+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++ vol.2



Tämä pino on tehty meille +++***KUUSSA PLUSSANNEILLE; ****KUUTA SUUNNITTELEVILLE+++ :sta plussanneille ja tietysti ihan jokaiselle, joka halajaa liittyä mukaan.



:heart: Odottajat :heart:

Nimimerkki...................... Synnytyssairaala........T/P (tunne tai tieto)

MAALISKUU 2012

5.3.2012
Viola30

8.3.2012
Minnarun....................SKS...........3. lapsi........poikalupaus

15.3.2012
SiSa78...........NKL...................2. lapsi.....tyttöveikkaus

19.3.2012
Epa_88...........TYKS.....................1. lapsi......poikalupaus


Ilman Laskettua aikaa




:heart: Syntyneet :heart:

Piupula........15.1.2011......tyttö

äizzikkä.................tyttö

NeliApina.......1.5.2011......poika

Mimmimami....20.6.2011.....poika

Kristen......19.7.2011...........tyttö

Manzu.....20.7.2011.............tyttö

Huldasharks......31.7.2011..........tyttö

skorpioni07........11.8.2011........poika

JiiMii82.........15.9.2011......poika

Talvicci.......23.9.2011......poika

Mango86.......28.12..2011......poika

Maira..........15.1.2012..........tyttö

Lisey..........27.1.2012..........tyttö

Kuulumisia odotellaan :)

Diipeli
sannikki
tirpula
miimii10
Kamiraro
Minnäi
Piupula




Synnytyssairaalat

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
POS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Tervetuloa! :heart:

 
Viimeksi muokattu:
Mä oon ihan tippunu kärryiltä ku en ole kerenny tai jaksanu käyä kirjottelemassa :(

No mut Minnarun ja Sisa on ainaki on tänne mun viime käynnin jälkeen päässy liittymään. Paljon onnea tulevista pienokaisista :flower: :heart:

Liekkö Kristen ja skorpionikin saanu vauvansa jo? :)

Varmaan tuosta listan etupäästä vois nuo touko- ja kesäkuun mahankasvattajat siirtää jo synnyttäneisiin... Nakkais siihen jonku kohdan et kuulumisia odotellaan tms.? :whistle:

Kiitos Lisey uudesta pinkasta :wave:
Onpa kumma ku tuolla listassa ei ole mun tietoja... :p No mut sinne saa nakata synnäriks LKS, 2.lapsi tulossa ja poikaolo :D


Meille ei kummempia kuulu :)
12.8 olis sinne pelkopolille aika. Edelleen neuvolassa itku kurkussa olin ku synnytyksestä tuli puhetta, niin kyllä tuo pelkopoli on ihan oikee osote mulle :)
Maanantaina kävin viimeks neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin :) Hb 132 niin ei tartte vieläkään alottaa rautalisää :) Painoa tullu 7kg, esikoisesta samoilla viikoilla olli tullu 11kg.

Neuvolantäti kyseli onko mulla ollu supistuksia ku maha on niin alhaalla... Oon kyllä itekki sen huomannu että tässä raskaudessa maha on ihan alusta asti ollu paljon alempana ku mitä esikoista oottaessa... Jos kovasti touhuaa niin maha saattaa mennä kipeeks mut ei ne oikeen supistuksia kuitenkaan taija olla. Välissä on kuitenki niitäki mut en niistä ole huolissaan ku niitä oli esikoisestaki eikä ne mitään tehny. Nyt tosin on alkanu tulemaan niitä semmosia sukkapuikkomaisia tuikkimisia kohdunsuulle

Maha senku kasvaa ja vauva melksaa mahottomasti :heart:
Osan vaatteista oon laittanu jo kaappiin oottamaan tulevaa käyttäjää :) Meillä mies lähtee ens kuussa 3-4viikoks muualle töihin, tulee mun la:n aikoihin takasin. Niin tässä olis kuukaus aikaa tehä isommat valmistelut vauvaa varten. Sitten ku oon esikoisen kanssa yksin kotona niin voi olla ettei riitä energiaa enää niihin... :whistle:
Tuolla pojalla ku tuntuu olevan jotain uhmaa jo... Kauheeta huutoo ja tappelua ollu viime aikoina... :D


Talvicci ja Torsti rv.30+6 :heart:
 
Heippa Talvicci! :) Minäpä korjaan tietosi sinne...mietinkin tuossa, että mitä tehdään noitten "kadonneiden lampaiden" kanssa... :confused: Mutta joo, pistetään sinne kohta, että "kuulumisia odotellen".

Onneksi sait pelkopolille aikaa. Saako kysyä että jäikö edellisestä traumaa vai miksi tuli itku kurkkuun? :( Ei tietenkään ole pakko vastata, jos turhan henk.koht. juttu. :hug:

***

Täällä oksennetaan edelleen aamuisin. :D Mutta eipä haittaa, kun on vaan aamulla tuo paha olo. Muuten ihan mukava vointi, ainoastaan päänsärky meinaa välillä vaivata ja semmoinen ihmeellinen närästyksen tapainen... : /
Masu on selkeesti kasvanut. Hiukka ongelmaa jo piilotella...tahtoisin vielä pari viikkoa pitää salaisuutena, saa nähdä miten käy. :rolleyes:

Lisey ja Lilliputti 13+4
 
moikka vaan, minä olen ollut pimennossa mutta ajattelin taas tulla juttelemaan kun pahin väsymys on mennyt..
Supistuksia tulee ja tuntuu että paikat alkaa olemaan valmiina..
KAMALA HIMO PARMAKINKKUUN!!! Pakko saada paketti päivässä:D miten muilla menee? aijoo mulle poikalupaus:) <3

miimii ja muikkunen rv35 pokspoks


oho mähän olen ollut tosiaan poissa paljon! laskettuaika on meinaan 25.8 :p
 
Viimeksi muokattu:
Heippa miimii10! :wave: Päivitin tietosi.
Sullakin on ihan pian laskettu aika käsillä...jännää... :) :heart:

Mitenhän meidän heinäkuiset jäsenet? Jokohan on vauvat sylissä? :)

Lisey ja Lilliputti 13+5
 
miimii
Mikä on parmakinkku? :D


Täällä alko tänään 32.viikko jo! :heart:
Mihin ihmeeseen tää aika oikeen menee! Mullahan loppuu aika kesken!
Ukko lähtee tosiaan n.kk päästä muualle töihin ja tulee takasin la:n tienoilla. Niin sitä ennen pitäs laitella täällä kotona jutut valmiiks vauvaa varten :) Totesin nimittäin (ja en kaikki pysty ilman ukkoa tekemään, miesten hommia ;) ) etten pysty tuon esikoisen kanssa kauheesti tekemään kaikkee... Eilen laitoin vauvanvaatteita taas kaappiin ja koko ajan sais olla nostamassa poikaa pois ku se kiipes lipaston päälle että pääsis pudottamaan hyllyltä tavaroita alas :whistle:
Meillä tuo esikoinen on välissä melkosen vilkas tapaus :D


Täällä on alkanu olemaan sillon tällön semmosia sukkapuikko supistuksia vai miksikäs niitä nyt sanotaankaan... Niinku sukkapuikolla tuikittas jonnekki tuonne kohdunsuulle...
Pitää varmaan juua enemmän ja välttää suolasta ku sormus juuttuu kiinni ku turvottaa...

Talvicci ja Torsti rv.31+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta, tätä onkin nyt helpompi seurata! :)

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, tänään ois menkkojen mukaan laskettuna laskettuaika, ultrassa tarkentui, että ovis tais olla muutamaa päivää myöhemmin eli virallinen laskettu aika on tuo 26.7. eli tiistaina. Parina yönä on tullut jo tosi hyvin supistuksia ja edellisyönä olin ihan varma, että nyt pääsee tositoimiin, kipeitä supistuksia tuli klo 02-05, mut sit nukahdin ja aamulla ei taas mitään! Oisin jo niiiiin valmis lähtemään synnärille ja haluaisin meidän pienen syliin. Esikoinen meillä on 3-vuotias, hän syntyi keskosena ja joutui alussa olemaan tosi kauan sairaalassa, joten hänen kanssa me ei päästy kokemaan alun vauva-arkea ollenkaan, syliinkin sain hänet vasta pariviikkoisena. Synnyttämään menen Kanta-Hämeen keskussairaalaan Hämeenlinnaan, sillä on ollut oikein ruuhkaa synnytyksissä heinäkuussa. Eilen kokeiltiin kaikki "maagiset 3-ässää", söin illalla vielä tulisia siipiä ja kävin jääkylmässä suihkussa, mutta ei vaan lähtenyt synnytys käyntiin. Nää viimeiset päivät tuntuu vaan niiiiiin pitkiltä.... toisaalta taas tuntuu, että ihan just tein vasta positiivisen raskaustestin ja jännitin ekaa ultraa ja sitä pysyykö pieni salamatkustaja kyydissä.

skorpioni ja masu-nasu 39+3
 
Heippa :wave:

Lisey: Kiitokset uudesta pinosta! :flower: =)

skorpioni07: Kylläpä sulla on synnytys jo lähellä! Jännittävää :p

ON:
Kävin tänään gynellä varhaisultrassa. Sieltä löytyi viikkoja vastaava alkio, jolla sydän sykki :heart: Voi luoja, miten onnellinen olo tuli! =) Kyyneleet valu silmistä. Olin nimittäin ihan varma, että tästä tulee mun kolmas km, kun on ollut silloin tällöin sellasta pientä ruskeeta tiputtelua. Mutta onneksi kaikki näytti nyt hyvältä! =) Mulla on oviksen mukaan viikkoja 6+0 ja alkio vastasi kokoa 5+6 eli vaan päivän heitto. Gyne sanoi, että toi päivän heitto on varmaan vaan sitä, että noin pientä alkiota on vielä vaikea mitata tarkasti. Menkkojen mukaan viikkoja on nyt 6+1 ja sen mukaan se neuvola ne kuitenkin laskee. Eli niin lasken nyt sit minäkin :)

Tiedot: LA 15.3.2012

SiSa78.................................NKL............2.lapsi



SiSa & Pikkupulla 6+1
 
Ihania uutisia SiSa78! :heart: Toivon sinulle hyvää odotusaikaa ja pienelle enkeleitä mukaan masumatkalleen! :)

Manzu, suuuret onnittelut tyttövauvan johdosta! :flower: :hug:

Saas nähdä onko skorpioni07 vielä kasassa... :) Jännää on.

Kristeninkin vauva lienee jo maailmassa? :heart:

Täällä mennään tasaiseen tahtiin, onnellisena odottaen. :) Tekisi mieli jo laitella vauvanvaatteita, mutta jos nyt vielä malttaisi mielensä... :D

Lisey ja Lilliputti 14+0 (ohoh, poksis vaan :) )
 
Hei vaan kaikille!

Jospa minäkin liittyisin vihdoin tänne odotuspinoon. Eli nythän täällä on meneillään jo 18+0, aika menee älyttömän nopeasti! Aluksi oli aika paljon pahoinvointia ja väsymystä. Nyt olo on jo mainio. Pikkuisen liikkeitä on tuntunut jo viikon verran ja masukin on pumpsahtanut näkyville :)

Sisa78 Onneksi kaikki siellä kunnossa. On se vaan niin helpottava tunne nähdä pikkuinen syke ruudulla:heart:

manzu Onnittelut tyttövauvasta!

Niin ne tiedot vielä :D

Mango86.........KOS..........2....Tyttöolo

Jostain syystä tuom mun tyttöolo tulee erikseen kirjoitettuna, vaikka sitä yritin muokata:confused: Tokkopa kovin vakavaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia SiSalla :flower:

Ja Manzulle paljon onnea pienokaisen syntymän johdosta :flower:

Missä Kristen? Toivottavasti siellä kaikki hyvin :)

Tervetuloa Mango :wave:


Talvicci ja Torsti rv.31+3 :heart:
 
Joku kysy parmakinkusta eli se on ilmakuivattua kinkkua tosi ohutta ja toooosi suolasta. Yhdessä paketissa on joku 9 viipaletta ja sitä on kypsytetty 11kk :p

Mun neuvola täti sano että jos mä en muutenkaan syö suolaa niin nyt kroppa ilmottaa sen tarvitsemansa siks mulla on vissiin kaamee himo siihen (normaalisti mä en voi sietää suolasia ruokia) :D

Täällä olotila on väsynyttä meininkiä 24h/h ja vatsa ihan kuralla, pikkunen puskee ikävästi joka on aiheuttanu pari oikeaa kivuliasta supparia;D

miimii10 ja muikkunen rv35+5:flower:
 
Hellurei :D

Anteeksi ilmottaminen on nyt vähän jäänyt, mutta selitykseksi kelpaa varmaan se, että meidän sairaalareissu venyi puolitoista viikkoseksi, josta vauvan kanssa oltiin sielltä melki viikko...

Eli siisi pieni prisessamme syntyi 19.7 klo 00:59 hätäsectiolla tuoden mukanaan painoa 3590g ja pituutta 48cm.

En muista millon viimeksi olen mitään kirjoittanut, joten aloitetaan sitten ihan alusta :D

14.7 Oli siis äitipolilla jälleen lapsivesipunktio. Pikatulokset tulivat iltapäivällä, jotka näyttivät, ettei keuhkot ole vielä lähellekään kypsät. Lääkäri kuitenkin teki päätöksen vähäisen lapsiveden ja vauvan suuren koon (painoarvio 3900g) vuoksi, että seuraavana päivänä osastolle kuulemaan lopulliset tulokset ja mahdollisesti aloitetaan käynnistämään.

15.7 Marssin sitten aamulla osastolle, tapasin lääkärin ja kuulin, että keuhkot on kypsät. Pääsin melkein samantien oksitosiini rasitukseen vähäisen lapsiveden vuoksi, ja kun vauva näytti sen hyvin kestävän, aloitettiin pienenpienellä annostuksella käynnistämään. Sain siis perjantaina 1/6 normaalista alotusannostuksesta.

16.7 käynnistystä jatkettiin. Sain aamulla taas 1/6 normaalistra koko päivän annostuksesta, eli puolet normaalista kerta-annostuksesta cytotekia, joka sai aikaan muutaman pienen supistuksen, mutta ei mitään mainittavan suurta. Koska oli päivystys aika, eikä lääkäri kerinnyt katsoa minua vasta kun illalla, sain seuraavan lääkkeen (pieni annostus) vasta illalla 7 aikaan, ja tuloksena taas muutama hassu pieni supistus, mutta ei muuta. Sitten illalla pienen sydänäänet tekivät ison montun käyrään, joten mentiinkin samantien saliin jatkuvaan sydänkäyrään n. 3 tunniksi. Se oli kuitenkin lääkärin mukaan kunnossa, joten tulin takaisin osastolle yöllä.

17.7Pääsin aamusta lääkärille ja kohdunsuulla ei ollut tapahtunut muutosta. Jatkettiin edelleen pienellä annostuksella, mutta tarkoituksena saada sen 3 tbl päivän aikana. Edelleen tabletti sai aikaan muutaman ehkä vähän tuntuvamman supistuksen, mutta samanlaisia minulla oli ollut koko läpi raskauden satunnaisesti. Kun tuli toisen lääkkeen vuoro, kätilö totesi, että koska kohdussa oli jonkinmoista supistustoimintaa, seuraavaa lääkettä lykätään ainakin kahdella tunnilla :O
Kyllä pikkasen laittoi kiehumaan, sillä itse tiesin, että sellaisia supistuksia mulla oli ollut jo vaikka kuinka pitkään ilman lääkkeitäkin, joten jos meinaavat, että niillä lähtee synnytys käyntiin, mä olen siellä vielä kuukauden päästä!
Joskus kuuden aikaan sain sitten toisen lääkkeen, jonka vaikutus aika sama kuin edellisen ja kolmas lääke jäi taas saamatta, koska yötä vasten he eivät käynnistystä enää jatka. Ei kuulemma resurssit riitä :D

18.7 Yön olin miettinyt pelkojani synnytyksen suhteen ja pelkoa siitä, että tämä jatkuva pikkusupistuksilla kiusaaminen saa tämänkin vauvan sydänäänet romahtamaan ja olin päättänyt ehdottaa lääkärille sectiota. Lisäksi mielestäni sydänkäyrät eivät viime aikoina olleet näyttänyt ihan siltä, miltä olisi pitänyt, mutta lääkäri tulkitsi ne hyväksi, joten pakko siihen oli sitten luottaa. Lääkäri sanoi, että minun kohdallani sectio on huono vaihtoehto ja tyrmäsi siis ajatukseni kokonaan. Sanoi, että käynnistetään vielä tämä päivä ja jos ei lähde käytniin, pidetään välipäivä ja katsotaan sitten tilanne uudestaan.

Kohdunsuulla ei muutosta, joten lääkäri määräsi isomman annoksen cytotekia. Se sai aikaan jo jonkinmoisia tuntuvia supistuksia, jotka sitten kuitenkin alkoivat harveta lääkkeen vaikutuksen vähentyessä. Onneksi vuorossa oli ihana kätilö, sillä iltapäivällä sain toisen lääkkeen tuolla isommalla annostuksella, ja se saikin aikaan supistuksia, jotka saivat jo puhisemaan ja limatulppa alkoi irtoamaan kunnolla. Itse en kuitenkaan vielä uskonut synnytyksen lähtevän käyntiin, sillä jälleen lääkkeen vaikutuksen vähentyessä supistukset alkoivat jonkin verran harvenemaan ja kipu häviämään.
Sainkin sitten vielä viimeisen lääkkeen puolikkaana annoksena ja sitten alkoi tapahtua! Supistuksia tuli vähän väliä, 3--5 min välein ja kipu pysyi, ja tuntui voimistuvan.

Pyysin yötä vasten kipulääkettä ja lämpötyynyä, jotta saisin hetken levättyä ja päätin käydä suikhussa kokeilemassa, josko lämpö auttaisi tähänkin kipuun ja kyllähän se vähän auttoi.
Ilmeisesti lapsivedet alkoivat kuitenkin mennä suihkun aikana, sillä suihkun jälkeen siteeseen alkoi tulla vaaleanpunaista vuotoa.
Itse pidin sitä verestävänä valkovuotona, jota oli koko päivän tullut, mutta päätin kuitenkin kysäistä asiaa kätilöltä, joka totesi saman tien, että selvää lapsivettä, Lapsivesi todella on ihan vaaleanpunaista :D. Teki samalla sisätutkimuksen ja kohdunkaula oli hävinnyt kokonaan, sekä suu oli 3cm auki!

Menin sitten vielä hetkeksi yrittämään huilausta, mutta eihän siitä mitään tullut kovien kipujen vuoksi ja sainkin lisää vahvempaa kipulääkettä, se auttoi jonkin verran.

19.7Sitten alkoikin verensokeri laskea, joten oli pakko lähteä saliin sokeri tippaan. Salissa olin klo 00:25, sängyltä toiselle siirtymiseen meni aikaa, kun kivut olivat taas voimistuneet. Olin päässyt synnärivuoteelle, kun mies tuli. Onneksi oli paikkakunnalla, muuten ei olisi kerinnyt mukaan!!.
Synnärin kätilö päätti sitten ensin laittaa vauvan päähän anturin mittaamaan sykettä, kun lapsivettä oli tihutellut jo useamman tunnin. Sen, että anturin oli kerennyt päähän lykätä alkoi sydänäänet laseka ja laskea ja laskea ja mies sanoi tason olevan n 50 paikkeilla, kun piuhat revittiin irti ja taas mentiin. Jotenkin dejavu esikoisen synnytyksestä :headwall:
Ja mä vielä olin aavistanut tän!!

niinpä pieni prinsessa syntyi 00:59 hätäsectiolla sydänäänten laskun vuoksi (kuten isoveljensä), mutta syytä tuolle laskulle ei koskaan löydetty.

Diabetekseni takia lapsi kiikutettiinkin suoraan vso:lle ja minut heräämöön. Herättyäni sain jonkin sortin paniikkikohtauksen ja tuikkivat sitten rauhottavaa siellä ja lupasivat huoneen, johon mies sai tulla yöksi. Vissiin liikaa tuo lopputulos kaikkine hätineen ja kipuineen...

Vauvalla kaikki hyvin seuraavaan päivään mennessä, mutta iltapäivällä verensokeri laski, joten jouduttiin laittamaan sokeri tippa. Sen avulla taso pysyi hyvänä ja seuraavana päivänä tuo tippa saatiinkin pois.
Sitten alkoi pulauttelu ja huono syöminen. Laittoivat nenämaha letkun ja huomasivat, että vatsa kerää hurjasti ilmaa, eikä vie ruokaa eteenpäin.
Niinpä uusi tippa, ruoka-annokset pieneksi ja seuranta vso:lla jatkui.

Pikkuhiljaa vaiva alkoi paranemaan ja tippa saatiin pois torstai - perjantai välisenä yönä. Perjantaina oli sydänultra, joka oli muuten hyvä, mutta jossakin valtimossa oli vielä virtausta, joka yleensä loppuu 1 vrk aikana, joten saatiin määräys kontrolliultraan seuraavalle maanataille.
Illalla saatiin myös nenämaha letku pois, kun ilmaa ei enää niin kertynyt vatsaan.

Lauantaina sitten viimein vauva pääsi viereeni osastolle. Kuuloa testasivat yhteensä kolme kertaa, mutta "testi" ei mennyt läpi, joten siitäkin jouduttiin sitten kontrolliin parin viikon päästä.
Maanantain sydänultra näytti virtauksen sulkeutuneen, mutta jossakin väliseinässä oli vielä aukko, jonka olisi pitänyt jo sulkeutua. Se ei kuitenkaan aiheuta vaivoja ja voi sulkeutua vielä ajan kuluessa, joten siitäkin mennään kontrolliin sitten loppuvuodesta.

Eilen päästiin sitten tuon ultran jälkeen kotiin ja itse olen fyysisesti aika hyvässä kunnosa, mutta henkistä puolta kalvaa kovasti. Itse synnytys oli rankka kokemuksena + kaikki nuo harmit ja vaivat, mitä vauva on joutunut alkumetreillään kokemaan ja eniten huolestuttaa nyt tuo kuulo!
Itsesyytökset ovat nousseet pintaan, sillä raskausaikana jouduin syömään kohtalaisen paljon lääkkeitä... Esikoinen oli terve kun en lääkkeisiin hänen raskausaikanaan juuri koskenut.

Myös masu kerää edelleen ilmaa, joten röyhtäyttämiseen menee paljon aikaa, jotta kaikki mahdollinen ilma saataisiin pois masusta. Jos liian aikaisin laskee alas, alkaa pulauttelu :(

Mutta josko tämä tästä lähtisi tasaantumaan. Isoveli on ainakin ylpeä ja iloinen pikkusiskostaan, vaikka huomiota selvästi enemmän kaipaakin :heart:

Tässä nyt mahdollisimman pikaisesti kirjoitettu versio meidän synnyttyksestä. Anteeksi virheet ja muut, mutta nyt vauva vaatii jo ruokaa!

Kristen + prinsessa 7vrk:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Leo81
manzu onnittelut!
Kristen myös,siellä ollu taas draamaa synnytyksessä,toivotaan että kuulossa ei kuite mitää vikaa ja muutenki kaikki hyvin!
Täällä kärsitty viime yönä tunnin ajan 3minuutin välein tulevista kipeistä supistuksista..eilen kävin tkssa näytillä ku ollu sukkapuikkokipuja kohdunsuulla jne ja paikat oli kypsyny ja lyhentyny joten lähete polille lähti,odottelen aikaa..nyt ollu kipeänä paikat myös mut supistuksia ei niin ainakaa kipeitä joten kattelen tässä et pitääkö lähtee käymään ennenku aikaa soittelee...
Mutta nyt lähen hemmottelulle ja jalkahoitoon!
Jiimii&poju34+2
 
Heippa Mango86! :) Menihän tuo LA oikein? Laskin nopiaan vaan kalenterin kanssa. :D

Minnarun: Tiedot laitettu. :)

miimii10: Jaahas, jokos siellä aletaan syntymään kun vatsa on kuralla ja supistaa... ;)

Kristen: Suuuuret onnittelut prinsessasta! Hurjan kuuloinen synnytys. : / Onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin. :hug:

JiiMii82: Sielläkin jännitystä! Koitahan nauttia hemmottelusta kumminkin, jospa supistukset eivät siellä kiusaisi... :)
 
soittivat äippäpolilta ja ei antanu aikaa lääkärille koska viikkoja jo tämän verran niin eivät estele syntymistä,et syntyy sit ku syntyy...olishan tuo ollu ihan kiva tosin tietää et onko paljo kaulaa sit jälellä jne. Et kuinka iisisti täs täytyy ottaa ja mietin ku tk lääkäri kyseli onko mulla istukka kohdunsuun edessä ja ei pitäs olla et mikä,mitä...ärsyttää.mut ei auta ku nyt ottaa iisisti ja toivoo et ei mitää tapahu ens vklla ku pojan kans lähetää 80kilsan päähän hoitaa mun ukkia 4päiväks=/
jalkahoito oli kyl ihanaa hemmottelua mut jotenki lopputulos ei ollu kuite niin pehmee ku odotin...
Väsyttää viime yön 4tunnin unien ansiosta joten taidan ottaa torkut...
 
JiiMii82: Siis häh?! :O Vaikka kuinka eivät estelisi, niin eikö ois ollu parempi kuiteskin ottaa sut näytille, että onko kaikki ok ja just että miten on kohdunsuun tilanne... :confused: Ihmeellistä toimintaa... Höh, mutta heti lähdet sinne synnärille vaan jos siltä alkaa tuntumaan... :hug: Koitahan levätä.
 
Ooh, täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Manzulle ja Kristenille sylin täydeltä onnea!! Hurja tuo Kristenin synnytyskertomus, miksei lääkäri voinut jutella sun kanssa paremmin suunnitellusta sectiosta, kun kuitenkin hätäsectioon jouduitte ja se on varmasti aina paljon traumaattisempi kokemus sekä äidille että vauvalle kuin suunniteltu? Toivottavasti vauvalla kaikki on kunnossa, tuo kuulontutkimuksen epäonnistuminen on tosi yleistä, meilläkään esikoisen kuuloa ei meinattu saada millään testattua ja täysin normaali kuulo on.

JiiMii, tosi kurja tuo äitipolin asenne! Oishan ne voinu sut ottaa vaikka samantien kontrolliin, ei sulla kuitenkaan ihan täysin valmis vauva ole vielä masussa ja ihan varmasti sun huoli ja stressi kohdunsuun tilanteesta ei ainakaan edesauta tilannetta.


Omaa napaa... tänään on laskettuaika! Ja ei niin mitään merkkejä, että synnytys vois käynnistyä lähiaikoina. :headwall: Eilen kävin äitipolilla kontrollissa, verenpaineet koholla, mutta ei niin paljon että olisivat alkaneet ottaa mua käynnistykseen, varsinkin kun synnäri on ihan tupaten täynnä. Lääkäri teki varsin kovakouraisen alatutkimuksen ihan tarkoituksella, tuloksena vaan verinen vuoto, mut ei supistuksia. Olin äitipolilla noin pari tuntia, kun otettiin käyrää ja odottelin lääkärille pääsyä, sinä aikana ehti 5 äitiä käydä ilmoittautumisessa "tyrkyllä" synnyttämään, mutta kaikki käännytettiin vielä kotiin odottelemaan, koska tosiaan salit ja osasto on ihan täynnä!! Eli synnärille ei ole mitään asiaa, jos vähintään päälaki ei oo jo näkyvissä, näin mä ainakin asian käsitin.

skorpioni ja masu-nasu 40+0 POKS!!
 
Heippa kaikille! :wave:

Ihan ensiksi onnea jo synnyttäneille :)

Kai sitä itsekin jo uskaltaisi ehkä ilmoittautua mukaan, vaikka varmaan aika hiljaiseloa pitelenkin.

Eli mun tiedot: Epa_88, 1. lapsi, TYKS, Nettilaskurien mukaan LA 25-27.3.12, tämä siis tarkentuu varhaisultran jälkeen joka on 8.8 klo 17.00.
 
Onnea Manzulle ja Kristenille pienistä prinsessoista :heart:

Muistatko Kristen kun hetki sitten lähetit mulle ne r-testit ja mäkin jo vetelen täällä viimeisiä viikkoja?? :D

Tervetuloa uusille :flower:

Huldis ja pikkusisko 34+2
 
Skorpionille tsemppiä ruuhkaiseen sairaalaan, kunhan sinne saakka pääset. Mä olen menossa sinne samaan kanssa äitiyspolille istukkakontrolliin huomenna. Parin viikon päästä pitäisi ilmeisesti saada leikkausaika. Istukka on siis edelleen täysin kohdunsuun päällä.
 

Yhteistyössä