<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

kelaan voi soittaa ja kokeilla kiirehtiä hakemuksia :)

just mietin et multa puuttuu sitteri (tilattu hobbarista) ja kaukalo (pitäs alkaa kattelemaan jotain..) ja sitten kynsisakset, puhdistuspyyhkeitä, vaippoja pitää vielä ostaa valmiiksi. Ostan ne ensi kuussa sitten, jos käy niin että bebe syntyy jo lokakuun alussa.

Hoitopöytää tekisi sittenkin mieli.
 
Moi!

Mitähän täällä on puhuttu.. Ainakin

sitteristä. Joo, ehottomasti. Meillä on molemmilla pojilla ollut Emma Deluxe sitterit ja on hyvä. Tällainen jo siis löytyy meiltä.
Uusi kaukalo ostettiin myös Graco logico S (tai jotain sinne päin).

Lapsivakuutus: Haettiin, katsotaan saadaanko, kun ehdin jo jäädä saikulle sitä hakiessa.. Unohdettiin siis hakea se aiemmin, joten voi olla, etteivät myönnä sitä. Vanhemmilla lapsilla on vakuutukset. Esikoisella siitä on ollut hyötyä, kun on astma ja allergiat. Kuopuksella ollaan maksettu sitä kolme vuotta ja kertaakaan ei ole tarvittu hakea korvauksia. Katsotaan miten käy.

( . ) Täällä on ollut vähän huonompi olo tai siis viime torstai iltana tuli kaksi kertaa kaksi tuntia, säännöllisiä (n. 10 min välein) supistuksia. Mutta sitten onneksi loppuivat. Pe ja la oli maha niin arka, että hyvä, että kärsi koskea. Lihakset siis olivat aika tiukilla.. Pe ja la ei juurikaan supistellut. Sunnuntai iltana tuli muutama supistus ja huomasin, että ovat kipeämpiä kuin aikaisemmin. Samoin eilen tuli neljän ja ysin välillä illalla ehkä 10 entistä kipeämpää supistusta. Soitin aamulla neuvolaan ja siirrettiin huominen neuvola aikani täksi päiväksi ja kätilö teki sisätutkimuksen ja nyt näyttäisi, että kohdunsuu on pehmennyt vielä (on nyt ihan pehmeä) ja kaula lyhentynyt (n. 2 cm ja jotenkin jostain kohti vain sentin. En oikein ymmärtänyt). Laittoi polille lähetteen, katsotaan pääsenkö jo huomenna sinne. En haluaisi olla epävarmuudessa kovin pitkään. :( Toivottavasti olisi kuitenkin kyseessä "mittavirhe" ja paikat olisi lääkärin mielestä entisellään.

Pitää lähetä yrittämään saako unta. Kyllähän kaikenlaisia ajatuksia pyörii mielessä, mutta yritän pysyä positiivisena ja lähiaikoinahan se tilanne lopulta selviää.

PP rv 25+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei kaikille taas pitkästä aikaa !

Sitteri on vielä ostamatta, muuten on melkolailla kaikki hankittu..

Äitiyspakkaus on tullut mutta päivärahapäätöstä ei.. sais tulla jo niin tietäis varmaks että minkä verran sitä rahaa sitten tuleekaan.

Painoa on tullut 6,1kg, se on ilmeisesti ihan sopivasti ( ? )

Nyt ei pysty muistamaan mistä muusta oli ollut juttua vaikka koko pinon luinkin läpi..

OmaaNapaa.. Vointi on taas ollut ihmeellisen hyvä, neuvolassa kaikki kunnossa ja maha kasvaa.. aika nopeasti siihen tuntuu tottuvan vaikka hetkittäin sitä kaipaa omaa kroppaansa takasin kun sitten olis tota vaatevalikoimaa enemmän käytössä ( kyllä ,olen turhamainen ).
4d ultraan varasin ajan, sitä siis kovin innolla odotan.....

Samaha rv 28+1
 
Pikaisesti tulin kertomaan, kun kurkin muita pinoja, että syiskuiset ovat alkaneet jakautumaan, ja lokakuisissakin on yksi syntynyt! Ei mee enää kauaa, niin on meidän vuoro!!

Voisihan tässä samalla jotain kommentoida, ennenkö esikoinen herää...

Sitteri on, ja tulee todennäköisesti tarpeeseen taas, esikoinen viihtyi siinä hyvin kun laittoi pyykkejä, tai ruokaa.

Vauvavakuutus on harkinnassa, kun esikoisesta sitä ei juurikaan ole tarvinut.

Kantoliinan hommasin, kun aattelin kahden kanssa siitä olevan hyötyä, ja näin pienillä ikäeroilla. (Esikoinen täyttää vuoden lokakuun lopussa.)

Täällä kela teki nopeasti päätökset, ja äitiyspakkauskin taisi tulla vähän alle 3vkoa papereitten jättämisestä.

ON: Närästää ja nälättää 24/7. Ja jalat ja lonkat paukkuu. Nyt heräs esikko ---->
 
Heippa Marrasmammat pitkästä aikaan!

Lomamatka meni hienosti esikoisen kanssa. Tuli 5 pvän aikana yhteensä ajettua 1100 km. Jaksoi 3 vee hyvin ja minäkin masuni kanssa. Maha alkaa siis olla jo melkoinen.

Lukaisin tässä juttujanne joita olikin jo kertynyt kivasti. Koitan kommentoida minkä muistan.

Mahan kasvusta - minusta tuntuu että kasvaa vaan eteenpäin. Varjoa kun kattoo suoraan edestä niin löytyy vielä vyötärökin. Eteenpäin sitten onkin melkoinen kasvu ollut. Mieskin sanoi että en kuulemma esikoisen aikana ollut ollenkaan noin iso. Silloin tosin oli itselläni enemmän massaa joten se maha ei erottunut. Nyt siis pelkkä maha vaan kasvaa.

Sitteri - esikoisen kanssa ei kovin paljoa tullut käytettyä. En tiedä miten tämänkään kanssa. Varmaan pitää kuitenkin hankkia kun meinaan tehdä töitäkin tässä samalla ja pitää aina välillä esikoistakin kuitenkin huomioida enemmänkin.

Jalkojen kramppauksesta - nyt matkan aikana minulla myös vasemman jalan jalkapohja kramppasi aika pahasti. En tiedä johtuiko siis siitä että kävelin enemmän ja erilaisilla kengillä kuin täällä kotona vai oliko nesteytyksessä puutteita.

Kelan paprut - laitoin tänään eteenpäin netin kautta hakemukset ja sitten sen todistuksen kippaan postiin kunhan meen taas kylille. Neuvolassa tänään piti oikein kysyä torkkaa kun neuvolatäti ei muistanut ollenkaan. Ja hakemus pitäisi saada kelaan viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa.

Vakuutus - otettiin taas vakuutus. Esikoisellakin on. Ei ole ollut tosin kipeenä kovinkaan monta kertaa. Eli ehkä tavallaan "turha", mutta en halua myös irtisanoa kun ei sitä sit tiedä. Ja on se sitäkin että herkemmin sitä menee sit yksityiselle kun tarvii. Ja täällä on aivan todella hyvä lastenlääkäri tuolla Terveystalolla. Ja tosiaan otin ennen vauvan syntymää juuri sen vuoksi että jos sitten tulee jotain synnynnäistä sairautta tms. niin korvaa vakuutus nekin hoidot tosin kun sitten jos ottaa vakutuksen vauvan syntymän jälkeen.

Painoa on tullut nyt jo sellainen 9 kg. Tänään siis neuvolassa tuli vahvistusta asiaan. Mutta se on kuulemma ihan ok. BMI ennen raskautta oli 21 ja sen vuoksi täti sanoi että saa tulla jos on tullakseen. Edellisella kerralla tosiaan sitten imetyksen yhteydessä meni melkein 10 kg lähtöpainostakin ilman sen suurempaa vaivannäköä.

Omaa napaa Tänään siis neuvolakäynti takana ja kaikk ok. En joudukaan sokerirasitukseen vaikka täti edelliskerralla niin sanoi. Eli siis koska olen alle 40 eikä mitään riskitekijöitä ole ei tarvii. Varmaan ihan jees näin. SF-mitta otettiin ja se on "vasta" 21 vaikka maha on melkoinen mun mielestä tässä edessä. Mitta on tälläinen myös siitä syystä että tuo vauveli on ilmeisesti ihan poikittain nyt mahassa. Pää oikealla puolella ja pylly vasemmalla. Todella hassusti siis. Ja viihtyy ilmeisesti tuossa asennossa. Sykkeet vauvalla oli "vaan" 120. Musta aika matalat, mutta ok kuulemma sekin. Hieman hermostui kui täti tökkii, mutta muuten oli ihan rauhallisesti neuvolakäynnillä. Tuo vauvan asento selittää mun hassun kivun myös tuossa oikeassa kyljessä kun tuntuu että venyy ja paukkuu aina välillä.. päätä siis puskee. Verenpaine oli 102/62 ja hemppa 118, joka on hieman laskua edelliskerrasta. Mut neuvolatäti sanoi että ok näin koska se on normaalia että laskee ja näyttää että menee ravintoa vauvalle.

Neuvolakäynnit täällä - vko 8, 14, 17, 20, 28. Ihan omituisesti siis. Ja nyt taas kahden viikon päästä. Kummallista. Lääkärineuvolaa ei tulee kun ramppaan siellä äitiyspolilla ultrassa vähän väliä. Eli 4 ultraa takana ja maanantaina taas seuraava. Huoh. Ei mitään logikkaa koko hommassa. Mut ei mua haittaa. :)

Romaania täällä taas raapustellaan!

Jaksuja kaikille!

HE ja Pupu vko 28+0 (pokspoks :))
 
heissan...täällä makoilaan supistusten takia,ma olin päivstyksessä ja sain lääkitystä supistuksiin ja nyt on taas tosi hurjaa,koitan olla tekemättä mitään, perjantaina katsotaan tilanne uudestaan jos pystyn olla siihen asti kotona..jospa nää sai tätä rauhoitettua taas. kohdunsuu kiinni mutta pehmeä,parii senttiä kanavaa tallella... Kurjaa,niin kurjaa.
palailen taas paremmissa voimissa.
EevaN ja pieni 23+5
 
Voi miten teitä supistelijoita on näin paljon? Voimia lähetän.. Toivottavasti kukaan ei joudu sairaanlaan lepäämään.

Painosta. Älkäähän olko huolissanne, varsinkaan normaalipainoiset. Ihan normaalia on 14-15kg tulla raskauden aikana. Ihan liikaa saa julkisuutta nuo julkkikset, jotka eivät liho yhtään raskausaikana ja ovat kuukauden kuluttua synnytyksestä timmejä. Se EI ole tervettä!! :)

Onko täällä kiinnostuneita omaan facebook ryhmään? Salattua ryhmää ajattelin. Meillä on kakkosen ajalta sellainen ja päivittäin siellä keskustellaan jostakin ja annetaan neuvoja =) On kiva keskustella niin että tietää ketkä näitä juttuja lukee ja saa kasvot nimimerkeille :)
 
santara89 hurjalta kuulostaa että lokakuinen on jo synnyttänyt. toivon paljon paljon voimia sille pikkuiselle ja sille perheelle :)

supistelijat koittakaa jaksaa ja toivottavasti supistelut asettuu lepäämisen myötä. kurjaahan se on vuoteen omaksi joutua.
 
Voi EevaN toivottavasti supistukset helpottaisi :(

Facebook ryhmä voisi olla ihan kiva vaikka toisaalta en usko että itse sinne hirveästi kirjottelisin :D Olen Pohjanmaan alueen omassa Facebook ryhmässä mutta en vain osaa sinne kirjoittaa, täällä kaksplussassa helpompaa ja sitten täältä keskustelu kuolisi aika totaalisesti, tai ainakaan Pohjanmaan pinossa ei kukaan juttele, kaikki vain Facebookissa ja siellä ne tekstit hukkuvat toisiinsa ja niih :D Mutta mikäli sellainen perustetaan niin pakkohan se on sitten sinne siirtyä vaikka samalla harmittaisikin tämän pinon kuoleminen :)

ON:
Tänään on ollut ihan järkyttävä päivä.. Mies on ollut kaverinsa luona tekemässä töitä maanantaista lähtien ja minä olen yrittänyt järkkäillä muuttoa. Vaan kun ei pysty edes pyykkejä ottamaan koneesta ilman että alkaa supistaa :( Hankalaa kun kuitenkin koiratkin pitää hoitaa yms ettei voi vaan olla ja rentoutua täysin. Ja nartulla vissiin juoksut alkamassa ja on ulkona aika ihana joka ei helpota nyt yhtään. Onneksi mies tulee huomenna aamulla takaisin kotiin, saa hän alkaa hoitaa nartun ulkoilutukset ja minä hoidan uroksen. Miestä vaan aina kiukuttaa jos hän ottaa nartun (pieni, noin 20kg painava koira) ja minä uroksen (43kg massiivinen) kun hänelle tulee niin säälittävä olo kun tällainen pikkuinen tyttö vie isoa koiraa ja hän pikkuista höyhensarjalaista :D Se ei auta kuin niellä ylpeytensä ja nokka pystyssä mennä söpön fifin kanssa :D
Mutta päivän pelastus oli kun postilaatikossa oli vauvantarvike paketti :) Tilasin pari tuttia, tuttinauhoja ja miehelle "Vaipanvaihdon Suomen mestari"-sukat isyyspakkaukseen ja kaikkea muuta tuollaista pientä. Vaan kyllä nuo pikku jututkin piristävät kummasti, söpöläisiä tutteja, tekisi mieli aukoa ne paketit ja jo keitellä niitä :D
Muuten ei ihmeitä. Hirveä päänsärky jo neljättä päivää, ei auta nukkuminen, syöminen, lääkkeet ei sitten mikään :/

Tiukutus&Masi 29+1 :heart:
 
Supistelijoita on kyllä paljon joo. Mula on taas ensi viikolla lääkärinneuvola ja tarkastetaan tilanne, ja sitten kuun lopussa taas sairaalareissu.
Olin jo ihmeissäni kun viimeks en saanu laskua käydessäni mut toihan se posti toki sen sitten tänään, kiitos vain PKKS :D

Laitan tähän hetkeks mun mahan, elkä lainatko ku poistan sen jossain välin, kun naama näkkyy ja ei oo pidennyksetkää kiinni :p
--

Ja joo pienihän se on, tälleen ajateltuna et kolmas raskaus :S
 
Viimeksi muokattu:
en tiiä mikä on mahanympärys, mut farkut on normaalisti tuumakokoa 25 tai 26 :D tänään kiukkuilin juuri yksinäni kun lempifarkut ei inahdakaan kiinni, meni ne vielä viikko sitten...

nyt se on jotain 80cm hujakoilla.. esikoista kun menin synnyttämään rv 37+ niin ympärys oli 97.. kaipa ne tuolla jossain selkärankaa vasten tykkää kasvaa :p
 
No eipähän ole maha ainakaan liiaksi tiellä :D Mutta aivan ihanan siro masu :)
ja ps. oon vähän ehkä kade noista sun lävistyksistä kädessä (joiden nimeä en nyt muista....) voi kun itekin uskaltais, mutta pelottaa se ulos kasvaminen kun kaks kertaa jo kulmakorukin kasvanu ulos :( Tyydyn siis muihin reijityksiin ja kateellisena ihailen niitä jotka uskaltaa ottaa :D
 
Tiukutus, ne on microdermaleita ja otettu tänään ;) voin kyllä sanoa ihan rehellisesti että koskihan se poraaminen aivan hirmuisesti mutta oli sen arvoista. Nyt pitää toivoa että ne ankkuroituu kiinni eivätkä kasva ulos! Kuulema ne on tosiaan todella herkkiä kasvamaan ulos :(


Mulle on raskaana ollessa tehty noiden lisäksi kaksi muuta lävistystä. Kysyin kolmelta ei lävistäjältä ja neuvolatädiltä ja kukaan ei nähnyt mitään ongelmaa kuhan lävistykset tehdään steriileillä vermeillä ja osaa sen jälkihoidon.
Multa löytyy tällä hetkellä 8 lävistystä :p naamassa eivät siis ole kaikki et piilossa, naamassa näkyvillä oikeestaa vaan kaksi.
 
Ai ne on niin tuoreet vielä, toivottavasti ovat pysyvät niin ei menis kärsimys hukkaan! ;D Sullahan löytyy koruja! Mulla on kans aivan kamala lävistyskuume taas, tällä hetkellä ei oo kuin kolme lävistystä kun just jokin aika sitten otin toisen traguksen pois ja kulmassa ei pysy. Tatuointi ajan peruin raskauden takia mutta ehkäpäs sitä sitten voisi jonkun uuden korun mennä ottamaan :p Eli nyt alkaa taas tolkuton miettiminen että minkäs sitä haluaisi :D Se on pirullista kun noihin jää suorastaan koukkuun, yhden kun menee ottamaan niin kohta on pakko saada toinen ja sitten kolmas ja kierre on valmis :D
 
Koukkuun niihin jää ;) (ja anteeksi marrasmasut niin täydellinen OT välillä tässä ;))
Mua harmittaa suunnattomasti kun nännilävitykset pitäisi kai ottaa kohta pois, mutta pitää sitten lävistyttää ne uudelleen kun ei varmaan ilman osaa olla, niihin on niin tottunut jo.
Mun kaveri joka mua lävistää sanoi jo että musta löytyy hänen portfoliossaan aika monta kuvaa, johdan tilastoja montako reikää on muhun neulalla tehnyt ;) (on tehny myös pari muuta jotka oon ottanut jo pois eli yhteensä 10 + noi microdermalit 5 kpl, oho.. kuulostaapa paljolta mutta kyllä, oon teini-iän ohittanut ja keski-ikä omaa syntymää lähempänä, ajattelen vaan että omapa on kehoni ja ihoni.. aina ne pois saa jos siltä tuntuu!)

Välillä ahdistaa oman mahan pienuus ja se miten kaikki päivittelee että OMPAS PIENI MAHA. No kas en olekaan huomannut. Toisaalta ihan hjyva että onkin, kaikki tutut ei tiedä mun raskaudesta eikä tarvii selitellä asiaa sitten sen kummemmin :) työntelen sitten vaan vaunuja ja sanon että joo tekasin joutessani tommosen vauvan tosiaan!
 
Voi ei, tuo on aina inha tunne kun tietää että joutuu ottamaan jonkun korun pois, noihin kun kiintyy melkolailla :/ Mutta oot kyllä kerenny reijitettävänä olla :D ja todellakin, ei sitä liikaa kannata miettiä jos jonkun lävistyksen tahtoo ottaa, aina ne saa pois jos siltä tuntuu ja harvemmin niistä niin isoja arpia jää ettäkö se kamalasti haittaisi :)

Ja oo vaan ilonen että on pieni maha! Helpompihan se on olla kuin hirveän ison mahan kanssa :) Päivittelijät vaan kateellisia kun itse joutuneet kestämään ison mahan kanssa ja sinä saat nauttia siron mahan kanssa. Tuntuu kyllä että noita päivittelijöitä riittää vaikka maha ei edes olisi erikoisen pieni. Lisäsin joitakin viikkoja sitten Facebookiin kuvan missä maha näkyi selvästi niin johan siihenkin löytyi sanojia kuinka heillä oli jo viikolla 16 kaupan kassa luullut että on lähdössä synnyttämään kun oli niin iso maha ja voi kauheaa kasvaakohan tuo minun vauva nyt normaalisti kun niin pieni maha (hmm... keskikäyrällä mennään nätisti..:D) Ihmeellistä vertailua ja juurikin tuo kun helposti tulee ahdistus vaan kun pitää kaikilla päivitellä mutta ei niistä kannata välittää, joidenkin ihmisten pitää vaan päästä nostamaan itteään jalustalle vaikka sitten vauvamahan koon avulla :D
 
Heip!

Mä otin nännilävistyksen aika pian pois kun tulin ekan kerran raskaaks (2005), alko elää omaa elämää se läväri... En oo uusia laittanu sen jälkee, ja vielä kolmatta imettäessä tuli "reijistä" maitoo! vaikka todellakaan ei enää mitenkään läpi ollu vaan täysin ummessa... no tuskin laitan tisseihin enää, ellei joku mulle osta ensin silikooneja :LOL:
tatuointeja kyllä tekee mieli... mut sit ku tää neljäs syntyy, ni sit!

Huomenna alkaa esikoisen eskari :heart: kyllä jännittää!

Nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 26+5
 
Moi marrasmasut!

Lokakuisissa syntyi tosiaan jo ensimmäinen, mutta pysytään me marrasmasut vielä kaikki yhdessä paketissa, eikös juu :)

kikatuksella on kyllä tosi söpö masu :) Itse pelkäsin alkuun ettei masu koskaan näy omien läskieni alta, ja tuossa se nyt pömpöttää, välillä mietin, että saisi olla vaikka pienempikin. Tänään viimeksi sain kuulla "ai kauhee kun sun maha on kasvanu!" kun palasin kesälomalta. Jotenkin tuo mahan suuruuden ihmettely ei tunnu kivalta, niin kuin ei varmaan sen pienuudenkaan. Omalla kohdallani epäilen sen johtuvan siitä, että kun ylipainoa on muutenkin, niin maha-puheet tuntuu loukkaavilta (vaikka tiedänkin sille nyt olevan hyvä syy). Oon läheisimmille sanonu, että toivon, etteivät he käyttäis musta ilmaisuja "valtava" tai vastaavia, koska se vetää mielen matalaksi. Mielummin sitten sanoisivat, että "maha on iso" eikä "ootpas sä iso".

Tänään aloitin uuden elämän, kuten varmaan moni lomalta palaileva :) Eli siis ruokatottumukset remonttiin, lomaruokavalio rupes näkymään jo vaa'allakin liiaksi, nyt ruotuun takaisin. Katsotaan montako päivää päätös kestää tällä kertaa :)

FB -ryhmään voisin minäkin liittyä.

Tänään tuli ensimmäinen varsinainen este työnteolle eteen. Töihin kuuluu siis ajoittain autolla ajelua, ja tänään reilu 100km matka työautolla ei vaan yksinkertaisesti sopinu mun kropalle, oikeaa jalkaa särkee vieläkin, vaikka kesken matkan nousinkin veryttelemään sitä. Onneksi sain luvan jättää ajelut muille, muuten olis varmaan sairaslomalle ollut pakko jäädä ainakin joksikin aikaa.

Olo tuntuu raskaalta kun nukutuksi saa kovin huonosti ja hb ilmeisestikin edelleen laskussa, kotiportaat noustua korvissa humisee ja sydän lyö tuhatta ja sataa. Se nautittava keskikolmannes taisi mennä ohi ilman, että huomasin sen alkaneenkaan, nytkö kärvistellään loppuaika? Noh, juuri nyt tässä istuessa ei juuri mikään vaivaa, paina tai supista, nautitaan siis näistä hetkistä. :)

Kaikille supistelijoille, kipuilijoille ja muutoin vain olonsa rankaksi tunteville paljon tsemppiä. Kyllä se aika kuluu, vaikkakin hitaasti välillä..:hug:

T: Manna* ja Mytty 28+5
 
fb ryhmään voin liittyä kans jos se on semmoinen suljettu johon pääsee vaan kutsulla..?

unetomuus muute vaivaa, kuten huomaatte, notkun täällä kun ei uneta! :D alkuvaiheessa väsytti koko ajan :)

ja me aloitellaa poksumaan vasta 34 viikon jälkee, mieluiten vasta myöhemmin !
 
Fb ryhmään mäki voisin liittyä mut just silleen et on suljettu ja vaan kutsulla pääsee sisään..ettei muut pääse urkkimaan niitä txtei mitä siellä on..Nää meidän kirjottamathan jutut täällä näkyy ihan kaikille eikös niin??

Unettomuutta täälläkin ja hirveetä närästystä on alkanut olee..varsinkin makuu asennossa närästää koko ajan :( Tänään on supistellut kipeästi..tosi kiva. Toivottavasti rauhottuu yön aikana. Muille sipustelijoille jaksui myös..

anzu ja pojat
 
Niin joo tosiaan olisi kyllä kiva jos se FB:n ryhmä olisi sitten tuollainen suljettu ja mielellään niin ettei löytyisi edes haulla, eli ei kukaan kaverilistalla oleva näkisi jos siinä ryhmässä on mukana. Näin on ainakin Pohjanmaan ryhmä ja on kyllä kiva ettei kaikki kaverilistan tyypit näe että ahhaa tuo kirjoittelee kaksplussassa tuolla nimimerkillä :D
 
Fb-ryhmä Itsekin ajattelin että ihan täysin salainen ja suljettu. Juurikin se missä me huhtikuiset2010 kirjotellaan ei näy mitenkään muille. Ja sieltä on myös poistettu sellasia, jotka eivät siellä kirjottele ja kommentoi mitään. Tuntuu kivemmalta kun tietää että vaan nämä tietyt voi lukea mitä kirjoittaa :)
Voidaanhan me tehdä niinkin että pidetään tämä palsta aktiivisena syntymiin asti ja sitten aletaan siellä kirjottelemaan ahkerammin vasta sen jälkeen. Tosin nytkin voisi siellä kirjotella, kunhan tämä palsta ei vaan hiljene sitten kokokaan, ettei jää sitten muut paitsi vertaistuesta :)

Lävistykset Mulla on vaan napakoru, en ole tainnut jäädä koukkuun :D

kikatus Ihana masu sinulla. Sellainen nautittavan kokoinen :)

Biana 24+3
 
turkanen
Olen jokaisessa raskaudessa vaihtanut tavallisen napakorun raskausnapakoruun. Se on sellainentaipuisa ja pitkä pötkylä, johon saa tavallisesn korun päät kiinni. Ostin lävistyskoruliikkeestä. Ei paljoa maksanut. Toiminut mulla hyvin.
 

Yhteistyössä