<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Heip!

myy:
No joo, ei myl kyl tunto jaloista katoo, ei todellakaan kiva... mul on enemmänki semmost vihlovaa kipua, ja se tulee sellasis aalloissa! ja siis kaupan kassalla minäkin, ja se on kyllä tuskaa kun yhtäkkiä vihlasee :) mut teen vaan 20h viikossa. mut siis mä en todella käsitä et mikä tähän auttaa? vai onk se sit se seksi... hieronta ei ainakaan, mua kans vaan sattuu enemmän, jos on hierottu! pelkään pahoin, et eipä mein tilanne ainakaan raskauden aikana parane, mut toivotaan!

nallemakarooni
 
Heippa taas!

Onko kellään ollut vauvavakuutusta tai oletteko meinanneet sellaista hommata? Kaipaisin vähän kokemuksia kun itse olen ajatellut ottaa sellaisen :) mies haluaisi ottaa vakuutuksen if:ltä kun muutkin vakuutukset siellä. Itse vähän vierastan sitä kun olen lukenut siitä vain huonoa ja kun pitää vaihtaa 3kk iässä. Monilla siis ilmeisesti ollut ongelmia lapsivakuutuksen saamisessa sen jälkeen jos ennen 3kk ikää ollaan käyty tyyliin edes kerran lääkärissä syystä tai toisesta.

Ikäväkseni huomasin että muut vakuutusyhtiöt joita nopeasti selailin eivät tarjoa vakuutusta raskausajalle, vai olenko väärässä? Kaikista ihanteellisin paketti olisi mielestäni siis raskausajasta sinne 20 ikävuoteen asti, ettei tarvitsisi vaihtaa vakuutusta välissä. vaadinkohan nyt aivan mahdottomia? :D

Terkuin,
Cee- & pikkunen 16+2
 
Myy: Olisko sulle sattunut huono hieroja. Mä olen paljonkin hierojalla käynyt ja kovaakin on hierottu mutta ei mulle ikinä ole mustelmia tullut. Suosittelen siis kokeilemaan jotain toistakin hierojaa nissää on paljon eroja.

Nallemakarooni:
Mulla auttoi edellisessä raskaudessa issiaskipuun jumppapallon päällä istuminen ja lantion pyörittely. Tuli tosta sun seksinjälkeisestä kivuttomasta päivästä mieleen :) Samantyyppinen liike taitaa olla kyseessä.

Cee: Meillä on vakuutus Pohjolasta ja nimenomaan otettu raskausaikana ja ei tartte mitään vaihdoksia tehdä. Meillä on kaikki muutkin vakuutukset Pohjolassa joten meni kivuttomasti mutta saattaa olla, että ne vaatii myös kotivakuutuksen sinne että saisi vauvavakuutuksen.

Mä kävin aamulla sokerirasituksessa. Se on ärsyttävä. Piikitys ei haittaa ja se uusi litkukin on ihan juotavaa mutta se istuminen. Mua vielä alkoi ihan hulluna väsyttää kun sokerit alkoi nousta ja edellisen yön heräily flunssaisen pojan kanssa ei mitenkään edesauttanut tilannetta. Mukava istua niillä tosi mukavilla penkeillä ja yrittää pitää silmiä auki. Ensi viikolla pitää sitten tuloksia soitella neuvolasta.

Huomenna ultra, jaiks!

Siisu ja Kusti & Kosti 12+3
 
Moikka!

Täällä esittäytyy esikoisen odottaja, hellou :wave: 26v ja pikkuista odotellaan saapuvaksi 15.11.

Palstailin toisella odotuspalstalla myös, mutta keskustelu oli sen verran hiljaista ja verkkaista, joten päätin etsiä täältäkin vastaavan ryhmän!

Hyvin on odotus mennyt, mitä nyt päätä särkee ja vähän yhä aamuisin tökkii syömisen jälkeen. Hemoglobiini on tippunut, joten rautaa napsitaan. Muuten ei pahoinvointia ole, heikotus ja huimaus on muuten oireet.

Me kyllä meinataan hankkia vakuutus odotusaikana. Täytyy alkaa pikkuhiljaa niitä selailemaan...

Tuli hankittua kotidoppler. Laite on hyvä enkä pidä sitä turhana. MUTTA. Nyt on ongelma. Kuulen kyllä Taikun sykkeet kun etsin, mutta nyt muutaman päivänä aikana (olen tarkoituksella kuunnellut aamulla ja illalla), vauva on aina suht samassa paikassa. Vasemmalla alhaalla. Kokoahan Taikulla on nyt jotain n. 9cm, joten tilaa on liikkua. Aiemmin sain sykkeet kuulumaan milloin mistäkin. Olen kuullut, että tyytyväinen ja terve vauva ramppaa kohtua ympäriinsä. Onkohan tää sattumaa vai mitä, että nyt pieni on aina samassa paikassa (no ehkä 3-4cm saattaa vaihtaa paikkaa)?

Kuitenkin kaiken pitäisi olla kunnossa... näin ultrien ja verikokeiden perusteella.

Aplari ja Taikku 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Heip!

Siisami:
Siis tota mun on kyl pakko kokeilla, luulen tosiaan et vois auttaa! hitto ku oon heittäny pallon jo menee ja pitää ostaa uus.. mut eihän ne hirveesti maksa!?
ja kumma juttu et sua on istutettu sokerirasituksessa!!!! mä oon saanu aina oman sängyn ja peiton ja oon NUKKUNU ne piikitysten välit! ja ihan tavallinen pikku terkkari on ollu! ehkä se on ollu vähän hassua, siellä muitten verikokeeseen pääsyä odottavien seassa vaan kölliä! :)
 
Soitin neuvolaan ja kerroin et hieronnasta ei apua ollut ja totesi et maanantaina täytyy mennä uudelleen lääkäriin ettei tollasella selällä voi töissä olla!
Ihanaa kun joku ymmärtää mua, ku musta tuntuu et kaikki luulee et liioittelen kipua etten joutuis töissä olemaan :(

Myy
 
Älä välitä myy! anna muiden ajatella jos siitä jotain tyydytystä saa! sitä tietää itse parhaiten sen mitä jaksaa, tai pystyy tekemään! hyvä et lääkäri on puolellasi, mulla ei sitäkään... nyt otat vaan rauhassa ja yrität rentoutua! :)
 
Tervetuloa Aplari :wave:

Reveria onnea poikalupauksesta :heart:

Myy no on kyllä tainnut hieronta mennä hieman pieleen :S Paranemisia :hug:
Itellä selkä myös sökö ja ammattivalinnan (hevosala) takia käynyt paljon hierojalla mutta ei kyllä koskaan ole mustelmia tullut vaikka on jouduttu hieman voimaakin käyttämään. Kannattaa siis etsiä uusi hieroja ja kokeilla jos osaavammasta olisi hyötyä kipuihisi.
Äläkä välitä jos jotkut eivät usko että olet oikesti kipeä. Lepää rauhassa jotta saisit joskus itsesi kuntoonkin. Selkäkivut on todella inhottava vaiva ja voi aiheuttaa pahempaakin kramppia jos ei hoida. Ne jotka vähättelevät kipujasi eivät varmasti tiedä mistä puhuvat.
Siispä rauhassa lepää niin kauan kuin tarvis ja hoida itsesi kuntoon muista välittämättä :)

Tapaamista ootte suunnitelleet.Olisi ihana päästä mukaan mutta eipä täältä pohjoisesta pääse. Kunhan muutetaan niin jos sitten uusi tapaaminen järjestetään niin mukana ollaan! :)

ON:
Eilinen ja tämä päivä mennyt "supistusten" kourissa :( Tiistaina tosiaan oli neuvola ja sielläkin tuli yksi "supistus" ja niistä sitten th:n kanssa juteltiinkin. Mulla nämä on siis sellaisia että kohtu kovettuu aivan täysin, mutta kipua onneksi harvemmin mukana. Nyt kuitenkin pitää ottaa rauhassa ja seurailla muutama päivä. Tänään oli pari kipeää mutta meni onneksi ohi. Kohtu kovettuu heti jos esim. nopeasti nousen seisomaan tms. ei kiva :/

Sydänääniä miehen kanssa kuunneltu tänäänkin jo kaksi kertaa ja siellä se rakas sydän hyppii :heart: hirveän vilkas lapsi vain kun ei ole dopplerissa näyttöä ja haluaisi sykettä hieman laskea niin mahdotonta kun Masi on 2sek paikoillaan ja hyppää toiselle puolen kohtua :D No, ainakin on voimissaan :)

Tiukutus&Masi 16+2 :heart:
 
Moikka kaikille,

Neuvolalääkärillä käynti oli ja meni, jossa kuunneltiin sydänäänet ja tehtiin gynegolokinen tarkastus, kaikki oli ok ja sydänäänet saatiin kuulumaan vaikka vähän vaikeaa olikin. Myös Verikokeen ja ultraäänitutkimuksen tulos Downin sydrooman toteamiseksi tuli ja oli normaali ja lisääntynyttä riskiä ei todettu! Joten nyt vaan kohti puolenvälin raskautta hyvillä ja turvallisin mielin. Mulle vois (jos jaksaa, ei pakko) vaihtaa LA:n 17.11, tämä myös varmistui np-ultrassa. Ja synnytyssairaala on kättärin haikaranpesä.

Täällä myös huonovointisuus jatkuu ja oksentaminen on vieläkin arkipäivää. Kovasti odotan pahoinvoinnin loppuvan, et pääsis nauttimaan raskaudesta:x Senkään takia en oo jaksanut kirjoitella, ihan puhki. Pomolle kertomisestaoli puhetta. Ite oon joutunut kertomaan pomolle heti viikolla 8, kun pahoinvointi alkoi. Sillä oon siitä lähtien joutunut olemaan töistä pois ihan tolkuttomasti:D Onneks mun pomo on ihan super ihana ja vaan tsemppaa mua koko ajan, yhtän ei tuu huono-omatunto vaikka joudun olemaan sairaslomalla koko ajan.

Syöminentäytyy hoitaa aina tunnin/parin tunnin välein muutoin oksennus tulee kaaressa. Koko ajan täytyy olla hedelmiä ja kasviksiä syötävänä, jotta maha ei tyhjene liiaksi.

Hankinnoista Miettinyt oon jo paljon, oikeestaan melkein kaikki, mutten viel uskalla ostaa ihan kaikkea, sillä varastotila loppuu, enkä vielä näin aikasessa vaiheessa halua sisustaa lastenhuonetta. Stokken sängyn ja hoitopöydän haluan(hoitopöytä meillä jo on). Meillä niin pieni makkari joten stokken pinnasänky on pieni ja mahtuu meidän makkariin hyvin. Vaatteita oon myös jo ostanut laatikollisen:D Onko kukaan vielä miettinyt vaunuja vai oonko näissäkin hirveen aikasessa:LOL: Haluaisin kysyä onko kellään ollut käytössä gessleinin rattaita-ajatuksia vastaanotetaan!. Oon miettinyt gessleinin F6.

Ihana reveriaootte saaneet jo tietää sukupuolen:) Onnea poikalupaksesta tosiaan! En itekkään millään malttais odottaa tietoa sikiön sukupuolesta..

Täällä ollaan myös kiinnostuttu vauvavakuutuksista, kilpailutusta en ole vielä jaksanu aloittaa, joten ajatuskia otetaan vastaan!

HelenaM. ja pikkuinen 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Myylle mä olin aikoinaan kaupassa töissä ja oli se aika tuskaa kropalle jos joutui olemaan kassalla 8h ja just siinä tietenki kauhea veto käy kun ulko ovet lähellä ja kaikkea. Olin aika paljon myös hevi ja leipä osastollakin. siellä oli muuten ihan mukavaa mutta aamulla aina kauhealla kiireellä piti purkaa kuormat niin selkä ja ranteet aivan pskana. Että ymmärrän sua ihan hyvin! mulla kans meinaa olla issias vaivaa niin pitäs vaan ahkerasti venytellä kroppaa ja varsinkin jalkoja,selkää ja pakaroita!

Tervetuloa uusille ja onnittelut niille keillä on mennyt ultrat ja muut nappiin :)

mun pitäs ettiä jostain "masentuneet äidit"-linkki. Tänäänkin taas märisin lääkärineuvolassa vaikka kaikki oli hyvin vauvelilla... jos jollain on antaa vinkkiä niin kiitos :)
 
Tervetuloa uudet ja onnea poikaveikkauksesta. mä olen varma, tai ainakin toivon olevani hyvin varma siitä että tämä lapsi olisi poika. odotus on ainakin IHAN erilainen kuin edellisen kanssa joka siis tyttö ja toivon että poika tulisi siksikin että tuskin haluan enää tämän jälkeen odottaa, eli lauma olisi täynnä ja kivempi se ois jos on tyttö ja poika. :)

Ultrakuulumiset tänään oli siis kauan pelkäämäni ja jännittämäni nt ultra. Mutta kaikki oli oikein hyvin. :heart: kaveri oli oikein vilkas, heilui, potki, venytteli koko ajan. vastasi täysin viikkoja kooltaan ja turvotusta oli 1.3mm, eli kaikki hyvin. Näkyi hieno sydän, virtsarakko, aivon rakenteita, sormet ja varpaat ja kaikki. On se ihmeellistä miten vajaa 7cm pitkä kaveri voi olla niin "valmis". :heart:

Ultran jälkeen rohkaistuin sitten viimein kertomaan isälleni ja siskoilleni tulevasta lapsukaisesta. :) Mutta edelleen olen tooosi varovainen ja aina sanon että "jos kaikki menee hyvin..." painottaen JOS sanaa. eli täälläkin yksi "masentunut äiti" . Ei vaan uskalla täysin iloita kun tietää että kaikki voi mennä vielä pieleen.

Vauvavakuutusta ei olla mietitty vielä ollenkaan. Esikolle ei sellaista otettu kun rahaa menee muutenkin eikä onneksi olla tarvitukaan, mutta nyt on sellainen olo että pitäiskö kuitenkin tämän kanssa ottaa kun tuntuu että jo alusta lähtien on kaikki mennyt vähän miten sattuu. Meilläkin kaikki vakuutukset pohjolassa (vielä Easy pakettina), tarttis tutkailla millaiset vakuutukset siellä oikein onkaan tällä vauva puolella.

Supistuksista kun puhuttiin niin tajusin että on mullakin pari kertaa ollut niin että kun nousen niin tuntuu että maha on pinkee, mutta se loppuu ihan melkein heti (eli kestää ehkä sekunnin). Hui, johan alkoi pelottaa että onko nekin supistuksia... : /

Nyt huutonettiin katselemaan josko saisi äippävaatteita halvalla... nyt jos viimein uskaltaisi sellaisia ostella/käyttää. yhdet farkut ostin ihan alkuraskaudessa mutta en ole niitä uskaltanut käyttää kun pelkäsin NIIN paljon keskenmenoa...

tä ja sissi huomenna 13+0 :heart:
 
Minnuska, no mulle sanottiin tosta tableteista sen jälkeen, kun jouduin uudelleen lääkärin pakeille ja vaihtamaan nenäsumutteen toiseen. No se onneksi toimii, ettei vielä oo tarvinnut turvautua tabuihin.

Sydänystävistä, juu onhan sellanen mutta se asuu useamman sadankilsan päässä, joten netti on yhteydenpitoon sillon kun ehtii koneelle.

Kertomisesta
, mieten malttaa, no mulla ihan siksi, kun olen jotenkin epäluuloinen että onko siellä ketään. No ultran jälkeen helpotti ja pikkuhiljaa kerrottukin.

Äitiysvaatteista
, täällä noi yhet housut jo käytössä, jotenkin maha hypännyt kunnolla esiin ainakin omasta mielestä. Ja mutu tuntumalla on isompi kun ekasta tähän aikaan.

Täällä taas väsymys iskenyt. Antaas kattoa onko kuin pielessä veri. La olis sokeri rasitus ja toivottavasti ottavat muut kokeet samalla.
Yököttää kun väsyttää tai ei ole syönyt eli aamulla voipi tulla yrjö ihan siitä et ei oo syönyt. Hirvittää toi rasitus.
Mahakipuja on ilmaantunut. jotenkin hirvittää et onko ne supistuksia, kun ei hirveästi muistikuvia niistä jäänyt. käynnistettiin eka ja tuli heti sit tosi kipeinä. Nää kivut tuntuu alamahalla satunnaisesti. Eniten imetyksen aikana jälkeen. oonkin yrittänyt karsia imetys kertoja ja aikaa, kun pidemmän eli aamulla tapahtuvan imetyksen jälkeen tulee melko varmasti kipeäksi ja lyhemmän eli iltapuuron jälkeen harvemmin. Mut silti näitä kipuja on myös päivällä et imetys ei kaikkia selitä.

Myy, otan osaa tohon kipuun ja tunnottomuuteen. Mulla oli sitä olisko ollu viimetset kaks tai kolme kk ennen ekan synnytystä. Ei kivaa. Lopussa kepit kaverina jos kotoa pois lähti etei jää välille.. Jaksamisia sen kanssa.

Cee, me otettiin vakuutus mm sen perusteella että se on vanhuuteen saaka jos sen ite haluaa pitää voimassa. ihan sen takia jos lapsena tulee jotainniin ei sit aikuisena enää saa, kun kovilla ehdoilla. mitenköhän toi sokeri rasitus vaikuttaa vakuutuksen saamiseen jos siis on positiivinen. No se selviää kyllä kun ja jos niin käy, mutta jos on kokemuskia et evätäänkö sillä perusteella? Meillä siis vakuutkset pohjantähdessä.

Sokerirasituksesta
vielä, ekasta kun myöhemmillä viikoilla kävin niin kyllä siellkin istutettiin ei ees kysytty tarviiko pääästä huilimaan. Käskettiin vaan olla paikallaan.

Vaunuja
joo, kallistuttu kuitenkin siihen suuntaan et tuplat pitänee jhommata ja niitä tutkinut vaikeaa ja kallista.

Onnea ultra kuulumisista!


Unico ja Mötky 14+6
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan,

ja kiitos tervetulotoivotuksista :) Monella tosiaan ihania kuulumisia ultrasta, onnea!

Tiukutus kertoikin kuunnelleensa vauvan ääniä kotona. Ja vauva möyrii ympäriinsä. Meidän Taikku oli taas illallakin samassa paikassa... voihan kyynel. Täytyyköhän tässä varata yksityiselle aika, vai soitanko neuvolaan ja kysyn... ne varmaan sanoo, että odottele nyt rauhassa. :'(

Vaunuista: Veli saa paria kuukautten aiemmin esikoisten ja heille käytiin "vaunut" hankkimassa. Todennäköisesti hankitaan samat meille. Eli Emmaljunga City Cross sillä "pehmeellä" kantokopalla.

Äitiysvaatteet on housujen osalta olleet käytössä muutaman viikon. Mahan koko tosin vaihtelee kovasti.

Kertomisesta: mies ei malttanut millään olla hiljaa aluksi... mutta nyt tässä vaiheessa ollaan ihan avoimesti kerrottu.

Minullekkin on nyt palannut väsymys takaisin. Phuuh... Ja aamuisin kun syö, tulee sen jälkeen sellanen etova olo. En ole kuitenkaan koko raskauden aikana oksentanut kertaakaan.

Tapaamista, missäpäin??

Aamuisin, hieman huolestunein terveisin,

Aplari ja Taikku 14+3
 
Tervetuloa Aplari :) No täällä on nyt kans kuunneltu kahdesti samasta kohtaa "vauvaa", eilen kuultiin sitten rytmihäiriöitä (jäi lyönti pois välistä) ja todella hidas syke... ja kokeilin hetken päästä parikin kertaa uudelleen niin muka samassa paikassa oli ja syke sen 70 lyöntiä minuutissa!!! Eli kuuntelin omaa sykettäni (? toivottavasti) Ollaan kuunneltu sitä jo kahtena eri päivänä.. jes! Ei siis ollenkaan tullu eilen paniikkia kun kuunteli tollasta outoo sykettä!!
Nyt vähän kaduttaa että hankin koko dopplerin, se helpotti mua ihka ekalla kerralla kun löysin ne vauvan äänet ja sain tietää et kaikki onkin hyvin. Mut nyt sitten ei oo kun paniikkia tullu ja aina kuitenki neuvolassa ja ultrassa ollu kaikki hyvin... Tosin en oo vielä huolestukseni takia erikseen menny minnekkään vaikka eilen teki mieli kyllä soittaa johonkin!
Kohta kokeilen viimesen kerran ettiä niitä VAUVAN sydänääniä jos niitä edes löytyy kun istukkakin on edessä..ja tälläkertaa en laittais sitä doppleria tonne suunnilleen munasarjan kohdalle hirmu sivuun, jonkun oman ison verisuonen päälle joka jyskyttää doppleriin sykettä.

:( plah

*muoks*

No nyt kokeilin uudestaan ja ihan eri suunnasta kun mistä kuuluu tää mun oma syke, niin sainhan sieltä kuuluviin nää hevosenlaukat HUH HUH! :) Nopee syke oli ja oikeen tasanen lyönti. Ja nyt sitte ton lelun käyttö saa vähäks aikaa ainaki jäädä sanon minä.
 
Viimeksi muokattu:
Britneylle olin myös ostamassa doppleria, mutta taidan jättää ostamatta.. nimittäin tuli mieleen, että entä jos äänet ei kuulukkaan ja satun vaikka olemaan juuri silloin yksin kotona. Sitähän menee aivan paniikkiin ja jos lääkäriin ei just silloin pääse niin hulluksi tulen ainakin minä. Oottelen nyt vaan nvolakäyntejä, niitä on nyt tän mun masennuksen takia 2 kertaa kk.


Onko kukaan ollut koskaan mielenterveysosastolla? Mulla on käynyt sekin mielessä, että jos se vaikka auttais tähän oloon... ja varmasti auttaisikin jos kävisi siellä viikon toimintaterapiassa ja siellä olisi omahoitaja ja psykiatri apuna.

Siis mullahan on kaikki asiat hyvin eikä mitään hätää ole, mutta oma mieliala vaan on nyt niin maassa, että on hankala jo olla ja se vaikeuttaa jo sosiaalistakin elämää. Kukaan muu ei varmaan tätä ymmärrä kuin ehkä joku joka on tässä samassa tilanteessa joskus ollut. synnytyksen jäkeinen masennus on jo odotettavissa, eli jos sitä sais ennaltaehkäistyä :)
 
Viimeksi muokattu:
Ainii ja unohdin tietysti toiveikastaäitiä onnitella! :) ultrakuulumisista.

Rosalinda78 En ole ollu osastolla, mutta joskus miettinyt et kuinka helposti/vaikeesti sinne pääsee. Jotenkin luulis näin raskausaikana kun ei voi lääkitystäkään käyttää (ei ainakaan mun tietääkseni) että saisi sitten ees jotain korvaavaa hoitoa, joka ei todellakaan ole mitään kerran kuussa juttelua terveysaseman depressiohoitajan kanssa... Kyllä kai osastolla saa kaiken tarvitsemansa avun ja ainakin aikaa itselleen ja tehokasta terapiaa. Kannattaa kysellä lääkäriltä ja varmaan melkeen vaatimalla vaatia kunnolla apua :)
 
Kaksi päivää sitten neuvolassa ei kuulunut sydänääniä ja mikä paniikki syntyikään :'(

Onneksi sitten jorvissa ultrattiin ja siellä se "sätki" :)

Selittivät syyksi, että mulla on tuota vatsanpeitettä ja istukka etuseinämässä niin haittasi kuulemista. Onneksi kaikki on nyt hyvin, paitsi että eilen sain diagnoosiksi TAAS raskaudenajan diabeteksen :|
 
Viikko on vierähtänyt viime kirjoittelusta.
Väsymys on täälläkin lisääntynyt. Joskus olen käynyt jopa 19 aikaan nukkumaan. 20 aikaan olen kyllä jo sängyssä :D

Eilen oli neuvolalääkäri. Kaikki kunnossa. Sykkeet kuului, 150.

Onnea ultrakuulumisista!

Ja pari uuttakin on tainnut tulla. Tervetuloa.

Rosalinda78 Oletko Äimä Ry:yn ottanut yhteyttä?
Oletko pyytänyt apua? Siis neuvolassa tai lääkärissä? Hienoa jos olet rohkea ja pyydät. Apua kyllä saat =) Voimia!

Vakutukuset jo raskausaikana ollaan otetu Pohjantähdestä. Eiköhän nytkin. Huuh sitä vakuutuslaskua sitten :O

Ja tähän tämä kirjoittelu jääkin koska kuopus ei nukukaan päikkäreitä..

Heippa!

Biana ja Lahja-Armas 12+4
 
Meilläkin nyt nt-ultra takana. Kaikki oli oikein hienosti :) Molemmat huiski menemään omissa pusseissaan ja pituutta kummaltakin löytyi 6,4 cm joka vastasi päivää vanhempaa kuin ovat. Olin saanut väärää infoa neuvolasta ja multakin olis voitu ottaa veriseula mutta nyt se jäi tekemättä. Kätilö kuitenkin katsoi mulle niskaturvotuksen vaikka Hämeenlinnan uuden käytännön mukaan sitä ei katsota jos ei ole verikoetta. Turvotus oli A-vauvalla 0,9 mm ja B-vauvalla 1,2 mm eli siltäkin osin kaikki ok. Myös kaikki muut osaset oli paikoillaan. Toisen istukka oli kohdun takaseinässä ja toisen etuseinässä aika alhaalla mutta ei kuitenkaan kohdunsuun päällä. Kätilö myös veikkasi toisen olevan poika kun oltiin vitsailtu siitä mitä sukupuolta sieltä on tulossa niin yhdessä kuvassa näkyi toisen haarovälissä jotain uloketta. Se kuitenkin voi olla myös napanuora eli tosi epävarma veikkaus vielä. Mäkin kyllä näin sen ihan selvästi. Mielenkiinnolla odotan rakenneultraa joka on tasan viikolla 21. Sen jälkeen kuulemma noin kerran kuussa seuraillaan jos ei mitään ihmeitä ole. Ihan lopussa sitten tiuhempaan.

Nyt mä voin huokasta ja alkaa tosissani miettimään hankintoja :)

Tervetuloa uusille! Tänään näin omanapaisesti kun ei pysty keskittymään :)

Siisu ja Kusti & Kosti rv. 12+4
 
Hei taas!

Olipas ihanaa päästä tänään viimein ulos tuon kuumeen ja säryn jälkeen. Ja leikkipuistossa oli niin kivoja äitejä että viihdyin siellä yhtä kauan kuin poitsu, sitä tapahtuu harvoin!

Tapaamisesta Aika monta olis tulossa, kivaa! Jos kesäkuun alkupuolella kokonnuttais tänne Hakaniemeen meille.. Olis ehkä reilua ja helpompaa jos kaikki jotka olis tulossa laittais mulle sähköpostia niin voidaan sitä kautta sumplia aikoja sun muuta. Ettei tarvii täällä asiasta jauhaa,kurjaa sitten niille jotka ei pääse. Eli mun sähköposti on: mandi.p@luukku.com :)

Vakuutuksesta Me otettiin jo raskausaikana vakuutus kaiken varalle,kertaakaan ei olla tarvittu ja vuodessa maksaa 300-400e. Ajateltiin lopettaa se,kun poika on niin perusterve kuin olla ja voi. Uudelle vauvalle otetaan kuitenkin taas varmuuden vuoksi jos sattuis olemaan joku vakavampikin sairaus. Muistaakseni meillä on fennialla kyseinen vakuutus.

Aplari Sinuna soittaisin neuvolaan ja kertoisin että olet todella huolestunut ja että sinulla on sellainen olo ettei kaikki ole hyvin. Voithan ystävällisesti myös vaatia että asia tutkittaisiin. "Kyllä tässä on jo odoteltu rauhassa mutta eipä se asiaa auta". Toivottavasti asia selviää, vaikka tuskin vauvalla mikään hätä on,jotkut meistä vain on vähän laiskoja. ;)

Rattaista On myös ollut puhetta. Me hankitaan käytettyinä phil&tedsit vaikka poitsu onkin vauvan syntyessä jo 2,4v ja kävelee jo nyt mielellään. Mutta sitten on talvi ja se seisomalauta tuskin kulkee lumessa ja muutenkin haluan voida sulkea molemman ipanaattorit sinne lämpimään talvipussiin suojaan tuulelta ja kylmältä. Ja suurin syy on se,että haluan arjen olevan mahdollisimman vaivatonta. Että kauppaan voidaan lähteä, vaikka molemmat olis aivan känkkäränkkiä ja mamma väsynyt.

).) Huono olo on kadonnut melkeen kokonaan ja väsymyskin on hallittavissa. Ihanaa kun olo alkaa olla parempi ja mieli virkeä. Vatsa on pikkuinen pallo,mies on siitä onneissaan. Kai se on hänelle konkreettinen merkki siitä,että tässähän on oikeasti vauva tulossa :) Ja tästä keväästä voisin kirjoittaa vaikka romaanin..tiivistän kuitenkin yhteen sanaan: IHANAA!!!

Mandi ja nuttu 13+5
 
Heippa kaikille!

Täällä siis oltiin viime vkolla np-ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Mulla kans väsymys tuulut takaisin, vaikka vkoja jo 12+5. Huonovointisuus ja etominen on ollut tosivoimakasta, mutta liittyy kai väsymykseen ja pitkiin ateriaväleihin. on tää kyllä jännää, että samat virheet (pitkät ateriavälit) toistuu joka raskaudessa ja sit kiukuttaa, kun on huono olo. Ihminen osaa olla välillä aika tyhmä! Mä toki teen sellasta työtä, ettei se oo aina musta kiinni, jos syömisvälit venyy pidemmäksi kuin 1,5 tuntia.

Mites teillä on suku, ystävät tai sisarukset ottaneet vauvantulon vastaan? Meillä tosiaan 3 lapsi tulossa ja yhtä ihanaa tämä on meille kuin ensimmäiselläkin kerralla. valtaosa on ottanut asian hienosti, mutta muutama soraääni sai mut itkemään. "Esim. kommetti että ei helvetti, ette oo tosissanne... meinaatteko tosiaan pitää sen?" Tiedän, että kolmas lapsi joo, mutta ei kai se niin eriskummallista oo? vai kuinka? Toki tää kyseinen ihminen ei yhdenkään meidän lapsen kohdalla on suhtautunut yhtään kauniimmin. Viimeksi hän kielsi iloitsemasta, koska vauva voi kuolla! Kuka sanoo noin odottavalle äidille - täys idiootti. Tunteet edelleen hieman pinnassa tossa jutussa. Ihanaa lukea teidän muiden viestejä, kun niistä tulee niin hyvä mieli.
Ihanaa vkonloppua kaikille:)
Triplamama ja "simo" 12+5
 
heissan,
ihanaa huomata että moni on käynyt ultrassa ja kaikki ollut hyvin..:)

mahakivuista onko teillä ollut sellaista kipua alavatsalla? menkkajuilintaa ymm haasua olo,ei ehkä kipuakaan vaan jotain ylimääräöiisen tunnetta? Miel on alkanut tällä viikolla mutta kai se johtuu kohdun kasvusta, Tiistaina 24.5 on ultra kättärillä ihanaa että vihdoin saa tietää miten asiat masussa nyt on..:)

tämä viikko töissä on ollut aika rankka,onneksi on nyt saa levätä. Tosin on pullataikina nyt kohoamassa kun lupasin muksujen kanssa vihdoin leipoa...viimeisillä voimillani..:D

vaunut meille tulee niinkin harvinainen merkki kuinakjax viking yhdistelmät,koppaosa ja ratas erikseen ja sitten on turvakaukalo adapterilla..:),lämpöpussi ja hoitolaukku kans samaa settiä.sain ämän ystävältäni joka oli ostanut vaunut aikaisin ja saakin kaksoset joten osan tän häneltä pois. muuten en olis näitä ulkomaisia edes häneltä ostanut jos ei olis livenä nähnyt ja tienny huonoja ja hyvä puolia.

Hyvä että on väsyä muillakin! milloin se ihana aina alkaa?? huhuu..onko kukaan nähnyt..:D

EevaN ja pieni 12+0 PoKs!!!
 
tulin vain pikaselventämään Cee-:lle, kun tuosta if:n vakuutuksesta puhuit. Aluksi tosiaan raskausajanvakuutuksena, ja kun 2kk:n sisään lapsen syntymästä ilmoittaa sotun, niin jatkuu automaattisesti onko se nyt vauva- vai lapsuusajanvakuutuksena, kuitenkin 15-vuotiaaksi saakka. Oma äippä ifillä töissä, ja aivan varmaan kääntää mut jotenkin vielä ottamaan ton vakuutuksen, halusin tai en... :D

Esikoisen odottajana otan vielä kaiken irti, ja meinaan lähteä tänään baariin ekaa kertaa koko raskausaikana, ja valvoa yli kymmeneen! Siis päikkäreille suuntaan!:)
 
Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia!

Britney Minä niitä Keski-Suomesta odottajia huutelin.. Oli kyllä itelläkin vähän sellanen olo, kun sinne Gravidaan päin kävelin, että löytyyköhän sitä. Mutta suht hyvät opasteet sinne oli sieltä suunnasta mistä kävelin (P-talolta päin), mutta joku työmaa siinä sitten sitä reittiä sotki ja kerkesi tulla sellanen olo että oonko menossa ihan oikeeseen suuntaan. Mutta hieman varmempi olo seuraavalla kerralla mennä sinne, kun tietää missä se on. Millon sulla rakenneultra? Mulla 30.6. Tuskinpa sattuisi niin tuuria, että oltais siellä yhtä aikaa..

Kyllä etoo edelleen monikin asia. Ja toisinaan tulee ihan yhtäkkiä semmosia oloja, että voisi vaikka oksentaa. Onneksi ne oksennusolot on tullu pääasiassa kotosalla ollessa. Väsymystä kyllä tuntuu edelleen riittävän, niin kuin monella muullakin.

Onkos toi If:n vakuutus sellanen, että se varmasti sitten jatkuu, kunhan sen sotun ilmoittaa 2kk:n kuluessa? Että vaikka jotain olisikin tullut jotain sairautta, niin eivät heti sitten hylkää? Itellä vakuutukset If:llä, ni olis helppo samasta firmasta. Mutta isännän vakuutukset Pohjantähdellä, ni sekin olis toinen helppo vaihtoehto. Olisi kyllä tarkoitus jonkinlainen vakuutus hankkia, jos jotain sattuukin tulemaan.. Onkohan eri vakuutusyhtiöillä paljonkin hinta eroa? Onko noissa mitään aikarajaa missä vaiheessa raskautta sen pystyy ottamaan tai millon viimestään pitää ottaa?

Hmmh.. Jokohan sitä kohta pitäisi alkaa kertomaan asiasta lähimmille? Tosin maha ei vielä näy, että sinänsä ei oo huolta että huomaisivat. Tosin oli isännän äiti jotain sanonu siihen tyyliin että joko se jotain on arvaillu tai sitten se haluaisi vaan tulla jo mummoksi. Kovasti toisaalta tekisi mieli kertoa, mutta sitten jos sattuukin jotain vastoinkäymisiä tulemaan, niin sitten ärsyttäisi, jos kaikki tietäisi ja sitten alkaa kaikille erikseen asiaa selvittämään. Ollaanhan sitä toisaalta jo viikoilla 14+4 mutta silti...

Jee. Enää tämä ja huomis illat töitä ja sitten viikko vapaata. Toivottavasti olisi edes hyviä kelejä, että voisi olla vaan ja nauttia pihalla. Voisi vielä ennen töihin lähtöä laittaa vähän kämppää kuosiin..
 

Yhteistyössä