<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Huomenna ensimmäinen neuvola :rolleyes:
Vähän jännittää että mitä pitää sisällään. Kävin kyllä neuvolassa esikoisen ja kuopuksen aikaan mutta ei sitä enää oikein muista millaista se sitten lopulta oli.

Huomenna paukkuu myös uusi viikko mittariin! Outoa olla näin pitkällä jo ku vastahan mä tämän kuukauden 7.päivä sain tietää odottavani. Ultra sitten paljasti että olen viikon pidemmällä mitä luulin. Tuntuu että 12.viikon etappi lähenee vähän liiankin nopeasti ja siitä puoleen väliin raskautta ei olekaan enää niin pitkä matka.

En ole miettinyt vielä mitään hankintoja, sillä tuntuu siltä että jos liikaa lähden suunnittelemaan ja iloitsemaan tästä niin tämä viedään minulta pois.

Nyt en enää muista minulla oli...jatkoa myöhemmin.

Susse ja Stuart 8+6
 
Tuli sitten ystävälle kerrottua raskaudesta. Mun äippäloma alkaisi samoihin aikoihin kun hän on jo omansa synnyttänyt. Äippälomalaiset samaan aikaan kuitenkin. <3 Ystävä nauroi että meillä se onnistuu joka laukauksella. :LOL: mikä tuntuu olevan totta ainakin viimeisilä kierroilla. kun nyt vain tämä kaveri pysyisi matkassa. Miten voikin olla NÄIN PITKIÄ nämä viikot!!!?!! huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, kun työskentelen lasten parissa ja pitäisi päästä verikokeisiin tuon parvorokon takia, että olenko sitä sairastanut. Tietää olla varovainen jos sitä tulee hoitolapsille. ensi viikolla pitäisi vauvan sydän alkaa lyödä. <3 voi kun aika menisi nopeampaa. :)

Hihaa ja tilasin sitten äippähousut. :) okei, ehkä liian aikaista mutta kun sai halvalla huutonetin kautta ja mukaan vielä pari paitaa niin olihan se "pakko" huutaa. ;) Edelleen silti joku koputtaa takaraivolla että älä innostu. Typerä ääni, mutta järkevä.

tä ja toukkis rv 5+1
 
Niin ja piti vielä lisätä että edellisessä raskaudessakin tosi nopeasti alkoi housut puristaa, kun ihan tuo alavatsa turposi äkkiä enkä tahtonut "vauvaa" painaa tahallani, joten silloinkin äippähousut oli aikaisin käytössä. Seli seli. :LOL: ja eikös sitä sanota että toisessa raskaudessa voi maha tulla nopeammin esiin kuin ekassa... :D
 
Tiukutus, meillä oli esikoiselle (syntyi tammikuussa) kova kantokoppa. Nyt kakkoselle on sitten pehmeä kantokoppa, kun noiden ruskeiden vaunujen mukana tuli se. Itse oon enemmän ehkä mieltyny kovaan koppaan ja vaunutkin näyttää jotenkin "paremmilta" kovan kopan kanssa. :D Mut nyt tosiaan kakkoselle on pehmeä koppa ja luulen, että ihan yhtä hyvä sekin on. Makuasia siis tämäkin. :) Kovaa kantokoppaa voi tietysti käyttää vauvalla vaikka matkasänkynä, joten siinä mielessä ehkä se on fiksumpi hankinta. Kova koppa on muistaakseni hieman hintavampi kuin pehmeä.
 
Äsken tuli sitten ehyt kalvopussi sikiöineen ulos. Tai ainakin oletan että se se oli. Semmonen ehjä peukalonpään kokoinen nestepussukka. Aikani sitä paperien välissä pyörittelin niin semmonen vaalea katkaravunnäköinen sikiönalkuhan sieltä sisältä löytyi :'( Onneks nyt kuitenkin tuli itekseen ulos ettei tarvii tyhjennykseen mennä. Pitää huomenna vielä soitella neuvolaan että pitääkö joku kontrollinäyte viedä myöhemmin labraan vai pitääkö ultrassa vielä tarkistaa että kaikki on ulos tullut. Me ehkä pidetään nyt hengähdystaukoa tästä vauvatouhusta. Katellaan sit joskus myöhemmin vieläkö tuntuu siltä että joskus kolmas lapsi ois yrityksessä ajankohtainen. Tsemppiä teille kaikille muille ja toivottavasti teijän murut pysyy matkassa marraskuulle!
 
Voi ei :( Sanlelle jaksamisia :hug:


Mulla on keskiviikkona ultra, jännittää =) Pahoinvointi sen kun jatkuu, mut vielä ei ole tarvinnut pönttöä halailla :) mulla on yläselässä joku lihas ihan jumissa : / Vihloo ihan kauheasti jos yhtään liikkuu.. Aiai :|

Hirveesti tekis mieli jo ostella kaikenlaisii vauvanvaatteita! :heart: Mut ei vielä uskalla. Ultrassakin voi selvitä vaikka mitä.. Mutta silti on jotenkin luottavainen olo :)
 
Ainiin ja unohtui vielä tuo kantokoppa. Eli en taida kovasti siihen kiinnittää huomiota vaan ostan vaunut jotka miellyttää muuten oli sitten kova tai pehmeä kantokoppa. Ja tosiaan, olen myös huomannut että kova on kalliimpi kuin pehmeä. Ja vielä vaunuista kun niin nuo askarruttavat :D Pitäisikö vaunuihin vielä lisäksi ostaa lämpöpussi? Tai kuinka moni on sellaisen ostanut/aikoo ostaa? Ite sellasia tänään katselin ja näytti kätevältä ja lämpimältä. Mietin vain että kuinkahan iso se pussi on että mahtuuko varmasti vaunuihin ilman, että tulee aivan kamalan ahdasta :D Ja löysin ihan hauskan vaunu sivun, jossa saa itse päättää kuosin kun valitsee ensin hyvän mallin. Siihen sitten itse saa valikoida laajasta valikoimasta värin :) Eli tällainen sivu: Vaunujen värisuunnittelu (Akjax) - Lauran Lastentarvike
 
Sanlelle halaus!

Meillä esikoinen oli kovillakin pakkasilla ä. Pakkauksen makupussissa vaunuissa ja lämpimänä pysyi. Mutta tuota lämpöpussia suosittelen ehdottomasti ostettavaks kaukaloon, on maailman paras keksintö :)

Myy rv 7+3
 
Tiukutus, meilläkin (kuten Myyllä) oli esikoisella käytössä äitiyspakkauksen makuupussi ja pysyi poika lämpimänä. :) Kun eihän sitä vauvan kanssa kuitenkaan kannata vaunuilemaan lähteä kovin hirveillä pakkasilla tai ainakaan me ei menty. Lämpöpussia meillä ei ollut ollenkaan enkä kokenut sitä mitenkään tarpeelliseksi. Kaukalossakin vauvalla oli lämpimästi vaatetta + toppavaatteet ja kovemmilla pakkasilla laitoin vielä pikku peiton päälle. Ja tietysti autoa oli ensin pidetty käynnissä sen verran pitkään, että oli suht lämmin sisältä. Ihan kivoilta näyttäs nuo vaunut mitä oot katellu. Merkistä ei tosin kokemusta ole, ainakaan mulla. Niitä kokemuksiakin kannattaa lueskella.

Tsemppiä kaikille kellä on ens viikolla ultra! :heart: Itsellänikin on tiistaina, mutta sehän on jo toinen ultra, joten ei niin paljoa enää jännitä vaikka toki jännittää jonkin verran.
 
Unohdin kokonaan jo tuon äitiyspakkauksen makuupussin :D Hirveästi markkinoilla kaikenlaista tavaraa joten saa tosiaan miettiä että mikä on turhaa ja mikä tarpeellista :)

Noista vaunuista en vielä kerennyt kokemuksia etsimään kun vasta törmäsin noihin. Joitakin suosikkeja on jo ja niistä löytynyt paljon kokemuksia. Kun olisikin virkeä ja näpyttäisi Googleen noistakin vaunuista mutta haaskaan kaiken energian tänne :D Noitakin Akjaxin malleja on aika paljon joten pitäisi ensin tutustua vähän tarkemmin niihin ja sitten alkaa etsimään kokemuksia.

Ja jehei, meilläkin vihdoin torstaina ultra :heart: Alkaa jo jännittää todella pahasti :eek: Taitaa aika monella olla nyt ens viikolla? :)
 
Sanle Voimia sinne :hug:

Tänään olis täälläki sitte neuvola-aika.. En nyt muista ollenkaan oliko siinä jotain sääntöjä että piti olla pissaamatta 4h ja syömättä? Mulla on aika klo 14 ja töissä ennen sitä, jos joku muistais niin olisi kiva tietää :)

Haukottelu jatkuu ja jatkuu..Porukka töissä kysyy ootko ollu juhlimassa kun kokoaika saa leukoja väännellä :D kohta paljastuu.. Toivottavasti olot pysyy kurissa, ettei oo nii rasittavaa töissä istua päiviä.. mutta nyt valmistautumaan töihin, onnea muillekki ultraan ja neuvolaan joilla se koittaa!
 
ÄÄÄÄÄÄH! aamu alkoi loistavasti kun huomasin että lapsosella on kuumesta enkä pääse töihin kun mies oli jo ehtinyt toihin 80km päähän. Huono omatunto koska tiedän millainen show on työpaikalla edessä kun sijaisia ei pieniin pätkiin saa ja ryhmäkin on melkoisen haastava ja tänään vielä aloittaa uusi vauva hoidon. Jaiks.
Aamu jatkui vielä mitä parhaiten. Vessassa käydessä tuli sitten tuhrua paperiin, ruskeaa mutta kuitenkin.. Sellainen fiilis, että joko taas. :headwall: edellisessä raskaudessa (luin juuri eilen odotuskirjaa siitä ajasta) tuli juuri samoihin aikoihin vuotoa, se oli kyllä muistaakseni ihan kirkasta verta. Katsellaan miten käy, kipuja ei ainakaan vielä ole. Eilen vielä illalla mahaan juoli (menkkamaisia) mutta ei ne mitään kovia ollut. yäääää! :'(
 
Sanlelle pahoittelut ja voimia :hug:

Mulla on nyt alkanut pahentua tää olotila. Viime viikolla yökkäsin yks aamu ja eilen oli mitä hirvein olo. Tänään sen että pääsin sängystä ylös, niin yökkäämään. Nyt on niin hirveä olo, et saa nähdä mitä tästä työpäivästä tulee...Toivottavasti menee pian ohi ja tsemppiä muillekin pahoinvoinnin kanssa kärsiville!
 
Onko olemassa ihanempaa aamupalaa kuin Aino mustikkapiirakka-jäätelö suoraan paketista aamutakissa sohvalle käpertyneenä? :D Huhhuh on mullakin taas hyvä ruokavalio :D

Toivottavasti Papu82 saat pahoinvoinnin pidettyä kurissa! :)
Itsellä pahoinvointi helpotti viikoksi ja eilen se sitten taas iski ja mitään ei taas saanut alas kun koko päivä meni pönttöön tutustuessa. Joten oli lohduttavaa tuo Aino-jäätelö :D Tuntui mahtavalta syödä noin makeaa ja vielä ainakin ihan ok olo :)

toiveikasäiti toivottavasti on harmitonta tuhrua eikä mitään vakavaa. Sulla nyt aamu hieman vastustaa, mutta koitahan ottaa mahdollisimman rennosti :hug:
 
Sanle paljon voimia sulle.

Mulla on kummallista vuotoa aina rakastelun jälkeen.. Eilen jo luulin, että vauva tulee pois. Vuoto ei ala heti, vaan päivän tai parin päästä. Muut oireet raskaudesta on kyllä jälellä (tissit on SAIRAAN kipeet) ja ruokahalu vain paranee :LOL: :popcorn:. Tänään ei oo enää tiputellu tai ainakaan tähän mennessä.

Voin suositella Britaxen kantokoppaa ja Eisbärchenin lämpöpussia. Meillä oli esikoisella tuo kantokoppa ja sen sai loistavasti napsautettua vaunun runkoihin kiinni, jos kävi vaikka nopsaa kaupassa. Ei muuta ku ratasosa auton takakontista ja koppa siihen suoraan kiinni. Lämpöpussi oli vaivaton, kun matkoillakin (talvellakin) pujotti vauvelin sisävaatteissa sinne sisälle, vei autoon ja raotti vähän pussia. Meillä oli Britaxen kantokopan lisäksi niitten rattaat, johon sai vaunukopan ja istuinosan kiinni, ku esikoinen kasvoi. Ainoa huono puoli on, että kun rattaat ovat kompromissi monista ominaisuuksista, niin ei ne tietysti ihan täydelliset ole, mutta me ollaan tykätty ja varsinkin kaupungissa kolmipyörät on tosi näppärät. Toinen huono puoli on se, että pyllyn paikka istuinosassa on aika pieni eli lapsi ei kovin isoksi siinä mahdu istumaan (vielä kuitenkin mahtuu hyvin, ku esikoinen on kohta 2).

Äitiysvaatteista vielä sen verran, et teen sisähommia työkseni ja mä löysin tosi siistejä vaatteita H&M mallistosta sekä Kampin Boobsista. Nykyisin valinnanvaraa alkaa olla muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla, vaikka täällä Keski-Suomessa tuntui välillä olevan todella vähän vaihtoehtoja. Kohta nuo äippävaatteet täytyy kai kaivaa esille - meidän masuasukki on nimittäin kans päättäny pullahtaa esiin ja pysyä siinä :D.

Kivaa uutta viikkoa kaikille!

P.S Oon ite käyttäny nesteenpoistoon vihreetä teetä (jos maku ei itessään miellytä, niin sitte maustettua vihreetä teetä) ja ananasta. Ja tietty pitkät (hiihto/kävely)lenkit vois auttaa, veto vaan on ollu viime aikoina aika nollissa.
 
Viimeksi muokattu:
Sanle voimia koko perheelle!

Minulla kova menkkamainen kipu vaan jatkuu. Lauantaina jo vähän verta tihrusti. Keskiviikkona on sitten neuvola ja samalla ultrataan. Siinä sitten näkee onko toistaiseksi kaikki ok.
Edellinen raskaus keskeytyi viikolla 16. Joten monta viikkoa aikaa jännittää.

Onko teillä marraskuun odottajat toiveissa tyttö vai poika?
Meille käy molemmat. Ennestään siis kolme lasta ja kaikki samaa sukupuolta. Poikia. Joten toisaalta olisihan se hienoa saada 4:s poika.
Ennen kaikkea toivon mahdollisimman tervettä lasta.

Äitiyspakkaus taitaa keretä vaihtua uuteen. Millainenhan tulee. Yleensä olleet nättejä. Ja otan sen myös tälle viimeiselle tulokkaalle.

Mukavaa odotusta kaikille!

Trallaa ja 7+ 4 (?)
 
sanle suuret halaukset ja voimia teille :hug:

täällä myös vuotoa :'( eilen aamulla ekan vessakäynnin yhteydessä huomasin että alkkareissa oli siellä täällä kuivahtanutta verta. sitä tiputteli sitten iltapäivään asti ja tänään aamulla tullut vielä pieni tuhru :( pelottaa, huolettaa ja surettaa, vaikka kipuja ei ole. soitin äitipolin päivystykseen ja sanoivat, että voi olla alkava keskenmeno tai sitten vaaratonta. viikkoja kun on niin vähän, ettei ultrallakaan vielä näe onko vauvalla kaikki hyvin, niin ei pääse käymään. kuitenkin jos vuotoa tulee yhtään lisää tai vähänkin uudelleen tai tulee kipuja, niin saa heti tulla niin katsovat, ettei ole kohdunulkoinen. mulla nimittäin vähän viiltelee välillä oikealla munasarjan kohdalta.

te ootte kyllä rohkeita kun suunnittelette jo täysillä vaunuja ja muita hankintoja. mä en viimeksikään uskaltanut oikein suunnitella tai tehdä mitään hankintoja ennenkuin vauva oli tarpeeksi vahva jäämään eloon vaikka olisi jo syntynyt... silloin kaikki kyllä meni hyvin mutta nyt arvaan että jos tästä selvitään, niin menee vielä pitempään ennen kuin uskallan alkaa varustelun.

nyt tää on vaan tätä epävarmuutta ja odottelua, yhtä piinaa. viikkoja 5+5 ja varhaisultraankin vielä viikko, eli ikuisuus, jos sinne asti edes päästään.

t. manna + pikku murunen 5+5 :heart: (pakko laittaa vielä tuo sydän ja murunen, eihän täällä vielä siis periksi olla annettu!!)
 
Sanlelle voimia, älä menetä toivoasi :hug:

Tuomenkukka, mulla oli alkuunsa oireita joista aloin epäillä raskautta, mutta nyttemmin ne on hiipunu minimiin että enää jäljellä ei oo kun nälkä ja nippailut ja välillä väsymystä. Mun siskolla oli ollu oireita kuukaudrn päivät ja sen jälkeen hävinneet täysin, mitä nyt loppuraskaudessa niitä selkäkipuja... mut kai ne oireetkin on niin yksilöllisiä -joillakin on (heti) ja joillakin ei (pitkään aikaan) :)

Eilen nukuin koko päivän vaikkei erityisesti väsyttäny. Tunsin vaan unenkin läpi kun oikeaa puolta alavatsaa nipisteli koko päivän ja illan.. tähän mennessä ei oo pahempia mahakipuja ollu, sillontällön jotain pientä.

Onko teillä muilla hiki herkemmin? Kun tuntuu että mulla on jotain kuumia aaltoja. Kaupassakin olin kaverin kanssa ja riisuin t-paitasilleni itteni kun meinasin tukahtua :D Ja kaveri taas sano että jos ottas oman takkinsa pois niin häntä varmaan palelis. Tuli sitten raskaudesta kerrottua hälle, paras ystävä kun on.
 
Johan meitä on monta joilla vähän tuhruttelee =( Toivottavasti on kaikilla kuitenkin vaaratonta!
Täälläkin tuli lauantaina jonkin verran ruskeaa limansekaista vuotoa ja kyllä se heti pisti ihan toivottomaksi. Nyt on fiilis jo parempi kun tuhrua ei ole eilen eikä tänään näkynyt.
 
Voi että teki pahaa Sanlen puolesta. Ihan tippa silmässä luin tekstiäsi ja mietin kuinka uskomattoman rankkaa olisi kun jo tunnistettava alkio "syntyisi" ulos. Voimia tosi paljon,toivottavasti suru helpottaa pian. <3

Manna8 Mun logiikka on vähän ontuva,mutta olen päättänyt että vauva syntyy terveenä ja marraskuussa. Ja yritän elää tätä raskautta innoissani ja varmana, vaikka pelottaa. En vielä ostaisi mitään isoa,mutta se että suunnittelen auttaa mua ajattelemaan että tämä vauva ei lähde minulta pois. Tiedostan liiankin hyvin sen menettämisen pelon,mutta en olisi vähemmän surullinen keskenmenosta vaikka intoilisin vähemmän.. Ehkä se "elä hetkessä" toimii raskaudessa aika hyvin :) Mutta joo,ymmärrän kantasi tosi hyvin! Ja toivottavasti sun vuoto on sitä normaalia raskausvuotoa, pidän peukkuja!

Mulla ei vieläkään ole pahempia oireita,viimeksi ällötti ja väsytti kovasti, mutta nyt vaan turvottaa vatsasta ja thats it. Mitä jos tää onkin tuulimuna? No olen kyllä ollut sen verran väsyny,että olen sängyssä joka ilta klo.22. Mutta ehkä pahemmat oireet tulee sitten myöhemmin..eihän mulla ole kuin muutama viikko takana.. Liikaa ajatuksia.

Tyttö vai poika?
Mua nolottaa,mutta mä toivon tositosi kovasti tyttöä. Ensimmäisellä kerralla en miettinyt asiaa sen kummemmin ja olikin tosi vahva poika olo. Ja poikahan sieltä tulikin. Ja olin niin onnellinen että ensimmäinen oli poika<3 Mutta nyt toivon tyttöä aivan valtavasti,niin etten kehtaa edes itselleni myöntää! Ajatukseni olis siis että saisin yhden molempia ja se ajatus on jotenkin tosi vahvana mun päässä. Haluan siis selvittää sukupuolen ultrassa,että saan käydä läpi ne tunteet ajoissa jos tulossa on poika. Ja olen varma,että parin päivän päästä olisin mielettömän onnellinen siitä että minusta tulee kahden pojan äiti. Kyse ei siis ole siitä etten haluaisi toista poikaa,vaan siitä että haluaisin seuraavaksi tytön..
Onko muilla tällaisia älyttömiä päähänpinttymiä? (pliis,älkää sanoko että olen ainoa monsteri!)

Mandi ja nuutti 6+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä