2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

While other companies demonstrate the be in lust after of suitable multiple accelerator pumps, Carter solely changed the operating proportions of the grill squirt.
Carter cast-off four contrasting diameter accelerator pumps on the particular AFB carburetors: 9/16, 5/8, 11/16, and 3/4 inch. Additionally, Carter in use accustomed to a count of another lengths of pumps. The operating aggregate of the pump squirt then would be the engage of support in the pressure good-naturedly displaced before the hustle with a matchless stroke. Plainly, changing either the diameter of the meaning warmly or the reach of the develop would convert the operating volume.
gizmos gizmos gizmos gizmos gizmos
Requital when accelerator pumps could be purchased one at a rhythm, a just racers would stab the accelerator pressure out superbly to modify a larger diameter pump. We up work intermittently deplete this jollity when preparing an inception carburetor quest of racing. We also disclose the p which furnishings to achieve in the time to report in that pilot restrain the proper pump. Habitually, the increase aggregate can be controlled by the exercise of a shorter pump. When installing a shorter look into, it is clamorous to approximately that the desolate BE OBLIGED be in crop portion of the up b excite cylinder that is beneath the taper.
The duration (term) of the instigate squirt is controlled at near the diameter of the inspect carry missing nozzles.
The form inconstant is to all intents instances once larboard alone. The droves of the swell reconcile fix on valve bowing meaning (in milliseconds) how in a minute the inspiring from the make over in actuality enters the venturi sporadically the electrify is actuated. Carter old an aluminum ball, a dagger ball, and a variety of other lengths of four-sided side needles. Each of these valves would partake of a weird mass. The hoax is to instruct the mountain sufficiently rotund such that the valve is not lifted from its fundament by low strength in the pump emptying nozzle; but slight sensation discomposed reasonably that it wishes bring on the rim of in a notes with validity out actuation.
gizmos gizmos gizmos gizmos gizmos
 
Hei!

Eilen käytiin neuvolassa ja hyvät sydänäänet oli. Vauvan syke huiteli 145 ja 160 välissä ja erittäin vahvasti kuului. Liikkuvainen kaveri vaa oli ku meinas koko ajan hävitä. Maha turpoaa kuin viimeistä päivää, tuossa 17 viikon paikkeilla se pulpahti iha kunnolla näkyville kerta heitolla. Eilen sitte huomasin sohvalla loikoillessa että onhan tuo taas kasvanu entisestään.

Pakkaset hellittivät viimein ja päästään taas ulkotöitä tekemään. Tänään olisi vuorossa pihan auraus ja polttopuiden sahaus ja varastoon kanto. Katsotaan jos lenkille vielä sitten jaksaisi. Väsymystä on ruvennu ilmaantumaan, etenkin syönnin jälkeen. Ei kummosta palasta tarvii ottaa ku rupeaa ruokalepoa vaatimaan.

Kevätkello Olen myös miettinyt tuota imetysliiviasiaa. Itselläni ei ole enää kuin kahdet liivit mitkä vielä menee mutta niistäkin alkaa pursuilemaan yli. Ongelmakseni löi imetysliivien valikoima. Suurin osa on näitä ihoa myötäileviä ja mie en vain tykkää niistä.

Nyt odotellaan rakenneultraa joka on puolentoista viikon päästä. :)

jauhopeukalo rv19+2
 
Viimeksi muokattu:
Kevätkello & jauhopeukalo Mä otin nyt vklla 27+ imetysliivit käyttöön kun ei vaan enää mahdu vanhoihin ;) Ostin H&M:ltä kahdet raudalliset imetysliivit ja kahdet raudattomat yökäyttöön. Otin hieman reilut, jos sitten mahtuisi vielä kun maitokin nousee :) Sokoksen myyjä suositteli ostamaan liivit aikaisintaan n. 2kk ennen la:a, mutta mä ostin jo nyt, koska en viitsinyt ostaa normiliivejä. Ja Sokoksella oli vaan pari hassua mallia ja ilman rautoja, joten ne jäi sitten sinne. Ostin myös samalla pari imetyspaitaa :)

ON: Tirri sitten pelästytti mut eilen oikein kunnolla, kun kaikessa rauhassa katselin illalla tv:tä ja käsi lepäsi mahan päällä, niin yht'äkkiä niin kuin kananmunan kärki liikkui koko mahan poikki :O Mieskin sen huomasi ja nauroi mun ilmeelle :LOL: Ilm. kantapää siinä meni, olisiko tytsy kääntynyt tms :D

Täällä kans äitiyspakkaus tullut jo viikko sitten ja pienet bodyt ym pesty ja silitetty kappiin :p

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä neuvola/ultra kuulumisista :flower:

Huomenna taas poksuu viikot :heart:

Kiena & Tirri 27+6
 
Sol
Jauhopeukalo Vähänkö oot ahkera, kun jaksat tehdä kaikkia pihahommia ym! Mulle joku pöydän pyyhkiminen on saavutus :D Ja kiva, että kaikki oli hyvin, nyt vaan ootellaan sitä rakenneultraa.

Kiena Heh, vähänkö jännää varmaan sellanen mahan yli menevä kohouma :D Mun maha kyllä tärähtelee jne, mut ei vielä ainakaan oo kukaan yrittäny sitä puhkoo :p Tarvis varmaan kanssa ostaa imetyspaitoja tai ainakin edes yks. Varmaan t-paita ainakin. Toivottavasti vaan se imetys sit onnistuu. Mulla ei oo maitoa vielä tullu, tosin ei kyllä vielä tarvikaan.

Jäin sit sairaslomalle pariks viikkoo, lääkäri ois kyllä laittanu ihan äippäloman alkuun asti. Mut katotaan, jos toi selkä tosta tokenis. Työkaverit kyllä sano, et ei se auta ennen ku sit huhtikuun lopulla ku mahakin poistuu :) Nythän tässä vois sit noita vaatteita pestä ja miettiä, missä säilytetään. Ja muutenkin miettiä hankintoja, ja hankkiakin niitä. Välillä oon ihan paniikissa, kun tuntuu, ettei oo mitään valmiina. Miehen mielestä kaiken ehtii tyyliin just ennen ku vauva syntyy tai jopa sitten ku hän on syntynyt. Mut eihän sitä tiedä, koska ET päättää tänne tupsahtaa. Nyt kyllä vaan makaan sängyssä, en kai ihan turhaan saikulla oo... Jos ei selkä vaivais ni jaksaiskin tehdä kaikkee. Ehkä tää lepäily auttaa, toivotaan. Ja kävelyle vois yrittää myös.

Sol ja ET 29+3
 
Huomenta! Eilen käyty neuvolassa ja sain myös kelapaperit eli nyt voi hakea pakkaustakin. Vielä ei olla papereita täytetty mut jospa nyt viikonlopun aikana. Olin eilen neuvolan jälkeen sit loppupäivän vielä kotilevossa noitten liitoskipujen takia eli siihen ei auta kuin se lepo. Mut päivä meni mukavasti netissä surffatessa, luin varmaan netin myynti-ilmoituksia yli pari tuntia :D ja teki niin mieli tilailla kaikkea vaatetta vauvalle ja jotain sit tuli ostettuakin. Vaunujuttuja olen kanssa yrittänyt etsiä ja lukea ja tänään oli puhetta miehen kanssa, että voitaisiin käydä yhdessä liikkeessä katsomassa vähän valikoimaa. Yritin täälläkin kysellä asiasta uudessa ketjussa, mut eipä tullut vastauksia.. Yhdistelmärattaita siis ollaan kuitenkin ajateltu ja vähän tekis noita emmaljungia mieli :whistle:
Kienallapa jännä kokemus! Yritän aina vähän kanssa tunnustella mahan päältä, missä masuasukki menee ja potkii ja mieskin on tosiaan välillä tuntenut potkuja. Kivasti ne päivä päivältä vahvistuu.
Sol ota vaan rauhallisesti! Ei sitä sairaslomaa turhaan anneta, mutta myönnetään, että itselläni olisi ainakin kiusaus just laitella jotain pientä kotona jos vointi antaa myötä. Sulla onkin ihan kohta rv30 täynnä! Mahtavaa! Onnea siitä!

Ens viikolla olisi sitten listan mukanaa pari laskettua aikaa! Jännitys siis täällä tiivistyy =) Toivottavasti saadaan pian kuulumisia Heidarilta ja Siniruskolta! Tsemppiä kovasti teille!!!
 
Heipä hei kaikille

Tulin pikaisesti tervehtiin teitä. Luen teidän kaikkien kuulumiset vähän paremmalla ajalla.

Täällä siis masun kanniskelu ja kasvatus on ohi. Pikkuinen, maailman ihanin poika syntyi 23.1. Nyt siis kanniskellaan vaavinkaista sylissä. Voi että se on niin ihana.

Poika syntyi rv 36+5. Lapsivesi meni kotona 21-22.1 yöllä ja siitä sitten lähdettiin taysiin. Siellä tarkistettiin heti, että vauvalla on kaikki hyvin ja mulle laitettiin antibioottia suoraan suoneen, etten vaan saa mitään tulehdusta. Vauvan sydänääniä seurattiin säännöllisesti ja mä tietenkin tarkkailin liikkeitä, että kaikki on hyvin. Odoteltiin, että synnytys olisi lähtenyt luonnollisesti käynnistyyn, mutta ei. Ja maanantai aamuna mun tulehdusarvot kohosi antibiootti tipasta huolimatta ja lääkäri määräsi, että synnytys on käynnistettävä heti, ettei vauva vaan saa mitään tulehdusta. Klo 11 lähdettiin sitten synnytys saliin ja siellä vaihdettiin vielä antibiootti vähän tehokkaampaan ja laitettiin oksitosiini tippa. Oksitosiini alkoi tehokkaasti toimimaan, klo 12 alkoi supistelut. Siinä vaiheessa olin 4 cm auki. Selkä oli niin kipeä etten pystynyt oleen sängyssä, joten keinutuoli oli hyvä. Siinä sitten istuskelin ja kiikuin, hengittelin ilokaasua. Yhdessä vaiheessa pyysin, että kätilö olisi tarkistanut kohdunsuun tilanteen, mutta eivät halunneet, koska tulehdusvaara on niin suuri, kun lapsiveden menosta oli kulunut jo niin kauan. No ei siinä auttanut kuin ootella ja kuunnella omaa kehoa. Yhtäkkiä alkoi tuntumaan painetta ja ponnistuksen tarve. Hälytin kelloa ja silloin kätilö suostui katsomaan kohdunsuun tilanteen ja kuinkas ollakaan olin 10 cm auki. Kyllä sen omassa kehossaan tuntee, missä vaiheessa mennään. Itellä oli vaan sellanen tunne, että olisi halunnut välillä tietää sen kohdunsuun tilanteen, niin olisi jotenkin tiennyt missä kohtaa nyt mennään. No ei muuta kuin sängylle ponnistamaan.

Pikkuinen syntyi 17.29. Kokoa oli kyllä hyvin, 3330 g ja pituus 48 cm. Mutta kehitys on vielä hieman jäljessä. Heti synnyttyään pikkuinen ei osannut vielä imeä. Ensimmäisenä päivänä kätilöt antoi pienellä ruiskulla maitoa suoraan suuhun 5-8 ml. Siitä sitten pikkuhiljaa oppi imemään pieniä määriä tuttipullosta. Rintaa vaavinkainen ei oikein osaa imeä vieläkään, sitä harjoitellaan päivittäin. Kovin se ottaa vielä voimille, ei jaksa kuin muutaman imaisun ottaa, mutta harjoitus tekee mestarin. Tunti synnytyksen jälkeen pienen huulet/suun ympärys alkoi sinertää ja happi meni huonoksi, sitä seurailtiin hetki, mutta onneksi se korjaantui melko pian. Verensokeri oli alhainen ja sitä seurattiin muutama päivä, sekin onneksi alkoi kohoamaan hyvin. Tulehdusarvot pienellä katsottiin heti, ne oli ok.

Muutaman päivän ikäisenä bilirubiini kohosi ja pikkuinen joutui valohoitoon. Ensin annettiin pelkällä ylälampulla hoitoa, mutta se ei riittänyt, arvo vaan kohosi. Sitten annettiin sekä ylä- että alalampulla, niin se sitten auttoi. Arvo lähti laskemaan. Paino putosi, koska pikkuinen ei oikein jaksanut syödä, osaksi se johtui korkeasta bilirubiinista ja osaksi imukyvyn kehittymättömyydestä. Viisi päivää oltiin sairaalassa ja kun bilirubini laski, päästiin kotiin, mutta päivittäin piti käydä taysissa verikokeissa ja painon seurannassa. 6 päivää siellä vielä oltiin seurannassa. Bilirubiini lähti taas nousuun ja valohoitoa piti antaa vielä kotonakin. Onneksi saatiin valohoitolaite kotiin, ettei tarvinnut mennä taysiin valohoitoihin. Vauvan paino saa pudota syntymäpainosta 10 % ja meidän pikkuisella se putosi 9 %, mutta siitä se sitten pikkuhiljaa lähti kohoamaan. Syötettiin pieniä määriä 2-3 tunnin välein.

Alkuhankaluuksista huolimatta nyt täällä voidaan jo paremmin. Paino on lähtenyt hyvin nouseen, ollaan jo melkein syntymä painossa ja maitoa menee jo isompia määriä kerralla ja syöttö välit on pidentyny. Ei tarvi aina herätellä pientä syömään ja "pakko syöttää" vaan saa jo hakea omaa rytmiä syömisiin. Päivä päivältä voimistutaan ja voidaan paremmin.

Voimia kaikille odotukseen.

Heidari ja "Eino"
 
  • Tykkää
Reactions: Sol ja Armi74
Onnittelut Heidarille! :heart: Ja kiitos synnytyskertomuksesta, niitä on aina mielenkiintoista lueskella. Aika hyvän kokoinen poikanen, vaikka noinkin aikaisin halusi tulla maailmaan! Jos olis ollu pari viikkoa yli, kuinkahan suureksi olisikaan kasvanut. ;) Mun ystäväpiirissä on varsinainen vauvaruuhka meneillään; tänä torstainakin syntyi kahdelle kaverille vaavi.

Mitäs kaikkee mun pitikään kommentoida? Mun piti ostaa jo toisella kuukaudella uudet rintsikat, kun kuppikoko kasvoi B:stä D:hen... Ympärysmitta on vasta nyt alkanu vähän kasvaa, kun nää uudet tuntuu vähän kireiltä jo. Elän toivossa, etteivät hirmuisesti tissit enää turpoa, kun maito laskeutuu, vaikka kai niin kuitenkin käy. Nää mun ostamat liivit ei oo mitään imetysmallisia, eli ostan sellasia sitten lähempänä synnytystä.

Rakenneultran jälkeen alkoi sitten se VARUSTELU... Omg, kun pitäis laittaa joku esto huuto.nettiin tai jotain. :$ Oon huutanu aikamoisen pinon pikkuruisia vaatteita ja vähän jotain muutakin, esim. kantoliinan ja "riippusängyn". Lisäksi tilattiin sitten (Saksasta, säästyi 160 egee) Hartanin yhdistelmät ja ostettiin turvakaukalo (Besafe) ja matkarattaat (Babyjogger City Mini). Vaunujen odotusaika on noin 12 vkoa (!), eli hyvä tilata ajoissa. Nyt on kaikki isommat hankinnat sitten tehty, mutta kaikkee kivaa pientä tietty vielä pitää kattella... Ootteko te muut tehneet jotain mahtavia pitkiä listoja kaikesta, mitä tarvii (tai vaan haluaa muuten vaan!)? Mä rakastan listoja, mutta en oo osannu vielä sellasta tästä aiheesta kirjoittaa.

Pohdiskelin pitkään, että otanko äitiyspakkausta, kun se jotenkin "kuuluis asiaan", mutta sit kun kattelin niitä kuvia vaatteista, päätin, että en ota, kun ne vaan ei mun silmääni yhtään miellyttäny. Mulla on vähän tällanen retromeininki, tai ainakin värikkäästä tykkään.

Mulla on mahassa aika säännöllisesti muutaman kerran päivässä jumppatuokio, yleensä alavatsassa tuntuu potkaisut. Yks päivä Pulla oli ilmeisesti kääntynyt toisinpäin, kun tuntui kohti palleaa muutama mojova isku, tuntui jotenkin tosi hassulta ja erilaiselta verrattuna alamahapotkuihin.

Vauvavakuutus tilattiin kanssa, yllättävän kallis sekin on, tosin eipä ne vakuutukset ilmaisia muutenkaan ole... Mietittiin me jonkun verran, kun ollaan ite oltu (lapsesta saakka) aina tosi terveitä, niin on jotenkin vaikee kuvitella, että lapsi sitten sairastais kovasti, mutta jos vakuutusta tarvii, niin mahtavahan se varmasti sitten on olla.

Jos sitten ihan vähän kattois huuto.netin tarjontaa...:ashamed:


Armi ja Pulla (22+5)
 
Heidari ihanaa! Onnea tosi paljon pikkupojasta!!! :heart: Ja kiitos synnytyskertomuksesta! Niitä kyllä lukee tosi mielellään. Ymmärsinkö oikein, että menit ihan vain ilokaasun varassa?
Armi huudetaankohan kilpaa jostain netissä? :LOL: Mä kyllä yritän vähän rajoittaa vielä, kun ei ole varmuutta kumpi on tulossa. Tosin noita unisex vaatteita voi hyvin huutaa. Menen siis aika neutraalilla linjalla. Mä tein eilen listan kotona ollessa mitä kaikkea me tarvitaan. Keräilin listaa netistä keskusteluista ja blogeista, mutta vaatteista en osannut tehdä listaa tai kirjata millaisia määriä mitäkin vaatetta tarvitaan. Monissa paikoissa vain todetaan, ettei esim. 50cm vaatetta tarvita kovinkaan paljon/kovin pitkään, mutta tarvitaan varmaan kuitenkin ja se, minkä verran niitä tarvitaan on itsellä ihan hukassa. En haluisi kuitenkaan aloittaa lapsen kanssa heti ostosreissua vaan olla rauhassa kotona ekat viikot.
Tänään käytiin siis katsomassa tarvikkeita vauvatarvikeliikkeessä ja tuli paljon tietoa ja esitettä mukaan. Mieskin vähän kiinnostui noista turvaistuimista ja on tuossa illan mittaan jatkanut esitteiden lueskelua ja etsii tietoa netistä. Myyjä kertoi noista rattaista, että kesävauvalle ei ehkä ole se pehmeä koppa paras, koska on aikas lämmin, joten kovakoppa olisi sitten parempi. On nuo vaunut kyllä silti aika hurjan hintaisia :eek:
 
katso liitettä 15125
11.2.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6....poikalupaus
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6....tyttölupaus
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6...poikaolo
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6....tyttölupaus
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6....poikaolo
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7.
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7.
t0iv0............2.IVF...............toinen...........31v.....19.7
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7....poikaolo
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v.....27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen..........?........10.8....poikaolo
Hyrsky Myrskynen...4.insemin. ......?..........?.........10.8
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37.......25.8
Haaveilija 82.....1.IVF...........esikoinen.......29.......29.8


:heart: :heart: :heart: Syntyneet :heart: :heart: :heart:

27.12. Hattivattinen.......tyttö.....1075g.....37cm
23.1. Heidari................poika......3330g.....48cm
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Heidari! :flower: Hyvän kokoinen poika, vaikka aikaseen tulikin. Toivotaan että alkuhässäköiden jälkeen menisi kaikki hyvin :)

Me käytiin tänään elokuvissa miehen tyttöjen kanssa. Erehdyin alussa juomaan limpparia niin elokuvaseuranani oli myös maha-asukin iskut nivusiin ensimmäisen puolen tunnin aikana. Ihmeen kovilta hän saa iskut tuntumaan kun oikeaan kohtaan osuu.

Torstaina saatiin myös vaunut (emmaljungia) kotiin. Enää olisi sänky hakusessa näistä isoista hankinnoista. Tosin tänään tuli taas puhetta että joudumme ostamaan kaiken tämän vauvatavaran lisäksi varmaan uuden auton. Mieheni pettyi kovasti ku vaunut eivät mahdu takakonttiin. Tietonen oli kyllä että meijän auto on pieni, mutta että se on noin pieni nii se tuli hieman yllätyksenä.

jauhopeukalo rv 19+6
 
Paljon Onnea Heidarille pienesta pojasta :heart:
Ja kiitos myos synnytyskertomuksesta! Synnytitko ilman puudutusta? :O

Kevatkello Noista vaunuista, kannattaa katsella myos ulkomaisista nettikaupoista tarjouksia, taalla Hollannissa ainakin on ihan super-hyvat tarjoukset valilla, ja saattaa saada "viime vuoden" mallit ihan pilkkahintaan! Voin laittaa linkkeja jos kiinnostaa, ja kun olette valinneet mieluisan mallin!
Mulla on ihan samat kysymysmerkit paassa noiden vaatteiden suhteen, en yhtaan tieda tai osaa arvailla paljonko noita pikkuisia vaatteita tulee menemaan ja kannattaa hankkia. Hirvittaa, etta jos loppuu kesken! Mies kylla jo sano, etta turha sita on panikoida, han voi juosta ostamaan lisaa kun paastaan laitokselta kotiin :)

Keskiviikkona lennan illalla sinne Roomaan, ja aion kylla shoppailla jotain nuttuja lisaa, nyt kun on lahinna tullut hankittua bodeja, ym. ja varmaan vauva tarvitsee myos lampoisia vaatteita paalle! Roomassa on ihan kamala lumi-kaaos, lentoja on peruttu, tiet tukossa, ym. joten vahan jannittaa paastaanko keskiviikkona sinne asti. Silloin olis 35+1 ja 35+5 on viimeinen paiva kun saa lentaa! :O

Taalla on heratty tanaan 3:30 aamulla, enka enaa saanut unta, tulee taas piiiiitka paiva olemaan toissa. Voi pah. Onneksi on enaa kolme tyopaivaa jaljella.

Ihana yllatys tuli viime viikolla toissa, kun pomo ilmoitti, etta saan vuosibonukset! Ne maksetaan taman kuun palkassa kuun lopulla ja ei voisi parempaan aikaan tulla, voi rauhassa ostella kaikki loput tarvittavat :D
 
Heidarille paljon onnea pienestä pojasta! :flower: Oli myös mielenkiintoista lukea miten kaikki kävi :)

Täällä herättiin aamulla naama kirjavana, mikälieihme reaktio :O Soitin kyllä äippäpolille ja käskivät sieltä käydä näyttämässä terkkarissa, joten poikkesin sitten työterveyslääkärillä, mutta eipä siittä paljoa viisaammaksi tullut... Onneksi naama nyt hieman jo rauhoittunut :whistle:

Viikonloppuna katseltiin siskoni kanssa mitä kivaa tavaraa vintiltä löytyisi pienelle ja siellähän oli vaikka mitä!! Meidän ei kyllä tarvitse hankkia yhtään vaatetta eikä lakanoita yms, ovat niin hyväkuntoisia, ihan kun uusia! Vaunuja ei olla vielä käyty edes katsomassa, ne onkin ainoat mitkä pitää hankkia, mutta ehtiihän tässä :)

Kiena & melskaava Tirri :heart:
 
Moikka!

Mun oli pakko tilata Tyttö vai poika kotitesti (boy or girl intelligender test):) siis niin pakko testata kumpaako väriä näyttää :) sit ultrassahan se vahvistuis jos paikkansa pitää :)kallishan se oli kun en jaksa jenkkilästä asti sitä odottaa,mutta ihan hauskanpidon takia haluan testata:)kaveri silloin testasi ja piti paikkansa ja tytön sai :) itse tiesin koko testistä viime raskaudessa niin myöhään että ihan sama olinko sitten muutaman viikon tietämättä niin ja niitä testejä ei saanut suomesta :) mut nyt iski et on pakko saada se testi kun huomasin että suomesta sen saa :) hauskaa nähdä kuinka käy ja on sitä tyhmempääkin rahaa laitettu :D jee mä oon niin täpinöissä :D tulis jo!

RP ja rv 14+3
 
Viimeksi muokattu:
:heart: Tuhannesti onnea :heart: Heidarille & perheelle pikku Einosta! Ja kiitos, että jaoit synnytyskokemuksesi.

Poistun tästä itse kanssa takavasemmalle. Mulla aloitetaan Ke aamuna synnytys vesien puhkaisulla. Tosin sisätutkimuksessa ronkkivat sen verran, että saattaa kaynnistyä itsetäänkin nimitäin jonkun verran koskee selkään ja alavatsaan nyt, vaikka supistuksista ei ole merkkejä. Vaikka vaavit ovatkin kasvaneet, niin ne on kuitenkin niin pieniä viikkoihin nähden ja lekureiden mielestä on parempi ottaa ne ulos kasvamaan. Viime To ultrassa neiti A oli 2030 g ja B 1900g. Että näillä eväillä mennään!

Tsemppiä teille kaikille loppuodotukseen!

T. Millie ja typyt 35+4
 
Heidarille suuret onnittelut pojasta! :flower:

Millielle tsemppiä koitokseen, pian saat pienokaiset syliin :heart:

RouvaPapunen mitä tollanen testi maksoi ja mistä tilasit!? Meillä on vielä rakenneultraan parisen viikkoa ja siellä on paree näkyä sukupuoli sillä tämä kärsimätön mamma ei jaksaisi odottaa tietoa enää päivääkään :D

En ole pahemmin jaksanut/ehtinyt kirjoitella, lukemassa olen käynyt kyllä. Nyt yritän taas aktivoitua, lupaan!

Alkuraskaus meni tosiaan pahan kuvotuksen kourissa ja vaikka puoliväli häämöttää, olen silti vieläkin alle lähtöpainon. Nykyään ruoka jo maistuu, mikä on helpotus. (Etenkin kaikki makea!)

Koiranpentu ja erilaiset menot pitävät kiireisenä, mutta olen ehtinyt vaunuja tiirailemaan ja tulevaa lastenhuonettakin hieman sisustelemaan. Voi olla että tätä vaunuasiaa on puitu täällä jo aiemminkin, mutta millaisia vaunuja olette hankkimassa/hankkineet? Itse olen kallistunut Brion Happy malliin, vielä tosin täytyy käydä liikkeessä testailemassa miltä sen kanssa tuntuu liikuskella. Muuten ominaisuuksiltaan ovat sellaiset mitä ollaan ajateltu.

Alkuraskauden epävarmuus on myös hälvennyt, mikä on ollut ihanaa, vihdoin uskallan nauttia raskaudesta! Liikkeitä olen tuntenut jo parisen viikkoa, ei mitenkään säännöllisesti, ja mieskin on saanut jo tuntea potkuja mahan läpi :heart:
Ainut asia mikä risoo, on ihmisten pakkomielteinen tarve kommentoida mun mahan pienuutta... Vatsaa ei kunnolla eeds huomaa jos mulla on löysempi paita päällä ja sekös sitten on mainitsemisen arvoista!!!

Nyt on pakko lopetella tältä erää, käytän törkeästi työaikaa netissä pyörimiseen :saint:

Hammy 18+3
 
Millielle paljon tsemppiä tulevaan ja kaikkea hyvää!!! Pian on pikkuiset maailmassa. Tulethan kertomaan sitten kun jaksat, miten kaikki sujui ja miten te voitte! :heart: :heart:
RouvaPapunen onpas mielenkiintoinen testi! Heti heräsi omakin mielenkiinto. Meillähän tuo sukupuoli jäi vielä arvoitukseksi rakenneultrassa, mutta ollaan tässä kovasti puhuttu, että mentäisiin käymään tuolla 4d ultrassa joskus parin viikon päästä. Niin paljon haluisin nähdä vielä pikkuisen ja tietää kumpi on tulossa.
Kiena huh! Itse ainakin säikähtäisin tuollaisia reaktioita aika tavalla. Toivottavasti meni jo ohi! Eihän voi johtua jostain saippuoista tai pesuaineiden vaihdosta tms?
Sharona Kiitos tarjouksesta! Kiinnostaa toki! Tosin tuo malli pitää ensin päättää. Oletko nähnyt niissä noita Emmaljungan vaunuja? Katsoin jotain saksalaisia nettisivuja ja niissä ei ollut. Kaikkea muuta kylläkin tuntui olevan.. Toki voi vielä merkki vaihtuakin kun tässä asiaa mietitään... Niin ja hyvää matkaa sinulle! Toivotaan, ettei mikään sääkaaos vaikeuta matkan tekoa. Ja tollaiset bonukset kyllä lämmittää mieltä mukavasti tässä vaiheessa! =)
Jauhopeukalo millaiset emmaljungat te hankitte?
Hammy kiva kuulla sinustakin! Tuota vaunukeskustelua minäkin täällä olen kysellyt. Valikoima on laaja ja oma tietämys aika nollassa, mutta vähitellen yritän hahmotella, mikä vois olla hyvä vaihtoehto meille. Oon huomannut, että kaupungilla katson tosi tarkkaan, millaisia vaunuja tulee vastaan.

Nyt pitäis mennään masuasukin kanssa nukkumaan |O mutta tuntuu jollain olevan jumppatunti meneillään :D
 
Hui Kiena toivottavasti on vain "viaton" ja ohimeneva reaktio!

Paljon onnea matkaan Millie, aika hurjaa, kohta olet aiti :heart: :)

Vaunuista:
Pikavilkaisulla ei kylla emaljungaa loydy taaltakaan nettikaupoista! Taitaa olla suhteellisen tuntematon taalla pain maailmaa tuo Ruotsalainen merkki. Taalla on paljon merkkeja mita en ole ennen kuullut, ainoastaan chicco, maxi cosi ja bugaboo ovat tuttuja merkkeja naista..

Me tilattiin maxi cosit kun on luotettava valmistaja ja niilla on paljon tuotteita joita voi yhdistella. Esimerkiksi kaikki auton turvaistuimet saa kiinnitettya myos tuohon ratasosaan, joten on aika katevat. Niissa on myos isot pyorat, jotka oli mulle ehdoton edellytys :)

Mun pitais viela ostaa vauvalle riippusanky pinnikseen, kantoliina, ym. mutta ne voin ostaa Roomasta.. Tai siis tuon riippusangyn ostan sitten taalta kun vauvan kanssa kotiudutaan. Myos vauvan huoneen matto ja joku ihana laiskanlinna nojatuoli sinne.. Mutta eipa noille nyt ole kiiretta.

Imetysliivit ja muita pienempia hankintoja taytyy Roomassa suorittaa viela kuitenkin, onneksi siella on "mamma" joka kuskaa kauppoihin :LOL:

Alkaa tosiaan jannittaa, on meinaan supistellut taas eilisen illan oikein urakalla, alkoi jo toissa, paivan viimeinen palaveri kesti 55minuuttia ja sen aikana 9 supistusta. :O
Viikonloppuna supisteli myos, sunnuntaina jopa valilla ihan kunnolla kipujen kera. Tunne siita, etta vauva syntyy ajoissa vaan vahvistuu.. Kumpa nyt vaan viela vahan jaksais odotella, kun en millaan haluais tassa maassa synnyttaa.

Luin eilen sellaista opusta jonka sain taalla katilolta, siina kerrottiin synnytyksen jalkeisesta ajasta ja vauvan hoidosta, ym. Taallahan siis sairaalasta lahetetaan kotiin 3h vauvan syntyman jalkeen ja sen jalkeen 8 paivan ajan tulee kotiin "hoitaja" joka neuvoo vauvan hoidossa, siivoilee jos on tarpeen, ym.
Kuulostaa ihan hyvalta noin akkiseltaan, mutta kuin luin eteenpain.. Samainen nainen suorittaa myos alapaan tutkimuksen paivittain, seka tutkii rinnat (imetti aiti sitten tai ei).. Ja ei siis ole mikaan laakari vaan kurssi-koulutuksen saanut henkilo!
Han myos raportoi kaiken nakemansa lastensuojeluun!
Sitten lopuksi kirjoittaa loppuraportin joka lahetetaan taas toiselle viranomaiselle joka kyttaa lapsen kehitysta ja vanhempien "taitoja" hamaan tulevaisuuteen.

Jarkyttavaa kyttaysta siis. No thanks.


Ja muihin aiheisiin taas..
Heratys tuli tanaankin klo.4 |O Etta alkaa ottaa paahan tama unettomuus. No, onneksi kohta alkaa aippaloma, ja paasee sinne Italian puolelle nukkumaan, hehheehhe.. :D

Nyt naamaa laittamaan, jospa tanaan saisin pomolle sanottua, etten kykene enaa keskiviikkona toihin. Iltapaivalla on vihoviimeinen "neuvolakin" taalla Hollannissa, mutta eipa siella muuta tehda kuin mitataan verenpaine ja kuunnellaan sydanaanet.

Hei, mita kuuluu Sinirusko, Nanniga, Toiveissa ja Lallaa???

Mukavaa paivaa kaikille!

Muoks. Meinasi unohtua, POKS ja 35 viikkoa taynna, 36. viikko alkakoon!
 
Viimeksi muokattu:
Huometa kaikille, jospa tässä sais itseään niskasta kiinni että aktivoituisi tällä saralla oikein kunnolla.

Ihanaa, vauvoja tulee lisää maailmaan, onnea Heidari. Kiva että pienien alkuvaikeuksien jälkeen elämä alkaa sujua vauvan kanssa.
Tuo on muuten ikävää jos vauva ei opi imemään heti alussa. Me esikoisen kanssa oltiin ihan pihalla alussa kun ei oppinut oikeaa imuotetta, rintakumeilla mentiin ekat pari kuukautta. Toki meikäläisessäkin saattoi olla vikaa etten itse osannut imettää, mutta sinnikyydestä johtuen poika oppi ja söi rintaa lähes vuoden ikään asti jolloin itse sen lopetti. Muistan niin ne tuskaiset imetyshetket kun poika huusi, nännit oli NIIN kipeät että itellä kyyneleet valui ja joka kerta päätin että nyt korvikekauppaan, onneks en luovuttanut, koska lopulta nautin niistä imetyshetkistä vauvan kanssa. Niitä odotellessa, ihanaa...

Millielle viime hetken tsempit, toivotaan että synnytys käynnistyy sponttaanisti, eikö sitä sanota aina että se olis muka helpompaa. Tiedä häntä... Onnea tulevaan kävi kummin päin tahansa.

Mä oon myös tosi kärsimätön kuulemaan kumpi tulee, poika vai tyttö, tyttöä toivoisin toki kumpikin on erittäin tervetulleita. :heart:
Kerrohan tuosta testistä tosiaan, meillä on huomenna rakenneultra ja jos siellä ei selviä kumpi tulee tai jos joku muu asia jää epäselväksi oon jo varannut 3-4d ultran yksityiselle muutaman viikon päähän. Jos kaikki ok huomenna, perun sen.

Sharona, kevätkello ja Hammy on jo miettineet kiesiä, ite päädyin ja ostin jo Phil&Teds explorerit, mun mieleen ovat, 3 isoa ilmakumipyörää, ja kaksi lasta mahtuu mukaan, eikä ole sellaset isot kohlot, näissä lapset istuvat "kerroksittain" ja tarvittaessa voi myös purkaa niin että voi lähteä yhden lapsen kanssa liikkeelle, eli ovat hyvin muunneltavissa tarpeisiin. Kelpaa käydä ostoksilla, eivät vie tilaa sen enempää kuin pienet yksös vaunut. Kaukalon saa myös kiinnitettyä ja samalla esikoinen voi olla kyydissä myös.
Meillä oli emmaljunga edget esikoisella pari viikkoa käytössä mutta olivat kamalan isot ja vaihdoin ne gessleinin f6 kärryihin mitkä oli erittain hyvät, niihin sai vaihdettua eturenkaiksi kesäksi pienet kääntyvät ja taas talven tullen isot. Ne myin noiden tuplien alta pois ja jälleenmyynti arvo oli huikea. Mitä itse ajattelisin niin kannattaa miettiä mikä on vaunujen käyttö, käytkö paljon kaupungilla? Joudutko paljon nostelemaan autoon? Mun mielestä ehkä yks paras ominaisuus oli että vaunujen runkoon sai kaukalon. Oli ihanan helppoa käydä kaupoilla, ei vauva herännyt ikinä kun ei tarvinu irroittaa vöistä ja vaihtaa vaunuihin. Tuosta en tingi vieläkään. Ja toinen että kääntyvät etupyörät pitää olla, nyt kun on joutunut lykkimään muutaman vuoden vaunuja en missään nimessä vaihtais sitäkään ominaisuutta. Meillä on isot koirat ja lenkkeily 3 pyörästen kanssa sujuu hyvin. Toki en uskalla kahden kanssa samaan aikaan. Mutta en uskaltais muutenkaan.

Sharona, onpa Hollannissa aika holhousta. Meillä mies ei taatusti päästäis tuollaista eukkoa kotiimme. ;) Enkä kyllä itsekään haluis ketään vierasta kotiimme just kun haluis olla vaan ja tutustua pienokaiseen.

Rintaliiveistä olitte puhunut, mulla on ed. raskauden aikana hankkimia henkka maukka liivejä, asiansa ajoivat ja meinaan tulla niillä toimeen myös nyt. Imetys topit on ihan loistavia, voi pitää vanhoja normi paitoja kylillä liikkuessa kun ei tarvii kiskoa kaikkia paitoja korviin, niitä mulla on muutama.

Ja vauvan vaatteista, mun mielestä kannattaa ostaa muutama vaatekerta pieniä ja sitten kun vauva syntyy niin siinä vasta näkee että mitä ite tykkää hänelle pukea niin käy sitten hakemassa lisää tai laittaa miehen ostoksille. Kyllä mä ainakin tykkäsin jo muutaman viikon päästä lähteä ihmisten ilmoille, vauva jäi isin kanssa kotiin ja ite lähdin tekemään lisähankintoja. Meillä jäi kaikki koko potkuhousut käyttämättä kun musta kaikkein kätevimmät oli puolipotkarit. Meille ei tullut silloin enkä meinaa nytkään ottaa äitiyspakkausta. Sen vaatteet ei miellytä silmää eikä ne mun mielestä ole edes käytännöllisen kokosia. Ihan liian isoja vastasyntyneelle. Aina kuitenkin kaikki tuovat vauvalle tuliaisina vaatteita eikä niitä määräänsä enempää tarvii ja itsellekin aina tarttui joka kaupunkireisulla joku vaate mukaan.

Mutta jospa lopettelis tältä erää.
Onnellisia odotushetkiä kaikille!
 
Isot onnittelut Heidarille ja pienelle pojalle ja koko perheelle! Ja kiitos synnytyskertomuksesta. Toivottavasti pikkuinen on jo vahvistunut ja jaksaa jo syödä kunnolla.

Ja tsemppiä Millielle huomiselle, pian sinullakin on jo pikkuiset sylissä. :)

Sharona toivotaan että supistukset ei sinulla pahene vaan pääset onnellisesti Italiaan lepäämään ja synnyttämään ja mamman hoiviin. Ihme touhua kyllä siellä Hollannissa on.. huh!

Vaunuista: me ollan ostettu Brion happy yhdistelmät käytettynä (vm 2010), toivottavasti ovat hyvät! Mies on niin pitkä ja erityisen pitkäkoipinen että kokeiltiin vaunuja kaupassa ja todettiin et ne on ainoat joita mies voi työntää ilman että on selkä kyyryssä tai jalat osuu koko ajan vaunuihin. Meillä kuitenkin ensisijainen tarve on kävelylenkit ja nukutus ulkona kotona ja mökillä (ja kova kantokoppa menee mökillä myös ensi sängystä). En ole mikään shoppailija tyyppi/kaupungissa hengailija joten noilla pärjännee myös ne reissut mitä siellä kaupungissa tulee pyörittyä. Jotkut matkarattaat varmaan sitten myöhemmin tulee hankittua.

Viime viikolla käytiin myös vihdoin rakenneultrassa ja oli niin ihanaa nähdä pikku ihminen <3 siellä se heilutteli itseään ja touhasi. Oltiin aamulla kl 8 ja kun vauveli haukotteli oikein antaumuksella oli mies kovin mielissään: "jes, se on aamu-uninen" :D sukupuolta ei kysytty eikä olisi kyllä näkynytkään, niin pienessä mytyssä ja sykkyrällä jalat jalkovälin edessä vauva oli että ei voinut yhtään päätellä kumpi on tulossa. Mies vähän veikkaili poikaa, kun oli kuulema niin isot kädet.. Poika on munkin vahvempi veikkaus johtuen siitä että sekä minulla että miehellä on poika ennestään, molemmat tosin jo isoja. Halutaan pitää tämä sukupuoli niinkun joululahjana että on synnytykseen odotettavaa että tuleeko sieltä pikkusisko vaiko veikka. Kumpikin yhtä ihana ja rakas eikä ole meille mitään väliä kumpi tulee, kunhan vaan olisi terve.

Onnellista ystävänpäivää kaikille ja voikaa hyvin :)
 
Kevätkello & Sharona Joo, kyllä pikku hiljaa rupeaa naama olemaan normaali :whistle: Pientä punotusta on vielä jossakin kohdassa, mutta huomattavasti parempi kuin eilen.
En sitten tiedä olisiko reaktio tullut siitä kun pitelin su aamuna viherkasvia joka ilm. on myrkyllinen. Pesin kyllä heti kädet, mutta mitään muuta en keksi kun samaa ruokaa söin kun muinakin päivinä ja pesuaineet/saippuat myös samoja vanhoja.

Kiena
 
Moikka!

Eli raskauskeiju.fi sivuilla niitä on myynnis.hinta vaan on aika kaamee 50€ mut oon sen verran utelias että pakko testata ja on sitä rahaa mennyt turhempaankin.Niin testissähän sanotaan että se on leikkimielinen ja luinkin noista tuloksista jenkkien sivuilta,että jos pissan väri muuttuu oranssiksi ja merkkaa tyttöä on aika varma mut jos pissa muuttuu vihreäksi ja tarkoittaa poikaa voi ultrassa silti näkyä tyttö.Niin tän testinhän saa tehdä 10viikolta lähtien jo :) niin ja pitäis olla pari vuorokautta harrastamatta seksiä muistaakseni,koska se voi väärentää tulosta.
Tulis jo testi niin sais verrata sitä sit ultraan,et pitikö paikkansa :) jos ultrassa taaskaan mitään näkyy..esikoinen ei näyttänyt sitten mitään piti jalat visusti kiinni :D

Mulla on alkanut raskausunet mä synnytin unessa vauvan 14.8 ja se oli poika.Synnytin yöllä ja olin tosi väsynyt etten muistanut koko synnytyksestä mitään ja kukaan ei sanonut kumpiko se on mut näin vauvan makaavan pöydällä ja pallithan sieltä loisti :D näin esikoisestakin tälläsen unen jossa päivämäärä meni niin pieleen kun olla ja voi,mutta poika piti paikkansa :) kuinkahan levottomiksi nää unet vielä muuttuu :D

RP
 
Kevätkello Meillä nuo vaunut on yhdistelmät missä saa tuota työntökahvan korkeutta säädettyä. Vuosimallia en osaa sanoa mutta kummityttö on neljä vuotias ja ennen häntä vaunut on olleet jo käytetyt. Hyvässä kunnossa ovat siitä huolimatta. Edellinen käyttäjä oli ostanut vaunuihin vain uudet pyörät, muuten ovat hyvät.

Minua on vaivannut jo alkuraskaudesta asti nenäverenvuoto. Se on sellaista tihkuttavaa että vain niistäessä ulos tulee sellaisia hyytymiä ja tunnen kyllä ku alkaa sen jälkeen vuotamaan uudestaan. Ulos asti se ei vaan ole koskaan vuotanut. En ole neuvolassa muistanut asiasta mainita ku alussa luulin että se on iha normaalia. Rautakuurin jouduin aloittaan viikolla 14 ja sen jälkeen arvot on olleet hyvät.

Kävin eilen parturissa värjäyttämässä ja leikkuuttamassa hiukseni. Yleensä vauva on ollut päiväsaikaan hiljainen, mutta siellä hän innostu siinä vaiheessa ilmoittamaan olemassa olostaan ku menin pesupaikalle ja tuoli kääntyi sellaiseen puoli-istuvaan asentoon. Luulin että rauhoittuu ku nousen taas istumaan mutta eipäs rauhoittunutkaan, vaan jatkoi jumppaamistaan loppuajan ja rauhoittui vasta ku nousin tuolista ja lähdin liikkeelle.

Mutta nyt lähden uunin lämmitykseen.
 
Jokohan Siniruskollakin on pikkuinen sylissä kun ei kuulu mitään ja sektion mahdollisuuskin oli käsillä?
Ja Millielle myös paljon lämpöisiä ajatuksia!!! Toivottavasti tänään on asiat edenneet hyvin! :heart::heart:
RouvaPapusella onkin jänniä unia... Mä en ole nähnyt vielä yhtään vauvaunia! Kovasti olen kyllä odottanut :popcorn:

Kiitokset kaikille vaunukommenteista! Erityisesti Marlaa! Olen nimittäin miettinyt noita duo edge vaunuja ja just sitä, että onkohan ne liian isot kaupunkikäyttöön? Ja sit pitäis olla sellaiset pyörät, että pääsee lumessakin tarvittaessa, että olis hyvät ja kevyet työntää ja saisi myös tuota korkeutta säädettyä, kun meillä miehen kanssa on tuota pituuseroa ihan riittävästi. Toivon, että saan kesällä lenkkeiltyä vaunujen kanssa paljon, kun liikkuminen on nyt niin vähäistä ja tuntuu, että varmasti näitä kilojankin tässä ehtii kertyä ylimääräistä. Sit pitäis tosiaan olla se kova koppa, kuten Myykin kirjoitti, että käy tarvittaessa nukkumapaikkana sisällä ja ulkona.
Marlaa miltä ultrassa näytti?

Mua odotti tänään posti tuoma kirje tuosta ylimääräisestä ultrasta, mutta yllätys oli suuri, kun siinä olikin selitteenä, että istukan paikan selvittäminen! Katsoin neuvolakortista ja todellakin siinä luki, että istukka olisi osittain vielä "etinen". Saattoihan tuosta ultrassa silloin mainita, mutta en jotenkin ajatellut asiaa sen enempää ja olin kyllä ymmärtänyt, että se siitä nousee eikä sen kanssa mitään pitäisi olla, mutta se nyt näköjään olikin kirjattu ultran syyksi. Ehkä ne sitten tarkastavat kaiken kerralla.. hmm.. nyt ainakin tekee mieli varata se ultra sinne 4d:hen yksityiselle. Ja tietty googlasin ja ehdin jo vähän taas hätääntyä, että jos se ei siitä nousekaan niin sektio on edessä. Vähän on ollut saamaton olo viime aikoina. Ne kelankin paperit on vielä tuossa pöydällä täyttämättä... :ashamed:

Muoks* muistin tuossa (ja sit tarkastin vanhoista viesteistä) että Sharonallahan oli kanssa istukka edessä ja just näillä viikoilla ja on kuitenkin siitä siirtynyt eli toivotaan, että seurailen perässä! :)

no, mutta tänään taas tuli viikkoja täyteen :heart:
Kevätkello ja masuasukki rv23
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä