.

Onnittelut @Cara-mel plussasta! ❤

@Miina- Voi tosiaan olla myös PCO-tyyppiset munasarjat, vaikkei verikoe varsinaista PC-syndroomaa osoittaisikaan. Raskautuminenkin on tuolloin mahdollista. Voi toki estää ovulaation, niinkuin itselläni. Painonpudotuksella hillittävissä/hoidettavissa. 2011 mulla todettu ekan kerran munasarjojen olevan täynnä rakkuloita ja vahvat oireetkin löytyy. Tuolloin sain ohjeeksi, että vähentää hiilihydraatteja ruokavaliosta, niin helpottaa myös painonpudotusta. Nyt aion taas tehdä saman, niin helpottaa myös raskaaksi tulemista.

Hyvää viikonloppua kaikille ja plussapuhuria!
Tässä on ilta mennyt aika nopeasti tietoa etsiessä ja tuosta PCO-tyyppisestä vähän lueskelinkin :) harmi ettei kovin suoraan ollut tietoa siitä että suinkaan aina ovulaatio ei jää pois, kiitos tästä lisäinfosta! :) Mulla ei oikeen olis yhtään tiputettavaa.. :oops:
 
TOIVEENA VAUVA 2019

14.12.2018

Nimi ★ Kiertopäivä ★ yk/ya

Tupsahus.................kp 72/50..............ya 3/17
Kuuutti.....................kp 58/27..............ya 5/18
Emerentia................kp 39/xx...............yk 10
Missukkaliini............kp 39/30..............yk/IVF/2
Toiveikas92.............kp 32/xx...............yk 10
Haavejuttu..............kp 28/31...............yk 4
MatildaJ..................kp 28/25...............yk 6
Hemppanen............kp 28/29...............yk 9
Persikka123............kp 28/28-30..........ya 5/17
Cara-mel.................kp 27/24-28.........yk 4
Minic.......................kp 27/xx...............yk 2
Sennay....................kp 27/27-?...........ya 5/18
Keijukuningatar.......kp 26/xx...............ya 5/18
Toivojatintti..............kp 25/35...............yk ?
Lillium......................kp 23/26-28.........yk 8
Li88.........................kp 22/28..............yk 6
Vauvameille.............kp 21/28..............yk 20
Janskusdff...............kp 20/28..............yk ?
Miina-......................kp 18/26-27.........yk 10
Mimmik...................kp 17/28-32.........ya 9/18
W.we.......................kp 17/25..............ya 11/15
Hitvetti.....................kp 17/xx..............yk 2
Suspi.......................kp 17/32..............yk 3
Bubble92................kp 16/27...............yk 6
Tiana44...................kp 16/26-28.........yk 5
Alfred.j.kwak...........kp 16/28-30.........yk 1
Quinque..................kp 15/28-30.........yk 1
Chili_.......................kp 15/28-29.........yk 6
Pioni85....................kp 15/27-30.........yk 6
Laima......................kp 15/28..............yk 6
Veeja.......................kp 14/36?............yk 3
Beibihaaveilija.........kp 14/30-31.........yk 5
Rosemarie...............kp 12/xx..............ya 6/18
Santrana..................kp 12/21-26.........yk 3
Maicy.......................kp 11/26-28.........yk 2
Sucrine....................kp 10/xx..............yk 8
Vuuti........................kp 9/28-32...........ya 2/17
Rimaleli...................kp 8/30.................ya 7/16
StellaMom...............kp 7/32.................yk 6
Peanut_butter..........kp 6/27-32...........yk 5
Saippuakupli...........kp 5/30.................yk 7
Ilonetsijä..................kp 4/30.................yk 8
Neltsuliini.................kp 3/27.................ya 5/16

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:
Cara-mel.................dpo 15
Minic.......................dpo 12
Li88.........................dpo 8
Lillium......................dpo 8
Janskusdff...............dpo 7
Miina-......................dpo 4
Hitvetti.....................dpo 4
W.we.......................dpo 3

Taustalla:
Kiemura, Päppyrä, Ensikatse,
Emppuelkku, Pilvinentaivas, ALLEIGRA,
Muropaketti, Midoo, tätimoonika, Momon,
Opiaattina, BlenQ, Lunart, Jeyz84,
Vanilla88, KaikkiPojatJaTytöt, Pihlaja87,
Aanskuh, Helinä87, Jonxu, LaTiLa,
Saltsu_, Minimali, Mustikka89,
Kissanainen87, Heybaby, Tiutau13,
Nelly31, Tylleröinen_21, VauvaHaaveilija89,
Dallu, Naissoturi, Raja, Rosmariini86,
 
Viimeksi muokattu:
PLUSSANNEET:


Huhtikuu 2018:
Nemmiina (yk 3), Lilmi89 (yk 1), Not Alone (ya 1/18), Lilja<3 (yk 7), DiiDii (IUI), kettuperhe (yk 8, IVF), Abby87 (yk 11), Kertsi (yk 1), Eppis27 (yk 1), Noups (yk 7)

Toukokuu 2018:
Nelliida (yk 10), Toiveikas89 (yk 4), Yemi (yk 1), miniminimini (ya 7/17), katie89, KKaisuli (yk 2), Talvilintu (yk 1), aronoele (yk 1), RUSKA82 (yk 1), SandraB (yk 7)

Kesäkuu 2018:
rust (yk 8), scoc (yk 2), lilia88 (yk 5), Paupiu, jemppu123, Keppihevonen4, kuus+1 (yk 7), Lilja<3 (ya 11/17), Johannaa (yk 2), Alia (yk 2), Jankesof (yk 3), Persikka 123 (yk 13), Lilje (yk 4)

Heinäkuu 2018:
Helmi30 (yk 5), Vilmalotta (yk 3), Önnö (yk 2), Yoona (yk 3), Tiukunen1982 (yk 5), Hmami (yk 1), Sindalinda (yk 1), Sasusa,
Maloon (yk 1), Janet88 (yk 10),
Naturamama (yk 1), kolava (yk 3), minimiiS (yk 3)

Elokuu 2018:
MannaL (yk 4), EeEeVee (yk1), rubikinkuutio (yk 2), Mansikka19 (yk 4), sucrine (yk 6), Toiveli (yk 13), Tillukkainen (yk 11)

Syyskuu 2018:

Sofi86 (yk 9), Sanzu85, Janski26 (yk 3), Tiinaliina1

Lokakuu 2018:

Maya123 (yk 1), Maris39, Ngale (yk 13), Poreilevalimu (yk 5), iK (ya 5/18), Pillipöllö (ya 8/18)

Marraskuu 2018:

Papupata12 (yk 3), Lllariel (yk 3), Sarianne81 (yk 2), Me-Mi (yk 1), Marlen, Kindermaxi (yk 2), Alviita (yk 2), Annanna (yk 3), Appelsiiniomena (yk 11), Luumupuu_ (yk 5), Alinah92 (ya 2/16), Neilikkaruusu (yk 2), Siltsu (yk 5)

Joulukuu 2018:

1986/13, Pandanen (yk 1), Emppu-93 (yk 3), Kathii (ya 8/18)
 
Tässä on ilta mennyt aika nopeasti tietoa etsiessä ja tuosta PCO-tyyppisestä vähän lueskelinkin :) harmi ettei kovin suoraan ollut tietoa siitä että suinkaan aina ovulaatio ei jää pois, kiitos tästä lisäinfosta! :) Mulla ei oikeen olis yhtään tiputettavaa.. :oops:
Toisilla ei vaikuta mitenkään ja toisilla vaikuttaa kaikkeen. Mä kuulun tuohon jälkimmäiseen. Ei siis tokikaan ole pelkästään mikään ylipainoisen vaiva, vaan kokoon katsomatta voi tulla. Ovulaation tapahtuminen lienee myöskin täysin yksilöllistä. Tietoa onneksi löytyy hyvin. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Miina-
@W.we Olen lukenut joo ettei kainalosta pitäisi ottaa lämpö, mutta kuka nyt johonki muuhun reikään haluaisi työtää heti aamusta sitä? Suuhun oon kuullut että ehkä olisi tarkempaa, mutta sitten ei kantsi sekoittaa suu ja kainalomittarit keskenään :ROFLMAO:
 
@Wintersun kiitos tsempeistä! :) Lyhyt aikahan tämä on koko tässä projektissa.

Pahoittelut edelleen tästä saman höpöttämisestä :oops:
Kantaan oli ilmestynyt gynen kertomus. Limakalvon paksuun 8,1mm, ilmeisesti ihan hyvä (y) ja tuosta vasemmasta munasarjasta kirjattu: PCOmainen, rakkuloita 13-15, osa kylläkin keskellä.
Joskus aiemmin tänne ihmettelin miksi o-testi näyttää räikeää plussaa vielä kun menkat alkamassa, syy selvis tähänkin :)


Tsemppiä kaikille omaan tilanteeseen! :)
 
Voiki Clearbluen viikkonäytöllinen testi näyttää "ei raskaana" jos raskaus oiskin tosi alussa ja testin sisällä oleva liuska näyttää haaleeta viivaa? Vai voiko noitten digitestien sisällä olevia liuskoja lukea mitenkään? Onko joku ollut raskaana vaikka digitesti on väittänyt muuta? Tässä siis avattu testi https://aijaa.com/oRDV3Z
Mitä mieltä?

Mulla siis on ollut pari kertaa pientä vuotoa tässä kierrossa, tai enemmänkin pientä hyytymää pyyhkiessä. Terolutit söin kp 15-25 eikä menkkavuotoa oo ollut, nyt menossa kp72..
 
@tupsahus Itselläni ei kokemusta noista digitesteistä. En siis osaa kyllä auttaa. :unsure:

@W.we mäkin mittaan suusta, kielen alta. Ja se on kyllä ollut mielestäni aika selkeäkin. :)

Ihanasti jo plussaneita joulukuun puolella :love:

Mä koen todella vaikeaksi ton ovistestien tarkkailun. Nyt oon ottanut kolmena iltana testin ja kahtena viimeisenä myös aamulla. Kaikki testit aikalailla tasavahvuisia, ehkä pientä voimistumista tosin. Kai sieltä siis tulee sitten räikeä viiva, kun ovis oikeasti meneillään. :) Mies on jo huolissaan, että menee ohi :D me kun ei olla kauhean aktiivisia makkarin puolella kumpikaan, niin koitetaan ajoittaa ne harvat kerrat oikein. Nyt kuitenkin jo Kp14, että eiköhän se ovis sieltä pian pitäisi tulla :whistle: Olipas taas vähän omanapaa. Tylsää tää alkukierto :D
 
Täällä sairastettu sellaset flunssat lasten kanssa että päivittäminen pääsi unohtumaan nyt siis 12/21-26 yk3
Kovasti pohditaan näinkö ”joutuisi” pitämään yrityksestä taukoa, jos mulla pääsykokeet meni putkeen pitäisi vuosi saada kouluja alle ettei jää käymättä...
Me ollaan oltu 8 vuotta kihloissa, ehkä me jonain päivänä mennään naimisiin, ehkä ei. Ensin se oli miehelle tärkeämpää, nykyään sitä haluaisi itse enemmän.
 
Omaa napailua vaan tässä. Toi on PC testi ja sen lisäksi oon CB digillä testannu. CB vaan vilkutta sitä hymiöö eikä oo näyttänyt vielä sitä maksimaalista hedelmällisyyttä niin sitä vois kuvitella että on vasta huomenna mut aika vahvalta toi kyllä jo näyttää. Mitä mieltä oisko ovis plussa kuitenkin vasta huomenna?
 

Attachments

Voiki Clearbluen viikkonäytöllinen testi näyttää "ei raskaana" jos raskaus oiskin tosi alussa ja testin sisällä oleva liuska näyttää haaleeta viivaa? Vai voiko noitten digitestien sisällä olevia liuskoja lukea mitenkään? Onko joku ollut raskaana vaikka digitesti on väittänyt muuta? Tässä siis avattu testi https://aijaa.com/oRDV3Z
Mitä mieltä?

Mulla siis on ollut pari kertaa pientä vuotoa tässä kierrossa, tai enemmänkin pientä hyytymää pyyhkiessä. Terolutit söin kp 15-25 eikä menkkavuotoa oo ollut, nyt menossa kp72..
Digeissä on aina jonkinnäkösiä viivoja, avasin myös aikoinaan ja selvät viivat mutta negakierto :unsure: Positiivinen digi näyttää tältä http://3.bp.blogspot.com/-S3tSXQ3P9XY/U8BG-M8BnkI/AAAAAAAAAoU/cIC3BywLQoE/s1600/WP_20140711_22_55_09_Pro.jpg
 
@Beibihaaveilija minustakin se on kauheen vaikeaa kun ei noista viivoista ota selvää ja mulla ei tuu mitään selviä ovis oireita niin ei niistäkään pysty yhtään sanomaan milloin se päivä on. Mekään ei miehen kanssa olla kauheen aktiivisia makkarissa niin siks pitäis saada ajoitettua oikein :D täytyy vielä illalla tehdä uutta testiä jos vaikka jo vahvistuis :)
 
Heijjaa! Onko jollain flunssa myöhästyttänyt ovista? Täällä ois vaan jo kp15, mut tikut näyttää kovin hailukkaa vielä. Tänään nega, eilen tuli kyllä vilkkuva hymynaama, onkohan tässä nyt pissan pitoisuudesta kiinni (n) Muistelen, että jollain oli myöhästynyt ovis? Kävin äsken gynellä ja sielläkin näkyi tosiaan vasta 12mm munarakkula (vai onko se se :LOL:) eli ei senkään mukaan aikoihin vielä olisi ovis tulossa, näinköhän jää välistä kokonaan :( Sitten jos nuo ovistestit alkaa näyttää plussaa pian niin tiedetään, että mulla on nyt joku häikkä munasolujen kasvussa, koska nytkin oli niin pieni vasta ja yleensä kp16 ollut jo ovisplussa tai jopa jo ovis! Ihmeellistä!

Tiedoksi muuten rauta-arvoja miettiville. Minun gyne ainakin sanoi, että allekirjoittaneen ferritiini 16 on liian matala raskautta ajatellen. Ei selittänyt vaikuttaako ovikseen vai kiinnitymiseen sen kummemmin, mutta kait siihen että raskaudella ei oikein oo edellytyksiä lähteä ees etenemään,jos on anemiaa. Tulipa vaan tosi paha mieli ,että siitäköhän kevään km vaan johtui :( No, sitä ei saa kukaan koskaan tietää, Olen onnellinen, että nyt tutkitaan. Sain letrot varmuuden vuoksi testiin ensi kiertoon ja meen uudelleen ultraan kp 15 tienoilla tammikuussa, että onko eroa.
 
Omaa napaa kp22 ja ihan sellanen fiilis ettei onnistunut. Tosin kohdunkaulan se nipukka kivikova eikä jousta yhtään ja tiistaina tuli ne pari pisaraa verta, mitä kesken kierron mulla ei tule ikinä.

Että kai sitä salaa toivoo, mutta ei korkealta kyllä pudota. Sunnuntai aamulla ajattelin testata. Ja jos on nega niin se oli sit siinä, kun herkkä testi lupaa jopa viikon ennen menkkoja
 
Heijjaa! Onko jollain flunssa myöhästyttänyt ovista? Täällä ois vaan jo kp15, mut tikut näyttää kovin hailukkaa vielä. Tänään nega, eilen tuli kyllä vilkkuva hymynaama, onkohan tässä nyt pissan pitoisuudesta kiinni (n) Muistelen, että jollain oli myöhästynyt ovis? Kävin äsken gynellä ja sielläkin näkyi tosiaan vasta 12mm munarakkula (vai onko se se :LOL:) eli ei senkään mukaan aikoihin vielä olisi ovis tulossa, näinköhän jää välistä kokonaan :( Sitten jos nuo ovistestit alkaa näyttää plussaa pian niin tiedetään, että mulla on nyt joku häikkä munasolujen kasvussa, koska nytkin oli niin pieni vasta ja yleensä kp16 ollut jo ovisplussa tai jopa jo ovis! Ihmeellistä!

Tiedoksi muuten rauta-arvoja miettiville. Minun gyne ainakin sanoi, että allekirjoittaneen ferritiini 16 on liian matala raskautta ajatellen. Ei selittänyt vaikuttaako ovikseen vai kiinnitymiseen sen kummemmin, mutta kait siihen että raskaudella ei oikein oo edellytyksiä lähteä ees etenemään,jos on anemiaa. Tulipa vaan tosi paha mieli ,että siitäköhän kevään km vaan johtui :( No, sitä ei saa kukaan koskaan tietää, Olen onnellinen, että nyt tutkitaan. Sain letrot varmuuden vuoksi testiin ensi kiertoon ja meen uudelleen ultraan kp 15 tienoilla tammikuussa, että onko eroa.

Mulle sanoi kans keväällä gyne, että ennen raskautta olis tosi tärkeä saada ferritiini vähintään tasoon 50 ja tuolloin keväällä mulla oli 17. Sanoi vain, että ollaan lirissä jos se taso ei ennen raskautta ole noussut... Mulla taustalla kolme hg raskautta ja tosi pitkät imetykset jotka varmasti vaikuttaneet kovasti tuohon laskuun. Nyt sitä rautaa onki sitten tankattu urakalla.
 
@chili_ Kun olin kipee niin munarakkula ei kasvanut yhtä nopeesti kuin normaalisti. Tää on siis ultra todiste, voihan siinä olla jokin muu vaikuttava tekijä myös. Mut ite veikkaisin flunssaa. Ja mulla oli siis lääkkeillä tehostettu kierto.
Ovuloitko sitten lopulta kuitenkin? Sitä eikai voi ennustaa, että tuleeko ovis kuitenkin vai jääkö nyt välistä (n) Munarakkula oli vasta suurin 12mm eli gyne heitti että about viikon päästä ton koon mukaan ois ovis, mut sehän nyt on mun kierrolle toooosi myöhään.
 
TOIVEENA VAUVA 2019

15.12.2018

Nimi ★ Kiertopäivä ★ yk/ya

Tupsahus.................kp 73/50..............ya 3/17
Kuuutti.....................kp 59/27..............ya 5/18
Emerentia................kp 40/xx...............yk 10
Missukkaliini............kp 40/30..............yk/IVF/2
Toiveikas92.............kp 33/xx...............yk 10
Haavejuttu..............kp 29/31...............yk 4
MatildaJ..................kp 29/25...............yk 6
Hemppanen............kp 29/29...............yk 9
Minic.......................kp 28/xx...............yk 2
Sennay....................kp 28/27-?...........ya 5/18
Keijukuningatar.......kp 27/xx...............ya 5/18
Toivojatintti..............kp 26/35...............yk ?
Lillium......................kp 24/26-28.........yk 8
Li88.........................kp 23/28..............yk 6
Vauvameille.............kp 22/28..............yk 20
Janskusdff...............kp 21/28..............yk ?
Miina-......................kp 19/26-27.........yk 10
Mimmik...................kp 18/28-32.........ya 9/18
W.we.......................kp 18/25..............ya 11/15
Hitvetti.....................kp 18/xx..............yk 2
Suspi.......................kp 18/32..............yk 3
Bubble92................kp 17/27...............yk 6
Tiana44...................kp 17/26-28.........yk 5
Alfred.j.kwak...........kp 17/28-30.........yk 1
Quinque..................kp 16/28-30.........yk 1
Chili_.......................kp 16/28-29.........yk 6
Pioni85....................kp 16/27-30.........yk 6
Laima......................kp 16/28..............yk 6
Veeja.......................kp 15/36?............yk 3
Beibihaaveilija.........kp 15/30-31.........yk 5
Rosemarie...............kp 13/xx..............ya 6/18
Santrana..................kp 13/21-26.........yk 3
Maicy.......................kp 12/26-28.........yk 2
Sucrine....................kp 11/xx...............yk 8
Vuuti........................kp 10/28-32.........ya 2/17
Rimaleli...................kp 9/30.................ya 7/16
StellaMom...............kp 8/32.................yk 6
Peanut_butter..........kp 7/27-32...........yk 5
Saippuakupli...........kp 6/30.................yk 7
Ilonetsijä..................kp 5/30.................yk 8
Neltsuliini.................kp 4/27.................ya 5/16
Persikka123.............kp 1/28-30...........ya 5/17

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:
Minic.......................dpo 13
Li88.........................dpo 9
Lillium......................dpo 9
Janskusdff...............dpo 8
Miina-......................dpo 5
Hitvetti.....................dpo 5
W.we.......................dpo 4

Taustalla:
Kiemura, Päppyrä, Ensikatse,
Emppuelkku, Pilvinentaivas, ALLEIGRA,
Muropaketti, Midoo, tätimoonika, Momon,
Opiaattina, BlenQ, Lunart, Jeyz84,
Vanilla88, KaikkiPojatJaTytöt, Pihlaja87,
Aanskuh, Helinä87, Jonxu, LaTiLa,
Saltsu_, Minimali, Mustikka89,
Kissanainen87, Heybaby, Tiutau13,
Nelly31, Tylleröinen_21, VauvaHaaveilija89,
Dallu, Naissoturi, Raja, Rosmariini86,
 
Viimeksi muokattu:
PLUSSANNEET:


Huhtikuu 2018:
Nemmiina (yk 3), Lilmi89 (yk 1), Not Alone (ya 1/18), Lilja<3 (yk 7), DiiDii (IUI), kettuperhe (yk 8, IVF), Abby87 (yk 11), Kertsi (yk 1), Eppis27 (yk 1), Noups (yk 7)

Toukokuu 2018:
Nelliida (yk 10), Toiveikas89 (yk 4), Yemi (yk 1), miniminimini (ya 7/17), katie89, KKaisuli (yk 2), Talvilintu (yk 1), aronoele (yk 1), RUSKA82 (yk 1), SandraB (yk 7)

Kesäkuu 2018:
rust (yk 8), scoc (yk 2), lilia88 (yk 5), Paupiu, jemppu123, Keppihevonen4, kuus+1 (yk 7), Lilja<3 (ya 11/17), Johannaa (yk 2), Alia (yk 2), Jankesof (yk 3), Persikka 123 (yk 13), Lilje (yk 4)

Heinäkuu 2018:
Helmi30 (yk 5), Vilmalotta (yk 3), Önnö (yk 2), Yoona (yk 3), Tiukunen1982 (yk 5), Hmami (yk 1), Sindalinda (yk 1), Sasusa,
Maloon (yk 1), Janet88 (yk 10),
Naturamama (yk 1), kolava (yk 3), minimiiS (yk 3)

Elokuu 2018:
MannaL (yk 4), EeEeVee (yk1), rubikinkuutio (yk 2), Mansikka19 (yk 4), sucrine (yk 6), Toiveli (yk 13), Tillukkainen (yk 11)

Syyskuu 2018:

Sofi86 (yk 9), Sanzu85, Janski26 (yk 3), Tiinaliina1

Lokakuu 2018:

Maya123 (yk 1), Maris39, Ngale (yk 13), Poreilevalimu (yk 5), iK (ya 5/18), Pillipöllö (ya 8/18)

Marraskuu 2018:

Papupata12 (yk 3), Lllariel (yk 3), Sarianne81 (yk 2), Me-Mi (yk 1), Marlen, Kindermaxi (yk 2), Alviita (yk 2), Annanna (yk 3), Appelsiiniomena (yk 11), Luumupuu_ (yk 5), Alinah92 (ya 2/16), Neilikkaruusu (yk 2), Siltsu (yk 5)

Joulukuu 2018:

1986/13, Pandanen (yk 1), Emppu-93 (yk 3), Kathii (ya 8/18), Cara-mel (yk 4)
 
Viimeksi muokattu:
@Vaarojentyttö ym ferritiinistä:
Ainakin kilpirauhashormonin normaaliin toimintaan vaikuttaa raudan puute. Minulle suositeltu ferritiini on yli 70 kun on tuo vajis. Varmaan ihan terveellekkin ihmiselle se 50 on minimi. Rautahan kuljettaa happea elimistöön, joten ihan loogista että se on edellytys sikiön kehitykselle. Mie syön jatkuvasti obsidania, tippuu heti arvot jos lopetan.. Ei ole tutkittu ikinä tarkemmin Miksi, vaikka siitä puhuin nyt kierukan poistossakin ja miljoonalla edellisellä lääkärikäynnillä.

Omaa napaa. Kp 17. Veikkaisin dpo 6 nyt. Kihelmöintiä kohdussa ja rinnoissa vihlontaa. Turvottaa kun pientä sikaa. Yöllä joutui käydä pissalla mitä normaalisti ei tarvitse tehdä. Tälläsii oireita
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom ja chili_

Yhteistyössä