<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Heissuliveii

Täällä kärsitään ihan hirveestä siitepöly allergiasta joka on tuonu kauheen flunssan mulle, tuntuu että oon ihan tukossa koko nainen. :/

Dopplerista, oon tilannu semmosen Anlgel Sound kotidopplerin tuossa pari viikkoa sitten mutta siinä ei ole niitä sydämensyke lukemia mutta pääasia että sillä kuulee onko vauva hengissä :) ja hyvin kuuluu joka kerta kun olen rauhoittunut sänkyyn makaamaan :)

Tyttö-poika ennustuksista sen verran että mulla on todella vahva tunne että tää on poika kun esikoinen on tyttö, kattelin sitä kiinalaista sukupuoli ennustus kalenteria mutta en usko siihen kuitenkaan, esikoisen kohdalla luvattiin poikaa ja syntyi tyttö, nyt luvataan tyttöä mutta saa nähä syntyykö poika, että menis toisinpäin nuo sukupuolet :D Pääasia on vaan se että syntyy terve vauva, oli tyttö tai poika, yhtä rakas se on silti :)

Lähempänä rv 20 ajattelin tilata Bola-korun :)

Mutta ei tässä sen enempää, lähen tästä pikkuhiljaa käymään kaupassa ostoksilla ja apteekissa ostamassa allergialääkkeen kun tiedän nytten mitä tässä raskauden aikana uskaltaa käyttää, kun apteekissa sanottiin että muka cetiritziini ratiopharm allergialääkkeitä ym heinixiä, zyrteciä ja sen semmoset allergialääkkeet niin niitä voi käyttää raskauden aikana ja kappas lääkäri sanoi mulle kun kysyin niin eipäs voikaan ja kertoi sitten mulle semmoisen allergialääkkeen mitä voi käyttää raskauden aikana ja mikä ei ole haitaksi :)

Minna ja nyytti rv 13+5<3
 
Viimeksi muokattu:
Minnuska Täällä vaivaa myös allerginen nuha ja vaihdoin juuri lääkkeet Kestinestä Cetiritziiniin. Meidän neuvolalääkäri antoi siihen reseptin ja kun kävin np-ultrassa, niin kysyin myös siellä lääkärin mielipiteen lääkkeestä ja hänenkin mielestä sitä on turvallista käyttää raskaudenaikana.

Asumisesta Me asutaan pienellä paikkakunnalla ja omakotitalossa, jossa asumisneliöitä 120 ja risat.

Imetyksestä ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta se kyllä hieman pistää jännittään. Jännittää miten imetys alkaa sujuun ja kuinka kipeiksi rinnat menee, mutta yrittää ainakin aioin. =)

Vimpula ja Vampula 13+6 *huomenna poksuu!!!*
 
Tervetuloa, Cee-! :flower:

Biana, manna8 & Tiukutus, kiva kun ajattelette tätä päivittämistä minunkin kannalta. :) Kyllä mä voin päivitellä tätä listaa siihen saakka kun saadaan nyytit kainaloon. Mut se vois olla hyvä, että kaikki pistäis mulle yv:llä päivitettävät tiedot.

Jotenka; KUN OMIA TIETOJANNE TARVITSEE PÄIVITTÄÄ NIIN PISTÄKÄÄ MINULLE TIEDOT YV:LLÄ, HELPOTTAA MINUN HOMMAA, KIITTI! =)

Ikäerosta: Meillä tulee esikoisen ja uuden tulokkaan välille 2v 9kk ikäeroa. Mun mielestä aika hyvä ikäero niin ehtii tuo esikkokin kasvaa "isoksi pojaksi" ennen vauvan tuloa. :)

Tyttö/poika-olo: Aiemmin ei ollu minkäänlaista oloa, mut nyt ehkä jotenkin poika-olo. Tai ehkä vaan pienen pieni ajatus, että luultavammin tulokas on poika. Mut saa nähdä. Ei sillä sukupuolella niin väliä, tervettä lasta vaan toivotaan.

Dopplerista: Mulla on tämmönen Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler +U-geeli - Angelsound Doppler | Raskauskeiju.fi Huuto.netistä huusin omani, oli ihan uusi ja hintaa muistaakseni 55e. Nytkin näyttää huuto.netissä olevan samanlainen myynnissä 50 eurolla.

Diinu & Pipana 15+4
 
Biana Onnea ultraan, hyvin se menee! tuu sitte kertomaan:)

Tyttö/poikaoloista musta tuntuu että sieltä tulee poika, itselläni ei ole niin väliä kumpaa sukupuolta, kuhan terve. Jotenki vaan on sellanen tunne että poika siellä on..

Haluaisin imettää jos se vaan on mahdollista :) Ja toivon mukaan se myös vie raskauskiloja mennessään.

Hurjan nopeaa tää aika menny, ekoilla ei oo enää kauaa ees puoleen väliin! ;) Musta tuntuu että ku tähän asti tää raskaus menny niin "helposti" ilman mitää alkuraskauden oireita, niin vielä tulee jotain ongelmia tai se synnytys on viimeistään vaikea.. :|

Ja nyt vielä tää päivä töissä ja sitte pääsee taas lepäileen!

Karoliina rv 14+4
 
Siellä se oli elossa :D
Vastasi 2 päivää vanhemmalta mutta pidetään la. 28.11..
Pää-perämitta 5,1cm ja niskaturvotus 1,0cm-
Liikkui sopivasti.

Tulen myöhemmin kommentoimaan muiden kirjoituksia

Biana ja Lahja-Armas 11+4
 
Ihania ilmoja täällä ainakin pidelly.Sairaslomalla kun olen niin mukava ollut ulkoillakkin.Luultavasti olen koko raskausajan sairaslomalla.Niin olen miettinyt äitiysjoogaa.Onko joku muu miettinyt aloittaa jotain raskausajan harrastusta,siis muuta kuin lenkkeilyä yms.?

Täällä tympäsee.Keskiviikkona sain soiton johtavalta gyneklogilta että sulla on ollut aika klo.9.00 äitiyspolille.Aikoi laittaa postissa kutsun ja ajan.Olin aivan puulla päähän lyöty.Aikaa en ollut postissa saanut.e-kirjeenä olivat laittaneet viikkoa aikasemmin.Nyt aika siirtyi ensi keskiviikkoon ja olin oottanut aikaa maltamattomana.Eli nyt taas viikko ootella että pääsee tutkimuksiin näitten supistusten yms takia.

tyttö-poikaolosta : Minä ja mies toivotaan tyttöä.Esikoinen on poika.Mutta ehdottomasti poikakin tervetullut kunhan olisi terve.Tyttöolo ollut varmaan senkin takia että raskus ollut ihan erinlainen.Vieläkin ajoittain huonoa oloa ja oksensikkin kolme päivää sitten vaikka 16 viikko menossa.Viime yönä kylläkin näin unen jossa sain pojan.Jotenkin välillä tulee mieleen että entä jos se onkin poika.tuleeko pientä pettymystä? Kaupungilla kun kävin katsomassa tyttövauvojen vaatteita meinasi päästä itku.Ne on niin ihania!!!:) Maltoin kuitenkin mileni enkä ostanut mekkoa kun oli niin kalliita.Oottelen vielä rakenneultraan.Hyvällä mäihällä jos ensi viikolla ultraavat äitiyspolilla saisin tietää sukupuolen.;)

Imetyksestä : Ihanaa olisi imettää edes osittain mahdollisimman pitkään.Esikoista imetin osittain 8kk.

Ikäerosta : Tänne tulee 2v ja 7kk.Minusta hyvä ikäero.Nyt jos olisi tullut vauva enkä olisi keskemenoa saanut (Laskettu olisi ollut 21.5.) olisi ollut varmasti hankalaa kun pojalla uhma päällä ja sylissä viihtyy paljon.Haluaa huomiota eikä hirveenä yksikseen leiki.Toivon että olisi hieman itsenäistynyt kun vauva tulee ja ehkä kuivaksikkin oppinut.Ja varmasti on enemmän vauvan hoidossa mukana kuin nytten ois ollut.Ja minusta mukava kun saa vielä olla huomion keskipisteenä eikä tarvi kärsiä mustasukkasuudesta.

itse aattelin kans tilata Bola Bola korun muutaman viikon päästä.

Hankinnoista olen miettinyt ostaa nyt vauvalle tavallisen baby bjorn sitterin kaveriksi semmoisen keinuvan sitterin.Missä vois mahdollisesti soida musiikki ja se ehkä heiluiskin itse.Vauva varmasti viihtyis semmoisessa ja nukkuis päikkärit jos sisällä nukkuu.Esikoisen kans voi lukea kirjaa yms rauhassa kun haluaa huomiota.

Mukavaa viikonloppua kaikille.kirjoittelen taas.

Reveria 15+4
 
Onnea Biannalle hyvistä ultrakuulumisista!

Ite vaan edelleen (neljän lapsen jälkeen) on hassua ajatella et mötkylä on semmoset 5cm ja sillä kaikki jalat, varpaat, sormet ym jo. Jotenkin uskomattoman hellyttävää :heart:
 
Onnea Biana! :)

Mä näin viimeyönä unta että mulla oli menkat, se oli ihan hirveetä :O Siis olin siinä unessa raskaana tietty ja tiesin et ne oli täysin kun menkat mutta kuitenkin epäilin et onkohan km, hyi hyi hyi...

Oon nähny muutamia viikkoja sitten unen että hoidan poikalasta synnytyssairaalassa :) Hmm.. Saas nähdä kumpi tulee.

En oikeen tiedä noista tyttö/poikaoloista..onko jotain tiettyjä merkkejä joista vois jotain aavistella??
 
heissan marraskuiset..:) olen teitä päivittäin seuraillut kun itsellä la 2.12 alustavasti,mutta itsestä tuntuu että raskaus alkanut mahdollisesti jo viikkoa aiemmin,nyt olisi raskausviikkoja kasassa tasan 11+0,jotenkin tuntuu enempi että kuulun teidän joukkoon kun joulukuisten jossa kyllä toistaiseksi olen ollut..:) oireet on vain jo "pitemmällä" kuin pitäisi. Kolmatta odotellaan..:) Oma epäily on että tyttö tulee,ennestään tyttö 6v ja poika 5v.

Täällä monilla ainakin eka ultra käyty,ihanaa,se raskaus aika konkretisoituu paremmin sen ultran myötä..:)
meillä iltra on 24.5. Ja kättärille oisi tarkoitus mennä synnyttämään,siellä on edellisetkin tulleet ja olen ollut tyytyväinen...:)
 
Heipparallaa!!!

Tyttö/poikaolosta... kyllä mulla nyt on semmonen kutina et tyttö ois tulossa, ja kummallistahan se ois jos ei tulis :) poika tietysti myös tervetullut, mut luulen et tytöllä ois helpompaa tässä mein joukossa :) sitäpaitsi, mun tytöt on kyl niiiin nättejä että pidän kyllä tästä tyttö-muotista! ovat kaikki tosi toistensa näkösiä <3 samalla muotilla tehtyjä :)

nii ja vielä tosta ikäerosta! meillä siis kaikkien välillä se kaks vuotta ja on ollu tosi hyvä! toisilleen seuraa! mut esimerkiksi mein kohta kuusi vuotias leikkii mielellään ton puoltoistavuotiaan kanssa, höpöttelee ja sylittelee sitä :) mun ja mun pikkusiskon ikäero oli just toi kaks vuotta ja ollaan aina oltu parhaat kaverukset!

imetykseen vielä... mulla ei muuten oo koskaan kilot lähteneet imettämällä, päin vastoin, tullu roimasti lisää :D
se pieni vauva siinä rinnalla, itse käpertyneenä sohvalle, se on ihan kuin oltaisiin omassa kuplassamme. ei paljoo talven viimat pääse meitä heiluttaa!

nyt hakee miestä töistä :)

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 14+0
 
onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista :heart:
meiläkin oli eilen jo toinen ultra koska viimeksi oli vielä niin pieni.
kaikki oli hyvin. turvotusta ei ollut :) kuviakin ollaan saatu jo 9 kappaletta toukasta :)
vielä en varma ole jääkö tuo 26 lasketuksi päiväksi kun eilen taas näytti eriä. eiköhän se selviä seuraavalla neuvola käynnillä.
kauheesti taas tullut tekstiä ettei meinaa keretä lueskelemaan. kun helteet alkaa niin jää vielä vähemmälle mun koneella olo. mie kun nautin auringossa olosta ja ulkona olemisesta. myös meidän nuorimmainen olisi vain ulkona.
chicco paljon :hug: oli varmaan kauhea kokemus.
hankinnat vaatteita en varmaan osta kun ne millä kotiin tullaan ja omasta putiikista aion "ostaa" sellaisen kevyen vanupuvun millä tuon vaavelin kotiin. ostan heti kun päästään kotiin kun tiedän kumpi tulee. poikien vauvanvaatteita mulla jo onkin jäänyt vielä.
kaukalo ja sitteri täytyy ostaa mutta ne ostan sitten lähempänä synnytystä. muut tarpeelliset löytyykin jo.
asuminen asutaan vanhassa 250 neliön kivitalossa aivan ihanan rauhallisella paikalla mutta silti lähellä palveluita. turkuun on meiltä matkaa noin 25km.
kolme kerrosta löytyy ja mielellään luopuisin yhdestä kerroksesta. haluaisin että olisi pesutilat tässä keskimmäisessä missä on olohuone, keittiö ja nuoremman leikkihuone. yläkerrassa meillä on kolme makuuhuonetta. siivoamista löytyy : /
vakuutus otetaan lähivakuutuksesta niinkuin muillakin on. ja meillä on ollut sille käyttöä koska lapset ovat sairastelleet todella paljon.
tyttö/poikaolo vielä en osaa sanoa kumpi olisi. tyttö on tilattu koska olisi tytön vuoro ;) kaksi poikaa ja yksi tyttö on ennestään.
raskauden loppuajalla pystyn jo vähän arvailemaan kumpi voisi olla. meillä on pojilla ollut sykkeet matalemmat kun tytöllä ja pojista on närästänyt enemmän.
kertominen vain muutama ystävä tietää. mulla on lääkärineuvola reilu viikon päästä niin jos sen jälkeen kertoo. ja pakkokin on ruveta koska masu rupee näkymään ;)
ihania odotuksia kaikille =)

cadillac ja toukka 11 ja jotain
 
Viimeksi muokattu:
Voi mahoton <3

Täällä on jo marraskuun pino, tai tietenkin on !
Itse olin samoisessa pinossa viime erässä ja pienokaisemme syntyi 6.11.10 nopealla 40min kestävällä synnytyksellä luomuna =)
Neiti täytti just puolivuotta ja täällä opetellaan syöttötuolissa istumista =)

Jokaiselle hirmuisesti onnea odotukseen.
Halusin tulla vain sanomaan, että hengessä ollaan mukana <3

Odotus on pitkä, mutta sen jälkeen aika kiitää...

Taputuksia massuillenne ja tarrasukkia matkaan !
 
mukavia ultrakuulumisia teillä :)
itsekin ihmettelin tuomenkukka sitä kuin valmis pakkaus sielä jo oli, vaikka mittaa oli hätinä golfpallon verran. sormet saattoi laskea ja kaikki aivot ja sydämet ja muut näkyi jo. ihmeellistä, todella, vaikka on meilläkin jo kolmas kierros :)

tyttö-/poikaolosta: en osaa yhtään sanoa. esikoisesta oli vahva poikaolo, ja poika tuli. toisesta ei ollu oikein mikään olo, joten veikkasin tyttöä, mut poika tuli taas... nytkään ei ole oikein mitään fiiliksiä mihinkään suuntaan, kahen pojan jälkeen ehkä ihan vähän hippasen verran toivottais tyttöä, mutta ois se hitsi vieköön komea se kolmen veljeksen sarjakin :) siinä ois tälle tilalle isäntiä!

imetyksestä: toivon voivani imettää vauvaa pitkään. esikoisen kohdalla en oikein osannut, enkä ollut netinpuutteessa :)D) perehtynyt asiaan juuri ollenkaan, joten pullolinjalle siirryttiin n. 4kk osittaisimetyksen jälkeen. tokaa imetinkin sitten vuosikkaaksi asti, yötissi oli tuiki tärkeä viime hetkiin asti :) päivätissistä luovuttiin ehkä noin pari viikkoa aiemmin, kun mukulanmokoma alkoi käytellä hampaitaan turhan kovasti. öisin unissaan ei alkanut leikkimään ja puremaan niin yötissittely onnistui kauemmin. allergialääkityksen vuoksi lopetin sitten melko nopealla päätöksellä, mutta aika oli kypsä ja vieroitus sujui tosi kivuttomasti. imettäminen oli vaan NIIN helppo ja mukava tapa pitää lapsi tyytyväisenä, oltiinpa sitte kotona tai reissussa. sidottuhan siihen on niin kauan kun lapsi ei muuta ruokaa saa, mutta en toisaalta KAUHEASTI kaivannukaan mihinkään. vähän välillä. poika oli kyllä niin mammanpoika muutenkin, itki äiskän perään, että oisin varmaan ollu yhtä sidottu vaikka oisin ruokkinu pullostakin. haaveilen et joku päivä opiskelisin imetystukihenkilöksi.

ikäerosta: esikoisen ja kakkosen ikäero on noin viikkoa vaille kolme vuotta, kakkosen ja vauvan ikäeroksi tulee noin kaksi ja puoli vuotta. varmaan ihan jees... toivon, että kakkosen päähän ehtis vähän muodostua järjenhiveniä ennen vauvan syntymää :DDD

näillä mennään...

kurjenpolvi ja masuasukas 14+2 (täh! joko niin paljon. piti ottaa kalenteri ja laskea viikot...)
 
Onnea ultrassa käyneille :heart:

EevaN tervetuloa marraskuisten puolelle :wave:

Bola-korun saan minäkin pian. Äitini sen haluaa ostaa. Vaati saada ostaa :D

Ja kurjenpolven tapaan olen minäkin joutunut välillä kaivamaan kalenterin esille varmistaakseni että onko oikeasti viikkoja jo "näin paljon" :D

ON:
Kamala Sydänääniä-jakso oli :( Itkua ei voinut pidättää kun tuntui niin pahalta katsoa pientä arkkua :'( On se kamalaa miten elämä koettelee ja vaikka ohjelman perhe täysin vieras niin silti vain tuntuu niin hirveältä heidän puolestaan ja kaikkien muidenkin jotka joutuvat kohtaamaan kätkytkuoleman :(

Mulla on hieman alkanut pelottaa tuo meidän narttu koira : / en ymmärrä vaistoaako se raskauteni kun on alkanut suojelemaan mua ihan liikaa ja on älyttömän mustasukkainen musta :S Ei kovin hyvä. Lenkillä hampaat irvessä pörhentelee kaikille jotka uskaltavatkin vilkaista minua. Pelottaa ihan tosissaan miten voi nartun käytös muuttua noin : / Ja miehen kanssa jouduimme tosissamme tänään miettimään, että mikäli ei koiraa saada rauhoittumaan niin emme voi ottaa sitä riskiä, että tekisi vauvalle jotakin kun on niin sairaalloisen rakastunut muhun :( On aina ollut sellainen mammantyttö mutta nyt menee kyllä jo niin överiksi käytös että pakko laittaa nyt kovat peliin. Kuitenkin lapsiin tottunut yms. eli sen puolesta ei mitään ongelmaa, mutta menee ihan yli nyt mun suojelu. Kamalaa edes joutua ajattelemaan tällaista nyt :'( Rakkaasta koirastani en todellakaan haluaisi luopua mutta muuta vaihtoehtoa ei ole jos ei lopu mustasukkaisuus. On nimittäin älyttömän mustasukkainen vain jos silitän toista koiraani. Narttu änkee heti väliin ja ajaa uroksen pois vaikka uros on kaksi kertaa isompi : / Pelottaa ajatella miten hulluksi voisi mennä vauvan kanssa. Toivottavasti saadaan rakas tyttö kuriin :'(

Anteeksi tämä kamala koirailu nyt, pakko vain jonnekin saada purkaa kun ol nyt nyt todella inhottava. Onhan tuosta ollut merkkejä että suojelee liikaa mutta päivä päivältä käytös menee hullummaksi vaikka olemme jo yrittäneet rauhoittaa koiran mieltä.
Ja nyt vielä niinkuin ei olisi tarpeeksi mietittävää kun esikoinen tulossa niin koirakin alkaa sitten hulluksi. Ääh pahoittelen tätä tylsää löpinää :(

Tiukutus&Masi 15+3 :heart:
 
Mahottomasti olette kirjoitelleet!

Tiukutus Meillä oli kans tuo vanhempi labbis narttu tosi mustis minusta, ja on edelleen, mutta perheenjäsenille ei ole koskaan ärhennellyt (eikä muillekkaan pahasti, ei siis ole vihainen, mutta suojeleva) ja otti ainakin esikoisemme tosi hyvin vastaan, nuoli aina kuolat naamasta ja oli kokoajan änkeämässä mukaan hoitotoimiin. Eli tavallaan hyväksyi hänet myös "emännäkseen" Luojankiitos lapukat ovat yleensä kilttejä ihmisiä kohtaan. voisit toki kokeilla TOKOA sen kanssa ja pitää namuja mukana lenkillä ja antaa sille aina jos se käyttäytyy hyvin vastaantulevien kohdalla.(katso tarkemmat ohjeet koirankoulutuksesta jostain oppaasta tms) kun esikoisenne syntyy niin katsokaa tilanne uudelleen ja muistakaa antaa huomiota yhtäpaljon koirallenne :) valitettavasti asia on kuitenkin niin, että jos koiranne käytös on liian uhkaavaa niin mitään riskiä ei voi ottaa :|

Me huolehdittiin enemmän silloin, että mitä kissamme sanovat vauvasta ja että yrittääkö ne mennä vauvansänkyyn jne.oltiin ostamassa kissaverkkoakin, mutta huolemme oli turha koska esikoisellamme oli niin paha koliikki, ettei kissat uskaltaneet mennä lähellekkään huutavaa pikkunaista ja nykyään lapsemme osaa jo silittää kissoja ilman että vetää hännästä mutta kyllä ne silti välttelee lapsia, eivätkä yritä mennä edes vaunuihin, on varmaan niin hyvässä muistissa se huutaminen ja hännästä repiminen :D

Papulta olisin kysynyt, että miten sukupuolen voi tietää näin varhaisessa vaiheessa?? Minä tässä odottelen rakenne ultraa joka on kesäkuun lopussa. Siellä vasta oikeastaan tietää, että onko kaikki varmasti hyvin ja sukupuolikin kai näkyy siellä? mulla menee tämä raskaus vähän ohi kun on niin paljon tekemistä kun:

Asuminen ostimme taajamasta, saaresta jossa on noin 100 okt, hirsimökin vuonna 2009 hekmikuussa joka on rakennettu v 2000. Tässä pientä pintaremonttia joutuu tekemään kun esim. tapetit on laitettu niin huonosti, että ne repsottaa saumoistaan jne. Mikään pakko ei olisi laittaa pihaakaan, mutta mä haluan, että kaikki ois tiptop ja siististi. Naapurin "penikat" ja koirat vaan tahtoo sotkea ja juoksennella tontilla (meillä siis 300 neliön tontti josta puolet on metsikköä) tuossa metsässä niin menee hermo kun se kuitenkin on MEIDÄN tontti. Aitaa ei ole nyt rahaa tehdä ja veikkaan, etteivät naapuritkaan siihen ala kun ei sitä ole rakennettu koko tänä 12 vuoden aikana. aika villinlännen meininki täällä on välillä ja jouduttiin laskemaan kissammekin ulos kun naapurin kissat kävivät kusemassa ja naukumassa terassillla. Omat kissamme nimittäin pitävät muut kissat loitolla ja koiramme pitävät myös muut koirat loitolla pihasta jne. Meillä on yläkerrassa 2 makkaria,aula ja alakerrassa tupakeittiö,koirien huone jossa tietokone ja sit pienenpieni khh,ph ja sauna.pihalla on ulkosauna sa halkoliiteri. Haaveena ois autotalli johon tulisi kenneltilat suihkuineen. Ajateltiin, että jos tämä pikkukakkonen näkee päivänvalon niin ei toistaiseksi aleta rakentaa kolmatta makkaria. Me sit varmaan siirrytään tähän koirien huoneeseen ja koirat olisi sitten yötä siellä kenneltilassa tai olkkarissa.

Rosalinda78 13+6
 
Rosalinda mukava kuulla etten ole ainut jolla ylisuojeleva koira :) Tuo oma narttu on tosiaan vihainen muille ihmisille : / Ja tokoa tuon kanssa on harrastettukin mutta ei ollut ihan koiran paras laji. Agility on meidän koirien suosikki :) Mutta näköjään hyvästä koulutuksesta ei tuon kanssa enää hyötyä kun mennyt aivan mahdottomaksi ja älli kadonnut täysin :( Ja tuo on 6-vuotias, joten enää ei ihmeempiä uusia juttuja paljoa pysty opettamaan kun tuokaan ei ihan välkyimmästä päästä ole :D Ja tokossakin aika pitkälle kuitenkin päästiin, tai no siis kaikki perus asiat on hyvin hanskassa, tai siis ollut :D Outoa vaan kun aina käyttäytynyt mallikkaasti, ohitukset ei koskaan ole ollut mitenkään hankalia, ihan tyyliin vapaanakin voinut ohittaa kun ei ole koskaan lähestynyt muita mitenkään vaan nätisti ottanut katsekontaktin niinkuin olen opettanut. Mutta tänään sitten tuli huomattua että nartun päässä joku kiepahtanut ja pahasti kun hampaat irvessä yritti syöksyä kohti. Onneksi suhteellisen pieni koira niin pystyi pitämään aloillaan vaikka ei mitenkään varautunutkaan kun koskaan ole noin käyttäytynyt : /
Ja en tiedä uskallanko ottaa riskiä, jos tuo ei asetu ennen vauvan tuloa. Kamalaa jos joutuisi oppimaan kantapään kautta kun tuo päättääkin että minä olen vain hänen ja ottaa vauvan "uhaksi".. Hankala tilanne :(

Luin paljon netistä kokemuksia vastaavasta, mutta en löytänyt yhtäkään samanlaista jossa narttu ruvennut ihan hampaat irvessä uhoamaan muille. Huomenna mies käy nartun kanssa lenkillä, testataan miten käyttäytyy miehen seurassa. Jos normaalisti niin tästä lähin mies saa hoitaa nartun ja minä jätän nartun huomion hetkeksi "jääkaudelle". Jospa alkaisi palautua maan tasalle. Alkaa tosiaan näyttää hullulta tilanne kun pelottaa jo kun tulee vieraita kylään jos tuo alkaa niidenkin päälle syöksymään :(

Voihan purkautumiset ja kiukutukset :D Ei millään jaksaisi alkaa pelkäämään yhden koiran takia mutta eipä tässä muu nyt auta kuin alkaa tosissaan työstämään narttua hieman enemmän miehenkin kaveriksi. Jospa sillä saataisiin pahin minuun kohdistuva paniikki pois. Uros onneksi ihana sama itsensä. Tai no kyllä siitäkin huomaa että on minun kanssa paljon rauhallisempi kuin ennen mutta ei onneksi tuollainen kahjo raivopää :D

Jospa nyt yrittäisi takaisin nukkumaan.. Kauheana nyt vaan ajatukset pyörii tuossa hurtassa :ashamed:

Tiukutus&Masi 15+4 :heart:
 
Rosalinda78 Me käytiin istukkatutkimuksessa, niin siinä selvisi myös sukusolut. Oli kohonnut down-riski, mutta onneksi kuitenkin kaikki oli tulosten valmistuttua hyvin.:) Muuten olisi selvinnyt tosiaan vasta rakenneultrassa, joka on mulla 20.6. Kysyivät kyllä halutaanko sukupuoli tietää. Uskomatonta miten jostain istukan soluista voidaan kaikenlaista selvittää... Todellakin toivon, että rakenneultrassa myös kaikki hyvin.

Tiukutus Voi koiraa:( Toivottavasti rauhoittuu.:) Meillä on kissa, saa nähdä miten sen hermot kestää, kun toinen tulee :) Ikää on jo 10v. :) Hyvin kyllä pärjännyt tähänkin asti.

Imetyksestä Tietysti toivon, että pystyisin mahd. pitkään imettämään. Esikoinen sai korviketta lisänä jo heti sairaalasta asti. Alku oli aikamoista kompurointia ja meinasinki jo luovuttaa alkumetreillä..Sanoinkin miehelle, et miksi kukaan ei kertonut miten hankalaa tää on?!:D Kyllä se sitten lähti, kun maidontulo tasaantui, mutta lopetin vajaa 5kk jälkeen. Maitoa alko tulla entistä vähemmän ja siitä siirtyminen pelkkään pulloon sujui luontevasti. Olin tyytyväinen, että pystyin edes osittain imettämään. :)

Papu82 ja sintti 14+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Reveria - kyselit harrastuksista, "normaalioloissa" harrastan joogaa, pilatesta, kuntosalia ja lenkkeilyä. Esikoisen kanssa samoin kuin nytkin lenkkeily jäi heti, huomasin et hengästyn helposti ja syke nousee liikaa. Joogasin ja kävin kuntosalilla esikoista odottaessa, ja toivon että voisin nytkin liikkua mahdollisimman pitkälle. Kävelen myös työmatkat (yht n. tunti päivässä), pysyy peruskunto yllä.
4v sitten olin kuntosalilla treenaamassa vielä samana päivänä raskausviikolla 40+5 kun synnytys alkoi :D Täytyy myöntää että muut kuntoilijat ei voineet olla tuijottamatta ja hymyilemättä vinosti kun yritin mahtua laitteisiin valtavan pallomahani kanssa :LOL: Ja siis huom en todellakaan tavoittele mitään kunnon nousua tai nostele maksimipainoja, lähinnä pyrin kehonhuoltoon ja siihen, että selkä ei mene ihan jumiin kun olen aina tottunut liikkumaan. Uskon että olisi vaarallisempaa yhtäkkiä lopettaa liikkuminen kuin harrastaa kevyesti ja omaa vointia kuunnellen :)

Ja Tiukutus - mitä ihmettä teet hereillä puoli kahden aikaan yöllä :D
 
Viimeksi muokattu:
IlonaVonD no elä kuule muuta viserrä :D En ymmärrä miten jaksoin koko yön itkeä ja voivotella koiraa :D Olisikohan hormoneilla taas näppinsä pelissä :whistle:

Onkos teillä samanlainen näläntunne kuin ennen? :)
Itse olen huomannut että nälkää ei tunne enää samallalailla. Vaikka maha kurnii tyhjyyttään niin ei silti ole yhtään sellainen olo että pitäisi syödä :D Liittyyköhän raskauteen vai onko kroppa nyt vaan seonnut? :D
 
Johan jaksoin konetta avata. :)

Doppler on ihan loisto vehje. :) ostin sen angelsounds perusmallin huutonetistä, saapui kotiin eilen ja jo nyt oon kuunnellu sillä mooooonta kertaa. :heart: ihana junan jumputus sieltä kuuluu. usein on tovin joutunut kyllä etsimään ääniä mutta onneksi ovat aina lopulta löytyneet. aah. voisin kulkea kuulokkeet korvalla koko ajan. :)

Teille joilla on jo lapsia entuudestaan. joko olette heille kertoneet uudesta tulokkaasta? Me emme vielä ole. 2,6v tyttöseni kun on sellainen lörpötes että vauvasta tietäisi koko pitäjä jos sille kertoisi. Ja koska alku on ollut hankala, eikä muillekkaan olla vielä kerrottu niin päätettiin että ei vielä "isosiskollekaan" kerrota. ehkä sitten kun on ultrassa käyty.

asumisesta muutetaan tämän kuun lopussa 4h+k rivariin joka ollaan ostettu. 80neliötä, aah. ihanaa tämän 60neliöisen vuokrakämpän jälkeen. Olen kyllä päättänyt että ainakin kaksi lasta menee vielä ihan kätevästi samaan huoneeseen, eli äitille jää ylimääräinen huone askarteluille/ompeluille ym puuhille. :)

hankkimisesta olen ostanut kaksi potkupukua kun olivat niin kivan näköisiä mutta ostaessa ajattelin lähinnä ystävääni joka on myös raskaana, saapi lapsen lokakuussa. Puvut kuitenkin jäivät omaan kaappiin... :) vaunuja olen kattellut mutta ostamaan ei olla menossa vielä PIIIIITKÄÄÄN aikaan. enkä mitään muutakaan halua vielä ostella, usko kun on edelleen vähän alhainen koko vauvan suhteen. : / olen ihan varma että jotain vielä tapahtuu. nyt kun sydänäänet olen itse kuullut, olen seuraavaksi siirtynyt sanomaan että "ihan varmasti on alikehittynyt/nt ultrassa poikkea eli mahd. vammainen tai jotain muuta pahaa, eikä kuitenkaan tuu syntymään, vähintään kuolee kohtuun tai sitten synnytyksessä" Eli negafiilis jatkuu.

imetyksestä esikkoa imetin täysin 4kk ja 6kk kohdalla loppu, lähinnä neidin tahdosta kun ei enää tuon 2kk aikana niin kovin tuosta hommasta tykännyt. Imetän niin pitkään kun kykenen.

bola-koru minun piti hankkia jo esikon aikana mutta se jotenkin jäi. Nyt kyllä ajattelin sen hommata. :)

Millaista työtä teette? itse olen ryhmishoitajana. Olen alkanut pohtia jo että missä vaiheessa pitää pomolle kertoa raskaudesta (olen siis uusi alalla kun tammikuussa aloittanut työelämän ja määräaikaisella sopimuksella tällä hetkellä vuoden loppuun). Sitäkin jo mietin että kun vatsa alkaa oikeesti näkyä eikä voi luulla että olen vain lihonut, niin kuinkas käy lasten kanssa. nostelut ym tulee varmasti hankalaksi, mutta lähinnä pohdin että mitä jos ryhmä kysyy että "kuinka se vauva sun vattaan meni?" :LOL: mielenkiintoiset huolenaiheet minulla.

Niin ja vuodoista. Kop kop, on taas ollut hiljaista. parin viikon tauko tuos oli ja sitten yhtenä aamuna oli taas ylläri housuissa, mutta onneksi se vuoto loppu nopeasti. lähinnä nykyään tulee vain kirkasta vaaleanruskeaa (vanha veri?) vuotoa, ja valkovuotoa paaaaaljon. kunpa ei enää tulisi mitään. :)

pitäisi vissiin useammin kirjoitella koneen kautta kun aina tulee hehtaari viestejä. On vain niin laiska kun omistaa puhelimen jolla kätevästi pääsee nettii koska vain. :D

tä ja sissi rv 12+1 (JEEE pääsin oikeesti tähän asti)
 
Imetyksestä, jos nyt sais ensin tän toisen loppumaan. Et juu aion imettää, jos vauva vaan saa otteen ja alkaa imemään ja osaa imeä. Ekalla ainakin maitoa riittänyt ja pumpattavaksi asti, kun puuromaidot pumppailin, enää ei varmasti pumppuun heru mitään, kun ei oo aikoihin kokeillut. ei tarvetta. Nyt saanut kuitenkin toistaiseksi ainakin himmattua aamu ja ilta maitoihin, et josko lopettas ite. Mut täytyy seurailla olotilaa ja sen mukaan sitten kattoa millon lopettaa, noo toi hoitoon meno tosa sotkee myös sitä miettimistä.

Nukahtamisesta, toistaiseksi nukutaan aina kun saa vaan nukkua. et ei ongelmaa, paitsi js päikkäreiltä herää kesken yli tunnin jälkeen niin ei pääse takas heti.

Pahoinvoinnista, ei niinkään, mutta muutamana aamuna joutunut yökkimään pönttöön, et on saanut päivän käyntiin huoh. Onneksi ei oo jokapäiväistä eikä montaa kertaa päivässä :D jotain positiivista. Edelliseen verrattuna

Raskausarvista, esikoisesta tuli tissien alle pari, mut ei muuta. Nyt jännätäänkuin tällä kertaa käy. Kuvittelin saavani kunnon arvet, mut ei tullut ainakaan ekasta. Teininä, kun painoa tuli nii repesin kunnolla lantiolta.

Siitepölystä, mä sain avun tosta toisesta nenäsumutteesta. Minnuska, mikä allergia lääke sulle neuvottiin? Mä sai varalle ton cetiriziini reseptin, mut ensisijaisesti paikallishoito sanottiin mulle.

Onnea ultra kuulumisista!

reveria, mä oon käynyt joogassa jo ennen ja jatkan sitä ihan varmasti aina kun pääsen. Mulla kroppa pysyy paremmassa kunnossa, kun käyn.

tohon sitteriin, meillä ei ole ollut. Mutta laitoin tytyn siihen sellaseen keinuvaan tärisevään soivaan niin oli pikkasen ihmeissään mut ei pois yrittänyt. näin siis 1v. Hauska oli katella.

tervehdys uusille!

Tiukutus, mulla reki kans pahaa ja itku tuli kun vahingossa jäin katteleen.

nälästä, mulla kaamea nälkä, mut kun alkaa syömään menee helposti pari lusikallista ja sit alkaa tökimään et on jo ähky. huoh. Ja syödäkkin pitäs.

lapsille kertomisesta, onhan tuolle puhuttu, mut eipä oo pelko et puhuu eteen päin, kun ei ole vielä niin paljon sanoja ja ei kyllä varmaan ymmärrystäkään mitä tuleman pitää.

hankinnoista, katellu noita rattaita ja kyllä kirpaiseen, sellaset mitä haluias niin maksaa sitten sen 800- 1000 et antaas kattoa tuleeko meille tuplia kuitenkaan, vai jääkö reissut reissaamatta.

Tuli taas pikkaen romaani kun ei oo ehtinyt töitten takia kirjoittelemaan. oli kyllä ihan kiva käydä taas välillä töissä.

Unico ja Mötky 14+1
 
Pitkästä aikaa.
Olen mä aina lukenut muiden kuulumisia, mutta oon ollut niin poikki etten ole jaksanut avautua...
sinäänsä harmi,kun jää sitten aika "tuntemattomaksi"

Aloitin työt, nyt pitäis vaan kohta varmaan tunnustaa tää raskaus.
Maha on meinaan jo kylillä herättänyt keskustelua.
Mulla vaan tulee maha ihan älyttömän aikaisin esiin :ashamed:

Mä olen VARMASTI viimeinen jolla on ultra,
mulla on meinaan 24.päivä vasta... olen vähän myöhäisherännäinen.
Angelsoundilla kuului kivasti sydänäänet,
vaikka mun laite on se halvin versio ja ostin huutonetin kautta 8eurolla.

Imetyksestä,
aion imettää, siis ainakin yrittää parhaani...
niin vauvan kuin itsenikin takia.
Kiloja olisi kiva saada karistettua niin luonnollisella ja vauvaystävällisellä tavalla.

Bola-korun haluan.
Ostin Mieheni siskolle sellaisen ja silloin päätin että tuollaisen minäkin sitten ostan.

Mahankasvun lisäksi olo on ihan jees.
Suklaata ei tee mieli ollenkaan(ennen raskautta olen ollut ihan hulluna suklaaseen!), vaan oikeaa ruokaa, salaattia, hedelmiä ja salmiakkia :)

Meillä lapset tietää ja tuo kohta 4vee, silittelee massua ja sanoo, että kasvaahan siellä se vauva :)
Välillä tuntuu, että se on eniten innoissaan tulokkaasta. Ja kaikillehan se on rallattanut kylillä vauvahaaveistaan :)

Hyde ja Helmi 12+1
 
Hei!

Sydänääni-jakso aiheutti itkua täälläkin. Ja nyt tietysti pelottaa vielä enemmän ,että omallekkin kohdalle käy noin.

Imetys Ensimmäistä lastani imetin 6kk, toísta 7kk ja kolmatta 9kk. Eivät olleet täysimetyksellä, vaan saivat lisäksi korviketta. Tätä viimeistä lastani pyrin myös imettämään.

Hankinnat Ei vielä mitään. Turvaistuin on ostettava, mutta sen kerkeää sitten syksyllä. Vaunut saa kelvata samat, mitkä on olleet muillakin.
Äitiyspakkauksen otan.

Tyttö/poika Poikaa veikataan. Kolme edellistäkin on. Edellisessä raskaudessa oli mahassa tyttö. Mutta odotus oli aika erilainen tähän verrattuna. Tämä raskaus on taas samanlainen, kuin poikia odottaessa.

Kertominen Ei vielä kenellekkään.Lapsille kerrotaan seuraavan neuvola käynnin jälkeen.25.5 olisi tämä päivä.
Toivottavasti kukaan ei kysele ennen sitä mitään. Maha kyllä jo näkyy..

Tänään lähdetään käymään katselemassa taloja. 2 hyvää olisi tiedossa. Ihanaa olisi, jos nyt kesällä pääsisi muuttamaan.

Tsemppiä kaikille!

Trallaa 14+2
 

Yhteistyössä