+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++ vol.2

Buuuuu, kaikki teksti hävis kun olin viittä vaille valmis :kieh:

Lisey Ihan oikein oli tuo LA, toki mun piti se ihan itse kertoa, mutta unohtui näemmä:ashamed:

Onnea Kristen! Draamaa on siellä ollut riittämiin.

Palaan asiaan ja kirjoittelen uusiksi kaiken myöhemmin. Pitää lähtä laittaa poikasta unille.
 
Mä oon varmaan maailman ainut äiti joka haluaa vielä olla raskaana, syy siihen että mun esikko menee päiväkotiin 8.8 ja mä en malta odottaa että saisin viimeiset omat ajat kuten päiväunet ja siivoukset ja sohvalla löhöäminen;)

eli 16.8 jälkeen on tervetullut:D
 
Mä oon varmaan maailman ainut äiti joka haluaa vielä olla raskaana, syy siihen että mun esikko menee päiväkotiin 8.8 ja mä en malta odottaa että saisin viimeiset omat ajat kuten päiväunet ja siivoukset ja sohvalla löhöäminen;)

eli 16.8 jälkeen on tervetullut:D
Mä en odota vielä vauvan syntymää. Ehkä se johtuu siitä, että lähes koko raskausaika on mennyt "pilalle". Ensin 17 viikolle oksentelua ja 23+ viikoilta vuodelevossa vuotavan etisen istukan takia. 6 kertaa ollu sairaalassa kiireellisenä, joko ambulanssilla tai omilla kyydeillä/taksilla ja saanut pelätä vauvan syntyvän tosiaan pikkukeskosena. Nyt olen omat "haluni" heittänyt muualle ja joudun ajattelemaan vaan pienen selviytymistä. Hyville viikoille ollaan päästy, vaikka makaaminen onkin raskasta. Toivon enää, että kaikki päättyy vielä hyvin ja saan pienen elävänä syliin.
 
LiseyKiitos uudesta pinosta! :)

Onnea pienokaisesta Manzulle ja Kristenille! :heart: :flower:

Teretulemasta mukaan Epa ja Mango! :)

Jiimii No onpas siellä oltu taas äitipolilla hassulla asenteella.. :O Ei muutakun sinne vaan heti jos yhtää siltä tuntuu..

Skorpionille tsemppiä tulevaan, josko se pieni sieltä pian putkahtais.. :) :heart:

Hurjan isoille viikoille Huldis on vaan päässyt vaikka paljon on tapahtunut! :heart: Toivottavasti pieni vielä monta viikkoa malttaa olla ja kasvaa.. :) :hug:

SiSaa olenkin jo onnitellut muualla, mutta siltikin vielä pakko sanoa että ihanaa että kaikki on toistaiseksi ainakin hyvin.. :heart:

Mä olen täällä kovasti tehnyt muuttoa omaan taloon ja nyt se alkaa olemaan paketissa joten on aikaa vähän surffailla netissäkin.. :D
Omat olot on ollu ihan jees, kahvi on tosin alkanut tökkimään pahasti joten aamut on pilalla kun se vähäkin nautinto on näin multa riistetty.. :LOL: Rauhallisesti pitää tässä nyt ottaa, viime viikolla kun koin jo ekat kipeät supistukset..
Aika tuntuu menevän kamalan nopeasti, koko ajan niin paljon hommaa ettei ehdi koko raskautta edes miettiä, pieniä muljahduksia oon jo tuntenut ja niihin sitä välillä havahtuukin et ai niin.. :D

Mutta eipä tässä sen kummempia, mä lähen jatkaa laatikoiden purkamista.. :D Mukavaa viikon jatkoa! :)

Maira ja pimpula 15+1
 
skorpioni07: Voi itku, onpas siellä täyttä. :( Tsemppiä sinne kovasti, toivottavasti ei tarvitse käytävälle synnyttää... :hug: Kun esikoiseni syntyi niin sairaalassa oli sama homma (tosin oli elokuu), kun poika oli maailmassa niin samantein vaan ulos salista ja seuraava perään...eivät paljon ehtineet vointiani seurailla... : /

Epa_88, ihanaaa! :heart: Onnea plussasta, toivon sinulle oikein onnellista odotusaikaa! :) Tervetuloa mukaan. :flower:

Huldasharks, onneksi pieni on pysynyt mukana ja (ilmeisesti) vuodotkin ovat pysyneet kurissa. :hug: Toivottavasti kaikkki menisi nyt loppuun asti niin hyvin kuin suinkin vain voi. Rankkaa on ollut kyllä odotuksesi. :(

Mango86: Mulle kävi kans tolleen, kun päivitin listaa... :kieh: Kaikki hävis jonnekin bittiavaruuteen...murrrr.

miimii10: Mulla ei tullut esikoisen aikana "synny jo" -fiiliksiä, olin asennoitunut että yli menee ja reippaasti, kun vedet menikin yllättäen 39+8 ja poika syntyi seuraavana päivänä. :) Saa nähdä miten käy, jos tämä tyyppi päättääkin majailla piiiiiitkään masussa... :D

Maira: Oliko sulla esikoisen aikana noita supistuksia, tai siis oliko odotusaikana ja kuinka aikaisessa vaiheessa? Olen tässä miettinyt, kun esikoisen odotusaikana en kokenut supistuksen supistusta ennen kuin synnytys lähti käyntiin, että mitenhän käy tällä kertaa...

***

Olen huolissani lukenut noita juttuja sairaaloiden ruuhkautumisista, miten ei voida tarjota äidille tyyliin kuin epiduraalia kivunlievitykseen, miten yövuorossa on 4 kätilöä ja 20 synnyttäjää sitten (keskisuomen keskussairaalassa taisi olla näin), ettei kätilöt paljon kerkeä vointia kysellä...sitten ei ehditä antaa imetysneuvontaa kun vauva on maailmassa... :( Kurjaa että mennään tähän, keskitetään vaan. :( Miksei pienempiä yksiköitä (synnytys- sellaisia) olisi voitu säilyttää kummiskin? :headwall:

Vointi täällä hyvä. Odottelen aamuoksennusta. :LOL: Saas nähdä tuleeko.
Vatsa on kyllä kasvanut, tuntuu jo öisin kun yrittää vaihtaa asentoa (kylkeä) niin "kirraa vastaan", joutuu vähän tukemaan kädellä... :) Ihanaaaaaa. :heart:

Lisey ja Lilliputti 14+3
 
Mä en odota vielä vauvan syntymää. Ehkä se johtuu siitä, että lähes koko raskausaika on mennyt "pilalle". Ensin 17 viikolle oksentelua ja 23+ viikoilta vuodelevossa vuotavan etisen istukan takia. 6 kertaa ollu sairaalassa kiireellisenä, joko ambulanssilla tai omilla kyydeillä/taksilla ja saanut pelätä vauvan syntyvän tosiaan pikkukeskosena. Nyt olen omat "haluni" heittänyt muualle ja joudun ajattelemaan vaan pienen selviytymistä. Hyville viikoille ollaan päästy, vaikka makaaminen onkin raskasta. Toivon enää, että kaikki päättyy vielä hyvin ja saan pienen elävänä syliin.

Mulla menee oikeastaan aika samoin, ensin stressasin keskenmenoa (yksi takana ja meinasin siinä vuotaa kuiviin) sitten rv6-rv22 mä makasin sairaalassa ja kotona kun oksensin päivässä sen 20kerttaa tosin se nyt ei tullut yllätyksenä koska esikossa oksensin siinä myös:headwall:

rv24 sanottiin että syntyy koska vaan, ja vasta rv 30 mä aloin uskomaan että saan ehkä lapsen elävä ja voin alkaa nauttimaan, siks koitan tsemppaa kaikkineen vaivoineen sun muineen koska tämä ehdottomasti viimeinen raskaus.
Syy siihen on lähinnä se pahoinvointi ja että muu perhe on kärsiny ihan liikaa taas:whistle:

eli vielä vaikka 3 viikkoa ja sitten <3:flower:
 
Äitiyspolikuulumisia: Paineet oli mennessä 139/104 ja 136/103. Viikonloppuna oli migreeni 2 vrk ja taas tänään jomottanut uhkaavasti. Pissa puhdas. Poislähteissä paineet oli jo normaalilukemissa.

Vauva perätilassa edelleen. Tai viimeksi oli poikki-/perätilassa. Painoarviota ei tällä kerralla tehty, kun tehtiin viikko sitten.

Sain ajan 1½viikon päähän lapsivesipunktioon. Tuloksissa menee noin 2 päivää ja nähdään onko vauvan keuhkot jo sen verran kypsät, että voidaan sopia leikkauspäivä. Paitsi jos yllättävää vuotoa taas tulee, niin voidaan joutua leikkaamaan päivystyksellisesti. Toivottavasti päästäisiin suunniteltuun sektioon. Istukkan lopullisen sijainnin totesi kaksi eri lääkäriä ja sanoivat että totaalietinenistukka, eikä tule siirtymään pois kohdunsuun päältä ja ainoa mahdollinen synnytystapa on sektio.

Huldis ja pikkusisko 34+3
 
Maira ...juu ja tänään soittelin taas ku ollu noita supistuksia,ei niin säännollisiä kylläkään tai no tunnin ajan tuli taas päivällä vajaan 10min välein) mutta kipeitä,mut ei,eivät ala kattoon et sitte ku syntyy niin syntyy. ja ku siltä tuntuu niin mennä sinne...:kieh:
Täällä kans muuttorumbaa,portaita lukuunottamatta remppa valmis,jospa seki olis ens vkn loppuu mennessä valmis..osa tavaroista vielä purkamatta ja odottelen et mies saa sit laitettua hyllyä jne seinille et saa purkaa lisää...mut elokuu iisisti ja onneksi nämä muuttohommat on nyt ohi!!tänään vanha asunto siivottu loppuun ja loput tavarat haettu! =)

Lisey,mulla esikoisen syntymä lähti lapsiveden menolla käyntiin ja mitään supistuksia ei tullu ennen sitä...sillä nyt onkin hieman uutena näissä supistushommissa ku ei tiedä ku ei ole ennen kokenu ku niitä tosi kipeitä synnytyssupistuksia mitkä alkoi veden menon jälkeen...ja n.11tuntia kesti toi eka joten nyt varmaan vähemmän,tai mistä sen tietää ku jokainen synnytys/raskaus on erinlainen...nyt sen todella tietää!nyt ollu pahoinvointia mitä ei ollu ekassa jne.

Huldis toivottavasti nyt loppuraskausaika menee hyvin ja pääset ihan suunniteltuun sektioon eikä tarvis enää kiireellä mennä sairaalaan eikä tarvis mitää hätäsektioo...!
Jiimii&poju 34+3
 
Onnea Huldasharks! Ollaan siis samalla osastolla, kun etkös sä synnyttänyt kanssa Hämeenlinnassa? Mä olen ollut täällä osastolla perjantaista asti, neuvolasta passitettiin äitipolille ja sieltä otettiin suoraan osastolle, raskausmyrkytys. Käynnistys aloitettiin lauantai aamuna sytotec- tabletein, eka suun kautta ja seuraavat alakautta, mitään ei ole vielä tapahtunut, alakerrassa paikat vielä täysin kiinni!! Alkaa jo hajota pää tähän odotteluun... Lähden nyt syömään ja mahdollisesti bongaamaan Huldista äitien joukosta. ;)

skorpioni ja masu-nasu 40+6
 
Onnea Huldasharks!!:flower:

Ai hitsi skorpioni kohta sulla on nyytti kainalossa :) On kyllä varmasti tylsää odotella käynnistymistä osastolla. Toivotaan, että siellä alkaa pikasesti tapahtumaan jotakin. Pystyykö sun mies olemaan seurana siellä yhtään? Tai joku muu?

Lisey Mä olen kärsinyt myös joko kovasta tai löysästä vatsasta. Ärsyttävää! Onneks ruokavaliolla voi vähän vaikuttaa vatsan toimintaan.

Maira Ai, että ne pienet liikkeet on ihania! Täällä tuntuu jo ihan kunnolla päivittäin liikkeet.

Mun tekee koko ajan ihan älyttömästi mieli jotain makeaa. Ihan sama mitä, kunhan sokeria on riittävästi :D Nytkin kamppailen itseäni vastaan, etten lähde kauppaan herkkuja hakemaan...

Mango ja Kieppuli 19+0
 
Tässä synnytyskertomus, vaikkei tästä varmaan muille ole
varsinaisesti apua.

La 30.7 (rv 34+6) aamulla heräsin vessaan ja huomasin
taas verenvuotoa tulevan. Edellisestä sairaalareissusta
olikin jo n. kk aikaa. Kuuntelin kotodopplerilla vauvan
sydänäänet ja kävin suihkussa ja mies kävi viemässä
2 vuotiaan hoitoon mummolle. Verta tuli pieniä määriä
koko ajan siteeseen. 80 km matkaa sairaalaan ja olin jo
etukäteen soittanut synnärille, josta käskivät lähteä
sairaalaan tarkistukselle.

Luulimme, ettei ole kova kiire, kun ennenkin on vuoto
rauhoittunut ja niin tuntui tekevän nytkin.
Pysähdyimme matkalla ostamassa autoon öljyä ja
jäätelöt huoltikselta

Sairaalaan saapuessamme olikin härdelli päällä. Oli sänky
odottamassa ja suoraan käyrälle, siitä lääkärille
makuuasennossa. Mulle kerrottiin, että leikkaussali on jo
meitä varten valmiudessa. Tuli nolo olo suihkussa
käynnistä ja jäätelön syönnistä... Lääkäri ultrasi pitkään
alakautta, teki speculalla sisätutkimuksen ja samalla irtosi
kohdunsuulta n. omenan kokoinen hematooma (hyytymä).
Vauva voi mahassa hyvin ja ainoa ongelma oli tuo vuoto ja
sekin hieman siinä heikkeni ja lopulta loppui kokonaan.
Lääkäri perui leikkaussalin ja sanoi, ettei vielä pura
raskautta, kun viikkoja on vielä näin vähän.

Mut siirrettiin synnytyssaliin (perhehuoneeseen) vuodelepoon
seurantaan. Siinä meni se lauantaipäivä ollessa, mies
tukena. Olin ruoatta varuilta koko päivä iltaan saakka
nestetiputuksessa. Sain sokeriliuosta ja Caprilonia.
Oltiin molemmat miehen kanssa ihan varmoja, että tämä
oli taas tässä ja vuoto vaan säikäytti meidät ja raskaus
jatkuu.
Olihan tämä jo 7. sairaalareissu vuotavan etisenistukan
takia.

Illalla mies lähti kotiin ja mä jäin saliin pohtimaan,
että kuinka pitkäksi tämä reissu venyisi. Haaveilin vielä
muutamasta ottamattomasta raskausmahakuvasta ulkoilmassa
ja kampaajakäynnistä. Olinhan ollut melkein 3kk
vuodelevossa joko sairaalassa tai kotona.

Aamuyöllä klo 5 heräsin pissahätään ja lähdin vessaan.
Sängystä noustessa tunsin jotain lorahtavan reilusti.
Verta... Paljon.

Menin vessaan ja istuin pöntölle. Tunsin kuinka verta vaan
lorisemalla valui ja yritin soittaa hälytysnappilla kätilöä
paikalle. Kukaan ei tullut ja verta vaan tuli. Otin hälyytyksen
pois ja yritin uudelleen. Ei vieläkään ketään. Muistin
kätilön puhuneen jotain toimivasta soittokellosta.
Mietin joko huoneen ovelle juoksemista verisenä ja ilman
housuja tai sitten etsisin sen toimivan soittokellon.
Huoneen keskellä oli kello josta olin saanut apua ennenkin.
Samantien kätilö säntäsi paikalle ja kohta heitä olikin
kolme. Mut laitettiin sängylle makaamaan ja verta oli kuin
teurassian jäljiltä. Lääkäri tuli huoneeseen ja sanoi
veren nähtyään, että leikkaussaliin. Heti. Kätilö
sanoi vielä lääkärille, että pöntössä oli jalkapallon
kokoinen hematooma kappaleina.

Siitä muutamassa minuutissa leikkaussaliin ja joku lupasi
soittaa mun miehelle.
Epiduraali laitettiin ja samalla kaivettiin uusia suonia
tippaa varten esille. Verta oli varattu 4 pussia jo
edellisenä päivänä ja nyt tilattiin vielä 20 ml vauvaa
varten. Synnytyskertomusta en ole lukenut tätä
kirjoittaessa vielä ja arvioin leikkauksen kestäneen
noin 10 minuuttia. Kiireellinen sektio oli nimike.

Vauva nostettiin pois mahasta ja itki hieman. Näytti tosi
pieneltä. Vauva hengitti itse ja häntä hoidettiin
samassa salissa. Aloin voimaan pahoin ja yökin ilmaa
(olin kainaloihin saakka puudutettuna, enkä pystynyt
oksentamaan), kätilö yritti näyttää vielä vauvaa ennen
kuin hänet vietiin lasten teho-ja tarkkailuosastolle,
mutten pystynyt katsomaan vauvaa, kun yökin koko ajan
vedet silmissä.

Lopulta leikkaus oli ohi ja olo helpottui saatuani
pahoinvointilääkettä ja päänsärkyyn lääkettä. Kaksi pussia verta
sain, kun hemoglobiini laski 68 edellispäivän 125:stä.
Leikkauksessa ei tullut vuotoa kuin 200ml, mutta siellä huoneessa aamuyöllä vuoti sen muun veren.
Siirto heräämöön, siellä alkoi epiduraalista johtuva
kylmä tärinä ja vapina. Lämpöpeiton alla meni pari tuntia
odotellessa puudutuksen poistumista. Lopulta mut
siirrettiin samaan synnytyssaliin, jossa olin
edellisen yön viettänyt.

Vauva oli tehon puolella, alkoi olla pieniä vaikeuksia hengityksessä
ja sai nasaalilla ylipaineella happea.

Illalla mut siirrettiin osastolle ja nousin jo (autettuna)
iltapäivällä sen verran pystyyn, että sain vaihdettua verisen
leikkauskaavun pois päältä ja hieman pyyhittyä verta pois
jaloista. Illalla pääsin pyörätuolissa katsomaan vauvaa
teholle.

Vauva ei oikein jaksa syödä itse, joten osan
maidosta saa nenä-mahaletkun kautta. Muuten vaikuttaa
terveeltä, vaikka virallinen määritelmä on keskonen (synt.
rv 35+0), niin lääkäri sanoi, että hän kutsuisi vain
lievästi ennenaikaisena syntynyt.
Nyt opetellaan syömään. Pumpattua rintamaitoa (jota tulee
hyvin ja runsaasti) pullosta, osa rinnasta (väsyy tässä
nopeasti) ja loput nenä-mahaletkulla.

Paino pudonnut vauvalla parisataa grammaa ekoina päivinä.

Huldis ja pikkusisko
synt. 31.7.11 rv 35+0 (la 4.9), 2610g, 47 cm. 9/10 pistettä
 
Kiitos Huldasharks hurjasta synnytyskertomuksesta! Onneksi tosiaan olit jo sairaalassa, kun nuo valtavat hyytymät lähtivät liikkeelle, muuten olisi saattanut olla todella kohtalokasta. :hug: Varmasti järkyttävä kokemus kaiken kaikkiaan ja toivottavasti saat käydä synnytyksen läpi vielä jonkun ammattilaisen kanssa rauhassa. Kurjaa ettei mies ollut paikalla syntymähetkellä, mutta onneksi kaikki päättyi hyvin ja vauva voi noin loistavasti, keskoset on sitkeitä. :heart: Pikaista toipumista sinulle ja hyvää vointia vauvalle.

Itse on olen taas kotona... ja yhtenä kappaleena! Tiistaihin asti yritettiin käynnistää sytotec-lääkkeellä, ei juuri mitään tulosta. Lääkäri sanoi, ettei kannata yrittää pommittaa kohtua enempää keinotekoisilla supistuksilla, kun kohdunsuulla ei kerta tapahdu mitään aukeamista. Antoi luvan lähteä kotilomalle välillä, tänään piti mennä äitipolin kautta uudelleen näytille. Pissassa valkuainen +1, verenpaine enää hiukan koholla ja paino laskenut viime viikosta melkein 2 kiloa eli turvotukset laskeneet nyt hyvin. Kaksi lääkäriä pohdiskeli, että mitä tehdään, kalvoja ei saa vielä puhki kun kohdunsuu kiinni ja niin takana, sektio ei oikein tule kysymykseen koska mulla ekan sektion seurauksena veritulppa ja nyt menee verenohennuslääkitys eli vakavan verenvuodon riski leikkauksessa. Tulivat siihen tulokseen, että vauva voi hyvin ja mäkin kai pärjään viikonlopun yli vielä näiden paineiden kanssa. Toivoivat että viikonlopun aikana käynnistyisi luonnostaan tai sit maanantai aamuna äitipolin kautta suoraan saliin ja koitetaan saada ne kalvot puhkottua ja sitä kautta toivottavasti alatiesynnytys nopeasti käyntiin. Tänään pesin ihan kiusallankin vielä muutaman maton, josko sillä lähtis supistuksia tulemaan, mutta ei ainakaan vielä mitään! Kyllä nyt tuntuu olevan työn ja tuskan takana tämän vauvan maailmaan saaminen!

skorpioni ja masu-nasu 41+2
 
Huomenia naiset! :)

Mango86: Sullahan paukkuu kohta puoliväli. :heart: Nopeeta menee aika.

Huldasharks: Tosi hurjan kuuloinen synnytys. : / Onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin! :hug: Jaksuja sinne ja pienelle neidolla paljon ruokahalua + lisägrammoja! :heart:

skorpioni07: Voi että, kyllä mennään pitkän kaavan kanssa... :hug: Toivottavasti verenpaineet pysyisivät aisoissa...ja ennenkaikkea - kumpa pieni päättäisi vaikka syntyä sunnuntain lapseksi huomena. :)

***

Täällä jatkuu aamuökäily. Nyt on vatsa toiminut taas, yksi yö tuntui että kuolen siihen paikkaan kun oli niiiin ummella...koskaan ei ole ollut pelkän kaasun + toimimattomuuden takia niin kipeä maha! :( Ei voinut liikkua ollenkaan, kun sattui, poltti ja väänsi. Onneksi laksatiivien avulla sain kuin sainkin "tulpan" auki. Huh.

Pieniä hipaisuja on tuntunut, ja torstaina tuntui ensimmäinen selkeä liike. :) :heart: Ihanaa, siitä se lähtee!

Voikaa hyvin kaikki. :hug:

Lisey ja LilliPutti 15+6
 
Lisey: niin tuttu tunne toisena hetkenä pakki ihan sekaisin ja toisena niin jumissa ja varsinkin tämän pahoinvoinnin kanssa on syötävä sitä mikä menee alas ei niin tuu katsottua sopiiko vatsalle. Kahvin lopetin aivan täysin ja voi olla että sekin vaikuttaa kehooni aikaisemmin join 10 kuppia päivässä :ashamed:

Skorpiooni: ei tahdo vauva vielä ulko maailmaan mutta lohdutukseks voin sanoa ei se enää kauaa saa yksiössään olla on nuo päivät jo niin isot.

Aika kuluu toisinaan siivillä välilä matelemalla, np-ultraa odotan kuumeisesti tiistaina eka neuvola ja silloin varmastikkin saan ultra ajan.

minnarun&matonen 9+2
 
Mä olen nyt jo kahteen kertaan kirjottanu pitkät pätkät, mutta aina ne vaan häviää jonnekin bittiavaruuteen :kieh:

Mutta siis SUURET ONNITTELUT Huldis ja Kristen!!! :flower: Hurjan kuulosia synnytyskertomuksia teillä! :O Toivottavasti kaikki on nyt kuitenkin hyvin :heart:

Lisey: Tuota ummetusta on varmasti odotettavissa täälläkin... Sitä oli esikoisestakin ja olen normaalitilassakin taipuvainen siihen, joten tuskin säästyn ummetukselta tälläkään kertaa : / Mulla auttoi tosi hyvin sellanen valmiste kun Agiocur (apteekista). Kokeilin paria muutakin, mutta niistä ei tullut kun ilmavaivoja. Joten heti kun vaiva ilmaantuu, niin marssin apteekkiin hakemaan Agiocuria :)

ON:
Kävin taas varhaisultrassa torstaina. Ekassa kävin 6+1 ja syke näkyi jo silloin, mutta koska keskenmenon pelko on niin suuri, niin kävin uudestaan 8+0. Syke siis näkyi edelleen ja koko vastasi täysin päivälleen viikkoja :heart: Uskalsin varata neuvolankin vasta tuon toisen ultran jälkeen. No aika kyllä meni sitten niin pitkälle, että mulla on viikkoja ekalla neuvolakäynnillä jo 10+1. Mutta eipähän ole sit enää siitä pitkä aika np-ultraan ja luultavasti voidaan yrittää kuunnella jo sydänääniäkin tolla ekalla neuvolakerralla, kun on aika hyvin viikkoja sillon jo kasassa =)

Oireet on kyllä aika vähäisiä täällä. Välillä aaltoilee huonoa oloa, mutta ei lähelläkään oksentamista kuitenkaan. Nälkä on aivan kamala koko ajan! Ja vatsan turvotusta löytyy! Tämmöstä mä en muista esikoisen ajoilta... Niin ja rinnat on arat ja turvonneet yhden kuppikoon verran :D

Ihmettelen muuten tota neuvolan laskutapaa raskausviikoissa... Netissä olevien laskureiden sekä myös varhaisultrassa katsotun raskauskiekon mukaan mulla on nyt 8+2. Mutta neuvolan täti sanoi puhelimessa, että mulla on yksi päivä enemmän! :O Kysyin, että miten voi olla, mutta heidän koneensa antaa kuulemma noin. Siis eikö raskausviikkoja lasketakaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä eteenpäin? Esikoisen kohdalla se meni vielä niin, että raskausviikko vaihtui aina samana viikonpäivänä kun viimeiset kuukautiset olivat alkaneet. Eli kun mulla nyt alkoi viimeiset kuukautiset torstaina 9.6, niin neuvolan koneen mukaan mulla oli tän viikon torstaina 8+1, eikä 8+0 niin kuin nettilaskurit ja raskauskiekko näyttävät. En ymmärrä :confused:



SiSa ja Pikkupulla 8+2 tai 8+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Me päästään tänään illemmalla kotiin pienen kanssa. Painoa hurjat 2415g tänään. Syöminen hieman kangertelee, kun vauva väsähtää niin herkästi. Mutta usko on kova, samoin koti-ikävä. 10 päivää ollu sairaalassa ja tuntuu että on ihan ulkona ulkomaailman asioista. Aika jotenkin pysähtyy täällä. Tuntuu kun olisi ollut yhden vuodenajan pois kotoa.

Huldis ja pikkusisko 8vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Mango86 ja Minnarun
Onnea Huldis kotiinpääsystä!!

Mä tulin sitten taas vuorostani tänne osastolle eilen. Tänään 42+0 eli ollaan virallisesti yliajalla! :headwall: Eihän tää nyt näin hankalaa pitänyt olla!? Verenpaineet mulla palautuneet normaaliksi ja pissa taas puhdasta eli lääkärit eivät hätiköi mun suhteen, vauvalla tuntuu olevan onneksi kaikki hyvin. Koko viikonlopun tein kotihommia kuin heikkopäinen, kun pääsin kotilomalle, että ois lähtenyt synnytys itekseen käyntiin, mutta ei vaan mitään! Eilen alettiin antaa taas sytotec- käynnistyslääkettä, ei yhtään mitään vaikutusta olotilaan. Tänään kätilö oli tuntevinaan, että kohdunsuu ois ihan vähän enemmän auki ja kanavaa ei enää kovin paljon jäljellä, huomenna EHKÄ vois saada kalvot puhki. En tiedä, olen jo niin väsynyt tähän odottamiseen, että mieliala on ihan maassa...

Onnea SiSalle ja Epalle varhaisultran ihanista kuulumisista!

skorpioni ja masu-nasu 42+0 POKS POKS POKS
 
Minnarun: Sulla onkin tänään eka neuvola. :) Toivottavasti saat tietää ultra-ajan.

SiSa78: Onnea ultrakuulumisista! :heart: Mulla on yleensä erittäin HYVIN toimiva vatsa, ja siksi tuommoinen umpi-ongelma tuntuukin varmaan ihan kuolemalta... : / Nyt on taas toiminut, kun joka toinen päivä syö luumusosetta. ;)

Huldasharks: Ihanaa että pääsitte kotiin. :) :hug:

Epa_88: Upea juttu, onnea ultrakuulumisista! :heart:

skorpioni07: Voi että kun nyt koetellaan. :( :hug: Onneksi vauvalla kuitenkin kaikki mallikkaasti. Pidän niin peukkuja että NYT alkaa tapahtua!! Jaksamista!

***

Täällä tuntuu jo harvakseltaan pieniä muksahduksia. :heart:
Vointi pysynyt samanlaisena, aamulla ökätään ja muuten on hyvät olot. :) Ruoka maistuu iltaisin jo tooosi hyvin. :D
Seuraavaan neuvolaan vielä yli kaksi viikkoa... : /

Lisey ja LilliPutti 16+2
 
Kirjoitin pitkät litaniat ja kaikki hävis...uudestaan sitten ja ihan pikaisesti saunaan pitäisi joutua huomenna aolkaa esikoisemme koulutaival voi olla että äitin yöunet menee harakoille.

Neuvolassa käyty kaikki kunnossa la siirtyi 7.3.2011 joten huomenna on jo 10+0 pikkuisen sydänäänet kuului alkaa pikku hiljaa jo uskomaan että kyllä siellä masussa jotain tapahtuu... tänään täytin 31-vuotta joten ei ehkä parempaa lahjaa olisi voinut olla ja voi miun paino se oli onneksi 89,1 pelkäsin kamalasti mitä se vaaka näyttää onhan tuossakin ylimääräistä mutta on se vähemmän kuin joku aika sitten olisi kyllä unelma jos se ei nousisi päälle 90 lainkaan... sovittiin terkan kanssa että sokerirasitus tehdään jo aiemmin ni sadaan se pois alta koska ihan varmasti se on nyttenkin niin kuin edellisiltä luin eilen jotain ohjeita ni niissä mainittiin ettei ruokavaliota tuisi aloittaa ennen rasitusta ?!?!? mitäs järkee siinä on??? ajattelin pikku hiljaa siirtyä valiolle ja se tekee kylä sen että miun paino laskee ainenkin 20 viikolle asti...no mutta näin meillä...
palailen paremmalla ajalla kommentoimaan
 

Yhteistyössä