<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

poikia kyllä satelee... toivottavasti tyttölupaukset tulee sit perässä. vaikka pääasia että kaikki on ultrassa OK jokaisella :)

totta se oli kun uutisissa sanottiin että uv säteily on nyt voimakasta. paloin 2h ulkoilun aikana todella pahasti.
 
Anzu: Mä olen niiin varma, että meillä on hetken päästä täsmälleen sama tilanne. :) Ukkovalta jyrää.

Onnea taas kaikille hyvistä ultrista.

Täälläkin ruvennut potkut näkymään masun päälle jos selällään makailee. Ihanaa

Siisu ja kaverit 18+2
 
Voimia Britneylle:hug: Varmasti teit oikean ratkaisun.

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista:heart: Itsellä on viellä kaksi viikkoa rakenne ultraan.

Nimiä ollaan pohdittu. Tytön nimi on jo valmiina, koska esikoiselle sitä jo suunniteltiin jos hän olisi ollut tyttö. Ja pojalle on kaksi vaihtoehtoa tällä hetkellä.

Helteet ei ole vaikuttaneet minuun, mutta olenkin aina tykännyt lämpöisestä. Ja onneksi lähi leikkikenttä on aamupäivällä kohtuu varjoinen ja taas iltapäivällä oma piha. Ei tarvi itseä eikä Poikaa auringossa paahtaa.

(.) Tänään oli neuvola. Hemppa oli noussut ja muutenkin kaikki OK tosin minullakin tuo verenpaine on matala 103/59 oli tänään. Vauvan syke oli 138-140 mikä vahvisti minun poika oloa. Painoa on tullut nyt raskauden aikana 4kg

Tytti83 ja Toukkis 18+3
 
Me käytiin maanantaina rakenneultrassa ja vauveleilla kaikki hyvin. Lääkäri arveli molempien olevan tyttöjä, mutta ei ollut viellä ihan varma, kun oli napanuorat aikalailla haitalla. Elokuun alussa uusi käynti ja sitten katoma pitikö tämä arvaus paikkaansa =)


:heart: Vimpula ja Vampula :heart: 20+5
 
Onnea tyttö- ja poikalupauksista! =)

Britneylle tosi paljon jaksuja tulevaan ja ratkaisu oli varmasti ainut oikea. :hug:

Toiveikasäiti, otan osaa suruusi. Todella surullista. :( Jaksamisia sinne kovasti! :hug:

Nämä helteet uuvuttaa tämänkin odottajan. Varsinkin auringonpaisteessa olo tekee olon huonoksi, vaikka kuinka olis hattu päässä, arskat silmillä ja lipittäisin nestettä.

Nimi on meillä pojalle jo lähes valmiina. Etunimessä on kaksi vaihtoehtoa, joten niistä sitten pitäisi päättää.

Minä myös olen liberokerhossa!

ON: Neukussa käyty ja kaikki ok. Painoa tullut alusta 2,5kg. Sf-mitta oli 19cm eli keskikäyrällä mennään. Vauvan syke 145. Raskaustodistuksen sain kelalle vietäväksi.

Diinu & Pipana-Poika 22+3
 
toiveikas äiti,voimia...:( :hug:

aurinko....se on kuuuuma. Huomaa että uv-säteily on hurjaa kun paidan läpiruskettuu ja varjosssa paloin.. Mutta itselle tämä on parempi kuin kuin lumituiskut sun muut,silloin olen tosi kipeä,mun lihakset ei kestä yhtään vetoa. helteet eivät ole vielä mua kaataneet siis..:)

Pakko jakaa...meillä eilen tuleva isi sai ekan potkun käteensä! voi sitä kun sillä itku tuli silmään,kun tunteet vaan rupesi purkautumaan. Illan mittaan silitteli mun masua kovin ja koko ajan.. sanoin että kyllä mä kerron kun se on hereillä.. potkut näkyy hauskasti tohon vatsanahan päälle kun siihen sattuu pikku potkut osumaan...
juteltiin nimistä myös eilen ja mies on myötämielinen minun ehdotuksiin.. mutta hän vastaavasti oli ajatellut kanssa ja olikin ajatellut samaa nimeä kuin minä...aivan sanoinkuvaamaton yhteenkuuluvuuden tunne!

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille olisi tulossa tyttö jos joulukuulle mennään,edelliset menneet oikein,eli 1.tyttö ja 2. oli poika...noihin kalentereihin pitää oman silloisen iän päälle laittaa vielä yksi vuosi,koska tuo on kiinalainen kalenteri,ei normaali..:D vau.fi sivustolla oli ainakin yksi selkeä sellainen kalenteri ja suomalaiset ohjeetkin..:) Kiinalainen syntymäkalenteri

EevaN ja pieni 17+6!
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei! Mä kirjotin just pitkän romaanin ja se häåvisi bittiavarauuteen.:(

Kerkiän enää kirjoittamaan uudelleen vaan hilightit eli:

Ultrassa olimme maanantaina ja rakenteet kunnossa. Tulokas on TYTTÖ.:heart:

Nyt jatkan töitä. Yritän kahlata läpi kaikkien kuulumiset tämän viikon aikana. Olen ollut niiiiiiin kiireinen, etten ole kerennyt käymään lukemassa teidän juttuja moneen viikkoon.:(

Alice ja Vieno (ex-Väinö) 20+6
 
No nyt on ruvennu rakenneultria satelemaan, onnea kaikille hirmusesti!!:)
Mitenköhän sitä jaksaa ite odottaa...1,5 viikkoa :D

Ihanaa että miehet ovat tunteneet potkuja, mulla ei vielä tunnu omaankaan käteen mutta sisäisesti kyllä tunnen. Jospa se muutaman viikon päästä..toivon niin. Ja ettei sillon haittaa eessä olevat istukat eikä mitkään kun vauva antaa palaa :D
Näin ilmeisesti Tiukutuksellakin

Rade on kamalaa. Unohin eilen lompakon kotiin ja huomasin sen vasta kassalla :ashamed: Pyykit unohtuu koneeseen, en muista enää helppoja asioita tai esim. julkkisten nimiä :D "No mikä ihme se nyt oli..siis se... no SE yks, äh!"


Niin ja kiitos kaikille vielä tuesta, päivä kerrallaan on menty ja niin koitankin jatkaa :)

Britney & poika 18+6 (tai sitten sen 19+6, rakenneultraa ootellessa)
 
Moi kaikki marrasmammat!

Onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille, ihanaa lukea hyviä uutisia. :)

Itselläni on vähän huolestunut olo, sillä en ole juurikaan tuntenut liikkeitä. Joskus viikko pari sitten kuvittelin tuntevani jotakin, mutta en ole aivan varma mitä ne olivat. Nyt pariin kolmeen päivään ei ole tuntunut yhtään mitään. Odotan esikoistamme, joten en tarkkaan edes tiedä mitä kuulostella. Istukka on kohdun etuosassa ja kohtu taaksepäin kallellaan. Onko muita, jotka eivät vielä ole tunteneet liikkeitä? Rakenneultra meillä on vasta viikon päästä perjantaina, ei kai auta muu kuin odotella ja kuulostella... :|

Sannuska80 19+1
 
Huomentapäivää! :wave:

Britneylle :hug: ja jaksamista suurten elämänmuutosten kanssa!

Toiveikkaalle äidille myös iso :hug: Voimia!

Nimiä on mietitty ja tytölle on valmiina, pojalle myös toinen ja kolmas nimi, mutta etunimi... miten voi olla näin vaikeaa keksiä!

Tarkoitus on elokuussa lentää jonnekkinpäin pienelle lomalle :)

Liberokerhoon liityin. Tyhmä ihmettelee, että "ilmoita lapsesi syntympäivä". No enhän mä sitä vielä tiedä :whistle:

Helle turvottaa sormia ja jalkoja. Ärsyttävää, mutta onneksi turvotus laskee kun helteet häviää...

Ihania uutisia taas rakenneultrista, onhan niitä tyttöjäkin tulossa! :heart: Itsellä vielä 6 päivää... on tätä odotettukin!!!

Juhannus meni siellä sun täällä. Sunnuntaina "lopetettiin" juhannuksen juhliminen Foo Fightersin keikalla. Oliko muita möhömahoja täältä paikalla? Itse bongailin monet suurimasuiset naiset sieltä, heh :) Ihana viikonloppu takana, tosin väsymys on kova...

(.) Puoliväli ylitetty! Ja sen kunniaksi ylimääräinen neuvolakäynti. Podin maanantaina ja tiistaina (koko yönkin) kovaa päänsärkyä ja vatsakipua ylämahassa. Töihin oli ilmoitettava, etten kykene ja sattumalta katsoin vau -kirjaa jossa olikin aiheena raskausmyrkytys. KÄÄK, juuri samoja oireita kun minulla! Soitto neuvolaan, josta täti pyysi tulla varmuudenvuoksi käymään. No ei näkynyt pissassa valkuaista ja kaikki muutenkin ok. HUH. Liikkeitä on alkanut tuntua yhä enemmän ja nyt ei voi olla enää epävarma onko ne liikkeitä vai ei ;)

Kummilapset kuunteli eilen dopplerilla mahaa ja vauva potkasi juuri sillä hetkellä :D Samoin matkalta tullut äitini tahtoi kuunnella... saatiinkin ihania tuliaisia vauvalle reissusta :)

TAAS unohtui varmaan miljoona asiaa kommentoida. Hurjasti tullut tekstiä muutaman päivän aikana :p

Aplari ja Taikku 20+2 (huh, onko nää viikot totta??)
 
Täällä on sekä pojalle, että tytölle nimi valmiina. Tiistaina rakenneultra ja saas nähdä saadaanko kolmas poika joukkoomme vai oiskohan tyttö tulossa. Tai katsotaan nyt edes suostuuko vauva sukupuolensa näyttämään :D

Neuvolassa tänään käyty. Painoa on tullut VAIN 150 grammaa koko raskauden aikana ja viikkoja tänään 20+1. Ekassa raskaudessa painoa tuli n. 4kg ja tokassa 3kg. Kaikki muutenkin hyvin, åaitsi hb oli vaan 109 eli taas alkaa rautakuuri. Joka raskauden "kirous" tuo, että hb tippuu, tokassa raskaudessa se käväs jo alle 90 eikä edes tupla raudat nostaneet :/

20+1
 
Moi!

Nopsaan tuun kirjoittaa pikaiset kuulumiset. Rakenneultrassa käyty ja kaikki näytti olevan kunnossa! Jee, nyt voi vähän vapautuneemmin olla asian kanssa, kun tähän asti aika pitkälti vältellyt lapsen saannista kertomista, ihan vaan siitä syystä että jos jotain ei-toivottua olisi ollut, niin ei sitten tarvitsisi kaikille asiasta kertoa..

Ultran jälkeen kävin hakemassa serkulta yhdistelmävaunut ja kasan muita tavaroita. Jotka pitäis nyt mennä laittaa äkkiä pois tuosta keskeltä lattiaa vähän järkevämpiin paikkoihin, että pääsis töihin päin suuntaamaan.. Että semmosta tänne. Joskus toiste enemmän, ehkä jopa muustakin kuin pelkästään omista kuulumisista. :)
 
Heippamoi! Tulin pikaisesti kirjoittelemaan, että rakenneultrassa käyty, mutta ei saatu varmaa sukupuoliennustetta!!:( Olin niin odottanut, että pääsen toden teolla miettimään kaikkea, mutta enkai nyt sitten pääsekään, ennen kuin sukupuoli varmistuu. Kovin aran tyttöveikkauksen antoi, kun kysyin, mutta muru niin huonossa asennossa, ettei voinut varmaksi sanoa. Ei sieltä kuulemma ainakaan mitään roikkunut, joten sen perusteella tiedotin kyllä sukulaisille ja ystäville, että tyttö tulee:D
Oma siskopuoleni on syntynyt marraskuulla, 2päivää oman la:ni jälkeen, eli häneltä saadaan vanhoja vaatteita, ja juuri oikean kokoisia, jos nyt tyttö sattuu sitten tulemaan:)

Olen kyllä niin innoissani! Tosiaan esikoinen tulossa, ja yllätin eilen illalla itsenikin kun löysin itseni puhelemasta vauvalle. Havahduin ajatuksistani, kun tajusin sanoneeni vauvalle rakastavani tätä, ja aloin sitten itkemään kun niin liikutuin omista sanoistani! Heh:)

Helteistä sen verran, että valailin eilen mökkilaiturilla yli 6tuntia, ja sellainen on nyt olokin! En palanut, kiitos 35 suojakertoimen aktiivisen käytön, mutta nestehukkaa tuntuu olevan, vaikka join mielestäni riittävästi ja jatkuvasti, 1,5l vettä ja ruokajuomat päälle. Ei auta ei, lievä päänsärky ja todella kummallinen huono olo päällä, mutta nautitaan nyt edes tästä rusketuksesta?:D

Öh.. kommentoin sitten lisää parempina aikoina, koitetaan nauttia ilmoista!

helmi ja mörkö 21+0 POKS:heart:
 
Aloin juuri muuten miettiä kun mahaa tarkastelin (bikinit päällä kotonakin:D) että oon tähän saakka välttynyt raskausarvilta. Miten muilla? Aiemmissa raskauksissa vaan rintoihin ja pakaroihin tullut hyvin haaleita arpia, toivon että nyt ei tulis kans juuri mitään, ei ainakaan mitään isoja punaisia arpia mahaan :p
 
Aplari: Olin kanssa Foo Fightersissa ja bongasin ainakin 15 raskausmasua :) Hassua miten ne nyt ottavat silmiin ihan eri tavalla kuin ennen omaa raskautta!
Oma maha näyttää edelleen välillä siltä että olen vaan lihonut, vaatetuksesta riippuen. Yksi tuttu totesi, että "sinusta ei oikein edes huomaa että olet raskaana. Eri asia niillä jotka on tosi hoikkia". Hei kiitti! Oikeasti asia kyllä vaan naurattaa, koska tiedän että minulla on ihan kiva kroppa joka tapauksessa. Masu nyt toistaiseksi näyttää laatikolta, mutta eiköhän se siitä vielä ehdi pyöristymään!

Olen nauttinut helteestä. Ihanaa kun rusketus tulee nyt vielä nopeammin kuin yleensä! Samanlaista oloa kyllä tulee aina kuin helmi*lle kun auringossa hengailee, ei jotenkin millään saa juotua tarpeeksi.

Raskausarpia ei ole vielä näkynyt, vaikka masu on selvästi kasvanut ja rinnat kahdella kuppikoolla. Linea negra sen sijaan on ilmestynyt ja menee haaleana yli ihan koko vatsan.
 
Hei!

EvaN Hauska tuo kiinalainen kalenteri! En kyllä jaksanut tarkkaan laskea omaa ikääni,mutta Tyttöä näytti minulle kun laitoin vuoden lisää mittariin. Toivotaan että osuisi oikeaan ;)

Shoppailusta Kävin eilen alennusmyynneissä katsomassa vauvalle vaatetta,mutta jumaliste kun on vaikeaa löytää kivoja unisex vaatteita noista peruskaupoista! Yleensä mielestäni on ollut aika kivasti,mutta nyt oli tyyliin vain valkosta unisexina. Löysin silti pari bobya ja pöksyä ja KappAhlin newbie malliston pikkusukat sulatti tämän mamman sydämen täysin! Suosittelen! Ne oli niin lämpimät ja pienet ja suloiset että ostin kolme pakettia..ja luomupuuvillaa kaiken lisäksi :) (ei,en ole kappahlin tuote-esittelijä vaikka niin voisi luulla..)

Ihanaa kun niin monet ovat jo päässeet kurkkimaan masuun,itsellä aika manantaina eli vain hetken joudutaan enää odottelemaan!

Kauhean monella on jo nimiä valittuna. Pelkään itse,että jos meille tulee poika niin jää raukka nimettömäksi..ei keksitä sitten mitään kivaa nimeä joka toimis suomeks,ruotsiks ja enkuks eikä olis tavallinen. Ja kaikki minun hyvät ehdotukset saa puistatuksia aikaan miehessä. Mutta kyllä meidän esikoisellekin sitten lopulta löytyi kiva ja molempia miellyttävä nimi enkä mistään hinnasta sitä vaihtaisi. :) Tyttöjen nimet on niin paljon helpompia!

Nyt jatkan esikoisen 2v synttäritarjoilun suunnittelua..saa nähdä miten saan leivottua kaikki 6 kakkua ja muffinit,leivät ja tehtyä salaattia yhtenä päivänä. Täytyy vain valmistella hyvin. Onneksi leipominen on IHANAA :)

Mandi ja kirppu 19+4
 
Britneylle jaksamista!

Toiveikkaalleäidille myös paljon Voimia!

Empä muista, että olis edellisessä raskaudesa jaksanut näin hyvin kuin nyt tällä hetkellä! Nuo liitoskivut ja harjoitus supistukset oli jokapäiväinen "kaveri"
silloin..toki nyt ollaan vasta viikoilla 20 että pahin voi olla vielä edessä. Ja helpompi olla raskaana näin kesällä kuin talvella kun pääsee pyöräilee ja uimaan :)

Joku täällä vielä uskaltaa hevostella, kukahan se olikaan? Mäkin varmaan siirryn kohta selästä kärryille, jos löytyy rauhallinen ajettava. Hevsotelua en halua lopettaa, voihan sitä harjailla ja amuuten puuhastella!

Rakenneultra kuulumisia: POIKA voi hienosti, potkii ja sätkii ja painoa n.380g ja kaikki pitäis olla kohdallaan. Sitä juhlistimme tänään hyvällä ruualla! Nyt uskaltaa jo kertoa muullekkin maailmalle tästä!
Näkyyköhän masukuva? aika pienenä varmaan mutta kuitenkin.

Rosalinda 20+6 ja masusta otettu kuva 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei pikaisesti vaan kyselisin teiltä viisaammilta et mitä vois olla ku mulla tänään tosi ilkeesti vihlonu välistä mahaa ja aikasemmin päivällä samalla tavalla vihloi selkää. Siis sellanen tosi viiltävä kipu joka kuitenkin menee nopeesti ohi ja vaan vasemmalta puolelta. Jotain vaarallistako? Huolestuttaa ku tuntuu etten oo potkujakaan tuntenu nyt pariin päivään niin hyvin ku aikasemmin.

Huolestunut EL ja Viljami 22+3
 
Selasin pinon läpi ja tein huomaamani päivitykset. Huomenna alkaa heinäkuu ja Diinu tekee pinon, muistakaa laittaa hänelle päivityspyynnöt yv:llä.

Huomenna uudessa pinossa *vink ja virnistys* paremmin, nyt ZZZzzzZZZ (helle vie voimat)

Samaha rv 22+2
 

Yhteistyössä