2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Isla, onnea ihan hirmuisesti koko perheelle! :heart: Nyt niitä vauvoja alkaa tupsahtelemaan meidänkin pinossa. Ihanaa!

Vaunuista: Me valittiin Brion Happyt (violetit). Katsottiin myös Emmaljungat, Mutsyt ja muitakin mitä oli tarjolla. Varmaan kaikissa vaunuissa on hyviä ja ei-niin-hyviä puolia, uskon että kun niitä pääsee käyttämään, niin tottuu juuri niihin mitkä itsellä on. Noista Oran vaunuista minäkin huomasin että jotkut oli tosi painavat, mutta varmaan riippuu mallista.

Koira ja vaatteet: Meidän nakki on hyvin kiinnostunut vauvan vaatteista ja tavaroista. Aina on kuono kassissa tarkistamassa hankintoja kun tulee kaupasta. Meille tuli ulkomaan sukulaisilta paketti jossa oli iso pehmolelu ja huopa ja koira oli ihan varma että lelu tulee hänelle... Se kitisi ja vinkui niin kauan kun lelu oli sivupöydällä, oli pakko viedä yläkertaan kaappiin ja sittenkin se vielä yritti nousta takajaloilleen ja tarkastaa jos lelu olis kuitenkin jäänyt sinne pöydälle. :D Saa nähdä miten selvitään siinä vaiheessa kun lapsi on niin iso että leikkii leluillaan lattialla - siinä on varmaan sitten tuo karvainen kaverikin mukana. Ehkä siitä saa hyvän vastustuskyvyn kun retuuttavat samoja leluja...

Jouluruuat: Varmasti voi syödä Saarioisten mammojen laatikoita ja juoda glögejä! Mutta nuo kalat jättäisin väliin. Jos meidän Pikku-O syntyy jouluviikolla, niin ihan varmasti meidän jouluruuat on juuri noita Saarioisten valmisversioita. =)

Sairaalakassi: Yritin vähän katsoa shampoita ym kasaan, kameran akku pitäis ladata myös valmiiksi. Vaiheessa siis on vielä...

On: Supistuksia tuntuu olevan nyt enemmän ja jomotukset alkaa pienemmästä rasituksesta kuin ennen.

Mukavaa viikonloppua kaikki muruset!

Neela ja Pikku-O 35+3
 
Isla, Suuret onnittelut pienestä pojasta!!! Nyt pinossa on jo kaksi vauvaa, tyttö ja poika!

Käyn lukemassa kuulumisia, mutta olen niin laiska kirjoittamaan :ashamed: Engelille, paljon jaksamista siellä sairaalassa. Hyvä, että tilanne on vakiintunut. Kaikille teille kovasti jaksamista viimeisiksi viikoiksi :wave: Ihanaa seurata teidän kaikkien matkaa, joka usealla teistä on jo loppusuoralla, ennen uuden matkan alkua!

Meillä on täällä hyvi seesteistä. Olen töissä vielä täyspäiväisesti, kun olo on niin hyvä. Tosin toivoisin jo pääseväni sairaslomalle kaksosodottajana viikolta 30. Otan asian puheeksi lääkärin kanssa tiistaina. SF-mitta oli täällä jo 32 kaksi viikkoa sitten, nyt luultavimmin jo 35 paikkeilla. Vauvat hiukan keskimääräistä pienenpiä, mutta normaaleissa rajoissa kuitenkin. kaikki valmistelut ja vauvaostokset täällä vieläkin tekemättä vaunuja, imetystyynyjä, kantoliinaa ja muutamia bodyja lukuunottamatta!

Hoppis ja pienokaiset (28+5)
 
Onnea Islalle pikkaraisen pojan johdosta!!!!!

Engelille tsemppiä sairaalapetiin! Onneksi tilanne tasaantunut.

Nanniga, meillä päädyttiin käytettyihin (ihan kuin uudet) Emmaljungiin. Saatiin puoleen hintaan. Merkki taisi olla tarkemmin Duo Edge. Tilaa vievät, mutta ovat tukevat ja hyvälaatuiset.

Jouluruuista ajattelin jättää kylmäsavukalat ja graavikalat väliin, mutta muutoin meidän pöydästä ei taida kiellettyjä löytyä. Homejuustoja en ole ikinä harrastanut. Osan laatikoista ostin myyjäisistä ja osan teen itse valmiiksi pakkaseen tässä alkukuun aikana.

Sairaalakassi on pakattu ja muutoinkin kaikki lienee valmista. Ai niin, matkarattaat pitänee vielä käydä ostamassa. Vointi on hyvä, ei oikeastaan mitään vaivoja. Mukavasti äitiyslomaa vietellessä. Virtaa on kuin duracell-pupulla. :)

Minkälaista settiä ajattelitte pikkaraiselle päälle sairaalasta lähdettäessä?? Sen miettiminen on vielä vähän kesken. Jos on tällainen lauha keli, niin riittäisikö body, potkarit, paksu fleeceasu, kypärämyssy, paksumpi myssy, paksut tumput ja sukat ja lämpöpussi?
 
Isot onnittelut Islalle :heart: ! Nyt se tosiaankin sitten alkaa se vauvojen putkahtelu meidänkin ketjussa. Ihanaa. Kukas mahtaa olla seuraava?? engelille kovasti tsemppiä sinne sairaalapetiin, toivottavasti pikkuiset malttavat vielä vähän aikaa kohdussa köllötellä. nanniga: meillä on ja emmaljungan duo edget sport rungolla, parhaat kuulemma maastossa ja meillähän on ne kaksi isoa koiraa.
tsemppiä myös kaikille muillekin!!!

ON: sairauslomalla edelleen, olen ollut oikeestaan koko ajan syyskuun lopusta. nyt kirjoitti 8.12. asti kun äippäloma alkaa 15.12. en oikein tajuu miksei kirjoittanut sinen asti. en kyllä aio töihin mennä. ruokatorvi edelleen tulehtunut, refluksi vaivaa ja ylävatsakivut. uutena ärsytyksenä unettomuus. en meinaa saada unta ja sitten käyn vessassa tunnin välein, nyt viimeiset neljä yötä mennyt 0-3 tunnin unilla ja nekin pätkissä. alkaa pää hajota. selkä jumissa eikä saa hyvää asentoa.

terv. toivis ja urkki 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Toivis, jaksamista vaivoihin ja kiitos että päivitit SYNTYNEET (!!!) listan. Samma här: nukkuminen on viimeisimmät yöt ollut tosi vaikeeta. Närästys vaivaa ja pissalla pitäis ravata alvariinsa...Poika antaa mun pötkötellä vain oikealla kyljellä (heti protestoi jos makaan vasemmalla kyljellä ja kaivelee kintulla tai nyrkillä kylkeen!). Onneks ollaan saikulla koska eihän näillä jaksamisilla ja nukkumisilla vois töissä käydä...:x

Oi pojat sentään se on Mollis ja muut masunkasvattajat tosiaan tässä vaiheessa että SYNTYNEET-listaa tehdään. Ihan kuulkaas sydän kääntyy ympäri ja käväisee kurkussa...:heart:

Kyllä me ollaan onnekkaita.

Isla, mitä teidän pikkuiselle tytölle kuuluu? Voimistumisen säteitä sinne ^^^^^^! :heart:

Mollis ja Keke 31+6 (huomenna poksista poksis!)
 
Onnea isla, Ihanaa.

Lyhyt päivitys. Eilen pääsin kotiin sairaalasta. Täyslepoa viikkoon 32 asti eli torstaihin. Käytännssä vain pissalupa. Sitten saa jo kotona vähän kävellä. Ja pikkuhiljaa lisätäkin, koska koko ajan tialnne vauvoilla paranee. Supistukset jatkuu, mutta jatkukoon. Ne kun eivät tutkitusti sitten vaikuttaneet kohdunkaulaan. Vaavit on kaksikiloisia, joten meillä on kaikki hyvin. Nyt levätään ja odotellaan. Sitten vähän liikutaan mitä voidaan ja odotellaan. Mikään ei enää pelota vaan alkaa vähän jännittää synnytys. Nämä nappulta pitää synnyttää, iiiiiiiiiiik. Ne ei tule maailmaan vaan sille, että jonain aamuna herään ja ihanuudet on siinä. Viikon seurasin, kun huonekaverit lähti synnyttämään. Kaikkien kohdalla ei näyttänyt ihan helpolta touhulta. Siinä kohtaa tajusi kunnolla, että tuo on mulla edessä. Ja aika pian. Hui ;)

Tsemppiä meille kaikille ja jaksuja odottamiseen.
 
engeli, kiva kuulla että pääsitte kotiin ja rauha maassa! Nykyään aina sydän pomppaa kurkkuun kun huomaa että joku on tehnyt päivityksiä palstalle... Ja oon muuten miettinyt samaa, ei tuo masunapero yhtenä aamuna vaan kehtoonsa ilmaannu...:whistle:

Onneks kävin tänään tekemässä kaikki joululahjaostokset. En jaksais sitä rumpaa enää varmaan viikonkaan kuluttua! 6h siinä meni ja jalat ovat ihan turtanat lahnat! Keijo sai myös tumput ja isälle ostettiin yhdessä perus pyjama. Sellainen pehmeä, jossa on miellyttävää viettää koti-iltoja ja helliä poikaa sylissä :heart:

Tämä pesänrakennusvietti ja ostomania on jotain aivan järkyttävää. Olen ostanut kotiin ja itselle kaikkea ... no, suoraansanottuna ihan paskaa ja turhaa sadoilla euroilla. Ai mikä sairauspäiväraha? :p No, mietittäköön asia sillätavalla, että hemmoittelen itseäni (eikö?), ANSAITUSTI.

Se pamahti rv 33 käyntiin. Ihan mahtavista mahtavinta. Huomenna viimeinen perhevalmennus ja torstaina taas ultraan painoarvioon.

Mollamaija ja Keijo 32+0 (perkule mä oon onnekas!)
 
Onnea aivan hurjasti Islalle ja koko perheelle! :flower: Toivottavasti kaikki on lähtenyt hienosti liikkeelle :)

Kiva että Engeli pääsi "kotihoitoon" ja vauvatkin ovat jo noin hyvän kokoisia... Kohta ne nyytit tuhisee jo kainaloissa.... :)

Monta viikkoa on mennyt etten ole uskaltanut ajatellakkaan koko synnytystä mutta nyt se alkaa pikkuhiljaa hiipiä taas mieleen. Mä olen myös katsonut sitä Vauvan Tarinaa aamuisin ja jos on alkanut liikaa kauhistuttaa, on hyvä katsoa morsiandieetti heti siihen perään ja haaveilla upeasta kropasta jonka luonnollisesti hankin synnytyksen jälkeen :LOL:

ON: sairasloma on mennyt siellä täällä viuhtoessa... Lepo on jäänyt aika vähiin ja sen huomaa kyllä iltaisin. Veljenpojan ristiäisiä juhlittiin viime viikonloppuna ja sainkin hoidella poikaa oikein urakalla. Niin ihana suloinen nyytti, joka lähinnä nukkui. Mutta kun heräsi ja sai masunsa täyteen, jaksoi naureskella ja hymyillä paljon. Sulatti tätinsä sydämen aivan täysin... Ja se tuoksu!! Mieheni ei ole kovin paljoa pieniä vauvoja hoidellut ja nyt hän otti aina vaipanvaihdot ja vaatteiden vaihdot haltuunsa. Vähän kyseli neuvoja ja leperteli pikkuiselle. Hienosti meni kaikki... Meidän tuleva isukki :heart:

Eilen ja tänään on ollut aika huono olo.. ja syykin selvisi verenpainemittarista :( alapaine oli nyt sitten kivunnut yli 90 ja pulssi hakkaa 112. Onneks neuvola on ens viikolla ja jos toi aamupaine on edelleen tollanen huomenna aamulla niin täytyy soitella jo etukäteen toimintaohjeita. Minullahan on tosiaan taustalla ne 2 raskausmyrkytystä joten nyt seuraillaan kovasti. Näillä viikoilla noi paineet on yleensä alkaneet nousta...

Mutta nyt keskityn tuohon Vauvan tarinaan :) Tsemppiä kaikille hurjasti!

Team Uttinen 32+3
 
Heipat!
Hyvin nukuttu yö takana, jaksaa taas kirjoitella.
Neela meillä kanssa tytöt nuuskii aina kassit tarkkaan, varsinkin kirppariostokset, kun on varmaan niin paljon vieraiden huushollien hajuja. Mä kanssa pahoin pelkään, että koirat vie vauvan lelut, mutta tosiaan - koiraperheessä lapsilla on tutkitusti parempi vastustuskyky ja vähemmän allergioita!
Hoppiskin jo hyvillä viikoilla ja hyvin olet jaksanut kaksosten kanssa!
Plastex varmasti riittää vaatetukseksi ja jos on kovin kylmä, niin voihan mies käydä ensin lämmittämässä auton ja tulla sitten oven edestä hakemaan, niin ei siinä vauva kauaa joudu kylmässä olemaan.
toivikselle toivotan hyviä unenlahjoja, itselläkin alkaneet yöt olla hieman katkonaisia, mutta aina välillä nukkumatti yllättää ja nukunkin kuin tukki.
engeli kiva, että pääsit kotiin. On se varmaan mukavampi maata kuitenkin omassa sängyssä kuin sairaalan hälinässä.
Mollis meinaan tänään olla yhtä reipas kuin sinä ja hankkia viimeiset joululahjat. Tosin ihan tosta K-supermarketista vaan, minnekään ostoskeskukseen en jaksa lähteä. Kovin kummoista joulufiilistä ei tosin ole, johtuu varmaan siitä, että meillä se joulu menee joko sairaalassa tai sitten vasta kotiutuneina eli ei mitään notkuvaa pöytää ole tiedossa. Syödään jouluruoat vaikka vasta sitten uutena vuotena. Ja ollaan me kaikki kyllä tosi onnekkaita, sain vähän aikaa sitten kuulla, että yhdet tutun tutut, jotka oli samaan aikaan hoidoissa keväällä kuin me (samalla klinikalla) ovat joutuneet lopettamaan hoidot naisen sairauden takia ja eivät ehkä koskaan saa lasta :( Se ois ihan kauhee tuomio.
TeamUttiselle toivottavasti paineet tasaantuu eikä olis myrkytys ainakaan vielä!

ON: eilen käyty neuvolassa ja kaikki hyvin. Lähtöpainoon enää 200 grammaa eli ehkä minäkin ehdin tässä vielä jokusen raskauskilon hankkia :) Raskausdiabeetikolle suositus on max. 6-8 kg eli hyvin menee alle. Vauva on siis laskeutunut, mutta pää ei vielä kiinnittynyt. SF oli nyt 33 cm ja olenkin pyöreä kuin Muumimamma. Varattiin vielä vimppa äitiysneuvola parin viikon päähän, nyyh, vastahan mä muutama kuukausi sitten ihmettelin, että "minäkö muka neuvolan asiakas?"

AdAstra ja Viuh-viuh 36+6 (huomenna täysaikainen!!!)

ps. Onkohan dq jo tositoimissa?
 
Toivis, toivottavasti pystyt ottamaan torkkuja päivällä, jos yöt menee noin vähillä unilla. onko sulla vartalotyyny tms käytössä? Ja Mollis, sama sinulle! Ja jos ei unta piisaa, niin edes lepoa! Mollis oot kyllä ollu ahkera jouluostosten kanssa. Mulla vielä vähän alkutekijöissä. Ajattelin ensi viikolla mennä listan kanssa kertarysäyksellä loput.

Engeli, kiva jotta pääsit vielä kotio kasvattelemaan massua. Hyvän kokoisia pötkylöitä ovat jo!

TeamUttinen
, toivottavasti paineet tasaantuu ja olo vielä kohenee. Mutta hyvä jotta seurataan!

AdAstra
, vaavi on laskeutunut lähtöporteille! Hienoa!

ON: neuvolassa todettiin, että vauva on laskeutunut ja osin jo kiinnittynyt. Kyllä tässä lähtölaskentaan aletaan valmistautua. Neuvolassa muutoinkin kaikki kunnossa. Rautaa voi vähän tankata enemmän. Nyt aiempaa levollisempi mieli synnytystä ajatellen. Mahdollisimman rentona ja rauhallisena koitosta kohti. Varmasti synnytyshenkilökunta on asiantuntevaa ja antaa lääkkeitä tarpeen mukaan. Onneksi paremmalla puoliskolla on lehmän hermot ja rauhoittava olemus. Olo on edelleen hyvä ja vaivoja ei ole. Toivottavasti ei tule payback synnytyksessä... tyyliin: joskus sen on pakko kusahtaa...;)
 
Yöpäivystäjä ilmoittautuu! Niin paljon jomottaa ja särkee ja joka asento on hankala, että päätin suosiolla nousta ylös.

Plastex, sulla tuntuu olevan kaikki valmiina synnytystä varten. Nauti tuosta hyvästä voinnista!

AdAstra, onnea täysiaikaisuudesta!

Team Uttinen, toivottavasti sulla ei ole raskausmyrkytystä! Kiva tuo että miehesi pääsi harjoittelemaan vauvanhoitoa. Meillä on niin ettei kumpikaan olla juuri pieniä hoidettu eli kaikki tulee olemaan uutta.

Mollis, hyvin olet kunnostautunut lahja-asioissa! Mulla on kummilapsille ollut lahjat valmiina pidemmän aikaa ja muutama muukin lahja on valmiina, vielä pitäis jokunen juttu hakea mutta ne on onneksi valmiiksi mietitty, viinipulloa ja herkkukoria ym.

Engeli, kiva kun pääsit kotiin! Ja nyt on se 32 vkon rajapyykkikin täynnä niin voit varmasti olla melko rauhallisin mielin.

Toivis, voi kurja sun oloa! Toivottavasti vähän helpottaisi ja saisit unta.

Hoppis, kiva että sulla ja pienillä on seesteistä siellä! Toivottavasti olosi pysyykin hyvänä!

Minäkin veikkaan että DQ on synnärillä!

ON: Täällä siis nyt valvotuttaa. Olin alkuillasta parin kaverin kanssa kahvilla ja kotiin tultua oli sellaiset supistelut ja väsymys että juuri ja juuri jaksoin syödä ja sitten menin sänkyyn, kahdeksan aikaan(!). Olen siis ehtinyt tässä nukkuakin jokusen tunnin ja lepäillä ja lukea kirjaa. Hyvä niin.

Olo on kyllä muuttunut niin paljon "raskaammaksi" viimeisen 1,5vk:n aikana etten osannut edes kuvitella etukäteen. Onneksi taitaa nyt olla kaikki Pikku-O:n tarvikkeet valmiina että saa vain odotella. Ja ne mitä puuttuu, hankitaan sitten kun tarve ilmenee.

Meillä on perjantaina synnytystapa-arvio. Kiva kuulla kohdunkaulan tilanne, olen ihan varma että nämä aktiviset supistelut on kypsyttäneet paikkoja lisää. Ja varmaankin saadaan sitten arvioitu syntymäpäivä eli sektiopäivä. Tosin voihan olla että vauva päättää tulla jo aiemmin. Nyt ei mies uskalla enää lähteä metsästysreissuille ym.

Vauva on yhä vain viistottain vatsassa ja vaikkakin rt:ssa niin ei silti laskeutunut eli jos tulis vedet niin se olis sitten ambulanssin tilaus sairaalaan. Tuntuu kyllä että Pikku-O yrittäisi laskeutua, mutta kun on vinossa, niin tunkee päätään oikeaan nivuseen... Ja paine on melkoinen täällä ylhäällä kun jalat painaa keuhkoja ja närästää jatkuvasti. Olin ymmärtänyt että vauvat kääntyy yleensä itse suoraksi kun eivät enää mahdu olemaan viistossa; en tiedä miksi tämä on näin, luulis ettei mun kropassa sille kauheasti ylimääräistä tilaa ole ja jos on vielä vähän keskivertoa isompi vauva... Ehkä saan kaikkeen vastaukset sitten perjantain ultrassa.

Unihiekkaa kaikille (tuleville) äideille! Minäkin menen taas yrittämään jos saisin oman annoksen.

Neela ja Pikku-O 36+1
 
Addis, se ois sit poks poks!! :flower: Onnea täysaikaisuudesta muru!

Neelalle tsemppiä loppukoitokseen! Voi skörde, unihiekkaa tuleville öille! Tukala olo on kyllä jo niin tuttua. Mekin mennään tänään taas kokoarvioon (ultraavat kahden viikon välein). Saas nähdä, itse veikkaan että poika on jo 2,5kg!

Uttinen :heart:

Väsyttää helkatisti, mutta pakko yrittää olla hereillä jotta saa taas ensiyönä normiunet. Jos sitä ulos koiran kanssa raittiiseen ilmaan...

Mollis ja pikku-Keijo 32+2
 
Plastex nauti tosiaan hyvästä olosta ja lähtölaskennasta!
Neelalle unenlahjoja ja onnea huomiselle käynnille! Toivottavasti saat jo ajan.
Mollis kiitos ja sulle onnea kanssa ultraan!

ON: lupaavia oireita (supistuksia ym.) ollut nyt eilen ja tänään, mutta mitä oon "kuuklettanut" :), niin voi olla, että menee vielä pitkään. Ei sitä ikinä tiedä. Pää painaa sen verran rakkoa ja suolta, että vessan on mukava olla lähellä :) Alkaa jotenkin konkretisoitumaan, että mitä kautta se vauva itsensä sieltä ulos puskee :eek: Viikon päästä vasta seuraava äitipoli, siihen asti täytyy ilmeisesti odottaa kohdunkaulan tilanteen ym. kanssa.

ADastra ja täysiaikainen Viuh-viuh 37+0 *poks*
 
DQ ilmoittautuu ja kuten täällä jotkut oli veikkailletkiin on ollut synnytysreissulla!! Voi miten ihmeellistä ja ihanaa :) Meidän suloinen poika syntyi siis tiistaina 29.11., viikkoja silloin 38+5, painoa oli 3250g ja pituus 52cm. Homma lähti käyntiin vesien menolla tiistain vastaisena yönä, supistukset alkoi heti perään, sairaalaan mentiin aamulla ja viiden jälkeen oli herra ulkona. Kokemus oli oikein positiivinen ja hyvä. Ihan juuri kotiuduttiin ja herra nukkuu vielä, kohta varmaan kokeillaan miten ruoka maistuu kotioloissa.

Kirjoittelen tästä vähän pidemmin ehtiessäni, mutta kannustuksena kaikille, että itselleni synnytys oli siis vähemmän hurja juttu kuin kuvitelin ja mitään traumoja ei tosiaan jäänyt. Tekisin sen uudelleenkin, jos nyt saa hetken palautua :)

Islalle hirmuisen isot onnittelut!! :flower: Ja kaikille tsemppiä omiin vaiheisiin, kolotuksiin ja odotukseen :hug:

Onnellinen DQ ja pieni ihme kohta 2 vrk
 
Nanniga Me päädyttiin Emmaljungan Duo Edgeihin viimein. Ekaks meinattiin City crosseja, mut vauva menee niihin kantokoppiin niin lyhyen aikaa, et olis tullut ongelma missä nukuttaa sitten vauva 2012 talvella. Meitin pikkuisen la siis 9.3.

Mollamaija Mä kans rakastuin niihin valkoisiin, mutta käytännön syistä otetaan sittenkin tummat. Olisivat varmaan täällä maalla katsoneet mua hieman kieroon kun olisin keskellä kurateitä kärräillyt valkoisilla nahkavaunuilla :D

Joulusafkoista Teen taas rosollit ja laatikot itse (jos vaan jaksan..), eli niitä ainakin uskon että uskaltaa syödä. Graavinkin olen yleensä tehnyt itse, mutta nyt en uskalla sitä syödä, joten jätän tekemättä :) saa muut tyytyä kaupan valmiiksi graavattuun ja kuolaan itse vieressä. Voi olla että olen turhan varovainen noiden syömisten kanssa, mutta olen mieluummin turhan varovainen kuin varomaton, onpahan itsellä hyvä mieli sen suhteen. Sinihomejuustoa syön pikkuisen synnyttyä varmasti moooonta paketillista, se kun on suurta herkkuani. Taitaa tältä joululta jäädä juustolautanenkin tekemättä. Munajuustoa meinasin itse tehdä että saa edes jotain pöytään.

Engeli Kiva kun päästi kotiin, voimia lepäämiseen – se voi joskus olla yllättävän rankkaa ; )

DQ Tuhannesti onnea! Hienoa kuulla että kaikki meni hienosi, se ehkä hieman rauhoitaa meitä paninkoijia…tai sitten ei ; ) Paljon tsemppiä uuden arjen opetteluun pikkuisen kanssa :heart:

(.) Lyhyesti omaa napaa.. Kävin maanantaina äippäpolilla ylimääräisen käynnin neuvolan lähetteellä supistusten vuoksi, jotka aina vaan jatkuvat. Saikulla siis olin edelliset viikot. Oli maailman tylyin lääkäri, ei vastannut mihinkään kysymyksiini ja vain tiuski vastauksia. Mentiin sillä tasolla että kun kysyin mikä auttaisi selkäkipuihin (hän kun passitti minut takaisin töihin) niin vastaus oli että ainoa mikä niihin auttaa on raskaudenkeskeytys!! Olin niin järkyttynyt kommentista että pääsi poru niin sitten hän tuumasi että no mitä sä nyt siinä itket.. Että sellaista täällä meillä. Nyt sitten aloitin lääkityksen (verenpainelääkkeitä) suppareihin ja palasin töihin. Voin kyllä sanoa että jaksamisen äärirajoilla mennään, mutta koitan nyt sinnitellä mahdollisimman pitkään. Tein lääkäristä valituksen ja neuvolasta kyllä sanottiin että saan sitten sitä kautta sairaslomaa kun siltä tuntuu, mutta jäi kyllä tuosta lääkäristä ja käynnista tosi p**a maku suuhun.

Suurimmalla osalla h-hetki lähestyy, voi jännää :) Kaikille paljon voimia loppuodotuksiin ja tositoimiin pääseville voimia synnytyksiin!

Hope ja juniori 25+6
 
DQ, paljon paljon onnea! :heart:

Ei ole totta Hope mikä lääkäri! Hyvä että teit valituksen! Ilmoita sinne polille että et enää mene tuolle lääkärille, niin eivät turhaan sitten hänen aikojaan sulle laita. Oli kyllä uskomattoman asiaton ja törkeä kommentti! Ei kyllä turhaan puhuta näiden valelääkärijuttujen yhteydessä siitä että oikeilla lääkäreillä on koulutuksessa aivan liian vähän vuorovaikutustaitojen opiskelua. :kieh:

Kiitos Toivikselle kun päivität meidän listaa! Ihana katsoa kun syntyneitä alkaa ilmestymään! Oliskohan Millis seuraava?
 
Suuren suuret onnittelut pienestä pojasta DQ. Ihan mahtavaa! :heart: Minulla ei ole mitään synnytykseen liittyviä pelkoja ja toivon kovasti voivani synnyttää alakautta. Toivottavasti meidän na pero nro 1 vaan ymmärtää kääntyä raivotarjontaan, koska muuten joudutaan sektioon.

Hope, ihan karmea lääkäri. Ei tuollaista voi sanoa edes leikillään!

Jouluruuista, jätän pois graavilohen ja tietysti ranskalaiset juustot. Ja pateen. Muuten aion kai syödä kaikkea... Hopen tavoin minäkään en halua hermoilla syömisten jälkeen.

Engeli, onnea sinne kaksosten loppuodotukseen. Toivottavasti pienet jaksavat pysyä mahassa 37-38 viikolle asti.

Minä viimein 50% sairaslomalle 29 rv jälkeen, koska lääkärin mielestä on hyvä ottaa rennosti vaikka pienoiset eivät näytä mitään merkkejä ennenaikaisuudesta. Muutama viikko kai näin ja sitten jään täysin kotiin.

Onnellista loppuodotusta kaikille! Seinäkukkanen, miten jaksatte pikkutytön kanssa?

Hoppis ja naperot (29+4)
 

Yhteistyössä