25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

Tervehdys!

Itsekin käyn täällä lueskelemassa joka päivä teidän kirjoituksia, joten kiikissä olen tähän palstailuun. Vaikka itse kirjoittelen harvoin.

Tänään on tosiaan ollut todella kurja ja sateinen päivä. Ainakin täällä meillä päin. Itse olen terveydenhuollon alalla töissä. Valmistuin ammattiini jouluna 2005, joten vuosi olen ollut työelämässä kiinni.

Noin viikon pillerit pitäisi syödä ja sitten laskemaan kiertopäiviä.

Mutta oikein hyvää illan jatkoa teille kaikille! Ja tapaamisiin.
 
Tässä päivitetty lista..

TORSTAI 4.1.2007

nanna81: kp 16/32-39
SnowTiger : kp 13/28-34.
Repa: kp 7/29-31
Peppi1981: kp 16/25-28
elmeri: kp 15/25-30
katti: kp 16/28
Veeruska-81: kp 18/28
Taika-79: kp 25/30
hobitti2003: kp 2/27
henkka81: kp 3/28-36
Ruukengu: kp 32/
äitsy80 kp19/28

Minski: kp
Maalitaulu: kp
Ciba: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Piipi: kp
Juulia81: kp


PLUSSANNEET:

Jempu



Erotin ne erilleen, jotka eivät vielä laske kp:ä tai eivät ole ilmoittaneet, tosta listasta..helpottaa päivittämistä.. muutan listaa tarpeen mukaan.. ja vinkatkaa, jos olen laskenut teidän kp:t väärin tai siinä on jotain muuta väärin.. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 19:33 Heksamiina kirjoitti:
Juu, kiva "nähdä" suakin pitkästä aikaa, SnowTiger! =)

Minä oon ammatiltani sosiaalityöntekijä. Luin pääaineena yliopistossa englantia, mutta sitten sosiaaliala vei mennessään. Teen töitä psykiatriassa, eli työ on aika rankkaa, mutta kyllä sitten välillä tosi antoisaakin..

Mietin tuossa, että taidan nyt vielä pari viikkoa odotella menkkoja, ja jos ei vieläkään mitään kuulu, niin soitan sitten lekurille. Välillä pelottaa, jos mussa onkin jotain pahasti vialla.. :/ Mutta täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti ja uskoa, että vaikka jotain olisikin vialla, niin se varmasti saadaan hoidettua!

Minski: saako udella mistä päin Tamperetta olet?

Kaikille hyvät torstai-illan jatkot!
Hervannasta, entäpä sinä? =)
 
ankka-80
Heips,

pitääpä itsekin taas jotain rustailla. Opiskeluista ja töistä oli ollut puhetta. No, minä olen siis tällä hetkellä kotiäitinä, humanistisessa tiedekunnassa olen opiskellut aiemmin ja nyt kirjotan gradua aina tilaisuuden tullen (siis tosi harvoin). Töitäkin oon etsiskellyt, ettei tarvisi toistakin äippälomaa minimeillä viettää. Tänään olin taas työhaastattelussa, tulipa taas nolla olo :( Vähän on töitä tarjolla ja mihinkään ei huolita, toisiin paikkoihin pitäis olla jo valmistunut ja toisiin ei huolita, kun kuitenkin kohta valmistun ja sitten olen ylikoulutettu... Huoh. No, enpä valita enempää. Tuo haastattelu vain veti mielen matalaksi. Päätöstä vauvan suhteen ei ole vielä tehty, eli pelkkä kuumeilu jatkuu. Kiertopäiviäkään en viitsi vielä alkaa laskemaan, kun yritystäkään ei ole.
 
Mä olen vaan ollut kotona viimeset 6 vuotta lasten kanssa :whistle: . Opiskelut on kahteen otteeseen keskeytyneet eikä minkäänlaista koulutusta ole takana :ashamed: , mutta kait tuon ehtii myöhemminkin. Mieluusti olisin kyllä kotona siihen asti, kunnes saisi sitten lähteä nuorimmaisen kanssa yhtä matkaa kouluun :whistle: :D .
 
No nyt se viikonloppu sitten alkoi,eli hyvää sellaista kaikille!!! Raskas työpäivä takana ja vielä salillakin tuli käytyä,oon aika ylpee itestäni B)
Heksamiinalle sen verran kannustusta,että aika tositosi harvoin "vika" on sellasta lajia,ettei sitä sais "korjattua" =) Pillereitäkin tänäpäivänä joka lähtöön,joten älä huoli... :hug:
 
Kiitos Repa kannustuksesta! Välillä tää tilanne vähän masentaa, mut onneks suurimman osan ajasta pystyn ajattelemaan positiivisesti. Eiköhän se tästä! =)

Minski: mä asun Atalassa. Tosin voi olla, että kohtapuoliin muutetaan Lempäälään..

On kyllä ihanaa, kun on viikonloppu! Pitäis vähän siivoskella, kun maanantaina tulee kiinteistövälittäjä tekemään asuntoarviota.. Sunnuntaina mennään kummitytön 1v. synttäreille. Sitä viipellystä on niin kiva katsoa, paitsi että vauvakuume sen kun pahenee...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

 
Hyvää viikonlopun alkua kaikille =)

Mutkin voi lisäillä listalle ja mä jään sinne listan häntäpäähän eli en laske kp:ä, koska vielä ei minkäänlaista yritystä ole. Tässä kierrossa mä oon kuitenkin alkanut tarkemmin seuraamaan kroppaani ja tuntemuksia. Ajattelin, et ehkä täs ois ihan hyvä tarkkailla omaa kroppaa ja tietää mitä missäkin vaiheessa kiertoa tapahtuu =) Voi olla jotain hyötyä sitten jatkossa..

Me lähdetään kohta saunaan. Sit pitäisi kattoa vaatteet kuntoon huomisia kummitytön ristiäisiä varten :heart:
 
Moi pitkän tauon jälkeen.
Ankalle haluaisin sanoa, että sun kantsii tehdä se gradu valmiiksi ja suorittaa pakolliset jutut mutta jatkaa opiskeluita. Eli älä ota papereita ulos, jotta saat lukea yliopistolla. Haet samalla töitä ja esittäydyt maisterina, sillä sitähän siinä vaiheessa käytännössä olet. Voithan koska vaan ottaa ne paperit ulos.
Mä opiskelen lääkiksessä, aivan alussa vasta. Kauheaa ajatella, että tulot on vaan sen opintotuen verran. Yritä siinä nyt sitten jotain perhettä perustaa.. Onneksi ainakin tässä vaiheessa tuntuu vielä siltä, että töitä kuitenkin on valmistuttua. Suoritin jo aiemmin yhden maisteritutkinnon, ja tajusin varsin loppuvaiheessa, ettei se ollutkaan sellainen ala, jossa haluan toimia loppuikäni.

Mulla meni ovulaatio pari päivää sitten, näin ainakin oletan. En saanut kertaakaan testillä selkeää positiivista. Ilmeisesti aloitin testailut liian aikaisin ja sitten aloin pihdata niitä tikkuja ja kokeilin vain joka toinen päivä tai aikaisin aamulla. Sitä löytää kummasti kaikenlaisia ovulaation merkkejä. Luultavasti varmin oli kuitenkin aamulämpöjen lasku 35.5 C:een. Se tipahti sinne kerralla, mutta nousu siitä on ollut yllättävän hidasta. Olisi kiva tietää irtosiko yhtään mitään. Oletteko mittailleet lämpöjä? Itselläni tämä tuntuu olevan kaikkein helpoin tapa, koska muutokset ovat niin selviä, kuin oppikirjasta. No joka tapauksessa, koska luulin niin monta päivää, että nyt tuli ovulaatio, mies joutui hommiin aivan liian monena päivänä putkeen ja tosi paikan tullen alkoikin ilmetä jo suorituskyvyn laskua! Ja kun miettii niitä kaikkia miesten puheita..

Olisikohan se testi ollut selkein positiivinen siis päivää ennen ovulaatiota vai mitä? Testissä sanotaan, että positiivisen tuloksen jälkeen pitäisi harrastella 24-48 tunnin välillä. Ei siis heti vaan vasta vuorokauden päästä tuloksesta vai? Yritin kirjoista etsiä, että milloin se LH-huippu sitten on suhteessa ovulaatioon ja ainakin yhdessä kuvassa ne ajoittuivat kyllä aivan samaan, miksi siis pitäisi venata positiivisen tuloksen jälkeen? Ei kai se munasolukaan ikuisuuksia ole iskukykyinen, eikö kyse ole enemmänkin tunneista?! Pitää varmaan opiskella vähän lisää.. Siittiöthän kai elävät pari päivää, eli aikaisemmin lienee parempi?
 
Huomenta

Olipa kiva herätä kerrankin, kun ulkona on maa valkoisena (siis muutama milli lunta) ja mittari näyttää muutamaa pakkasastetta :) .

Vielä olisi reilu viikko jännitettävää siis tuleeko täti kylään vaiko ei :whistle: . Hiukan muutamana päivänä nipistelyt vatsaan, ihan kuin jollain nuppineulalla tökkisi, mutta en uskalla toivoa, että se olis jotain alkuraskaus oireita :/ . Voihan se olla, että kuvittelen kaiken maailman oireita, varsinkin kun käyn lukemassa muiden kertomuksia oireista :LOL: . Mutta odotellaan kärsivällisesti...

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 

LAUANTAI 6.1.2007

nanna81: kp 18/32-39
SnowTiger : kp 15/28-34.
Repa: kp 9/29-31
Peppi1981: kp 18/25-28
elmeri: kp 17/25-30
katti: kp 18/28
Veeruska-81: kp 20/28
Taika-79: kp 27/30
hobitti2003: kp 4/27
henkka81: kp 5/28-36
Ruukengu: kp 34/
äitsy80: kp 21/28

Minski: kp
Maalitaulu: kp
Ciba: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Piipi: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp

PLUSSANNEET:

Jempu


Päivitin vähän listaa, toivottavasti kukaan ei pahastu =) Lisäsin Mirmun listoille!

Katti: Noista ovistesteistä en osaa sanoa kun en ole niillä tikutellut koskaan mut tosta siittiöiden eliniästä vaan et nehän voi elää jopa 3-5 vuorokautta.

Veeruska-81, Me jännäillään hyvin samoilla kiertopäivillä ja ens viikon lopulla mäkin testailen jos aihetta on. =)

Täällä ei lumesta tietoakaan mutta pakkasta oli viitisen astetta, sekin mukavampaa kuin vesikelit. Hyvää loppiaista kaikille!<br><br>
 
Täällä sitä vitkutellaan ettei tarvis siivota,yök!!! Mies läks töihin,enkä saa itestäni mitään irti :D Eilen aloitin greippimehun juonnin,ja täytyy sanoa että on kyllä meikän makuun =) njams :p
Katti:eek:len ymmärtänyt että kun se ovis testi näyttää positiivista,niin siitä hetkestä se 24-48 tuntia on hyvää pupuilu aikaa,minkä jälkeen hedelmöittymis mahikset taas laskee.
Itse en ole vielä ainakaan tikutellut,luulen tunnistavani ihan ilmankin milloin ovuloin,ainakin tähän mennessä tuntunut selviä merkkejä,mut jos ei ala kuulumaan plussaa,niin kai niitäkin pitää ainakin kerran testata...
Eikai se auta nyt kun luudan varteen tarttua,niin sanotusti :\|
 
SUNNUNTAI 7.1.2007

nanna81: kp 19/32-39
SnowTiger : kp 16/28-34.
Repa: kp 10/29-31
Peppi1981: kp 19/25-28
elmeri: kp 18/25-30
katti: kp 19/28
Veeruska-81: kp 21/28
Taika-79: kp 28/30
hobitti2003: kp 5/27
henkka81: kp 6/28-36
Ruukengu: kp 35/
äitsy80: kp 22/28

Minski: kp
Maalitaulu: kp
Ciba: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Piipi: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp

PLUSSANNEET:

Jempu


Siinäpä sunnuntaille lista. Päivittelin ku oltiin jo niin kauas tiputtu.

Jokos Taikaa jännittää.. kattelin noita sun päiviä... ja äitsy80 sullakin päivät "vähenee! Ja Pepillä kanssa. Tässähan pääsee kohta jännäilleen toisten puolesta.

Toivottelen kovasti plussaonnea kaikille!

Mä oon parina yönä tässä nähny kauheesti vauvaunia. Itte ollu raskaana tai saanu lapsen tai joku muu, aika mielenkiintoista! Mä kyllä näen kauheasti unia normaalistikin mut nyt oikein urakalla näitä vauvaunia. ihan kivoja unia, ei siinä mitään...

"Snoukku"
 
Snoukku! Juu kyllähän tässä päivät lähenee loppujaan.. Tiistaina selviää tuleeko täti käymään vai ei.. Oireita ei kyllä suuntaan tai toiseen ole.. On vähän sellainen olo ettei varmaan ole vieläkään tärppiä tullut..
Mut kattellaan kattellaan..

Toivotaan että mahdollisimman monelle se plussa pian tulisi :heart:


-Taika-
 
Täältä peukkuja plussia odottaville!

Oikeesti nyt on oikein vauvabuumi ympärillä. Ja se ei kyllä yhtään helpota omaa vauvakuumetta. Eilen oltiin kummitytön ristiäisissä, tänään aamulla tuli viesti, että yksi kaverini oli yöllä saanut pojan, viime viikolla selvisi, että entinen kämppis oli saanut pojan ja kaksi tuttu on raskaana, ennen joulua tuttavapariskunta sai pojan jne jne.. Että ei tässä ole kun vauvauutisia ollut toisensa perään =)
 
Plussaonnea kovasti kaikille keillä "totuudenhetki" lähenee =)
Mulla ei ole kyllä yhtäkään tuttua vauvakuumeen kourissa tai saanut juuri lasta... Siks onkin sellanen fiilis,että ei ole oikein ketään kelle tästä vois jutella :/ Paitti oma mies tietty innoissaan :heart: noh,ilmankos täällä sitten aina roikun :D
Tänään mennään syömään ja elokuviin bondia kattomaan,huomenna se arki taas koittaa :\| Hyvät sunnuntain jatkot kaikille!
 
Mieki näin tossa yks yö unta, että olin raskaana.. se tuntui niin todentuntuiselta, että olin erittäin pettynyt ku heräsin.. ja joskus tulee mietittyä, et miltäköhän se tuntuu ku on raskaana.. monenlaisia kuvauksia olen lukenut, mutta sitähän todellista tunnetta ei tiedä ennen kuin itse sen kokee.. :)

mutta täytyy ottaa rauhallisesti nää viimeiset viikot ennen ku täti tulee, ettei tuu sitten kovinkaan pahaa pettymystä.. sen verran olen jo oppinut näinä yritys kuukausina.. eli ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.. :p
 
Hyvää sunnuntai-iltaa vaan minunkin puolestani! Ollaan vietetty oikein rentouttava ja ihana hellittelyviikonloppu miehen kanssa :heart: . Ja päätettiin myös, että nyt kun pillerit on loppu, niin aletaan heti yrittämään raskautumista. En nyt ainakaan aluks mitään ovistikkuja hanki tms., mutta monivitamiineja oon alkanu popsimaan ja kai sitä greippimehua vois käydä hankkimassa. Jos mäkin pääsisin sen makuun niinku Repa :D

Huomenna tai ti odottelen tätiä kylään ja sit pääsen laskemaan kiertopäiviä minäkin...

Meillä on kyllä lähipiirissä kans koko ajan vauvauutisia, joten oon kyllä avoimesti saanut hehkuttaa kuumettani. Tosin ei aiota nyt ainakaan heti kaikille juoruilla, että nyt on jätetty ehkäisy pois. Muuten alkaa tulla sitä "joko joko" -kyselyä, ja sit harmittaa, jos/kun ei heti tärppääkään.
 
Piipi: Mäkin oon ajatellut, et sitten joskus kun päätetään että vauva voi tulla (eli jätetään kumiukot käytöstä) niin oon siitä kuitenkin aika hipihiljaa kodin ulkopuolella. En halua just sitä, et kysellään jatkuvasti perään.
 
Hyvää iltaa minunkin puolesta

Mekään ei olla huudeltu, että ollaan heitetty pillerit pois ja nyt saa vauva tulla. Kaksi hyvää ystävää tietää, ja muille varmaan kerrotaan vasta sitten kun/jos ollaan varmoja, että perheenlisäystä on tulossa :). Vaikka kyllähän niitä kyselyjä perheenlisäyksestä saa silti välillä kuulla ;). Mutta kovasti odotellaan, että pian saisimme ilouutisen kertoa :p . Kauheasti en uskalla vielä luottaa (vaikka mukamas niitä oireita on ollut) ja jotenkin tuntuu, että kyllä ne tädit viikon päästä taas tulee kylään :x . Ja ehkä parempi totutellakin asiaan näin, niin ei pety toivottavasti sitten niin kovasti, jos vuodot alkaa...

Meilläkin on vajaan vuoden aikana syntynyt paljon tuttaville ja sukulaisille vauvoja ja ei mahda mitään, joka kerta se kuume vaan nousee korkeammalle =) .

Ja minäkin näin pari yötä sitten, että sain tyttövauvan :) .

Mutta oikein mukavaa viikon alkua kaikille :hug:
 
Pikainen pinoutuminen ja sit nukkumaan =) Kyllähän jännitys kummasti lisääntyy kun päivät "vähenee". Vaikka yritän ajatella et täti sieltä tulee viikonloppuna niin tottahan sitä toiveita silti jossain tuolla mielen sopukoissa elättelee :ashamed: Välillä tekis mieli testata jo pari päivää ennen ja välillä ajattelen et venytän ens viikkoon jos tätiä ei näy... ;)
 
En muista onko tästä tässä ketjussa aikaisemmin puhuttu, mutta onko teillä muilla mietittynä jo valmiina, että koska testaatte olisiko tärpännyt? siis esim jo ennen mehdollisen tädin tuloa vai vasta sitten ku täti ei ole tullut pitkään aikaan vaikka olisi pitänyt.. hmm.. osasinkohan mie nyt oikein ton kysymyksen muotoilla.. :ashamed:

no, kuitenkin itselläni on päätös, että vasta sitten kun täti on jo yli viikon myöhässä.. muutaman kerran mulla on ollut menkat viikon myöhässä, silloin oli ehkäisy käytössä, joten sen vuoksi odotan ennemmin reilun viikon, etten pety sitten.. ja säästyypä rahat, kun eihän ne raskaustestit halpoja oo..
 
Minä täällä kovasti jännitän teidän kaikkien puolesta, jotka jo vaavia yritätte.. Toivottavasti saadaan pian kuulla paljon plussauutisia!!!

Ihme kyllä meiltä ei ole paljoa kyselty vauvauutisten perään, vaikka viime kesänä mentiin naimisiin ja ikääkin alkaa jo olla... Hyvä näin, ei olisi kiva, jos koko ajan joku kyselisi, että joko on yritys päällä ja koskas niitä lapsia alkaa tulla. Saadaan siis rauhassa kuumeilla ilman häiriöitä =)

Vauvaunia oon nähnyt viime aikoina tosi paljon. Monessa unessa mulla on ollut iso masu.. ja oonpa pari kertaa ollut synnyttämässäkin. Just viime yönä näin taas vauvaunta, mikä ehkä johtui siitä, että eilen oltiin kummitytön 1-vuotissynttäreillä. Kun siinä katseli tytön touhuja, niin tuli sellainen olo, että TAHTOO TAHTOO itsekin tuollaisen söpöläisen.. =)

Hyvää viikonalkua kaikille!
 
MAANANTAI 8.1.2007

nanna81: kp 20/32-39
SnowTiger : kp 17/28-34.
Repa: kp 11/29-31
Peppi1981: kp 20/25-28
elmeri: kp 19/25-30
katti: kp 20/28
Veeruska-81: kp 22/28
Taika-79: kp 29/30
hobitti2003: kp 6/27
henkka81: kp 7/28-36
Ruukengu: kp 36/
äitsy80: kp 23/28
äisky81: kp 19/25-32


Minski: kp
Maalitaulu: kp
Ciba: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Piipi: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp

PLUSSANNEET:

Jempu

<br><br>
 

Yhteistyössä