2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Voi Neela, ihan mielettömän paljon onnea!!! Ja jouluksi pääsitte kotiin :heart:

Meillä on ollut ihana joulu, lukuunottamatta ikävissä merkeissä mennyttä torstaista synnytyssairaalakäyntiä: KIDUTUSKAMMIO, KESKITYSLEIRI :snotty:

Että näin. Joulunjatkoja!

Mollis ja Keijo 35+5
 
Puolet tekstistä katosi...kiva...

Siis mun osaltani meni ihan itkemiseksi. Tiedättekö sen tunteen kun itkettää niin paljon että kun nielee itkua alas, kurkku narskuu? Pelkään aivan mielettömästi synnytystä. Ääneen en pysty edes itkemättä tutustumiskäynnistä puhumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Addikselle ja Neelalle!!!! Hienoa!!!

Nyt alkaisi olemaan aika käsillä. Viime yönä tuli ensimmäiset säännölliset supistukset. Loppuivat kuitenkin reilun tunnin päästä. Aika villiä kun tuntui, että lähtö saattaa olla lähellä. Vähän jännittää, enimmäkseen hyvällä tavalla. KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKKKKK!!!!!!!!!!

Mollis, olisiko sinulla mahdollisuutta päästä vielä vähän purkamaan ajatuksiasi ennen synnytystä? Kaivelemaan vielä kunnolla, jotta mikä siinä kauhistuttaa. Ei se synnytys siitä muuksi muutu, mutta jos ajatuksia saisi toisille raiteille?

Plastex 40+0...........
 
Onnea Neela, ihana ensimmäinen joulu takana. Meillä muutamilla oli viimeinen lapseton joulu ikinä. Aika siistiä sekin ;) Olo on tukala, vauvojen liikkeet pääasiassa tekevät kipeää. Mutta mitään synnytystuntemuksia ei ole. Kaikki aikanaan. Vaan tuskin tässä enää monta viikkoa kärvistellään...

engeli ja Myrsky ja Mylväys 35+3
 
Sori kaverit en oo jouluhässäkän takia ehtinyt tänne olleskaan. Ja toki kiirettä piisaa,kun esikoinen on vasta 1v11kk. =)

Onnittelut ensi alkuun kaikille vauvan saaneille! Ihanaa! =)

Synnytyskertomus ohessa:
Pe 16.12
- Klo 01.00 alkoi supistella ihan yhtäkkiä ja heti oli väli joku 8-10min. Makuulla ei pystynyt juurikaan olla..olivat aika napakoita. Samoinkun istuessa,kävelemään vielä pystyi.
- Klo 05.00 edelleenkin supistelee samallalailla ja supparit senkun voimistuu vaan. Soitto naikkarille! Ohjeeksi sain tulla sairaalaan,kun kävellessä tuntuu supparit selkeästi.
- Klo 7.30 kuin puskista ei enää pysty juurikaan kävellä suppareiden aikaan. Edelleenkin n.8-10min väli
- Klo 7.50 soitin naikkarille,että lähden tulee. Sanoi,että kannattaa joo!=)Satuttiin lähtemään juuri pahimpaan ruuhka-aikaan. Olin sairaalassa vasta 8.40. Katoin koko automatkan vaan kelloa ja aina 8min välein oli yhtä tuskaa se istuminen.
- Klo 9-10.00 Olin käyrillä ja suppareita tuli edelleenkin 8-10min välein. Kohdunsuu oli pehmennyt ja 4cm auki. Kätilö ei vielä päästänyt mua synnytyshuoneeseen vaan menin istumaan ns. isien huoneeseen ja päätettiin odottaa n.tunti ja tsekkaa tilanne.
- klo 10.15 alkoi ihan yhtäkkiä supistaa 2-3min välein ja voi luoja,että teki kipeää. Se sisätutkimus sai jotain aikaan! Kävelin suunnilleen kaksinkerroin kätilön luokse ja pyysin epiduraalin ja huoneeseen pääsyä.
-Klo 10.30 laitettiin kiireellinen epiduraali
- klo 12.15 meni sisätutkimuksen yhteydessä vedet
-klo 12.30 olinkin jo täysin auki ja vähän reunoja jäljellä
12.30-15.20 odoteltiin,että vauva laskeutuu alemmaksi jotta helpompi ponnistaa ja ei mee iäisyys. Mulla on molemmissa synnytyksissä ollut nyt sama homma,että vauvat laskeutuu todella hitaasti. Menee siis 2-3 tuntia helposti. 15.20 aloin säännöllisesti ponnistaa ja poitsu syntyi 15.35. Synnytyksen aloitettiin käynnistyneen tuosta 10.15 koska supparit oli sen alle 5min. Samapa tuo mulle mistä lasketaan. Synnytys oli mulle siis periaatteessa helppo mutta tämä synnytys oli kivuliaampi kun eka. Toki vauvalla oli aika paljon enemmän kokoakin. :)

Meillä menee tosiaankin kanssa hyvin. JOudun antamaan sekä tissimaitoa että korviketta. Ei riitä maito. Kaveri niin kova syömään. :) Päiväunia nukutaan hyvin ja yölläkin nukutaan hyvin. Meilläkin välillä havaittavissa tuota,että saattaa yösyönnin jälkeen olla tunnin hereillä. Varsinkin jos vääntää kakan. Meillä myöskin huudetaan kun palosireeni ruokaa. Sen kuulee varmasti koko talonyhtiö.
 
Onnea Neela tytön tylleröstä :flower:

Mollis, tapahtuiko siellä synnärillä jotain erikoista mikä laukaisi pelot? Voi kun vois ottaa puolet sun peloista :hug: Itse vaan odotan, että kunpa pääsis jo tosi toimiin ja sais tän kropan itsellensä takas (rintoja joutuu kyllä hetken vielä lainaamaan =)).

Mami ja poju 35+5
 
Mami, kunpa voisikin antaa edes pienen palan pelosta pois...Ei siellä mitään sen erikoisempaa tapahtunut. Mies sinne halusi, once in a lifestyle time-experience nääs. En ollut alunperinkään kamalan innostunut asiasta. No, sinne mentiin, meidän yhteinen juttu. Heti kun asuttiin synnytyssaliin, mulla alkoi korvissa soimaan ja itkua pukkaamaan. Keskityin käsienpesuohjekyltin lukemiseen kätilön puheen aikana. Vauvanpesuhuoneeseen tai ammehuoneeseen en pystynyt edes menemään. Kyyneleet valuivat. Kätilö ei millään tavalla ottanut huomioon että kahdeksan pariskunnan joukossa saattaisi olla pelkopolin asiakkaita. Kidutuskammiolta se vaikutti.

Tukala olo niin henkisesti kuin fyysisestikin jatkuu.

Mollis ja Keke
 
Mollis, keksisinpä jotain helpottavaa sanottavaa! Kyllä sun täytyy vielä päästä sinne pelkopolille käymään, jos se vähän tyynnyttäs mieltä! Kyllä itselläkin sen verran mielessä kävi siellä, että harmi, kun ne rohkaisuryypyt taitaa olla siinäkin vaiheessa vielä kiellettyjä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mollamaija82
Onnea AdAstra ja Neela :flower: ja Plastexille onnea matkaan :)

Ja Millis, kiva lukea noita synnytyskokemuksia, kiitos :)
Mollikselle jaksuja pelon kanssa, toivottavasti siihen löytyy jotain helpotusta :hug:

Täällä käytiin keskiviikkona lääkäritsekissä ja pojan kasvu oli hieman hidastunut ja oma olo aika tukala ja turvonnut, olisivat jo leikanneet pikkuiset pihalle, jos olisin halunnut. Toiveena kuitenkin olisi, että pikkuiset saisivat synttäripäivän tammikuulle, niin sovittiin, että 27.12.seuraava tsekkaus, miten pikkuiset liikkuu ja voi ja 30.12. taas lääkäritsekki ja sitten sovitaan, että mitä tehdään. Tosin tällä hetkellä tuntuu, että aivan sama, vaikka tulisivat nyt heti pihalle, tuntuu, ettei jaksa enää yhtään tän mahan kanssa. En esim. saa enää itse käännyttyä sängyssä kyljeltä toiselle, vaan joudun herättämään miehen apuihin, se alkaa myös olla sitä mieltä, että nyt babyt maailmaan ja mammalle oma kroppa takaisin hallintaan. No, ei tässä taida enää kovin montaa päivää olla kärvitseltävänä, hiljalleen alkaa jo jännittämään ihan tosissaan :)

Joulun jatkoja vielä kaikille!

Robbie 36+5
 
Robbie, iso hali sinne jaksamiseen! Enää muutama päivä. Vai tarttis tunkin petikaveriksi? :p Voin vain yrittää kuvitella teidän kaksosmassujen olotiloja. Tämän yhdenkin mukana kulkevan joulupallon kanssa alkaa olla tosi tukalaa! Mäkin jo vähän toivon että sais alkaa paikat pehmiimään...

Mietin, että jos synnytys käynnistetään kalenteriviikolla 2, oiskohan järkevin päivä miehen töiden kannalta (arkityö) käynnistellä torstaina? Siis että syntyis sitten tod näk viikonloppuna? Tajusin myös eilen, että mullahan periaatteessa vois olla vielä leikkaus-optiokin? Heti kun ajattelen leikkausta, pystyn pari minuuttia hengittämäänkin jotenkin paremmin...Jos ois vaikka etinen istukka tai poika perätilassa, niin leikkaishan ne sittenkin...Eikä musta huonompaa äitiä tee se että mut olis pelon vuoksi leikattu...Minä pieni olen ihan sekaisin.

Mollis ja Keke 35+6
 
Kiitokset ihanaiset kaikista onnitteluista! Me ollaan yhä laitoksella, mutta huomenna pääsemässä kotiiin. Kaikki on mennyt suht ok, mutta neelan tavoin hieman herkillä on äiti täällä päässä ollut. Me ei saatu perhehuonetta, mutta mies on kotoa käsin sitten käynyt joka päivä meitä katsomassa.

Neelalle iso onnittelurutistus!

Mollis en tiedä miten lohduttaisin, mutta mulle kävi ainakin klassisesti niin, että kun vauva oli puskettu pihalle, niin kaikki kivut hävis taivaan tuuliin. Luonto on sen jotenkin niin hoitanut. Uudelleenkin voisin joskus synnyttää eli traumoja ei jäänyt.

Imetys on lähtenyt ihan hyvin käyntiin, mutta on nämä jättiläistissit aika ongelma. Maitoa riittää vaikka keskolalle, mutta vauvan on vaikea saada melonista otetta ja omat hartiat ihan poikki painosta. Mutta onneksi vauva suostuu syömään pullostakin pumpattua maitoa. Syö noin neljän tunnin välein ja nukkuu punkassaan, toki äidin rinnalla maailman paras paikka.

AdAstra ja pitkäkoipinen prinsessa 3 vrk:heart:
 
Mollis, kaikki tavat synnyttää on ihan yhtä oikeita. Äitiyden mittari ei ole synnytystapa. Me ollaan kaikki erilaisia ja siksi jokainen synnytyskin on ihan omanlaisensa. Päädyt mihin tahansa niin mä tsemppaan sua.

Robbie. Mä niin komppaan sua. Mua ahdistaa ihan kamalasti jo. Tää ei oo enää kivaa. Huomenna on meilläkin äippäpoli ja katsotaan, mitä siellä tapahtuu. Miten nappulat voi ja onko syytä edistää luonnollista kulkua vähän autettuna.. Ehkä mäkin jaksan juuri ensi vuoden puolelle, mutta siiinä se takaraja alkaa olla. Nää on niin vikkeliä nappuloita, että ne ei meinaa rauhottua ollenkaan. Ja liike tekee kipeää, kaiken aikaa. Varsinkin tuonne alas. Ja nyrkiniskut osuu niin pahasti, että oikea iskiashermo on puristuksissa vähän väliä. Nukkuessa kyljen kääntäminen on OPERAATIO. Mun repii vatsaa tosi kipeästi. Onneksi helpottaa sentään vähän sitten kun asennon löytää ja kroppa siihen laskeutuu eli vauvat löytävät paikkansa. Mutta ei tää oo kivaa.

engeli ja Myrsky ja Mylväys 35+4
 
Mollis; Engeli puhuu asiaa; ei synnytystapa äitiyden mittari ole, äitiys on jotain ihan muuta kuin se, miten Keijo maailmaan saapuu. Ota ihmeessä puheeksi se leikkaus, jos se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta!

Engeli; sä jotenkin niin osasit kiteyttää tän olon; tää ei ole enää kivaa. Sulla raukalla vielä lisäks saavat iskiaksen kipuilemaan, mä oon välttynyt onneks kaikelta selkä/iskiaskivulta. Toisaalta, ei tässä enää pitkää tarvitse jaksella, me ollaan jo NIIIIIN voiton puolella tässä hommassa :) Viimeksi lääkäri sanoi, että nyt mennään mun jaksamisen mukaan eteenpäin (paitsi, jos pikkuisille tulee joku hätä) ja että ei saa vetää itseään ihan loppuun, jotenkin se tieto helpotti oloa valtavasti.Toivottavasti sullekin jo aletaan ehdotella hiljalleen helpotuksia :) Mutta toi nukkuminen on ihan vitsi. Jos Molliksella on niitä tunkkeja jossain varastossa, niin ottaisin kiitos kaksi tänne, yhden kummallekin puolelle :D

Huominen päivä jänskättää, saattaahan olla, että silloin tehdään jo jotain päätöksiä :) Tosin en usko, pikkuapinat mahassa vetää taas sellaista polkkaa, että ravinnon puute niitä tuskin vaivaa. Mutta katellaan :)

Tsemppiä kaikille!!

Robbie, Huli ja Vili 36+6
 
Robbie, noh noh noh? Jokohan olet tositoimissa? Sorry, mulla on vaan yks tunkki ja sekin omassa käytössä. Tallissa olis vielä käyttämäti sirkkeliä ja kompuraa, -saisko olla? :LOL:

engeli, joo eihän se ole äitiydenmittari että millä tavalla Keke päivänvalon näkee. Mä olen edelleenkin aivan umpikujassa pelon kanssa. Ei ois perkule pitänyt mennä sinne laitokselle tutustumaan!

Tänään pakkasin loppuun sairaalakassin. Enää muutama juttu lapulla jäljellä, jotka mies saa sitten sinne huolehtia jos jostainsyystä en itse niitä ole sinne laittamassa. Kävin ostamassa hedelmäpillimehuja ja suklaata energiaksi ;)

Keijo möllöttää oikeassa kyljessä. Hassua kun massu on ihan epämuodostunut. Reppanan tallipaikka vetää istuessakin äitiä vinoon :eek:

Laitoin Keijolle jo kehdon valmiiksi sänkyni viereen. Tuijottelen sitä sitten öisin kun synnytyspelot jylläävät... Aijaa.com - 9256294.jpg


Mollis ja Keke 36+0 poksista!
 
Viimeksi muokattu:
Tehtiinkö Robbie päätöksiä?

Ja mää voisin muuttaa tuohon Keken kehtoon. Älyttömän söpö.

Mulla oli tänään äippäpoli. Vauvat on 2,5 ja 2,6 kiloa. Kaikki oli erinomaisesti, mikä tarkoittaa sitä, että samalla tavalla jatketaan. Eli odotellaan josko luonto ottaisi vallan ja synnytys alkaisi. Seuraava käynti on vasta kahden viikon päästä, ja sitten ehkä mietitään synnytystä tarkemmin, jos vauvat alkaa olla kovin isoja. Ymmärrän kyllä, ettei mun kivut ja tukala olo ole perusteita edesauttaa luontoa. Lääkäri totesi, että keuhkot kun ovat vielä kesken, niin annetaan vauvojen kehitellä niitä. Hyväksyn sen kyllä ja jatkan sisulla eteenpäin. Muutamia viikkoja enää. Sen verran nyt jaksaa. Jaksaa jaksaa....tsemppaa hän itseään. Paikat oli kuulemma ihan kypsät ja valmiit ja sormilla tunnustellen totesi, että osui neiti A:n päähän...hurjaa... Mutta se pikkulikka on kyllä jo monta viikkoa ollut TODELLA alhaalla, karvoituksen ja luiden takana. Ja aika alhaalla veljensäkin oli. Alakautta synnytetään näillä näkymin. Lääkäri oli kovin mukava ja olisi kertonut synnytyksestä, mitä olisin halunnut tietää ja kuunteli toiveitani. Mulla ei muuta toiveita ollut kuin että alakautta yritettäisiin ja kipulääkettä annettaisiin. Muuten tapahtuu, mitä tapahtuu. Aika näyttää. Ja milloin tapahtuu. Tuntemuksia ei ole, vaikka on ronkittu ja paineltu. Ehkä sitten ensi vuonna ;)

Tsemppiä kamut.

engeli ja Myrsky ja Mylväys 35+5
 
Ihanaa, kun vauvoja on alkanut ilmaantua enemmänkin tähän porukkaan. Oikein paljon onnea Neela ja AdAstra! :heart: Itsellenkin yllätyksenä on sitten meillekin jo syntynyt pieni poika. Päivä on sama kuin AdAstralla eli 23.12. Täsmällinen tapaus, kun syntyi laskettuna päivänä. Painoa oli neljä kiloa ja pituus 52,5cm. Kaikki on mennyt aika lailla eri tavalla kuin olin odottanut synnytyksen osalta ja vauvakin on monella tapaa erilainen kuin esikoinen. Luulin, että menisi yli joulun, ennen kuin vauva syntyy. Kaikki tapahtui myös paljon nopeammin kuin olisin osannut kuvitella, vaikka toivoinkin, että toinen synnytys olisi helpompi ja nopeampi kuin ensimmäinen. Koko touhu kesti kaikkiaan 5½ tuntia ja oikeastaan synnytin luomusti, koska kohdunkaulan puudute (tai joku sen tapainen) ei ehtinyt minusta vaikuttaa juuri ollenkaan, kun vauva jo syntyi. Mahtavaa, että raskausoireista on päässyt eroon (paitsi se käsien puutuminen on jostain syystä pahentunut...) eikä synnytyksestäkään jäänyt mitään vaivoja. Pikkumies tuntuu maailman ihanimmalta vauvalta, mutta vuorokausirytmi hänellä on päälaellaan. Nytkin on mennyt päivä nukkuessa, saapa nähdä, miten ensi yönä valvotaan... Valvomiseen on kyllä tietysti jo ehtinyt tottua raskausaikana.

Jaksamista perässä tuleville, varsinkin kaksosten odottajilla tuntuu olevan tosi rankkaa. Onneksi tosiaan oireet helpottavat, kun vauvat syntyvät. Mollamaija, toivottavasti saat apua pelkoihin tavalla tai toisella, siis sektion tai mahdollisuuden käsitellä pelkoja riittävästi. Tosi söpö myös tuo Keijon sänky :)

Ikionnellinen mapunen ja maailman paras joululahja :heart:
 
Mapunen ONNEA kovasti :heart:

Täällä siis ollaan edelleen, tunkkia vailla ja vähintään yhtä pulleana, kuin eilenkin. Pikkuiset voivat hyvin, ovat vilkkaita, istukat toimii, jne, eli jatketaan odottelua, ainakin perjantaihin asti.

Juttelin pitkään kätilön kanssa ja se, jos pikkuiset olisivat n. 3 kg kokoisia syntyessään auttaisi jatkoa kovasti; jaksaisivat syödä paremmin ja sitä kautta myös nukkuisivat paremmin, ts. alku olisi helpompi. Eli Engeli: liityn sun kuoroon tsemppaamaan, jos perjantainen lääkäri antaa luvan; jaksaa-jaksaa-jaksaa-jaksaa. Ei tää homma nyt ole muutamasta viikosta kiinni. Olo voi olla tukala, mutta ei tästä henki lähde. Engeli, sunkin pikkuiset alkaa olla jo tosi hyvän kokoisia, tosi hienoa :)

Mollis; ihana kehto, se näyttää siltä, että siinä saa extrahyvät unet :heart: Kelpais mullekin!

Robbie 37+0
 
LA..................nimimerkki..........monesko lapsi......ikä........SS

29.11.2011.......isla79....................esikoinen..............31.......SaKS
08.12.2011.......Dancing Queen.........esikoinen..............35......NKL
10.12.2011.......Millis-81..................toinen................30........NKL
22.12.2011.......AdAstra.................esikoinen..............31.......TYKS
23.12.2011.......mapunen................toinen..................40...........
25.12.2011.......Plastex..................esikoinen..............33.......SeKS
26.12.2011.......Tarantella-83...........esikoinen..............28......KSKS
28.12.2011.......Neela Naranja..........esikoinen..............32.......KOS
28.12.2011.......Tevu.....................toinen..................37.............
05.01.2012.......Hanskis..................esikoinen..............31............
17.01.2012.......Robbie...................esikoiset...............37.......NKL
19.01.2012.......toivorikas-72............esikoinen..............39......NKL
22.01.2012.......syystoive................kolmas.................30............
23.01.2012.......Uttinen...................kolmas.................36.......PHKS
24.01.2012.......mollamaija-82...........esikoinen..............29......KHKS
24.01.2012.......Mami2012...............esikoinen..............31.......KHKS
25.01.2012.......engeli.....................esikoiset.............36.......TAYS
26.01.2012.......Emja......................esikoinen.............26.......TAYS
05.02.2012.......Seinäkukkanen.........esikoinen.............40++..........
07.02.2012.......cava......................esikoinen.............30+........
13.02.2012.......Hoppis-73................esikoiset.............38..........
03.03.2012......-ruska-....................esikoinen.............22...RAS/OYS
06.03.2012.......nanniga..................esikoinen...............28......TYKS
10.03.2012.......H.o.p.e...................esikoinen..............31.......KHKS
20.03.2012.......TMO......................esikoinen...............36..........
30.4.2012.........bluebaby................esikoinen...............27.......OYS
30.4.2012.........lilie........................esikoinen..............34......TAYS


:heart::heart::heart: SYNTYNEET :heart::heart::heart:

31.10.2011........seinäkukkanen......tyttö.......1050g.........
21.11.2011........isla79..................poika........3440g.......49,5cm
29.11.2011........DancingQueen......poika........3250g.......52cm
16.12.2011........Millis-81...............poika........4206g.......50cm
19.12.2011........Neela Naranja.......tyttö........3920g.......48cm 23.12.2011........AdAstra...............tyttö........3360g........51,5cm
23.12.2011........mapunen..............poika.......4000g........52,5cm
 

Yhteistyössä