.

@Ensikatse, totta tuo mitä sanoit miehistä. Täälläkin huomaa sen rankkuuden siitä, että mies on tosi vaisu kun itse spekuloin ja harmittelen kun ei tärppää ja miksi ei. Hän kuvittelee sen johtuvan itsestään, niin ei pysty kyllä yhtään tukemaan tai lohduttamaan, huomaan vaan että hänellä on paha olla, mutta ei halua asiasta puhua "miksi se puhumalla muuttuisi". En minäkään osaa häntä tukea tai lohduttaa, kun tämä tilanne stressaa niin paljon. Ja se taas ei auta yhtään.

Painiskelen täällä itseni kanssa, etten lähde asioikseni yli 10km päähän kauppaan raskaustestiä ostamaan vappupäivänä. :p
Toissailtana luultavasti dpo 12 alkoi tosiaan kamalat menkkajomotukset ja nyt parissa edellisessä kierroksessa on menkat alkanut dpo 13. No, ei tullu menkkoja ja jomotuksetkin hävis. Ei oo vielä tänäänkään näkynyt. Mitenkähän sitä sais nyt pidettyä ajatuksensa muualla ja oltua rauhallisin mielin. Siis mullahan ei ees oo välttämättä ollu ovis sillon kun luulen, koska en tikuttanut (mutta ensi kahtena päivänä limat ja siitä seuraavana järkyttävä kipu ja turvotus parin tunnin ajan. Luulin oksennustaudin iskevän, mutta ei ollut sekään. Voiko se olla muu kuin ovis?!), joten jos ovis olis ollutkin muuhun ajankohtaan, niin tässä on vielä n. 5 päivää normimittaista kiertoa jäljellä.. Mutta entäs jos se ovis olikin silloin 14 päivää sitten?! o_O:geek:(n):eek: Mistä/miten saa puhdistettua omat ajatukset?!

Tässä kierrossa ei oo ollu juuri mitään oireita tai nippailuja, mutta viime päivinä olen ollut kyllä erityisherkkä. Tippa on tullu linssiin asioista, joista ei kyllä yleensä. Toivotaan, että olis hyvän merkki enkä tipu kohta korkealta ja kovaa.
 
Otin rfsu:n ovistestit käyttöön. Flo ennustaa ovista huomiselle. Tein sunnuntaina ekan testin iltalirusta, se oli niin negatiivinen kun vaan voi olla. Eilen tein testin iltapäivällä ja ehkä sain viivanpaikan sentään näkyviin. Katsotaan kuinka lähtee kehittyyn. Luulis kyllä että olis pitäny jo jonkin sortin viiva tulla jos olis huomenna the day.
 
Tännehän oli ilmestynyt taas uusia plussia! Onnittelut :love:

@Miina- @yoona täälläkin piinaillaan epätietosuudessa kun ei uskalla tehdä testiä :unsure:

@Wintersun tsemppiä vielä tutkimuksiin! Onneksi homma nyt etenee, toivottavasti saatte käynneiltä vastauksia ja pääsette yrittämään! Oot kyllä ihana kun jaksat kaikkia muita tsempata vaikka teillä itsellä pitkä taival takana!

@miniminimini @vuuti meillä myös miehellä paineet jos tietää että ovis on käsillä. Hän totes nyt, että ei halua jatkossa tietää ettei se pilaa tunnelmaa :LOL: turhauttavaahan se on jos menee päivät ohi ja joutuu taas kuukauden odottamaan seuraavaa mahista mutta rankkaa tää on tosiaan varmasti meidän miehillekin.

Millasia kokemuksia muilla on oviksen jälkeisistä nippailuista ja repäisyistä? Kertokaa viisaammat kuinka pitkään toi keltarauhanen (vai mikä sit onkaan, joka ne tuntemukset aiheuttaa) voi itsestään ilmoitella? Musta tuntuu, että tässä kierrossa muutama päivä oviksen jälkeen alkaneet tuntemukset ei laannu millään enkä oo aiemmin vastaavaa kokenut o_O
 
Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä yritykseen! :)

Täällä oviksen olisi pitänyt Flon mukaan olla eilen. Ei kuitenkaan ollut mitään kummempia tuntemuksia eikä testiinkään tullut positiivista. Tämänkin aamun testi näytti negaa :( Viime kierrossa ovis oli kyllä todella selkeä ja sain testeihinkin selkeästi kontrollia vahvemman viivan, joten nyt vähän ihmetyttää, onko ovis vasta tuloillaan, eikö se jostain syystä tule ollenkaan, vai eikö sitä jostain syystä vain tunnista tässä kierrossa. Piinaillaan siis piinapäivien alkua täällä :ROFLMAO:
 
@Önnö olethan huomannut, että ovistestit tulis tehdä vasta aamu 10 jälkeen? Ja tarttee olla se 3-4h käymättä vessassa? Tuli vaan mieleen josko ois siitä johtunut toi nega..

Tuohon mieskeskusteluun: huomaa kyllä miehestä, että tärkeinä päivinä on suoriutuminen paljon vaikeampaa ku normaalisti. Kyllä ne meijän miehetkin paineita varmasti kokee..
 
Tervetuloa @Sennay :)

@Wintersun kiitos tiedosta, taas oppi uutta :) Nyt oli tosiaan vasta toinen kerta, kun sain oviksen kiinni, niin en ollut vielä kartalla noista dpo:ista :LOL: Päästiin hyödyntämään, mutta vasta 29 tuntia ovistestistä. En tiiä oliko jo myöhäistä, mutta ainakin saa hetken piinailla :whistle:

Ite en oo miehelle kertonut, koska on ovulaatio. Tuntuu, että hän ottaa muutenkin paineita ja meillä oli pidempi tauko makuuhuoneen puolella. Nyt on sitten senkin edestä toimintaa :ROFLMAO:

@Toiveikas89 Jee! Koskas sitten aletaan testailemaan?

@Önnö Ite sain parhaimman tuloksen klo 14-18 välillä, ja tosiaan 4 tunnin pidätyksellä. Muuten tuli ihan hailakkaa viivaa vaan. Kannattaa kaikesta huolimatta kellistää mies ;) Mulla stressi myös siirtää ovista herkästi.. tässä kierrossa tuli viikon myöhässä
 
Tänään olis ollut siis kuukautisten alkamispäivä (dpo 14), pregcheckillä testasin uudelleen eilen, tänään rfsu:n puikkotestillä tämmöinen viiva jälleen iltapissasta, joten kai uskallan jo siirtyä plussanneisiin... :love: houkuttelisi ostaa myös clearbluen digi viikkonäytöllä, mutta se on kyllä niin kallis että kannattaako siihen käyttää rahoja? (n)

IMG_20180501_184533__01.jpg
 
Onnea @Eppis27 !

Mä en myöskään miehelle kerro noista ovispäivistä, turhaa paineita.

Mun täytyy nyt kyllä ihmetellä tätä vauvakuumeen voimaa, miten sitä heti saakin pään niin sekaisin?
Mulla siis tuntuu olevan vaikka mitä oireita, ja toki siis varmaan onkin tuntemuksia mutta nyt vaan koko ajan ajattelee että ne johtuu siitä että olis tärpännyt. Miksi sitä ei osaa vaan olla liikaa pohtimatta ja kuulostelematta? Ja miksi mä en muista viime raskauden alusta, että mitä oireita silloin oli ennen plussaa? Ainut minkä muistan, oli se että olin jotenkin tosi varma että plussa tulee. Nyt en kyllä oo.
Mutta tosiaan, eilisen kouraisun ja sitten sen pienen vaaleanpunaisen pyyhkäisyn jälkeen mulla on ollut koko ajan vatsassa sellainen ”täysi” olo, tuntuu jotenkin tosi turpeelta. Lisäksi tänään oli muka huono olo.

Anteeksi tälläinen omanapainen teksti, mutta en mä näköjään osaa tälläkään kertaa ottaa rauhassa :oops:
 
@MannaL, kuullostaa tutulle tuo oman olon kuulostelu ja innostuminen. Minäkin olen tässä oikein yrittänyt miettiä, millaisia oireita kahdessa aiemmassa raskaudessa oli ennen plussaa, mutta en muista. Minäkin vaan toisen kohdalla tiesin, että nyt tärppäs. Mutta en muista mitään kipuja tai nippailuja tms. Ei niitä osannut vissiin kuullostella samalla tavalla.
 
Onnea plussanneille! :love:
@Wintersun mut voisi siirtää taustalle, näyttää siltä että kroppa ei tosiaan ole ihan kunnossa hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Liekö tässä edes vielä voi raskautua.. Katsotaan josko jossain kohtaa uskaltaisi aktiivisemmin lueskella ja kommentoida :(
 
Hei! Minäkin ajattelin nyt liittyä keskuteluun, kauan olenkin teidän viestejä ns. sivusta seurannut.

Ensiksikin siis suuret onnittelut plussanneille! (Nimimerkkejä en millään muista, mutta älkää pahastuko :unsure: )

@Wintersun valtavasti tsemppiä tutkimuksiin, pidetään peukkuja että ei olisi mitään vakavaa. Täytyy kyllä sanoa jo tässä ekassa viestissä kiitokset sinulle ahkerasta listojen päivittämisestä, vaikka oma tilanne on se kuin on :) ja aina jaksat muitakin tsempata.

Sitten vähän omaa napaa. Nyt toukokuussa vauvaa ollaan yritetty tasan vuosi. Kesä 2017 asenne oli se että nyt saa lapsi tulla jos tulee, mutta kun ahkerasta peittojen heiluttelusta huolimatta ei raskaus näyttänyt alkavan. syksyllä, aloin tarkemmin seurailemaan kiertoa, tikuttelemaan ovista ja kokeilemaan greippimehua, vadelmateetä ja vaikka mitä.

Maaliskuussa rohkenin soittamaan gynelle asiasta, samalla myös vuodattamaan tuntemuksiani epäsäännöllisitä kuukautisista, kiertoni olivat nimittäin 28-52 päivän välillä (takana 10 v pillereitä, ennen vauvva haaveita). Sielläpä lääkäri määräsi minulle kolme kuuria primoluteja tasaamaan kiertoa, nyt takana kaksi kuuria ja ovatkin toimineet, epäilen että kuukautiset alkavat nyt yöllä mahakipujen myötä. (Ovat muuten primolutit aiheuttaneet minulle kauheita mielialanvaihteluja) Oli lääkärin kanssa puhe, että mikäli ei nyt kesäkuuhun mennessä tärppää niin sitten lähetettä tutkmuksiin.

Kävin myös verikokeissa tuossa huhtikuun alussa, jossa tutkittiin ties mitä kolesterolista kilpirauhasarvoihin. Siellä minulla oli korkeana prolaktiiniarvo ja lääkäri soittikin että mitataan arvo nyt uudelleen toukokuun alussa, meinasi että mikäli arvo on korkealla, voipi syy olla siinä miksi raskautuminen ei ole onnistunut.

Melkein jo kuvittelin tässä kierrossa tärpänneen, mutta tämän päivän tuntemuksien perusteella en usko siihen. Täti punaista siis odotellessa ja kohti uutta kiertoa ja yritystä.
 
Tervetuloa @Persikka123 ja muut uudet mukaan!

Täällä kävi niin kuin uumoilin, eli nyt illalla tämä päivä kääntyi kp 1:ksi. Mulle voi siis päivittää seuraavaan listaan (3.5.) kp 3/33-35.......yk 4. Lyhennän nyt tuon kiertoni pituuden, sillä uskon että nyt ollaan 33-päiväisessä kierrossa lähellä mun normaalia kierron pituutta ja kroppa alkaa vähitellen olla palautunut pillereiden lopetuksen jälkeen. Iloitsen nyt sitten siitä, että tunnistin ja onnistuin tikuilla varmistamaan oviksen, eli ainakin teoriassa talletusten ajoitukset pitäisi onnistua :rolleyes:
 
@MannaL ja @vuuti niin tutun kuuloista! Yritän painaa jatkuvasti vauvakuumetta taustalle, mutta välillä se oikein RÄJÄHTÄÄ käsiin! Loppukierrossa varsinkin tuntuu , että näin tapahtuu. Nyt on taas loppukierto menossa (dposta ei varmuutta, mutta arviolta 11) ja olin jos monta pv sitten varma, että nyt mun täytyy olla paksuna tai menkkojen alkaa ihan liian aikaisin, koska turvotus oli JÄÄTÄVÄÄ ja menkkamaisia vatsakipujakin oli. Seksikin meni vähän niin ja näin, kun oletettu ovis myöhästyi parilla päivällä normaalista ja kaiken lisäksi miehellä oli jotain "ongelmia" tulemisen kanssa.. Totesin jo , että tää kierto meni puihin ja silti kroppa tekee noita "raskausoireita", siis TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄÄ!!!:mad:
 
@MannaL ja @vuuti niin tutun kuuloista! Yritän painaa jatkuvasti vauvakuumetta taustalle, mutta välillä se oikein RÄJÄHTÄÄ käsiin! Loppukierrossa varsinkin tuntuu , että näin Tapahtuu
Niin tuttua. Montakohan kertaa on oviksen jälkeen loppukierrossa tullu selattua kaikki internetin syöverit liittyen asiaan. Esim ”oireet ennen plussaa” yms.
Sit se aina rauhottu alkukierrosta, varsinkin kun välttelin täällä käymistä. :unsure:
 
Kävin tänään hakemassa apteekin tavallisen testin sekä clearbluen digin. Ajattelin sen tavallisen tehdä huomenna ja sen digin ehkä sitten kun pitäis näyttää jo 2-3, koska koen et siitä olis sillon eniten hyötyä kun näkee että arvot olis selkeesti noussu. En tiedä, ehkä ihan tyhmä idea, mutta mennään näillä :D edellisestä raskaudesta on niiiiiin pitkä aika, että kaikki tuntuu taas uudelta
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Hei vau, kyllpä on syntymässä paljon vauvoja tammikuussa 2019! Onnea taas plussanneille! Mahtava aloitus tälle ketjulle! <3

@Persikka123 - tervetuloa! Mullakin kierrot pitkät ja epäsäännölliset, just tänään gyne, niin kysyn mitä se mieltä. Mulla kaks keskenmenoa sotkenut kierrot.

@MannaL @vuuti - toi oireiden "keksiminen" ja kuvittelu on niin perseestä. Mulla nyt ehkä dpo0/dpo-1 ja vakaa päätös, etten lähde nyt niin laukalle ku aiemmissa kierroissa :D

@mukipukipuu - mahtava nimimerkki sulla :D Mun kokemus rfsu:n testeistä on kans, et ne antaa aika hailakkaa, kerran oon saanu tosi vahvan testiviivan ku tais olla just se LH huippu ku testasin!

ON: sain kuin sainkin miehen kellistettyä ja saatiin talleteltua. Epäilen oviksen olevan ehkä tänään? Lisätietoa saanen gyneltä, joka nyt aamulla. Ovistestit noin tasavahvat, et ihan selkeetä plussaa ei oo tullut. Myös pääkivun takia eilen napsinut sen 3tonnia panadolia, ni oviskivutkin lievemmät. Mut palataan ehkä ip, ku tiedän mitä gyne sanoo! JAIKS! Kunpa siellä ei olis mitää häikkää.
 
Hei sitähän mun piti kysyä, et ootteko jatkaneet greipin juomista loppukierron? Voisko siitä ollä hyötyä tai haittaa? Entä vattumehun?

Ja mitä luulette, tai onko kokemusta. Jos ovis olis tänään tai tässä lähipäivänä tai olis ollut - näkyyköhän se ultrassa? Jännittää jotenkin ihan törkeesti se gynen aika.
 
Viimeksi muokattu:

Tämmönen tuli tänään parin tunnin pidätyksellä, ei mitkään leffaviivat, mutta ei tarvinnu paljoa siristellä :) Pääasia kuitenkin, että on siitä parin päivän takasesta vahvistunu.
Aika oireetonta, mutta menkkoja ei näy ja alavatsasta on kyllä kokoajan tietoinen, sen verran outo tunne siellä on. Ja pissalla voisin rampata kokoajan. :whistle:

Ehkä sitä kohta uskaltautuu tonne odotuspuolelle:cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13

Yhteistyössä