja pakastaa myös.
 
Minä olen tehnyt peruna-porkkana-sosetta itse ja pakastin jääpalamuotteihin valmiiksi. Maissin ostin valmiina purkista. Bataattia ei taida pelkästään soseena löytyä? Tai ei ainakaan minun silmään sattunut. Hedelmät tulenee purkista, omppusosetta on pakkasessa. Marjoja on pakkasessa ja niistä sitten keittelen varmaankin kiisseliä.
 
Täällä kans nukutaan tosi huonosti päivällä, jos ei pääse vaunuun nukkumaan. Yleensä heräillään 7-8 aikaan, sit yhdet pienet puolen tunnin tirsat ennen varsinaisia pitkiä unia. Eli nukkuu n. 2,5 - 3 tuntia ulkona vaunuissa (12-15). Sit ottaa vielä yhdet puolen tunnin tirsat ja 20-21 aikaan yöunille. Tosiaan jos ei ulos pääse niin on pelkkää nukuttamista koko päivä.
Yöt onki sit pelkkää värkkäämistä. Yleensä herää tunnin välein, tuttinaan pitää meikäläistä. Et kyllä mä itsekin yöllä haluaisin nukkua, mut minkäs teet. Kyllä kai se sit tasaantuu aikanaan..

Meillä on makuannoksia saanu perunaa, banaania ja mangoa. Mutta kun ei selvästikään syöminen kiinnosta, niin antaa olla. Niinku taisin viimeksi sanoakki :ashamed:

Muisti on mitä huonoin. Kesken lauseen unohtaa mitä oli sanomassa. Ajatukset karkailee aivan... Eiköhän seki taas kunhan yöt rauhoittuu ja nukkumaan pääsee taas.
Niin ja tuo hiusten lähtö. Onko muilla nyt alkanu hiukset tippuun. Ku tuntuu et yhtäkkiä on joka paikka täynnä hiuksia. Ja mä en voi sietää hiuksia (kampaajan tyttö). Oon nyt sit yrittäny syödä maks määrän sinkkiä, jos se edes auttais hiusten lähtöön. Saas ny nähä..

Mut eiköhän se sängyn pohja kutsu taas..

Myräkkä ja unten mailla Pyry ja Peppi
 
Täällä ei kummia, tänään kelpas jo sose sen verran hyvin ettei tarvinnu kaapia siitä kahdesta tl 1 ja 3/4 rinnuksilta :LOL: pikkuhiljaa alkaa oppimaan kuinka liikutaan, mutta kun vauhti ei ole kova niin hermot menee. jalakoja vettää mahan alle, liekkö haaveilee konttaamisesta :LOL:

Ei luita ajatus, joten jos vaikka punkkaa kohti.
 
Aurinkoista huomenta :)

Onpas ihanaa kun heti aamusta paistaa aurinko!

Mutta kylläpäs on komiat mitat meiän poijjaalla :)
eilen oli 4kk neuvola: 8kg ja 63,5cm että ruoka on ainakin maistunut ;)

Meillä on menossa vasta se bataatti ja ens viikolla jos kokeilis maissia.
Maissin ajattelin ostaa valmiina,bataattia en ole valmiina nähnyt ja helpostihan toi tuntuu valmistuvan.

Hyvin kyllä nukkuu tällä hetkellä 9-05.
Ittehän sitä ei tietenkään sitten malta heti mennä nukkumaan ja aamulla sitten väsyttää..

Meillä ois kivasti muuttokin edessä,kesäkuun alussa pitäisi olla uudessa osoitteessa.
Se on sitten vaan niin karseeta hommaa :/
No täytyy heittää taas kaikki turha pois ja loput laittaa mitä ei tarvii niin kirppikselle myyntiin.

Mutta nyt täytyy alkaa valmistautumaa lapsien ja koiran kanssa pihalle!

Tässä on vielä meiän poitsusta kuva :)

www.aijaa.com/v.php?i=6068023.jpg

:wave:
 
Ai miten suloinen pieni kaljupää! :) Jotenkin ei ainakaan tossa kuvassa näytä siltä, että olis painoa pojalla 8 kokonaista kiloa! se on kyllä jo miehen mitta ;)

Meillä syödään jo melkein mitä vaan. Pojalla huomenna ikää tasan sen 5kk ja tällä viikolla ollaan nyt syöty jo näitä muksu-puurojakin illalla hedelmäsoseen kanssa, muutoin siis edelleen bataatti on ykkönen, samoin kukkakaali on nannaa. Hedelmäsoseista on mennyt hyvällä ruokahalulla ja innolla kaikki muut paitsi persikka!? Mikä on äitistä kauheen omituista :D omena ja aprikoosi on hedelmäisistä ihan ykkösiä :) Mutta siis hyvin maistuu kaikki ja pikku-ukko aina oikein odottaa suu ammollaan kun äiti on liian hidas syöttämään, hih. Niin ja oma lusikka on hänellä jo pakko olla, muuten roikkuu siinä syöttölusikassa ja on hiukan vaikea koittaa syöttää! Eli ruoka kiinnostaa aivan älyttömästi häntä :) Maitoa kuitenkin kuluu edelleen lähes 1000ml/ päivä

Muuten meillä aletaan pikkuhiljaa pääsemään pikkumatkoja ähellyksellä eteen päin. Mittarimatotekniikalla että peppu yyylöööös! ja ponnistus. on se kyllä hauskan näköstä :D käsillä ei vieläkään oikein tajua auttaa mutta nyt ei sentään enää nosta niitä samalla aikaa ylös, että eiköhän se tosi nopeasti äkkää ja sit kyllä tolla tahdonvoimalla mennään eikä meinata ;)

nukkuminen puolestaan on pysytellyt aika samana, että päivällä unet 3x yhteensä noin 3-4h, yöunille klo 19, yöllä herätään edelleen 22.30, 01, 03.30 ja sit menee viiden aikaan vaikeaksi kun herää JOKA YÖ klo 05 kakkaan ja sit ei oikein enää oo kiva olla. Ylös noustaan seiskan aikaan.

Semmosta tänne. Ihana aurinkoinen päivä tosiaan! Taidetaanpa alkaa suunnnittelemaan kauppareissua kun ei huomennakaan oo sitten kaupat auki :)

Santeriina ja Nuutti 5kk

PS. bataattisosetta saa ainakin isoista pirkka-kaupoista semmosina makkarapötkön näköisinä virityksinä sieltä vihannespuolelta, maksaisko jotain 3,5? ja olisko siinä kutakuinkin 300g tms? eli aika samoihin hintoihin menee mun laskujen mukaan kuin jos ostaa kokonaisen ison bataatin ja tekee itse, kun semmonen jättibataattihan maksaa jo jotain 1,50?.
 
Tännekin uusia mittoja, eli meilläkin päästiin tuon 8Kg yli (8220g) mutta pituutta onkin sitten 69cm :eek:
Että pitkä on jätkä.
Makuja maisteltu kanssa, ja porkkanaa menis varmaan niin paljon kun antas, mutta porkkana-peruna sekotusta ei ollenkaan... tai sitten olen yrittänyt antaa vähän väärään aikaan sitä (väsyneenä)
No katsotaan nyt. Maisteluahan tämä on.

Täällä nukutaan taas vaihteeksi ihan hyvin. Ulkona nukkuu päivisin kaikki unensa nyt kun esikoisenkin kanssa melkein asutaan ulkona. Yöt menee tissi-tutti-linjalla. varsinkin aamuyö. Voisko jo hampaita tehdä, kun on kuolannut lähes alusta saakka kun niagaranputous ja tykkää jos ikeniä jollain vähän hinkkailee..

Enni
 
kiitos santeriina 82 muuten bataatti vinkistä ;)
täytyykin kattoo seuraavalla kauppa reissulla,senhän vois sitten pakastaa valmiina annospaloina.

Voi olla,että ei näytä mutta käsissä tuntuu,että massaa löytyy :)
Kai tästä on kasvamassa tuleva Tapparan puolustaja :D

Nyt tarvii odotella ristiäiskuvien valmistumista,pääsee sitten lähettämään kiitoskortit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pii-a:
kiitos santeriina 82 muuten bataatti vinkistä ;)
täytyykin kattoo seuraavalla kauppa reissulla,senhän vois sitten pakastaa valmiina annospaloina.
Joo ja itse asiassa katsoin äsken kun käytiin Cittarissa että tais olla jopa 400g, eli taitaa olla mun laskuopin mukaan jopa aika kannattavaa tommosena versiona ostaa! :)
 
En muista onko tästä ollut aiemmin puhetta, mutta vierastetaanko muilla? Meillä tuo on ihan mahdotonta, alkoi jo parin kuukauden iässä ja aina vaan pahenee :whistle: ... Kovin on tyttö "herkkis" muutenkin, esim. kovat äänet (ja kovaääniset ihmiset ;) ) saa tyttelin säikähtämään ihan mahdottomasti. Reppana :heart: . Ainokainen kun on niin kovin taitaa olla rauhallista meidän kotielämä... Vieraiden kanssa sujuu kunhan kukaan ei kiinnitä neitiin mitään huomiota ja esim. katso silmiin, mutta voi sitä parkua jos joku yrittää jutella...! Mutta olen kuulemma itse ollut samanlainen vauvana, joten kaipa tuo jossain vaiheessa ohi menee ;) On kyllä muutenkin niin minussa kiinni, ettei isinkään syli kelpaa iltaisin ollenkaan :ashamed:

Mutta syömisen ihanuutta aletaan pikkuhiljaa hoksaamaan, alkaa jo suu aueta kun näkee lusikan =) Eihän tuonne masuun vielä paljoa mene mutta eipä ole tarkoituskaan, kunhan maistellaan ja sotketaan... Peruna-porkkanaa ja mangoa on toistaiseksi popsittu, ja jäisten mustikoiden "lussuttaminen" sormistani on ihan parasta, taitaa tuo kylmyys tuntua myös ikenissä kivalta :D
 
pippi: meil on muutaman kerran vierastettu jos jollain on silmälasit, mut onneks ei vielä sen pahemmin, vaik tarkkaan neiti kattoo ympärilleen. Meil on täällä välistä kotona sen verran kova meno ja meininki tuon meidän 2v:n toimesta et sitä paremmin viihtyy mitä enempi ääntä. Ja musikkia kuuntelee mielellään.

Meillä kans maissi uppooaa tosi hyvin, porkkana ei oikei uponnu ja siitä meni tytöllä posket punaseks. Et ku punoitus laskee ni on sit perunan vuoro. ja patattia ku pääsen sellaseen kauppaan missä sitä myyään. Persikkasose oli neitin mielestä :x en tiiä eikö ossaa niellä sitä, ku on niin lirua. Tuo maissi ku on vähän paksumpaa.
 
Täällä ei pahemmin vierastella, hymyillään ja ollaan niin vieraskoreita että.. :) Mutta äänet ja häly saa neidin ihan toimettomaksi. Ei nuku eikä syö jos yhtään on ääntä. Sinänsä ihmeellistä ku ei kuitenkaan oo ainut, että on tuo isoveikkaki joka aikamoista älämölöä pitää. Siltikään oo tottunu ääniin. Tai voihan jo olla että kiinnostus herää ku ääntä, niin ei malta. Ainaki tissiltä ruvennu änkeämään istualteen. Ennen olis lutkuttanu vaikka kuinka kauan, nyt ku kerkeää niin änkeää istumaan. Hassua :)
Huomenna olis sit kummipojan 10v synttäreille meno, saas nähdä miten neitiä saa nukkumaan. Onneks alkavat vasta klo 15 niin ehtii nukkua ulkona päikyt ennen syndejä.

Onpa muuten villi tämä vulkaaninen tuhka miten se vaikuttanu koko pohjoisen euroopan lentoliikenteeseen. Onneks on äitiyslomalla ja kotona :) Ei tarvi jäähä jumiin mihinkään vieraaseen paikkaan.. Saas nähdä miten kauan tämä kestää, ja mihin tässä vielä mennään. Kyllä elämässä täytyy jännitystä olla :D
Jaahas jospa alkais valmistautuun unille. On aika väsynyttä mammaa ku yöt on niin katkonaisia. Tähän asti ollaan nukuttu kehdossa ja eilen päätin että on aika siirtyä jo pinnasänkyyn nukkumaan. Vie niin ison tilan kehto makkarissa. Kai siinä sit kestää joku tovi et tottuu siellä nukkumaan. Pari päivää ainaki. Tällä kertaa en anna periksi, niinku monesti jo tehny :ashamed:
 
Pippi79 meillä on samanlainen herkkis poika :)
Säikähtää kanssa helposti,vähänkin kun tulee kovempaa ääntä ja sitähän meillä riittää,siitä pitää huolen meiän 2,5v tyttö :)
Ja vierastaa kanssa,aloitti sen 3kk iässä,toisaalta onhan se hyvä,että tuntee oman väkensä ;)
Oli vaan aika hauska,kun kummitäti oli meillä pari päivää,niin häneen ei tottunut ollenkaan :) johtu kait siitä kun hänellä on niin tummat hiukset ja muutenkin tummat piirteet.

Nyt täytyy alkaa nautiskelemaan kahta karhua,perjantai känni :LOL:
 
Meillä ei tähän asti ole vierastanut, mutta kun terkka kysyi vierastaako ja sanoin että ei, niin heti alkoi itku kun se nosti syliin :D

Eli joitakin kai vierastaa. Usein kyllä tyttö hymyilee kaikille niin aurinkoisesti!
 
Meilläkin 4kk neuvolassa käyty: 8300g, 66.5cm ja pipo 45cm.

Nukkuminen on mitä on täälläkin. Koko päivä on yhtä suurta nukutusta jos on kotona -> siispä olen suurinpiirtein jokapäivä johonkin menossa. Meilläkun on tuo talonrakennusprojekti niin siellä poitsu sitten onneksi nukkuu pihalla vaunuissa, saattaa nukkua sen 3 tuntiakin, mutta sisällä ei, ei sitten millään, paitsi illalla sitten yöunille.

Täälläkin on nyt maisteltu perunaa, porkkanaa, mustikoita ja puolukoita ja tänään on menossa mangosose. Hyvin maistuu, en vaan vielä uskalla kovin suuria annoksia antaa kun pelkää noita mahanpuruja, kun meillä on niitä ollut.
 

Yhteistyössä